Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (388. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.445.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 386387388389390
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Vallahi bu kadar teknik bilgi sonucunda ısrarcı olan ya keçi inatlıdır ya da zır cahil ne diyeyim başka :)

    Gerçekten aydınlatıcı bir mesaj olmuş. Kafamdaki bütün alternatifleri silip, direk 13" jant ve 165*65 lastik seçeceğim. Dün aksaklıklar nedeniyle teslim alamadım aracı. İnşallah bu gün alıp, before/after yapıp resim paylaşırım burada. Yardımlarınız için minnettarım. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuR_BeY

    Merhabalar araç sürmeyi öğrenmek için Ağustos ayında 1998 model Uno 1.4 ie SX aldım. Bazı sorunlarımız oldu hallettik bir şekilde, ancak araç aldığım kişi araca hiç bakmamış desek yeridir. Birkaç kez motor suyu soğutma hortumunu patlattı hararet yaptı. Birgün otobanda yine ayni sorun oldu ve üst kapak değişimi yaşadık ve 1500 lira masraf ettim. Üst kapak değişimi yapan usta tüm hortumları değiştiğini ve araca iyi bir ustayla antifriz katmamı söyledi nedense kendisi katmak istemedi. Ben de araçtan çok anlamam ama antifriz kattirmam doğru olur mu?
    Bunlara ek olarak yine otoyolda araçta 4 kişi ile 10 km gizli rampa denilen yerde araç hararet yaptı. Fan çalışıyor ama harareti düşürmüyordu.
    Aynı yolda rampa olmayınca sıkıntı çıkarmıyor araç, bu sıcaklarda hararet göstergesi 88-90 arasında oluyor.
    Daha sonra aracın altından baktığımda su damlattığını gördüm. Ustaya götürdüm devirdaim değişecek dedi, ki sökünce gördüm ki paslanmış çürümüş.
    Orada bir takım borular da değişti.
    Ancak hala hararet yapma korkusu var içimde. Özellikle bu sıcaklarda rampada.
    Çünkü fanı açıyor ama tez kapatıyor gibi.

    Fan açıyor yeteri kadar soğutmuyorsa radyatör mü değişmeli?
    Fan müşürü sanırım 80lik diye takmıştı usta, o 70 lik mi takılmalı?
    Yoksa fan açması için soför mahaline düğme mi takılmalı?

    Aslında aracı 1 aya satacağım ama içim elvermiyor bu şekilde satılmasına.




  • htakil H kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Mesajınızı yeni gördüm! Sanırım lastik satın alma işlemini tamamlamışsınızdır!
    Eğer almadıysanız; Size Michelin veya Nokian markaları tavsiye ederim!... Çoğu lastik satıcısının Michelin markasının diğer markalardan pahalı olması nedeni ile stoklamadıkları, bu nedenle elindeki markaları satmak için piyasada dilden dile dolaştırdıkları; "Michelin'in Türkiye'de sahtesi var" karalama kampanyalarına kulak asmam!... Aslında aynı ayarda olan Nokian markasını'da seçebilirsiniz, Michelin ile aynı ayarda olmasına rağmen fiyatı ülkemizde Michelin'den daha ucuzdur, nedeni ise Michelin markasının global marka olarak yerini bulmuş olması ile pahalı oluşu, Nokian ise global olmayıp Asya markası olması ve Piyasada yer edinmek için aslında Asya ülkesi olupta rekabet amacı ile avrupa ülkeleri üretimlerde fiyatın düşük tutulması nedeni ile bizim gibi ülke tedarikçilerinin avrupadan ithal etmesiyle düşük fiyatlıdır!.

    Michelin markasını pahalı olmasına rağmen öne çıkarma nedenim; yumuşak bir lastik olmasıdır! kullandığınızda petlas'mış lassa'ymış goodyear'mış size kütük gibi gelecektir!. yolda sürüş konforunu ve sessizliği hissedeceksiniz! Piyasada dilden dile dolaşan diğerbir karalama ise Michelin'in yumuşak olmasından dolayı yanak çelik tellerini kırması öne sürülür, fakat bu sadece lastiğin yere inecek kadar havasının inmesi ve üzerinde yürünmesi yada kazalarda veya kaldırım gibi yerlere şiddetli darbeler durumlarında karşılaşılır! fakat aynı durumların sattıkları lastik markalarında daha az yaşanma sebebinin; avrupa normlarında kış lastiği sınıfında gösterilebilecek lastikleri ülkemiz insanına yaz lastiği veya 4mevsim diye kakalayarak, bu normlardaki lastiklerin zaten yanak tellerini kırmayacağını bilmeleridir!...

    Nokian aslında Asya şartlarına uygunluğu nedeni ile ülkemizin soğuk bölgelerinde tercih edilmesi daha mantıklıdır, Ben sıcak bölgede yaşıyorum diye elbette ülkemizin soğuk ve yağışlı bölgelerindeki insanımıza Michelin markasını ancak yaz mevsiminde kullanmalarını tavsiye edebilirim, fakat kış dönemi için konforun aranmayacağını düşünerek diğer markaları kış lastiği olarak kullanmaları daha akılcı olacaktır! Michelin'in 4 mevsim lastiği ise gerçek 4 mevsim lastiğidir, fakat; Nokian'da 4mevsim lastikte Michelin ile aynı seviyede kalite bir lastiktir!...

    165/65r13 lastik kararı almışsınız! aslında; aracın görünümünü yere yakın ve geniş taban görünmesi için 175/60r13 olması gerekmekte, ancak iyi bir teknik modifiyeci ile çalışarak aracın traverslerinde revizyon ve yükseltme gerekir!... Aksi halde UnoCAN'a 4 kişi binildiğinde sürtme sesleri sizi pişman edebilir!...

    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • TuR_BeY kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Şöför mahalline düğme takmak son çözüm olması ile beraber tembelliğin yada çaresizliğin bir ürünüdür!

    Radyatörünüzün değişmesi gerekip gerekmediğini görmeden bilmek imkansız, bunun için ya görsel atmanız gerekmekte, yada bir ustaya gitmiş olup, usta'nın radyatör hakkında yorumlarını burada bize anlatıp doğruluk fikrimizi sormanız gerekmekte! radyatörde ızgaraların ezikliği bir nedendir, delik olabilir ve bunu gözle sızıntı varmı bakarak anlayabilirsiniz, ben anlayamam derseniz bir ustaya baktırabilirsiniz, önceki yazınıza cevaben; antifiriz hakkındaki kötü düşüncelerimi beyan etmiştim, antifiriz kullanımınızda da radyatörünüzdeki tıkanık delikler açılmış olabilir, buda usta tarafından tespit edilebilir. şayet radyatörde ızgara ezikliği ve sızıntı yok ise;

    "Radyatör kapağını iyisi ile değiştiriniz!..."

    Yine de hararet sorununu tanımlıyoranız o zaman tanımlamanıza bakalım!
    Fanı açıp tez kapaması bir sorun değildir, siz uzun süren fan sesine kulaklarınızı alıştırmış olabilirsiniz! ayrıca Fan ne kadar uzun çalışırsa elektrik sistemine o kadar yüklenir, Akü'nüzün ömrü kısalır, kablolarınız eriyebilir, kısa devre olma ihtimali sık görülür ve birçok araç yangınında sebep olarak; şöför mahalline takılan düğme nedeni ile sürekli çalışan Fan'ın yüksek akım çeken bir eleman olması nedeni ile zaten kavurucu olan sıcaklıklarda Fan soketi ve kablosunun erimesi sonucu yangın çıkmasıdır!...

    UnoCAN'da hararet'e bir diğer neden ise soğutma sistemine bağlı olan kalorifer sistemidir, sıcak suyu kullanarak ısıtma sağlandığı için motorun suyu kaloriferden dolaşır, aslında kumanda panelinden kalorifer suyunun dolaşımını kapatabiliyoruz; ancak bu kumada düğmesinin açıp kapattığı kalorifer musluğu adındaki vana'nın özellikle antifiriz kullanımında-kullanılmasa da bozulmas sonucu sızdırması bir nedendir!... Termostat'ınızıda kontrol ettiriniz!...

    Burada önemli olan Fan'ın tez kapanması veya hararet'in 90'larda gezinmesi değil, soğutma suyunun eksilip eksilmediğidir!...

    UnoCAN 90'lı yılların teknolojisinde ucuz üretim hattında üretilen bir araç olarak, ne o dönemin kaliteli araçları ile karşılaştırılabilir nede günümüz araçları ile karşılaştırılabilir!... Elbette; son zamanlardaki kavurucu sıcaklarda özellikle şehiriçi dur-kalk'lı bir trafik şartlarında yolculuğunuz var ise; hararet'in 90'larda gezinmesi'de anormal değildir!

    Yazınızda zaten devirdaim'in su kaçırdığını ve değiştirdiğinizi, fakat çabuk kapanan Fan ile tedirgin olduğunuzu belirtmişsiniz, ustanın 82'lik müşür seçimi doğru olup orjinali'dir, orjinal kullanmamızın ve 70'lik müşürü tavsiye etmememizin nedeni; uzun süre çalışacak olan Fan'ın sakıncalarını anlatmış olmakla beraber, 82'lik orjinal müşür ile anormal hararet sorunu var ise, ortaya çıksın isteriz ki tamir edelim!...

    Sonuç olarak biraz kullanın ve deneyimleyin, yine bir sorun var ise yazın fikirlerimizi beyan edelim! Başarılar!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 5 Eylül 2020; 23:41:36 >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Öneriniz için teşekkürler ne yazık ki daha boyadan bile alamadım aracı sanayici esnafıyla mahkemelik olmam an meselesi. Cuma günü boya bitti fakat tam bir rezalet ile karşılaştım ve aracı teslim almadım. Şimdi tekrar kaportaya ve boyaya girecek. Dün komple zımparalanmıştı günde iki kez gidip kontrol eder oldum aşama aşama paranoyak hale geldim artık. Dolayısı ile lastik jant işi de sekteye uğradı. Michelin kalitesini kendi aracımdan biliyorum. Buradaki bayi de michelin yerine riken de ısrarcı bakalım boyadan çıksın bi hayırlısıyla da lastik işini de çözeceğiz inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar UnoCAN'lar. Sonunda araç boyadan çıktı. Deneme yanılmalar sonucunda istediğim gibi bir jant da buldum. Lastiklerimi de sipariş ettim. Yavaş yavaş gönlümüze göre olmaya başladı unocan :). Allah herkesin gönlüne göre versin inşallah.



     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^




  • htakil H kullanıcısına yanıt
    UnoCAN'ınız hayırlı olsun!...

    Makyaj'ımız gönlümüze göre olduğuna göre, eğerki yaptırmadıysanız!?;

    -Motor yağını (Castrol Magnatec 10v40) ve yağ filtresi değişimini yaptırınız, Motor yağı her 15000km'de (SLK 1.4 Motorlar için ve Magnatec için geçerli) değişir, Yağ filtresi her iki yağ değişiminde bir değişir.

    -Şanzıman yağını birkez'de olsa kontrol ettiriniz, çünkü genelde siz söylemezseniz şanzıman yağını hiçbir usta kontrol etmez! Ben olsam komple boşalttırır yeniden sıfır doldurturum, yıllarca sadece eklenmiştir, dipte talaş kalmıştır ve yağ eklendiği için işlevini görsede, yüksek hızlarda çalkalanan yağ içinde kalan talaş dişlileri normalden fazla aşındırır, bu gizli bilgi tamircilerin iştahını kabartır!...

    -Başka bir araçta bulunmayan, üç parça vites çubuk setini (7698809) değiştirtin, yolda kalmayın kafanız rahat olsun! Kimbilir en son ne zaman değişti?

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    -Sağ aks değişmiştir ve muhtemelen balans takozu takılmamıştır! 90km hız üstüne çıkıldığında rahatsız edici balans yapar!

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    -Jant'a takılmış halde lastiklerinizi önce; dışarıda yani araçtan sökülü halde balans makinesinde balans yaptırınız, ardından; her lastiği ayrı ayrı araç üzerinde tekrar balans yaptırınız!Elbette bu ayarı tutturabilmek için alttakım ayarlarınızın süper olması gerekir Bu Nedenle;

    -Alttakım ayarlarınızı kontrol ettiriniz, yani bir rot balansçıya gidiniz; rot balansçı değişmesi gereken parça var ise size bir liste verir ve bunları değiştirt gel der, bu ilk kontrol için ücret alınmaz, başka bir alttakımcı ustaya bu listedeki parçaları değiştirtirsiniz, sonrasında mutlaka ama mutlaka rot balansçıya geri gelip ayarlarınızı yaptırınız, eğerki parçaları takan diğer usta bir yanlışlık yapmışsa zaten burada ortaya da çıkar!...

    -Her UnoCAN'ın sorunlarından birisi olan Fren zayıflığı için iyi bir usta gerekeni yapacaktır, fakat UnoCAN'da bulunan fren limitörü parçasını her usta ayarlayamaz!... Devre dışı bırakır, yani Yay'ını yerinden çıkarır söker atar, yada ayarını sıfıra getirir ve limitör görevini yapmaz! bu durumda frenleme esnasında lastiklerinizden birisi kilitlenir ve araç bir tarafa kayar!... UnoCAN'larımız hafif olduğu ve ustaların anlamamasından kaynaklanan frenleme sorunu olduğu için birçok kazaya karışır ve gördüğüm birçok UonCAN kazalıdır!...

    -UnoCAN'larımızın orta difizörlerinden sıcak üflemez, böyle bir beklentiniz olmasın! sağ ve sol difizörlerden'de sıcak üflemez! hatta sağ-sol difizörler direkt camönü ızgaraya açıldıkları için dışarıdan toz ve koku alır içeriye, fan'ı çalıştırdığınızda sağ-sol difizörlerden üfleme alamazsınız, sadece araç hareket halinde iken hızlanarak üfleme alırsınız! Biz UnoCAN'lar bu difizörü tıkıyoruz ki dışarıdan kışın soğuk hava gelmesin ve toz koku gelmesin! Ben kendi aracımda uzun uğraşlar ile sağ-sol difizörleri dışarıya iptal edip, özel hortum tasarlayıp kalorifere bağladım, artık sıcak üfleme alabiliyorum, ancak siz alamayacaksınız!... Orta difizörlerde durum ise; üfleme alırsınız fakat kışın sıcak hava alamazsınız, ancak motorun kendi sıcaklığı veya (tüplü ise) gaz-benzin-eksoz-toz-duman ne varsa) kokusunu alırsınız, ayrıca buz gibi havayı da! yazın zaten kavurucu sıcaklarda motorun sıcaklığını ve diğer etkenleri üflemeden alırsınız, soğuk mu? klima değilki bu!... :)) Ben kendi aracımda orta difizörleri de; özel kanallar tasarlayıp kışın üflemeden sıcak alabilmek için tasarladım, şimdi kışın sıcak üfleyebiliyor! Siz soğuk alacaksınız!... Peki kaloriferin sıcak kısmı ne işe yarıyor normalde derseniz; Kaloriferi sıcak konuma aldığınızda ayaklara veya ön cam difizörlerine sıcak üfleme yapar, hele yazın nasıl ayakar ayaklarımızı!...

    -Arka amortisör takozları çabuk bozulur, öyle her tümsekten langır-lungur geçmeyin!

    -Enjeksiyonlu UnoCAN'ların Benzin yakıt sistemi iyi bir usta tarafından bakımlı tutulmaz ise; saç*baş yoldurur! Çoğu ustanın bilmediği Benzin deposunu sökmeden göremeyeceğiniz; depo havalandırma valfi,

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    illaki birgün tıkanır veya diyaframı ömrünü bitirir, bunu ustalar farkedemez ve sıksık vakum yapan yakıt sisteminde yakıt kesilir, arızayı bulamayınca saçbaş yolarsınız!... Enjektör tıkanır, usta kalkar rölanti motorunu değiştirir, olmadı der; volan sensörünü değiştirir, deneme yanılma illaki bulurum arızayı der, olan sizin cebe olur!...

    -Koltuk kumaşlarınız yıpranmış sanırım! Bu kadar boya özenisine karşı bir takım koltuk kılıfını hakediyor değil mi?

    Hayırlı yolculuklar!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 10 Eylül 2020; 23:44:48 >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Vallahi her mesaja bu kadar detaylı, açıklayıcı cevaplarla hayran kaldım ne yalan söyleyeyim :)

    Aracı alırken komple alt takım ve ön düzen ( Aks, rot kolları, burçlar vs.. ) komple yeniledim. Şu an araç 2 gündür yine sanayide yağ&filtre bakımları için. Şanzıman konusunda aynı şeyleri düşünmüşüz. Komple yağı yenilemesini istemiştim ustamdan. Vites için de burçları yenileyelim demişti, ona da tamam dedim ama çubuk seti konusunda bilgim yoktu. O konuda da ustayı bilgilendireyim. Araç LPG'li olmasına rağmen ben 4 aydır tamamen benzinde kullandım. Benzinde herhangi bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.( Aldığımda buji ve buji kablolarını, benzin hortumlarını değiştirmek oldu ilk işim). Anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla bi hayli teknik bilgiye sahip, en az da benim kadar titizsiniz sanırım araç konusunda. Difüzör konusuna gelince benim aracımda da ortadakiler arkadan kapatılmış ben de bunu düşünüyordum neden kapalı diye hatta açıp bakmayı bile düşündüm. Bu konuda da aydınlattığınız için teşekkürler. Frenlerden gayet memnunum. Öyle ki binen ustalar bile bindikleri unolarda en düzgün fren olduğunu söylüyorlar. Fren konusunda bir sıkıntı gözlemleyemediğim için ona yorum yapamayacağım. Belki de ilk sahibinden kurcalanmamış araç almanın faydası diyebiliriz buna da. Şimdilik gözüme batan bir tek şey kaldı. O da sizin de dikkatinizi çeken koltuk kılıfı olayı. Onu da internetten almak ile görerek almak arasında git-geldeyim. Aracı yarın bakımdan alacağım. Lastiklerim de sanırım Pazartesi gelir. Pazartesi hem lastiği taktırıp, hem de koltuk kılıfı işine yönelmeyi düşünüyorum. Araçtan o kadar keyif almaya başladım ki diğer aracımı neredeyse kullanmıyorum bile:)

    Aydınlatıcı bilgi ve tecrübeleriniz için tekrar tekrar teşekkür ederim. Manisa'ya yolunuz düşerse mutlaka haberim olsun, misafirim olun.

    Kazasız belasız hayırlı günler.




  • Merhaba 115.000 km de tüplü 1.4 i.e. uno aracımı gün içinde veya sabah çalıştırken marş süresi biraz uzun kalıyor ve can sıkıcı olabiliyor.Marş süresini kısaltmak için buji,buji kablosu,tevzi makarası,distribütör kapağının değişimi yaptım ama nafile bir tık iyileşme oldu ama hala geç çalışıyor sorun bir sensörde gibi ama hangisi olduğunu deneme yanılma yoluyla bulacak vaktim yok bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
  • ekin0638 E kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Aracınızın tüplü olduğu geç çalıştığı ifadesini kullanmışsınız! Öncelikle bilmemiz gereken; Geç çalışma olayı LPG'de mi oluyor? Benzin'de mi?

    Sanırım LPG'de geç çalışıyor ise; bu tamamen LPG ustalarının çözmesi gereken sorundur!... Çünkü bu sorun genelde Benzin'de düzgün çalışan araçlarımızda LPG'de geç çalışma olarak karşımıza çıkmıştır!... sensörlerinizde hiçbir sorun yok diyebilirim görmeden! çünkü krank sensörü hariç diğer sensörler sadece Benzin yakıtını ilgilendirir, LPG yakıtına geçildiğinde bir etkisi olmaz.

    Mutlaka biryerden hava alıyordur, örneğin UnoCAN'larımızda westinghause fren sistemi vardır ve emme manifolduna bağlı bir hortum fren sistemine gider, geçenlerde karşılaştığım bir düzensiz ve geç çalışma sorununda bu hortumun farkedilmeyen ek yerinde çatlak olduğu ve hava aldığını tespit ettim ve hortuma dokununca çatlağı kapatınca hemen düzeldi, yani LPG sistemi öyle birşeydir ki hava almayı sevmez ve geç çalışma, düzensiz çalışma gibi sorunlar yaşanır!

    Sonuçta LPG'de çalışma sorunlarının muhatapı yüzdeyüz LPG ustalarıdır, çalışmayı düzeltene kadar ellerimiz yakalarındadır!...

    Eğer ki Benzin'de çalışma sorununuz var ise;

    -İlk bakacağınız yer Akü'dür! Ne alaka demeyin bir bakın bence! Tecrübe ile sabittir!...
    -Diğer bir bakılacak yer ise benzin deposu içindeki pompa-şamadra-hortum grubudur ki, genelde burada bulunan 5cm'lik bir hortum benzin içinde zamanla çürüyerek Benzin'in geç gelmesine neden olur, zaten ilerki zamanlarda artık çalışmaz hale de gelecektir!
    -Diğer bakacağınız yer ise, Karbütatör diyafram ve enjektör takımıdır, buradaki tıkanıklık da Geç çalışmaya neden olur.
    -rölanti motoru ve karbüratör üzerindeki kelebek sensörünü kurcalamamnızı ve kurcalatmamanızı tavsiye ederim! bunlarda bir sorun olsa zaten motorunuz Benzin'de çalışmaz!...

    -*Benim Nacizane fiktim sizin aracınızda ya Akünüz zayıf, yada bir şaseleme sorunu var!
    Bu bilgiler ışığında kontollerinizde hala çözüme kavuşamazsanız yine yazın yardımcı olalım, fakat dikkat edin olur olmaz parçalar değiştirtip durmayın.
    Çalışmalarınızda başarılar dilerim!

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba öneriniz için çok teşekkür ederim aracımda enjektör sisteminin bağlandığı yerdeki conta patlamış ve ordan hava alıyormuş contanin değişimi yapıldı geç çalışma düzeldi şimdi normal düzeyde çalışıyor. Fakat bugün de başıma yeni bir olay geldi aracım 2 gündür çalışmıyordu bugün marşa bastığımda hiçbir tepki vermedi. Yarı kontak yaptığımda ışıklar geldi marşa bastığımda marş çevirmedi ve göstergedeki ışıklar söndü. Akü dediğiniz gibi zayıf diye düşündüm fakat tekrardan kontağı yarım çevirdiğimde gösterge panelindeki lambalar da yanmadı. Daha önce başıma gelmemişti fakat resimde eklediğim direksiyon alt kaplamasını elimle bastırınca tık etti ve ışıklar geldi galiba temassızlık var. Tekrar tekrar denediğimde ışıklar gelmedi o sadece bölmeye bastırınca geliyor marş yaptığımda aynı şekilde komple gidiyo ve tekrar yarı kontak yaptığımda gene ışık yok. Acaba sorun nedir yardımcı olabilir misiniz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ekin0638 E kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Resimler ile size anlatmaya çalışacağım;
    Resimde gördüğünüz alt kaplamayı sökünüz!

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Burada göreceginiz kontak Anahtarı komple olarak resimde gördüğünüz parçadır!...

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    ve bu Kontak Anahtarı gövdesinin arkasına bağlı bir soket göreceksiniz! Büyük ihtimalle bu soket yerinden oynamış olup yine diğer bir ihtimalle bu soketin takıldığı resimde gösterilen kontak termiği parçası tırnağı kırılmış ve yerinden çıkmıştır!
    Bu arada UnoCAN aracımızda bazı soketleri söker takarken kırmamaya özen gösterin çünkü soketler öyle hemen çekince gelmez, üzerinde bir tırnak vardır o tırnağa basmadan yerinden sökemezsiniz!...

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Bu kontak termiğini değiştirebilirsiniz!

    Aslında Kontak Anahtarı gövdesi komple (mutlaka MAKO marka olmalı) 100TL civarıdır ve değiştirmeniz ileride karşılaşacağınız diğer arızaların önüne geçer! arızalı değilde sadece soket çıkmışsa elbette değiştirmeyebilirsiniz, neticede anahtar değiştirme sorunu yaşarsınız!...

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 20 Eylül 2020; 22:20:42 >




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhabalar,

    1996 model 70S karbüratörlü Uno için hangi motor yağını önerirsiniz? Aracım LPG'li ve 230.000 kilometrede. Kaç bin kilometrede değişmesini tavsiye edersiniz? Yaz veya kış için özel yağ koymamız gerekiyor mu?
  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Yaşadığınız bölgede bu soruya cevap verebilcek veya sizi tatmin edebilecek bir ustanın bulunmadığını düşünüyorum ki! Basit bir Yağ değişimi konusunu soru olarak sormuşsunuz!...
    Madem ki sordunuz Teknik veriler ile cevap verelim!...

    Uno 70S Karbüratörlü araçlarımızın Uno Haynes Service Manual Katolog Bilgileri aşağıdaki gibidir;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    Bu Kataloğa göre Uno 1372cc Motorlarımız için yağ önerisi 15W50 olmalıdır!.

    yine aynı kataloğun diğer bir "0•10 Routine maintenance" sayfasında;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    10.000km Bakımında yapılacaklar listesindedir!...

    Ancak; yine aynı kataloğun aşağıdaki Revizyon sonrası değişiklikler listesinde ise;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    June 1991, yani Haziran 1991 sonrasında yağ yine aynı değerde kalmış olup Bakım süreleri ve içerikleri değişmiştir;
    13•18 Supplement: Revisions and information on later models, 3 Routine maintenance - all models from June 1991
    başlığı altında;

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    resimdeki gibi; 15.000km rutin yağ değişimi öngörülmüştür!...

    Benim UnoCAN için şahsi tercihim günümüzün hızla değişen teknolojik gelişimlerine bakarak;

    Castrol Magnatec 10W40 Tercihimdir!...

    Ben bu yağı elbette yılların bana verdiği tecrübe ile seçtim! bu yağ ilk piyasaya çıktığında ben bu yağın ARGE labaratuvar gelişirme testlerini göreli 5 yıl geçmişti, ve ilk çıktığı zamanlarda alıp sanayideki ustalar'da ekmek yesin düşüncesi ile elimi yağa bulaştırmayıp ustalar para kazansın demiş ve ustaya uzatmış "usta yağı değiştir bu yağı koy" dediğimde bana koskoca "olmaaaaaz" itirazları yükseldi. "1000km'ye kalmaz bu yağ motorda durmaz uçar gider" demişti!... Ben tabii emin bir şekilde parasıyla değilmi kardeşim koy demiştim ve bu yağ ile her 5000km'de kontrol edip ekleyerek: tam 40.000 km yol katettim!... inanın yağın viskozitesi hala çok iyiydi!

    Elbette bu benim tecrübem sizin aracınız için geçerli olmayabilir, sanayi ustaları öncelikle sıradan 20W50 numara yağ koyarlar. yağ satan parçacıda mesela katkısız dediğimiz 20W50 sıradan yağ 80TL ise size, aslında katkılı yağ fiyatı karşılığı olan 100TLden satarlar, sonrasında "abi katkı katalım iyi olur, ama biraz pahalı" diyerek işçilikle beraber bir 50TL'nizi daha alırlar!... Eğer yağınızı siz yanınızda götürürseniz bu seferde işçiliği yükselterek illaki sizden acısını çıkarırlar, dikkatli olunuz!...
    bunun yanında sizin aracınızın; LPG'li olması, Aracınıza bilinçli Bakım yapma durumu!, Hava şartları!, Aracın sizden önceki sahibinin araca ne derecede Bakım yaptığı! vs vs çok değişir! Karbüratörlü Benzin-LPG'li UnoCAN'larımızda enjeksiyonlularda olduğu gibi Benzin'de çalışma sorunu yaşanmadığı için genelde, Benzin ile çalışabildiğinden Motorun aşınma durumu daha az olacaktır! Benzin'de çalıştırmak; LPG'nin kötü etkilerini bir nebze temizler!

    Bu bilgiler ışığında sizin aracınızın motorundaki aşınmanın az olacağı ihtimali ile iyi bir marka 10W40 kullanmanızda sakınca yok diyebilirim, ayrıca Ben Her iki yağ değişimde bir yağ filtresininde değişmesi gerektiğini tavsiye ederim! çünkü siz söylemezseniz eğer sürekli ustanız değilse, usta yağ filtresinin ne zaman değiştiğini bilmeyecektir!...
    Eğer ki Motorunuzun zayıf olduğunu düşünüyorsanız, yani Bakımsız kalmış-sıkıntılı-üfleme yapan bir motra sahipseniz; kalın bir yağ tercih etmelisiniz! yani 20W50 kullanarak, yanında LPG'nin kötü etkilerinden korunmak için; LPG katkısı ve Motor aşınma önleyici diğer katkıları kullanmanız mantıklı olacaktır! Elbette yine böyle bir durumda yağ değişim sirenizi 5000km olarak kısaltmanız ve her iki yağ değişimde bir; yağ filtrenizi'de değiştirmeniz: zaten zayıflamış olan Motor ömrünüzü bir müddet daha uzatmanıza yardımcı olur!...

    Bu Bilgiler ışığında Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 21 Eylül 2020; 22:30:31 >




  • Merhaba 94 1100 motor 60 S aldim. Hep yeni biniyordum eski araçlar ve motorlar hakkında hiç bilgim yok.
    Yag kac km de değişir? hangi yag olmalı? Kendim degistirebilir miyim?
    Cukurlara girişte ve saga ani donuslerde tekerlek davlumbaza surter gibi bir ses aliyorum. Usta bulamadı ne olabilir.
    On Amortisorler ve triger icin 1100 tl fiyat verdiler cok mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Flooo -- 23 Eylül 2020; 7:8:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar ,

    97 model 1.4 ie araca sahibiyim.
    Lpg hiç bağlanmamış şuan 105.000 km de . Hafta 1 yada 2 kez kullanıyorum. Geçen hafta ilk çalıştırdığımda normalde soğukken olması gereken 1.000- 1.100 rpm/dk yerine 500 - 600 devirde kaldı. 20 sn bekledim gaz verdim düzeldi o gün bir daha yapmadı geldim yerine koydum. Dün akşam tekrar bindim çalıştırdım sıkıntı yok herşey normal. Bu sefer ısındıktan sonra ışıklarda ve boşa attığımda devir 500 - 550 de kaldı hiç stop etmedi trafikte fakat yarım saatlik trafikte hiç düzelmedi. varacağım yere gittim yemekten sonra geldim çalıştırdım yine sorunsuz sıkıntısız eve döndüm.

    Şüphelendiğim noktalar ,

    Isı müşürü
    benzin pompası
    benzin depo valfi

    Bu arada bunları yaparken gaz yemesinde tekleme çekiş düşüklüğü yaşanmadı. Fan devreye giriyor 88 - 92 C arası. Aracı su seviyesi normal genleşme kabından takip ediyorum. valfi şöyle elemek istiyorum çünkü benzin alırken depo kapağını açarken hiç vakum yapmıyor ve depoyu doldururken pompa hiç atmıyor sıkıntısız fulleniyor. Teşekkürler.





  • Herkese iyi akşamlar, 1.4 sxie 96 model aracım var. Aracım bundan yaklaşık 1 ay önce benzinde çalışmıyordu. LPG ustası bir parçanın takıldığını söyledi ve sonra röle taktı. Daha sonra 2 gün boyunca benzinde kullandım, sonrasında gaz ayarı yapıldı ve LPG de kullanmaya devam ettim. Tekrar benzinde çalıştırmayı denediğimde bu sefer çalıştı ancak rölantide stop ediyordu. Bu sefer aynı usta kutup başını söktü 5 dk sonra tekrar taktı ve araç benzinde normal şekilde çalıştı. LPG de kullanıp sonra benzine geçince aynı sorun devam etti. Bu sefer başka bir ustaya gittik araç 2 gün boyunca yattı her hangi bir sorun olmadığını, başka bir beyin takılınca sorunun çözüldüğünü, çıkma bir beyin bulmamız gerektiğini söyledi. Biz de bulduk ve araca taktık. Yine araç benzinde düzgün çalıştı ancak lpg de kullanıp geri benzine geçince aynı sorun devam etti. Tekrar ustaya götüreceğim ancak sizin de bu konudaki tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Şimdiden herkese teşekkürler.




  • Faollala kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Konuyu geriye doğru takip ederseniz sorunuzun cevabının sebeplerini detaylarını inceleyebilirsiniz!...
    Bu forum konusu sizin sorununuzu yaşayanların uğrak yeri olup, aynı cevabı almışlardır!

    Sorun ustaların dediği gibi Beyin'dedir fakat Beyin arızalı falan değildir! Boşu boşuna bir sürü parça değiştirip durmayın!... Uno 1.4 ie araçlarımız Benzin yakıtı için üretilmiştir ve Fiat-Tofaş "Ben bu aracı Benzin yakıtına göre ürettim, LPG beni ilgilendirmez" tutumu ile yeni bir Beyin üretmemiştir.

    Fazla uzatmadan, LPG takılmış Uno enjeksiyonlu araçlarımız Beyin uyumsuzluğu nedeni ile, LPG yakıtı ile çalışırken eksoz gaz analizi verilerini hafızasında işler ve bu veriler Benzin yakıtı ile uyumsuz olduğu için hata kodu üretir ve Benzin yakıtına döndüğünüzde hata kodları hala hafızada olduğu için Benzin yakıtını doğru şekilde püskürtmez, sonuçta çalışma bozulur! Kutup başını söktüğümüzde Beyin hafızası silinir ve ilk seferde Benzin ile çalıştırırsanız eksoz gaz analizi verileri Beyin ile uyumlu olacağından düzenli çalışır, Ancak bir kez olsun LPG yakıtında çalıştırırsanız tekrar Benzine döndüğünüzde Beyin yine sapıtır!

    Burada ustaların yapması gereken şey sorunu çözmektir, "Beyin arızalı değişecek" demek cahillikten başka birşey değildir! Bilmediğin konuyu "Ben Bilmiyorum" diyeceksin!

    Sorunun çözümü bellidir! Kutup başını söküp takınca Beyin düzelir! Peki LPG'den Benzin'e geçerken yolda durup kutup başını söküp takacakmıyız?? Elbette hayır!!! Elektrik sisteminde röleli değişiklik yapıp, "Beyin'e giden elektriği kutup başını söküp takıyormuşuz gibi" ayarlayacağız, Kontak Kapalı iken ve LPG anahtarı LPG Konumunda iken Beyin elektriğini kesecek şekilde ayarladığımızda, Benzin konumunda Beyin'e elektrik verecek şekilde ayarladığımızda, kutup başını söküp takmış gibi oluruz!...

    Ancak elektrik tesisatında bu değişikliği yapmak için Uno 1.4 elektrik tesisatı şemasına sahip olmak ve ne yapacağınızı bilmek gerekir, bu işlemi elektrik tesisatı şemasına sahip olan Fiat Mühendisleri bile yapamaz! yapmış olsaydı şimdi burada bunu konuşuyor olmazdık!
    Sanayi ustaları ise zaten olaya para gözüyle baktıkları için sizlere parça değiştirtip dururlar, eninde sonunda birisinden birisi bozuktur değiştirince düzelir diye düşünürler! düzelmeyince araca b.k atarlar! "Bu araçlar sorunlu, bu kadar oluyor" derler. Olan sizin cebinize olur, sonunda saç-baş yolup araçtan soğur ve satar kurtulursunuz!

    Önceki yazılarımda ve şahsi web sitemde bu şemaları paylaştım, Ancak bu iş sadece şemalar ile bitmiyor söyleyeyim, Sadece tesisat'da değişiklik yapılsaydı şimdiye bütün sanayi Ustaları sorunu çözerdi!...

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!

    Hoşçakalın UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 27 Eylül 2020; 1:20:37 >




  • brknsrtts B kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Aracınızı görmeden veya detaylı anlatmadan bir şey söylemek doğru olmaz!
    -Kalorifer hortumunuz soğutma sisteminize bağlı, bir kontrol edin!
    -su hortumlarını kontrol edin
    -karbüratör contalarını ve civatalarının gevşekliğini kontrol edin (Favorim)
    -Hava filtresini ve çevresini kontrol edin
    -Westinghaouse'a giden hortumda çatlak var ise hava aldıkça rölanti düşer-düzelir (Favorim)
    -Digiplex'e giden hortumu kontrol edin, hava alır rölanti bozulur
    -termostat arızalı ise soğutma sistemini ve dolaylı olarak rölantiyi bozar
    -vs.vs

    Ancak!;;;

    Sanayi'ye gidip ustalara burada anlattığınız gibi rölanti sorununuzu anlatırsanız hemen "rölanti motoru bozuk, değişecek" derler! o olmazsa başka parça, bazan parça değişmez ayar çekilir! nasılsa birinden birisinde düzelir, olan cebinize olur!...

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • Flooo kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    UnoCAN'ların tutulmayan modeline sahipsiniz! Özellikle Motor arızalarında parça ve işçilik ücretlerinde diğer Uno'lara göre katkat fazladırlar, parçalarının çoğu bulunmaz!
    Basit bir Yağ konusunu soru olarak sormanız! bulunduğunuz bölgedeki sanayi ustalarının acizliğini veya sizi tatmin etmemesini gösterir!
    Dönüşlerde Tekerleklerin sürtmesini aracı inceleyen ustanın bulamamasına rağmen, bizden aracı görmeden sorunu tahmin etmemizi beklemenizde ilginç bir yaklaşım! Elbette tahminlerimiz var! ama hepsini uygulayacakmısınız merak etmiyor değilim!

    Hep yeni araca binmeniz ve motorlardan anlamamanızı söyleyerek ne yapmak istiyorsunuz anlayamadım! Yağı kendim değiştirebilirmiyim derken, "ben bu işlere meraklıyım, öğrenip yapmak istiyorum" diyorsanız eyvallah!... Her türlü yardımcı oluruz! Elbette bu sizin kabiliyetinize bağlı!...

    Ön Amortisörler ve triger için istenilen ücretin çoğu işçilik ücretidir! ve bunları Ben yapabilirmiyim demeyin, cevabımız Hayır olacaktır!
    Motor Yağı 15W50 olup 15000km'de bir değişir! Her iki yağ değişiminde bir, yani 30000kmde bir yağ filtresi değişir! Elbette sizden önce neyin değişip neyin değişmediğini bilemeyeceğiniz için, iki yolunuz var! ya Bir ustaya güvenecek aracınızı ona emanet edeceksiniz, o gerekeni yapacak! yada tüm gerekli her şeyi değiştirip, değişim km ve tarihlerini not alarak neyin ne zaman değiştiğini bilerek yolunuza devam edeceksiniz!
    Dönüşlerde Tekerleklerin sürtmesi demek ya alttakım parçaları bozuk demek yada orjinal olmayan bir değişiklik yapılmış demektir! Orjinal olmayan değişiklik derken örneğin farklı ölçüde lastik takılması! veya Uno60 parçası bulamamışlarsa 70'lik takılması gibidir! Alttakımı kontrol ettirmek için ise ilk gidilecek yer tamirci ustalar değil, rot-balansçı'dır, herşeyi kontrol et dersiniz ve size bir liste verirler bunları tamirci değiştirir ve tekrar rot-balansçıya gelirsiniz, ayar yapar ve aracınızı güzelce sürersiniz! Alttakım düzeltildikten sonrada sürtme var ise kesinlikle lastik ölçüleri değişmiştir!
    Lastiklerde olması gerektiği gibi ise ve hala sürtme var ise; aracınız kazalıdır ve şase kaçıklığı vardır, buda zaten rot balansçı tarafından tespit edilir!

    Çalışmalarınızda Başarılar Dilerim!...
    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • 
Sayfa: önceki 386387388389390
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.