|
Devrim niteliğindeki jet motoru ilk ateşlemesini gerçekleştirdi
-
-
Hakikaten bu devirde bu kadar büyük havacılık şirketleri varken nasıl oluyorda atölye gibi bir yerde müthiş bir keşif oluyor insan şaşırıyor.
Tam bir masal gibi icat hikayesi. -
Muhtemelen ses altı ve ses üstü motorları söküp yeni bir model üzerinde birleştirmişlerdir. Atölye buna imkan verir. -
son derece mantikli. uygulamada da basarili olursa devrim yaratir. kompresyon faninin hizi sadece farkli hiz rejimleri icin yasanan bir sorun degil ayni zamanda turbofan motorlarin genel verimliliginide etkileyen bir durum. ticari yolcu jetlerinde kullanilan tubofan motorlarda bypass orani ne kadar yukselirse verimlilik o kadar artiyor. bypass orani motorun icine yanmaya girmeden cevresinden dolasan, ondeki kompressyon fani ile yapilan itisin yanma odasina giren havaya orani. sorun su, on fan motora direk bagliylen fanin hizini daha fazla artiramazsin, bypass oraninin artirmanin yolu fanin boyutunu buyutmek, simdiye kadarda boyle yapildi, hep daha buyuk fanli daha genis capli motorlar geldi. ama cap artiginda fan uclarindaki hizda cok yukseliyor, fanin ucu supersonik hiza geldiginde hava ayni sekilde akmiyor, verim kaybina neden oluyor. fanin boyutunu artirmadan hizini yukseltmek icin disli aktarim kullanan motorlar var ama jet motorunun korkunc hizi ve gucu bu disli kullanimini cok zorlastirip maliyetli hale getiriyor, bakim masraflari yukseliyor. ayrica disli verim kaybinada neden oluyor. elektrik motoru bu konuda cok daha hassas kontorlu daha az hareketli parca ile asgliyabilirim, verimi muhtemelen yuksek olur.
-
batinin teknolojik ustunlugunun ana kaynagi bu. ozgurluk ve herkese esit isleyen adalet. batidada bu konuda sorunlar oluyor ama baska ulkelerle karsilastirinca cok ileri noktadalar. buyuk sirketler heleki devlet kurumlari arge yapsalar bile her farkli fikrin pesinden gidemezler ayrica sirket buyudukce yaraticilikda azaliyor, cunku calisanlarin bireysel yaraticilikdan kazanci azaliyor, niye bir fikrin pesinden maceraya atilsin, o maceranin sonunda isinden olma riskini alsin. yerinde durup isini duzgun yaptigi surece ayni maasi almaya devam edecek. baska bir noktada buyuk sirket mevcut tasarimdan o kadar buyuk para kazaniyor oluyorki yenilik isine gelmiyor. intel boeing ornegi gibi. boeing'e kalsa klasik roketleri bir yuz yil daha satmak ister ama spacex gibi baska bir sirket yeni fikirlerle gelip kendine sektorde yer acabiliyor teknolojiyi daha ileri tasiyor. ozgurluk ve adalet burda isin icine giriyor. iyi bir fikri olan bir kac yetenekli muhendis bilim insani yatirimcida bulup sanslarini denemek istiyorlar. fikirleri iyiyse basarili uygulanirsa onleri buyuk oranda acik oluyor. ozellikle amerika bu sekilde sifirdan baslayip dunya devi olmus start uplarla dolu. apple microsoft google nvidia bugun dunyanin en buyuk sirketleri hepsi bu sekilde yola cikmis bir kac muhendisin eseri. bunun benzeriniturkiyede, rusyada yada cinde arkanizda politik destek olmadan yapamasiniz. birileri tepenize cokup fikrinizi calmasa bile burokrasi yapmak istediklerinize engel olur. dusunsenize spacex gibi ufak bir sirket gelecek ulkenin en buyuk silah ve ucak ureticilerinin elinden uzay sanayini alacak, mumkun mu?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 17 Kasım 2024; 20:32:43 >
-
Atölyeyi küçümseme, prototipler atölyede üretilir.
-
Devrimlik bir olay ben göremedim. Gören var mı? -
Muazzam bir gelişme bu tarz haberlerin devamını bekliyorum ülkemiz için de inşallah 🙂 -
Adamlar Uzay Zamanı yok etmeyi buldu biz daha motor yapıyoruz. Bu da bi gelişme tabii... -
Savaş uçaklarında termal gizlilik için ciddi bir fayda sağlayabilir. Bildiğiniz gibi jet motoru arkadan yüksek sıcaklıkta hava püskürtür, bu da radar görünürlüğünü artırır. Dünyada sadece F-35'te bulunan bir özellik olarak egzozdan atılan hava soğutuluyor ve bu da başka hiçbir uçakta olmayan termal gizlilik sağlıyor. Ne olduğu sır olarak saklanan bir gazla bunu sağladıkları söyleniyor. Haberin konusu olan motorda uçağın arkasından sıcak hava yerine soğuk hava çıkacak. Sıcak havayı farklı kanallardan soğutarak atma imkanı olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratkaya -- 18 Kasım 2024; 16:8:27 > -
Mühendis değilim ama bu dizayn bende - kompresörü kompresöre entegre türbinle değil de gene motorla ama içten yanmalı motorlu döndüren - motorjet çağrışımı yaptı. Yalnız gaz türbini motorlar varken motorjet başarısız kalan bir tasarım idi. Motorjetle turboelektrik adaptif motor arasındaki gerçek fark 1) motorun elektrik niteliği 2) turboelektrik adaptif motorda fanın elektrik motorla beraber esnekliğe izin veren varlığı, verimlilik açısından vazgeçilmez turbofanın elektrik motor sayesinde temel turbojet veya kompresör bileşeninden ayırılabilmesi. Bu da evet en azından teoride adaptif modlara izin verebilir. Motor hem turbofan hem de klasik turbojet gibi davranabilir. Ama tıpkı bir motorjet gibi geleneksel jet motorlarına nazarla daha fazla mekanik komplikasyona meyilli olacağını düşünüyorum. -
batıda eşit işleyen adalet diye bir şey yok. bu illüzyona kanmak neden bu kadar kolay anlayamıyorum. ukrayna için kendini yırtan batı gazze'deki katliamı görmüyor. çocuğu ışid'e katılmış kadını hapse atıyor ama pkk'yı besliyor. daha o kadar çok örnek var ki. her şey keyiflerine göre. bunu görmek neden bu kadar zor? -
dis politika ile ic sistemin farkini ayirmayi ogrenin. ondan sonra tartisalim. ic sistemdeki adalet iyilik fazilet dogruluk icin varolan bir olgu degil, duzenin daha iyi islemesi, sistem icindeki herkesin kazanip hep beraber zenginlesme icin gerekli. konseptleri birbirinden ayiramayip olaylara cocuk gibi basit duygusallikla bakiyorsunuz.
-
tamam, iç sisteme bakalım. amerika'da zencileri boğarak öldürüyor polis. hapse girenlerin çoğu zenci. parası olanla olmayan kanunlar önünde eşin değil. adil bir sistem zaten iç politika, dış politika diye bir ayrım içermez. çocuk gibi kendinizi kandırmayın.
-
%100 adalet var demedim zaten. kendi iclerinde problemleri oldugunu belirttim ama bir rusya ile cin ile turkiye ile karsilastirin sistem cok cok daha ozgur ve esit. kiyas kabul etmiyecek sekilde fark var. yok diyorsaniz dunyayi tanimiyrosunuz demektir. batiyi amerikayi elestirinler bile kendi ulkelerinde haksizliga ugradiklarinda cin e rusyaya hindistana degil bati ulkelerine kaciyorlar. simdi adini vermenin uygun olmayacagi buyuk turk sirketlerinde tum sermayesini ingiltere tasimis ismini degisitrimis olanlar var. neden? burda yarin isine varligina el konulmiyacaginin bir garantisi yok. bu olmadigi icin buyuk yatirim yapmak zorlasiyor, bu yuzden zenginlik ve inovasyon olmuyor.
-
Şimdi mod 1 de anlaşılan tamamen elektrikli çalışıyor. Bu da demek oluyor ki kompresör direk fan işlevi görüyor. Mod 2 de kompresörün türbinden bağımsız hareket ediyor demiş. Yani türbinden güç çekmeden kompresör döndürülüyor. Bu da sistemde batarya ihtiyacını doğurur. Ağırlık artışı sebebiyle büyük bir eksi. Mod 3 başarılı ramjet kesinlikle üst düzey bir teknoloji ancak ses konusunu nasıl çözecekleri muamma. Genel olarak bilgiler eksik olmuş. Mod 2 tam açıkşanamamış. Benim tahminim mod 2 de hem türbinden güç çekiliyor aynı anda elektrik motorundan da güç alarak kompresörün dönmesi için gereken güç azaltIlıyor. Bu da beraberinde türbinden daha az enerji çekileceği ve daha fazla itki üretileceği anlamına gelir. LNG olayı zaten hikaye. LNG depolama sistemlerine bakarsanız zaten ne demek istediğimi anlarsınız. Devasa boyutta alan gerektiriyor. Daha ucuz üretlimesi dr bence feasible değil. Adam senede yüzlerce motor üretiyor mümkün değil onunla yarışman. Technology demonstrator olarak bakarsak güzel proje.
-
Hemen ilk başta 100 adet sipariş verelim,ohh be motor yapmaktan kurtulduk.Dostlarımız bu silah yada savaş uçağı olmadığı için hemen vericeklerdir diye düşünüyorum.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
batinin teknolojik ustunlugunun ana kaynagi bu. ozgurluk ve herkese esit isleyen adalet. batidada bu konuda sorunlar oluyor ama baska ulkelerle karsilastirinca cok ileri noktadalar. buyuk sirketler heleki devlet kurumlari arge yapsalar bile her farkli fikrin pesinden gidemezler ayrica sirket buyudukce yaraticilikda azaliyor, cunku calisanlarin bireysel yaraticilikdan kazanci azaliyor, niye bir fikrin pesinden maceraya atilsin, o maceranin sonunda isinden olma riskini alsin. yerinde durup isini duzgun yaptigi surece ayni maasi almaya devam edecek. baska bir noktada buyuk sirket mevcut tasarimdan o kadar buyuk para kazaniyor oluyorki yenilik isine gelmiyor. intel boeing ornegi gibi. boeing'e kalsa klasik roketleri bir yuz yil daha satmak ister ama spacex gibi baska bir sirket yeni fikirlerle gelip kendine sektorde yer acabiliyor teknolojiyi daha ileri tasiyor. ozgurluk ve adalet burda isin icine giriyor. iyi bir fikri olan bir kac yetenekli muhendis bilim insani yatirimcida bulup sanslarini denemek istiyorlar. fikirleri iyiyse basarili uygulanirsa onleri buyuk oranda acik oluyor. ozellikle amerika bu sekilde sifirdan baslayip dunya devi olmus start uplarla dolu. apple microsoft google nvidia bugun dunyanin en buyuk sirketleri hepsi bu sekilde yola cikmis bir kac muhendisin eseri. bunun benzeriniturkiyede, rusyada yada cinde arkanizda politik destek olmadan yapamasiniz. birileri tepenize cokup fikrinizi calmasa bile burokrasi yapmak istediklerinize engel olur. dusunsenize spacex gibi ufak bir sirket gelecek ulkenin en buyuk silah ve ucak ureticilerinin elinden uzay sanayini alacak, mumkun mu?
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X