Merhaba!... Polemiği bırakalım da siz sadede gelin, anladık araç tecrübeniz yok, ustanın boşuna değiştirdiği anlaşılan distribütör konusunda ne yaptınız? Mesela Akü ömürlü bir parça olup ömrü bitince değişir, ancak distribütör aracın ömrü boyunca kullanılabilen bir parçadır. Sorununuzun bu değişimden sonra çözülmediğini, birşeylerin değişmediğini bildiğimize göre, distibütör boşuna değişmiş, ayrıca aracınızın sahibi olduğunuz distribütörünüzü usta almış ve size ne olduğu belli olmayan çıkma bir distribütör takmış! muhtemelen çıkma taktığı distribütörü de, başka bir aracın sahibine bozuk demiş ve sıfır aldırtmış, çıkan distibütörü sahibine vermek yerine sahibinin, ustanın arızalı olduğunu sözüne güvenerek çöpe atılacağını düşünerek önemsemediği için, saklamış ve size bedavaya getirdiği distribütörü satmış! Sizce bu durum hakkaniyetlimidir? Ben ustaların bu haksız hırsızlıklarından dolayı kendi parçamı kendim satın alırım!... yine sizin aracınızdan söktüğü ve sonuçta hiçbirşeyin değişmediğini gördüğümüz üzere sağlam olan distribütörünüzü de, bir başkasına 300Tl ye satacağından da hiç şüpheniz olmasın! Ben bu nedenle her gittiğim ustadan sert'çe, söktüğü parçaları teslim etmesini isterim, eğer iyi günümdeysem, aracın sahibine parçaların değişiminin ispatı için istediğimi söylerim, neticede aracın sahibi Ben'im vicdanımdır! Kısacası parçalara bakınca arızalı mı, değilmi anlıyor olmam ile, istememin alakası yok, ben araçlardan sizin gibi anlamıyor da olsaydım yine malımı isterdim! bu hayat anlayışımdan geliyor!... "Gaz almayı kesiyor" ifadenizde hala bir tutarsızlık var! Manuel vitesli araçlarda; gaz pedalına basılmadığında motor rölantide çalışır, gaz pedalına basıldığında motorun devri artar, seyir halinde belli bir hızda iken motor stop eder ise; motor kompresyona biner ve araç birden kasılıp sizin "gaz pedalına basmama rağmen araba gitgide yavaşlayıp sonrasında devir iyice düşünce stop ediyor" ifadenizdeki tanıma benzer bir davranış gösterir! Fakat burada garip olan, sizin aracın kasılmasını hissettiğinizde gaz pedalına basmaya devam etmenizde bir anlam olmadığıdır! burada anlaşılan şey "gaz kesilmesi " ifadesinin başladığı an; aslında motorun stop ettiği An'dır! yani sizin bu andan sonra hala gaza basmanız yanlış bir sürücü davranışıdır, bu esnada elbette aracı, yavaşladığı için; güvenli bir şekilde kenara çekiyorsunuzdur! Yine bu "gaz kesilmesi" ifadesindeki hissettiğiniz yavaşlamanın başlaması ile; eğer debriyaj pedalına basarsanız, motorun yavaşyavaş değil, göstergelerde yağ ve aküşarj lambalarından gözlemleyerek, ilk gaz kesilme anında çoktaan stop ettiğini anlayabilirsiniz! Yukarıda anlatmak istediğim; Gaz (yakıt) kesilince; Motorun devri yavaş yavaş düşmez! sizin böyle hissetmenizin nedeni; motorun stop etmiş olmasına rağmen, debriyaj pedalına basmadığız için, hala çalıştığını sanarak; araç yavaşladıkça motorun devrinin düştüğünü düşünmeniz ve bunu ifade etmek için, "araba gitgide yavaşlayıp sonrasında devir iyice düşünce stop ediyor." ifadesini kullanmanız! halbuki motor çoktaan stop etmiştir!... Eğer bu tanımda hala motorun devrinin yavaşyavaş düştüğü iddianız var ise; bunu bilmek bizim teşhisimiz için önemlidir! eğer böyle bir yavaşlama var ise, yakıtın gelmeye devam ettiğini, ancak azalarak en sonunda stop ettiğini iddia ediyorsanız, bildiğimiz başka arıza senaryorunu düşünmemiz gerekecek! Bunu anlamak için; bu gaz kesilme olayı başladığı anda "debriyaj bedalına basınız; motor devri yavaşyavaş düşüyormu? yoksa aniden stop ediyormu?" tespit edip, bildirinizki bizde doğru teşhis yapalım!... Arabayı benzin döküp yakacağınızı ifade etmeniz; aracı kötülediğinizi işaret eder, UnoCAN'ı her milimerte karesine kadar tanıyan, her türlü arıza ve tarihsel bilgisine sahip olan, biz otoriteleri ateşlendirir! Ustaların anlamadığını ifade etmeniz de; "Uno model araç kötüdür, anlayan usta bulamadım" anlamına gelmiştir!... Sanayide Usta deneyiminiz, Uno araca özel değildir! Başka bir marka araca sahip olsaydınızda, Siz onlara izin verdikçe, aynı Usta muamelesini yaşardınız! "Kendi aracımı kendim tamir ediyorum" ifademde yine sanayi ustalarından Ben'im de! şikayetçi olduğumu da! gerekçe göstermiştim!... Bir konuda bilginizin olmaması o an için kabullenebilir, ancak araştırmadan hareket etmeniz kabullenebilir değildir! bilgi istediğiniz kişinin size verdiği cevabı uygulamadan önce doğruluğunu araştırın! Sizden, aracınızın arızası hakkında foto-video-açıklayıcı bilgiler istemiştik. Bize vereceğiniz başka bilginiz yoksa; arızanızın çözümü için size sorularım olacak ve sonrasında arızanız hakkında teşhisim olacaktır! doğruluğunu araştırmadan uygulamayınız! Başarılar Dilerim!... Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!... |
^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (394. sayfa)
-
-
Tekrardan merhaba, şuan takılı olan kışlık lastik 175/70R13 Riken marka. Ben yazlık lastik alacağım. Bu ölçülerde uygun mudur? Orjinal ölçüleri dediğiniz gibi 165/65 R13.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba!...
Uno Haynes kitapçığı sayfalarından bazı Teknik bilgiler aşağıdaki gibidir;
Sayfa 13-14 Supplement, sayfasında; 1372cc karbüratörlü ve ie modeller için 155/70SR13 öngörülmüştür! Turbo ie modeller için (ülkemizde parmak sayısı kadar bulunur) 175/60HR13 öngörülmüştür! Ancak; 1991 yılı sonrası,"Revisions and information on later models" Değişiklik yayınlarında; 1372cc karbüratörlü ve ie modeller için 165/65R13 öngörülmüş ve fabrika montaj standardı olmuştur! Turbo ie modeller için değişiklik öngörülmemiştir.
Buna göre 165/65R13 kullanabilirsiniz!...
Ancak Aracınızda mevcut bulunan 175 taban lastiklerin yol tutuşuna alışkın olmanız sebebi ile, eğer orjinal ölçüleri kullanırsanız bu yol tutuşu hissini kaybedeceksiniz, araç ayağınızın altından kayıp gidecek, frenleme kontrolünüzü kaybedebileceksiniz!... Bana soraranız 175 taban lastik kullanmaya devam edebilirsiniz, size negatif yönleri ise, Eğer LPG'de kullanırsanız; çekiş düşüklüğü nedeni ile motoru yıpratırsınız, Alt takımı zamanından önce yıpratırsınız.
Burada yanlış olan yanak ölçünüzdür, nitekim; taban ölçüsü 155 iken yanak ölçüsü 70 -- taban ölçüsü 165 iken yanak ölçüsü 65 -- taban ölçüsü 175 iken 60 yanak ölçüsü olması gerekmektedir!... Bunların nedeni; taban ölçüsü genişledikçe kilomerte göstergeniz yanlış gösterecektir, bunu doğrultmak için yanak ölçüsünü daraltmak gerekir. Ayrıca taban ölçüsü genişledikçe; Lastik kasislerden geçerken, çamurluk dodiklerine sürtecektir, sürtmeyi engellemek için yanak ölçüsünü azaltmak gerekir!...
Şu halde; Orjinal olsun dersek; 165/65R13
Geniş taban olsun dersek; 175/60R13 doğrusu olacaktır!...
Fakat, bu seferde ülkemizde bu ölçüde lastik bulmanız, helede bu pandemi şartlarında ithalat-stok dengeleri altüst iken, çoook zor olacaktır!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 21 Aralık 2020; 23:45:50 >
-
Sa hocam uzun zamandır bu konuyu araştırıyorum yazılarıniz dikkatimi çekti sizin çözüm ureticeğinizi düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim araç 96 70sx enjeksiyonlu benzinde hiçbir sıkıntı yok ama lpg de bazen genelde debriyaja basıp ışıklarda durunca devir gösterge 4000 5000 devirde geziyor ama bağırmıyor sadece hafif gaz sesi var ateşleme bozuluyor ve araç gaza basınca devir asâğı gaz veriyor gibi davranıyor ateşleme avansı bozuluyor bende bu duruma çözüm ararken sistem benzin yakıtını kesiştiği zama n bunu yapıyor olduğunu tesbit ettim sanırım yani cut off a geçtiğinde ve bizim araçlarda emilatòrle önce benzinde çalışıp gaza geçecek şekilde ayarlı yani enjektör kablosundan elektrik alıyor lpg buda curt off olunca sanirsam enjektör elektriği kesince lpg elektrik alamıyor hatta ateşlemese düştüğünden bu arıza oluşuyor bu curt off u nasıl devre dışı bırakabilirım basit bir yolu var mıdır yada benim lpg elektrigı enjektör kablolarında yalnış bir yere mi bağlı acaba teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba!...
Daha önceki cevaplarımızı okursanız bu sorunuzula ilgili önceki cevaplarımızda;
Uno ie araçlarımızda LPG ve Benzin yakıtı beraber kullanımda, LPG seçici anahtar, Emülatör kullanılsa dahi Otomatik kullanılamaz! Sebebi Teknik olarak daha önce anlatıdı ve uzun olduğundan ve ayrı bir konu olduğundan kısa geçeceğim. LPG anahtarını manuel yapacaksınız! aşağıdaki şemayı örnek kullanabilirsiniz!...
Anaharın manuel'e çevrilmesi, sadece bu sorun için değil, Daimi zorunludur! Bunun yanında Digiplex gövdesine şase kablosu çekme konusunuda araştırın ve mutlaka Digiplex gövdesine şase kablosu çekiniz!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 27 Aralık 2020; 22:41:32 >
-
Hocam lpg anahtarını manüel yapıp da kullandım yine aynı sizin yazılarınızda digiflex 4.pinin curt off sinyali aldığını okudum bende o ordan sinyal almasını engelledim ve bendeki arıza azaldı acaba bu cutoof devreye girmek için başka yerden sinyal alıyor mu yada curt off iptal etzem lpgde bu olay düzelecek diye düşünüyorum bunu nerden iptal edebilirim bir öneriniz var mı dır teşekkürler digiflex orjinal şase var sıkıntı yok o konuda şu an
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba!...
Cut-off sinyalinin Digiplex 4 nolu pin'e bağlı olduğunu öğrenecek kadar araştırmacı olduğunuz için size yardımcı olacağım!
Önceki mesajımdaki resimdeki şemayı inceleseydiniz zaten sorunuzun cevabınıda orada görecektiniz! Şemayı incelerseniz; Digiplex 4 nolu pin'e bağlı olan kablo 155 nolu soket üzerinden 157 numaralı Rölanti Motorunun 3 nolu pin'ine bağlıdır! Aslında Cut-off; Rölanti motoru üzerinde bir anahtardır! 3 nolu ve 4 nolu pinlere bağlıdır, Şemayı daha iyi incelerseniz 3 nolu pin'e HN (gri-siyah) renkli kablonun yanında diğer RN (kırmızı-siyah) renkli kablo 0 280 000 725 nolu Bosch Yakıt Enjeksiyon Beyni 3 nolu pin'e bağlıdır. Burada; Siz LPG kullanıyor olsanızda, Emülatör ile, Beyin Benzin'de çalışmaya devam ettiğini düşünerek rölanti motorunu kontrol eder ve motor devrini değiştirir!... Siz otomatik anahtar kullanarak, ve bunu emülatör kullanarak devam ettirdikçe beyin devrede kalacak ve rölanti motorunu kontrolsüzce kontrol etmeye devam edecektir!
Emülatör; Digiplex kullanan diğer araçlar olan Tempra-Tipo-brava gibi araçlarda işe yarayabilir ancak Uno'da işe yaramaz, bunu bilmeyen çok bilmiş LPG ustaları diğer araçlarda olduğu gibi Uno Beyni'ni emülatör ile kandırmaya çalışsalarda -yemez-!...
Siz çok uzatmadan şemayı iyice inceleyin, inceleyin ki şemada cevabı olan soruları tekrar-tekrar sorarak çözüme ulaşma zamanınız uzamasın!
şemada solda eklenmiş röleleri kullanıp bağlantılarıda buna göre -birebir aynısını- yaparsanız; lpg anahtarı lpg konumunda iken; beyin devre dışı kalacak ve rölantiyi değiştiremeyecektir!...
Ayrıca cut-off devresinde rölanti motoru üzerindeki o anahtarın çalıştığını bile düşünmüyorum, ölçme aleti ile kontrol ederseniz çalışmadığınıda göreceksiniz!... çalışıyorsa bile, Beyin; 2000devir altında cut-off görevini yapmaz!... Ayrıca digiplex ateşlemeyi sağlar, cut-off görevinde 2000devir üzerinde yakıt kesilir, ateşleme değil!
Hala başka çözüm arayışları içindeyseniz! rölanti motoru soketini yerinden çıkarın, birde bu şekilde deneyin!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Hocam saol Allah razı olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar, bizim araçların göstergelere kaç tane ampul gidiyor? kaç tane almam lazım?
Sinyal ampulleri nedir? amerikan park yapicam?
Plaka ampullerini led yapmayı düşünüyorum! hangisinden alayım?
tavan lambası nedir? onuda led yapmayı düşünüyorum? -
Yağ olarak, hangi marka önerirsiniz? ben bu bakımda 10w 40 koydum. -
Merhaba!...
Sanırım yağ değişimi, ampul değişimi vs... kendiniz yapmak istiyorsunuz!.
Birkaç mesaj önce Fiat Uno Haynes Teknik Bilgi sayfalarını yayınlamıştım, Aradığınız Tüm Teknik değerler orada mevcuttur!
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
1.5 ay önce Uno 1.4 ie S araç aldım 2000 model hidrolik direksiyon ön camlar otomatik fakat sis farları ve klima yok.
- Öncelikle arabaya tüp takılmış arabadan çok anlamadığım için sıralı mı yoksa normal sistem LPG mi bilmiyorum. Aracı çalıştırırken LPG tarafında ise tek marşta biraz gaz vererek hemen çalıştırabiliyorum ama benzin tarafında 5-6 kere denedikten sonra çalışıyor. Benzinle giderken bir anda gaz almayı kesip stop ediyor 3. 4. viteste dahi. Ve benzinde kullanırken arabanın içinde çok fazla benzin kokusu oluyor.(Bu sorunun cevabını buldum kutup başlarını çıkararak resetleyip deneyeceğim tekrar devam ederse yazarım)
- Geçen aylarda rölanti motorunun fişini çekerek iptal ettiler çünkü kırmızı ışıkta durduğum zaman bir anda motor kendi kendine gaz veriyor 5000 bin devirlere çıkıyordu araba tehlikeli anlar yaşattı bana. Daha sonra bu rölanti motorunun fişini çekince düzeldi. Bu parçanın orjinalinin markası nedir internette genelde Marelli , Bosch ve Sagem gibi markaların var. Usta sorunun parçadan kaynaklı olduğunu söyledi fakat belki başka bir şey örneğin lpg sisteminin olması da tetikliyor olabilir bilemedim fikirlere açığım.
- Kaportada çokça pas var bunlar için ne yapılabilir ?
- Arabayı aldıktan sonra kalorifer difüzörlerini söküp yıkadım o arada 1 tane pimi kaybettim. Bu difüzörlerin takıldığı pimler bunu nerede bulabilirim bir fikriniz var mı ?
- Araba hareket halindeyken hız ile lineer artan sol ön taraftan gelen bir ses var daha önce başına gelmiş kaynağı hakkında fikri olan varsa paylaşabilir mi ?
- Arka cam rezistansı da arızalı
- Tavan döşemesi herhangi bir şeyle silinince direkt tiftikleniyor temizliği nasıl yapılabilir ?
- Kilometrede 40 kuruş yakıyor şehir içi bilmiyorum fazla mı normal mi fikirlere açığım
- Ayrıca araç düşük devirlere düştükten sonra yükselirken yani vitesi yanlış kullandığım zamanlarda teklemeler yapıyor. çok sık değil fakat yine de diğer problemlerin kaynağını bulmak açısından yardımcı olabilir diye buraya yazayım.
Açıkçası usta usta gezerek hem vaktimi hem de paramı çarçur etmek istemiyorum orjinal ya da kaliteli yan sanayi parçalarını bulabileceğim bir internet sitesi ve önemli değişmesi gereken parçalar varsa (205bin km'de şuan) kendim uğraşıp tamir etmek isterim hem hobi hem de ne yaptığımı bilirim. Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler ve iyi seneler dilerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi üçteningücü -- 1 Ocak 2021; 16:32:4 >
-
Merhaba!...
UnoCAN'ınız hayırlı olsun!...
- 1.4ie UnoCAN'larımız LPG'de sorunsuz, buna karşılık Benzin yakıtında sorunlu çalışır, Teknik sebepları konusu uzun ve ayrıntılı olup, orjinal çözümü LPG kullanmamak olup, LPG'li çözümü; "Beyin Reset"'dir, bunun yolları farklı olsada çözüm budur! Kutup başı söküp takmak sıradan kullanıcı için kolay yoldur, ancak bunu kutup başı sökmeden'de tesisat değişikliği ilede yapmanız mümkün ve önceki mesajlarda verdiğim şema'yı bir oto elektrikçiye uygulatabilirseniz olur! 1.4ie UnoCAN'larımız TekNokta enjeksiyonlu olup sıralı sistem değildir!
- Rölanti motorunun arızalı olmadığına bahse girerim, lakin arızalı olsaydı hiç çalışmazdı! Rölanti motorunu Beyin kontrol etmektedir! Bunu bilmeyen usta, bozuk der elbette!...
- Kaporta pas durumu UnoCAN'a özgü değildir! pas düzeyine göre çözümü değişir ancak öncelikli olarak zımpara yapıp antipas uygulaması yapmanız şart, sonrası boya el işçiliğine kalmış!...
- Kalorifer difizörü komple olarak Net'de satılmaktadır, çıkmacı'larda da bulabilirsiniz ancak tek olarak pim satmazlar yine yenisi kadar para isterler, Net'den almanızı tavsiye ederim!... yada sanayide plastik tamiri yapanlar var yaptırabilirsiniz, hiç olmadı; diğer difizörden söküp aynısını bir tornacıda da yaptırabilirsiniz.
- Sol önden gelen ses, porya değişimi zamanının geldiğini gösterir, sanayide değiştirtebilirsiniz, yada kendiniz alıp değiştirtebilirsiniz!...
- Arka cam rezistansı tamiri için; internette satılan ürünlerden faydalanabilirsiniz, tüp içerisinde satılan krem halinde karbon boyalar var! problem birden fazla noktada ise 3gr olarak satılanları yetmiyor, daha fazla gramajlıları tavsiye ederim!
- Tavan döşemesinin temizliğini; tavanı komple sökerek yapıyorum, tavan lambasını-dikiz aynasını-güneşlikleri-tutamak kollarını-arka su hortumunu ve sabitleme pimlerini dikkatlice sökün, dikkat edin tavan bakalit olup kırılgandır! Hatta yeni kumaş alıp kendiniz yeniden döşeyebilirsiniz!...
- şehiriçi 40kr normaldir, ben uzun yolda enson 30kr yaktım (3,55tl/litre).
- Gaz verme sırasında devir yükselene kadar olan tekleme için; Buji-buji kabloları-Distribütör kapağı ve tevzi makarasını komple değiştirin! kafanızda soru işareti kalmaz!... ayrıca digiplex avans hortumunun tıkatıklığına bakın, avans hortumu üzerinde benzin buhar filtresine bakın! Digiplex gövde üzerine şase kablosu çekiniz.
- 205'bindeki bir araç için bakım nedir? sorusuna cevap vermek doğru olmaz! Şöyle düşünün; HANGİ PARÇANIN NE ZAMAN DEĞİŞTİĞİNİ BİLMEDİĞİNİZ BİR ARACA NE ÖNEREBİLİRSİNİZ Kİ? Benim önerim, Mümkün olduğunca ateşleme sistemi-yağlar-alttakım-lastikler gibi önemli yerlerin değişimi yapın ki; neyin ne zaman değiştiğini "O ZAMAN" bilirsiniz!... UnoCAN'a özel noktalar; enjeksiyon yakıt sistemi parçaları, elektrik tesisatı şase noktaları dirençleri, vites kumanda seti parçaları, olup yardımcı oluruz!
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Ali bey cevap ve önerileriniz için çok teşekkür ederim. Aşama aşama hepsini uygulayıp burada sonuçları sizlerle paylaşırım.
-
Merhaba, yardıma ihtiyacım var ederseniz çok mutlu olurum.
97 sx uno sahibiyim. Aracım enjeksiyon'dan karbüratör'e çevrilmiş.
Sorunum; Aracım lpg atiker takılı geçen gün gaz ayarı için atiker servise gittim. Gaz ayarı yapıldı. 35 lt simit tüp var. Bugün gazı bitirdim ve fulledim 65 tl aldı.
Lpg hemen bitiyor ve hem az alıyor, gaz ayarda yapıldı sorun nedir acaba!? -
Merhaba!...
UnoCAN'larımızın Teknik yapısında;
LPG sorunlarındaki sorumluluk LPG ustasındadır!... Yaptığı işin parasını aldığı gibi karşılığını da vermelidir! Beceremiyorsa; Ustayım diye ortalıkta dolaşmamalıdır, araçtan kaynaklanan bir durum var ise; bilgisayar analizinde gördüğü verileri size verip, bu veriler ile ilgili ustaya buna göre yönlendirmelidir, sonuçta bu iş LPG ustasından çıkar!
Ancak; sizin sorununuzun ne olduğuna bakalım;
Anladığım kadarı ile; daha önce LPG takılı kullandığınız aracın gaz ayarı için atiker'e gitmişsiniz ve gaz ayarı yaptırmışsınız! sonrasında az gaz aldığı ve çabucak bittiğini düşünmüşsünüz!
1- Her gaz istasyonunda her pompa aynı basınçta basmayabilir, bu nedenle full'leme olayında farklı değerler ile karşılaşabilirsiniz, bazı gaz istasyonları fazla yakıt satabilmek için arada sırada basınçlarını resmi değerden çok yukarıda ayarlarlar! karşılaşmışsınızdır, bazı pompacılar TLrakamı yukarı çıkarabilmek için arabayı sallar, tabancayı basar-bırakır, binbirtürlü takla atar!...
2- şehiriçi ve şehirdışı kullanımlar yakıt sarfiyatında farklı etkiler, bunun yanında günlük kullanımda aynı yolda trafik-hava-yol şartları aynı olmayabilir ve hergün farklı bir değerle, farklı istasyon-pompa ile çoook farklı değerlere sapabilirisiniz.
Bu nedenlerden ötürü; ölçüm şartlarınızı birsüre daha kontrol edin sonra fazla yaktığınıza karar verin.
Ayrıca;
1-LPG ayarı değişikliğinde, aracınızın az yakmasına uğraşılmaz, aracınızın bilgisayar değerlerinde TSE normlarına göre yakıt yakması için ayar yapılır, yani daha önce fakir karışım ayarınız mevcut ise şimdi önceki ayara nazaran daha zengin karışım ile ayar yapılmış olabilir, yada tam tersi, daha önce zengin karışım mevcut iken aracınızın çekişi yüksek durumda iken, TSE normlarında karışıma düşürüldü ise, çekiş düşmesi nedeni ile gaza fazla basmak zorunda kalacak, fazla yakıt tüketmiş olacaksınız.
2-Burada küçük bir parantez ile (LPG ustası ayar yapmadan önce, aracın ateşleme sistemi parçalarının iyi olmaması durumunda araç sahibinden öncelikle buji-bui kabloları-distribütör kapağı-tevzi makarası gibi parçaların yenilenerek öyle ayara gidilmesi gerektiğini istemelidir) bunu yapmaz çünkü bunu yaparsa müşteri kaçar, sizin ateşleme sistemi parçalarınız kötü ise bilgisayar ölçümlerine göre farklı ayara zorlar, bu da aracın bir miktar çekiş düşüklüğüne ve buna karşılık fazla yakıt tüketimine neden olur.
Kısacası iş LPG ustasında bitiyor!
Merak ettim de! siz LPG ustasına para saymış iş yaptırmışsınız! aracınızın fazla yakma sorununun hesabını O ustadan sormadınız mı? sordunuzda! sizi başından savdı'mı ki, buralardasınız? ayrıca aracı görmeden, herhangi bir foto vs, veya bilgi olmadan size yardımcı olmak pek zor! Belki de LPG ustası yanlışlıkla biryerde bir değişiklik yaptı farkında değil! Bilemeyiz!
Bana sorarsanız; Öncelikle ateşleme sistemi parçalarınızın tümünün sağlıklı olup olmadığını denetleyin ve gerekli değişimleri yapıp tekrar ayara gidin, burada sadece ateşleme sistemi parçalarınız değil, frenlerinizin sıkı olup olmadığı, lastik hava basınçları, alttakım elemanlarının araçta kasıntı oluşturup oluşmadığı gibi şeylerinde yakıt sarfiyatında rolleri bulunur!
Başarılar dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 9 Ocak 2021; 2:32:32 >
-
Merhaba bende 70 s benzinli uno vardı. Araç yaz kış jikle ile çalışıyordu. Bunlar mı hep böyle yoksa benimki mi böyleydi? Birde hararet sorunu vardı. Hatta fan düğmesi vardı Altta...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Merhaba!...
Uno cam krikosu; eğer daha önce değişmemiş, orjinal, veya yan sanayi olsun resimdeki kırılan parçayı temin edemezsiniz maalesef!... Uno araçlarıımız, 1989-1995 yılları arasında ithal olarak ülkemize getirilmiş ve montaj yapılarak iç piyasaya sürülmüş olup, uno 60, uno45, uno70s, uno70sx, uno turbo, uno hobby, gibi ve daha birçok ülkede farklı isimlerde üretilmiştir. diğer her otomotiv sanayi üretimlerinde olduğu gibi benzer modeller, farklı tipte paçalar ile monaj yapılabiliyor! örneğin ithal üretimdeki bir otomobil ile yerli üretimdeki aynı model aracın aynı parçası, farklı kalıplarda olabiliyor. yada manuel cam krikosu ile elektrikli cam krikosu farklı parçalardan oluşabiliyor, birde buna yan sanayi üretimlerde farklı kalıplar işin içine girince, parçala birbirine uymayabiliyor!
Size üç tavsiyem var;
- Krikoyu yenisi ile değiştirin kurtulun. orjinalini bulamayacaksınız satılmıyor çünkü (internette çook eski satıcıların elinde kalmışsa şansınıza belki!) , bu nedenle piyasada yan sanayi satılıyor, yan sanayi krikoların parçaları orjinalden çook farklıdır, şaşırmayın! ayrıca eski krikoyu atmayın, size yedek parça olur ileride!...
- Şansınızı deneyin; ve çıkmacılardan arayın ancak sadece o plastik-fiber paçayı satmazlar, krikoyu komple satarlar. ayrıca sıfırına yakın para isterler ve buna değmez!
- bir kaportacı, tamirci, plastik tamircisi, vs gibi ustalara götürün yaparım diyen bir usta halledecektir!
Bunların dışında illaki ben kendim halletmek istiyorum derseniz, piyasada resimdeki gibi plastik parçalar arayın, faklı sanayilerde farklı parçacılarda farklı tip fiberler bulacaksınız kesinlikle, temin edip uydurmaya çalışın, sizin aracınızdaki parçanın resmine bakmama rağmen ben bile parçanın aynısını bulabileceğimi düşünmüyorum, çünkü piyasada farklı yıllarda farklı marka üretimler ortaya çıkmış, hangi marka hangisi bilmek ve sizinkini bilmem olanaksız.
Başarılar dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Merhaba!
Jigle sadece soğuk havalarda kullanılır, otomatik jigle ise yaz-kış çekili olur fakat otomatik olduğu için yazında çalışır fakat sıcaklık çabucak artınca hemen otomatik kapanır, kavurucu sıcaklarda zaten ısıya duyarlı olduğundan kendiliğinden kapalı kalır!
Bu nedenle aracınızda otomatik jigle yoksa ve manuel jigle ise, sürekli bu şekilde çalışıyor ise, yanlıştır!
Jigleyi çekmeden çalışmıyorsa o aracın ustası hemen dükkanı kapatıp bu mesleği bırakmalıdır! Eğer aracın sahibi ustaya bu sorunu tamir ettirmiyor ise, aracına iyi bakmayan bir kullanıcıdır! "Bunlar" dediğiniz araç "UnoCAN"'dır, "Uno" = "CAN"dır!... Parçası ucuzdur, tamiri kolaydır, piyasa fiyatı uygundur, parçası boldur, az yakar çok kaçar, vs vs!... Biz UnoCAN sevdalıları olarak "Bunlar" kelimesi aşağılayıcı geldi ve üzüldük!...
Hararet bir sorundur, eğerki ustanız araca bakıp nedenini size söylememişse yine bizden duyacağı laflar; ağırdır!... Artık sizde ben bu sorunum için tamirciye gitmedim demeyeceksiniz herhalde! neticede bilmediğiniz bir konuda ustasına gidersiniz, çözüm bulamazsanız ondan sonra farklı yollara başvurursunuz değilmi? Fan düğmesi takılmış bir aracın normal olduğunu düşünmüyorsunuzdur umarım! bu tür geçici çözümler ya;
"sıradaki aracı dükkanına alıp biranönce daha fazla para kazanabilmek için kestirmeden sorunu halledip paranızı alan 'arsız' 'haksız' '...' ustalar tarafından yapılır"
yada; "pintilik edip aracına değer vermeyen, işin hep ucuzunu arayan ve isteyen, ustasına bunu telkin edip, ustayıda bu günaha ortak eden, UnoCAN'ı haketmeyen Araç sahipleri tarafından ustalara yaptırılır!"
Aracınızın siden önceki bir sorumsuz sahibi olduğunu düşünüyorum!
Burada Aracınıza çözüm arayışınız ile, UnoCAN'ınıza değer verdiğiniz kanaatindeyim!
Aracınızı hareketleri güven veren bir ustaya götürün ve jigle, ile hararet sorunlarınız anlatın, illaki önce bakmam lazım diyerek hemen parçaları sökmeye başlayacaktır, eğer sorunuzu çözmek için size önerileri maddi imkanlarınızı aşıyor ise; size verdiği bilgileri bize yazın, bizde doğruluğunu, öneri ve görüşlerimizi size cevaplarız!
Yok ben ustalara gitmek istemiyorum, siz önerilerinizi söyleyin ben kendim yapmak istiyorum derseniz! yine yanıtlarız!
Yeterki Siz'de UnoCAN'ınıza bakma hevesi ve heyecanı hissedelim!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X