Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (387. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.444.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 385386387388389
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Aracim 70s. Far ayarlari bozuktu yaptirdim lakin gece surerken yine önümü yeteri kadar aydinlatmiyor. Ampulleri degistirsem etki eder mi acaba, ne tavsiye edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonhan7945 S kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Far içi kirlenmiş ve parlaklığı azalmıştır!
    UnoCAN'larımızın parçaları ucuz olması ile meşhurdur! japon bir aracın farını 500-750 hatta 1000tl üzeri rakamlara bulabilirken Uno far sadece 100tl civarıdır!
    Ancak bu ucuzluk kaliteyide düşürmektedir! özellikle piyasada tedarikçileri kendine ticari olarak pazarlamayı iyi başarabilmiş ve bu nedenle bol miktarda satılan AYFAR marka Far! kalitesizliği nedeni ile kullanıma bağlı olarak zamanla parlaklığını yitirmektedir!...
    Aslında MAKO marka veya eski depolarda kalmış nadir bulunan, opar kutusunda Uno Far bile alsanız, içindeki yansıtıcıyı koruyamadığınız takdirde yine daha uzun süre dayansa da neticede parlaklığını kaybedecektir, Tamiratlar sırasında veya yolda kalıp far ampulunu değiştirirken Far içine toz ve pislik kaçırmamanız gerekmektedir, Daha önemlisi! Far ampulunu taktıktan sonra üzerine geçirilen toz kılıfını iyi geçirmelisiniz, şayet kılıf iyi oturmazsa, Far içine toz ve hava girecek, kısa sürede Far içi parlaklığınız kaybolacaktır!...

    Sizin Aracınızdaki durumu, herhangi bir foto vs. paylaşmadığınız için veya daha açıklayıcı bilgiler vermediğiniz için bilemeyiz, Belki de far ampulunuz kalitesiz bir üretim olabilir, yada aslında normaldir de!; artık çevremizde zenon far-mercek far-led far vsvs. araçlar dolaştıkça, kendi farımızı zayıf hissediyoruz!... Siz ne dersiniz!?...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • Merhaba arkadaşlar,

    Maksimum 25 bin bütçe ile araba bakıyorum, unolar da radarımda.

    Nasıldır, bu bütçede tavsiye eder misiniz objektif bir şekilde düşününce.

    Yakıtı, sorun/arıza durumu nasıldır.

    Teşşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Merhaba arkadaşlar,

    Maksimum 25 bin bütçe ile araba bakıyorum, unolar da radarımda.

    Nasıldır, bu bütçede tavsiye eder misiniz objektif bir şekilde düşününce.

    Yakıtı, sorun/arıza durumu nasıldır.

    Teşşekkür ederim.
    Merhaba hocam,

    İlk arabanızsa veya küçük, az yakan bir araç almak istiyorsanız Fiat Uno tam size göre. Herhangi bir arıza durumunda sorununuzu çözecek usta bulması kolay, parça konusunda ise o dönemin çıkmış Fiat arabalarıyla çoğu parçayı ortak kullandığı için günümüz şartlarına göre çok ucuz. Yalnız şunu söylemek isterim, piyasayı uzun süredir takip etmememe rağmen, Fiat Uno 25 bin edecek bir araç değil. Son yılbaşında dolar 6 civarlarında seyrederken eli yüzü düzgün bir Uno'yu 15 ile 17 bin TL arasına alınabiliyordu. Yine de Uno'lara bakıyorsanız özellikle LPG uyumluluğu ve parça kolaylığı için 70S modeline bakmanızı öneririm.

    İyi günler.




  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    Değerli cevabınız için teşekkürler

    Köyde kullanmak için 2.araç olarak düşünüyorum. Ufak çaplı inşaat ve bahçe malzemeleri taşımak, sakınmadan kullanmak için.

    Temiz unolara 22-23 yazıyorlar, bakalım nasip ne olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Değerli cevabınız için teşekkürler

    Köyde kullanmak için 2.araç olarak düşünüyorum. Ufak çaplı inşaat ve bahçe malzemeleri taşımak, sakınmadan kullanmak için.

    Temiz unolara 22-23 yazıyorlar, bakalım nasip ne olacak.
    bence uno amacınıza uygun bir model değil, sizin için en makul araçlar toros ve kartal ...
    diğer seçenekler ise spring-broadway-fairway/şahin-doğan ...
  • Selamün aleyküm ustalar fiyat uygunluğundan dolayı Tata ve UNO arasında gider iken UNO almaya karar verdim ve ilk aracım olacak eşim hamile ve Adana'da yaşıyoruz UNO'nun hangi versiyonu klimalı acaba veya hangilerine klima entegre edilebilir cevap verir iseniz çok sevinirim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tecnikadamoguz01 T kullanıcısına yanıt
    a. selam,
    70 SX ve 1.4 ie SX modellerinin bazılarında klima var ama çoğu arızalıdır, bence uno'da klima işi riskli ve masraflı olur ...
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam cevap için teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Tekrardan merhabalar hocam uzun süredir aynı kişide olan bir UNO buldum 200 binde boya yok gibi birşey ama tüp takılmamış bu aracı alacak olsam tüp masrafı ne kadar tutar sizce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tecnikadamoguz01 -- 19 Ağustos 2020; 12:20:35 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tecnikadamoguz01 T kullanıcısına yanıt
    selam,
    en ucuzu atiker/akl lpg sistemi 2.000 civarı olabilir ...
  • Merhaba Unocan'lar. İkinci araç olarak 1996 Model ilk sahibinden, değişensiz orijinal Unocan'ımla ben de aranıza katılmış bulunuyorum. Aracı şu an komple güneş yanıkları nedeniyle komple boyaya verdim. Çıkınca biraz süsleyip ilgi çekici bi hale getirmek istiyorum. İlk işim Jant& lastik olacak. Bunun haricinde far ve sisleri led xenon yaptım. Diğer önerilerinizi bekliyorum. :)  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • htakil H kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam ayıptır sorması kaça aldınız acaba.?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 😁malum piyasa nedeniyle 17500 e aldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç 1,4 sxie lpg siz. motor soğuk iken tek marşta çalışırken bir süre kullanımdan sonra park edip on on beş dk sonra çalıştırmayı denediğinde 7-8 marşta ancak çalışıyor. yani motor sıcakken çalışmada sorun var. araştırmama göre krank sensörü yada yakıt basınç sensörü öne çıkıyor. bu sensörleri kendimiz değiştirebilirmiyiz yada arıza tespite bağlatmak mı daha mantıklı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efeberkan

    araç 1,4 sxie lpg siz. motor soğuk iken tek marşta çalışırken bir süre kullanımdan sonra park edip on on beş dk sonra çalıştırmayı denediğinde 7-8 marşta ancak çalışıyor. yani motor sıcakken çalışmada sorun var. araştırmama göre krank sensörü yada yakıt basınç sensörü öne çıkıyor. bu sensörleri kendimiz değiştirebilirmiyiz yada arıza tespite bağlatmak mı daha mantıklı olur
    selam,
    yıllar önce 2000 model lada vega arabam varken aynı sorundan şikayetçiydim ... sordum soruşturdum ama ikna edici bir cevap bulamayınca o dönemlerde meşhur olan ONNO USTA'ya yazdım ... bana uzunca bir cevap yazmıştı ... arabalar aynı değil ama belki mantık aynıdır ...
    mektubun özeti şöyleydi;

    - Motoru stop ettiğinizde su harareti yükselir ve ısınan suyun üst seviyelere doğru hareketi ile emme manifoldu bölgesinde yüksek ısı oluşur. Motor haznesi ısısı ile benzin depoya ısınarak dönüş yapar. Yakıt deposunda var olan yakıt miktarının "az olması" sonucunda depodaki yakıt iyice ısınır ve gittikçe ısınan yakıt enjektörlere yönlenir. hararet yakıtın yanmasını etkiler ve geç çalışma başlar. geç çalışma akabinde gaza tepkiler de zayıftır ve tekleme olur. bazı üreticiler bunun için bir soğutma fanı eklemişlerdir (örnek; Renault) ... sıcak havalarda motoru stop ettiğinizde bu fan çalışarak emme manifoldunu ve kelebek takımını soğutur.

    sonuç/çözüm;
    1- depoyu her zaman dolu/doluya yakın tutmak,
    2- motoru stop ettiğinizde kelebek takımını soğutan Renault gibi bir fan sistemi yaptırmak ...




  • htakil H kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    UnoCAN hayırlı olsun! Mademki aracınızı satmak değil kullanmak için aldınız ki boyatıyorsunuz! o zaman ekstra modifiyelerde hakkınız!...
    Ben UnoCAN'ımı daha yeni boyamaya başladım! Ters'ten başladım, çünkü aracıma yapacağım modifiyeler sırasında güzelim boyamın çizilmesi hiç hoş olmazdı ve çok üzülürdüm! Bu nedenle önce modifiyelerimi ve bunun için gerekli elektrik tesisatı boru hortum vidalama vs. tüm işlemleri yaptım, şimdi ise boya işlemine geçtim!...

    Benim aracımda yaptığım modifiyeler şunlar;

    - UnoCAN araçlarımızın ön iki cam sx modellerde elektrikli olup, olmayan modellerede sonradan rahatlıkla takılabilmektedir! Ancak arka iki cam için maalesef bu durum söz konusu değildir, çünkü arka camlar için elektrikli cam mekanizması üretilmemiştir! Ben arka camlar için özel olarak el yapımı elektrikli cam mekanizması ürettim ve taktım, ön sol şoför kapısındaki ikili düğmeye iki tane daha ekledim ve artık dörtcam elektrikli ve şoför mahallinden kontrol edebiliyorum, ayrıca 4cam otomatik kapama satın aldım ve alarm sistemine ekleyerek alarm kumandasından aracı kilitlediğimde 4cam otomatik kapanıyor!...
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
    Elbette bu işlem için aracın elektrik tesisatı şemasını elde ettim, Motor Teknikeri olduğum ve iyi bir oto elektrik bilgisine sahip olduğum ve kabloları kesme ve bantlamaktan nefret ettiğim için, aracımın göğüslük-döşeme-koltuklar-kapılar tüm aksamı dağıttım ve elektrik tesisatını soket-fiş kullanarak, kablo kalınlıklarına ve kalitesine riayet ederek, olası kısa devre ihtimallerine karşı gerekli izolasyon kurallarına riayet ederek, gereken yerlerde ısı ile daralan makaron kılıf kullanarak, montajımı tamamladım!...
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    - UnoCAN araçlarımızın kapı aynaları mekanik kontrollüdür orjinal olarak! Ben sercanca arkadaşımızın blogundan gördüğüm fikir ile aynalarımı elektrikliye çevirdim, artık aynalarımı özellikle soğuk-yağışlı havalarda camımı açmadan ayarlayabiliyorum!...
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
    Elbette bu işlem için de, elektrik tesisatında ve mekanik dönüşümde gerekli hassasiyete dikkat ettim!

    - UnoCAN araçlarımız için piyasada bulunabilen; spoiler - (şapkalık)ses sistemi uyumlu pandizot - kaput maskesi - kapı altı ve kapı yanları sticker'lar - orjinal cam ve motor bölmesi etiket takımı - cam filmi - Koltuk arası sürgülü açılır bölmeli kolçak - BiZenon led'li mercek Far ve Zenon Sis Far uygulamaları - geri vites park sensörü ve (oto teyp bağlantılı) geri görüş kamerası - SUV jeep görüntüsü veren almüminyum tavan bagajı!... standart yaygın modifiye uygulamalarını tamamladım!...
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    - Yetmez dedim ve Start-Stop uygulaması yaptım!
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
    Gösterge aydınlatmasını RGB led (kumandalı istediğim renkte veya animasyonlu) yaptım.
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Sizlerinde modifiye deneyimlerinizi görmek isteriz!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 30 Ağustos 2020; 0:46:38 >




  • Ooooo sizinki buram buram emek kokan bir çalışma olmuş. Ben de elektrik teknisyeniyim ama ne yalan söyleyeyim bu kadar uğraşmak hakkaten sabır işi. Boyadan bu akşam alıcam inşallah aracımı. Boyadan sonraki fotoğrafları paylaşırım. Ben sizin kadar uğraşmam herhalde. Bir takım jant-lastik alıp cam rüzgarlığı, spoiler, ön ve arka tampon eki ve marşpiyel takar bırakırım diye düşünüyorum şimdilik. Ancak 3 gündür lastikçilerin kapısını aşındırdım. Şu konuda kararsız kaldım. Lastiklerimi 13" olarak mı bırakayım, yoksa 14" e mi yükselteyim? Her lastikçi farklı bişey söylüyor. Benim kendi aracım polo, orijinal ebat 14 iken ben 16 yaptım(ekte görsel bulunmakta) ve hiç bir sorun yaşamadım. Bunu unocan'da da denemek istiyorum ancak sorun yaşayıp bir daha lastik ve jant parası vermekten korkuyorum ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • htakil H kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Teknik olarak UnoCAN araçlarımızın lastikleri 13" olmalıdır!...

    Jant çapının yükseltilmesi sonucu;
    Kötü Etkiler;
    -Kilometre göstergesi yanlış gösterir!...
    -Motor zorlanır;
    .-Hararet yapar.
    .-Fazla yakıt yakar.
    .-Motorun ömrü kısalır.
    .-Çekiş düşer.
    .-Motora gereğinden fazla ileri-geri tepme yükü binmesi sonucu;
    ..-Triger kaydırma.
    ..-Krank kesme.
    ..-Sekman kırma.
    ..-Silindir-Piston konikleşme, gibi olaylar ile karşılaşılmıştır!...
    -Jant çapı ve dolayısı ile lastik çapının büyümesi sonucu, virajlarda ve kasislerde lastikler rahatsız edici birşekilde davlumbazlara sürter, lastikler yanaklardan aşınır, yamulur, balans yapar!
    -Ön düzen sistemi, alttakım zorlanır ve zaten çabuk bozulan alt takım sizi üzer!...
    -Aktarma organlarından;
    .-Debriyaj'ınız çabuk biter, 2binTL'niz gider!
    .-Akslar buna dayanamaz, BinTL'niz gider!
    .-Poryalar anında cevap verir ve bulunduğunuz bölgede SKF marka bulamazsanız ve yan sanayi kullanırsanız ayda bir porya atarsınız!.
    -Direksiyon kutusu dayanamaz çabucak bozulur. görünmez masraflarla BinTL gider
    -Şanzuman dişlileri geri tepme ve ileri itme balans direncini aşar; şanzumanı indirirsiniz!...
    -Frenleriniz çabuk aşınır;
    .-Fren balatalarınız daha çabuk ısınır.
    .-Çabuk ısınan fren balataları ile frenler tutmaz, şişer, hidrolik kaçırmaya başlar, frenleriniz patlar, bu olay yokuş aşağı olursa vay halinize!...
    =Kısacası Lastikleri büyütüp frenleri kuvvetlendireceğinize, tam tersi olur, Kaş yapayım derken göz çıkarırsınız ve frenlerin ısınması hiç iyi birşey değildir, kaza yapmanız kesindir!...

    İyi Etkiler;
    -Frenler eskisinden iyi tutar! Fakat bu kısa sürer, eğerki uzun yola çıkarsanız başınız belada demektir, her an haberlerde kaza haberinizin çıkması olasıdır!...

    Size tavsiyem jant çapını yükseltmek yerine, yanak çapını düşürüp taban genişliğini yükseltebilirsiniz;

    orjinal 70'lik UnoCAN lastik ölçüsü; 165/65R13 olmalıdır.

    eğer frenlemeyi arttırmak ve görsel olarak geniş taban lastik kullanmak amacında iseniz; taban ölçüsünü 175 yapabilirsiniz, ancak; buna karşılık 65 ölçüsünü 60'a düşürmelisiniz, yani; 175/60R13 kullanmalısınız, bunun nedeni taban ölçüsünü arttırdığınızda çamurluk yanaklarına sürtecektir, bu nedenle yanak yüksekliği olan 65 ölçüsünü 60'a düşürünce sürtmeyi engellemiş olursunuz!... tabii buna karşılık kilometreniz yine yanlış gösterecektir!...

    Tüm durumlarda 13" kullanmak zorundasınız!...
    Yine de, ısrar eder de!!!!
    14" kullanabilmeniz için; yanak çapını çok düşürmelisiniz ki, ölçü 150/50R14 olmalıdır ki, böyle bir lastik ölçüsü YOK! bulabileceğiniz olası ölçü 155/50R14 olabilir, bulsanız bile takamayabilirsiniz; Çünkü 14" jantların bijon delik sayısı, delik çapları uyumlu olmalı ki çook ZOR, ayrıca ancak Bilgisayarlı öndüzen makinesi ile tespit edilebecek olan; Kig-Pim ve İn-Out açılarının da uyumlu olması gerekmektedir, bu açıları sanayideki bilgisayarlı ön düzen makinesi bulunan ustalar bile nasıl ölçüp ayarlayacaklarını bilemezler, çünkü bu açılar ile işleri olmaz, bu açılar fabrikalarda üretim sırasında belirlenir.

    Bu kadar Teknik bilgi sizi bundan vazgeçirmemiş ise;
    UnoCAN size gerekli tepkiler ile cevabı verecektir!

    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 3 Eylül 2020; 0:19:56 >




  • htakil H kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    UnoCAN için internette bulabileceğini çeşitli Aksesuarlar mevcut;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Şimdilik bu kadar, Başarılar!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • 
Sayfa: önceki 385386387388389
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.