ya eklemen ıcın ıllada bızımdemı solemımız lazım yanı kardesım ayıp ayıp hıc yakıstıramadım
sensiz olurmu hiç ekliyorum hemen
Kardeşim güzel bir konuya yer vermiş daha yeni fark ettim. Kambersiz düğün olurmu benide ekliyebilirsen sevinirim.
Bir iki ss de ben koyim.
Kambersiz düğün olmaz tabi ekledim gürhan abi
0 dan efsaneye videosu
BMW E30 M3 V10 vs BMW M6
Benide eklerseniz sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: Büyük İskender
Benide eklerseniz sevinirim.
ekledim
Arkadaşlar Ağustos-Eylül gibi E30 3.16 veya 3.18 almayı düşünüyorum.Benzin olayı motor hacmine göre değişiyormu bende 1997 model 3.16 i var onu satıp E30 alacağım inşallah yorumlarınızı bekliyorum...
Almayı düşündüğün her iki motorda 4 silindir. Ama 3.18 daha güçlü bir motor olduğundan tork ve beygir olarak, nispeten daha az yakıyor. ilk kalkışlarda, hızlanmada, yokuşlarda filan zorlanmıyor motor 3.16ya kıyasla. Benim tavsiyem eğer sadece görüntü değilse seni E30 a çeken 6 silindirli bir motor alman 320 veya 325.Tavsiye etmem ama paraya kıyıp iyi bir marka ile araca uygun LPG takıp yakıt konusunu da halledebilirsin. Hattawww.e30.tc Konya başkanının topladığı bir araç var. lpg de benzinlilerle kalkabiliyor ve söylediğine göre sorun da yaşamamış. ama benzinde kullanacaksan ve yakıt önemli ise 3.18 -tercihen de 318is- tavsiye ederim. bir de yakıtı bu araçlarda akışmetre, benzin pompası vb, gibi parçalarda çok etkiliyor. açılmış ve yanlış ayarlanmış bir akış metre benzin istasyonu satın aldırır sana.
bir not daha: 87 ve öncesi motorlar karburatörlü.onlarda lpg uygulaması çok daha rahat oluyor.
birde hangi motor nedir gibi bir bilgi istersen; E30 (1983-1991) BMW 3 Serisi (E30)
1983'te E30 kasa kodlu ikinci nesil 3 Serisi satışa sunuldu. Motorlar I4:INLINE 4(SIRALI 4 SILINDIR) I6:INLINE 6(SIRALI 6 SILINDIR) M:MOTOR(MOTORUN HANGI EKSANTRIK VE SUBABAP TEKNOLOJISIYLE YAPILDIGI) B:MOTOR BLOGUNUN HACMI
1982-1987 316 - 1.6 L M98 I4, 90 hp (66 kW) 1982-1990 316 1.8 - 1.8 L M10B18 I4, 90 hp (66 kW) 1987-1993 316i - 1.6 L M40B16 I4, 102 hp (75 kW) 1982-1987 318i - 1.8 L M10B18 I4, 105 hp (77 kW) 1987-1993 318i - 1.8 L M40B18 I4, 115 hp (85 kW) 1989-1991 318is - 1.8 L M42B18 I4, 136 hp (100 kW) 1982-1985 320i - 2.0 L M20B20 I6, 125 hp (92 kW) 1985-1991 320i - 2.0 L M20B20 I6, 129 hp (95 kW) 1988-1990 320is - 2.0 L S14 I4, 192 hp (141 kW) 1982-1986 323i - 2.3 L M20B23 I6, 150 hp (110 kW) 1985-1991 325i - 2.5 L M20B25 I6, 170 hp (125 kW) 1986-1991 325iX - 2.5 L M20B25 I6, 170 hp (125 kW) 1986-1988 M3 - 2.3 L S14 I4, 200 hp (147 kW) 1989-1991 M3 Evo - 2.5 L S14 I4, 215 hp (158 kW) 1985-1991 324d - 2.4 L M21 I6, 86 hp (63 kW) 1987-1991 324td - 2.4 L M21 I6, 115 hp (85 kW) 1984-1985 318i - 1.8 L M10B18 I4, 101 hp (75 kW) 1991 318iS - 1.8 L M42B18 I4, 134 hp (100 kW) 1984-1991 325e - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) 1986-1991 325es - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) 1987-1991 325i/is - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) 1988-1991 325ix - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) 1988-1991 M3 - 2.3 L S14 I4, 192 hp (143 kW) 1984-1990 333i - 3.2 L M30 I6, 197 hp (145 kW) 1989-1991 325iS - 2.7 L, 197 hp (145 kW) 1991-1992 325iS - 2.7 L, 210 hp (155 kW)
quote:
Orijinalden alıntı: farketmez
Almayı düşündüğün her iki motorda 4 silindir. Ama 3.18 daha güçlü bir motor olduğundan tork ve beygir olarak, nispeten daha az yakıyor. ilk kalkışlarda, hızlanmada, yokuşlarda filan zorlanmıyor motor 3.16ya kıyasla. Benim tavsiyem eğer sadece görüntü değilse seni E30 a çeken 6 silindirli bir motor alman 320 veya 325.Tavsiye etmem ama paraya kıyıp iyi bir marka ile araca uygun LPG takıp yakıt konusunu da halledebilirsin. Hattawww.e30.tc Konya başkanının topladığı bir araç var. lpg de benzinlilerle kalkabiliyor ve söylediğine göre sorun da yaşamamış. ama benzinde kullanacaksan ve yakıt önemli ise 3.18 -tercihen de 318is- tavsiye ederim. bir de yakıtı bu araçlarda akışmetre, benzin pompası vb, gibi parçalarda çok etkiliyor. açılmış ve yanlış ayarlanmış bir akış metre benzin istasyonu satın aldırır sana.
bir not daha: 87 ve öncesi motorlar karburatörlü.onlarda lpg uygulaması çok daha rahat oluyor.
birde hangi motor nedir gibi bir bilgi istersen; E30 (1983-1991) BMW 3 Serisi (E30)
1983'te E30 kasa kodlu ikinci nesil 3 Serisi satışa sunuldu. Motorlar I4:INLINE 4(SIRALI 4 SILINDIR) I6:INLINE 6(SIRALI 6 SILINDIR) M:MOTOR(MOTORUN HANGI EKSANTRIK VE SUBABAP TEKNOLOJISIYLE YAPILDIGI) B:MOTOR BLOGUNUN HACMI
1982-1987 316 - 1.6 L M98 I4, 90 hp (66 kW) 1982-1990 316 1.8 - 1.8 L M10B18 I4, 90 hp (66 kW) 1987-1993 316i - 1.6 L M40B16 I4, 102 hp (75 kW) 1982-1987 318i - 1.8 L M10B18 I4, 105 hp (77 kW) 1987-1993 318i - 1.8 L M40B18 I4, 115 hp (85 kW) 1989-1991 318is - 1.8 L M42B18 I4, 136 hp (100 kW) 1982-1985 320i - 2.0 L M20B20 I6, 125 hp (92 kW) 1985-1991 320i - 2.0 L M20B20 I6, 129 hp (95 kW) 1988-1990 320is - 2.0 L S14 I4, 192 hp (141 kW) 1982-1986 323i - 2.3 L M20B23 I6, 150 hp (110 kW) 1985-1991 325i - 2.5 L M20B25 I6, 170 hp (125 kW) 1986-1991 325iX - 2.5 L M20B25 I6, 170 hp (125 kW) 1986-1988 M3 - 2.3 L S14 I4, 200 hp (147 kW) 1989-1991 M3 Evo - 2.5 L S14 I4, 215 hp (158 kW) 1985-1991 324d - 2.4 L M21 I6, 86 hp (63 kW) 1987-1991 324td - 2.4 L M21 I6, 115 hp (85 kW) 1984-1985 318i - 1.8 L M10B18 I4, 101 hp (75 kW) 1991 318iS - 1.8 L M42B18 I4, 134 hp (100 kW) 1984-1991 325e - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) 1986-1991 325es - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) 1987-1991 325i/is - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) 1988-1991 325ix - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) 1988-1991 M3 - 2.3 L S14 I4, 192 hp (143 kW) 1984-1990 333i - 3.2 L M30 I6, 197 hp (145 kW) 1989-1991 325iS - 2.7 L, 197 hp (145 kW) 1991-1992 325iS - 2.7 L, 210 hp (155 kW)
3.18 'in az yakması kafamı bulandırdı.Çünkü daha önce 98 model bir 3.18i vardı satıp 3.16i almıştık.320 ve 325'lere gelince aşırıya kaçamam 3.16 veya 3.18 alıp dış modifiye az da olsa motora bişiler yapmak istiyorum.Bu gidişle 3.18i alacak gibi görünüyorum.Akış metre dediğin şeyi pek anlayamadım biraz açarsan sevinirim.Birde 87 modelden bahsetmişsin bana gelen tavsiyeler 89'un kesinlikle altına inmemem konusundaydı çünkü sanayiden çıkamazsın diyorlardı.Son 3 araç arasında kalmıştım E30 için 106, Civic Vtec ve E30'du
89? hocam zaten cabrio modelleri filan saymazsan 91de kesildi E30 üretimi.E30 alırken yaşından daha ziyade dikkat edeceğin başka konular var. yukarda da bahsettiğim gibi motor tipi, motordan beklentin ne? veya enjeksiyonlu mu karbüratörlümü? donanım olarak neleri var?şase,motor, yürür ne durumda? kaporta boya çok önemli değil (bunlar kolay iş), konsolda çatlak filan varmı? komple kaporta boyaya girsen en kralı 2000 civarı bi paran gider. ama yok konsoldu, yok difransiyeldi şanzımandı rektefiyeydi filan gibi şeylere para harcamaya başlarsan ucu yok harcıyacağın paranın. bu saydıklarımında yaşla bir alakası yok, tamamen aracın ne kadar bakımlı olduğuna,nasıl kullanıldığına bağlı. misal ben 1990 3.20i aldım(dost işi). makyajına giremeden daha motoru-yürürü filan derken 6-7 milyar harcadım. ve buna rağmen arabayı sadece dıştan görenler külüstür diyordu. ama standart 3.25lerle yürüyecek duruma gelmişti performans olarak. kısaca yıla aldanma. her halükarda yaşlı araba alacaksın. iyice incelemeden sakın arabaya para bağlama.iyisini bul, iyi para ver. zevkine doyamazsın.
3.18 ben hiç kullanmadım. kullananların yalancısıyım açıkçası. 320aracım ve lpg takılmamışını aradım ve kendimde taktırmadım. normal kullanımda 11-12 litre yakıyordu, zevkine sürdüğümde 13-14 litreye çıkıyordu ama benzin devri daimi arızalıydı, akışmetreyle oynanmıştı ve benzin pompamda uygun bir pompa değildi filan. bak aşağıdaki link sana daha net fikir verecektir yakıt konusunda. http://www.e30.tc/forum/showthread.php?t=5156 http://www.e30.tc/forum/showthread.php?t=6603
akışmetreyi sormuşsun, kusura bakma geç gördüm, hava ile benzin karışımını ayarlayan bir parça bu akışmetre. normalde hiç tornavidanın değmemesi gerekir zaten kapalı gelir sıfır aldığında.ama kendini usta zannedenler en ufak sorunda direkt akışmetreyle uğraşmaya başlarlar. haliyle ya performanstan olursun, ya araç çok yakmaya başlar. kaputu açtığında motorun sol yanında çamurluğa doğru(şoför tarafında, sigorta kutusunun yanında) siyah plastik kapaklı bir kutu resmini bulursam atarım.
Eyvallah kardeşim cevapların için.Çok yakın bir tanıdığım BMW servisi adam BMW ' nin her birşeyini biliyor övmek gibi olmasın bu hafta sonu bir araç götüreceğim bakalım neler diyecek senin dediklerinde aklımda...
şanlısın o zaman desene. BMW de daha doğrusu E30 da tek can sıkıcı konu ustasını bulmak. madem böyle bir şansın var 106 veya civic e bulaşma. güzel arabalar ama ben araba alırken ya amaca uygun alıyorum ya da kendine has karakteri olan araba alıyorum. eski amerikanlar, eski mercedesler, cj5 veya E30 gibi. E30 da klasik sorunlarıda söyleyeyim madem, rölanti valfi çok sık arıza yapar. açılmış akışmetre varsa arabada, hiç bir sorun olmasada işi bilen bir ustaya göster ayarı düzgünmü diye.gerçi araç rölantideyken sende (eğer kulağın aşinaysa) motorun sesini dinleyerek anlarsın.eğer motor gereğinden fazla bağırıyorsa,veya ha durdu ha duracak gibiyse filan kesin akışmetrede sorun var. akışmetrenin üst kapağını kaldırdığında ayar için yarım ay şeklinde bir mekanizmanın üzerinde bir tırnak görürsün.o tırnağı sağa veya sola çevirerek bir tornavida yardımıyla tabi birtaraftan kulağın motorda, uygun noktayı yakaladığında bırak çık bi tur at sorun yoksa devam.(bil ama uygulama:) ) benzin pompasını sakın ama sakın çin işi alma.orjinalini veya muadilini bulmak zor (en azından buralarda) ama bir şekilde bulunup alınması gerek. merkezi kilit ve elektrikli camların tesisatı genelde vitesin oradaki kapı/cam kilitlerinin bulunduğu kısımlardan filan birşekilde arıza verebiliyor, kablolarda oluyor genelde arıza. kartelin muhafazası yok. ve araç alçak olduğundan alır almaz eğer senden önceki yaptırmamışsa oraya bi muhafaza yaptırmak gerekiyor. bunlar benim tecrübelerim kardeşim.umarım kafana göre bir araç bulursun.
Hastayım abicim, hayranım. Yok böyle bir şey. Param olsa gözünün yaşına bakmam direk harcarım bu alete...
arkadslar hastayım bnde bu arabaya genç bi kullanıcı sayılırım amcamda 328ci var 04' onu ssatıp e30 alacagım lpg girmemiş temiz çok bmw kullandım ancak e30 un tadını hiçbiri vermiyor hele de o yanlarken araba resmen yolu yalıyor
bmw denince 3 serisinden 5 serisine kadar hepsi yanlama makinası ama E30 bir başka
2004 3.28 satışından gelecek parayla iyi bir E30 alınabilir yada kendin bir E30 toplatabilirsin