Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (389. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.444.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 387388389390391
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz cevap için çok teşekkürler. Anladığım kadarıyla bu sorunu çözebilecek biri yok. Bu aracı bu şekilde kullanan diğer insanlar nasıl kullanıyor bunu anlamadım. Bir çözüm yolu yok mu bu işin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faollala kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Ben "Bu sorunu çözebilecek biri yok" demedim! Hatta "çözüm yolu yok!" Hiç demedim! Siz dikkatli okumamışsınız!

    Bilirsiniz, Ülkemiz insanı bilirbilmez her önüne gelen araca LPG takar, "Ferrari'sine LPG takan aracın sahibinden aracı, Ferrari geri almış" diye şehir efsaneleri dolaşır!... Ülkemiz insanının bu LPG hastalığı yüzünden Uno ie araçlarımız çıktığından itibaren hemen LPG takmaya başlamışlardır! Çok küçük bir kesim ise Hiç LPG taktırmamıştır!...
    Uno ie araçlarımızın LPG uyumsuzluğu derken; "LPG+Benzin beraber kullanılamaz" demek daha doğru olur! Bu işi bilenler olarak (sanayi ustaları-Servisler) sizleri bu şekilde bilgilendirememiz bizim utancımızdır!
    Aslında Uno ie, LPG'de tekbaşına gayet başarılı çalışmaktadır ve bu şekilde çalışmasının sakıncası; Diğer araçlarda olduğundan fazla değildir! Sadece diğer araçlarda, LPG sonrası Benzinde kullanmak istediğinizde sorunsuz çalıştırırken Uno ie, LPG sonrası Benzin'de düzenli çalışmaz! Nedenlerini tekrar etmek laf kalabalığından başka bir yere gitmeyecektir. Ayrıca, sadeece Benzin yakıtında sorun yaşamazsınız - Sadece LPG yakıtında kullanımda yine, diğer araçlarda oluşan kurum vs..'den fazla zarar ve sorun yaşamayacaksınız. "EĞER LPG TAKACAKSANIZ NEDEN ENJEKSİYONLU BİR ARAÇ ALIYORSUNUZ, GİDİN DÜZ KARBÜRATÖRLÜ BİR ARAÇ ALIN"

    Bu aracı bu şekilde kullanan insanlar, sadece LPG kullandıkları için kullanabiliyor, bunda anlaşılmayacak birşey yok! Siz neden hem Benzin'de Hem LPG'de kullanmakta ısrar ediyorsunuz? Benzin kullanmak istiyorsanız, gidin Benzinli bir araç satın alın!... Ben sizleri anlamıyorum! Siz hala işin, "LPG'nin zararlarını önlemek için arada sırada Benzin'de kullanmak lazım" tarafında iseniz, biz çoktan geçtik oraları! Artık LPG Katkıları var! Atın deponuza, Temizlensin Motorunuzun içi!

    LPG'den sonra Benzin'de çalışmama sorununa çözüm yok dememekle beraber! Aslında sizinde soruyu sorarken de kutup başını sök-tak ile düzeldiğini söylemeniz, bir çözüm değilmidir? Tüm platformlarda (Sanayi'de ve Servislerde bu bilinmektedir) bilinen bu yöntem, elbette yolun ortasında LPG'den Benzin'e geçmek için Kutup başını sök-tak yapmanın uygulanabilirliği olmadığıdır.
    Yazımı iyi okusaydınız, çözümünün elektrik tesisatında değişiklik yapmak gerektiğini ifade ettim, Ben aracımda bunu uyguladım ve daha öncede söylediğim gibi BU KONUNUN içinde defalarca cevapladığımızı ve tesisat şemalarını paylaştığımızı da ifade ettim! zahmet olacak ama geçmiş yazılarımı bir inceleyin!...

    En Basit anlatımı ile; "0280000725 kodlu Enjeksiyon Beyni'nin 4 nolu Pin'ine bağlı, 93 nolu Yakıt Pompası Rölesi 30nolu Pin üzerinde, 43 nolu soket sökülerek -> LPG anahtarı sarı renkli Benzin rölesi 87 nolu akım çıkışına bağlanacaktır! Bu tesisatta Benzin rölesi 87a nolu çıkışı -> LPG rölesi 30nolu akım girişine bağlanarak güvenlik önlemi alınacaktır, LPG rölesi 30nolu ucu Akımı Kutup Başı veya başka biryerden alınmayacaktır" "Motor rölantisi LPG konumunda iken normal 850-900d/dk iken, rölanti motoru soketi çıkarılacaktır!"

    Yukarıdaki anlatımı uygulayabilen bir usta bulursanız lütfen paylaşın ki! Diğer UnoCAN'larımız faydalansın!

    Ben kendi halimde UnoCAN sahibiyim, Mekanik ve elektronik bilgim müsait olduğundan Çalışan Bu Tek uygulamayı ürettim kendi aracıma uyguladım! Başka bir çözümü yoktur!

    Değiştirilmemiş orjinal Tesisat Şeması;
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Değiştirilmiş Tesisat Şeması;
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 27 Eylül 2020; 22:17:31 >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Sağdan soldan duyduğumuz bilgilerle yola çıkıyoruz bizler de. Daha önce hiç böyle bir araç kullanma deneyimim olmadı o yüzden doğrusu nedir bilemiyorum. Aracın haftada 1-2 kere kısa mesafeler de olsa benzinde kullanılmasının benzin geçen parçalarda oluşacak sıkıntıları önlediğini söylemişlerdi. Ben de bundan dolayı benzinde kullanmak istemiştim ara sıra. Yoksa benzinde kullanmak gibi bir isteğim yok.
  • Faollala kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Ben bu işin Ticaretini yapmıyorum!

    Ben Çözüm var diyorum, yanında bu çözüm olmadan haftada birikere vsvs Benzin'de kullanamazsınız diyorum! Siz sadece Benzinde kullanamazsınız tarafını alıyorsunuz! Ben burada insanlara sorunları için yardımcı olurken diğer insanlar da bilgilensin istiyorum, bizi izleyenler sizin sorununuzun çözümü yok diyorum sanıyorlar siz öyle yazınca!


    Çözümü ve Teknik resimleri paylaştım, ister uygulayın ister uygulamayın!

    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...

    UnoCAN'ların tutulmayan modeline sahipsiniz! Özellikle Motor arızalarında parça ve işçilik ücretlerinde diğer Uno'lara göre katkat fazladırlar, parçalarının çoğu bulunmaz!
    Basit bir Yağ konusunu soru olarak sormanız! bulunduğunuz bölgedeki sanayi ustalarının acizliğini veya sizi tatmin etmemesini gösterir!
    Dönüşlerde Tekerleklerin sürtmesini aracı inceleyen ustanın bulamamasına rağmen, bizden aracı görmeden sorunu tahmin etmemizi beklemenizde ilginç bir yaklaşım! Elbette tahminlerimiz var! ama hepsini uygulayacakmısınız merak etmiyor değilim!

    Hep yeni araca binmeniz ve motorlardan anlamamanızı söyleyerek ne yapmak istiyorsunuz anlayamadım! Yağı kendim değiştirebilirmiyim derken, "ben bu işlere meraklıyım, öğrenip yapmak istiyorum" diyorsanız eyvallah!... Her türlü yardımcı oluruz! Elbette bu sizin kabiliyetinize bağlı!...

    Ön Amortisörler ve triger için istenilen ücretin çoğu işçilik ücretidir! ve bunları Ben yapabilirmiyim demeyin, cevabımız Hayır olacaktır!
    Motor Yağı 15W50 olup 15000km'de bir değişir! Her iki yağ değişiminde bir, yani 30000kmde bir yağ filtresi değişir! Elbette sizden önce neyin değişip neyin değişmediğini bilemeyeceğiniz için, iki yolunuz var! ya Bir ustaya güvenecek aracınızı ona emanet edeceksiniz, o gerekeni yapacak! yada tüm gerekli her şeyi değiştirip, değişim km ve tarihlerini not alarak neyin ne zaman değiştiğini bilerek yolunuza devam edeceksiniz!
    Dönüşlerde Tekerleklerin sürtmesi demek ya alttakım parçaları bozuk demek yada orjinal olmayan bir değişiklik yapılmış demektir! Orjinal olmayan değişiklik derken örneğin farklı ölçüde lastik takılması! veya Uno60 parçası bulamamışlarsa 70'lik takılması gibidir! Alttakımı kontrol ettirmek için ise ilk gidilecek yer tamirci ustalar değil, rot-balansçı'dır, herşeyi kontrol et dersiniz ve size bir liste verirler bunları tamirci değiştirir ve tekrar rot-balansçıya gelirsiniz, ayar yapar ve aracınızı güzelce sürersiniz! Alttakım düzeltildikten sonrada sürtme var ise kesinlikle lastik ölçüleri değişmiştir!
    Lastiklerde olması gerektiği gibi ise ve hala sürtme var ise; aracınız kazalıdır ve şase kaçıklığı vardır, buda zaten rot balansçı tarafından tespit edilir!

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...
    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
    Tesekkur ederim 3000 km de bir yag degisecek demişti usta. Rot balansa gidiyorum direk oradan alacagim bilgiler ile değişimleri yaparım. 3000 nüfuslu bir ilçede yaşıyorum videolar izledim yag degisimi ile ilgili yapabilirim gibi gelmişti o yuzden sordum sorularımı. Öncelikle rot balansa gireyim insallah sorunlarımı çözer. Yardımınız için teşekkür ederim.
    Bu arada karburatorlu mu tutulmuyor 60s mi tutulmuyor? Cok sikinti yasar miyim değiştirmeli miyim. hiç LPG takilmamis motor yeni yapilmis 145000 de benzini de az yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Flooo -- 29 Eylül 2020; 21:55:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Flooo kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    1978 yılı öncesi teknoloji üretimi, Döküm silindirli araçlarda bile yağ değişimi 5000km'dir, sallamış usta!

    Aracınızın üzerindeki motoru bilmiyorum, çünkü o yıllarda üretim bandında tanımlamalar Uno R89 900-1.0-1.1 Uno R89 1.1-1370-1.5 gibidir, bazan üretim bandında eldeki motorları değerlendirmek için model tanımına uymayan motorlar takılır ve model adı yanında model yılı veya hatta ikinci çeyrek- üçüncü çeyrek üretim şeklinde lanse edilir!

    Sorunuzdaki karbüratörlümü tutulmuyor 60s mi, ayrımını yapabilmem için teknik bilgileri,ne ihtiyacım var!
    kısaca 1.1 motor dediğimiz 60'lık Uno Motorları tutulmamaktadır, 60s'lerdede aynı tutulmayan 1.1 motor bulunmaktadır, 60s'lerde sadece aksesuar farkı vardır.
    Aslında Karbüratörlü motorlar iyidir, fakat 60'lıklarda kullanılan 1.1 motorlar gücü düşük olduğundan tutulmamaktadır, üretim farkı 60'lık olupta üretim bandı farkından dolayı 1372 motor takılmış versiyonu varmı bilmiyorum! şase numarasını paylaşırsanız tüm teknik bilgilerine ulaşabilirim. 60'lıklardan sonra 70'likler üretilmiş ve 1372cc motor kullanılmıştır, elbette bu motor gücü itibari ile tutulur, aynı zamanda 70'lıkler çıktıktan sonra 60'lıklar gözden düşünce, motor parçalarıda piyasada rağbet görmeyerek bulunmamaya başlamıştır! yani 60'lıkların hem çekişi zayıf hemde parçası zor bulunan model olarak TUTULMUYOR yaftası yapışmıştır!

    Sizin anlatımınızda; hiç LPG takılmamış ve az km yapmış temiz bir araçtan bahsediyorsak durum değişir! Bana BMW3.18 verseniz değişmem, çünkü BMW 3.18'lerin çoğu gençlerin elinde haşat olmuştur, üstelik 60'lık Uno 1.1 motoru ile çok az yakar, çekişi düşük ama bunun karşılığında piyasada bu kadar az yakan kaç tane ucuz araç bulabilirsinizki? Elbette yukarıda tanımladığınız gibi; Az kullanılmış ve yıpranmamış Temiz bir araç ise!

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt

    verdiğiniz bilgiler inanılmaz cok tesekkur ederim motor sasiyi de size özel mesaj ile yazdim 1108 yaziyor ruhsatta sanirim 1100 luk motor tekrar tesekkur ederim 70 km uzakta da olsa başka servise gidecegim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar iyi günler , 1.4 ie sx enjeksiyonlu aracım sabahlari benzinde ve gazda zor çalışıyor. Özellikle yağmurlu havalarda gazda hiç çalışmıyor benzine alinca 2-3.seferde çalışıyor. Gazda iken marşa basılı tuttugumda tık tık ses ses gelip gaz seviye gösterge ışığı yanıyor sönüyor. (Önceki sahibi enjeksiyonlu araca karbüratörlü gibi tüp takmis ondan olabilir mi?)Araç benzindeyken ise rolanti aşağı yukari hareket ediyor ve arkadan çekme hissi oluyor bazen.Ben bunu aracın rolanti motorunun iptal edilmesine bağlamıştım ama bu arıza ilk çalışmaya da etki eder mi ?Sizce neden kaynakli olabilir?(bujiler değiştirildi, sibop ayari yapıldi,distribütor sağlam dendi, enjektör temizlensin diye bir süre benzinde bindim, benzin pompası değişti sorun hala geçmedi) Ankarada enjeksiyonlu unolardan anlayan tanıdık ustası olan var mıdır?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar iyi günler, 1.4 ie sx enjeksiyonlu aracım sabahlari benzinde ve gazda zor çalışıyor. Özellikle yağmurlu havalarda gazda hiç çalışmıyor benzine alinca 2-3.seferde çalışıyor. Gazda iken marşa basılı tuttugumda tık tık ses ses gelip gaz seviye gösterge ışığı yanıyor sönüyor. (Önceki sahibi enjeksiyonlu araca karbüratörlü gibi tüp takmis ondan olabilir mi ?)Araç benzindeyken ise rolanti aşağı yukari hareket ediyor ve arkadan çekme hissi oluyor bazen.Ben bunu aracın rolanti motorunun iptal edilmesine bağlamıştım ama bu arıza ilk çalışmaya da etki eder mi ?Sizce neden kaynakli olabilir?(bujiler değiştirildi, sibop ayari yapıldi,distribütor sağlam dendi, enjektör temizlensin diye bir süre benzinde bindim, benzin pompası değişti sorun hala geçmedi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Flooo kullanıcısına yanıt

    @Floo

    ZFA14600009273455

    Aracın alt takımına acil olmasa da biraz masraf yapmak istedim ama aks kafası ve aks kirugunu bulamıyorlar. Bildiğiniz yer var mi acaba? Hangi sitelere bakmalıyım ? Sase no ile mi sorgulanıyor ya da sitenin telefonunu mu aramalıyım


    yazar4002

    Paylaşım amaçlı forumda bulunduğum için özelden soruları cevaplandırmıyorum. sorunuzu forum'a taşıyarak cevaplandıracağım.


    yazar4002

    Merhaba!...


    google uno aks parça yazın bir sürü site var! nasıl bulamadınız anlayamadım!...


    ünlü oto

    kirazcıoğlu

    aktaşoto

    hazaloto

    iremoto

    oto erdem

    vsvs..


    Aks konusunda söyleyeceklerim şunlardır;

    Uno Aks komple değişmelidir, ustalar UnoCAN'a haketmediği şekilde, diğer araçlarda alıştıkları gibi davrandıklarından sadece aks kafasını değiştiriyorlar!...

    Elbette parça bulmak da zorlu bir süreç! haklısınız... Ben izmir'de olduğum için hiçbir sıkıntı çekmiyorum, elbette sizin bölgenizde durum farklıdır!...

    Aks alırken dikkat edeceğiniz ilk şey; üzerinde balans denge ağırlığının bulunmasıdır!


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    ortada görülen bu denge ağırlığı birçok parçacıda satılmamaktadır, eski aks üzerindeki denge ağırlığı'da kullanılabilir fakat ustalar genellikle "bu bir işe yaramıyor" vari bir şekilde söküp bir daha takmaz atarlar!... Bu denge ağırlığı 90km üzeri hızlarda Aks'ın balans yapmasını engeller, 60'lıklarda zaten bulunmaz çünkü 60'lıklar 1.1 motor ile zaten yüksek hıza ulaşamazlar!...

    Diğer bir dikkat edilecek durum ise aks frezelerinin uyumluluğudur!... işte bu noktada sizin sanırım 60'lık Uno sahibi olarak aks kafasını bulamamnız doğaldır!... çünkü 60'lıkların motor şanzıman farkı olduğu gibi 70liklerden diğerbir farkıda aks frezelerinin birbirine uymamasıdır!...

    Kısacası internetten aks satın alırsanız uyumsuzluk yaşamanız içten değildir!... Bu durumda satıcı ile bunu ayıntılı konuşmadan satın almayınız!... uyumsuzluk yaşarsanız iade şartı isteyiniz ve parçaya hasar vermeden iade edeceğinizi belirtiniz!...


    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 11 Ekim 2020; 21:2:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    @Floo

    ZFA14600009273455

    Aracın alt takımına acil olmasa da biraz masraf yapmak istedim ama aks kafası ve aks kirugunu bulamıyorlar. Bildiğiniz yer var mi acaba? Hangi sitelere bakmalıyım ? Sase no ile mi sorgulanıyor ya da sitenin telefonunu mu aramalıyım


    yazar4002

    Paylaşım amaçlı forumda bulunduğum için özelden soruları cevaplandırmıyorum. sorunuzu forum'a taşıyarak cevaplandıracağım.


    yazar4002

    Merhaba!...


    google uno aks parça yazın bir sürü site var! nasıl bulamadınız anlayamadım!...


    ünlü oto

    kirazcıoğlu

    aktaşoto

    hazaloto

    iremoto

    oto erdem

    vsvs..


    Aks konusunda söyleyeceklerim şunlardır;

    Uno Aks komple değişmelidir, ustalar UnoCAN'a haketmediği şekilde, diğer araçlarda alıştıkları gibi davrandıklarından sadece aks kafasını değiştiriyorlar!...

    Elbette parça bulmak da zorlu bir süreç! haklısınız... Ben izmir'de olduğum için hiçbir sıkıntı çekmiyorum, elbette sizin bölgenizde durum farklıdır!...

    Aks alırken dikkat edeceğiniz ilk şey; üzerinde balans denge ağırlığının bulunmasıdır!


    ortada görülen bu denge ağırlığı birçok parçacıda satılmamaktadır, eski aks üzerindeki denge ağırlığı'da kullanılabilir fakat ustalar genellikle "bu bir işe yaramıyor" vari bir şekilde söküp bir daha takmaz atarlar!... Bu denge ağırlığı 90km üzeri hızlarda Aks'ın balans yapmasını engeller, 60'lıklarda zaten bulunmaz çünkü 60'lıklar 1.1 motor ile zaten yüksek hıza ulaşamazlar!...

    Diğer bir dikkat edilecek durum ise aks frezelerinin uyumluluğudur!... işte bu noktada sizin sanırım 60'lık Uno sahibi olarak aks kafasını bulamamnız doğaldır!... çünkü 60'lıkların motor şanzıman farkı olduğu gibi 70liklerden diğerbir farkıda aks frezelerinin birbirine uymamasıdır!...

    Kısacası internetten aks satın alırsanız uyumsuzluk yaşamanız içten değildir!... Bu durumda satıcı ile bunu ayıntılı konuşmadan satın almayınız!... uyumsuzluk yaşarsanız iade şartı isteyiniz ve parçaya hasar vermeden iade edeceğinizi belirtiniz!...


    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...

    :ase numaranızdan aracınızın orjinal parça kodlarını buldum. bu parça kodlarına göre piyasada araştırmanız gerekmektedir!


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • Cok tesekkur ederim yardımınız için Denizlide buyuk bir servise gittim 5 yere sordu sadece aks kafa ve koruk yoktu. Internetten bulun takarız dediler. Insallah bulurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • metehane M kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Daha önceki yazılarımızı okursanız cevaplarımızda sorularınızın yanıtlarını görürsünüz!...


    Yinede bıkmadan usanmadan, siz ne kadar tembellik edip araştırmadan aynı soruları tekrar tekrar sorsanızda;

    Cevap verelim;

    uno1.4ie enjeksiyonlu araçlar, Benzin yakıtı için üretilmiştir! Bu aracın Enjeksiyon Beyni mevcuttur ve bu beyin sadece Benzin yakıtı için üretilmiştir! Bu araç tek nokta enjeksiyonludur! Bu araca LPG takıldığında Benzin yakıtını kullanamazsınız!


    -İlk nedeni; Enjeksiyon Beyni LPG yakıtını tanımayarak, LPG-BENZİN geçişlerinde sapıtır, tekleme-stop etme, hiç çalışmama sorunları yaşanır.

    -İkinci nedeni; LPG kullanımı sürecinde, Benzin yakıt sistemi parçaları; Benzin içerisindeki reçinenin kuruması nedeni ile çalışmaz hale gelir, pompa, diyafram, filtre, enjektör gibi parçalar kısa zamanda bozulur!...


    Ayrıca; bu sorun Benzin-LPG-tekrarBenzin geçişlerinde yaşandığından, LPG anahtarı mutlaka manuel olmalıdır! Otomatik LPG anahtarı kullanılamaz!


    Maalesef LPG ile Benzin yakıtını beraber kullanacaksınız, bir başka araç satın alacaksınız! Ayrıca LPG kullanacaksanız Tek nokta enjeksiyonlu bir araç satın almamalısınız. Ayrıca; Enjeksiyonlu araçlar az yakıt harcamaları ile tercih edilirler, Enjeksiyonlu araç alacaksanız neden LPG takmak istiyorsunuz? Teknik anlamda MANTIKSIZDIR. Tek nokta Enjeksiyonlu araca, LPG montajı yaptğınızda; karbüratörlü araca çevirmiş olursunuz, Enjeksiyon sistemini çöpe atmak gibi bir durumdur bu! LPG taktıracaksanız; Gidin karbüratörlü bir araç bulun! Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda, çok nokta LPG sistemi kullanabilirsiniz! ancak, hep söylediğim gibi, enjeksiyonlu araçlarda LPG kullanmak. Teknik anlamda Mantıksızlıkdır!...


    Yok kardeşim! Ben illede Uno 1.4ie aracımda Hem Benzin-Hem LPG'yi Beraber kullanacağım diyorsanız! birkaç mesaj önceki elektrik şemalarındaki değişiklikleri yapmalısınız! aynı şemaları şahsi internet sitemde de bulabilirsiniz! aksi takdirde, bu sorunu hep yaşayacaksınız!...


    Tavsiyem; aracınızı sadece LPG yakıtında kullanınız! Şu anki çalışma sorununuzu düzeltmeniz için; aracınız 850-900d/dk rölantide çalışırken rölanti motoru soketini yerinden çıkarınız! göğüslüğün sağ tarafında, torpidonun arkasında ve halının arkasında bulunan Enjeksiyon Beynini yerinden sökünüz. Sonrasında LPG ustasına gidiniz ve LPG ayarı yapmasını isteyiniz!

    Çalışmanız düzelecektir!... Birdaha Benzin yakıtını kullanamayacaksınız!...

    Sizin sorununuzda; LPG yakıtına geçişte, Enjeksiyon beyni devrede olup rölanti motorunu ve enjektörü halen kontrol ettiğinden, sorun yaşıyorsunuz!


    LPG ile çalışmada, sorumluluk bundan sonra LPG ustasındadır! Ne yapıp edip, LPG'de sorunsuz çalışacak hale getirmelidir! bunu yaparken karbüratör gaz kelebeği ayarlarına kesinlikle müdahalede bulunulmamalıdır!... eğer böyle bir durum varsa, Benzinde çalışması için karbüratörü komple değiştirmek zorunda kalırsınız!...


    Çalışmalarınızda başarılar dilerim!

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Flooo kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    parça kodunuz 5998706 örnek site resimdeki gibidir, googleden parça kodu ile araştırın bulursunuz;



     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
  • Farklı bir soru olucak ama anlatmak istiyorum
    Araç 70 KM de 10 litre gaz yaktığı için aracı gaz ayarına götürdüm adam ayar yaptıktan sonra aracın gaz telini çekerek 7000 e devire getirdi .Getirmesiyle de devir daim kasnağını kırdı kırılan kasnaktan sıçrayan parça benzin hortumunu deldi devirdaim revizyon gördü benzin hortumu delinen kısmı yenilendi hepsi 250 TL tuttu Sizce Sorumluluk Gazcıda mı yoksa Zaten olucaktı diyen usta haklımı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar merhaba.

    Bir sorum olacak aynalar ile ilgili. Kör noktalar cok fazla ve ekstra kucuk kor nokta aynalari yerine daha buyuk aynalar takmak istiyorum. Mumkun mu uyumlu daha büyük ayna var mi uno için. Alttaki fotoda ic dikiz aynasi icin bir urun buldum dış aynaları da buyutebilir miyim?


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az önce bir grupta gördüm fotolari ekliyorum. Daha uygun bir tavsiyeniz yoksa bunu alıp denemek istiyorum.


    Tofaş/Slx Doğan,Şahin,Kartal Dış Dikiz Aynası Mekanik Yumurta Tip 77,90 TL yerine 47,90 TL
    urun.n11.com
    Tofaş/Slx Doğan,Şahin,Kartal Dış Dikiz Aynası Mekanik Yumurta Tip Fiyatları ve Özellikleri
    https://urun.n11.com/dis-ayna/tofasslx-dogansahinkartal-dis-dikiz-aynasi-mekanik-yumurta-tip-P428484869


     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • muhammedcm kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...


    Uno 60, 60S, 70, 70S araçlardan birine sahip iseniz;


    60'lıkların motorları 1.1 olduğu için yüksek devirlere zaten çıkamaz!...


    70'liklerin düz karbüratörlü motorları ise 5000 d/dk'dan yukarı çıkarılmamalıdır!... 7000 devire ulaşabilir ancak bu yapılmamalıdır!...


    70sxie (Enjeksiyonlu) modellerde ve TURBO modellerde; 7000 devir'e ulaşabilir, fakat bu yinede tavsiye edilmez!... Bu devire ancak kapalı pistlerde yarış yapıyorsanız ulaşabilirsiniz!... zaten yarış için kullanılan araçların motorları bir yarış için kullanılır ve sonrasında bakım'a alınır!... Otoyollarda 120km hız üzeride yasak olduğunu düşünürseniz, eğer yasakları önemsemeyen bir insansanız zaten 180-200 km hızları zorlarsınız!... ancak bun tür davranışlar sürücü tanımına uymaz!... Bu tür yüksek hız-devir hevesli davranışlar hem yasak, hemde zararlıdır!... Hiçbir motor üreticiside bunu onaylamaz, yüksek devirli motorlar üretir ama onaylamaz!...


    Peki usta'nın bu davranışının nedeni nedir derseniz, piyasada her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır diye tabir ile, her ustanın kendi tamir-ayar yöntemleri mevcuttur!... bazen ayar yapmak için bu tür davranışlara başvururlar! Ancak, bu tür davranışlar doğru değildir!... Peki neden böyle şeyler yaparlar;

    Motoru yüksek devirlere çıkararak, "Gaz yakıtının oluşturduğu kurumu motordan atmak için!..."

    Bu şekilde bilgisayarda lambda değerleri normal gözükecektir!... Bunu bir marifetmiş gibi, müşteriyi hem etkilemek için hem de, araçla fazla uğraşmadan çabucak para kazanmak için yaparlar!... Aksi takdirde size, "Ayar yapabilmem için, önce git motordaki kurumu temizlet gel" demesi gerekir! Elbette böyle birşey söylerse müşteri kaçar gider, çünkü herkes bu şekilde ayar yapıyordur!... "Doğru olmasada!..."


    Gelelim devirdaim kasnağının kırılması durumuna;


    Fabrikalarda; üretim aşamalarında üretilen parçalar zorlama testlerinden geçirilir, motor devirleri belilenmiştir ve her motorun çalışma devrine göre parça farklı üretilebilir, Yukarıda bahsettiğim üzere; Fabrikalar Enjeksiyonlu ve TURBO Motorlar hariç, 5000d/dk üzeri devirleri onaylamaz!... Yine yukarıda bahsettiğim üzere 7000d/dk'yı onayladığı motorların parçalarını bu yüksek devirler için Test eder ve parçaların kalınlıklarını, alaşımlarını, tasarımını buna göre yapar!... Aracınız; LPG'li ise zaten Benzinli yakıt kadar performans göstermesi beklenmez, Aslında Benzin yakıtındaki Performansın 7000devire müsaade etmesi bile fabrika tarafından onaylanmaz! Yukarıda Behsettiğim üzere sadece, özel amaçlı ve yarış araçlarında, fabrika tarafından tasarım değişiklikleri ile ancak onaylanır!...


    Kırılan Parçayı eğer atmadıysanız;

    Parça eğer yeni ise; yüksek devirlerden dolayı, usta hatasını öne sürebilirsiniz!

    Lakin, Devirdaim gibi bir parça ile bu iş biraz zor! Çünkü Devirdaim bilindiği üzere; hareketli parçaları motor suyuna direkt temas ederek çalışan parçalardan birisidir, malum soğutma suyunuda fabrika önerilerine göre kireçsiz kullanmış olmanız lazım; eğerki soğutma suyunuzda veya motorun iç parçalarında kireç tespit edilirse;;;


    İşte O zaman Usta haklı çıkar ve "Zaten kırılacalktı" iddiası doğru çıkar!


    Öncelikle Sizin; Malzeme alaşımlarından, Kimyadan, Termodinamik'ten, Isıl işlemden, vsvs. Birçok şeyden anlayarak, biliçli bir şekilde aracınızın parçalarınında kırılmayacağı iddiasına "Kendinizi" inandırırsanız, Bizde size bilgimiz dahilinde her türlü araştırma için destek verir, sizin hakkınızı koruruz!...


    Her ne kadar Üretici Servis'lerinden yüksek devirlerin onaylanmaması ile ilgili destek istesenizde, Onaylamasalar dahi bunu yazı ile beyan edeceklerini sanmam;


    Tek bir şartla! Terör olayları ve Adli durumlar'ın incelenmesinde!...


    Bunun haricinde sanayi ortamında, LPG ustasının bu davranışı sonucu kırılan parçanın kırılmasının suçunu Ustaya yüklemez, Aslında düşünürseniz, "ya o parça siz hız deliliği yaparak yolda kırılsaydı, kazaya neden olsaydı, canınızdan olsaydınız" polyannacılığı ile kendinizi Teselli etmeniz sizin hayrınıza olacaktır!...


    Başarılar Dilerim!...


    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...





  • Flooo kullanıcısına yanıt

    Merhaba!...

    Oto Cam'cılarda, Uno için bombeli aynalar mevcut! normal aynayı söküyorsunuz aynı ölçüde bombeli farklı bir aynayı kesiyorlar Uno için, Ben Memnunum!...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 18 Ekim 2020; 19:6:53 >
  • Herkese merhabalar 96 model ile 99-2000 model 70s lerin arasında bir fark varmı öyle göze batan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 387388389390391
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.