Şimdi Ara

Devirdaim pompası değişim aralığı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
29.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bir soru sormak istiyorum .Soğutma suyu ilgili . Aracı hergün kullanıyorum ve 1 ay önce Yağ soğutucu değiştirdikten sonra ilaçlı su ile radyotor temizlendi ve yeni antifiriz koyuldu. bu işlem yapıldıktan sonra ustam dediki eve gidince ertesi günü sabah bak eksiltme ypatıysa ekleme yap bende baktığımda biraz eksilmişti ve eklemesini yapmıştım. Simdi gelelim soruma bugun 10 km bi yol gittim aracı park ettikten sonra suyu bi kontrol edeyim dedim fakat 2 cm kadar eksilmis. Her tarafi kontrol ettim kacak vs yok. Acaba arac tam soguduktan sonrami bakmak gerekir suya ? aracı 123binde aldım şuan 160 binde hiç v kayışı vs değişmedi.ustama baktırdığımda kayış iyi demişti birde şimdi pompa kayış değiştirmeyelim fazla açıldık . acaba devirdaim mi sorunlu yoksa motor bir kısım suyu içindemi tutuyor? aracım corsa 1.3 D 2007



  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    devirdaim değişimi triger değişimiyle beraber yapılır genelde.eğer kaçak varsa sürekli kontrol edin ve bu halde fazla kullanmamaya çalışın.sonucu silindir kapak contası yakmaya kadar gider.

    aynen triger değişimiyle birlikte yapılması en uygun olanıdır.

    Alıntıları Göster
    Devri daim pompasını değiştirdiğiniz yer ile evin arasında mesafe var mı ? Şundan soruyorum: Eğer yeterince ısınmamışsa termostat açmamıştır. Sonraki gün termostat açınca su eksilmiştir haliyle. Tekrar kontrol edin, gene eksildiyse ustaya görünürsünüz
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Devirdaim Pompası Değişim Aralığı

    Devirdaim pompası, aracınızın soğutma sisteminin hayati bir bileşenidir ve motorunuzun aşırı ısınmasını önlemek için çok önemli bir rol oynar. Devirdaim pompası zamanla aşınabilir ve arızalanabilir, bu nedenle düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önemlidir.

    Devirdaim Pompası Ömrü

    Devirdaim pompaları tipik olarak 80.000 ila 160.000 kilometre arasında dayanır. Ancak, kullanım koşullarına bağlı olarak daha erken veya daha geç de arızalanabilirler. Sık sık aşırı sıcaklıklara maruz kalmak, ağır yükler altında çalışmak veya kirli soğutma sıvısı kullanmak devirdaim pompasının ömrünü kısaltabilir.

    Devirdaim Pompası Değişim Süresi

    Bir devirdaim pompasının değiştirilmesi genellikle 2 ila 4 saat sürer. Değişim süresi, aracın modeline ve devirdaim pompasının konumuna bağlı olarak değişebilir.

    Antifiriz Değişimi Sonrası Su Eksiltme

    Antifiriz değişimi yapıldıktan sonra araçta su eksiltmesi meydana gelebilir. Bunun nedeni, yeni antifirizin hava kabarcıkları içermesi ve bu kabarcıkların sistemden çıkmasıdır. Su eksiltmesi genellikle bir kaç gün içinde kendiliğinden düzelir.

    Devirdaim Değiştikten Sonra Su Eksiltme

    Devirdaim değiştirildikten sonra da araçta su eksiltmesi görülebilir. Bunun nedeni, yeni devirdaim pompasının daha verimli çalışması ve daha fazla soğutma sıvısı sirküle etmesidir. Bu da soğutma sisteminde küçük sızıntıların daha belirgin hale gelmesine neden olabilir.

    Araba Neden Su Eksiltir?

    Bir aracın su eksiltmesinin birkaç nedeni olabilir, bunlar arasında şunlar yer alır:

    • Sızıntılı radyatör veya hortumlar
    • Arızalı su pompası
    • Arızalı devirdaim pompası
    • Çatlak silindir kapağı contası

    Termostat Kaç Binde Değişir?

    Termostat, soğutma sisteminin bir diğer önemli bileşenidir ve genellikle 100.000 ila 160.000 kilometre arasında değiştirilmesi gerekir. Ancak, aşırı sıcaklıklara maruz kalmak veya ağır yükler altında çalışmak gibi faktörler termostatın ömrünü kısaltabilir.

    Devirdaim Değişimi Sonrası Su Eksiltmesi

    Devirdaim değiştirildikten sonra araçta su eksiltmesi devam ederse, bunun nedeni daha ciddi bir sorun olabilir. Bu durumda, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz ve sistemde sızıntı olup olmadığını kontrol ettirmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Genleşme kabını ağzına kadar doldurduysan basınçtan dolayı fazla suyu atar.

    Ama gerçekten bir eksilme varsa bunun çoooook fazla nedeni var. Buradan ne desek boş. Canlı bakmak lazım. Öncelikle ilaçlı temizlikten sonra radyatör veya kalorifer peteğinde kaçırma başlamış olabilir. Suyun geçtiği herhangi bir hortumda kaçak olabilir, gevşemiş hortum kelepçesi olabilir, genleşme kabından veya kapağından kaçırabilir, üst kapak contası çürükse su sızdırıyor olabilir, devirdaim veya termostat bağlantılarından sızdırıyor olabilir, olabilir de olabilir. Opelcinin birine götürüp göster.

    Ayrıca bu tür bakımı eksik bırakmamak lazım, soğutma tesisatı önemli. Hortum devirdaim kayış vs. bunlar para tutan şeyler değil. Bir yerlerin çatlayıp patlamasını beklemeden periyodik olarak yenileme yapılırsa olmadık yerde olmadık zamanda can sıkacak durumların önüne geçmiş oluruz. Yaklaşık 40 bin km yol yapılmış, önceki sahibinin de uzun süre bu şekilde binmiş olabileceğini düşünürsek bakım zamanı gelmiş de geçmiş bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahsin053

    Genleşme kabını ağzına kadar doldurduysan basınçtan dolayı fazla suyu atar.

    Ama gerçekten bir eksilme varsa bunun çoooook fazla nedeni var. Buradan ne desek boş. Canlı bakmak lazım. Öncelikle ilaçlı temizlikten sonra radyatör veya kalorifer peteğinde kaçırma başlamış olabilir. Suyun geçtiği herhangi bir hortumda kaçak olabilir, gevşemiş hortum kelepçesi olabilir, genleşme kabından veya kapağından kaçırabilir, üst kapak contası çürükse su sızdırıyor olabilir, devirdaim veya termostat bağlantılarından sızdırıyor olabilir, olabilir de olabilir. Opelcinin birine götürüp göster.

    Ayrıca bu tür bakımı eksik bırakmamak lazım, soğutma tesisatı önemli. Hortum devirdaim kayış vs. bunlar para tutan şeyler değil. Bir yerlerin çatlayıp patlamasını beklemeden periyodik olarak yenileme yapılırsa olmadık yerde olmadık zamanda can sıkacak durumların önüne geçmiş oluruz. Yaklaşık 40 bin km yol yapılmış, önceki sahibinin de uzun süre bu şekilde binmiş olabileceğini düşünürsek bakım zamanı gelmiş de geçmiş bile.
    ya gereğinden fazla su koydunuz fazlasını attı yada motor tamamen su almamıştı.
    aractaki suyu boşaltıp tekrar doldurduktan sonra. motor içinde radyatorde yada hortumlarda bazı yerlerde küçük hava boşlukları kalıyor. motor çalışıp devirdaim suyu pompalamaya başladığında bu hava baloncukları genleşme kabında birikip boşluklar su ile dolduğu için eksiltme yapmış gibi görünüyor.
    ustanın eksiltme yaparsa tekrar su ekle demesinin sebebi budur. siz eksildikçe ekleyin ilk 2-3 eklemeden sonra muhtemelen eksiltme yapmaz eğer hala devam ederse ozaman kaçak var demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    ya gereğinden fazla su koydunuz fazlasını attı yada motor tamamen su almamıştı.
    aractaki suyu boşaltıp tekrar doldurduktan sonra. motor içinde radyatorde yada hortumlarda bazı yerlerde küçük hava boşlukları kalıyor. motor çalışıp devirdaim suyu pompalamaya başladığında bu hava baloncukları genleşme kabında birikip boşluklar su ile dolduğu için eksiltme yapmış gibi görünüyor.
    ustanın eksiltme yaparsa tekrar su ekle demesinin sebebi budur. siz eksildikçe ekleyin ilk 2-3 eklemeden sonra muhtemelen eksiltme yapmaz eğer hala devam ederse ozaman kaçak var demektir.

    Alıntıları Göster
    devirdaim değişimi triger değişimiyle beraber yapılır genelde.eğer kaçak varsa sürekli kontrol edin ve bu halde fazla kullanmamaya çalışın.sonucu silindir kapak contası yakmaya kadar gider.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    devirdaim değişimi triger değişimiyle beraber yapılır genelde.eğer kaçak varsa sürekli kontrol edin ve bu halde fazla kullanmamaya çalışın.sonucu silindir kapak contası yakmaya kadar gider.

    Alıntıları Göster
    Devridaim pompası periyodik olarak değişecek diye bir şey yok. Benim araba 32 yaşında, 320 bin km.de, pompası orjinal.

    Seviye konusunda acele etmeyin. Her benzin alırken kontrol edin sadece. Üç beş santim yükselip alçalması normaldir. Genleşme kabıın görevi o zaten. Eğer "min." çizginin altına sık sık düşüyorsa o zaman araştırırsınız.

    Tam kapalı sistemler sıvı eksiltmezler. Basınçlı kapak genleşme kabındadır. Yarı kapalı sistemlerde besınçlı kapak radyatördedir, bu sstemlerde senede ~250 ml kadar eksiltmesi (~%5) normal sayılır. 12 litrelik sistemdir, 500ml eksiltebilir senede.

    Antifirizi %60'dan fazla kullanmayın. İçinde, kireci önleyen fosfatın fazlası polimerleri bozar. Hortumlar neyse de, pompa milindeki conta başa bela olur. Kaçağını da görmek zordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    devirdaim değişimi triger değişimiyle beraber yapılır genelde.eğer kaçak varsa sürekli kontrol edin ve bu halde fazla kullanmamaya çalışın.sonucu silindir kapak contası yakmaya kadar gider.

    aynen triger değişimiyle birlikte yapılması en uygun olanıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    devirdaim değişimi triger değişimiyle beraber yapılır genelde.eğer kaçak varsa sürekli kontrol edin ve bu halde fazla kullanmamaya çalışın.sonucu silindir kapak contası yakmaya kadar gider.

    aynen triger değişimiyle birlikte yapılması en uygun olanıdır.

    Alıntıları Göster
    Devri daim pompasını değiştirdiğiniz yer ile evin arasında mesafe var mı ? Şundan soruyorum: Eğer yeterince ısınmamışsa termostat açmamıştır. Sonraki gün termostat açınca su eksilmiştir haliyle. Tekrar kontrol edin, gene eksildiyse ustaya görünürsünüz




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağı değişimi
    4 ay önce açıldı
    Antifiriz Değişimi
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bilgi icin hocam. Yorumunuzu okuduktan sonra . Araci çalıştırmadan once baktim yine ayni 2-3 cm eksiltmis. Aracla 37 km yaptim inip baktim calisir halde iken birazcık yukselmis. Araci stop edip 15 dk sonra kapagi açtım birazdaha yukseldi su
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2KS

    Teşekkürler bilgi icin hocam. Yorumunuzu okuduktan sonra . Araci çalıştırmadan once baktim yine ayni 2-3 cm eksiltmis. Aracla 37 km yaptim inip baktim calisir halde iken birazcık yukselmis. Araci stop edip 15 dk sonra kapagi açtım birazdaha yukseldi su
    Genleşme kabındaki su eksilebilir de artabilir de. O kabın üzerindeki minimum ve maximum seviyeler arasında olmalı su. Maximum üzerindeki suyu kendisi atacağından siz minimuma dikkat edin. Eğer uzun süre minimum altında ise sorun var demektir ama bir defa minimum un altında gördünüz diye hemen panik yapmayın eğer su kap içerisinde bitme noktasına gelmemişse. Yapmanız gereken 1 hafta boyunca sık sık günde 2 3 defa kontrol etmektir. Bu kontrollerde su sürekli azalıyorsa ve o iki çizgi arasına gelmiyorsa iyi bi usta bulup kontrol ettirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail4444

    Genleşme kabındaki su eksilebilir de artabilir de. O kabın üzerindeki minimum ve maximum seviyeler arasında olmalı su. Maximum üzerindeki suyu kendisi atacağından siz minimuma dikkat edin. Eğer uzun süre minimum altında ise sorun var demektir ama bir defa minimum un altında gördünüz diye hemen panik yapmayın eğer su kap içerisinde bitme noktasına gelmemişse. Yapmanız gereken 1 hafta boyunca sık sık günde 2 3 defa kontrol etmektir. Bu kontrollerde su sürekli azalıyorsa ve o iki çizgi arasına gelmiyorsa iyi bi usta bulup kontrol ettirin.

    Alıntıları Göster
    Bırde aracımız bır oncekı Lpg lıydı ve araç su eksıltme yapıyordu nedenını anlıyamadık ve sureklı antıfreeze ılavesı yapıyordum sonunda devırdaım cortladı arabanın devırdaımını bulamadık 1 ay kapının onunde yattı araç sonunda sahıbnıden com ılanınları gezerkene buldum bır tane devırdaım adamlar bıle o arabaya aıt olduklarını pek bılmıyorlar neyse cekıcı ıle araç servıse goturdum 2 saat bır ıscılık ıle degıstı devırdaım olay tatlıya bağlandı araba neredeyse 1 sene olucak halen galerıde.




  • lag3 kullanıcısına yanıt
    Hocam gecmis olsun . Devirdaimin cortladigi nasil anlasiliyor acaba ? Birde degisimi yapılıyorken motor inmiyordur umarim. Son olarak devirdaim degisince baya bi anrifrz eklemek gerekiyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2KS

    Hocam gecmis olsun . Devirdaimin cortladigi nasil anlasiliyor acaba ? Birde degisimi yapılıyorken motor inmiyordur umarim. Son olarak devirdaim degisince baya bi anrifrz eklemek gerekiyormu?
    Aracınız Opelmı bazı araçlar hava yapıyor havası alınıyor bu olayda ama genellıkle radyatör degısımınde yada hıc su yok ıse oluyor tamponu ınen nadırr modellervardır aracınız bır Alfa Maseratı degılse hıc bır sorun olucagını zannetmiyorum aracınıza mobıl1 kırmızı buyuk sıse 2 bıdon alın 5 lık bır saf su ılk deneme genellıklen kacırıyormu dıye otomobılcıler cesme suyuylan yapıyorlar haklı olarak cunku t borular v.s. kacırabılıyor araç ozellıklen lpg lı ıse borular aşırı ısınmadan bırakabılıyor kendini dandık antıfreeze kullanmayın sakın araca eklemeyı yüzde 70 sı antıfreezı gecmeyın yarı yarıyada olabılır saf su ıle antıfreeze oranı yüzde 70 tamamlarsanız antıfreezı eksıltme var ıse saf suylan yapın sureklı antıfreeze maleseff devırdaımı yıyoor basınçlan arabaylan gazladığımızda kımyasalı atabılıyor bu oranı ayarlamakta cok onemlı yaşanılan mamlekete ıklıme goorede farklılık gosterır Sıvas yada Doğu ıllerı gıbı cok soğuk yerde degılsenız yarı yarıya antıfreeze koyun araca ılaveyı kesınlıklen ıyı su ıle yapmayın bızım mılletımız bazı unsurları maleseff yanlış bılıyor mesala ıyı sasl su dedıgımız antıfreezı olduruyoor arkadaşım Ozel servısımız var herhangı bı sıkıntıda pm de atabılırsınız banayardımcı olurum uzun uzadıya yazdım sizer herşeyi .




  • Evet arkadaslar buda aracimin sabah çalıştırmadan once cektigim resim . Ici yagli gibi gorunuyor ama yag degil temiz. dış tarafi pis :)
     Devirdaim pompası değişim aralığı?
    Yine ustune ekledim bakalim ne olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2KS -- 17 Şubat 2016; 14:41:32 >
  • lag3 kullanıcısına yanıt
    anladım hocam sağolun. ekleme yaptım bakalım ne yapacak
  • Bu araba su eksiltiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZoomStar

    Bu araba su eksiltiyor
    motor soguk iken suyunu kontrol et, gekiyorsa tamamla, sonra kapagini kapatip araci calistir ve motor isinsin. radyator uzerinde hava alma valfi varsa oradan havasini da almaya bak. tum hersey normal ise, arabayi bir sure sur. motor iyica isinmis olsun. daha sonra parket ve aracin kaputunu acip bak bakalim antifreeze kokusu var mi.

    Eger yoksa ve eksiltiyorsa, bu sefer conta uzerine yogunlasabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarpm

    motor soguk iken suyunu kontrol et, gekiyorsa tamamla, sonra kapagini kapatip araci calistir ve motor isinsin. radyator uzerinde hava alma valfi varsa oradan havasini da almaya bak. tum hersey normal ise, arabayi bir sure sur. motor iyica isinmis olsun. daha sonra parket ve aracin kaputunu acip bak bakalim antifreeze kokusu var mi.

    Eger yoksa ve eksiltiyorsa, bu sefer conta uzerine yogunlasabilirsin.

    Alıntıları Göster
    benimde devirdaim pompası bozuldu servise gittim değiştiler. usta orjinal devirdaim pompası bu dedi. fabrikadan takılan. araç 2001 toledo 181bin orjinal km de.




  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    Hocam gecmis olsun..Acaba Nasıl anlasiliyor pompanin bozulmasi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Devridaim pompası periyodik olarak değişecek diye bir şey yok. Benim araba 32 yaşında, 320 bin km.de, pompası orjinal.

    Seviye konusunda acele etmeyin. Her benzin alırken kontrol edin sadece. Üç beş santim yükselip alçalması normaldir. Genleşme kabıın görevi o zaten. Eğer "min." çizginin altına sık sık düşüyorsa o zaman araştırırsınız.

    Tam kapalı sistemler sıvı eksiltmezler. Basınçlı kapak genleşme kabındadır. Yarı kapalı sistemlerde besınçlı kapak radyatördedir, bu sstemlerde senede ~250 ml kadar eksiltmesi (~%5) normal sayılır. 12 litrelik sistemdir, 500ml eksiltebilir senede.

    Antifirizi %60'dan fazla kullanmayın. İçinde, kireci önleyen fosfatın fazlası polimerleri bozar. Hortumlar neyse de, pompa milindeki conta başa bela olur. Kaçağını da görmek zordur.

    Kardeş senin araç ne marka bilmiyorum ama milleti yanlış yönlendirmeyelim devirdaim pompası bozulabilen bir parçadır. Benim 2001 model megane'de 155.000'de bozuldu ve araca hararet yaptırdı mesela. Sağlıklı olan 2 triger değişiminde bir pompanında değişmesi. Eğer aracı 2. el aldıysanız ve ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız triger değişiminde pompanında değişmesini isteyin. Ustalar siz söylemezseniz değişmezler. Pahalı bir parça da değil ama bozulursa aracınız hararet yapar ve yolda kalırsınız. Sonu kapak conta değişime kadar varabilir.




  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Opel corsa D hocam 2007 model. 123 binde aldim suan 160 binde. Alirken aldigim kisi bakimlari hep servisde yaptirdigini soyledi. Ama 4 bin km kaldi bakima . O zaman degistirecegim . Acaba cok ugrastiriyormu? Motor falan inmiyordur insallah
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.