Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (406. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.441.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 404405406407408
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saygıdeğer arkadaşlar. Ben bir yarı unocan kullanıcısıyım. Yarı nasıl oluyor derseniz hemen açıklayayım. Bir araç aldım. Aldığım araç uno değil ancak uno motoru takılmış. Bir takım sıkıntılar yaşıyorum ve hangi ustaya sorsam farklı bir şeyler söylüyor. Tüm konuşmaları okuyamadım ancak bir kaç sayfaya gözattığımda burada gerçekten noktasal tespitler ve yönlendirmeler yapıldığını gördüm. Neyse sözü fazla uzatmadan bilgilendirme ve sıkıntılara geçeyim.
    Bilgilendirmeler ;
    Araca takılan motor Uno 60S 1.1 olan model
    Motor araçta ön tarafta değil arka tarafta bulunuyor
    Aracın arka sağ ve sol tarafında yolda giderken içeri hava girişini sağlayan kanalları bulunuyor
    Radyatör sistemi olarak Tofaş radyatör ve fanı kullanılmış.
    Araçta Lpg yok benzin ile kullanılıyor.
    Araçta devir göstergesi yok
    Aracın kalorifer sistemi iptal edilmiş ve gerekli su dönüşünün sağlanabilmesi için gidiş ve dönüş hortumları bir noktada şöntlenmiş.
    Araç 82-83 derece gibi fan açıyor fan açmasında sorun yok. Akabinde termostat da açıyor fan açtıktan çok kısa bir süre sonra radyatör hortumu yumuşacık oluyor.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ek olarak söylemem gereken bir şey var ise belirtebilirim.

    Sıkıntılar ;
    1)
    Araçta hararet problemi bulunuyor. Ancak bu problemi durduğu yerde , sıkışık trafikte ya da düz yolda sakin kullanımda yapmıyor. Yokuş çıkarken ve hız arttığında yapıyor. Araçta hortum şişirme, üfleme, yağ karıştırma ve su karıştırma gibi problemler bulunmuyor.
    Hortumlar kontrol edildiğinde hararet 80lere geldiğinde hafif bir sertleşme olur gibi oluyor ancak fan açması ve akabinde termostatın açması ile birlikte yumuşacık oluyor.

    2)
    Aracı aldığım gün otobanda saatte 80km hız ile seyir halindeyken aralıklı şekilde 2 kez yolda kaldım. Araç güzel güzel giderken bir anda gaz yemiyor gibi ya da boğuluyor gibi yapıp stop etti. Bu sıkıntının kaynağını çözdük gibi. Distribütör üzerinde bulunan aşına soğutucu denilen alüminyum bir parçanın ısındığında ateşlemeyi kesmesinden kaynaklanıyormuş. Soğuduğu zaman araç tekrar çalışıyor. Ancak şehir içi kullanımda her hangi bir sorun yaşamadım. Aralıksız ortalama 100km civarı bir yol gittikten sonra oluyor bu sıkıntı. Takılan parçanın yan sanayi olduğunu ve Orjinal takılırsa düzeleceği söylendi.

    3) Araçta çekiş problemi var. Aracı ilk aldığımda karbüratör tamiratı yaptırdım. Karbüratör tamiratı ve 1 adet bujinin değişmesi sonucu (bunun sebebini açıklayacağım) çekişi beklediğim seviyede olmasa da yükselmişti ancak bu işlemlerden 2 hafta kadar sonra tekrar düşmeye başladı ve şu an motor uno’dan daha hafif bir araç üzerinde takılı olmasına rağmen 2.vites ile yokuş çıkmakta ciddi manada zorlanmaya başladı.

    4) Araçta buji yağlaması var(denildi). Karbüratörcüye gittiğimde tekleme ve çekiş problemi vardı ve usta distribütör tarafındaki bujiyi söktüğünde yağlanmış olduğunu belirtti. Bujiyi değiştirdiğinde tekleme sorunu düzeldi ve performans artışı sağlandı. Geçenlerde de triger tarafındaki bujiyi söktüm. Uç kısmında yağ yok kurum/kararma var. Ancak dişli olan bölümünde yağ var normal midir bilmiyorum. Bujinin takıldığı yerden içeri baktığında usta piston üstünde 25krş boyutunda bir yağ lekesi olduğunu belirtti. Diğer bujiler arka tarafta ve karbüratör arkasında kaldığı için söküp bujiler ve yuvalarını kontrol edemedim.

    5) Araçta müthiş bir yakıt sarfiyatı bulunuyor. Şöyle ki sakin kullanımda km’de 3TL birazcık agrasif kullanımda ise km’de 4 TL gibi bir tüketimi mevcut.

    Ustalar bahsedilen problemler ile ilgili şunlardan olabileceğini söyledi ve şöyle çözümler ürettiler;

    S1: Conta yanık.
    Ç1: Conta değişecek.
    S2: Kapak düzgün yapılmamış.
    Ç2: Kapak sökülecek. Kapak taşlanacak, üstündeki ekipmanların kontrolleri tapılacak ve conta yenilenecek
    S3: Subaplar alıştırmadan takılmış/hatalı ayarlanmış.
    S4: Subap sesi var.
    Ç3 ve Ç4 : Üst külbütör kapağı açılacak ve subap ayarı Yapilacak.
    S5: Bu radyatör 2 göz alüminyum.
    Ç5: 3 göz bakır olan ile değişecek
    S6: Devirdaim arızalı.
    Ç6: Yenisi ile değişecek
    S7: Termostat arızalı.
    Ç7: Yenisi ile değişecek
    S8: Termostattan kaynaklı.
    Ç8: içi boşaltılacak.
    S9: Soğutma suyu hortumlarının bağlantıları yanlış.
    Ç9: Düzeltilmesi lazım.
    S10: Sente atlak.
    Ç10: Sente ayarı Yapilacak.
    S11: Kabin içine soğuk hava giriyor ancak içeride biriken sıcak hava tahliye edilemiyor.
    Ç11: Motorun üstünü örten bagaj kapağı ya da arka panel sıcak hava tahliyesi için kesilecek ve oraya ızgara tarzı bir şey yerleştirilerek sıcak havanın tahliyesi sağlanacak.
    S12: Eksoz kazanı radyatör alt tarafına geldiği için radyatörün soğumasını engelliyor.
    Ç12: Ya Eksoz kazanı yeri değişecek ya da üzerine ısı yalıtım yapılacak.
    S13: Bu 60S motorları böyle. Hepsine var bu hararet problemi. Firma çözemediği için 70 modelini çıkardı.
    Ç13: Ya arabayı sat ya da Orjinal motoruna çevir.

    Yukarda belirttiğim problem ve çözüm önerileri tek bir kişi tarafından söylenmemiştir. Herkes farklı bir şey söylediği için araca 5-6 farklı kişi baktı ve kimisi yukarda belirtilenlerden 1 tanesini kimisi de 2 tanesini söyledi. Hafta içi 1-2 farklı kişiye daha gösterilecek araç. Onlar acaba ne söyleyecek diyeceğim ancak söyleyecek de başka bir şey kalmadı zaten. Mecbur bunlardan bir ya da bir kaçını söyleyecekler muhtemelen.

    Sizlerin görüş ve önerilerine ihtiyacım var. Öncelikle bahsettiğim 5 maddelik sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Daha önce başına gelmiş arkadaşların ve grubun bilgili arkadaşlarının fikirlerine ihtiyacım var.
    İkinci olarak ise Ankara’da uno 60S konusunda en iyisi budur, bu adam 60s’lere fısıldayan adamdır, motorun sadece sesini dinler bütün kalp akciğer röntgenini çeker diyebileceğiniz birisi var mıdır?

    Bir de son olarak kişisel bir merakım var. Bu soğutucu diye tabir edilen alüminyum parçanın arızalı ya da kalitesiz olması yakıt sarfiyatını artırma ve çekiş problemi yaratır mı yoksa o parçanın sıkıntılı olması sadece stop etme durumuna mı yol açar. Ben acaba bu parça sıkıntılı olduğu için ateşleme sisteminin düzensiz çalışmasına sebep olup bu sıkıntıları oluşturuyor olabilir mi acaba dedikçe gittiğim kişiler bana alakası olmadığını ateşleme sisteminde bir sorun olsa aracın çalışmayacağını ve o parçanın da ateşleme sisteminde stop etme dışında bir sorun oluşturmayacağını iletti.

    Şimdiden yorum yapan bilgi veren herkese çok teşekkür ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ORçun Şimşek kullanıcısına yanıt

    " ... araç uno değil ancak uno motoru takılmış ...

    Araca takılan motor Uno 60S 1.1 olan model ...

    Motor araçta ön tarafta değil arka tarafta bulunuyor ... "


    şimdi herkes bu aracın markasını-modelini merak etmeye başlamıştır ...  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^   ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^   ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 

  • Bayberty kullanıcısına yanıt

    Yok hocam öyle merak edilecek ekstrem bir araç değil. Araç Fiat bis


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar..Uno sx aracım için internetten yağ +yağ filtresi almak istiyorum.20w-50 sanırım yağı..Kaç litrelik almalıyım?Bir de sentetik yada normal hangi yağ ?

  • fasarihan F kullanıcısına yanıt




  • 4 litre diyor sanırım.Bu bidon yeterli midir?

  • normalde 4 lt. yeterli olur ancak yağ filtresi değişeceği için ve motorun yağ eksiltme ihtimalini de gözönünde bulundurarak en iyisi tedbir amaçlı olarak aynı yağdan 1 lt.lik daha arabada bulundurmanız iyi olur ...

    filtreyi değiştirip 4 lt. yağ koyduktan sonra motoru 1-2 dak. çalıştırın, motoru kapattıktan 5 dak. sonra yağ çubuğunu kontrol edin ...


    - 4+1 lt. Castrol GTX 20W-50 Sentetik Motor Yağı 4 L + 1 L Fiyatları ve Özellikleri (n11.com)


    - 4+1 lt. Castrol GTX LPG 20W-50 Lpgli Araç Motor Yağı (1, 2, 3, 4, 5 Litre) | motoryagmarket





  • fiat uno 1.4 70 S 2000 model aracım var devir sorunu yasıyorum rolanti dalgalanması vs.. elektrikçi arkadaş yaptığı kontrollerde motor beyninden potansiyelmetreye elektrik gelmediğini gördü beyin değişecek dedi aracı evveliyatını bilmiyorum üzerindeki motor beyni 0280000751 netten arattığımda pejo yada citroen beyni olarak çıkma mevcut ama uno beyni diye arattığımda farklı numaralarda beyinler çıkıyor karşıma Acaba diyorum motor beynini daha önce değiştirdilerse pejo beynimi taktılar yoksa orjinalimi bu

    ankara istanbulda olsam deneyip yanılma ile çözüm bulabilirim belki bilmiyorum bu durumda ne yapmalıyım farkı numaralı beyin alsam ne değişir bilgimde yok bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatırsa mennun olurum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gryylcn74 -- 4 Mayıs 2023; 21:38:33 >
  • Fiat Uno almayı düşünüyorum ama tereddütlerim var. Enjeksiyonlu olan modelleri için sıkıntılı deniliyor karbüratörlü olanları geç çalışma vs. olabiliyor. Keşke bu arabaları bir iki saatliğine kirayalabilmek yada ücretli test sürüşü yapmak mümkün olsa.

  • coderMX C kullanıcısına yanıt

    Merhaba 2011 yılından bu zamana kadar Fiat Uno 1.4 ie kullanıcısıyım bakımlarını hiç ihmal etmem aracımdan çok memnunum uzun yıllar boyunca daha kullanmayı düşünüyorum size tavsiyem enjeksiyonlu motor daha önce hiç lpg takılmamış benzinli ve hidrolik direksiyonlu az km de bir araç almanızı öneririm.

  • gryylcn74 G kullanıcısına yanıt

    merhaba, 95 sxie sahibiyim. araç 14 yıldır bende. yazdığınız devir dalgalanması, yolda giderken gaza kendi kendine basıyor gibi motor devri ile devir saatinin fırlaması ve sonra yeniden normale dönmesi midir?

    eğer öyle ise ben de sizin gibi bir ustaya gittim. neler neler yaptılar bilseniz? beyin karışmış, yeniden programlayacağız dediler. yaptılar, düzelmedi. dediğiniz potansiyometre ile oynadılar, düzelmedi.

    uzatmayalım, sonuçta ne çıktı biliyor musunuz? ısı müşürü... alakasız gibi görünen bu parça değişti ve devir sorunum bir anda bitti.

    umarım sizin araçta da bu kadar basittir sorun. ama eğer müşürünü değiştirecekseniz, bazı parçacılar şahin veya doğan müşürü uyumludur diye veriyorlar. sakın uno müşürü haricinde kabul etmeyin. aracınızdaki sorun kesin budur diyemem. ben sadece yaşadığım tecrübeyi paylaştım. dilerim kısa zamanda çözüme ulaşırsınız. kolaylıklar diliyorum, sevgi ve muhabbetle...





  • araca uyumsuz bir aracın beynini takmislar ki zaten oda bozuk ısı müşürünü değiştırdikten sonra potansiyelmetre ayarı yaparken anladı elektrikçi potta elektrik yoktu aynı model bir baska aracta bulunan beyinden siparış ettim bakalım sonucu görücez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,

    DH Tempra klüp en son girdi 2018 olunca buraya yazayım daha iyi olur diye düşündüm.


    İzmir' de otomatik cikle hortum bağlantılarını, digiplex avans hortum bağlantılarını yapabilecek usta arıyorum. İyi bir usta bilen varsa yardımcı olsun lütfen.

  • Beyler selamlar. Ben de Fiat Uno 70sx aldım yakın zamanda. Aracın bir sürü masrafı çıktı. Yardımcı olmanızı istediğim birkaç konu var;

    Öncelikle araç boştayken devir alıyor, gaza basıyormuşsun gibi. Gaz kelebeğini ayarlamaya çalıştık ama devir sensörü yerine telle bağlanmış. Orijinal ya da kaliteli çıkma malzeme lazım. Bunun dışında uzun farlar çalışmıyor sürekli sorun çıkarıyor elektrik aksamını daha geçen yaptırdık. Normal far da sönük yanıyor. Arabayı sürekli gazda kullanıyorum benzin fiyatları malum. Aracın şanzımanını yeni değiştirdim. Ben Elazığ'da yaşıyorum ve burada değil Uno ustası işinin ehli herhangi bir araç ustası bulmak zor. Elazığ'da yaşayan varsa iyi bir Uno ustası var mıdır tavsiye edebileceğiniz? Bununla birlikte Uno yedek parçaları satan sağlam güvenilir bir site önerir misiniz? Parçaların bir kısmını dışarıdan isteteceğim burada çok pahalı.

    Uno ustası olarak diğer şehirlerde yaşayan arkadaşlara sorayım; İşinin ehli, gittiğim yola değecek bir usta var mı bildiğiniz?





  • arkadaşlar merhaba umarım biri yardımcı olur.....

    SİNYAL VERİNCE DÖRTLÜ NEDEN YANAR??


    1) Kumanda kolu değişti

    2) Röle değişti

    3) Dörtlü anahtarı değişti (sorun devam ediyor + yeni anahtar ile kontak kapalıyken düğmeye basınca anlık kontağa elektirik veriyor)

    4) Alarm merkezi kiliti soketleri söküldü (sorun devam ediyor)

    5) Amerikan park modülü söküldü

    aklıma gelebilecek herseyi denedim ama sorun çözülmedi.. dörtlü yakınca sorun yok, ama sinyal verince dörtlü yanıyor ve göstergeye uyarı ışığı gelmiyor... sanayiye götürmek istemiyorum araba zaten eski işini özenle yapan kimse yok haşat ediyorlar tecrübeyle sabittir...

  • Herkese merhabalar değerli unocular.

    Ben de bir ay önce aldığım 99 Model 70S ile aranıza katıldım.

    Şu anda bu forum ne kadar aktif bilmiyorum çünkü henüz son sayfaya gelemedim.

    Aynı soruları tekrar tekrar sormamak için 1 aydır yazılanları okuyorum.

    Sadece bir merhaba demek istedim.  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 

  • Mesajımından sonra kimse yazmamış ama forumu tekrar canlandırma ümidi ile 1 mesaj daha atmak istedim.  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 

    Unoların kullanım kitapçıklarında orjinal lastik ebatları ile ilgili uno s'ler 155/70 R13 uno sx'ler için 165/65 R13 yazılmış.  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 

    Ancak çevrede gördüğüm birçok uno'da ve lastikçilerin çoğunun tavsiyesi 165/70 R13 şeklinde.  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 

    Buna istinaden ben de "kolay oto - lastik ölçüsü hesaplama" aracı'nın verilerine de güvenerek 4 adet yazlık hankook kinergy eco2 165/70 R13 lastik siparişi verdim.  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 

    Umarım alt takımlarla ilgili bir sorun yaşamam...





  • @kelle06 @ kullanıcısına yanıt

    1.85 boyundayım uno düşünüyorum sığarmıyım acaba.

  • Razor Crest kullanıcısına yanıt

    @Razor Crest Eşin, dostun, komşunda yok mu içine bir oturup baksan.

    Ben 175 boy sıkıntı yaşamıyorum.

    Sen de büyük ihtimal sığarsın da arka koltuğuna biri oturabilir mi bilemiyorum  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @kelle06 -- 20 Aralık 2023; 10:39:46 >
  • @kelle06 @ kullanıcısına yanıt

    Valla herkesin arabası yüksek model bir tek ben gariban :)) Tek kişi biniyorum araca genelde aslında bende broadway var memnunum ama bir kaç kaporta masrafı var bagajda stopların olduğu yer ve arka amortisör kulesinde kaportacılık iş var ona vereceğim parayla adam akıllı kaportası düzgün bir araba alayım diyorum bunun koltuklar kütük gibi bir daha R9 almam uno ve tipo grubunu araştırıyorum.

  • 
Sayfa: önceki 404405406407408
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.