Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (391. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.444.704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 389390391392393
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Bugün sabah, klüp üyelerinden Ankara'dan beni arayan mertcan veya metincan isimli arkadaşım, telefon numaranı kaybettim. Beni tekrar ararmısın.

    Herkese merhaba!


    Ali Bey'e de sonsuz teşekkürler (yazar4002), aranıza yeni katılan bir Unocan heveslisiyim adım Mertcan geçtiğimiz ay 1997 model 70SX AC UNOcan aldım

    araçlarımızla ilgili şahane projelerim var (tabi şahanelik görecelidir), projeleri, sorunları, elimden geldiğince halledip olabildiğince detaylı paylaşımlar yapmaya çalışacağım sizlere


    Yukarıda yazdığım Ali Bey'e de sonsuz teşekkürler kısmına gelince,


    Arkadaşlar, ülkemiz de değerli insanlara, iş yapan, yapmaya cesaret eden, yaptıktan sonra da sırf insanlar yararlansın diye düşünen ve bunları bilâ bedel (ücretsiz) paylaşan pek az insan var, Ali Hocam da bu güzel insanlardan biri ve bu güzel insanlar maddi bir şey beklemediği gibi amatör ruha sahip oldukları için çoğu zaman bizlerden ufak bir teşekkür beklerler (bunu dile getirmezler bile) onun için ALİ HOCAM (yazar4002) SONSUZ TEŞEKKÜR EDERİM SANA BEN ŞAHSIM ve TÜM FORUM ARKADAŞLARIM ADINA!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TB2NHS -- 19 Kasım 2020; 1:14:21 >




  • tecnikadamoguz01 T kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Sanırım UnoCAN'ınızın Göğüslüğü daha önce sökülmüş! Göğüslüğün çakmaklığın altına gelen sol alt kısmında, bir bağlantı kulağı bulunmaktadır, sanırım bu parça daha önceleri işgüzar ustalarımız tarafından bir arızanın tamiri için sökülmüş ve geleneksel usta karakteristiği olan bir hoyratlık ile çöpe atılmıştır! şimdi kim uğraşacak o kadar parçayı sök-tak, atmak en iyi demişlerdir.

    Ayrıca orta konsoldaki bağlantı parçalarıda kırılmış-sökülüp atılmış-yalama olmuş vs.. durumlarda söz konusudur!...

    UnoCAN'larımız bilindiği üzere hafif ve seri araçlardır, özellikle sol ön çamurluktan çarma kazası sık yaşanır! bundan sonra sanayi ellerine düşen UnoCAN kaportacıda soyulup soğana çevrilir! bütün bağlantı parçaları ve ses kesici sünger ve klipsler bu aşamada çırakların elinde kaybolur! kaybolmayanlarında hiçbir usta tarafından nereye takılacağı bulunması mümkün olmadığından yada nasıl takılacağını bilmediklerinden, sonrasında yine atılır!

    Siz yine bağlantılarınızı kontrol edip vidalayarak bu durumu düzeltmeyi deneyebilirsiniz!

    Başarılar Dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • Ünsalali Ü kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Konu içerisinde verilen cevapları okursanız bu soru daha önce cevaplandı!...


    Maalesef UnoCAN'larımızın orta difizörlerinden ve sağ-sol difizörlerinden maalesef sıcak hava gelmez! Çünkü fabrikasyon bu şekilde üretilmiştir! Orta difizörlerden fan çalıştırıldığında sadece soğuk üfler, tabiiki sıcak yaz günlerinde dışarıdan gelen sıcak havayı saymazsak! Ayrıca sağ-sol difizörler ise kalorifer ile hiçbirşekilde bağlantısı bile yok! Sağ-sol difizörler sadece araç hızlandığında içeri giren hava akışı kadar, Soğuk üfler! Bunu değişitremezsiniz!...

    Eğer Siz'de Benim gibi Göğüslüğü komple söküp kaloriferi kesip biçmeyi göze alacak kadar çılgın iseniz; Size hem orta difizörlerden Hemde sağ-sol difizörlerden sıcak hava almanız mümkün! El işçiliğinize güveniyor ve cesaretliyseniz size seveseve bu konuda yardımcı olurum!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • Şuan ki sorunumla bire bir aynı önerisi olan var mı :) 1997 70sx ac


  •  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Ufak bir merak yaratır mı acaba şimdilik ufak bir trailer olsun :)

    (ne olacağı ve ssr lı farklı bir versiyonu gelecek testlerine başladım)

  • TB2NHS kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Rölanti dalgalanması sorununun sebebi 1989-2001 arası üretilmiş (Toyota-Broadway-Palio-Siena-Marea-polo-golf-vsvs.. yani alman-japon farketmez) Tüm Karbüratörlü ve Tek Nokta enjeksiyonlu, araçlarda; Teknik Otoriteler'ce Boğaz kelebeği sorunu olarak Tespit edilmiştir. UnoCAN'larımızda Karbüratör Boğaz Kelebeği Tamir edilememekte olup, sebebi; üzerindeki kelebek ayar vidalarının vida sabitleme boyası ile sabitlenmiş olmasındanda anlaşılacağı üzere; fabrika üretim aşamasında özel ekipmanlar ile, aracın üretim sırasında bilgisayarda elde edilen değerlere göre belirlenerek, sanayi ortamında ayarlanamayacağı öngörülmüştür!...


    Buna istinaden UnoCAN'larımızın karbüratör boğaz kelebeği üretiminin olmaması nedeni ile, ya çıkmacılardan deforme olmamış bir karbüratör temin etmek olacaktır. yada, Ülkemizde kendisini bu tür teknik konularda geliştirmiş ve sınır tanımayan birkaç kişi bulunmakta olup bu ayarı kendi kurdukları sistemler ile yapabilmektedirler, bu kişilerden yardım istenebilir, tabiiki bu emek ister!...


    Başarılar dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...


    Rölanti dalgalanması sorununun sebebi 1989-2001 arası üretilmiş (Toyota-Broadway-Palio-Siena-Marea-polo-golf-vsvs.. yani alman-japon farketmez) Tüm Karbüratörlü ve Tek Nokta enjeksiyonlu, araçlarda; Teknik Otoriteler'ce Boğaz kelebeği sorunu olarak Tespit edilmiştir. UnoCAN'larımızda Karbüratör Boğaz Kelebeği Tamir edilememekte olup, sebebi; üzerindeki kelebek ayar vidalarının vida sabitleme boyası ile sabitlenmiş olmasındanda anlaşılacağı üzere; fabrika üretim aşamasında özel ekipmanlar ile, aracın üretim sırasında bilgisayarda elde edilen değerlere göre belirlenerek, sanayi ortamında ayarlanamayacağı öngörülmüştür!...


    Buna istinaden UnoCAN'larımızın karbüratör boğaz kelebeği üretiminin olmaması nedeni ile, ya çıkmacılardan deforme olmamış bir karbüratör temin etmek olacaktır. yada, Ülkemizde kendisini bu tür teknik konularda geliştirmiş ve sınır tanımayan birkaç kişi bulunmakta olup bu ayarı kendi kurdukları sistemler ile yapabilmektedirler, bu kişilerden yardım istenebilir, tabiiki bu emek ister!...


    Başarılar dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...

    İyi akşamlar Ali Bey Öneriniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim ancak bahsettiğiniz parçayı tam anlayamadım resimde ki parça mı?

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • TB2NHS kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Resimde gösterdiğiniz kısım; Gaz kelebek potansiyometresidir.


    Benim bahsettiğim UnoCAN Karbüratör Boğaz Kelebeği aslında sadece bildiğimiz Karbüratör Boğazı içinde bulunan açılıp kapanan kelebek olsa da!;


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Resimdeki gibi Komple Kütük olarak değişmelidir! Bu kütük üzerinde; Gaz kelebek potansiyometresi - Gaz kelebeği - Kelebek ayar vidaları - rölanti motoru bulunur ve komplikedir!...


    alttaki resimdeki ayar vidaları, bahsettiğim oynanmaması gereken ayar vidalarıdır;



    Bu vidalar

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Bu vidalar; bilgisizlikden dolayı birçok usta ve kullanıcı tarafından oynanır, bahsettiğim üzere bu vidalar kurcalanırsa bu kütüğü kullanamazsınız! ayrıca; bu vidaların yuvaları, gaz kelebeğinin yuvaları, kütüğün altüst contalarındaki deformasyonlar sonucu yine bu vidalar kurcalanmamış olsa dahi; boşluklar nedeni ile ayar tutmaz!,,,


    bu kütüğü bir ışığa tutup kelebeğin boğaz içindeki kenarlarına baktığınızda da, boşluk görmemelisiniz!... kelebek mili, yuvası vsvs yukarıda bahsettiğim tüm boşluklar; motor çalışması esnasında kelebeğin kontrolsüzce oynamasına sebep olur ve rölanti dalgalanması bu şekildede hissedilir.

    Ayrıca, Benzin yakıtında çalışırken, Beyin devrede iken, vidalardaki ayar değişikliği; potansiyometresen alınan veriler ile: Lambda sensörü ve volan sensöründen alınan bilgiler ile uyuşmaz: Rölantinin ayarlanması için rölanti motoruna verilen sinyalin tutarsızlığına yol açar, bu durum bize yine rölanti dalgalanması olarak yansır.

    Bir başka rölanti dalgalanması sanılan durum ise; enjektörün kesikkesik işemesi durumudur. bu durumda bize rölanti dalgalanması olarak yansır ki, bu durumda sadece rölantide değil gaz verdiğinizde de dalgalanmayı hissedebilirsiniz, bu durum başıma bir kere geldiğinde ben; çözüm olarak enjektör akım ucuna gelen akım arasına bir direnç yerleştirmiştim ve dalgalanma kesilmişti. bu durum ayrıca tartışılacak bir durumdur!...


    Başarılar dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...


    Resimde gösterdiğiniz kısım; Gaz kelebek potansiyometresidir.


    Benim bahsettiğim UnoCAN Karbüratör Boğaz Kelebeği aslında sadece bildiğimiz Karbüratör Boğazı içinde bulunan açılıp kapanan kelebek olsa da!;



    Resimdeki gibi Komple Kütük olarak değişmelidir! Bu kütük üzerinde; Gaz kelebek potansiyometresi - Gaz kelebeği - Kelebek ayar vidaları - rölanti motoru bulunur ve komplikedir!...


    alttaki resimdeki ayar vidaları, bahsettiğim oynanmaması gereken ayar vidalarıdır;



    Bu vidalar


    Bu vidalar; bilgisizlikden dolayı birçok usta ve kullanıcı tarafından oynanır, bahsettiğim üzere bu vidalar kurcalanırsa bu kütüğü kullanamazsınız! ayrıca; bu vidaların yuvaları, gaz kelebeğinin yuvaları, kütüğün altüst contalarındaki deformasyonlar sonucu yine bu vidalar kurcalanmamış olsa dahi; boşluklar nedeni ile ayar tutmaz!,,,


    bu kütüğü bir ışığa tutup kelebeğin boğaz içindeki kenarlarına baktığınızda da, boşluk görmemelisiniz!... kelebek mili, yuvası vsvs yukarıda bahsettiğim tüm boşluklar; motor çalışması esnasında kelebeğin kontrolsüzce oynamasına sebep olur ve rölanti dalgalanması bu şekildede hissedilir.

    Ayrıca, Benzin yakıtında çalışırken, Beyin devrede iken, vidalardaki ayar değişikliği; potansiyometresen alınan veriler ile: Lambda sensörü ve volan sensöründen alınan bilgiler ile uyuşmaz: Rölantinin ayarlanması için rölanti motoruna verilen sinyalin tutarsızlığına yol açar, bu durum bize yine rölanti dalgalanması olarak yansır.

    Bir başka rölanti dalgalanması sanılan durum ise; enjektörün kesikkesik işemesi durumudur. bu durumda bize rölanti dalgalanması olarak yansır ki, bu durumda sadece rölantide değil gaz verdiğinizde de dalgalanmayı hissedebilirsiniz, bu durum başıma bir kere geldiğinde ben; çözüm olarak enjektör akım ucuna gelen akım arasına bir direnç yerleştirmiştim ve dalgalanma kesilmişti. bu durum ayrıca tartışılacak bir durumdur!...


    Başarılar dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...

    sayın hocam sanırım durumu ben yanlış anlattım video yu izlerseniz videoyu çeken arkadaşın söylemi araç boşta, kırmızı ışıkta duruyor, rolanti de sağbit 850~900 Rpm, benim aracımda şu an için mekanik anlamda bir dalgalanma yok. Rolanti dalgalanması, silkeleme sanayi tabiriyle aptal aptal çalışma gibi bir durum söz konusu değil, Aracın devir saati sapıtık çalışıyor, benim sizin yazınızdan anladığım aracın motorunun dengesiz çalışması durumunda (benzinde) zoraki mutlak son :)





  • Bu arada ali hocam devir saatimin sağlamlığından emin olduktan ve digiplex2 nin devir saatine giren gerek tesisat gerekse gelen datanın sağlamlığından emin olduktan sonra denemek durumunda kalacağım ama ufak bir spoiler vermemin de zararı olmaz diye düşünüyorum lpg de de benzinde de rolanti sorununu çözecek bir projenim yazılımını yazmaya başladım.


    Ayrıca sizinle telefonda konuştuğumuz 2-3 mesaj önce ultra basit proteus çizimini verdiğim sistemin testlerine başladım bilginize.

  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğin için teşekkür Ali abi o halde konsolun iç kısmında o parça yok ise el yordamı ile parça uyarlamak olacak sanırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TB2NHS kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Benim bahsettiğim rölanti dalgalanmasıydı!... Ben anlamamışım özür!...


    Sanırım geçen gün sizinle konuştuğumuz sorununuz: Devir saatinin dalgalanması, yani reelde motorun devri değişmiyor ancak gösterge ibresi oynuyor!...


    Uno H

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Uno Haynes Kitabı Wiring-Diagram 14-40 sayfası şemasında; Y göstergesine bakarsanız ( + - C ) olarak üç ucu bulunur. C ucu ateşleme bobinine direkt bağlıdır ve motor devri hesaplaması için gerekli frekansı bu uç belirler. Ayrıca dikkar ederseniz: (+) uç: W U V H R Q göstergeleri ile ortaktır. Ayrıca (-) yani şaseleme de: W U V göstergeleri ile ortak olup: 102 nolu gösterge panelimizin C soketinin 2 nolu bacağından şaselenir. Bu soketin temassızlığı-pas kir- titremeden oluşan değişen direnç değeri durumunda: Devir göstergesini etkileyebilecek akım ve şaseleme W U V göstergeleri üzerinden akacak ve devir göstergesi anlık değişimler gösterecektir. Bunu yakıt göstergesi ve hararet göstergesinde de farklı zamanlarda gözlemleyebilir! anlam veremeyebilirsiniz!... Reelde gösterge panelinizin arkasındaki film ve yollar karmaşık ve bağlantılı olup: devir saatinin üç adet somunlu civatalı bağlantısı: filmin diğer noktalarındaki deformasyonları gözlemleyiniz!...


    Size şiddetle tavsiye ettiğim soketlerin temassızlık ve direnç kontrolüne dikkat edin, UnoCAN'ımızda bizim sorunları araştırırken yaptığımız en büyük hata, gösterge lamba camsumotoru vsvs tüm cihazların özellikle şase bağlantılarının birbirini etkilediği ve bi cihazda anlık şaseleme kesintisinin: şaselemenin diğer cihaz üzerine kayması ile bizi aldatmasıdır.


    Başarılar Dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Merhaba!...


    Yapmak istediğiniz çalışmayı merakla bekliyorum!...


    Sanırım rölanti sorunu çözmeye çalışıyorsunuz!... Ancak rölanti sorununa etken sadece bir NEDEN'e çözüm üretiyorsunuz sanırım! Ancak LPG'de oluşan rölanti sorunu(ları) ile Benzin'de oluşan rölanti sorunu(ları) çoook ayrı konulardır!...


    Benim sabit görüşüm şudur; LPG yakıtında rölanti sorunu sorumlusu LPG ustasıdır! Direkt veya dolaylı mutlaka rölanti sorununu çözecek makam LPG ustasıdır! Eğer LPG ustası kendiyapacağı ayarı etkileyen bir eden var ise; Bilgisayarlı Gaz analiz cihazı dediğimiz aynı zamanda UnoCAN'ımızda bulunan lambda sensörününde aynı ölçümleri yaptığı, cihazdan aldığı veriler ile bize bu ayarı yapamayacağını söylemelidir ki, LPG ustasının rölanti ayarını yapamamasının nedenlerinden karbüratör üzerindeki hava alma durmları ile, gaz kelebeğinin bozukluğudur, bu durumu araç sahibine söyleyerek önce başka bir Ustanın Karbüratör sorunlarını gidermesinin gerektiğini söylemesi ve sonra ayar yapabileceğini söylemesidir. Birçok LPG ustası bunu araç sahibine; "Usta Bana şimdi masref çıkartma" tepkisi almamak için, araç sahibinin birdaha gelmeyeceğini varsayarak, müşteri ve para kaybetmek istemediğinden; gaz analizi değerinin biraz yüksek çıkmasını göze alarak, LPG Regülatöründen illegal ayar yapar!...

    Sonuçta rölantiyi ayarlar, fakat biraz fazla yakıt yakarsınız!... "LPG rölantisinin sorumlusu; LPG Ustasıdır"


    Bende size ufak bir tüyo vereyim! UnoCAN'ımızın sol çamurluğu üzerinde, kaput menteşesi yanında boş bir soket göreceksiniz! Bu soket, Digiplex (OBD I) veri soketidir. Aynı soketten Benzin ECU'su üzerindede bulunur ve yine (OBD I) veri soketidir. Çalışmalarınızda bu soketlerden veri alabilirseniz daha geniş bir dünyaya açılacağınızı şimdiden söyleyebilirim! Benim bu verilere ulaşma imkanım ve zamanım şimdilik yok! Olsaydı bu soketlerden alacağım veriler ile gösterge panelini lcd ekran ve raspery pi sistemi ile gösterge yapardım.





  • TB2NHS kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler hocam birde orjinal veya plastik değilde fiber mi oluyor marşpiyel nerden bulabilirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhaba. Lpg li 97 model 70 sx aracım var. Araç lpg de çalışıyor benzine geçtiğinde stop ediyor. Benzinde gaz verince çalışıyormuş gibi yapıyor ama sonra stop ediyor. Gaz yemiyor. Enjeksiyonlu old için de karbüratör ustaları bakmak istemiyor. Aracın muayenesi de geldi. Nasıl bir çözüm bulabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ggPatriot kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...

    Maalesef UnoCAN'larımızda lpg'den benzin'e direkt geçince stop etme sorunu var. Çözümü beyni resetlemek. Kutup başını söküp beş dakika bekleyip takın. Lpg ile hiç çalıştırmadan benzinde çalıştırın düzelecektir. Ancak bir kere bile lpg ye geçip benzin'e dönerseniz yine stop etmeye başlayacaktır.

    Muayeneyi bu şekilde geçebilirsiniz. Bu kalıcı olsun isterseniz, geçmiş yazıları okumanız gerekmektedir.

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba.Unocana kolçak takmak istiyorum.Universal her araca uyumlu bir model satın aldım.Aracım 1996 70sx.


    https://www.trendyol.com/senturk/kol-dayama-kolcak-surgulu-gri-universal-oto-konfor-fiat-uno-p-31230816



    Bunu nasıl takabilirim.Youtubeda demir aparatından bahsediyorlar.Yaptırmam mı gerekiyor yoksa temin edebileceğim bir yer var mi?Şimdiden çok teşekkürler.

  • yazar4002 kullanıcısına yanıt

    sağolun hocam. mesajınızı görmeden ustaya gitmiştim. yaptım deyip 100 tl aldı benden. ben bir sefer gaza geçirince dediğiniz gibi tekrar benzinde çalışmadı. muayene sabahı aynı ustaya götürdüm aynı şekilde dediğiniz gibi kutup başı söktü taktı. çalıştı bu kez araba. gidip muayeneden geçirdim ama şimdi bu ustayım diye geçinen herifin yaptığı harekete ne denir, takdir sizlerin.

  • Arkadaşlar merhaba 3 adet unom oldu üçünde de km sıfırlama çalışmıyordu yanı basıyorum sıfırlamıyor tam basmıyor gibi yapıyor daha önce başına gelen varmı çözüm bulan varmıdır iyi günler diliyorum.
  • omerdogan7171 O kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    UnoCAN'larınız 60'lıkmı? 70'likmi? S'mi? SX'mi? Turbo'mu? Hobby'mi?


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^


    Görüldüğü üzere UnoCAN göstergelerimiz farklıdır!... Benim görüşüme göre sanırım, göstergeleriniz çok kurcalanmış (KM düşürme veya gösterge filimi tamiri sırasında) ve sıfırlama butonları sökülüp takılma esnasında, cam üzerindeki delik ile karşılaşmadığından arada sıkışmış ve hasar görmüş!... genelde büyükşehirlerin sanayi sitelerinde sırf gösterge tamiri yapanlar mevcut, yardımcı olacaklardır!... Yok ben kendim yapmak istiyorum derseniz, risk alacak ve görtergeyi parçalarına ayırıp kendiniz uğraşacaksınız! Lakin buradan daha UnoCAN'ınızın modelini bile bilmeden size yardımcı olamayız!...





  • 
Sayfa: önceki 389390391392393
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.