Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
319.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Var tabi ki, hem motorun beynini kontrol eden bir elektronik üniteye direkt uygulanan yazılım işlemli güç artışı yapılıyor hem de bundan bağımsız power box adı altında güç kutuları aracın beynine bir soket yardımıyla bağlanarak bir işlem yapılıyor. Her ikisinde de söylenenlere göre ( 1.9 turbo dizel için ) 25-30 hp arası bir güç artışı ile 40-60 nm arası tork artışı elde ediliyormuş. Bu tip bir işlem sonunda motorun güç verileri 150 hp - 320 nm 'den 175 hp - 380 nm değerleri arasında bir yere çıkıyormuş.

    Bununla birlikte söylenene göre normal kullanımda yakıtta da %10 civarında bir düşüş sağlanıyormuş :)

    Ortalama fiyatları da aracın marka, model ve motor hacmine göre 350 TL ile 1200 TL arasında değişiyor araştırığım kadarı ile. Tabi Saab'ın orjinal performans ürünü olan Hircsh markası yetkili serviste yaklaşık 2000 - 2200 TL gibi bir fiyata uygulanıyor , bu aradaki uçurum fiyat farkının sebebini tam olarak anyalabilmiş değilim :)

    Not: Uygulama sonucunda 11 saniye olan 0-100 değeri 9 küsür saniyelere kadar yükselebiliyormuş ve son hızda da hissedilir artış sağlanıyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurcukka -- 1 Nisan 2011; 13:07:18 >




  • arkadaşlar öncelikle şöyle söyleyim 9,3 tid ile 159 1,9 jtd motoru aynı olup sadece yazılımlarında çok az farklılıklar olduğunu düşünüyorum ben 9,3 ttid test aracını kullandım çok daha iyi gittiğini söyleyebilirim yazlım konusunda gökşenler otomotive sordum yetkili servisin garanti adı altında yapacağından dolayı o rakama istediğini düşünüyorum ben saab ı benzinli turbo olarak almayı tercih ederim. volkswagen ve audi için dsg şanzumanın sıkıntılı olduğunu diğer formlarda çok sık duydum ayrıca o markaların malzeme kalitesi tartışılır saab üzmezsen üzmüyecektir yani hırpalamaya gelmez tabii ki bütün araçlar için geçerlidir ama volkswagen ve audi seat ve skoda da olduğu gibi bütün malzemeleri aynı saab ın turbosu garret ( dünya markası ve dünyada birçok marka bu turbo yu kullanıyo ) ya wolkswagen adı sanı belli olmayan bir turbo sonra benim birde anlam veremediğim insanlar sırada bekliyor bu araçları şanzuman 9,3 lerin şanzumanı sıkıntılı neden çünkü şu an piyasada olan 2000 model ve üzeri saabların gm tarafıdan yapıldığı için doğrusu sıfır bir 9,3 tid için demiyorum ama 100000 km yi geçmiş bir araçtan korkuyorum mercedes zf şanzuman kullanıyor neden çok daha kaliteli ve sağlam dayanıklı olduğu için tabii ben bunları otomatik araçlar için söylüyorum volvo getrag şanzuman kullannıyor o da çok uyumlu birazda otomatik aracın kullanım şatlarını iyi bilmek lazım saab ı düzeltirse spyker düzeltecek daha yazacak çok şey var da....




  • dışarıda yapılan yazılımların sağlıklı olmadığı gibi para tuzağı olduğunu düşünüyorum.
  • servis yaptığı işin arkasında durur çünkü fatura garantisi var en azından ama dışarda yapılanlar yorum sizin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero84
    arkadaşlar öncelikle şöyle söyleyim 9,3 tid ile 159 1,9 jtd motoru aynı olup sadece yazılımlarında çok az farklılıklar olduğunu düşünüyorum ben 9,3 ttid test aracını kullandım çok daha iyi gittiğini söyleyebilirim yazlım konusunda gökşenler otomotive sordum yetkili servisin garanti adı altında yapacağından dolayı o rakama istediğini düşünüyorum ben saab ı benzinli turbo olarak almayı tercih ederim. volkswagen ve audi için dsg şanzumanın sıkıntılı olduğunu diğer formlarda çok sık duydum ayrıca o markaların malzeme kalitesi tartışılır saab üzmezsen üzmüyecektir yani hırpalamaya gelmez tabii ki bütün araçlar için geçerlidir ama volkswagen ve audi seat ve skoda da olduğu gibi bütün malzemeleri aynı saab ın turbosu garret ( dünya markası ve dünyada birçok marka bu turbo yu kullanıyo ) ya wolkswagen adı sanı belli olmayan bir turbo sonra benim birde anlam veremediğim insanlar sırada bekliyor bu araçları şanzuman 9,3 lerin şanzumanı sıkıntılı neden çünkü şu an piyasada olan 2000 model ve üzeri saabların gm tarafıdan yapıldığı için doğrusu sıfır bir 9,3 tid için demiyorum ama 100000 km yi geçmiş bir araçtan korkuyorum mercedes zf şanzuman kullanıyor neden çok daha kaliteli ve sağlam dayanıklı olduğu için tabii ben bunları otomatik araçlar için söylüyorum volvo getrag şanzuman kullannıyor o da çok uyumlu birazda otomatik aracın kullanım şatlarını iyi bilmek lazım saab ı düzeltirse spyker düzeltecek daha yazacak çok şey var da....

    Noktalama işaretlerine özen gösterseniz ne güzel olacak!..
    Hiç bir şey anlaşılmıyor yazdıklarınızdan!..
    Elli defa okumak gerekiyor.

    Saygılar...




  • Arkadaşlar herkese selam. İnat edip , zorlayıp takıntım olan SAAB arabama sahip oldum. 2006 9.3 1.9 düz vites .Aracın kasko değeri 58.000 TL. Sürüş zevki , emniyet, yol tutuşu , hızlanması mükemmel. Kırmızı ışık kalkışlarında yanında ne olurssa olsun açık ara fark atıyor. Aracın bakım ve tamir konularında buradaki arkadaşlarının yaşadıklarını ve tecrübelerini paylaşması son derece önemli. Sebebi İs6tanbul da mesela sadece iki servis olması.

    Başlarken hemen şu bilgiyi paylaşayım:
    SAAB 9.3 lerin fren balataları Opel vectra ile aynı ve yarı yarıya ucuz. Partekül filtreside birebir.

    Bu tür bilgileri olan arkadaşlar lütfen bunları paylaşalım.

    Performans yazılımı konusunda motoru çabuk yıprattığı konusunda çok duyum aldım. Bu konuda bilgi verebilecek arkadaş var mı?

    Tepkime süresini yarıya düşüren bir cihaz duydum .500 TL civarındaymış. Birde bu konu hakkında bilgili bir arkadaş varsa cevap alabilir miyim?
    Teşekkürler.




  • Hayırlı olsun, aramıza hoş geldin :)

    1.9 TiD modelinin ülkemizde düz vites modelinin olduğunu da senin aracılığın ile öğrenmiş oldum :)

    Abimde senin aracının aynısının tiptronik viteslisi mevcut. Yaklaşık 5-6 aydır kullanıyoruz aracı. Bir iki küçük sıkıntı dışında en ufak bir şikayetimiz memnuniyetsizliğimiz yok araçtan. Pişman olmayacaksın sen de tercihinde :)
    Bu bahsettiğim ufak sıkıntılar da amortisör sesi ve şasenin sert oluşundan ötürü konfordaki düşüklük.

    Bakım konusunda bir iki tecrübemizi paylaşayım. Özel serviste yaptırıyoruz bakımlarını aracımızın, 10.000 km bakımı 300 - 450 TL arasında değişiyor. 108.000 km'de ağır bakıma girdi abimin aracı, triger seti komple değişti. 5 yıl veya 110.000 km sonra değiştirilmesi gerektiği söylenir. Aracının km'si kaç bilemiyorum ama 5 yılı doldurmuş durumda. Eğer değişmediyse bir kontrol ettirmende fayda var diye düşünüyorum.

    Performans yazılımları ile ilgili sen ne kadar şey biliyorsan ben de o kadar biliyorum internette araştırdığım kadarı ile. Gaza çok yüklenmezsen ve çok sık sıkıştırmazsan motorun ömründe bir olumsuzluk yaratmadığını ve hatta yakıt tasarrufu yapabileceğini söyleyenler de var, senin dediğin gibi olumsuz etkilediğini söyleyenler de... Biz de hala düşünüyoruz yaptırıp yaptırmamayı :) Aslında performanstan çok memnunuz ama alt devirlerde araç inanılmaz hantal. 2000 devire kadar ölü gibi araç. Gaz tepkimesi çok zayıf.

    Gaz tepkimesini artıran cihaz ise sanıyorum ki Sprint Booster denilen cihaz. Gaz Pedalına monte ediliyormuş ama onun ile ilgili de hiçbir somut tecrübem yok ne yazık ki:(

    Diğer araç özellikleri vb konularda da sorun olursa cevaplarım memnuniyetle... Tekrar hayırlı olsun :)




  • selamlar.

    saab 1.9 tdi 2006 İstanbul şehir trafiğinde 7.7-7.8 lt mazot sarf ediyorum. Bu araçtan kullanan arkadaşlar kendi yakıt tüketimini yazar mı acaba? Sanıyorum biraz fazla yakıyor. Oksijen sensöründen şüpheleniyorum.

    Partekül filtresini yeni değiştirmeme ramen aradabir motor arıza lambasını yakıyor. Çekişi azalıyor. Bilgisayara bağlayıncada partekül tıkalı arızası veriyor. Ancak birkaç gün kullanınca kendi kendine arıza lambası sönüyor ve çekişi normale geliyor. lambda yani oksijen sensöründen şüphelenmekte haklımıyım acaba? Arıza lambası yanarken ve çekiş düşükken kontağı her kapatıp tekrar çalıştırdığımda 4-5 km normal gidiyor sonra çekiş azalıyor.Birde servis dizellerde tek sensör var derken tamircim ısrarla iki sensör olduğunu söyledi. Bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum .
  • Birde şunu söylemek istiyorum: Motor yağı olarak mutlaka partekül filtresi özellikli yağ kullanın. Bunu boşuna çıkarmamışlar.Biraz pahalı ama partekül tıkanması daha ciddi bir sorun.
  • Yakıt tüketimin şehiriçi trafiği için gayet normal. 1560 kg - 1900 cc ve otomatik vitesli (düz vites olduğunu unutmuştum pardon, bu durumda 1 litre kdar daha iyi bir değere inebilirsin dikkatli kullanımda, tabi şu arızayı giderdikten sonra) bir araçtan dizel olsa bile aha iyisini bekleyemezsin.

    Motor arıza ışığına ve çekiş düşme konusuna gelecek olursak,

    Aynı sorunu biz de yaşadık. Arıza ışığı yandı ve birden turbo devre dışı kaldı. Devir 2500 - 3000'i geçmiyordu kilitleniyordu. Bizde de aynı şekilde partikül filtresi hatası verdi bilgisayar, ayrıca egr valfinden de şüphelenildi yetkili serviste. Göksu otomotive götürdük aracı tavsiye üzerine ve Ramazan usta manifoldda sorun olduğunu, yanlış yağ kullanımından dolayı kurum yaptığını söyledi. Teşhisi de gayet yerinde ve doğruydu. Emme manifoldu söküldü ve neredeyse 1 parmak kurum bağlamıştı içerisi. Temizlemeye çalıştılar ama yeteri kadar iyi olmadı sonra yenisi takıldı ve sorun ortadan kalktı tamamen...

    Sözün özü emme manifoldunu da bir kontrol ettirmende fayda var diye düşünüyorum... Dizellerde özellikle yanlış veya ucuz yağ kullanımından dolayı karşılaşılan en büyük sorunlardan birisiymiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurcukka -- 29 Nisan 2011; 0:05:08 >




  • Selamlar Arkadaslar

    araniza yeni katildim...2006 saab 9.3 2.0T vector kullanicisiyim. aracin user guide'larinin elektronik versiyonlarini yani kitapciklarini ariyorum...nerden bulabilirim.

    saygilarimla
  • Hoşgeldiniz aramıza ve aracınız hayırlı olsun :)

    Türkçe kaynaklı bulamadım ancak yabancı dil kaynaklı bulabildim. Eğer dil konusunda sıkıntı yaşarsanız sadık dostumuz '' google '' dan çeviri hizmetini kullanabilirsiniz, oldukça faydalı olabiliyor.

    http://www.gmprotectionplanwarranty.com/owners-manual/saab/

    Bu adrese girip oradan modelinizi seçmeniz yeterli olacaktır. Sayfanın yüklenmesi biraz zaman alabiliyor...

    Eğer takıldığınız noktalar olursa kendi aracımızın kitapçığından yardımcı olurum size. Bizim aracımız da 2006 model, motor dışında her şeyi aynı yani sizinki ile :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zurnakazim

    Selamlar Arkadaslar

    araniza yeni katildim...2006 saab 9.3 2.0T vector kullanicisiyim. aracin user guide'larinin elektronik versiyonlarini yani kitapciklarini ariyorum...nerden bulabilirim.

    saygilarimla


    Aracınız hayırlı olsun. Km, renk, donanım ve fiyat hakkında bilgi verirseniz bizim için de aydınlatıcı olur, şimdiden teşekkürler...
    Kazasız günlerde kullanmanızı temenni ederim...
  • herkese merhaba. uzun süredir var sanırım bu başlık. ben bugün gördüm. maalesef benim de bir saab'ım yok ama ben de hastasıyım bu arabaların. bir adet nissan maxima aracım var. şu yaz tatilini bir atlatırsam takasla üstüne 12-13 bin lira verip bir adet 9-5 almayı düşünüyorum. önerileriniz varsa lütfen yazın. arabaya fena halde yabancıyım. görüşmek üzere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalamba

    herkese merhaba. uzun süredir var sanırım bu başlık. ben bugün gördüm. maalesef benim de bir saab'ım yok ama ben de hastasıyım bu arabaların. bir adet nissan maxima aracım var. şu yaz tatilini bir atlatırsam takasla üstüne 12-13 bin lira verip bir adet 9-5 almayı düşünüyorum. önerileriniz varsa lütfen yazın. arabaya fena halde yabancıyım. görüşmek üzere...


    Yaşınızı bilmiyorum ama ben 9-3'ü daha sportif buluyorum, 9-5 de süper tabi. Hakkınızda hayırlısı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalamba

    herkese merhaba. uzun süredir var sanırım bu başlık. ben bugün gördüm. maalesef benim de bir saab'ım yok ama ben de hastasıyım bu arabaların. bir adet nissan maxima aracım var. şu yaz tatilini bir atlatırsam takasla üstüne 12-13 bin lira verip bir adet 9-5 almayı düşünüyorum. önerileriniz varsa lütfen yazın. arabaya fena halde yabancıyım. görüşmek üzere...


    Selam size de... Evet epeydir var bu başlık ama pek aktif değil ne yazık ki.

    Kaç model bir 9-5 almayı düşünüyorsunuz? Dizel mi, benzinli mi düşünüyorsunuz?

    Konfor, sağlamlık, güvenlik ve yol tutuş gibi konularda sahibini pişman etmeyecek bir model olduğunu düşünüyorum.

    Motor performansı konusunda eğer dizel alırsanız (150 hp 320 nm) biraz hantal kalabilir gibi geliyor bana. 9-3 kasasını anca kaldıran bir motor çünkü ve 9-5 biraz daha ağır bir araç. Yok eğer benzinli almayı düşünüyorsanız o zaman performans konusunda daha tatminkar olacaktır kanaatindeyim. Tabi performans ile doğru orantılı olarak benzinli motorlarda yakıt tüketimi de artıyor biraz :) Dizellerin yakıt tüketimi de şehir içinde 8-10 litre arası, şehir dışında ise 5.5 - 7.5 arası değişebilir kullanım tarzınıza göre. Ortalamada 8 litre civarında mazot tüketir aşağı yukarı.

    Donanım olarak ise önlerde soğutmalı koltuğundan arkalarda ısıtmalı koltuğa kadar birçok özellik sunabilen bir model. Hafızalı sürücü koltuğü ve yan dikiz aynaları vb... Baya uzar bütün özelliklerini yazmaya kalkarsak :)

    Daha özel kafanıza takılan sorular varsa detaylı bir şekilde cevaplandırmaya çalışırız arkadaşlarımızla... İnşallah gönlünüze göre bir araç bulabilirsiniz :)




  • Arkadaslar iyi aksamlar

    Yillardir merak ettigim , hep arastirdigim ve ne zaman araba degistircek olsam
    mevcut butun ilanlarini inceledigim ve ilgili butun yazilari okudugum araci
    (Saab 2003 20t 175 hp premium 2 paket) yaklasik 10 gun once satin aldim
    artik bende bir saab kullanicisiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty1907


    Arkadaslar iyi aksamlar

    Yillardir merak ettigim , hep arastirdigim ve ne zaman araba degistircek olsam
    mevcut butun ilanlarini inceledigim ve ilgili butun yazilari okudugum araci
    (Saab 2003 20t 175 hp premium 2 paket) yaklasik 10 gun once satin aldim
    artik bende bir saab kullanicisiyim


    Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız kullanmanızı dilerim...
  • Cok tesekkur ederim
  • Merhaba arkadaşlar,
    2001 model 9-5 aero kullanıyorum, bir kaç gündür sabah çalıştırdığımda rolantide problem oluyor, araba sıcakken ççalıştırdığında bir problem yok. Ankara'da bildiğiniz iyi bir saab servisi var mı?
    Teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.