Merhaba!... UnoCAN'ınızın benzinde çalışması için resetleme yapmak gerektiğini öğrendiğinize göre; LPG'den Benzin'e geçerken resetlemeyi otomatik yapmasını isterseniz boş vakti olan iyi bir oto elektrikçi bulursanız, web sitemde ve bu konuda yayınladığım tesisat şemasına göre bağlantıları yaptırınız. Böylece Kontağı her açıp kapamada ve LPG anahtarını Benzin Konumuna aldığınızda resetlenecektir. Başarılar Dilerim!... Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!... |
^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (392. sayfa)
-
-
Merhabalar öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim 98 model devir saatli 70s modeli şu anda kullandığım aracım -
-
Merhaba!...
Net'de bende hiç rastlamadım böyle bir video'ya, şahsen bu virüs zamanlarında bu videoyu ben çekerim diyemeyeceğim maalesef, çok yoğunum!...
Kısaca şöyle yardımcı olmaya çalışayım; öncelikle otra konsol dediğimiz bu kısmı sökmek için birsürü vidamız var bekleyen, En altta
1 nolu vites kolu kaplama bakalitini söküp geriye doğru alırsanız, orta konsaolu daha rahat sökersiniz, bunun içinde 1 nolu parçamızı 12 nolu parçamıza bağlayan 7 nolu ve 22 nolu civataları sökmeliyiz.12 nolu bakalitin ve 5 nolu braketin üzerinde ikişer vida deliği göreceksiniz ki bu vidalar Eldivenlik dediğimiz teybin altındaki içi boş kısımın içne eğilip bakarsanız iki adet yıldız başlı civatayı görürsünüz, bu civatalar orta konsolu alttan bağlar, sökünüz!. orta konsolun ortasına doğru kalorifer kumandalarının hizasında, sağ solda birer adet civata göreceksiniz, bunlarıda sökünüz ki; bunlardan soldaki sanrım sizin araçta sökülmüş olmalı, bu nedenle göğüslüğün sol tarafı havaya kalkıyor!... daha sonra küllüğü ve çakmaklığı sökünüz, üzerinde vidalarını göreceksiniz!... Daha sonra üst tuşları sökünüz ki siz zaten söktüğünüzü ifade etmiştiniz! daha sonra tuş kısmını sökünce ortaya çıkan yerde tam ortada orta konsolu tutan bir adet civata daha mevcut, sökünüz! Daha sonra sırada kalorifer kumandaları var, düğmeleri kendinize doğru çekince gelecektir, geçme olarak yapılmıştır, düğmeleri sökünce iki düğmeninde altında ortaya çıkan vidaları sökünüz! daha sonra kalorifer kumanda kolları (sürgülü olanlar) üzerindeki plastikleri yine kendinize doğru çekip çıkarınız, yine bularda geçme olarak yapılmıştır. bununla beraber tüm civataları sökmüş olacağız!...
Elbette Teybi sökün dememe gerek yok herhalde!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Merhaba!...
Önceki mesajınıza istinaden, kilometre sıfırlama butonunuzun çalışmadığı hakkında bilgi istemiştiniz, ancak aracınız hakkında bilgi vermemiştiniz! Size cevabımızda göstergenizin daha önce kurcalanmış olması ihtimalinin çok yüksek olduğunu ve gösterge tipinizi bile bilmediğimizi de ifade etmiştik! ve buna istinaden sizde gösterge tipinizi tarif ettiniz!
sıfırlama butonu kolaykolay bozulmaz! içine doğru kuvvetle de bastırsanız zor! ancak; gösterge sökülmüş ise, öncam ayrılmış ise, sıfırlama butonu cam üzerindeki deliğinden ayrılır, cam tekrar takılmak istendiğinde, bu buton öncelikle DELİĞİ KARŞILAMAZ! Bu nedenle araya sıkışır, bozulur!
Bir ihtimalde kilometre saati gösterge üzerinden sökülmüş ise ve takılırken esnetilerek yerinde yamultulmuş ise, dolayısı ile sıfırlama butonuda yerine tam basmaz! Ya bu durumu; Saatçi Tamircisi Hassaslığı ile çalışarak kendiniz düzelteceksiniz, yada çıkmacılardan, başka bir gösterge söküp alıp takacaksınız!
Bir foto gönderseyniniz, butonun göçmüş olup olmadığınıda anlayabilirdik belki!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Son bir sorum daha olacak arkadaşım valeo da çalışmakta ondan debriyaj seti çıkarmasını istedim fabrikada böyle bir şansları varmış ancak benden referans kodunu istedi valeo debriyaj seti referans kodu bilgisi olan varmıdır acaba setin kutusunun üzerinde yazıyormuş galiba aracım 98 model 70s modelidir iyi günler diliyorum. -
Merhaba!...
Parça kodu için şase numaranızı pm atınız!...
Başarılar dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Gönderdim ilginize teşekkür ederim çok saolun -
Merhaba!...
şase numaranız; fiat'ın orjinal sitesinde farklı bir modele çıkıyor, fiat'da bazan oluyor böyle katolog hataları. Bunun nedeni; ithalat gümrük girişleri sırasında gümrük memurlarının işi savsaklaması kayıtları karıştırıyor!...
Biz şöyle gideceğiz, aracınızın bilgilerine göre;
70S modeli için 1370 motora mı sahipsiniz, 1100 motora mı sahipsiniz?
1370 olduğunu varsayasak;
resimdeki seçili kodlardan üstten 5. olan 71735422 fiat koduna karşılık gelmektedir;
valeo'daki kod ise; 006803 olarak piyasada bulunabilir! şunu ifade etmeliyimki parça aynı ürün için çok sayıda farklı kod karşımıza çıkabilir, bunun nedeni parçaların revizyonları, yani fabrika üretimi sırasında zaman zaman değişiklikler yapılır ve bu değişikliklere göre eski modellerede uyan yeni parça ve kodu yayınlanır, genelde en son üretilen tip piyasada kalıcı hale gelir! ve eski üretim araçlarımızda aynı parça tempra-tipo-marea-brava gibi farklı araçlardada kullanıldığı için bazan o aracın parça kodu ilede karşımıza çıkar!
eğer 1.4 70S olarak tanımlanan ruhsatta 1.4cc veya 1400cc veya 1300cc veya 1370cc veya 1372cc yazan motora sahipseniz; 006803 valeo kodunu kullanacaksınız, şayet 1.1 motor denilen 1116 cc motora sahipseniz; 5890949 fiat koduna karşılık gelir, 801087 valeo kodunu kullanacaksınız!
aslında hepside "Tempra-Tipo-Uno 1.4 Debriyaj seti" olarak geçer.
Başarılar dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
İnanın serviste sizden aldıgım bu cevapları alamazdım çok yardımcı oldunuz ALLAH razı olsun çok teşekkür ederim hayırlı akşamlar -
Herkese iyi geceler benim aracın pandizot olmadığı için ve sağlam olacağını düşündüğüm için tahtadan kendim kesip yapmayı düşünmüyor uno pandizot ölçülerini bilen varmı aramızda
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba!...
Uno için Pandizot bulmak mümkündür! Bölgenizde olmasada internette gayet bolca var!...
Siz kendiniz yapmak istiorsanız; ölçüleri zaten aracın üzerinden alabilirsiniz! Bagaj kapağı kapatıldığında kalan boşluk size ölçüdür!... sağ ve sol bakalitlerin üzrinde küçük L takozları'da hesaba katarak ölçünüzü alınız, ayrıca şu an mobilya sektöründe tahta kullanımı, en azından pandizot ölçülerine göre yaygın değildir, pandizot yapmak için ancak MDF malzemesini bulabilirsiniz!... ayrıca; bu malzemeyide kaplamanız gerekirki güzel görünsün, piyasada oto döşeme malzemesi satan yerlerden bu tür keçeli kumaş veya zevkinize göre, deri (sahte deri) ile kaplayabilirsiniz!... Hatta el işçiliğinize güveniyorsanız; bu yapacağınız MDF üzerine, hoparlör yuvalarıda yapabilirsiniz, nasıl yapılır derseniz; önce alt MDF'yi hazırlıyorsunuz, sonra 6*9 hoparlorlere göre yine MDF'den kenarlık hazırlıyorsunuz, sonra bunları alt parça üzerine tahta parçalarıile sabitliyorsunuz, daha sonra keçeli kumaşı hoparlör kenarlıkları ile alt MDF arasına gerdiriyorsunuz ve o reklamlarda gördüğünüz pandizotu yapıyorsunuz!... eğer polyester yapmayı biliyorsanız, kenarlarda polyester çalışarak, daha profesyonel görünüm elde edebilirsiniz!...
resim size ilham verecektir!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UoCAN'sız kalmayın!...
-
Hayırlı akşamlar cümleten. 2 aya yakın oluyor 96 model uno 70 s aldım. Ön tampon ve sol far camı kırıldı. Yenilerini aldım ve sanayiye gittim taktırmak için. Sisli tampon yuvalı 130 sağ sol far camı 60 TL. Takmak için 250 lira işçilik istediler. Piyasanın tamamı böyle midir? Yer bursa otosansit. -
Bende bursadayım kaportacılar kafayı sıyırmışlar ciddi anlamda işçilik alıyolar çünki senin arabana ayırdıgı vakti ziyan görüyor ciddi yoğunlukları var araba seçiyorlar ön tamponu elin anahtar tutuyosa kendinde takabilirsin ben 3 tane tampon değiştirdim bu şekilde çok zor değil yani hocam hayırlı günler -
-
-
Ali abi merhaba uzun zamandır yazılarını okuyorum eline emeğine sağlık çoğu konuda yardımcı oldun bana çok teşekkür ederim. Abi bir konuda daha yardımına ihtiyacım var. Aracım lpg de benzinde çalışıyor fakat benzinde olduğunda geç çalışma sorunu var, bu lpg de yok. Su sıcaklık sensörünü buji buji kablosunu aküyü sıfırladım abi enjektörüme de baktım işeme vs. yok. Abi video atıyorum sana dediklerimi orda daha iyi anlatabilirim sana. Rölenti düşüyor sonra geri topluyor fakat bu bazen can sıkıcı olabiliyor bir bu bir de geç çalışma sorunu var. Benzinde ki performansı bazen iyi oluyor bazen de gaz ile aynı lambda sensöründen mıdır nedir abi Bi yardımcı olabilir misin şimdiden çok teşekkür ederim. Video linkihttps://wetransfer.com/downloads/37a7860ba219f858d8958b20d83d3f5720201205195315/6bf966
-
Merhaba!...
Ekin bey, Uno resetleme olayını daha önce anlatmıştık, kısaca kutup başını söküp beş dakika bekleyip takıyoruz, demiştik. Sonrasında kesinlikle lpg'de çalılştırmadan, sadece Benzin'de çalıştırmalıyız demiştik. Bir defa bile LPG'ye geçersek, Benzin'e döndüğümüzde, Benzin'de çalılşma bozulur, LPG'de çalışmada bozulma görülmez demiştik!
-Eğer Siz'de resetlemeden sonra BİR KEREDE OLSA LPG'DE ÇALIŞTIRIYORSANIZ o motor bir daha resetlenene kadar Benzin'de düzensiz çalışır!
Siz'de aracınızın Benzin'de düzenli çalışmasını istiyorsanız, ya LPG'yi kullanmayacaksınız, kullandıktan sonra, Benzin'e geçmeden önce Beyin resetlemeyi yaparak Benzin'e geçeceksiniz! Yada, bir oto elektrikçide, elektrik tesisatınızı, LPG anahtarınızı her LPG'den Benzin'e geçerken Beyini resetleyecek hale getirteceksiniz!... Tabii ki bunu yapabilecek birini bulursanız!...
Bu, Sorunuzun cevabımıdır? Farklı bir durum'mu yaşıyorsunuz!...?
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Dediğiniz durumun aynısını yaşıyorum beyini sıfırladıktan sonra lpg de çalıştırıyordum ben daha rahat çalışıyor diye. ama dediğiniz gibi yapıp benzinde kullanmayı kabul edip lpg yi kullanmadığımda da araç benzinde gene geç çalışıyor sabahları nerdeyse 2 3 uzun marşta alıyor videodaki gibi. Geç marşın sebebini bulamıyorum hocam ne yapsam ne etsem benzinde geç çalışıyor. Distribütör kapağı, tevzi makarası, buji, buji kablosu, bobin kablosu, akü, su sıcaklık sensörü değişimini yaptım aracın gidişinden memnunum fakat dediğim gibi benzinde geç çalışması yüzünden benzinde kullanamıyorum yoksa benzinde erken çalışsa lpg sistemini kullanmayacağım. Sizce geç çalışma uzun süre marş çevirmesi neden olur? -
Merhaba!... Öncelikle benzin deposunda benzini bir elektrikli pompa hortum ile karbüratöre gönderir, eğer karbüratöre kadar olan hatta hortumları delik çatlak vs veya sağ podya üzerindeki filtrenin kelepçelerinde kaçak çatlak vs varsa benzin geç gelir. Ben birçok uno'da zor farkedilen hortum çatlağını farketmeyip arızayı bulamayıp kafayı yiyen usta gördüm. Bu kısmı kontrol edin sonrasına bakalım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X