Şimdi Ara

[DH]-------------Megane I Kulübü-------------[98-04] (351. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.148
Cevap
26
Favori
749.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 349350351352353
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim araçların sorunları ile ilgili Coupe başlığında aşağıdaki bilgiyi buldum yapıştırıyorum:
    http://forum.donanimhaber.com/m_19503118/mpage_40/tm.htm


    Başlığa bakınca yazılanlara bi göz gezdirim dedim çok abartılı farklar varmış 16v ile 8v arasında buradaki abartılı anlatımları tarafsızca düzeltmek istiyorum.. çünkü hem 16v hemde 8v kulanan bir arkadaşınızım.. (not: karşılaştırma yapılan iki araçta benzinlidir) ...
    şimdi 16v nin avantajlarına gelirsek..
    performansı ve yakıt tüketimi konusunda 8v ye oranla yüzde taş çatlasa 10 veya 15 daha ekonomik .üst devirlerde özellikle 4000 nin üzerinde iyi tork veriyor( yalnız benzinide içiyor) daha dolu bi araç 4 airbag sunroff yol bilgisayarı deri koltuklar arka açılır kelebekler abs ıvırı zıvırı biraz fazla.. şimdi ne güzel dolu araç diyeceksiniz bende dolu araç seviyorum ama yaşı genç dolu araç daha makbul oluyor..
    16V de başıma gelenleri sıralarsak
    1.airbag ışıgı arızası(koltuk soketlerinde)
    2.abs arızası beyin bozulmuş oldukça tuzlu(450 lira gibi bir rakama halletmiştim çıkma)
    3.motor aksam parçalarının pahalı oluşu ve orjinal kullanılmaması dışında tekrardan su koyu vermesi
    4.oksijen sensörü arızası(çok yaktırıyor)
    5.trigerin sıyırması 60 binde değişmesi gereken parça kayış vaktinden daha önce değişmezse çarktan kurtuluyor 40.000 gibi misal kesinlikle değişmesi şart ben ucuz atlatmıştım ama bu triger değişimi 16 v nin bana göre hayatı noktası..
    7. bobin arızası kalem bobin kullanır tek tek değiştirmekle hiiiiç uğraşmayın (400 lira civarı parayı gözden çıkarıp 4 dünü değiştirin valeo olanlarla kafanız rahat etsin) bunlardı.
    yani aracıma harcarım ben arkadaş!! ailem yok çoluk yok çocuk yok sanayidede beni mutlu edebilicek ustalar olsun diyorsan 16v al güzel güzel kullan..

    Gelelim 8v nin avantajlarına
    ilk önce alt devir gayet iyi.. ıvırı zıvırı pek yok (ahh şuda bozuldu tüh şimdi ustaya gitsek dünyanın parasını ister durumu pek yaşamadım)malzemesi iç kısım olmasa bile dış kısım motor parçaları daha kaliteli özellikle 16v lerin o plastik emme manifoltundaki oring arızası olmuyor ya dünyalar benim..(para değil ama devir sabit kalmıyor oring arızasında) yani ustayla pek yüz göz ettirmiyor sizi performansı tatmin edici 16v kadar olmasada yakıtı hemen hemen aynı. şimdi arızalara gelirsek..
    1. ilk aldığımda lanet bir titremesi vardı ve çok tatsız gidiyordu araç arkadan biri tutuyor gibi oluyordu ben oksijen sensörü sanmıştım değiştirmiştim düzelmedi bobinleri değiştirmiştim yine aynı çıldırma seviyesine ramak kalmıştı ki yurt dışı forumlardan buldum sorunu 8v de kroniktir arkadaşlar ve aracın çekişine laf bu yüzden gelir.. araç ortalama 5 yılda bir eksoz manifoldunu çatlatıyormuş youtube da bunun değişimiyle ilgili vidyolarda mevcut manifold diyince hepiniz korktu eminim bende korkmuştum.. ilk başta döküm hareketsiz bir parçaya orjinal sıfır 400 lira gibi bi fiyat çekiliyor gittim yan sanayisini aldım 50 liraya 2 yıl oldu nazar değmesin taş gibi..
    2.aracın camından su alma problemi vardı ön camla tavanın kesiştiği yerden ısıya dayanıklı silikonla kendim yapıştırdım büyük bi sorun değil..
    3. belkide en çok masraf ettiğim parçası benzin pompasıydı benzini ben kulandığım kadar alırım yanlış bi hareketmiş araçta dalgıç pompa dedikleri şamandıra sisteminin içine oturan deponun içinde olan bir parça ısınmadan arıza yapmıştı woslbro du galiba orjinali ve 800 lira civarı bir fiyatı vardı tamir ettirdim önce bocsh marka bi pompa almıştım 3 bar ama olmamıştı hattın içindeki basınç kaybolduğundan(boru ısıyla yapıştırma ne koyarsan koy benzin geri geliyordu) araba çok zor çalışıyor ve tatsız gidiyordu. bütün ülkeyi talan ettikten sonra izmirde bir parçacıda şamandırasıyla beraber takosanın lisasında üretilen bosch pompalı lisanslı yerli üretim şamandırasıyla beraber 260 liraya aldım ve çok memnunum.. başıma gelenler bunlardı her iki araçta yalnız kronik ve en tehlikeli sorunlarına gelirsek dikkat edilmesi şart olan 16v de triger ve çark arızası (triger bakımı normal periyottan önce yapılmalı ve araç kullanılırken sık sık kesiciye kadar zorlanmamalı)
    8v de ise can yakan arızalar üst kapak çatlaması vede immo arızası immo arızasının önlemi sigorta kutusunun takip edilmesi temizlenmesi ve aracın elektiriğiyle fazla oynanmaması(ses tesisatı ekstra angeller kalorifer fanını 4. kademede çalıştırmak sigorta kutunuzu yorar zarar verir ki motor kilidi bu parçanın içindedir canınızı iyi sıkar... üst kapak arızasının önlemi olamaz pek tabiki ama aracın yağ bakımları,su bakımları,subab ayarı, önemli.. motoru çalıştırır çalıştırmaz kaldırmamak azıcık ısıtarak hareket etmek kapağınızı korumanıza yardımcı olur (çünkü çatlağın oluştuğu yer genelde 3.pistonun emme ve egsoz valfinin kesiştiği yerde ufacık bir çatlak olarak baş gösteriyor) immoyu 1500 üst kapağıda 1000 liradan aşağıya kurtarmak mümkün değildir. benden bu kadar kafasına her hangi bir soru takılan arkadaşım olursa yardımcı olmaya çalışırım kalın sağlıcakla :)




  • 8 valf kullanmadım, ancak 16 valf kullandım, aradaki bariz fark alt devirlerde 8 valfin, alt devirlerden sonra maksimum devire kadar 16 valfin üstünlüğü her markada olan bir durum, 15 yıl süre boyunca benim karşılaştığım sorunlar, sadece bobin arızaları oldu, ilk zamanda özel servisin hepsinin değişmesi gerekir söylemiyle hepsini değiştirmiştim, sökülenleri aldım, sağlam olan 3 adedini de sırasıyla bozuldukça tek tek değiştirttim, sorun olmadı, tavsiyem bozuldukça sadece bozulanın değiştirilmesi, bobin arızasının nedeni de (bana söylendiğine göre) ömrünü tamamlamış olmasının yanı sıra üst devirlerde iken alt viteslere geçilip aracın yığdırılması imiş (aşırı motor kompresörü) bir de bu araçlar klasik hidrolik yağlı direksiyon olduğu için belli bir süreden sonra oluşan hidrolik yağ kaçağı nedeniyle zaman zaman yağda eksilme oluyor, bunun sonucunda direksiyon sağa-sola tam çevrilince ses yaparak da bunu belli eder,söylendiğine göre bu kronik olduğu için değişim önerilmez, çünkü değişen ilgili parça da bir süre sonra aynısını yapacaktır, çözüm hidrolik yağının tamamlanarak devam edilmesidir. Ses sistemi, amfi vs. uyguladığım halde ben başkaca bir sorun yaşamadım.




  • 1999 model megane 1.6 rte sw aracin orjinal lastik olculeri 175/70/14'mudur.
    Orjinal olculeri bu ise 175/65/14 kullanilabilir mi veya baska bir ebat?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar arabayı bakıma götürdüm. Ön fren diski orijinal mais 160 tl arka balata bosch 40 tl, ön porya bilyası 50 tl. Akis kafaları değişti 150 tl 80 tl işcilik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Ben de klasik 10.000 bakımı yaptırdım baranel hocam. 70 yağ 60 buji takımı hava ve yağ filtreleri 50 de işçilik aldılar. Toplamda 180 TL tuttu. Motor yağının markasını hatırlamıyorum usta kendi Opel - GM araçlar için kullanılan bir marka olduğunu söyledi.

    Yağ konusunda içim pek rahat değil sizce bizim araçlar için en uygun yağ hangisidir? Sıcak iklime sahip bir bölgede(izmir) yaşıyorum, maalesef ki ekonomik şartlardan dolayı araçta LPG kiti mevcut. Motoru ve aracı çok zorlamam 3000-3500 devir arası kullanırım.

    Burada motor yağı tavsiyesi 10w40 üzerine ama hem yağ kalınlığı hem de Marka olarak tavsiyelerinizi almak isterim. 1.6 - 16v K4M motor var araçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir_yilmaz

    1999 model megane 1.6 rte sw aracin orjinal lastik olculeri 175/70/14'mudur.
    Orjinal olculeri bu ise 175/65/14 kullanilabilir mi veya baska bir ebat?

    Katalogdaki ölçüler şunlar:

    Bu mesaja eklenen görseller:




    Nette lastik dönüşüm tabloları var ona göre orjinal ve istediğin ebadı girince farkı hesaplıyor. %2,5 den fazla fark iyi olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 17 Mart 2016; 20:07:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ConroeMAC

    Ben de klasik 10.000 bakımı yaptırdım baranel hocam. 70 yağ 60 buji takımı hava ve yağ filtreleri 50 de işçilik aldılar. Toplamda 180 TL tuttu. Motor yağının markasını hatırlamıyorum usta kendi Opel - GM araçlar için kullanılan bir marka olduğunu söyledi.

    Yağ konusunda içim pek rahat değil sizce bizim araçlar için en uygun yağ hangisidir? Sıcak iklime sahip bir bölgede(izmir) yaşıyorum, maalesef ki ekonomik şartlardan dolayı araçta LPG kiti mevcut. Motoru ve aracı çok zorlamam 3000-3500 devir arası kullanırım.

    Burada motor yağı tavsiyesi 10w40 üzerine ama hem yağ kalınlığı hem de Marka olarak tavsiyelerinizi almak isterim. 1.6 - 16v K4M motor var araçta.

    Motor yağı ile ilgili özel bir başlık var. İki yıldır takip ederim.
    Genellikle LPGli araçlara 5w-40 öneriliyor ama İzmir gibi sıcak iklimde 10w-40 da olabilir. Önemli olan sondaki 40 rakamı, hem iklim hem de LPGnin ürettiği yüksek ısı sebebiyle.
    Önemli olan yağın kaliteli olması Castrol Magnetec 10w-40 veya Mobil markalılar iyidir. ELF de olabilir.
    Ben soğuk iklimde olduğumdan (bu sıralar akşamları 0 derece) önce 5-40 kullandım eksiltme olmayınca 0-40 a geçtim. Ciddi bir eksiltme yok. Ama yaza doğru tekrar 5-40 koyduracağım.




  • Alphace A kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim. 175/65/14 %3 fark ediyor. Diger ebatlar Tek tek incelenmesi lazim, fakat su an icin fiyat olarak en uygun 175/65/15 gorunuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alphace A kullanıcısına yanıt
    Hocam Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Özellikle Castrol Magnatec veya Mobil 10W-40 baktım ama bulamadım o an için. 5W-40 tam sentetik midir Yoksa daha ince kıvamlı mı? Bir de aracınızın Km'si ne durumda ?

    Benim araç Kayıtlara göre 135.000'de şuan önceki sahibinin ne şekilde kullandığını bilmiyorum ama görünüşe göre motor iyi durumda. Fakat söylediğinizden yola çıkarak sıcak
    iklimde 10W-40 kullanmak en mantıklısı olacak sanırım.
  • ConroeMAC kullanıcısına yanıt
    Hocam ben mobil 10-40 kullanıyorum bu aralar memnunum. 60 tl bujilere çok istemişler takımı 35 tl idi en son 2 ay önce. 155 buji kulandıklarını var sayarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 19 Mart 2016; 0:33:24 >
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler Hocam,

    60 TL'lik Rakamın içerisinde hava ve yağ filtresi de var. Bujiler Eyquem diye bi marka, tek tırnaklı. 10.000 Km önce de aynı bujileri kullanmıştım, herhangi bir sorun yaşamadım. Zannediyorum ki fiyatı da söylediğiniz civarlarda yani takımı 30-35 TL olmalı. Motor yağı konusunda 10.000 olmasını beklemeyeceğim biraz daha erken olmak kaydıyla mobil 10W-40 deneyeceğim hocam. Öncesinde Elf Moligraph 10W-40 denemiştim. 1600 Km toptan yol yapınca bi 300 Ml. kadar eksiltti, ben de aynı yağ ile üzerini tamamlamıştım.

    Tavsiyeleriniz için teşekkürler.
  • ConroeMAC kullanıcısına yanıt
    5-40 tam sentetik, 10-40 ise yarı sentetiktir. Sıcak da olsa tam sentetik daha koruyucudur. 10-40 yağ 5-40a göre motoru daha daha hızlı aşındırır.
    Eğer km gerçekse 5-40'ı yazın kullanmanızın bir sıkıntısı olmaz. Eksiltme yoksa bir daha ki değişimde 5-40 a geçer devam edersiniz.
    Ben aracı 35.000 km dir kullanıyorum, genellikle 5-40 koydurdum, geçen Haziran 140.000 de Mobil 1 0-40 koydurdum şimdi 150.000 de ve dediğim gibi ciddi bir eksiltme yok. Demek ki motorun durumu iyi.
    Buji olarak Eyquem deniliyor ama tek/çift tırnak mevzuu muamma. Ben daha uzun ömürlü diye ngk taktırdım. LPGli araç için tırnak aralığını 0.9 dan 0.8e düşürmeyi tavsiye edenler var.
  • Alphace A kullanıcısına yanıt
    Hocam kendi 8 v aracımda ne zaman yağı inceltsem conta arasından sızma yaptı, conta yenilemek zorunda kaldım. Bu durum 2 kez başıma geldi ve her iki durumda 10-40 ın altında yağ vardı.
    Ngk buji olarak hangi bujiyi kullanıyorsunuz, Benim arabada lpg li gidişi ve yakıtından memnunum.
    Dün uzun yol yaptım 14 krş yakmış uzun yolda. Şehir içi 20 krş altında kış lastikleri var üzerinde bu rakamlar daha düşer diye tahmin ediyorum.
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Biraz uzun olacak.
    Geçen Şubatta İstanbula gittim, katalitik konvertör civarından ses geliyordu. İstanbuldaki ustalar daha tecrübeli olur diye bir ustaya gösterdim. Spiralden son susturucuya kadar hepsini değiştirebiliriz dedi acil olan spiralmiş. (Nitekim geçenlerde spirali değiştirttim ses bir hayli azaldı) Bu arada "araçta tekleme var, öne ona baktır" tavsiyesi üzerine bir başkasına gösterdim. O da bobinlerden önce bujileri değiştirelim dedi. Bosch ve NGK LPG bujilerine bakayım dedim. NGK ürün bulmadan K4M 1,6 16V aracıma uygun kodlu bujileri taktırdım BKR6EZ NGK 4619. Işıklarda rölantideki sallanma devam etti. Fakat kelebek ve manifold temizlenip contalar değişince tekleme yarı yarıya azaldı.
    Gaza dokununca çekiş süper ama rölantide az da olsa dengesizlik var. Ateşleme zayıflığı azalsa da devam ediyor. Bobinleri de değiştirmeye niyetim yok, ama yerlerini değiştirmeyi düşünüyorum.
    Şu durumda rölanti ile ilgili şikayetlerim bir haylı azaldı ve yağ, su harici masraf yapmak istemiyorum.
    Şehir içi 37 lt ile 400 kmyi hiç görmemiştim. En son fullediğimden beri 425 km (60 km şehirdışı olsun ) yaptım hala bitmedi, üstelik kışlıklarla. Contaların değişmesi bu kadar farkeder mi bilmiyorum. Uzun yola çıkınca gerçek değerler ortaya çıkacak.
    Sizin yakıt iyi km kaç bilmiyorum, ama yıpranmış veya yüksek km motorlar ince yağa geçince eksiltme veya sızma yapabiliyormuş. Madem 10-40 kullanıyorsunuz Mobil 1 gibi kaliteli bir marka ile devam edin.




  • Merhabalar Değerli Üstadlarım,

    Ön disk balatalarını değiştirme zamanı gelmiş, bu işlemi hesaplı bir şekilde yapmak istiyorum. Aracın disk yüzeylerinde bir anormallik olmamasına karşın benim usta disk'lerin tornalanması gerekir diye bi laf attı ortaya(netekim ustama güvenmiyorum, henüz güvenebileceğim birini bulamadığım ve işçiliğini beğendiğim için de kendisini tercih ediyorum) .

    Disklerin torna ihtiyacı olup olmadığı nasıl anlaşılır. Torna yapılmadan değişen disk balataları risk/tehlike teşkil eder mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ConroeMAC

    Merhabalar Değerli Üstadlarım,

    Ön disk balatalarını değiştirme zamanı gelmiş, bu işlemi hesaplı bir şekilde yapmak istiyorum. Aracın disk yüzeylerinde bir anormallik olmamasına karşın benim usta disk'lerin tornalanması gerekir diye bi laf attı ortaya(netekim ustama güvenmiyorum, henüz güvenebileceğim birini bulamadığım ve işçiliğini beğendiğim için de kendisini tercih ediyorum) .

    Disklerin torna ihtiyacı olup olmadığı nasıl anlaşılır. Torna yapılmadan değişen disk balataları risk/tehlike teşkil eder mi?

    Şimdi bazı arkadaşlar yenisini taktır diyecekler doğrudur. Fakat araçlarımız biraz yaşlı, onu yenileyelim, bunu değiştirelim derken masraflar artıyor.
    Ben arka diskleri bile tornalattım ki bunlar önlere göre çok daha ince. Değiştirmek yerine tornalat gittiği yere kadar gitsin derim.
    Frenci denilen yerler var bunlarda Tüvtürkdeki gibi test cihazı var. Test sonuçlarına göre diskin yamukluğunu, tornalamaya ihtiyacı olup olmadığını söyleyebiliyorlar.
    İçim rahat etsin diyorsan bir frenciye götür derim. Hatta fren hidroliğini de değiştirsinler, kaliteli bir markanın iki kutu DOT4ü yeter. Değişmez, eksiği tamamlanır diyenlere inanma, hidrolik devir daim yapan bir sıvı değil.




  • Alphace A kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim hocam,

    Ben de sizin gibi düşünüyorum öncelikli disklerin tornaya ihtiyacı var mı diye baktırıp akabinde direkt firen balatalarını değiştirmek taraftarıyım. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim tekrardan.
  • ConroeMAC kullanıcısına yanıt
    Hocam frenci test için en az 20 lastik sök tak 10 tl alır, en az dediki torna tornacı alır 20. 50 tl orijinal bile 160 tl 100 tl ye bile bulabilirseniz diğer marka, size 50 tl ye gelir. İnternetten fiyatlara bakın. Birde şu var tornadan bi gelir disk ince usta der bombe vardı dibe kadar indim tepeyi aldım, torna olacaksa baştan bakıp bombe varmı söylesin usta
    Tornacıya sorarsan hallederiz abi der.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Saygıdeğer Hocam,

    Fiyat konusunda çok iyimsersiniz :) İzmir, Atasanayi'deki ustam torna için disk başına 35 tl dedi. Ben çifti 100 TL'ye Bosch marka disk ayna buldum. Balatalar ile beraber komple tertibat (Disk Aynaları ve Balata takımı) 150 - 160 tutuyor.

    Tavsiyelerinizi aklımda tutacağım Baranel Hocam.

    Şimdilerde başımda ciddi bir sorun daha var, aracın şanzımanı ciddi anlamda can sıkacağa benziyor. İzmir'deki otomatikçilerin birini (forumdan tanıyorum kendisini) aradım. Adam kontrol ve muayene için 150 TL istedi. 3000 -3500 arası da revizyon fiyatı veriyor.

    Ankara'daki tanıdıklar aracılığı ile aracı manuel'e çevirmeyi düşünüyorum. Onlar da işçilik ve malzeme dahil 3100 anahtar teslimi fiyat verdiler. Şimdi cevabını alamadığım tek soru aracın bu haliyle muayeneye takılıp takılmayacağı.

    Öncesinde yaptıran arkadaşlar 99 Laguna ve 97 Mazda araç sahibi arkadaşlar (forumdan yine) takılmadığını söylüyorlar. Ben de aracın trafik kaydında çıkıp çıkmayacağını ve eşzamanlı olarak TüvTürk'e de soracağım onlardan gelecek cevaba göre de manuel şanzıman ve vites düzeneği taktıracağım Hocam.

    Kusura bakmayın konuya bu şekilde yön vermemin sebebi engin bilgilerinizden ve tecrübelerinizden bu şekilde de yararlanmak (Sizler'den akıl almak!) tır.


    Saygılarımla.




  • ConroeMAC kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle forumlar bilgi ve deneyim paylaşım platformu, ben birçok şeyi bu forum sayesinde öğrendim. Hocam ben disk değiştirirken torna dediler sordum 20 tl ye hallolur denildi. Ustamı da tornacıyı da 20 yıldan daha fazla tanırım, sizden gelen fiyatlara bakarak demek ki bana özel fiyat vermişler. Hocam yanlış bilmiyorsam siz araçta yapısal değişiklik yapma niyetindesiniz, benim bu konuda bildiğim yapısal değişiklik muayene gerektirir. Asıl benim aklıma takılan konu manuel şanzımana geçince uyum sağlayıp sağlamayacağı. Vites kolu ve şanzıman arasına aktarıcı takılacak, çubuk yani. Birçok eleman değişmek zorunda kalacak çatal mesela, takılacak. Bu yapısal değişimi yaptınız diyelim, asıl mesele beyin. Arabanın beyini muhtemelen otomatiğe uyumlu yazılım ile yüklüdür. Ben aracımda immobilizer iptali yaptırdığımda, usta beyinde tüm sistemlerin yazılımı olur immobilizer pasif hale getirmek zorundayız demiş, yapmıştı. Size tavsiyem çok iyi araştırmanız olacaktır. Şöyle ki beyin 1. otomatik algılarken, manuel 4. Viteste olursanız, beyin manuel’e uymaz.




  • 
Sayfa: önceki 349350351352353
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.