Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (396. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.444.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 394395396397398
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son 43 nolu soket dışındakileri anladım hocam
    Volan sensor kablosunun eskisi ve yenisi atesleme bobininin eskisi ve yenisiyle denemeler yapıldı en son digiplexe geldi sıra
    Kontak termiğinde bir sıkıntı yok
    Marş kaçırma yapıyordu marş dişlisini değiştirdik
    Zaten ustalar Tamir veya bakım yapmıyor bir parça tekledimi hemen yenisiyle değiştirelim diyorlar
    Çoğu böyle
    Volan arıza yaparsa nolur hocam ?
    Sadece ateşleme sorunu yaşatmaz sanırım
    Digiplexin parametresi nerde yazar hocam ?

    S ateşlemeye gelince benim birebir görüştüğüm bir usta bana bunu tavsiye etmedi ben bu sorunla karsilasinca internette arastirdim videolar gördüm
    S ateşleme çözüm getirirmi ne gibi farklar olur ?
    Bunu bilmek istedim
    Siz uno hakkında hakkı ve hakikati anlattıkça ufkumuz Genişliyor hocam
    Sabaha kadar yazsanız Keyifle okurum
    Ben çok istifade ediyorum bilinç kazandırıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar Ali bey, aracımdaki sıkıntılar ile ilgili çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız. teşekkür ederim. Henüz uygulamaya geçemedim. Öncelikle kafama takılan, ufak soru işaretleri var, rica etsem onları aydınlatabilir misiniz? Konu içerisinde bahsettiğim sıkıntılarımın dışında, konuda bahsetmediğim bir şey var. Sıkıntılarımın çözümüne gidebilmek için aracı birde benzinde kullanmayı planlıyordum. Lakin aracım geçen sene benzinde çalışıyor, gidiyor ama hızlanmak için gaza yüklendiğimde silkeliyor idi, birde kalkışlarda stop ediyor gaz yemiyor idi. Zaman geçtikçe fark ettim. Aracı benzinde nadiren kullanmama rağmen 60 liralık benzin çabucak bitiveriyordu, ve benzinde kullanırken aracın içi benzin kokuyordu.(bu enjeksiyona giden boruda çatlak varmış, yada geçen ben fark ettim pompayı sökmek için açtığımda kapağın kenarlarında benzin kaçırmış. bu sorun bu 2 sebepten kaynaklana bilir) Her neyse 1 hafta önceki hali ise benzinde çalışıyor ama galiba pompa görevini yerine getiremediği için ilerlemeye gücü yetmiyordu, yani boşta benzinde gaza bastığımızda 20 bin devirlere kadar anca ulaşıyor sonrasında gaz yemiyor idi. Buna istinaden pompayı değiştirmeye karar verdim. gittim bir pompa aldım. Sonra kendi başıma eskisini çıkarttığım gibi yenisini aynı şekilde taktım. (yalnız en son kapağı oturturken içerdeki kablolardan biri araya sıkıştı galiba çünkü kapağı biraz zorla kapattım.) Sonrasında Kontağa geçtim anahtarı açtım. ve ben marşa basmadan, sol sigorta kutusunun oradan duman gelmeye başladı. Hemen kapattım pompa fişlerini çektim. Sigorta kutusuna eğildim baktım. Kaput açma kısmının oralardan bir kablo geliyor, direksiyonun arkalara doğru gidiyor. bu kablodan daha önce bir ek alınmış, Sigorta kutusunda service yazan kısımdaki sigortanın bir ayağına bağlanmış idi o kabloya baktığımda erimiş kopmak üzereydi, sonra tekrar denedim. Sonuç aynı yine duman gelmeye başladı. Baktım o kablo kopmuş sigorta kutusundaki bazı sigortalarda kararmış, ve Devir göstergesi, Şamandıra göstergesi, elektrikli camlar çalışmıyordu. Artık pompadan vazgeçtim. bunun için elektrikçi bir tanıdığı aradım. bir kablo ekiyle silecek sigortasının bir bacağından service sigortasının bir bacağına kablo çekmemi söyledi ve yaptım. Göstergeler ve camlar çalıştı. diğerleri öyle kaldı. Ertesi gün bir elektrikçiye gittim derdimi anlattım, geldi baktı inceledi kablolarda bir şeyler yaptı. Dedi ki senin pompanın elektriği sigorta kutusundan alınmamıştı onu sigorta kutusuna bağladım her şeyi normale çevirdim. ama senin pompada sıkıntı olabilir. depo açılması lazım. sen onu iade et dedi, sonra gel buradaki parçacılardan başka bir pompa alır kontrol ederek takarız dedi. bende kendim pompayı söktüm iade ettim ama henüz elektrikçiye tekrar gitmedim. endişeliyim acaba pompanın elektriğinin sigorta kutusundan alınmamasının bir sebebimi vardı? Elektrikçi bunu bilmiyor mu acaba diye düşünüyorum bu konu hakkında. bana ne yapmamı önerirsiniz? 




    2. bir hususta rolanti motorunun sapıtmasıyla alakalı olarak. Bu sıkıntı üzerine rolanti motorunu değiştirmiştik, eskisini elimde tutuyordum sonra yine sapıtmalar yaptığını gördüm bunun üzerine rolanti motorlarının sağlam olduğu kanaatine vardım. Geçenlerde yağışlı bir günde rolanti motorunun tekrar dip gaz yapıp takılı kalması sebebiyle tekrar eskisini taktım. arada bir sapıtıyordu sapıttığında da - kutup başını 5 kere sök tak yaparak normale çekiyordum. Bazan gün boyu hiç sapıtmıyor, bazan arka arkaya bu sıkınyıyı veriyor. geçenlerde başka bir ustaya gittim orda bir UNO daha vardı aynı model 70 sx ie. Elimdeki 2. rolanti motorunu onun sokete taktığımızda cihaz çalışıyor benimkinde hiç çalışmıyordu . eğer benim sokette işlev yoksa neden bu sapıtmaları yapıyordu sıkıntı başka bir yerde midir acaba? bu sıkıntıların üzerine aracın elektrik tesisatını komple elden mi geçirmeliyim ne yapmalıyım? güvenilir elektrikçilerde yok piyasada.


    Lpg montajı olarakta Lpg ciye belirtmem gereken birşey varmıdır. boğulmalar ve stop etme sonrası 5-10 snlik gaz kazağı ile akalı


    Şimdiden Çok teşekkür ederim cevaplarınız için. 





  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    43 nolu soketi sizi. anlamanız gerekmiyor! elekrikçi ustanızın anlaması gerekiyor! Ancak öğrenmek istiyorsanız; web sitemdeki şemalarda bulabilirsiniz, 43 nolu soketin önemi şudur! Bu soket tırnaklı geçme bir soket olup zamanla paslanarak elektriğin geçişinde zaman-zaman kesintilere neden olur! bazı elektrikçi uslarak bunu farkeder ve bu soketi keser be birbirinbe el ile dolayarak adi bir bant ile bantlarlar, genelde LPG ustaları LPG enerjisini bu kablodan alabiliyor, buda anlık kesinilere neden olabiliyor, tabii bu sizin aracınızda olacak anlamına gelmiyor, neticede her usta farklı bir uygulama yapabiliyor.


    volan arızalanması değilde; volan sensörünün çalışmasını etkileyecek bir durum diyelim ona!




    resimde kırmızı kare içerisindeki 5 nolu yuvarlak olan volan'dır, sağında gördüğünüz 14 nolu parça volan sensörüdür, volan üzerinde dikkat ederseniz altta-üstte-solda birer adet küçük yuvarlak ve sağda sensöre karşılık gelen tarafta iki küçük yuvarlak göreceksiniz, bunlar; manyetik parçalardır, volan döndükçe sensörün önünden geçer ve sensör bunları alğılar, Digiplex bu sinyallere göre aeşlemeyi sağlar! Eğer bu manyetikler arasına bazan metal talaşı mıknatıs gibi yapışır ve sensörün yanlış algılamasına neden olur! bu herzaman olmayabilir anlık olabilir, bu bölgenin temizliği bu sorunun çözümü için yeterlidir, eğer bu manyetiklerde kırılma vs bir durum var ise volan değişirilir! sizin aracınızda bu sorun olacak anlamına gelmiyor!


    Digiplex parametresi üzerinde veya başka biryerde yazmaz, bu parametreler sadece mühendislik düzeyinde teknik dökümanlarda bulunabilir, sizin bilmeniz gereken Her digiplex'in aynı olmadığıdır! sonradan fotağrafınızı inceledim ve sizin Digiplex'inizin MED439 olduğunu okudum, bu Uno sxie için doğru bir parçadır, sakın Dijiplex'inizi Tempra Digiplex'i olan MED433 ile değiştirmeye çalışan bir ustaya bunu yaptırmayınız! takınca çalışırmı çalışır, ama 197 parametre eksik çalışır, bunu o çok bilmiş usta bile anlamaz, araç sahibide anlamaz!


    S ateşleme 1980'li yılların eski bir teknolojisi olup 80'li yılların öncesindeki manuel ateşlemeden üstün elektronik ateşlemedir, aslında elekronik ateşlemelerin ilk örneklerindendir diyebiliriz, Digiplex yerine bir ateşleme modülü vardır, ucuzdur ve değiştirirsiniz, ateşleme sorunlarından kurtulursunuz!... elbette Digiplex "BOZULMAZ" bir ateşleme modülü iken, S model ateşleme modülü ise sıksık ısınarak bozulabilen bir elektronik parçadır, ayrıca S model ateşleme sistemi takarsanız, enjeksiyonlu Benzinli bir model olarak artık Benzinde çalıştıramayacaksınız! bunun için karbüratör'üde değiştirmeniz gerekecektir, buda çok pahalı bir işlemdir, tavsiye etmem!


    -Tek avantajı artık her usta arızalarınızı çözebilir , yani ustaya göre araba yapmış olursunuz! (içinde kötülük olan ustalar zaten sizi her türlü dolandıracaktır)

    -Dezavantajı, artık enjeksiyonlu bir aracın avantajlarından faydalanamayacaksınız, yakıt sarfiyatınız artacak!


    Konuyu dağıttık sanırım, sizin sorununuz ateşlemenin anlık olarak kesilmesi ve motorun stop etmesiydi sanırım, ve en son; digiplex'e ekstra şase kablosu çekilince sorununuz çözülmüştü ve 1 kere tekrar stop edecek gibi yapınca, kafanız karıştı korktunuz sorununuz çözülmedi diye yanlış anlamadıysam!;;; ancak ben size soketin hala tam olarak sağlam olmayabileceği öngörüsününde bulunmuştum, bu öngörümü yinelemek istiyorum ve sizin bu sokete ve Digiplex'in bu sokete takılan tırnakların iyileştirilmesine yoğunlaşmanızı tavsiye ediyorum! bu sorunun çözüldüğüne emin olmadan lütfen aynı sorun ile ilgili tavsiye istemeyiniz!...


    Başarılar Dilerim!

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • unocan7106 kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    ilk sorununuzu özetlersek; Benzin yakıtında iken yüksek devirde yakıtın kesilmesi ve yetiştirememe, ayrıca benzin kokusu sorununa istinaden; benzin borunuz çatlamış veya pompanız arızalanmış diye düşünerek pompanızı değiştirmişsiniz! ancak daha denemeye fırsat olmadan yanlışlıkla pompa soketini kısa devre yaptırmış, elektrik tesisatında yanıklara yol açmışsınız! bir elektrikçiye gitmişsiniz ve elektrikçi kafasına göre bir kablo çekip bazı sorunlarınızı çözmüş fakat pompanız yine çalışmamış.

    Bunun üzerine size pompa arızalı olabilir diyerek (nedense pompayı dışarıda kontrol etmeden!) sizi "gelin paranızı bizim buralarda harcayın" diye davet etmiş! Ne kadar iyi bir ustaymış!!!!! üstelik para başkasına gitmesin diye "size bozuk parça satmışlar" iması ile parçayı iade ettirmiş ve bir parça lazım olduğunda sizin parçayı başka yerden satın alıp gelmenizi önlemek için (anlaşmalı "ARAKADAŞ PARÇACI" kazansın diye) parçacıyı kötülemiş! Çok iyi niyetliymiş canııım!...

    sizde parçayı iade etmişsiniz, ama içinize şüphe düşünce bize danışmışsınız!


    Öncelikle pompa elektriğini sigorta kutusundan almaz! yani, usta arkadaş güya pompa elekriğini sigorta kutusundan almamış ifadesini "SALLAMIŞ", üstelik sigorta kutusundan aldım, herşeyi normale çevirdim diyerek "HALT ETMİŞ"!...


    üstteki LPG montajlı Tesisat şeması...........




    yukarıdaki LPG takılmamış, orjinal elektrik tesisat şeması; Uno70sxie, 1.4ie modellerin elektrik tesisatıdır! Resimde; 135 nolu sağ altta görülen Benzin pompası, incelerseniz elektriğini kahverengi kablo ile 156 nolu soketten alır, bu soket sol çamurluk kaput sol mentesi arkasına doğru bölgedeki bir sokettir! büyük ihtimalle "katil" oto elektrikçiler tarafından kesilmiş ve elle dolanarak adi bir bant ile bantlanmıştır! tek kablodur ve kablo kahverengi olup soket (eğer hala duruyorsa) siyahtır! Takip edilirse bu sokete elektrik; 77 nolu sigorta üzerinden gelir ve bu sigortada elektriğini kontak açıldığından itibaren 93 nolu röle tarafından Akü üzerinden 43 nolu soket (eğer kesilip biçilmemiş ise) üzerinden alır. yani "normale çevirirsek" sigorta panosundan almaz!... bu röle ve sigorta; yine sol çamurlukta, ateşleme bobini yanındaki siyah kutu içerisinde bulunan iki röle ve iki sigortadan birer tanesi olup, anlamayan veya yukarıdaki şema elinde olmayan ustalar tarafından anlaşılması zor ve birbirine karıştırılan röle-soketlerdir! Ben bile hala elimde şema olmadan hangisi hanisi karıştırırım! o kadar yani!


    size bu konuda iki tavsiyem olacaktır:

    ya o ustaya güveneceksiniz, sorunumu çözde ne yaparsan yap deyip güvenecek, her para istediğinde bize sormadan vereceksiniz!

    yada, başka bir ustaya derdinizi anlatıp bu yazıları ve şemayı beyan edip, düzeltme yapmasını isteyeceksiniz! ustanızın anlamadığı bir yerde yardımcı oluruz!


    Ek tavsiyem; Gidin MAKO(kesinlikle MAKO!) marka sigorta kutusu satın alın, iç devreleri mutlaka yanmış hasar görmüştür, elektrikçiye değiştirtin, meraklı ve öğrenmek isteyen bir yapıda iseniz kendinizde değiştirebilirsiniz, iki soket hariç hiçbiri birbirine uymaz zaten karıştımazsınız! ancak elektrikçi ustaya düzeltme için gideceğinizi düşünürsek işi ona bırakın! ayrıca pompa üzerindeki ve çamurluktaki soketleride düzelttiriniz, bulabilirseniz (heryerde olmasada araştırırsanız bulursunuz satılıyor) soketleri değiştirtin.







    Rölanti motoru kolay-kolay bozulmaz, ayrıca eski rölanti motorunuz orjinal ise sakın atmayın!



    rölanti motorunu Enjeksiyon Beyni çalıştırır, yani kendi başına çalışamaz! çalışmıyorsa Beyin bir nedenden dolayı çalıştırmıyordur! Sanayi Ustacıkları her çalışmadığını düşündükleri parçayı bilir-bilmez (bilir ifadesini kullanmayacaktım bilmez ifadesini kullanacaktım ama bu bir deyim olduğundan ikisini beraber kullandım) "Arızalı" diyerek değiştirtirler, nasılsa para ceplerinden çıkmıyor! üstelik söktükleri parçayıda araç sahibi bozuk diye düşünüp önemsemediğinden atılacağını düşündüğünden; alıkoyup, başka araçlara para ile takıp "HAKSIZ KAZANÇ" elde ediyor!...


    LPG ile ilgili tüm sorunlar! LPG ustasının sorumluluğundadır! Sorunları çözemiyorsa Dükkanı kapatıp gitmelidir! Eğerki sorunu çözmesine engel, araçtan kaynaklanan bir durum da! var ise, sizden diğer ustalara yaptırıp gelmenizi istemelidir.

    Ayrıca LPG ustasının elektrikçisi; Uno ie elektrik tesisatını tanımıyorsa, yanlış bağlantı yaparsa, hem benzin pompası çalışır hemde LPG çalışır, sonucunda sürekli çalışan pompa nedeni ile sürekli Benzin basıncında olan hortumun-boru-filtre-kelepçelerden kaçak yaparak Benzininizin hemen bitmesine neden olur!


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 30 Ocak 2021; 22:25:16 >




  • unocan7106 kullanıcısına yanıt

    Ayrıca; Benzin Deponuz ile ilgili bir bilgi vereyim, Depo üzerinde basınç valfi bulunur, bu valf tıkanır çalışmaz ise Depo içineki basınç atılamaz ve Benzin kısa bir süre pompalandıktan sonra artık pompalayamaz hale gelir, taaki Depodaki Basınç düşene kadar, (5-10 saniye). Ancak ben böyle bir durumun olduğunu düşünmüyorum çünkü bu valf;






    resimdeki yuvarlak delikte bulunur, sanırım pompanın olduğu yeri göstermeme gerek yok, anlamışsınızdır! ayrıca üst resimdeki Benzin dolum borusu yanında görülen ikinci ince boru'da sorunlu ise buradanda benzin kaçakları oluşabilir. Sizin sorununuzda bahsettiğiniz pompa bölgesindeki kaçak için çözüm önerimiz;

    ya sıvı conta ile burada sızdırmazlık sağlamaya çalışacaksınız ki benzin ve çamur varken bu zor olacaktır.

    ya da piyasada satılan komple contası ile beraber satın alıp değiştireceksiniz.




    Başarılar Dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Sayın hocam digiplexle ilgili Mesajını aldım dediklerini yapacak usta bulacağım inşeALLAH

    Rolanti motoruyla ilgili Bir sorum olucaktı
    Şimdi kutup başını sök tak yapıp beyni sıfırlayınca araç soğukken rolanti motoru devreye giriyor olmalıkı rolanti 1000 devir ustunden baslıyor ne zaman lpgye geçip sapıtırsa Birdahaki soguk calistirmalarda lpgde rolanti düşük oluyor rolanti motorunun enjeksiyon beyninden komut aldigini dusunerek buna cozum Olsun diye enjeksiyon emulatoru takdırdım Fakat zerre faydası olmadı bu sorunu cozmem için ne yapmam lazım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Westinghouse den fren pedalına hidrolik geliyor ancak fren hidroliğimde eksilme yok büyük ihtimalle eski ana merkezden kaçan yağ westinghouse nin içine boşalmış nasıl tahliye edebilirim içindeki yağı bilgisi olan varmıdır.
  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Emülatörü sökün, kullanmayın!


    web sitemde Benzinde çalışma sorunu çözümü olarak verdiğim tesisat şemasını birebir uygulayın!

    Eğer birebir doğru bir şekilde uygulamayı başarabilirseniz, kontağı her kapattığınızda veya kontak anahtarı açık iken LPG anahtarı her LPG konumuna alındığında, Kutup başı sökülmüş gibi Enjeksiyon Beyni elektriği kesilecektir, Beyin RESET'lenecektir! Benzin konumuna aldığınızda temiz hafıza ile sıfır beyinle motor çalışacaktır.

    uygulama sonrasında aracınızı öncelikle Benzinde çalıştırın ve gaz teli ayarınızı Benzin'de 800-850d/dk ayarlayın, sonrasında LPG'ye geçip Gaz Beyni üzerinden yeni duruma göre yeni rölanti-gaz ayarı yapın (LPG ustasına bilgisayara bağlatarak ayarlatın)


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...

  • omerdogan7171 O kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Westinhause kapalı kutudur, fabrikada preslenerek kapatılır, zorlanarak açılabilir ancak fabrika montajı gibi kaptılamayacağından hava kaçakları olur, mazallah fren boşalması olur, Allah kaza bela vermesin!... Ayrıca yıllarca diyaframı eskimiştir. yağ çözücü sıvılar filan denemeyi düşünmenizide tavsiye etmem, diyaframın kimyasal yapısı zarar görür, zamanla yine bozulur. belkide çoktan hidrolik yağı nedeni ile bozulmuştur!


    Aynı olay benimde başıma geldi, hatta pedalı her basış-bırakışta fislama sesi yapmaya başlamıştı, değişirdim kurtuldum!...


    Bu nedenle; Tek çözüm westinghouse yenisi ile değiştirilmelidir!




    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Peki piyasada ki yan sanayi westinghouse ler iş görüyor mu bitane frenci yan sanayiler orjinal i gibi uzun ömürlü olmaz bozulur demişti varmı böyle bir durum
  • omerdogan7171 O kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...




    Robert BOSCH Kaliteli ürün sattığının reklamını ve "Kalite" tanımını yaparken o ünlü sözünü söylemişti "Hayatta Hiçbirşeyi Ucuza Alacak Kadar Zengin Değilim!"!... Bu sayede Adı "Kalite" ile eş tutulan Dünyaca Ünlü bir Marka oldu!..

    Ben Eşrefpaşa'lıyım!... Bizde de, Yadigar çorbacısı meşhurdur! şimdiki sahiplerinin Babaları sağ iken, sırrını sorduğumda bize Türk Usulü "Kalite" tanımını şöyle yapardı; "Ucuz Etin Yahnisi Yavan Olur"!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 31 Ocak 2021; 23:5:24 >




  • Tekrar merhaba Ali bey

    Bir sorum olacak; Aracımda rolanti motorunun kafasını karıştıran, sensörlerden kaynaklı bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.

    -70 sx ie modellerinde kaç tane sensör vardır?

    -İsimleri nedir ve konumları nerededir?

    -Bunlar ölçülebilir mi?

    -Ölçübilirse, ölçümlerini nerede yaptırabiliriz yada hangi cihazlarla ölçe biliriz.

    -Eğer temin edilebilir cihazlarla ölçümü mümkünse ölçüm şekli ve değerleri nasıldır?


    Ayrıca aracın benden önceki sahibi yada ustası potansiyel metrenin soketini çıkarıp adi bir bantla kapatmışlar. 1 senedir böyle. Ama aracın rolantisi son 3 aydır sıkıntı çıkarıyor. soket bazen rolanti motorunu hareket ettiriyor bazen hiç işlev yapmıyor.


    Cevaplarınız Ve Değerli bilgileriniz için şimdiden çokça teşekkür ederim.

  • unocan7106 kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Rölanti sorunu LPG'de mi yaşanıyor? Benzin'de mi?

  • Şuanda benzin pompam yok yalnız araç benzinde çalıştığı zaman denemiştim rolanti birden bire 20 binlere çıktığında benzine almıştım ozamanda rolanti 15-20 arası gidip geliyordu sanki gaza basıp çeker gibi o olaydan sonra benzini düzgün kullanamamıştım
  • unocan7106 kullanıcısına yanıt

    Merhaba!

    Rölanti sorununuz LPG'de mi yaşanıyor, yoksa Benzi'de mi? diye sormuştum! Net bir cevap verebilirdiniz!


    Yazdıklarınızdan anlamaya çalışacağım! "rolanti birden bire 20 binlere çıktığında benzine almıştım" cümlenizden;

    LPG'de çalışırken rölanti birden bire 20binlere çıktığında benzine aldığınızı anlıyorum! yani birden bire devir yükselmesi LPG'de meydana gelmiş!

    LPG'de çalışırken rölanti motorunun çalışmaması gerekir! lpg'de çalışırken rölanti motoruna, enjeksiyon beyni'ne, oksijen sensörüne, kelebek sensörüne (potansiyometre), ısı müşürüne (sensörü), ihtiyaç yoktur. hatta çalışmamalıdır!

    Sizin aracınızda, LPG elektrik tesisatı doğru yapılmamış, LPG çalışırken aynı zamanda Benzin enjeksiyon yakıt sistemi'de çalışırsa kaos oluşur, LPG ustaları Unoie motorunun gövdesi slx gövdesi olduğu için Tempra-Tipo-Doğan-Kartal gibi slx motorlardan zannettiklerinden yanlış uygulama yapıyorlar! Enjektörü veya sensörleri, ya röle ile yada emülatör ile uyutuyorlar, Unoie'de bu tür uygulamalar yanlıştır!

    LPG'de çalışırken --Enjeksiyon Beyni-- uyutulmalıdır yada devre dışı bırakılmalıdır!

    aksi halde motorunuz LPG'de çalışıken, enjeksiyon beyni ölçümlerde LPG'yi tanımadığı için Benzin yakıtında çalışıldığını düşünüyor, LPG yakıtı değerleri Benzin'den farklı olduğundan Beyin hata kodları üretiyor ve rölantiyi değiştirmeye çalışıyor!

    sensörleri uyutmak veya rölelemek Enjeksiyon Beyni'ni uyutmaz!

    Durum bu!


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Evet Ali bey Lpg de iken yaşanıyor. Peki sizin şema ile paylaştığınız roleli resetleme sistemini uyguladığımızda, beyin kendini LPG ye göremi çalıştırıyor? Yada Lpg için devre dışımı kalıyor? Eğer lpg ye göre çalışıyorsa sensörlerde çalışıyormu? Henüz şemayı uygulayacak bir elektrikçi bulamadım. Bulana kadar resetleme işlemini manuel mi yapsam acaba. Kusuruma bakmayın Ali bey, bu konuda biraz kafam karışık pek anlayamadım.
  • unocan7106 kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    şema uygulandığında Beyin; LPG için devre dışı kalıyor!

    Sizin aracınızda Beyin resetleme işe yaramayacaktır; çünkü sizin aracınızda lpg tesisatı yanlış uygulandığından, beyin hala çalışmakta, rölanti Benzin yakıtına göre değiştirilmektedir! Beyin LPG'yi ölçer, tanımadığı için Benzin yetersiz diye düşünüp rölantiyi arttırır!

    önerdiğim şema; Orjinal elektrik tesisatına LPG montajı sırasında, motorun Benzin den çıkıp LPG ile çalışması için gerekli eklenen röle ve kabloları gösterir.

    bu şemayı yukarıda bu 396. sayfada birkaç mesaj önce sorulara cevap olarak, LPG'siz orjinal Uno tesisatı ile alt alta yayınladım ki LPG ustalarının eklediği kısım anlaşılsın!


    Bu şemada LPG ustalarının tesisat uygulaması düzeltilmiş şekildedir! yani aynı rölelerin bağlantı şekli "doğru olacak şekilde" değiştirilmiş, bu sayede; Unoie LPG sonrası Benzinde çalışma sorununun çözümü olan "Beyin Resetleme = Kutup başı sökme takma"" Beyni LPG yakıtında iken devre dışı bırakma" işlemi otomatik gerçekleşmektedir.


    Sizin aracınızda LPG'de kullanılırken rölanti değişiyor ise, Beyin hala devrededir, Sizin için kestirme çözüm;

    -Beyni sökün!

    işte bu kadar, artık beyin olmayacak ancak motor yinede LPG'de çalışacaktır!

    aynı zamanda, beyin sökme takma işlemi "Beyin Resetleme" de olacaktır".

    Beyni tekrar yerine taktığınızda, hata kodları silinmiş olacaktır, Benzinde sorunsuz çalışacaktır.

    LPG'ye geçerken Beyni tekrar sökmelisiniz!...


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 2 Şubat 2021; 22:11:18 >




  • Tekrardan verdiğiniz değerli bilgiler için çokça teşekkür ederim Ali bey en azından şemayı uygulayana kadar bu şekilde idare edeyim teşekkürler sağlıcakla kalın :)

  • Merhabalar. @yazar4002 daha önce yag tavsiyesi istemiştim sizden. Uno 1.1 60s 1994 model için. 15W50 demiştiniz. Marka tavsiyesi istesem hangi markanın 15W50 yağını alsam daha iyi olur?
    Bu arada LPG yok aracimda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Flooo -- 10 Şubat 2021; 0:15:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Flooo kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Daha öneki yazışmamızı bularak okudum!;

    Sizden özür dileyerek yanlış bilgi verdiğimi söylemeliyim.


    ancak;

    Sorunuza istinaden Fiat Uno Haynes Service Manual Kitabı'ndan, sizin için araştırmıştım ve katolog değeri olarak Uno 1.1 60s model için 15W50 olarak karşılığını size paylaşmıştım! bu değerin doğrusu 15W40 olarak aşağıdaki katalogda görülmekedir:




    Ancak; Bugünkü Marka tavsiyesi mesajınız üzerine, yağ konusunda Fiat-Tofaş kataloğu dışında, yağ üreticilerinin Teknik dökümanlarını incelediğimde durumun farklı olduğunu gördüm;

    Aslında fark değilde revize durumu söz konusu. Fiat-Tofaş 1991 yılında katalog değerlerinde revize yapmış, sizin Uno 1.1 60s aracınızın fabrika üretim bantı, Türkiye başlangıcı 1989 olduğundan o tarihteki katalog değeri 15W40 olarak gösterilmiş olup, daha sonra yine bu motor için 1991 yılı katalog revizesinde 10W40 değeri öngörülmekte olup, yağ üreticilerinin Teknik şartnameleri de günümüzde yine bu yöndedir.


    Kısacası; Marka tavsiyenize istinaden: CASTROL MAGNATEC BENZİNLİ 10W40 A3/B4 kodlu ürünü tavsiye ederim.

    motor yağı değişim süresi 15000km 'dir.


    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 10 Şubat 2021; 23:57:1 >




  • 
Sayfa: önceki 394395396397398
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.