Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
319.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @ emintolga; sahibinden.com sitesinde birkaç adet aradığın niteliklerde araç var. 30-35 bin lira aralıklarında (1 tane kırmızı Aero, 1 tane de siyah Vector 175 beygirlik modeli var mesela 58.000 km'de ciddi anlamda düşünülebilir). Tabi hangisi ne kadar sağlıklı onu bilemeyiz bakmadan denemeden. Benzinli modelleri dizellere göre eminim çok çok daha sorunsuzdur ve 100.000 - 150.000 km'ler Saab benzinli motorları için devede kulaktır. Ancak alınacak arabanın mutlaka turbosuna iyice bir baktırılmalı. Genelde 100.000 - 120.000 km'ler civarında detaylı bir turbo revizyonu ve bakımı tavsiye edilir. Yaklaşık 500-600 lira kadar bir masrafı olur ama turbonun ömrünü bir o kadar daha uzatır.

    Genel olarak konuşacak olursak,
    Konfor + performans arıyorsanız Vector daha mantıklı geliyor. Çünkü gerçekten spor şaseli modelleri gereğinden fazla sert şehiriçi kullanımlarda. Her ufak çukurda bile tak tuk vuruyor araba ve çok can sıkıyor. Ben her defasında hem çukura hem de arabayı bu kadar sert yapana sövüyorum : ))) Vector kullanma şansım olmadı bugüne kadar ama kullanıcıları konforundan çok memnunlar. Yol tutuş bakımından da Aero ve Vector arasında çok çok büyük bir fark olacağını düşünmüyorum. Eğer devamlı limitleri zorlayan bir yapınız yok ise Vector'ün yol tutuşu da fazlası ile yeter bence. Ha siz neden spor şaseli aracı tercih ettiniz diye bir soru gelebilir aklınıza, biz Vector diye aldık aracı, spor şaseli olduğu serviste ortaya çıkmıştı ve o saatten sonra yapacak bir şey yoktu artık...

    Lpg uygulama düşüncenize saygı duyuyorum. Mutlaka en kalitelisini taktırın, 3 lira 5 lira kar etmeyi düşünmeyin ucuzundan taktırayım demeyin bence. Bu konuda Teleflex markasını önerebilirim. Subaru Forester Turbolarda çok sık kullanılan bir marka TeleFlex ve herkes çok memnun. Biraz daha pahalı diğerlerine göre.

    2007 yılından sonraki 9-3 modellerinde gözle görülen ufak tefek görsel değişiklikler dışında aracın yürüyen aksamında oldukça fazla iyileştirilmeye gidildiğini okumuştum birkaç yerde. Alınabiliyorsa 40-45 bin lira aralıklarında 2007 model güzel bir 9-3 en sağlıklısı olur bence, tadından da yenmez : )

    İnşallah sizleri de aramızda görürüz birer Saab ile yakın zamanda :)

    ZurnaKazim Ataşehir'in hangi yan yolunda işyerin? Belki aracı görürüm aralarda bir yerlerde değilse. Ben de Ankara istikametine giden yöndeki yan yolda oturuyorum. Belki biliyorsan İKBAL Genel Müdürlüğü var hemen yan yol üzerinde. Onun bir iki sokak arkasındayım. Not bırakırım aracı görürsem 34 DA 1888 buradaydı diye :p :)

    Bu arada bu arka tekerleklerin virajlarda içe doğru birkaç derece dönme özelliğinin bütün 9-3 modellerinde var olduğunu sanıyordum ben. Re-axis sistemi... ?




  • valla benim ofis uzerinde fanuc yazan binanin hemen arkasindaki sokakta...ankara istikametinde yani... pek sik ofise ugramam ama gorusuruz oralarda yada tem'de bir gun...senin araba ne renkti benimki siyah...

    bu arada diger arkadaslar kizacak bize...kusura bakmayin arkadaslar...
  • KAP'a düşen Saab ile ilgili haber. Saab'ta hala işlerin düzelmediğini belirtiyor.

    Saab`ın sahıbı Swedısh automobıle, saab`da calısanlara maaslarının odenemedıgını belırttı. Haftalardır tedarıkcılere odeme yapmak ıcın kaynak aranırken, saab uretım
    de yapamıyor. pıyasa gozlemcılerı, saab`ın gelecegı konusunda endıselerını dıle getırırken, sırketın sozcusu erıc geers, grubun ıflasa gıtmedıgını belırtıyor.
    geers, ``maasları odemek ıcın kaynagımız yok. ancak gece-gunduz bır cozum bulmaya calısıyoruz. cozum bulacagımıza ınanıyoruz`` dedı. ancak sozcu, maasların ne
    zaman odenebılecegıne ılıskın bılgı vermedı. daha once spyker olan ısmını swedısh automobıle olarak degıstıren sırket, fınansal gucluklerı cozmek ıcın gorusmelerı surdurduklerını bıldırdı. saab, gecen yıl general motors tarafından swedısh automobıle`e 74 mılyon dolar nakıt, 326 mılyon degerınde ımtıyazlı gm hıssesı karsılıgında satılmıstı.
  • Bizim araç da siyah. Gün gelir denk geliriz elbet : )

    Bu arada Saab ile ilgili çıkan haber yine can sıkıcı... :(
  • @zurnakazım, değerli bilgilerin ve tavsiyelerin için çok teşekkür ederim.

    Benim tercihim performans ve konforu bir arada bulabilmek. Her ne kadar Aero'lar çok hoşuma gitse, gönlümde yatsa da sanırım bu durumda Vector daha uygun benim için. Yalnız sormak istediğim bir şey var; verdiğin detay bilgilerde 2. sırada yer alan 210hp ve 300nm olan motor için sadece Aero için midir, yoksa bu motor hem Aero hem de Vector modellerde de olabilir mi? Şunun için soruyorum, bunu genelde Aero araçlarda gördüğüm halde bazı ilanlarda Vector 2.0 yazmasına rağmen araç 210bg diyor. Acaba hangisi doğru, ikisi de mi?

    Acaba Aero araçları biraz daha konforlu hale getirmek mümkün değil mi, mesela amortisörleri falan daha yumuşak olanlarıyla değiştirilse bir faydası olmaz mı ki? Yoksa değmez mi?

    Bir de Tüekiye'deki Premium 1 paket ile Premium 2 paket arasındaki fark nedir biliyor musun, ya da bilen birileri var mı?

    LPG ne yazık ki günümüz şartlarında neredeyse elzem duruma geldi. Maddi olarak o kadar zorlamayacak olsa elbette ki LPG'ye gerek duymazdım. Bence, performansı etkilemediği ve araç için de sorun oluşturmadığı sürece, günümüz ekonomik şartlarında kullanmamak her baba yiğidin harcı değil :)

    Teşekkürler.




  • @Onurcukka, verdiğin bilgiler ve tavsiyeler için sana da çok teşekkür ederim.

    Sahibinden'i 2-3 senedir çok yakından takip ediyorum, ilanları günde 2-3 kere kontrol ediyorum :) Ne yazık ki kendi şartlarımda, orada şu an alınacak pek uygun bir araç yok. En başta fiyatlar yazın gelmesiyle birlikte uçtu gitti. Şubat sonu, Mart başında 36000TL olan 2006 model 1.9 TiD araç için şu sıralarda 46000TL isteniyor. 10-15 gün önce 2004 model 2.0t bir araç için 32000TL olarak girilen bir ilanda fiyat aynı hafta birden 41000TL'ye çıktı. Şimdi 500-1000TL düşürüyor fiyatı ufak ufak. Neticede benim çok acelem yok. Bir kaç ay daha bekleyebilirim. Şimdi araç alma değil satma zamanı daha ziyade :)

    2007'den sonraki modeller gerçekten göze çok hoş geliyor, fakat fiyatlar genelde 45'in üzerinde olduğu için bütçemi epey zorluyor, hatta aşıyor :) Ama Eylül'den sonra fiyatların daha uygun olacağını düşünüyorum. Hatta yılbaşına doğru model yenilemek için daha fazla araç satışa çıkacaktır. Her şartta sonbahar ile birlikte seçenekler artmaya başlar hep.

    Benzinliler dizele oranla biraz daha uygun fiyatlı gibi, ama yine de çok belli olmuyor. Ama ben de km arttıkça benzinli modellerin dizele oranla daha iyi olacağını düşünüyorum. O yüzden çok düşük km.de ve uygun fiyatlı bir dizel araç bulamazsam tercihim benzinli (+LPG) olacaktır.

    LPG için bende senin gibi düşünüyorum. Araç ne olursa olsun LPG takılsın mantığıyla sıradan bir marka tercih etmem kesinlikle. Kaliteli bir marka olacağı kesin, zamanı geldiğinde onu da iyice araştırırım artık ;) önce bi aracımızı bulalım da...

    100000-150000 km civarı araçlar alırken değil de genelde satarken çok problem oluyor. Halkımızdaki 100000 km psikolojik sınırı ve sonrası için ölü fiyatlar ne yazık ki 2. hatta 3. el bir araç alırken herkesi etkiliyordur mutlaka. Yoksa dediğin gibi bu araçlar için o km.ler birşey değil.

    ZurnaKazım'a sorduğum soruyu tersten bir de sana sorayım :) "Aero'ları biraz daha konforlu yapamaz mıyız, yoksa değmez mi?" diye sormuştum. Peki sence Vector'leri konforunu koruyarak biraz daha spor yapamaz mıyız, yaparsak da nasıl? Yoksa değmez mi?

    Çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emintolga -- 25 Haziran 2011; 2:34:51 >




  • Swedish Automobile her ne kadar Saab'ı yeni almış olsa da belki el değiştirirse ve/veya daha güçlü bir marka satın alırsa Saab için şimdikinden daha iyi olabilir, özellikle ülkemiz şartlarında... Yoksa Saab bu şartlarda yarın bir gün iflas etse/ettirse bile kapanıp gideceğini düşünmüyorum, elbet devam edecektir bir şekilde.

    Çinliler geçen sefer Saab'ı alamamışlardı, belki de tekrar denerler. Volvo'dan sonra Saab da Çinli olur bir bakmışsınız...
  • İlk başta şunu belirteyim, Premium 1 ve Premium 2 paketleri arasındaki farkları detaylı ve kesin olarak bilemiyorum ama ilanlarda dikkatimi çeken bir iki nokta var onları paylaşayım;

    Aynı yıl, aynı model olan araçların bazılarında koltuk döşemeleri farklı oluyor. Kimisinde telefon hazırlığı oluyor, kimisinde olmuyor. Bazılarında da arka kapılarda da hoparlör görüyorum. Genelde standart vectorlerde arka kapılarda kolon olmuyor. Sanırım bu tip farklılıklar var prem 1 ve prem 2 paketleri arasında. Bir de eğim ensörlü alarm falan da oluyor sanırım bu paketlerde... Kitapçıkta öyle bir şey okumuştum sanki.

    Bir Aero'yu daha konforlu veya bir Vector'ü daha sportif yapmak noktasına gelince; sanırım bir Vector'ü bir Aero gibi sportif yapmak daha kolay ve mantıklı olur. Bir takım güzel kaliteli yay + amortisör ile işlem tamamlanır. Araba alçalır ve yola daha iyi tutunması sağlanabilir, sürüş güvenliği ve keyfi artar. Ayrıca memnun kalmadığın zaman da eski sisteme dönüş yapman daha kolay olur. Ancak, okuduğum yorumlarla ve servislerdeki ustaların görüşleriyle birlikte, benim düşünceme göre Aero'yu daha konforlu hale getirmek hem çok mümkün değil hem de sağlıklı değil. Çünkü araç şase olarak bir kere temelden sportif ve sert üretiliyor. Amortisör ve yayları da aynı şekilde ona göre yapılmış. Sert şaseli bir araca yumuşak amortisör ve yay takmak konusunda kullanıcıların ve ustaların ortak düşüncesi '' yol tutuş kalitesinin '' ve dolayısı ile '' virajlarda güvenliğin azalacağı '' şeklinde. Ayrıca istenilen şekilde bir konfor yine de elde edilemez deniyor. Belki Koni marka sertlik ayarlı amortisörler ile birlikte orta şekerli bir şeyler yakalayabilmek mümkün olabilir. Bunun için de yaklaşık 1000 - 1300 TL arasında bir fiyatı da gözden çıkarmak lazım tabi : )

    Özetle,

    Eğer konforu daha ön planda tutuyorsan Vector alıp güzel bir yay + amortisör takımı ile biraz sertleştirmek daha mantıklı geliyor bana. Aero alıp da yumuşatmayı denersen ve istediğin sonucu elde edemezsen çıkmaz bir sokağa düşmüş gibi olacaksın eğer Aero sana çok sert gelirse. Atsan atılmaz satsan satılmaz bir durum oluşacak... Belki de Aero'nun sertliği çok da rahatsız etmeyebilir seni, kişiye göre değişir hissiyatlar. Vector'de sportiflik + konfor konusunda oynama şansın ve istediğin gibi bir sonuç elde etme olasılığın daha yüksek. Bu noktada ben Vector'ü tercih ederdim. Örneğin kuzenim, leylek gibi duran Honda Jazz'a sadece 5 cm yay tatktı ve aracın yol tutuşu, sürüş keyfi kat kat arttı : )

    İlanlarla ilgili soruna gelecek olursak da o ilanlara sakın kanma. Kullandığı arabanın kaç hp olduğunu bilmeyen yüzlerce kullanıcı var. Bizim aracı aldığımız adam bu araba 110 HP demişti bana telefonda. Ben de o KW değeridir HP değildir dedim ve nitekim de öyle çıktı : ))
    Benzinli modeller Aero ise veya arkasında 2.0T yazıyor ise 210 hp 300 nm değerlere sahiptir. Bu şaşmaz eğer araç ile oynanmamışsa. Belki arkasında 2.0 T yazanlar Vector Paketli 210 hp'lik motora sahip olanlar, Aero yazanlar ise spor şaseli ve Aero donanımlı 210 hp'lik motora sahip olan araçlar olabilir.

    İmkanın olsa ve bulabilsen de keşke 1.9 TTiD alabilsen. Az yakar çok kaçar... Dizelcilerin dediği gibi, bize 4500 devir yeter alayına gider :D




  • @Onurcukka, çok değerli bilgiler vermişsin teşekkür ederim. Anlattıklarına göre birçok şey şimdi daha yerli yerine oturdu kafamda :) Dediğin gibi Vector daha mantıklı bir seçim olacak. Tesbitlerine göre mümkün olduğunca donanımlısına bakacağım artık :)

    İlanlara pek güven olmayacağını söylüyorsun, peki bir araca bakarken bunları bir yerinden anlamanın bir yolu yok mudur ki? Bir yerinde kod falan olur, bişey olur hani, oradan kesin bilgi alınır gibisinden?

    Bir de ilk mesajımdaki önemli bir soruma tekrar dikkat çekeyim; 9-3 bakarken özellikle dikkat etmem gereken şeyler nelerdir ve nelerden uzak durmalı, neleri göz ardı etmeliyim? Nerelerine iyice bakmalı, kontrol etmeli, dikkat etmeliyim. Kronik veya önemli sorun oluşturabilecek yerleri var mıdır?

    1.9 TTiD makineler benim de dikkatimi çekmişti, lakin biraz bütçe üstü geldi :) Ama belli olmaz, kader kısmet işi, belki denk gelir ;)

    Teşekkürler.




  • SAAB kısa vadede finans sorunlarını çözdüğünü orta-uzun vade için görüşmelerin sürdüğünü açıkladı.

    Çinli bir firmanın 582 Saab siparişi verdiğini ve ödemenin tamamını peşin 13 milyon Euro olarak yaptığını, bu parayla çalışanlara olan tüm borçların bu ay sonuna kadar ödeneceğini açıkladı. Orta ve uzun vadede de fon çalışmalarının sürdüğünü açıklayan şirket CEO'su Victor Muller, yatırımcı ve finansör Vladimir Antonov'un Saab ile ilgilendiğini ve 8 hafta önce İsveç Ulusal Borç Ofisi'ne (NDO) Saab'ın borçlarını temizlemek için teklifte bulunduğunu ve cevap beklendiğini, bu kritik dönemde Antonov'un finansman ve sermaye için büyük katkıda bulunacağını da söyledi.

    Kaynak:http://goo.gl/kUcdU


    Source: Saab June 27, 2011

    Swedish Automobile Update On Additional Short-Term Funding

    Trollhättan, Sweden: Swedish Automobile N.V. (Swedish Automobile, formerly Spyker Cars N.V.) announces that a Chinese company placed an order to purchase 582 Saab vehicles with a total value of EUR 13 million from Saab Automobile AB (Saab Automobile) and the full pre-payment is expected to be received this week, providing Saab Automobile with short-term funding to pay the wages to its employees and make partial supplier payments.
    Swedish Automobile and Saab Automobile continue their discussions with several parties to secure additional short-term funding to restart production. There can, however, be no assurance that these discussions will be successful or that additional short-term funding will be obtained. Discussions on the sale and lease-back of the real estate of Saab Automobile are ongoing.

    Victor Muller, CEO of Saab Automobile and Swedish Automobile, said: "I am pleased to announce this agreement, as it secures part of the necessary short-term funding for Saab Automobile and allows us to pay our employees' wages before the end of this month. The management of Saab Automobile is deeply committed to the company and its employees. I respect the decision of the union members to resign from the board of Saab Automobile. We very much regret the current cash shortage which is causing undeserved hardship to all and we are working relentlessly to resolve the current situation. We hope to secure additional short-term funding, necessary to reach agreement with all of our suppliers to restart production, soon.

    “Mr. Vladimir Antonov's interest in participating as an investor/financier in Swedish Automobile remains unwavering, but he is still awaiting a decision on his clearance from parties at interest following the Swedish National Debt Office (NDO) recommendation to clear him over 8 weeks ago. Once clearance has been obtained, Mr. Antonov can provide much needed financing and/or capital to Swedish Automobile/Saab Automobile at this critical time. We are pushing hard to obtain this vital clearance as soon as practically possible."

    Swedish Automobile will update the market of any new developments.




  • Motor gücünü anlama konusunda ilk etapta ruhsattaki bilgiye güvenebilirsin büyük ölçüde ama onun da yanlış yazılma riski var tabi, insan elinden geçiyor ne de olsa. Net sonucu aracın şase numarasını Gökşenler'e bildirerek alabilirsin.

    Dizel motorlarda 120 hp ve 150 hp modelleri var ülkemizde. Bugüne kadar 120 hp'lik modeline hiç rastlamadım ilanlarda. Dışarıdan da gözle görülür bir farklılığı var mı onu da bilemiyorum. Benzinli motorları yukarıdaki mesajlarda da bahsedildiği gibi arkasındaki harflerden anlamak mümkün.

    Aracı alırken dikkat edebileceğin noktalar senin bir aracın kaportasından, motorundan, donanımından ne kadar anlayabildiğinle sınırlı bence.

    Biz aracı alırken yanımızda galerici bir tanıdığımızı götürdük, aracın neresinde ne var ne yok diye ilk onla baktık. Sonra kaportacıya götürdük ve değişen, boya yok denince aldık. Aracın zaten küçük bir çamurluk kazası ve çiziği var o da gözle görülüyordu vs... Tek hatamız motora hiç baktırmadık araç 83.000 km'de diye. Sana tavsiyem özellikle dizel alacaksan mutlaka motoruna çok iyi bir ustada baktır. Veya 150-200 lira ver yetkili serviste expertiz yaptır komple. Bilgisayara bir soksunlar. Dizel partikül filtresi de dizel modellerinin baş belası, her marka dizel araçlarda bu sorun mevcut. En son çare onu iptal ettirdik biz artık...

    İlk etapta motora bakarken mutlaka motorun üst plastik kapağını bir aç bak... Ben bunu tecrübe ettikten sonra öğrendim mesela :) Kaputu açtık, her taraf tertemiz normal gözüküyordu, tamam güzel herhalde dedik. Aracı satın aldık, genel bir bakım için servise gittik, o plastik motor kapağı açılınca kapkara bir kurum dağı ile karşılaştık. Egr valfi arızalıymış, emme manifoldu tıkalıymış falan filan 1200 lira masraf çıktı ilk dakikada.

    Lastiklerin dışardan gözle bakınca anlarsın zaten ne durumda olduklarını. Jantlar da aynı şekilde belli eder kendini. Kronik bir sorun olarak 2007 öncesi modellerde ön konsol tuşlarında (özellikle fan + ve - tuşlarında ) soyulmalar oluyor. Bu da gözle görülür ve önemli bir şey değildir bana göre.

    Önemli bir nokta, çok büyük olasılıkla otomatik şanzıman bir araç olacaktır alacağın. Çalıştırıp durduğu yerde, tek tek konumlar arasındaki geçişlere bak. P konumundan R'ye R'den D'ye vb gibi... Bir takırtı tukurtu varsa o anda çıkabilir belki ortaya.

    Kumandadan katlanır elektrikli aynaları bir kontrol et. Kumandadan sağlıklı kapanıyorlar mı... Bizim sağ ayna bazen kapanmıyor mesela. Aynı şekilde içerideki düymeden de bir kontrol etmekte fayda var.

    Müzik tesisatı ve bilgi erkanları da o anda kontrol edilebilecek noktalardan sayılabilir... Sunroof'a bakarsın, elektrikli koltuklara bakarsın. Klimayı ve fanın çalışmasını kontrol edebilirsin. Bu saydıklarımda çok büyük olasılıkla hiçbir sorun çıkmaz ama belli de olmaz. Bakmakta fayda var. Ben her tarafını kurcalamıştım : )

    Bu tip elektronik aksamlar çok ölümcül noktalar değil tabi, en önemlisi motor, yürüyen aksam ve kaportadaki değişenler. Bunun için de güzel bir ustaya gitmende her zaman fayda var. İlk anda 100 200 lira expertiz parası çok gelebilir insana ama daha büyük bir zarardan da döndürebilir insanı. Son olarak da mutlaka ama mutlaka aracı al bir test sürüşüne çık. Biz bunu da yapmadık, insan alacağı arabayı bir kullanmaz mı... Alıp yolda eve dönerken sol önden gelen lakır lukur bir sesi farkettik hafif bozuk yollarda ve hala bu sesi çözebilmiş değiliz : ) Sürüş esnasında şanzımanda da bir sorun varsa zaten belli eder kendini...

    Diğer arkadaşlarımız da tecrübe ve önerilini paylaşınca daha da faydalı olur umarım : )




  • merhaba arkadaşlar ben kendim bu işi yapıyorum ruhsatta yazan bilgiler sallamasyon genelde çünkü o işi yapan memur yoğunluktan dolayı çok ufak tefek şeyleri önemsemiyor tabii şurasıda var kw cinsinden yazılıyor önceden hp cinsinden yazılıyordu ruhsatlar en iyisi teknik veriler için yetkili servisinde saab ı gerçekten bilen birine sormak saablara lpg konusunda ise bende daha önce saab 9,5 aero vardı teleflex lpg taktırmıştım fakat fazla kullanma şansım olmadı satmak zorunda kaldım 10000 km kullanabildim en iyisi prince yada teleflex ikiside hollanda yapımı diğerlerini sakın denemeyin pişman olursunuz tabii bunu saab için söylüyorum

    saab için lpg sıkıntılar yaratabiliyor ama bu markaların en iyisi olduğunu söyleyebilirim özelliklede teleflex sonuçta kuru yakıt biryere kadar volvo için ise genelde prince uygun olduğunu volvo kullanıcılarından duyuyorm ben saab dizel değil de benzinli olarak binmeyi tercih ederim çünkü türkiyedeki yakıt kalitesi belli 100/70 i nereden geldiği belli değil benim saab ustası lpg nin uzun vadede sıkıntılar çıkaracağını söylüyordu motorda saab sonuçta uçak teknolojisini yansıtıyor tabii birde benzin fiyatlarına baktığımızda ekonomi ekonomidir




  • emintolga aero vectör donanım paketleri bende daha önce servise sormuştum güç olarak ikiside 210 hp fark sadece ufak tefek şeyler 9,5 aero almanı tavsiye ederim çünkü daha dolu ve daha güçlü tabii ekonomik durumun nedir bilmiyorum çok uygun fiyatlara yazın bulmak imkansız çünkü internette ki ilanlar öylesine ilancı olduğu için ancak gerçekten satmak isteyen birisi olacakta yani hepsi tok satıcıyım triplerinde en uygun zaman aralık ayı saab ın doğru dürüst piyasasının olmadığı da bunun en önemli faktörü
  • HEM PERFORMANS HEM EKONOMİ AERO DAN VAZGEÇİLMEZ
  • herkese merhabalar. dh ye yeni üye oldum. internetten bakıyorum saab 9-5 2.3 benzinli araçlar 20-25bin civarında. böyle güzel arabalara neden böyle düşük fiyat çekiliyor? yani arabaların masrafı mı vardır, yoksa türkiye de piyasası olmadıgından mı böyle? ben 2001-2003 model civarı bir 2.3 9-5 almak istiyorum ve max. 25 bin lira bütçem var. servis konusunda opel servislerine gidilebildiğini duydum ama ne kadar doğru ve uygun mu bilmiyorum. 2.3 te yakıt konusunda bilgim yok. yani 100km de kaç litre yakar pek bilgi bulamadım. saab sahibi arkadaşların servis konusunda, yakıt konusunda, kısacası genel olarak yardımcı olmasını bekliyorum. malum tecrübe konuşacak yani. inşallah sizin bilgilendirmelerinizle yıllardır hayal etiiğim saab a sahip olurum...
  • Almayı düşündüğün modellerdeki 9-5 kasalar benim de çok hoşuma giden modeller. Yakıt konusunda hiç zorlamasan bile şehir içi 11-12 litreden aşağı düşmez diye düşünüyorum. Şehir dışı otoban kullanımında ise eğer kendine hakim olabilirsen 7 ila 9 litre arası bir tüketim yakalayabilirsin. Benzin & Lpg kombinasyonunda bile bayağı can yakar yakıt tüketimi ama yaktığının karşılığını da fazlasıyla verecektir. Bir testte izlemiştim, 100-160 km/s (yanlış hatırlıyor olabilirim aralığı) ara hızlanması Porshe 911 'den daha hızlı bir araçtan bahsediyoruz : ) Ayrıca yazılım upgradeleri ile birlikte inanılmaz haller alabiliyor... Örnekleri var internette.

    Servis konusunda hiç opel servislerine gitmene gerek yok, işinin ehli bir sürü özel saab servisi var sanayilerde. Bulunduğun yerde mutlaka bulunur bunlardan anlayan özel bir servis. Hele İstanbul'da isen hiç korkma...

    Araçların ucuz olması hem üzerine 2 kasa çıkmış olmasından hem de Türkiye şartlarında yeteri kadar tutunamamış olmasından kaynaklanıyor. Fiyat - Performans - Donanım - Güvenlik - Kalite olarak alınabilecek nadir araçlardan birisi bana göre. Soğutmalı koltuğa kadar bir çok özellik var araçta. Araştırmışsındır zaten özelliklerini A'dan Z'ye...

    Başka soruların olursa yardımcı olmaya çalışırız : ) Sabırsızlıkla bekliyoruz yeni kullanıcıları ve hayranları : )




  • @Onurcukka, Hocam harikasın çok teşekkür ederim verdiğin değerli bilgiler için. Hepsini tek tek not alıyorum. Araç bakmaya gittiğimde bütün bunlara dikkat edip bakacağım. Sağolasın.
  • @Aero84, 9-5'ten ziyade 9-3 benim daha çok hoşuma gidiyor. Bir de 9-5'lerin 2005 üzeri modelleri nisbeten daha düzgün gibi, ama onlar da benim bütçemi biraz aşıyor.

    Her ne kadar gönlümde Aero yatyorsa da illa Aero veya Vector olsun diye bir takıntım yok. Ama Onurcukka'nın bahsettiklerinden sonra Vector alıp konforunun yanında biraz sportif hale getirmek, Aero alıp araca daha fazla konfor katmaktan daha uygun gibi geldi bana. Yine de kısmet işi biraz, bakalım hangisini uygun fiyata, uygun şartlarda ve ne zaman bulabileceğim? :)

    LPG için Teleflex'i ben de önceden duymuştum. Alacağım araçta LPG olmazsa mutlaka öncelikle bunu bi araştıracağım.

    Bu arada Ankara'da 1, İstanbul'da ise 2 tane yetkili servis olduğunu biliyorum. Bu iki şehirde tavsiye edilen özel servisler nerelerdir acaba, adres ve telefon bilgilerini nereden bulabilirim? Yarın bir gün uygun bir araç bulursam götürüp gösterebileceğim yerleri şimdiden bilirsem son anda aramaktan daha iyi olur sanki :) Bilen ve tavsiye edebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.




  • istanbul da olmadıgım için servis sıkıntılı. bir de bana da 9-3 daha çekici geliyor ama hem bütçemi aşıyor, hem de 9-5 daha lüks ve dolu. bu yüzden 9-5 lere bayagı bi ilgiliyim. bu 2.3 motorların hepsi aero mu oluyor? yani internette kimisinde aero yazıyor kimisinde yazmıyor. yardımcı oldugunuz için saolun. inşallah bi 9-5 le aranıza katılırım...

    aslında para olacak şundan alacan parıl parıl gezecen...
    http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2008/05/image45381_b1.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karamanoglu70 -- 30 Haziran 2011; 8:56:40 >
  • bir de internette 20bine de var 25 bine de var 28 e de var.şimdi ben 20binlik olanlardan birini alsam ustalarla çok mu uğraşırım? bu 9-5lerde özellikle dikkat etmem gereken neler var? özellikle aero olsun diye mi bakayım?
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.