Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (398. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü3 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.443.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 396397398399400
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Öncelikle, UnoCAN'ınızın bu sorunu LPG'de mi, Benzin'de mi, her ikisindedemi yaşanıyor belirtmelisiniz.

    Çünkü, potansiyometre LPG'de iken çalışmaz! çalışmamalı! çalışırsa da devre dışı bırakılmalı= yani elektrik tesisatındaki; her ortamda ısrarla bahsettiğim değişikliş yapılmalı, aksi takdirde hem lpg sistemi hemde benzin sisemi beraber çalışır ve bu tür sorunlar yaşanır ve ustalar bunu anlayamazlar!...

    Bu nedenle sorununuzun hangi yakıtta yaşandığını (sorununuzu daha önce anlatmıştınız ve hangi yakıtı kullandığınızı belirtmiş olsanız dahi, yeni durumda ustanızın yaptığı değişiklikten sonra sorunun hangi yakıtta yaşandığı önemlidir) belirtmelisiniz!...


    Kutup başını sökünce rölanti motorunun düzelip sonra yine sapıttığı sorununda da, hangi yakıt olduğu önemlidir; eğer LPG'de ise bu durumda da yine lpg konumunda benzin sistemide (eneksiyon beyini) beraber çalışıyordur, çalışmamalıdır, yine her ortamda bahsettiğim elektrik tesisatındaki değişiklik yapılmalıdır. eğer Benzin de sorun yaşanıyorsa; zaten "Enjeksiyon yakıt sisteminizde işte o zaman sorun vardır; Rölanti motoruna bakılabilir, potansiyometreye bakılabilir, ısımüşürüne bakılabilir, vs.vs." bunun için de hangi yakıtta sorun yaşadığınızı belirtmelisiniz!...


    Digiplex Bozulmaz!.... Bozulmaz!... Bozulmaz!...


    Aşağıdaki yazı bir LPG ustasının Uno ie için yazdığı yazıdır okumanızı Tavsiye ederim!...;;;;;


    Alıntıdır. : : : :


    https://tofask.wordpress.com/2012/02/14/uno-larda-genel-problemler/ adresinden Alıntıdır;



    70 sx ie. kullanıcıları.

    Bu yazımda aracınızda genelde karşılaştığım sorunları ve bu sorunlara ait çözümleri anlatmaya çalıştım.

    Sizin aracınızın işletim sistemi bilmeyenler için biraz karışık.

    İki tane elektronik kontrol ünitesi (EKU) var.

    Bunlardan birisi ateşleme sistemini işleten MED 439 seri Magnetti Marelli marka ünite.

    Bu mükemmele yakın bir parçadır. 1920 fonksiyonun üzerinde avans değeri üretir.


    (Tempra, Tipo da kullanılan 1,6 8v. motorlarda da MED 433 seri benzerbir ünite kullanılmıştır.Taksanız çalışır.Fakat parametreleri çokfarklıdır.Yani biri diğerine kullanılamaz.)

    Diğeri ise Yakıt+enjeksiyon sistemini çalıştıran Bosch marka ünite.

    Anlayacağınız gibi bu iki sistem birbirine akuple çalışır.

    Arızalar ise genellikle kelebek gövdesinde oluşuyor.

    En çok da stepper motor arızalanıyor.

    Stepper motorun görevi rölanti devrini ayarlamak.

    Ancak; içinde bir devre daha var ki genellikle bu bilinmez.

    Bu devrenin adı mikro switch, yani minik anahtar.

    Stepper motorun uç kısmında nikelaj benzeri renkte kelebek levyesine basan, çok kısa hareketli olan bir parça göreceksiniz.

    İşte o micro switch in kumanda düğmesidir.

    Micro switch in görevi ise ayağınızı gazdan çektiğinizi algılamak.

    Siz ayağınızı gazdan çekince olanlar ise şöyle:

    1. Sistem hemen cut-off yapıyor.

    Cut-off un görevi ise:

    1/1- Araç 1800 d/dak. Üzerinde bir devirdeyken siz ayağınızı gazdançekince enjektöre giden elektrik akımını durdurarak benzini kesmek.1800 d/dak. Altına inince tekrar akım/benzin vermek.

    1/2- Cut-off süresince ateşlemeyi rötara almak.

    Anlayacağınız üzere amaç yakıt tasarrufu. Gaz pedalına basmadığınız sürelerde anlamsız yakıt sarfiyatını yok etmek.

    Stepper motorun rölanti ayarlayıcı elektromotor devresi bozulmuyor (şimdiye kadar görmedim) ama micro switch bozuluyor.

    Dikkat edilirse; stepper motorun soketinde 4 adet kablo vardır.

    Bunlardan üstteki ikisi elektromotorun alttaki ikisi ise micro switch in uçlarıdır.

    Üstteki iki uca 12 v. enerji verdiğinizde + ve – uçlarıdeğiştirirseniz, stepper motorun ileri/geri hareket ettiğinigöreceksiniz.

    İşte bu elektromotor BOSCH EKU dan aldığı komutlarla motoru 850 d/dak.civarında rölantide tutmak için ileri geri giderek gaz kelebeğinekumanda eder.

    Sakın alttaki iki uca +/- uygulamayın.

    Çünki adı üstünde o bir anahtardır ve Micro switch kısa devre olup anında yanar ve kullanılmaz hale gelir.

    Bu parçanın sağlamlığını pratik olarak (direnç değerleri ile kafa karıştırmak istemiyorum) şöyle anlarsınız:

    Gaz pedalı tamamen serbest konumdayken gaz kelebek levyesinin düğmeye bastığını görünüz.

    Bir multimetre kullanarak alttaki iki ucun direncini, sesli kısımdan gaz verip bırakarak 5-6 kez ölçünüz.

    Çıkan düdük sesi her defasında çok net olmalıdır.

    En küçük bir parazit duyarsanız parçanız bozuk demektir ve değiştirmekten başka çareniz yoktur.

    İkinci en çok karşılaştığım ise kelebek gövdesinin ayarlarının kurcalanmış olması.

    Bu arızaya gaz kelebek gövdesini karbüratörlü sistemlere benzeten bazı meslektaşlarımız sebep oluyor.

    Şekli çok benzediği için rölanti ayarlamak maksadıyla müdahale ediyorlar.

    Gaz kelebek gövdesi üzerinde bir dolu ayar noktası vardır.

    Gaz kelebek ayarı, gaz kelebek levyesinin ayarı, gaz kelebek potansiyometresinin ayarı.

    Gaz telini değiştirmeniz halinde bile prosedürü bilmiyorsanız levye ayarını bozabilirsiniz.

    Hele gaz kelebek potansiyometresinin ayarı kurcalanmışsa hiç uğraşmayın.

    Gaz kelebek potansiyometresinin 4 adet tespit vidasına dikkatederseniz, kurcalanmasın diye onların ortasında çıkıntı olan torksvidalar olduğunu göreceksiniz.

    O çıkıntılar vidayı gevşetmeyi/sökmeyi engellemek için özel olarak tasarlanmıştır.

    Kataloglarda da levye ayar değerinden başka veri yoktur.

    Fabrika bu parça için ayarlanamaz kaydı koymuştur ve servislerin bu işlemi yapması yasaktır.

    Bu konuda tek istisna benim servisim.

    Ben bu değerleri tespit etmek için tam bir ay mesai verdim, yalnızca bu işe özel takımlar yapmak zorunda kaldım.

    Biraz şişinerek yazabilirim ki; yaptığım bu çalışma için Tofaş’tan teşekkür yazısı aldım.)

    Ezcümle; kelebek gövdesinin ayarları bir şekilde bozulmuş ise eskihaline getirmek çok zor ve hatta imkânsıza yakın bir ihtimaldir.

    Eğer başınıza böylesi bir hal geldi ise yapacağınız iki iş var.

    Ya kelebek gövdesini komple değiştireceksiniz, ya da servisime geleceksiniz.

    Sakın beni megaloman filan sanmayın.

    Zira bu işi yapabilen başka bir kişi/firma duymadım.Yapıyor olanı içtenlikle kutlarım.

    Bir diğer sık karşılaştığımız arıza ise mutlak basınç sensörüne gidenhortumun yırtılması veya üzerinde bulunan tek yönlü sibopun delinmesisebebiyle hava alması veya ters takılması.

    Bu sibop üzerindeki beyaz kuşak yukarı gelecek şekilde takılmalıdır.

    Mutlak basınç sensörü ateşleme (Marelli) EKU sunun içindedir ve alt kısmında vakum hortumu bağlıdır.

    Motora giren havanın (kütlesel olarak) miktarını ölçer.

    Hortum üzerinde bulunan tek yönlü sibop yanlış konumlandırıldığında,aküye temas ediyor ve zamanla sürtünme sebebiyle aşınıp deliniyor.

    Gerek hortumun ve gerekse sibopun delinmesi sonucunda yanlış veri ürettiği için de motor anormal çalışıyor.

    Vakum değeri incelendiğinde hemen anlaşılır bir arızadır.

    Distribütör tespiti ayrı bir problem.

    Yine bazı meslekdaşlarımız sorunlu olan bir motoru normalleştirmek içindistribütörün konumunu değiştirirsem avans değeri de değişir zannıyladeneme sınama yapıyorlar.

    Bu araçlarda avans ayarı üst ölü nokta sensörü özel takım kullanılaraktespit edildiğinde kendiliğinden oluşur ve sensör mesnedi,krankkasnağı,krank ön keçe kapağı sökülmedikçe değişmeyeceği için bir dahaayar gerekmez.

    Platinli veya impals ateşleme sistemlerinde oluğu gibi distribütörün konumu değiştirilerek yapılmaz.

    Distribütör özel takım kullanılarak tespit edilir ve tekrar sökülmedikçe konumunun bir daha değiştirilmesi gerekmez.

    Distribütörün montajı özel takım kullanılarak doğru noktada tespitle yapılır.

    Şayet distribütörün konumu bilinçsizce değiştirilmiş ise özel takım kullanılarak düzeltmek gerekir.

    Bir başka sık karşılaştığımız arıza ise motorun (bilhassa soğukmevsimlerde) 70 derece ısıya ulaşana kadar geçen süre içinde rölantiyedüştüğünde (mesela kırmızı ışıkta durduğunuzda) stop etmesi.

    Eğer aracınızda böyle bir arıza var ise en kısa çözüm programatik.

    Yani BOSCH EKU sunu yeniden programlamak gerekiyor.

    Bu yöntemle yakıt sarfiyatı soğuk dönemlerde biraz artıyor.

    Servisimde programda değişiklik yapmadan mekanik olarak da giderebiliyoruz, ancak bu işlem biraz daha maliyetli.

    Sibop ayarı konusu ise başka bir sorun.

    Bu motorların sibop ayarı muhtelif kalınlıklarda pullar kullanılarak yapılır.

    Her 40.000 km. de sibop ayarı yapılması gerekir.

    Otomobiline sanayi ortamında bakım yaptıran müşterilerimizinaraçlarında çok uzun sürelerde sibop ayarı (bazılarında hiç)yapılmadığını görüyoruz.

    Bu işlem zamanında yapılmadığında ise, önce çekiş düşüklüğü ile fazla yakıt sarfiyatı sonra anormal çalışma belirtileri görülür.

    Sonunda ilk önce en sıkı sibop yanar ve ait olduğu silindir işlevsiz kalır.

    Motor da bir silindir eksik olarak çalıştığından piyasa jargonuyla teklemeye başlar.

    Bu arızanın giderilmesi ise hayli masraflıdır.

    Triger kayışı hususunda ise durum şöyle:

    Bu araçlarda her 40.000 km. de veya 3 yılda bir değiştirilmesi gerekir.

    Bu işlemin doğru yapılması çok önemlidir.

    Motorun sıhhatli çalışması için olmazsa olmaz şart sente ayarıdır.

    Yani emme ve egzost siboplarının olması gereken açıda açılıp kapanması gerekir.

    Bu temel ölçüde olan en küçük (bir tek diş kaçık olsa dahi) kaçıklık motorun anormal çalışmasına sebep olur.

    Nadiren rastladığım ise lambda sensörü arızası.

    Lambda sensörü arızası da motorun anormal çalışmasına ve fazla yakıt sarfiyatına sebep olur.

    Lambda konusunda ayrıntılı açıklamayı aşağıda göreceksiniz.

    Eğer aracınızın göstergesinde enjeksiyon sistemi arıza ikaz lambasıyanarsa bunun anlamı enjeksiyon sisteminizde sürekli veya fasılalı birarıza var demektir.

    Böyle bir durumda yapılacak en doğru iş hemen bir servise gitmektir.

    Şayet servise gitmek o an mümkün değilse, kontağı kapatarak akünün +ucundaki kutup başını sökün ve 15 dk. beleyip tekrar takın. Bu işlemsonunda EKU daki arıza kayıtları silinecektir.

    Kontağı açın.

    Eğer arıza ikaz lambası sönerse, bu fasılalı (belirsiz zamanlarda, arada sırada oluşan) bir arıza olduğunu belirtir.

    Şayet sönmezse bu sistemde sürekli ve mevcut bir arıza var demektir.

    Ancak motorunuz çalışıyorsa korkmanız için bir sebep yok.

    EKU hemen o arızayı algılayarak ortak parametrelerden birini seçer ve motoru çalıştırmaya devam eder.

    Fakat bu motor çalışıyorsa da sistemde giderilmesi gereken önemli birarıza var demektir ki; dolayısı ile en kısa sürede servise gitmenizgerekir.

    Bu araçların çok sağlam bir işletim sistemi vardır.

    Yanlış müdahaleler olmadıkça kolay kolay arıza yapmazlar.

    Şimdi gelelim işin LPG kısmına.

    Bu konuda gerekli ve olmazsa olmaz ekipman, benzin ve LPG yi ayrı ayrı olmak üzere 4 gaz ölçer kalibrasyon belgeli bir cihaz.

    Kalibrasyon belgeli olması çok önemlidir. Zira bu cihazlar yanlış verioluştuğunu yani arızalı olduğunu belirtmezler. Ancak kalibrasyonbelgesi var ise güvenilir olurlar.

    Bu cihazla ekzost gazlarından Hidrokarbon, Karbon monoksit, Oksijen veKarbon dioksit gazları ile Lambda nın değerlerini görürsünüz.

    Basitçe ifade etmek gerekirse; hidrokarbon yanmayan gazları, karbonmonoksit zengin/fakir karışımı, oksijen kullanılmayan/açığa çıkanoksijen miktarını,karbon dioksit açığa çıkan karbon dioksit gazımiktarını belirtir.

    Bunların hepsinin motorun durumu için ayrı anlamları vardır.

    Cihazın ekranındaki değerlere bakarak motorun yağ yaktığını, sıkı sibopayarını, segmaların, sibopların/kılavuzlarının aşınmışlığını, silindirkapak contasının kaçırdığını, olmaması gereken bir yerden fazladan havaaldığını, hava filtresinin tıkalı olduğunu, çok veya az yakıtharcadığını, katalitik konvektörünüzün sıhhatliliğini, ve hattaegzostta delik olup olmadığını dahi anlayabilirsiniz.

    Bu gazların olması gereken değerleri ve bu değerleri yorumlamayı yazarak kafa karıştırmak istemiyorum

    Ama basit olarak lambda yı bilmenizde yarar var.

    Benzin ile havanın ideal karışım oranının, ağırlık cinsinden ( gr,kilo,ton vb.) 14,7 birim hava ile 1 birim benzin karışımı olduğu tespitedilmiş.

    LPG de ise lambda oranı 15,6/1. Yani LPG daha fazla hava ile idealorana ulaşıyor. (Biraz evvel bu sebeple 4 gaz ölçer cihazın benzin veLPG ölçümlerini ayrı ayrı yapması gerekir diye belirttim.)

    Buna da 1 (bir) lambda denilmiş.

    Yani 1 lambda ideal benzin/hava veya LPG/hava karışım oranı değeri demek.

    Araçlarda bulunan lambda sensörü de egzosttan geçen gazlar içindenoksijen miktarını algılayarak elektriksel veri halinde EKU ya bildirir.

    EKU da gelen lambda sensöründen aldığı verilere göre enjeksiyon süresini ayarlayarak 1.000 lambda değerini tutturmaya çalışır.

    Benzin devresinde sistem bu ayarı otomatik olarak kendiliğinden yapar.

    Ancak LPG devresinde ayar yapmak gerekir.

    Gaz analiz cihazının ekranında lambda değerini 1.000 görürseniz motorunuza mükemmel ayarlı diyebilirsiniz.

    Lambda değeri arttıkça yani 1.000 dan yukarı (1.010 vb.) çıktıkça fakirkarışım, eksildikçe yani 1.000 den aşağı (0.990 vb.) indikçe zenginkarışım ifade eder.

    0.990 ilâ 1.010 arasındaki değerler normal kabul edilebilir.

    Teknisyenler bu değerlere bakarak yaptıkları işi doğrulamak zorundadır.

    Şayet aracınızı götürdüğünüz servislerde bu cihaz yok ise yapılan işe“tamam/oldu” demek mümkün değildir, hatta eski lisanla “eşyanıntabiatına aykırıdır”.

    Motor rölantide ve 3000 d/dak. da çalışırken Lambda değeri 1.000 olan bir motorun

    doğru kullanıldığında fazla veya az yakıt yakması mümkün değildir.

    Motorunuzun Lambda oranı 1.000 olduğu halde hâlâ fazla yakıt sarfiyatıoluyorsa, sorun ya kullanım şartlarınızın uygunsuzluğundan (kısamesafelerde kullanmak, çoğunlukla sıkışık trafikte kullanmak, çok yüklükullanmak, klimanın-farların-arka cam rezistansı gibi tüketicilerinsürekli çalışması vb.) ya da kullanım tarzınızdan (yüksek devirlerdekullanma, yüksek hızlarda kullanma, gaz pedalına sonuna kadar basmaalışkanlığı) kaynaklanır.

    Eğer sorun yaşamak istemiyorsanız LPG sistemi olarak, tek noktaenjeksiyon sistemine uygun olanını, yani ELEGANT tip sistemseçmelisiniz ve mutlaka devrede MODULER HI kullanılmalıdır. Bu parçaLPG devresine geçince benzin enjektörünün enerjisini (negative ucu)keser.

    Bir diğer işlevi LPG sistemine çalışırken enjektör arıza lambasının yanmamasını sağlamaktır.

    İlaveten montajda mutlaka orijinal mikser kullanılmalıdır.

    Sonuç olarak :

    Her yazımda belirttiğimi tekrar yazmak zorundayım.

    Aracınız benzin devresinde düzgün çalışmıyorsa, LPG devresinde de düzgün çalışmaz.

    Hatta arızalar LPG devresinde daha belirgin hale gelir.

    Bu araçlarda ise, motor benzin devresinde sıhhatli çalışıyorsa, LPG devresinde genelde görülen basit arızaların dışında sorun yaşanmıyor.

    İlgililerin bilgilerine sunarım.

    Not:

    Bana müracaat eden Uno70 sx ie. sahiplerinin araçlarındaki motorların hemen hepsinin benzin devresi arızalı idi.

    Telefonla anlaşmak da çok zor oluyor.

    Üzülerek belirtiyorum ki; yardımcı olmak için sorduğum soruları anlayanve doğru cevap veren (araç sahibi veya servis teknik elemanı) yalnızca3 kişi çıktı.

    Bu sebeple bu kadar uzun ve ayrıntılı yazdım.

    Yazılarım sebebiyle ülkemin çoğu şehrinden çok sayıda araç sahibi arıyor/yazıyor soruyor.

    Bilgi birikimimi arayanlarla paylaşmaktan düşünemeyeceğiniz kadar mutluyum.

    Bu yazımı okuyan dostların, Fiat’ın ürettiği tüm model (1935 bileolabilir) ve tip otomobil ve hafif ticari araçlar ile ilgili her konudasorularını cevaplamak veya sorunlarını çözmek beni daha çok mutluedecek.

    Umarım yazdıklarım işinize yarar.


    Yukarıdaki yazı ile beraber şiddetle tavsiye ettiğim elektrik tesisat şeması kişisel web sitemde güncellenmiştir.

    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 27 Şubat 2021; 21:8:33 >




  • Herkese merhabalar daha öncede burdan yazmıştım aracımın tavan döşemesi çökmüş bir vaziyetteydi söküp temizledim ufoyla şekil vermeye falan çalıştım yanlız bir netice alamadım bende tavan lambasından içeriden tavana plastik kelepçe ile sabitledim şimdilik oldu yanlız dün başka bir uno da tavan lambasını söktüm içeride cevirmeli bir klips var döşemeyi sabitlemek için arıyorum hiç bir yerde bulamıyorum acaba parça kodunu bilen varmıdır tavan lambasının içinde tavana sabitlemeye yarıyan çevirmeli bir klips bilgisi olan vardır diye buraya yazdım hayırlı günleriniz olsun.
  • omerdogan7171 O kullanıcısına yanıt

    Meraba!...


    Daha öce sormuş olduğunuz bu soruya yine cevap verebilirim!...

    Öncelikle parça numarası sorularınız için şasi numaranızı pm göndererek istemeniz gerekmektedir, bunu sanayide hangi parçacıya sorsanız sizden şasi no isteyecektir.


    Aradığınız parça;


    https://www.ebay.it/itm/4-BOTTONI-FERMI-PLAFONIERA-INTERNA-FIAT-PUNTO-BZ-DS-TUTTI-I-TIPI-FIAT-5977969-/283200418990


    adresinde görebileceğiniz;

    Google resimlerde de bulabileceğiniz;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^



    https://fiat.7zap.com/tr/uno/ms/14685220-099/705/23+70523s00+1-0/


    adresinde Tenkik resimlerde görülen 5977969 parça nolu klips'tir.


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^



    Ancak bu verilere son kullanıcıların ulaşması mümkün olmadığından, biz Tekniker'lerin ulaşabildiği bu parça kodunu daha önce sizinle paylaşmamıştım. Çünkü bu parça artık üretimden kaldırılmıştır. Ben size kolaydan önerimi sunmuştum, tavan lambasının üst parçasını ister cırt kelepçe tabir ettiğimiz,



     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    kelepçe ile bağlamayı deneyebilirsiniz veya daha önceki görsellerini ve ölçülerini paylaştığım vidaları kullanmanız tavsiyemdir.


    Boşuna aramayın bu klipsi piyasada bulamazsınız!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 28 Şubat 2021; 23:35:39 >




  • Merhaba abi
    Son zamanlarda yaşadığım devir dalgalanması sorununu Youtuba Attım aracımın çalışmasını izler Fikrinizi söylerseniz çok memnun olurum devir dalgalanırken arkadan tık sesi geliyor benzin pompası olduğunu düşünüyorum
    Birde araç soğukken ilk calistirmadan sonra kayış sesi geliyor vites değiştirirken filan
    Kayış değişti Devir daim revizyon gördü
    Aracımı seviyorum ama belli bir seviyeye getiremiyorum
    Kötü ustalaramı geliyorum Bende anlamadım

    Youtube linklerini atıyorum

    Muhammed Ali Çimenyoutube
    Fiat Uno Devir Dalgalanması
    https://www.youtube.com/watch?v=A0lHv9rQ8Go&feature=youtu.be

    Muhammed Ali Çimenyoutube
    Fiat Uno Devir Dalgalanması 2
    https://www.youtube.com/watch?v=_CUJXj3axhY&feature=youtu.be
    @yazar4002 @yazar4002



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhammedcm -- 4 Mart 2021; 12:21:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Kayış sesi, bu motorda iki şekilde çıkar, ya kayış gergisi arızalıdır, yada kayış üzerine bir yağ vb sızıntı, bir sıvı geliyordur ve kaydırmaya sebep oluyordur!...


    Rölanti Dalgalanması sorununuzu doğru cevaplandırmamız için öncelikle aracınız 60'lık mı? 70'lik mi? aracınızda LPG mevcut mu, Düz karbüratörlümü? eneksiyonlumu? rölanti dalgalanması hangi yakıtta oluşuyor belirtmelisiniz.

    Eğer LPG mevcut ise, benzin'de rölanti dalgalanması yaşamanız doğaldır! bu sorunu yaşayan birtek siz değilsiniz.

    Tık sesinin benzin pompasından geldiğine eminmisiniz? lpg tankı üzerindeki otomatik valf olmasın? dikkatlice tespit edin. benzin pompasından olduğuna ısrarcıysanız; beyin pompa elektriğini kesiyordur! beyin pompa elektriğini iki şekilde keser: 1. cut-off mevcut ise ve bozuk-ayarı bozuk ise. 2. digiplex soketinde temassızlık-gevşeklik var ise.

    Eğer LPG'de rölanti dalgalanması yaşamak istemiyorsanız, eneksiyon sistemini devre dışı bırakın, sadece LPG kullanın.

    Eğer Benzin'de rölanti dalgalanması yaşamak istemiyorsanız, LPG sistemini araçtan sökün. sadece Benzin yakıt sistemini kullanın.


    LPG varken Benzin'de kullanayım derseniz; kestirme çözüm olarak: oksijen sensörünün tekli fiş (data) fişini sökün, kısa devre yapmaması için bantla korumaya alın. Benzin'de sorunsuz çalıştırabilirsiniz, ancak fazla yakıt sarfedeceksiniz!


    Bunlar çözüm olmadıysa, hala rölanti dalgalanması yaşıyorsanız, geçmiş olsun: karbüratörünüz değişecek!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Merhaba
    Kayış sesi özellikle ilk çalıştırmada soğukken Vites değistirirken ciyyyyk denilen bir ses oluyor
    Yüksek devire cikinca Ses kesiliyor
    Ve bu durumu bazen yapıyor
    Devir daim revizyon gördü Daha önceden lpg ayarı yaptırmaya götürmüstüm araca ayar yaparken 3000 devire getirdiler o arada devir daim kasnağı kırıldı O olaydan dolayı revizyon gördü devirdaim Revizyondan sonra usta Eğer kayış ses yapar getir Gerdireceğim dedi ses yapınca götürdüm Gerginliği iyi durumda daha fazla gerdirirsem bilya dağıtır dedi yolladı beni ara ara bu ciyyyyk sesini yapıyor bu arada V kayışınıda 5 ay önce gates v Kayısıyla degistirdim triger ve direksiyon kayisida Değisti

    Araç enjeksiyonlu 70s
    Tık sesini lpgdeyken yaptıgını Biliyorum benzindeyken denemedim benzinde zaten rolanti Düzensiz beyinde hata kodu Olduğu için kutup başını soküp takınca düzeliyor enjeksiyonu tamamen devre dısı bırakıp sadece lpg de kullanmak istiyorum Sizin dediginiz oksijen sensorunu devre disi biraksam rolanti dalgalanması gidermi ?
    Karbüratörün bu kadar kolay bozulması mümkünmüdür ?

    Resimler atiyorum hocam Hangi fişi devre disi birakmam gerektigini yazarsanız memnun olurum
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^@yazar4002 @yazar4002



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhammedcm -- 4 Mart 2021; 12:22:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlaveten sorular
    Tek nokta enjeksiyonlu unolara Subap ayarı yapılıyor mu kaç binde bir yapılır benimki hep bir litre fazla yakıyor
    Subap ayarı yaptırsam faydası olurmu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Kısa olduğu için öncelikle bu sorunuza cevap vermek istedim, diğer sorularınızın cevapları için dataylı çalışıyorum!...


    Sadece Tek Nokta eneksiyonlu unolarda değil Tüm Uno'larda subap ayarı yapılır!... Sormak istediğiniz şekli ile; Otomatik subap ayarlı motora sahip değildir UnoCAN'larımız!...


    Uno Haynes Service Manual Kitapçığı, Tüm dünya Uno üretimleri için hazırlanmış bir Teknik El Kitabıdır. Bu katalogda, bakım zamanları ile bilgilerin olduğu (1989-1991) sayfa aşağıdaki gibidir;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Google çeviriden çevrilmiş hali ile aşağıdaki gibidir!...



    Kod

    Yığını:
    Her 250 milde (400 km), haftada bir veya uzun bir yolculuktan önce mm Motor yağı seviyesini kontrol edin mm Fren haznesi sıvı seviyesini kontrol edin mm Lastik basınçlarını kontrol edin mm Tüm lambaların ve kornanın çalışmasını kontrol edin mm Yıkayıcı sıvısı haznelerini doldurun, bir cam yıkama kontrolü ekleyin soğutma sıvısı seviyesi ve yıkayıcıların ve sileceklerin çalışmasını kontrol edin, mm mm akü elektrolit seviyesini kontrol edin Her 6000 milde (10000 km) veya altı ayda bir, hangisi önce gelirse mm Motor yağını ve filtreyi yenileyin (Bölüm 1, Kısım 2) mm Tahrik kayışı gerginliğini kontrol edin (Bölüm 2, Kısım 8) mm CARBURETTOR rölanti hızını ve ayarların karışımını kontrol edin (Bölüm 3) mm Temas noktalarının bekleme açısını kontrol edin (mekanik kırıcı dağıtıcılar) (Bölüm 4, Kısım 3) Lastik diş aşınmasını kontrol edin mm (Bölüm 7, Kısım 7) mm disk pedlerini aşınma açısından kontrol edin (Bölüm 8, Kısım 3) Her 12.000 mil (20.000 km) veya 12 ayda bir, hangisi önce gelirse m Valf açıklığını kontrol edin ve ayarlayın (Bölüm 1, Bölüm 5 ve 26) m Hava filtresi elemanını yenileyin (Bölüm 3, Kısım 2)mm Egzoz sistemini korozyon açısından kontrol edin (Bölüm 3, Bölüm 19) mm Temas kırılma noktalarını yenileyin ve bekleme açısını ayarlayın (mekanik kesici dağıtıcılar) (Bölüm 4, Kısım 3) mm Ateşleme zamanlamasını kontrol edin ve ayarlayın (Bölüm 4, Kısım 4) mm Kıvılcımı yenileyin tapalar (Bölüm 4, Kısım 11) mm Debriyaj ayarını kontrol edin (Bölüm 5, Kısım 2) mm Şanzıman yağ seviyesini kontrol edin (Kısım 6, Kısım 2) mm Tahrik mili ve direksiyon kremayeri tozluklarını yarıklara karşı kontrol edin (Bölüm 7 ve 10) mm Arka freni kontrol edin pabuç balataları aşınma için (Bölüm 8, Bölüm 4) mm El freni hareketini kontrol edin (Bölüm 8, Bölüm 16) mm Ön far huzmesi hizalamasını kontrol edin (Bölüm 9, bölüm 17) mm Bilya mafsallarını aşınma açısından kontrol edin (Bölüm 10, Bölüm 2) mm Ön tekerleği kontrol edin hizalama (Bölüm 10, Bölüm 8) mm Süspansiyon burçlarında aşınma olup olmadığını kontrol edin (Bölüm 11, Kısım 2) Emniyet kemerlerini yıpranma açısından kontrol edin mm (bölüm 12, kısım 23) m Her 24.000 mil (40.000 km) veya iki yılda, hangisi önce gelirse mm Soğutucu antifriz karışımını yenileyin (Bölüm 2, Kısım 3) mm Şanzıman yağını yenileyin (Bölüm 6, Kısım 2) mm Fren hidrolik sıvısını yenileyin (8; bölüm 12) gövde altı mm Korozyon olup olmadığını kontrol edin ve kapı eşiği ile boşaltma deliğini temizleyin (bölüm 12, bölüm Her 36.000 mil (60.000 km) veya üç yılda bir, hangisi önce gelirse m Triger kayışını yenileyin - 1116 ve 1299/1301 cc (Bölüm 1, Bölüm 28)


    Bu Teknik bilgilere göre Her 12.000mil yani 20.000km'de bir Valf açıklığını kontrol edin denilmekte olup, subap ayarı kasdedilmektedir!...

    Sanayi ustalarına sorarsanız eğer; o günkü psikolojisine göre ve sizden aldığı (cebi para dolu) izlemini yakalayamamış bir ustaya denk gelirseniz, "bir-iki yıl devam eder" cevabını alırsınız! gözünü para hırsı bürümüş bir ustaya denk gelirseniz, parasını almadam bırakmam edası ile, en ufak bir ağrı-ateş şikayetinde hemen ameliyat yapalım, bir sürü tetkik-tahlil yapalım diyen Doktor misali, bırakın subap ayarını Motorunuzu bile indirmeye hevesle; zamanı gelmemiş bile olsa, subap ayarınız yapılmalı diyecektir!...

    Siz aracınız ile yaklaşık toplam ne kadar yol gittiğinizi bilirsiniz, sizden önceki sahibininde kimbilir ne zaman ayar yaptırdığı da meçhul olduğundan; subap ayarınızı hemen yaptırın, yaklaşık 1000km yol aldıktan sonra paraya kıyıp başka bir ustaya da kontrol ettirin, kafanız rahat etsin!... En azından sonraki yıllarda ne zaman subap ayarı yapmanız gerektiğinizi artık bileceksiniz!...

    Bir bilgi de; Subap ayarını normal ustalar yapamaz, kapakçı dediğimiz, silindir kapağı yenileştirme yapan tornacı-rektefiyecilerde yapılır!... Bu işlem; bir vida ayarı şeklinde değildir, çeşitli kalınlıklarda PUL-ŞİM dediğimiz parçalar bulunur ve ölçüye göre bir kalın veya bir ince PUL değişimi yapılır ve istenilen boşluk oluşunca ayar tamamalanmış olur. Bu nedenle, elinde bu PUL'lardan farklı kalınlıklarda bulunduran; KAPAKÇI'larda bu işlem yapılır!...

    Subap ayarı Doğru yapılırsa; Farkedilir derecede yakıt sarfiyatı mutlaka düşer!...


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Umarım bu soru için yeterince Teknik Bilgi Paylaşımım olmuştur!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Öncelikle söylemeliyim ki, Reimlerde gördüğüm manzara hiç iyi değil!... Adeta bakımsızlıktan ağlıyor!... O kabloların hali ne öyle, O karbüratörün hali ne öyle? Lütfen!... Birdaha görmeyeyim!... Pırılpırıl olsun heryer!...


    Bu mesajınızdaki Tanımlamada; "Kayış sesi özellikle ilk çalıştırmada soğukken Vites değiştirirken ses oluyor Yüksek devire çıkınca ses kesiliyor" demişsiniz. riger ve direksiyon kayışıda değişti tanımlamanızdan anlaşılacağı üzere, hidrolik direksiyonlu bir Uno'ya sahipsiniz. Bu Uno'lar çok az sayıda olup, 1.000 adet'te 1 adet. Bu Uno'ların motoru diğer S ve SX Unolarda da olduğu gibi, SLX motor düzenindedir, yani Tempra-Tipo ile aynı kayış-gergi sistemine sahiptir. Bu sistem Uno'ya özel bir sistem olmayıp, piyasa ustalarının diğer SLX motorlarda uyguladığı tamir yöntemleri ile tamirler yapılabilir. Ustanız sesi kesemedi ise; başka bir ustaya gidiniz, sorunu çözecektir!... (Uzaktan tahmin yapmak doğru olmayacaktır!).

    Devirdaiminiz kırıldı revizyon edildi derken? ne yapıldı anlayamadım!... Sanırım sanayi ustalarının işgüzarlığı ile kırılan parça kaynak yapıldı!... sıfırı 130 tl olan bir parça için neden kaynak-torna gibi sıfır'ın yerini tutmayacak bir işlem yapılır anlam veremiyorum!... 130tl parçayı alırsın, 70tl işçilik alırsın, yine 200tl olur ama sıfır olur!... sanırım bölgenizde hidrolik direksiyonlu uno devirdaimi bulamadınız, oysa Tepmra-Tipo ile aynısıdır, yani bir SLX parçasıdır!...


    Tık sesini videodan anlayamadım, lpg'de yapıyorsa LPG tankındaki valf sesi olmalıdır, bu ise ancak ateşlemede anlık kesilme sırasında, LPG anahtarının (emniyet amacı ile) Tank valfini kapatması ve anlık olarak ateşlemenin gelmesi ile tekrar valfin (Tık sesi) açılması sesi olduğunu düşünüyorum!... Ancak, Benzin pompası sesi Tık diye çıkmaz, benzin pompası diğer tüm pompalarda olduğu gibi bir daimi dönüş sesi çıkarır. örnek; dalgıç su pompaları, silecek motoru gibi. ayrıca depo içinde olduğundan, benzin pompası sesini duymanız için çok sessiz bir ortamda olmalısınız, aksi hade kolay kolay- hele motor çalışması sırasında hiç duyamazsınız!... Eğer LPG'de Benzin pompası da çalışıyorsa, sakıncalı bir durumdasınız, Daha önce defalarda ısrarla önerdiğim web sitemde güncellediğim elektrik tesisatı değişikliğini yaptırınız.


    Kutupbaşını söküp takınca, Benzinde çalışma düzeliyorsa!... Doğru yoldasınız!... LPG kullanmaya devam ediniz!... Lambda (Oksijen sensörü) Data soketini çıkarınız. Benzin yakıtında motoru ısıtınız, LPG anahtarınız mutlaka Manuel olmalı, kesinlikle Otomatik geçişli LPG anahtarı kullanmayınız.


    Data soketini çıkarınca rölanti dalgalanması gidermi sorunuza cevaben, deneyin görün diyeceğim! Ancak bildiğiniz üzere, Hata kodları yüzünden her Benzin yakıtı kullanımı öncesi Beyin resetleme yapılması şarttır, aksi halde rölanti dalgalanması devam edecektir. Bu nedenle Beyin resetlemeyi otomatikleştirmek için; önerdiğim tesisat değişikliği yapılır!...


    Karbüratör çabuk arızalanırmı? sorunuza cevaben; Uno karbüratörü: Özel bir karbüratördür, Uno Motoru SLX Motor sınıfında olup Sanayi Ustaları Tarafından Tempra-Tipo SLX Motorları ile karıştırılmaktadır, Ancak Karbüratör ve Digiplex açısından Aynı Değildir!... Boğaz kelebeği aşındığında-bozulduğunda ve yasaklı ayar vidaları kurcalandığında, tamiri özel takımlar ile yapılabilir ve bu özel takımlar Fiat-Tofaş'da bile bulunmamakta olup, Ülkemizde bir kişide mevcuttur! O kişi'de bu işlem için sıfır karbüratör parasi işçilik istemekte haklı olacağından, önceki yazımda "karbüratör değişmelidir" tanımını kullandım!...


    Komple Karbüratör Kütüğü;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^



    Resimlerinizde oksijen sensörü bulunmuyor, ben yine resimlerinizde görülen önemli parçaları tanımladım!...



     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Aşağıdaki resimde Uno Turbo Modelin görüntüsünde Eksoz üzerinde Oksijen Sensörü görülebilir!...


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Aşağıdaki Resimde Oksijen sensörü ve soketi görülebilir, sağdaki tek fiş soket Data soketidir!...


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Başarlar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Merhaba
    Sabaha kadar yazsanız Keyifle okurum
    Motoru yıkatmak eski araçlar için iyi değil derler
    Bende biraz Temizlerken çıkarttığım soketi geri takamamaktan olan sistemi bozmaktan korkuyorum ama haklısınız Bazı noktaları kurcalamadanda temizleyebilirdim temizlik için hangi ürünü önerirsiniz hocam ?
    Potansiyometreyi enjektor fişini dediginiz data kablosunu çikarsam araç lpgde çalisirmi veya bunlardan birtanesini cıkarsam yani aslında sorun şu nolurda arac lpgde calismaz
    O Tık sesi Lpg deposundan geliyor Sanırım ateşlemede kesinti var bana göre sorunların ana kaynağı digiplex
    Soketi kontrol ettirdiğimde ilk günki gibi Bir sıkıntı yok Artık stop etmez dedi usta gerçektende bayadan beri stop etmedi :) böyle dedim ya yarın eder :)
    Data soketi alt kısımlarda egzosa yakın sanırım
    Bulmaya çalışacağım

    Ve büyük soru geliyor her arabada böylemi bilmiyorum
    Neden unocanın bir tarafını yaptırınca diğer tarafı bozuluyor ? Çevrem beni Ufak bir sesten Rolanti dalgalanmasından bir stoptan işkillenip hemen Ustaya sanayayiye koşmamdan dolayı eleştiriyor tabiri caizse enayi gibi görüyor amacım aracımı 4/4 lük yapmak değil zaten yapamam ama 4/3 olmasını İstiyorum

    Devir daim revizyonu lpg ayarcisinin yuzunden oldu adam gaz telini Sona kadar çekti araç bosta 3000 devirde bagirirken pat diye ses geldi sonra aracın sesi degisti kayis koptu zannettik Kasnak kirilmis kirilan parça benzin hortumunu delmiş o halde Yandaki ustaya yolladı cepten 250 tl cikti iş bitince Lpgciye sitem ettim ya sanki 2500 tl masraf cikmis gibi konusuyorsun dedi
    Birdahada gitmedim ona tamiratı yapan ustada zaten Yolda giderkende kırılacakmiş dedi Her zamanki teselliyle kendimizi avuttuk :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Bu sorunuza cevaben yazımda;


    Uno Haynes Service Manual Kitapçığının 0-10 nolu sayfasındaki Rutin Bakım Bilgilerini paylaşmıştım!...


    Ancak; Dikkatsizliğimden ötürü bir detayı atlamışım.

    Bu Kitapçığın 0-10 nolu sayfasındaki Rutin Bakım Bilgileri; 1989-1991 üretim yılları için geçerli olup, Aynı Kataloğun;


    13-1 nolu sayfasında da Denildiği üzere, 1991 yılı sonrası üretimler için Yeni Rutin Bakım Bilgileri Bulunmaktadır!...




    Routine maintenance - all models from June 1991 . . . . . . . . . . . 3


    Kod

    Yığını:
    Rutin bakım - Haziran 1991'den itibaren tüm modeller. . . . . . . . . . . 3




     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Buna göre Teknik veriler aşağıdakigibidir;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Bu Bilgilerde; Subap ayarı:


    Kod

    Yığını:
    Her 18.000 mil (30.000 km) veya 24 ayda (hangisi önce gelirse)



    başlığı altında tanımlanmıştır!...


    Subap ayarı değerlerini Merak ederseniz aynı kataloğun 13-4 nolu sayfasında belirtildiği üzere aşağıdaki gibidir;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Bu verilere göre; eneksiyonlu 1372 cc motorlarımız için:


    Emme= 0.35 ila 0.45 mm arası

    Eksoz= 0.45 ila 0.55 mm arası olmalıdır.


    Buna göre;


    Sentil ile ölçüm sonucu:


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    örneğin; 0.55mm ölçülen emme subap'ı ayarını yapabilmek için, mevcut şim değeri okunur ve 0.35mm ila 0.45mm değeri ortalaması olan 0.40mm değerine ulaşabilmek için, mevcut şim değerinden 0.10mm daha ince bir şim kullanılır, mevcut şim=3.95mm değerinde ise; çıkarılarak 3.85mm şim takılır. bu şekilde 0.40mm boşluk değerine ulaşılır.

    Bu işlem sonrasında diğer subaplarda da kontrol ve değişimler yapıldktan sonra, tekrar baştan bir daha kontrol yapılır. eğer değerlerde değişim gözlenirse, yeni takılan şim sökülerek değişime göre bir alt-üst değerde şim ile değiştirilir. Bundan sonra motor bir müddet çalıştırılıp ısıtılır ve soğutulur. (Subap ayarı Motor soğuk iken yapılır) sonrasında tüm subapların değerleri baştan kontrol edilir. İstenilen değerlere ulaşana kadar işlemler tekrarlanır, eğer tüm uğraşlara rağmen değerler bir türlü sabitlenemiyorsa, Eksantrik mili, yatakları, subaplar, subap yuvaları, kadehler, kadeh yuvaları, iticiler, itici yuvaları kontrol edilir!...


    Kendiniz yapmak isterseniz diye Teknik Bilgileri Paylaştım!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Temizlik için Ben;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Kullanıyorum basitçe, tartışılabilir!...


    Potansiyometre, enjektör fişi ve Data soketini çıkarmakla yinede LPG'de çalışır.

    Ancak amacımız bu değil!...

    Kutup başını söküp taktıktan sonra, Benzin'de çalıştırılmalı. Motorun çalışması normale dönecektir. Beyin Ortalam değerleri kaydedecektir. Sonrasında Hata Kodu olmayan ve Bir Süre çalıştıktan sonra kendini Kalibre etmiş olan Beyinin LPG yakıtında daha az hata kodu ile Benzin'de rölanti dalgalanması olmadan (Başka Biryerde arıza çıkmazsa) çalışabilmesi için, Data soketini mutlaka LPG ile çalıştırmadan önce sökmeliyiz. Sonrasında hem LPG hemde Benzin'de çalıştırabiliriz. Taaki Tekrar RESETLEME yapana kadar!... Elbette bu kesin çözüm değil, Bu şekilde çalışma düzenli oluyor ancak; Motor Benzin yakıtında çalıştığında fazla yakıt tüketiyor. Biz elbette sadece motoru ısıtmak için kısa süreli Benzinde çalıştırabilmek için Bu duruma RAZI oluyoruz!...


    İşte Bu yüzden Ben Bu durumun KESİN çözümü olan elektrik tesisatı değişikliğini yaparsanız, ancak KESİN çözüm olur diyorum!...


    Tık sesinin kaynağı elbette Digiplex'in ateşlemeyi anlık kesmesidir!...

    Ancak Digiplex Bozulmaz!... Bozulmaz!... Bozulmaz!...

    Soketi bozulmuştur, veya Digiplex soketine bağlı kabloların diğer uçları neredeyse orada biryerde gevşeklik vardır!...

    Biz en çok Tespit ettiğimiz durumları yazarız;

    En çok Digiplex soketinde Tespit ettik.

    İkinci olarak LPG anahtarında ve soketinde temassızlık bulduk.

    Üçüncü olarak, Tank valfi ve LPG anahtarından Tank'a giden kablolarda gördük. Aynı zamanda LPG kablolarının şaselemesinde de hata bulduk.

    Dördüncü olarak, sigorta kutusunda ve soketlerinde sorun bulduk.

    Bunları bulduk TESPİT ETTİK ONARDIK!...


    UnoCAN'ınızın arıza yapması ustasının kötü olmasından kaynaklanır, iyi bir ustanın eli değmiş olsaydı, resimlerdeki içler acısı görüntüyü görmezdim. ustalarınız verdiğiniz parayı haketmiyor! HARAM yiyorlar!...


    devirdaim kasnağınızın kırışmak üzere olması doğru olabilir, ancak bu kısa sürede olabilecek bir durum değildir. aracınızın sizden önceki sahibi'de HARAM yiyen O sanayi ustalarına güvenmiş ki, teslim etmiş. İş bu hale gelmiş! Oysa;

    Uno CAN'dır!...

    Bakılırsa öyle heryerinden arıza çıkarmaz, Forum'da birdolu yıllarca sorunsuz Uno kullanıcısı Memnuniyeti Mevcut!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Selamun aleyküm. Biryerde 60s baktık. Ruhsatta 94 model 60s ve 1389 cc olarak yazıyordu. Bu motor seçeneği var mı ki. Ruhsat ta motorun bu şekilde yazılması nedendir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...


    Temizlik için Ben;



    Kullanıyorum basitçe, tartışılabilir!...


    Potansiyometre, enjektör fişi ve Data soketini çıkarmakla yinede LPG'de çalışır.

    Ancak amacımız bu değil!...

    Kutup başını söküp taktıktan sonra, Benzin'de çalıştırılmalı. Motorun çalışması normale dönecektir. Beyin Ortalam değerleri kaydedecektir. Sonrasında Hata Kodu olmayan ve Bir Süre çalıştıktan sonra kendini Kalibre etmiş olan Beyinin LPG yakıtında daha az hata kodu ile Benzin'de rölanti dalgalanması olmadan (Başka Biryerde arıza çıkmazsa) çalışabilmesi için, Data soketini mutlaka LPG ile çalıştırmadan önce sökmeliyiz. Sonrasında hem LPG hemde Benzin'de çalıştırabiliriz. Taaki Tekrar RESETLEME yapana kadar!... Elbette bu kesin çözüm değil, Bu şekilde çalışma düzenli oluyor ancak; Motor Benzin yakıtında çalıştığında fazla yakıt tüketiyor. Biz elbette sadece motoru ısıtmak için kısa süreli Benzinde çalıştırabilmek için Bu duruma RAZI oluyoruz!...


    İşte Bu yüzden Ben Bu durumun KESİN çözümü olan elektrik tesisatı değişikliğini yaparsanız, ancak KESİN çözüm olur diyorum!...


    Tık sesinin kaynağı elbette Digiplex'in ateşlemeyi anlık kesmesidir!...

    Ancak Digiplex Bozulmaz!... Bozulmaz!... Bozulmaz!...

    Soketi bozulmuştur, veya Digiplex soketine bağlı kabloların diğer uçları neredeyse orada biryerde gevşeklik vardır!...

    Biz en çok Tespit ettiğimiz durumları yazarız;

    En çok Digiplex soketinde Tespit ettik.

    İkinci olarak LPG anahtarında ve soketinde temassızlık bulduk.

    Üçüncü olarak, Tank valfi ve LPG anahtarından Tank'a giden kablolarda gördük. Aynı zamanda LPG kablolarının şaselemesinde de hata bulduk.

    Dördüncü olarak, sigorta kutusunda ve soketlerinde sorun bulduk.

    Bunları bulduk TESPİT ETTİK ONARDIK!...


    UnoCAN'ınızın arıza yapması ustasının kötü olmasından kaynaklanır, iyi bir ustanın eli değmiş olsaydı, resimlerdeki içler acısı görüntüyü görmezdim. ustalarınız verdiğiniz parayı haketmiyor! HARAM yiyorlar!...


    devirdaim kasnağınızın kırışmak üzere olması doğru olabilir, ancak bu kısa sürede olabilecek bir durum değildir. aracınızın sizden önceki sahibi'de HARAM yiyen O sanayi ustalarına güvenmiş ki, teslim etmiş. İş bu hale gelmiş! Oysa;

    Uno CAN'dır!...

    Bakılırsa öyle heryerinden arıza çıkarmaz, Forum'da birdolu yıllarca sorunsuz Uno kullanıcısı Memnuniyeti Mevcut!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...

    94 model 60s - 1.4 motor var mıdır. Ruhsatta bu şekilde yazıyor araçta. Sebebi nedir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ozgurcocuk25 O kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Şase numaranızı pm atınız.

  • Merhaba
    Yazılarını birşey kaçırdımmı aceba diye tekrar tekrar okuyorum abi anlamadığım noktaları tekrar tekrar okuyorum
    Sanırım benim devir dalgalanma Sorunum Digiplexten
    Ayrıca usta stop etmez aracı artık keyifle kullanabilirsin dediği halde stop etti bugün

    Digiplex soketinin kablosu nereye bağlı abi Nereye gidiyor bu kablonun ucu :)
    Ayrıca neden soketi arıza çıkartıyor soket orda sabit duruyor neden ağzı bozuluyorki ?
    Bu stop sorununu bir çözebilsem sanayi ustaları hırsız
    Başka şeyleri değistirmeye kalkısıyorlar
    Resimde ustanın bir halt yemeye çalıştığını görüyoruz benim gibi cahili kandırabilir ama Seni kandıramaz diye göstermek istedim bütün şase kablolarını çikardı artık daha elektrik kesmez bu araç dedi ama yalan değişen birşey yok

    Resmin linkj

    hizliresim.com
    20210226_200414 - Hızlı Resim
    https://hizliresim.com/A84QNE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhammedcm -- 9 Mart 2021; 1:42:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlaveten

    Bugün subap ayarı için sık sık gittiğim oto elektrikçinin motorcusuna Gittim
    Subap ayarına 200 tl istedi ben sadece subap ayarı dışında birşey istemedim oda Ust kapak söküleceği icin rektefiyeci taşlamaya 400 contalarla subap ayariyla beraber 800 tl yi aşar Filan dedi Subap ayarını yarım motor yapmadan yaparsan ayar tutmuyormuş
    Bende hem o kadar bütçem olmadığı hemde motor yaptırmak istemediğimden selam verip çıktım
    Sizin dediğiniz gibi cebi para dolu izlenimi Aldığı için
    Hemen ameliyata geçti

    Bu arada Tık sesi benzindede gaz deposundan geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhammedcm -- 9 Mart 2021; 11:18:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Ben Digiplex Bozulmaz!... Bozulmaz!... Bozulmazzzz!... Dedikçe; Siz ısrarla "Benim sorunum Digiplex'ten" demekten usanmadınız!...


    Size bir örnek vereyim;

    Geçen Hafta bir UnoCAN sahibine yardımcı olmaya çalıştık, arkadaşımızın aracı yolda aniden stop etmiş, ateşlemeyi kesmiş, bizlere danıştı biçare!... biz elbette uzaktan tahminlerimizi ürettik, ateşleme kesti deyince elbette kablolara-sigorta kutusuna-vs vs yoğunlaştık, bütün kontrolleri yaptırdık, sonuçta Ateşleme Bobininin arızalandığını değişince sorunun çözüldüğünü öğrendik. Dediğine göre daha iki ay önce sıfır MAKO marka satın almış ve taktırmış! yani biz ateşleme bobinine bak desek daha yeni değiştirdim diyecek bizde tmm oradan değildir diye düşüneceğiz!...

    şimdi yukarıdaki olayda aslında sorun Ateşleme Bobini arızası görünüyor ancak O iş öyle değil!... düşünsenize yeni değişen ve iyi kalite ürün kısa zamanda nasıl bozulur?

    sonradan öğrendikki, Motorun bujileri ıslanmış, bujiler ıslanınca fazla akım çekerler, bu yok ateşleme bobinini yakar! bujiler neden ıslanır, silindir kapağında çatlak vs varsa, conta yanık ise vsvs... yani silindir kapağı arızalıymış ve buileri ıslatıyormuş, masraflı bir iş olduğu için yaptıramamış öyle kullanmaya devam etmiş, daha önce de bobin yanmış ve tamirci bu yanık değişecek demiş ve değiştirmiş, arkadaş paraya kıymış ve en kalitelisini MAKO markayı takmış ama, tamirci ustaya benim silindir kapağım arızalı builerim ıslanıyor demeyince tamirci napsın, ateşleme bobininin neden arızalandığını sorgulayacak hali yok ya, bozuk işte değiştirmiş!...

    şimdi iki ayda bozulan bobin neden bozulur diye bize sorular soruyor!... elbette hikayeyi baştan doğrusu ile anlatınca asıl arızanın bobinin yanması da olsa, sebebinin bobin değil, builer de değil, silindir kapağı olduğu görülüyor!...


    Şimdi size ne diyelim?

    Digiplex'iniz Bozuk Değiştirin mi Diyelim!...


    Hocam size sorununuzu söyleyeyim; başka sorunlar'da yaşadığınız O LPG ustanız elektrik tesisatınızı kötü işçilikle yapmış! eğer Benzinde çalışırken rölanti dalgalanmasında lpg tüpünden tık sesi geliyor ifadesini; "motor çalışırken anlık olarak rölanti düşüp-yükseliyor ve bu sırada lpg tüpünden tık sesi geliyor" olarak anlıyorum! BU NORMAL DEĞİL!... bence lpg anahtarı ve kablolara yoğunlaşın, ben olsaydım bütün kabloları söker, yeni bir lpg anahtarı alır ve kesinlikle elektrik bantı kullanmadan TERTEMİZ BİR ELEKTRİK TESİSATI kurardım. (Ben kendi aracımda öyle yaptım elbette).


    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    hocam subap ayarı KAPAKÇI'lar tarafından yapılır. tamirci kapağı söker, kapakçı'ya götürür, kapakçı eğer kapakta başka arızalar var ise tespit eder, siz bir kere içeri alındınız, bunları da ek masraflar çıkarılarak yaptırmayı kabulleneceksiniz, kucağa düştünüz tavrı uygulanır!...

    Elbette sanayide işler böyle yürür, bunun yanında siz dua edin bir japon araca sahip değilsiniz! 800tl kurban olsun derdiniz!...

    tamiri en ucuz araçtır UnoCAN!...

    Siz bir Kapakçı bulun 250tl civarına halleder sökmeden!... yok sökülecek derse sökmeden yapacak kapakçı bulun! yada Benim gibi kendiniz yapın! :)

    birkaç mesaj önce subap ayarı hakkında bilgi vermiştim başka sorulara, inceleyiniz!...

  • Merhaba
    Dediklerinizi uygulamaya çalışacağım yapmaya çalışıyorum ustadım misal motor temizliği siz Yazdınız Sabahına şevk geldi şöyle kabasından temizledim
    Motor teknisyeni Olduğunuz için Cesaretiniz normal
    Bunca araç içinde sadece unonun parçaları ucuz diye bu aracı beğenmemişinizdir
    Neden uno ?
    İçine binince dışardan bence komik görünüyor :)
    Sanki dışarı fırlayacakmış gibi

    Cevherler etrafımızda değilki Hep uzak Bizim etrafımızda olanlar çok yakıyor deyince hava filtresi buji değistiren
    Ya sen çok geliyon bizde kazanalım Hesabı biraz dolduralım dur lan şu kabloyu yenileyelim deyip oldu telkiniyle uyutmaya çalışan
    Ya bu arabalar hep böyle sorun uno olması hiç haz etmem ben bu araçtan kronik Arızalı deyip aracını kötüleyen tipler var
    Sanayicinin Ahlakı kazanması için yaptigi işi kendi aracına yapiyormuş gibi yapması lazım
    Tam tersi sorunu sepete ekle deyip cilginca alisveris yapan kişi gibi Şuna bakarken buda eskimiştir ya değistirelim şunuda yaz bunuda İlave et deyip günün hasılatını yükseltmeye çalışan tipler var

    Ama durmuyorrum en ufak farklı seste ve durumda sanayiye koşuyorum
    Babam kardeşim surekli kafadan masraf yapıyorsun diyorlar benimde derdim eski yanan aracım polo gibi olmasın Ondaki ihmalkarlığımı bundada yapmayayım aracımı tanıyayım Belki bir usta gibi olamasamda Uzerindeki parcalari tanıyayım diye soruyorum
    Araç fiyatları çok yüksek Bunu satsam bundan alamam
    Unoyu aldığım için degil tek nokta uno aldigim için pişmanim belki duz olsaydı stop sorunu yasarmiydim aceba

    Gerçekten unoyu sevenler için alikopgel ustadımızın yazıları bana çok yardımcı oldu aracımı tanıdım nokta atışı tespitlerle Sorunları cozmemize yardımcı oldu
    Benim için üzüldügüm nokta Böyle ustadlara uzak olmak
    Ustadımız çok mutevazidir Amaç reklam değil unocanların sorunlarının cozulmesine yardımcı olmak
    Kendisine çoook teşekkur ediyorum
    Zevkle sıkılmadan Okuyabilirsiniz unocan sahipleride İstifade edecektir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 396397398399400
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.