Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (383. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.445.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 381382383384385
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Onerinize uydum şase kablosu çektirdim günde yaklaşık 140 km yapıyorum 2 gündür sürekli LPG le kullandım yolda sarsılma ve stop olayı Allah'a şükür olmadı ve mutlu oldum inşallah bundan sonrada olmaz tekrar tşk ediyorum hayırlı günler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Ve mutlu bir unocan kullanıcısı daha...Aracınızın bakımlarını yapın yaptırın hiçbirşey olmaz Allah'ın izniyle...
  • Kral1916 K kullanıcısına yanıt
    Aynı problem benim aracımdada vardı. Bende Digiplex2 den
    akü eksi kutubuna şase bağlantısı yaptım. Tekleme sorunum düzeldi. Teşekkürler emeği geçen herkese



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cemx82 -- 8 Mayıs 2020; 19:46:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba!

    Arkadaşlık isteği gönderen arkadaşlara, değer verdikleri için müteşekkirim! ancak bu forumda paylaşım nedeniyle bulunduğum için, kullanıcıların sorunları ile bizim yazdığımız çözümlerin herkes tarafından okunup faydalı olması açısından özelden soruları cevaplandırmıyorum. sorularınızı konuya yazınız ki, en son sorun-cevap'da olduğu gibi başkaları da faydalansın!

    Arkadaşlar gördüğünüz gibi ben bu forumda bulunmadan daha önce maxidextr arkadaşımızın da! bahsettiği üzere;
    Uno sxie - Uno 70sxie - Uno 1.4 ie araçlarımızın, silkeleme ve stop etme sorunu çözümü; Digiplex2 gövdesine akü - kutuptan direkt kablo çekmektir!

    Elbette bu yazıyı okuyamadan ileride yine aynı sorundan burada olacak kullanıcılar olacaktır!... Belki bu yazıyı okurlarsa sorunlarını çözerler diye umut ediyorum!

    Digiplex2 MED439M kodlu bu parça aslında, daha önceden bahsettiğimiz TPSX Tempra - Tipo - Kartal - Doğan araçlarda kullanılan ve sanayide SLX motor diye tanımlanan motorun 1.4 versiyonunu kullanan Uno ie araçlarımızda Ateşleme Beynidir! Ancak bu Ateşleme Beyninin benzeri MED433A Uno'larda kullanılmaz! diğer TPSX araçlarda kullanılır! Uno'ya takarsanız çalıştırır, fakat olmaz! MED439 ile MED433 parametre olarak biribinden çok farklıdır, bu fark nedeniyle sıksık stop etme, çalışmama gibi sorunlar yaşanır, en önemlisi de parametre farkından dolayı motor fazla yakıt yakar!

    Bu Beyin! ie araçlarımızda daha önce fotolarını paylaştığımız gibi sol çamurluk üzerindeki bir saç plaka üzerine montajlıdır! bildiğiniz üzere geniş bir kablo soketi bulunur! bu soket geçmeli kilitli olup, bu soket ateşleme için gerekli tüm kablo bağlantılarını sağlar! Tüm bu karmaşık kablolardan geçen akımlar sonunda tekbir yerde buluşur! Şase ucu diyede adlandırılan, - uç kablosuna kadar tüm akım gelir! Ancak bu tek kablo zaman ile yağmur soğuk don sıcak nem vsvs etkenlerden dolayı oksitlenir ve paslanır, zamanla elektrik geçirgenliği zayıflar! işte bundan sonra motor çalışıyorken titreşimden dolayı bir an temassızlık yapan o geniş soketin şase ucu, bir an elektriği geçirmez,! haliyle elektrik olmadan ateşleme olmaz - ateşleme olmazsa yakıt yanmaz - yanma olmazsa motor stop eder ve çalışmaz!
    İşte tüm bunlardan sonra biz ya bu soketi tamir edeceğiz yada başka biryerden güvelni bir şase kablosu çekeceğiz! soketi tamir etmek sanayi ustalarımızın becerebilecekleri birşey değildir! onlar daha çok kabloları kesip biçip paslanmalarına neden olurlar, yani daha çok bozarlar! Ben araştırmacı ve Teknik bilgiye sahip olduğum için, çook araştırıp bu soketin bulunduğu tesisatı komple temin ettim ve aracımı ön motor bölmesindeki tüm kablolar fabrikadan çıkmış gibi oldu! kesilip biçilmemiş, adice bantlanmamış!

    digiplex2 MED439'un gövdesi alüminyum olup, üzerinde kanatçıklar vardır, bu kanatçıklar; süs olsun diye yapılmamışlardır! üzerinden geçen elektrik akımıyla ısınan elektronik aksamı soğutmak için tasarlanmıştır! aynı zamanda her elektronik devrede olduğu gibi akım topraklamasınıda sağlar! Tam'da bu noktada elektrik en kısa yolu tercih eder fizik kanunu işler ve zamanla eskiyen geniş soketteki şace ucuna akan elektrik artık gövdeye daha rahat ulaşabildiğinden biz bu gövdeyi şaseleme için kullanabiliriz! slında Digiplex2 aracın metal aksamına civatalarla bağlıdır! ancak aracımızın bu bölgesi boyalı ve civataların tutturulduğu kısım bakalit malzeme olduğu için, elektrik akacağı bir temas noktası bulamaz ve şaseleme gerçekleşmez, bi bu kanatçıklardan birine akıllı vida ile bir vida tutturup, bir kablo ile elektriği Akü'ye aktarıp şaselemeyi gerçekleştirmiş oluyoruz!

    Kullanıcılara hayırlı olmasını dilerim!

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 9 Mayıs 2020; 1:34:28 >




  • arkadaslar merhaba, 93 model uno 60s satin aldim 3 gun once. bir takim sikintilari var. antalyada unodan anlayan usta tavsiyeniz var mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stitchgosu S kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun.Bir takım sıkıntı derken daha açıklamalı yazarsanız yardımcı olacak kişiler çıkacaktır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merhabalar, tesekkur ederim. soyle siralayayim:

    -benzin pompasi kurumasin diye 20 tllik benzin alayim dedim, aracta benzin yoktu. alir almaz aracin altindan benzin akittigini gordum. arka koltugu sokup depo samandirasini kontrol ederken, samandira borularindan biri elimde kaldi. boruya plastik kaynak attirdim, uzatma kablolarini ve kelepceleri yeniledim, sizdirma kesildi fakat kelepceleri tam sikamadim, hala hafif benzin kokusu var. kontrol edilmeli detaylica.

    -hafif bir islik sesi var arac giderken. direksiyonu hafig cevirince, frene basinca kesiliyor, sonra devam ediyor. sanirim balatalarin ve baglantilarin kontrol edilmesi gerekiyor.

    -kalorifer sicak uflemiyor. kalorifer petegi ve musluguna bakilmasi gerek.

    -arac sanzimani asiri gurultulu calisiyor ve viteslere zor geciyor. debriyaj yukarida kavriyor. sanirim baski balata ve aktarma elemanlarinin kontrol edilmesi gerekiyor.

    -vites cubugu gevsek duruyor, sanirim vites canagi ve varsa vites cubugunu baglayan tellerin bakim gormesi / yenilenmesi gerekiyor.

    onun disinda 3 gunde 300 km yol yaptim, bir sorun cikarmadi. motor aksami saglikli, bu sorunlari da halledersem bir problemim kalmayacak.

    sunu da eklemeyi unuttum, arac giderken hafif bir islik sesi var. frene hafifce basinca ses kesiliyor, bazan direksiyonu sag sol yapinca da ses kesiliyor. frenaj esnasinda titreme veya giderken titreme vs sorunla karsilasmadim. bunun sebebi ne olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stitchgosu -- 9 Mayıs 2020; 22:26:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • stitchgosu S kullanıcısına yanıt
    Merhaba!

    aracınız hayırlı olsun!
    Aracınız 60S motor parçası zor bulunan bir model olmasına karşın, sizin aslında motor dışı problemlerinz olduğu görülüyor, saydığınız problemlerden kalorifer sorunu hariç tümünü herhangi bir ustaya götürüp yaptırabilirsiniz, Uno tamircisi olmasına gerek yok! belki vites çubuklarında biraz zorlanabilirler bilmedikleri için ama onuda biraz, git gel ile çözerler!
    Kaloriferimiz maalesef Uno'da sıcak üflemez! böyle bir beklentiniz olmasın! Şaşırmayın lütfen! Uno araçlarımızın kaloriferi sadece ayaklara ve ön cam ızgaralarına sıck üfler! bu yerlere sıcak üflemiyorsa kalorifer musluğunu değiştirmeniz yeterlidir! ancak eğer ki, ayaklara ve ön cama sıcak üflüyorsa, herhangi bir arıza yoktur! Uno'larımızın orta ve yan difizörlernden, sadece soğuk hava gelir ve bunun için yapacağınız hiçbir şey yoktur! Tek çözüm satıp başka araç almaktır!
    Aslında ben kendi aracımda bu sorunu şöyle çözdüm ama sizin yapabileceğiniz birşey değil! sağ-sol difizörlerin hava girişlerini kapattım, kaloriferden sıcak hava hortumu çektim, kaloriferin iç yapısını değiştirdim! şimdi hem sağsol hemde orta difizörlerden sıcık alıyorum ancak bunu sanayide kimseye yaptıramazsınız! kendiniz yapacaksanız yardımcı olurum!

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalaın! UnoCAN'sız kalmayın!...




  • tesekkur ederim. yakit tahmin ettigim gibi depo samandirasindan kaciriyormus, plastik kaynak attirdim. aradaki uzatma hortumlarini ve kelepcelerini yeniledim.

    bana maliyeti 40 tl ve 5 saat oldu. ek olarak usta bildigimiz hicbir usta arabayi incelemeye yanasmadi. biri 1 saat mirin kirin ettikten sonra "samandira degisecek" deyip kicini donup devam etti.

    ustalar yine gelenegi bozmadi anlayacaginiz. sayelerinde mekanik ustasi oldum ciktim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stitchgosu

    merhabalar, tesekkur ederim. soyle siralayayim:

    -benzin pompasi kurumasin diye 20 tllik benzin alayim dedim, aracta benzin yoktu. alir almaz aracin altindan benzin akittigini gordum. arka koltugu sokup depo samandirasini kontrol ederken, samandira borularindan biri elimde kaldi. boruya plastik kaynak attirdim, uzatma kablolarini ve kelepceleri yeniledim, sizdirma kesildi fakat kelepceleri tam sikamadim, hala hafif benzin kokusu var. kontrol edilmeli detaylica.

    -hafif bir islik sesi var arac giderken. direksiyonu hafig cevirince, frene basinca kesiliyor, sonra devam ediyor. sanirim balatalarin ve baglantilarin kontrol edilmesi gerekiyor.

    -kalorifer sicak uflemiyor. kalorifer petegi ve musluguna bakilmasi gerek.

    -arac sanzimani asiri gurultulu calisiyor ve viteslere zor geciyor. debriyaj yukarida kavriyor. sanirim baski balata ve aktarma elemanlarinin kontrol edilmesi gerekiyor.

    -vites cubugu gevsek duruyor, sanirim vites canagi ve varsa vites cubugunu baglayan tellerin bakim gormesi / yenilenmesi gerekiyor.

    onun disinda 3 gunde 300 km yol yaptim, bir sorun cikarmadi. motor aksami saglikli, bu sorunlari da halledersem bir problemim kalmayacak.

    sunu da eklemeyi unuttum, arac giderken hafif bir islik sesi var. frene hafifce basinca ses kesiliyor, bazan direksiyonu sag sol yapinca da ses kesiliyor. frenaj esnasinda titreme veya giderken titreme vs sorunla karsilasmadim. bunun sebebi ne olabilir?
    stitchgosu
    Tarih 11 Mayıs 2020 20:31
    tesekkur ederim. yakit tahmin ettigim gibi depo samandirasindan kaciriyormus, plastik kaynak attirdim. aradaki uzatma hortumlarini ve kelepcelerini yeniledim.

    bana maliyeti 40 tl ve 5 saat oldu. ek olarak usta bildigimiz hicbir usta arabayi incelemeye yanasmadi. biri 1 saat mirin kirin ettikten sonra "samandira degisecek" deyip kicini donup devam etti.

    ustalar yine gelenegi bozmadi anlayacaginiz. sayelerinde mekanik ustasi oldum ciktim.

    Merhaba!...
    Anladığım kadarıyla eliniz alet tutuyor, ve 5 saat tamir etme sabrı gösterdiğiniz üzere, siz artık bu işi ele alabilirsiniz! O zaman size yardımcı olalım!

    -Uno ie yakıt sistemi(Benzin); depo içinde elektrikli pompa ile başlar! Aslında Depo kapağımız anahtarlı olup, Yakıt dolum borumuz, Akaryakıt istasyonu pompa görevlilerinin beceremediği bir kısalıkta dirsek kısmına sahip olup, benzin pompasının tabancalarının dolum kısmında bulunan elektronik algılayıcının engellemesi nedeniyle, tabanca borusu kısa kalmaktadır! bu nedenle dolum sırasında, tabanca attırma delen olayı sürekli yapıp, aslında tabanca tutma konumunu beceremediklerinden, aracımıza b.k atmaktadırlar! aslında aynı istasyonda, tabancasında algılayıcı olmayan pompalara geçerseniz rahatlıkla dolumun gerçekleşeceğini göreceksiniz! Benzin dolumunda ikinci en çok karşılaşılan durum ise; Depomuzun gözle göremediğimiz kısmında bulunan ancak depoyu tamamen söktükten sonra görebileceğimiz! Depo havalandırma valfidir!

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Resimdeki kırmızı daire içindeki yere takılan bu valf, temsili çalışa sistemi çizimindeki gibi benzin dolumu sırasında içeriye giren yakıtın ittiği depo içindeki havanın dışarıya çıkmasını sağlar! aynı zamanda Depo kapağı kapalıyken içeride benzin buharı basıncı oluştuğunda da, bu basıncın yükselerek patlamasına engel olur! Eğer bu valf tıkalı veya bozuk açılmaz ise, içerideki hava basıncı kontrol edilemez! Dolum sırasında tabanca attırma! Benzin yakıt sistemine geçildiğinde yakıtın zamanında karbüratöre ulaşmaması sıksık yakıtın kesilmesi! ve nadir de olsa en üzü sonucu olan depo patlaması meydana gelebilir!
    Kısacası aslında araçlarımızda tüm sistemler doğru çalışmalıdır! bunun yolu da bakımdır! Servislerde ve sanayi ustalarında bu bakım yetersiz kaldığı için biz işte bu sorunları yaşıyoruz! Servisler bazı yağ değişimi -kayış değişimi - buji kablo vs değişimi gibi genel değişimler ve tespit ettikleri birkaç değişim hariç aracın tüm noktalarını kontrol etmezler, edemezler! bunun için çalışanın zaman ve giderlerinin karşılanması buda size masraf demek, hiçbir servis veya servis ustası siz söylemedikçe ekstra yerlere bakmaz! siz parası neyse vereceğim demedikçe, hiçbirşeyi ellemez kurcalamaz! sadece genel tahmini parçaları değiştiriler, olmazsa öbürünü, olmazsa diğerini değiştirerek arızayı bulmaya çalışırlar, eh yani birkaç parçadan sonra babamda bulur arızayı! Ancak! Hiçbir ustanın aracın komple tüm parçalarını söküp, aşınmışmı? tıkanmışmı? en son ne zaman değişmiş? bilgileri edinmeleri imkansız olacağı da malumdur! hak verirseniz! Şunvarki eğerki siz ustaya, "triger değişeli 10000km oldu, buji değişeli 2800km oldu" gibi bilgiler verirseniz işte o zaman, hem usta hemde araç sahibi, zahmetsizce doğru sonuca ulaşır!

    -İkinci sorununuz araç hareket halindeyken ıslık sesi gibi bir ses demişsiniz ki, frenlerden geldiğini tahmin etmişsiniz! Frenlerde, ve aslında tüm tamirlerde; bu işin en sağlam yolu şudur;!.. Örneğin frenlerde parçalar komple takım halinde değişir! siz hangi parçanın daha önce ne zaman değiştiğini biliyorsanız ne ala! Bilmiyorsanız; örneğin fren balatalarını takım halinde orjinal satın alacaksınız! iki kutu fren yağı tamir için alacaksınız! bir kutu balata spreyi alacaksınız! fren tekerlek silindirlerini alacaksınız! kampanaları alacaksınız, diskleri alacaksınız; ama hepsini orjinal alacaksınız ki; bu işi ustaya bırakırsanız en ucuz parçayı alır size orjinal parça fiyatına yazar!
    Bunları alıp gideceksiniz usta hepsini değiştir diye! bunun maliyetli olacağını düşünebilirsiniz, ancak bence direkt ustaya gittiğinizdede karşılaşacağınız şey tamda budur! sizin tüm bu parçalarınızı değiştirir ve en ucuz parçaları kullanır! sonra elbet tamirden çıktıktan sonra frenleriniz bir süre iyi tutar!

    Alternatif olarak eliniz yağ'a bulaştırıp bu parçaları siz kendiniz değiştirirseniz, ki balataları söker takarken yaylarla boğuşmanız muhtemel! size tecrübe olur! (bu yaylar bir tarafı yerine takılıp diğer tarafı, ince bir tornavida ile beraber gerdirilip, kaydırılarak deliğine, yerine takılır, bir kere taksanız seveceksiniz bu işi!)

    -Araçlarımızın motor yağının her daim ustalar tarafından kontrol edildiği ve her seferindede bundan gelir ettikçe mutlu oldukları malumdur! hatta bazı benzin istasyonlarında pompacılarına kadar yağınada bakalımmı abi! nidaları mevcuttur! ama kimse şanzuman yağına bakmaz! ısrarla "usta şanzuman yağına bak!" derseniz burun kıvırakıvıra bakarlar! nedeni de şudur! şanzuman tapası genellikle uzun zaman sökülmemiştir! zoraki sökerler! ayrıca sökmek için mutlaka aracı lift'e almak zorundadırlar ki tapa ancak bu şekilde rahatça sökülür ve yağ doldurulur! bu da o sırada liftte başka bol gelir edecekleri aracın tamirini işgal etmek demektir! Diğer bir isteksizlik nedeni ise; şanzuman yağı pompası birçok tamircide bulunmaz, ya çevredeki yağcı-parçacılardan yada komşu tamirciden isterler buda hoşlarına gitmez! bu işi uzatır, lift gereğinden uzun meşgul olur! yani sevilmeyen müşteri tipi olursunuz!...
    Diyelim ki; kontrol etmeye yanaştılar, sıra size geldi ve yağ pompasıda dışardan geldi; üç-dört pompa yağ basar gönderirler!... Ya usta içindeki yıllanmış yağ ne halde?!... içindeki yağı boşaltım temiz yağ koymakacakmısın!?? yok arkadaş eğer bunları bilmiyorsan, eski yağın üzerine biraz yağ takviyesi oldu bitti!
    Yani arkadaşım o yağ düzgün bakılırsa senin şanzuman uzun yıllar arızalanmaz! o zaman tamirci ustanın çocukları taş'mı yesin! Anlamışsınızdır olayı!...
    Arkadaşım işte sonuç bu!...

    -Bu konuda ikinci bir husus da! vites çubuklarınızdır! takım olarak satın alın ve değiştirin! bu çubukları sökerken boylarını ölçün ki takarken aynı boyda takarsanız montaj sonrasında vites geçme sorununuz olmasın! eğer sorun yaşarsanız, bunlardan birtanesi ayarlıdır, bununla ayar yapıp doğru konumu bulmanız, vaktinizi alacaktır! başardığınızdaki mutluluksa, hiçbirşeye değişilmez!...

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 11 Mayıs 2020; 23:9:32 >




  • merhabalar, bu degerli bilgiler icin cok tesekkurler. samandira tamiri sonrasi benzin alip test etmek icin depo kapagini actigimda hava cikisi oldugunu gordum. kuvvetle muhtemel basinc valfim tikali veya calismaz vaziyette.

    musait bir zamanda depoyu indirip valfi degistirecegim. ne yazik ki koltuk altindaki kapaktan erisilemez vaziyette.

    tamir islerinden hic anlamazdim aslinda. son aracim citroen xsara vts modeli idi, turkiyede birkac tane kaldigindan, kontrol icin goturdugum yetkili servisi bile "bu araci ilk defa goruyoruz" demisti. usta bulamadigim icin el mahkum yabanci kaynaklardan ogrendigim ile mekanigine girismis idim, uzun sure de sorunsuz kullandim. hala sattigima uzulurum.

    uno ya gelirsek, sokup takmasi, dilinden anlamasi cok cok daha kolay bir arac bana gore. ek olarak haynes in uno icin yazilmis el kitabi ve sizlerin birikimi de cok faydali oluyor.

    fren sistemine ve sanzimana bu haftasonu bakim yapmayi planliyorum, tecrubelerimi aktaracagim. saygilarimla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba; evin 2. aracı olarak günlük 70km git gel için hangi modeli önerirsiniz ve lpg de kaç litre yakar uzun yol ve şehir içi olarak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba; evin 2. aracı olarak günlük 70km git gel için hangi modeli önerirsiniz ve lpg de kaç litre yakar uzun yol ve şehir içi olarak?
    yok mu yardımcı olacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • iyi baktirip almalisiniz. 70s modeli tavsiye edilir.

    benim karsilastigim sorunlar:
    -fren balatalarini tutan tirnaklar kirik idi, diske surtuyordu.

    fren diski egilmis.
    balatalar bitmis.

    sokunce kaliper hidroligini tutan contanin da yirtik oldugunu farkettim, sizdiriyordu. sonuc:

    fren kaliperi degisecek.
    fren diski degisecek.
    fren balatalari degisecek.

    en az 500 tl lik oldum. bakimli ve temiz uno bulun iyice baktirin. sorun yoksa alinabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ben iki hafta oldu 70sx aldım. Satan kisi marş dinamosunda biraz sıkıntı var demişti. İlk maçtan sonra hemen almaz sonra düzelir demişti. Bir motora baktırdım başkada baktırmadım. Aldıktan sonra tabii olarak sıkıntılar başladı. Bir gün sonra araç çalışmadı bir usta bakı ateşleme bobini bozuk dedi yenisini aldım değiştim. Araç ikigün çalıştı yine aynı sorun başladı. Takviye atıp çalıştırdım sanayide karbirotöre baktırdım buji ve büjikablo değiştirdim bir parça daha değiştim dedi usta şimdi hatırlamıyorum. Sonra elektrikçiye gittim dinamo bilye yataklarını kömürünü değişti. Orda yine çalışmadı akünün üstündeki kırmızı uçlu kablo girişine şase yaptırıp çalıştırdı. Çalışmasa böyle çalıştır dedi. Oradan çıkarım yağ bakımına gittim bakım bitti araç yine çalışmadı. Başka bir usta baktı ateşleme kablosunu skart girişine ek kablo uzatmışlar onu iptal edince sorun çözüldü. Lakin motor ısınıncaya kadar LPG de sarsıntılı çalışıyor. Rolantide stop ediyor ısındıktan sora normale dönüyor. Benzin enjeksiyon arızalı denildi ilk benzinde çalışmadığı için mi bu sorunlar oluyor acaba? Teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • merhaba, araci benzinle calistirip sonra lpgye gecirmelisiniz. benzinde sarsintili calisiyor ise rolantisini ayarlattirin. lpg ile ilk calismada isinana kadar sarsinti olmasi normal, ama bu durum motor omrunden yer. benzin ile calistirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba!

    öncelikle Aracınız hayırlı olsun!
    Yazdıklarınızdan kimi suçlamaya çalıştığınızı anlayamadım!???
    Size gerçekleri anlatmayan, aracın eski sahibini mi?
    Körü körüne, bir araç satın alan kendinizi mi?
    Bakımsızlıktan canı çıkmış, belki yeni sahibim bana iyi bakar umudu taşıyan ama, bakmayı bilmeyen ve ne yapacağını şaşırmış yeni sahibinin kızgın bakışları altında kalan UnoCAN'ımı?

    Önceki yazılarımızı okursanız ve biraz araştırırsanız bu araç ile ilgili Temel bilgilere sahip olursunuz! Siz öyle tamirci tamirci gezinir durursanız sizin canınızı sıkan çok olur! Bu sadece UnoCAN'a mahsus değildir! bakımsız bir bmw mercedes satın alsanızda aynı şeyleri yaşarsınız!

    Uno 70 serisi araçlarımız, 60'lıklardan farklı olarak SLX motor dediğimiz, Tofaş-Fiat'ın Tempra-Tipo-Doğan-Kartal araçlarımızda bulunan motora sahiptir! yani aynı motordur ateşleme sistemi ve yakıt sisteminde farklılıklar olsada motor aynı motordur! Uno'ya özel bir motor değildir! Siz her tamirciye gidişinizde aracınızın çalışmaması gibi bir sorun yaşadığınızı dillediriyorsanız, ve sanayide bu motoru tamir edecek bir usta kalmadıysa, kapatsınlar kepenkleri! her ne kadar kötü niyetli olmasanızda, ya sizde birşey var yada herşeyi tam anlatamıyor birşeyleri eksik anlatıyorsunuz, acaba ustalara ucuz işçilik telkini olan, ve sanayi ustalarının bu gibi tavırları, cimri araç sahibi olarak gördüğü için, ustanın para kazanma hevesini kırdığınız için, sizin aracınızla ilgilenmemesine neden olan, "aman usta bana fazla masraf çıkarma şimdi" gibi benzeri bir söz mü? sarfettiniz acaba!??

    Ya da, Uno gibi ucuz bir araç alıp, mucize mi bekliyordunuz da, noterden ruhsatı üzerinize aldıktan sonra, hiç masraf yapmadan yıllarca keyfini süresiniz!
    İşte sizden önceki sahibi de araç sahibi olmayı! aynı anlattığım gibi birşey sanıp, alsın arabayı otursun koltuğa az yaksın-çok kaçsın-hiç tamire gitmesin-sürekli köle gibi bana hizmet etsin düşüncesi ile satın almış olmalı ki, hiç bakmamış UnoCAN'a!

    Evet yanlış okumadınız! Biz UnoCAN deriz araçlarımıza ve UnoCAN sevdalısıyız! Araçlarımızı satın aldıktan sonra bir müddet sanayide, önceki sahibinden kalan artıkları-eksiklikleri giderip, ona Aşık olup! CAN'ımız dediğimiz UnOCAN'ımız!...
    Eğer ki sizde sorumluluk sahibi bir sürücü olduğunuzu düşünüyorsanız, sizlere tecrübelerimizden seve seve yardımcı oluruz ve buradaki yüzlerce UnoCAN'sevdalısına kayılmış olursunuz!
    Yok ben sadece kullanıcıyım, az yaksın-çok kaçsın, bana masraf çıkarmasın, satana kadar köle gibi çalışsın gözüyle bakıyorsanız! kusura bakmayın size yardımcı olamayız!

    Yine de; buraya kadar gelmiş, araştırmacı ruh ile sorununa çare arayan, zaten sanayi de sorunlar yaşamış ve çaresiz kalmış, burada derdine çare arayarak, bizlere değer vererek derdini paylaşan, üstelik bir çiçeği burnunda iki haftalık UnoCAN kullanıcısına yardımcı olmak, boynumuzun borcudur!

    Öncelikle aracı size satan kişinin size doğruları anlatmadığını, ve cimrilikten aracına bakmadığını, size yalan söylediğini kabullenin ve o sayfayı kapatın! Çünkü bu aracın sahibi sizsiniz ve ona bakmak ile yükümlüsünüz! bu araçta oluşabilecek arızalardan dolayı herhangi bir Can ve mal kaybında Adli sorumlu SİZ olacaksınız!
    Tavsiyem sürücü olarak kendinize güvenmiyorsanız o araç ile bir metre dahi yol'a çıkmayın!...
    Ben UnoCAN'ımı satın aldıktan sonra, direkt atelyeme çektim, baştan aşağı ne eksikliği varsa giderdim, süsledim püsledim öyle yola çıktım!
    Sz aracınızda frene basınca duracağını düşünerek pedala basarsınız! Ben pedala basınca, tüm mekanik parçalar, Matrix misali gözümün önünde dolanır ve hangi parça ne zaman değişmiş, hangi tekerlekte zamanla ne gibi ayar gerekiyor, uzun yokuşlarda uzun süreli frenlerden sonra su birikinsinden geçmişsem acaba diskim yamulmuşmu? değişmesi gerekli mi? gibi kafamda dolanır durur!
    Hiçte öyle işi sansa bırakıp, biraz idare etsin sonra bakarız demem! öyle birşey diyecek olsam bugünde yakıt almayayım, idare etsin beni götürsün demekle aynı şey bu benim için! acaba daha kaçgün/km taşır sizce beni!!!?

    Marş motoru öyle iki günde arızalanan bir parça değildir! Marş motoru geriye dönük, aylarca süren bozulma sürecinden sonra sizi yolda bırakır! Aracın eski sahibi mademki biliyormuş neden yaptırmamış? Bu bir suçtur! Ahlaki kısmından bahsetmiyorum! öncelikle arızalı bir araçla karayoluna çıkamazsınız! karayolunda diğer araçları tehlikeye sokacak şekilde arızalı olduğu bilinen araçla hareket haline olmak suçtur! derhal o aracı çekici ile tamirciye götürüp arızasını giderdikten sonra karayoluna çıkabilirsiniz! aksi takdirde bu durum adli birimlerce tespit edilirse aracınız trafikten men edilir-edilmelidir!
    Katı yazılarım için beni yadırgamayın ancak Can taşıyoruz hak verirseniz!

    Aracınızı aldıktan birkaç gün sonra çalışmadığını ve ustanın ateşleme bobininin bozuk olduğunu söylediğini, değiştirdikten sonra, iki gün çalışıp sonra yine çalışmadığını söylemişsiniz. Peki boşu boşuna size bobin aldırıp masraf yaptıran ustaya bir sözünüz veya yaptırımınız oldu mu? yoksa sorumlu olarak UnoCAN'a mı kızdınız?
    Ardından birkaç usta ve yine parça değişimlerinden sonra aracın yine çalışmadığını anlatmışsınız ki, sanırım bu sefer diğer arızaları yaptırırken yine çalışmadı demek istediniz! buji-kablolar-dinamo ve yatakları değişimini çalışmama nedeniyle yaptırmadınız sanırım, rutin tespit edilen diğer arızaları yaptırdınız değil mi?
    Tesadüf orada da çalışmayınca, ustaya göstermişsiniz ve size bir tarif yapıp, çalışmazsa böyle çalışır gibi saçmasapan bir kendinden emin olmayan ifade kullanmış! Yağ değişimi sırasında da aracınız yine çalışmayınca, sanırım oto elektrikten anlayan bir usta, daha önce başka bir ustanın yapmış olduğu ek kablo uzatma uygulamasını sorumlu olarak göstermiş ve düzelttiğini iddia edip sorunu çözmüş! Bakın şimdi merak ettim o ek kabloyu! yanlış bir yugulama ise neden normalde çalışıyordu da bazan çalışmıyordu? iptal edince çalışıyorsa neden o ek kablo oraya konmuş? yoksa hedef şaşırtma mı? Ben aslında tüm anlattığınız kırmızı renkli koblonun görevini ve skart girişine çekilen ek kablonun neden orada olduğunu bilsemde! O ustalarla hesaplaşma şansımın şu korona günlerinde uzak olduğu gerçeğiyle sineme çekeceğim!

    Öncelikle son sorunuza cevap vereyim ki! Aracınızın ilk benzinde çalışması, aynı motor ve donanıma sahip Uno70sx - UnoSxie - Uno1.4ie araçlarımızda, otomatik olmamalı, otomatik geçişli lpg anahtarları bu araçlarımız için uyumlu değildir! anahtar ile ilk önce isterseniz benzinde çalıştırabilirsiniz, motor ısındıktan sonra LPG'ye geçebilirsiniz! Ancak yine ifade etmeliyim ki! bu şekilde olmuyor maalesef UnoCAN'larımızda, eğerki bu şek,lde bir çalıştırmada sorun yaşamıyorsanız ne ala! kesinlikle tevsiyemiz önce benzinde çalıştırın, motor ısınsın sonra LPG'ye geçin, motorunuzun ömrü uzar!...
    Fakat dediğim gibi bu UnoCAN'larımızda mümkün olmuyor çünkü enjeksiyon beyni bunu mümkün kılmıyor! mutlaka arıza veriyor! Tek bir alternatif var, o da elektrik tesisatında gerekli değşkliği yapmak ancak sanayi ustaları ve yetkili servisler bu durumu bilmiyor ve yapmıyor! Bu konuları konu içinde önceki aylarda ve yıllarda, önceki yazılarımıza işlemiştik!...

    stitchgosu arkadaşımızın da ifade ettiği gibi, lpg de çalışmada sarsıntılı çalışma ve stop etme olayını LPG ustaları çözecek, gerekli ayarları yaptırınız! LPG'de rölanti ayarını LPG ustası çözemiyorsa başkası çözemez, kapatsın o da dükkanını çiğköfteci açsın!!! Tavsiyem hızla oradan uzaklaşınız ve adam gibi bir usta ile karşılaşınız!...

    LPG'de çalışma ile Benzinde çalışmanın hiçbir alakası yoktur, iki sistemde birbirini etkilese de, ikiside kendi içinde çözülecek ayrı sistemlerdir! Eğer önceki ustalar işlerini doğru yapmışsa tabiiki!

    Sizin aracınızda kablolarda temassızlık sorunu var! eğer ki bir usta sizin aracınızdaki kabloları kesip, parmağıyla şöööyle bir dolayıp, üstünede adi bir elektrik bandı sarıyorsa, vay halinize, sizin aracınızda elektrik sorunları bitmez, korkarım ki bu iş aracınızda allah göstermesin elektrik kablolarından dolayı YANGIN'a kadar varır! ve önceki birkaç yazımızda! Unosxie araçlarımızda benzinde sarsıntılı çalışma ve stop etme sorunu çözümü mesajımıza da göz atmanızı tavsiye ederim! eğer ki bu çözüm daha önce sizin aracınıza da uygulanmış ise zaten benzinde çalışma ile ilgili bir sorunuda yaşamazsınız!

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!
    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 15 Mayıs 2020; 3:15:21 >




  • Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Benim satıcıya güvenip yeterince baktırmadan aracı almam benim hatam. Yinede araçtan şikayetçi değilim. Araba fiyatlarının bu kadar yüksek olduğu bir dönemde bu fiyatlara bir araç sahibi olmak güzel. Dediğiniz gibi eski sahibi defteri kapandı şimdi bakımını yaptırmak benim sorumluluğum. Yinede dürüst davranmayan satıcılar sıkıntısız bir araç diyerek üç beş kuruş için yalan söylemeleri doğrudeğil. Aracın sorunlarına gelirsek öncelikle motor sarsıntısı manifolttan hava almasından olur mu. LPG ayarını yaptırmam gerek başkada şuanda baktı diyeceğiniz öneriniz varmı. Teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merhabalar, manifolddan hava aliyorsa aracinizin verimi duser. gaza bastiginiz halde gitmez olur. kontrolunu manifold contasindan mars sivisi sikarak kontrol edebilirsiniz. eger siviyi siktiginizda motor tepki veriyorsa, contadan sizinti vardir. manifolddan hava aldiginda arac fakir karisimla calisacagi icin sarsinti yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stitchgosu -- 15 Mayıs 2020; 10:32:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,

    bahsettigim uzere aracimin fren problemi vardi. kaliper tamir takimi, yeni on disk, yeni balatalar ve fren hidrolik degisimi ile bu sorun cozuldu.

    vites kolunda bosluk var.
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    bu bosluga 11 12 ve 13 nolu parcalar sebep oluyor. bu parcalar plastik ve zamanla asiniyir. saniyorum sifirini bulamayacagim, musait bir zamanda komple dagitip neler yapabilecegime bir bakacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 381382383384385
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.