Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
319.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tekrar Selamlar Arkadaslar

    epeydir foruma giremedim... oncelikle basta Onurcukka arkadasima ve iyi dileklerde bulunan herkese tesekkur ederim...manual'i indiriyorum su anda cok tesekkurler.

    Aracim 2006 model 27500 KM'de bir doktorun esine aitti. arac siyah, standart ozellikler haricinde sunroof, hafizali koltuk, xenon far, isitmali on koltuklar, sogutuculu torpido ve koltuk dayama altindaki kutu, cift bolgeli elektronik otomatik klima, yagmur sensoru, direksiyondan kumandali vites (su herkesin f1 sanzuman dedigi seyden sanirim :D, gerci f1 sanzuman boyle olmaz sanirim cunki hizli tepki vermiyor...ama test ettim otomatik moddan daha guclu hissettiriyor...). arac 210 BG 153 kW. telefon hazirligi yapilmis...arkada 2 adet kolon yuvasi bos.

    Goksenlerden aldigim bilgiye gore, buraya kolon eklemek istersek arkaya bir anfi baglamak lazimmis ve sisteme tanitilmasi gerekiyormus...yani bana baska bir sekilde baglanti yaptirirsam sonra baska arizalarla karsilasabilecegimi soylediler. Kisaca (2500 TL + KDV bayilirsam 2 kolon ve anfi sahibi olabilirmisim...). 2006 modellerde pioneer kolonlar kullaniliyormus...2007 ve sonrasinda bose kullaniliyormus...

    araci 45000 TL ye aldim. arabayi bostanci oto saniyede ramazan ustaya incelettim... ayrica goksenlerde tunc beyden bilgi aldim... ilk sahibi tarabya yelken klubunun sahibiymis... 2000 KM de bu doktor beye satmis... bayan neredeyse hic kullanmamis tum bakimlari goksenlerde yapilmis... uzerinde 3000 KM de dunlop hiz lastikleri vardi 235 45 R17.

    bayan cip almak istedigi icin degistirmek istedigi icin bana satti...uc taliplisi vardi...hatta biri amerikadan donmek uzere olan birisi bir digeri ise bir wolksvagen sahibi ama bana kismet oldu...araci sahibinden.com'da buldum. cok enteresandir, aracin resimlerini kapali otoparkta cep telefonu ile cekmisler ve resimler cok kotuydu...bende ilk basta bu ne bicim araba falan dedim...ama gidip gorunce cok begendim...ve kismet araci alabildim... :-)

    aracin kaputunda cok kucuk bir ezilme var ortada bir yerlerde ve vakumla duzelebileceginden bahsetti ustalar. pasta ciladan sonra baya bir toparlandi arac...belliki hic bakmamislar...bayan kullandigi icin araci jantlarinda surtunme izleri var...kendide ifade etmisti zaten...en hosuma giden ozellik kumandadan aynalari, on camlari ve sunroof'u acip kapatabilmek :D sicaklarda baya ise yariyor...

    goksenlerden aldigim bilgiye gore hirsh performance stage 1 ile arac 230 BG sadece yazilimla ve katalitik converter, turbo intercooler, son susturucu ile de 252 BG kadar arttirilabiliyormus... stage1 icin 1500 euro , stage2 icin 3500 euro istiyorlar, stage2 alirsaniz stage1'i kapsiyormus...

    arac su an sehir icinde 100KM de 13.5 lt benzin iciyor :D normalmi bilmiyorum...ramazan ustada bujilere falan baktik zaten arac 27000 de... yag (mobil1), yag filtresi vs...degistirdim...(system data da yag kalitesi dusuktu yaklasik 65% civarindaydi hatirladigim kadari ile)

    arac hakkinda ogrenebildiklerim su ana kadar bu kadar... ayni zamanda birtane volvo S40 T4 um var...onun hikayesi cok acikli...su an volvoyu mahkemeye vermek ile vermemek arasinda avukatlarimdan bilgi aliyorum bir ara onun hikayesinide anlatirim...bu dunyada hic durust insan kalmamis malesef...gorusmek uzere

    herkese ilgisi icin cok tesekkur ederim...




  • Vector'lar 175 hp, aero'lar 210 hp diye biliyorum ama acaba yanlış mı biliyorum???
  • benim sasi nosundan inceleyince arac 2.0T 210 beygir gozukuyor. ayrica acar aero gozukuyor... ama on kapi girislerinde vector yaziyor.

    2006 MODEL SAAB 9.3 VECTOR 2.0T ICIN

    308 Technical data

    Position: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
    | | | | | | | | | | | |
    Vehicle identification number: Y S 3 F D 4 9 Y X 6 1 016584


    1 Region ________ Y = Northern Europe
    2 Country _______ S = Sweden
    3 Manufacturer ___ 3 = Saab Automobile AB
    4 Product line ____ F = 9-3
    5 Model series ___
    B = 9-3 Linear
    D = 9-3 Arc
    F = 9-3 Aero
    6 Body version ___
    4 = 4-door
    7 = Convertible
    5 = 5-door
    7 Gearbox _______
    5 = 5-speed manual
    6 = 6-speed manual
    9 = 5-speed automatic
    1 = 6-speed automatic
    8 Engine variant __
    S = 2.0t
    N = 2.0t (Convertible)
    Y = 2.0 Turbo
    M = 2.8 V6 (230)
    U = 2.8 V6 (250)
    9 Check digit_____ 0-9 or X
    10 Model year ____ 6 = 2006
    11 Factory _______ 1 = Trollhättan
    6 = Graz
    12 Serial number __ 000001-999999

    Benim arac'in buna gore aero gozuktugunu soyluyorum sasi numarasindan... Bu arada vector 2.0t 175 2.0T 210 BG...

    kolay gelsin




  • su bilgiyide aktarayim dedim

    Engines Electrical system
    2.0t Ecopower
    Rating, EEC at 5500 rpm ____________ 175 hp (129 kW)
    Maximum torque, EEC at 2500 rpm____ 195 ft.lb. (265 Nm)
    Compression ratio__________________ 9.5:1
    2.0T Ecopower
    Rating, EEC at 5300 rpm ____________ 210 hp (155 kW)
    Maximum torque, EEC at 2500 rpm____ 221 ft.lb. (300 Nm)
    Compression ratio__________________ 9.5:1
    2.8 V6 (230) Ecopower
    Rating, EEC at 5500 rpm ____________ 230 hp (169 kW)
    Maximum torque, EEC at 2250 rpm____ 243 ft.lb. (330 Nm)
    Compression ratio__________________ 10.0:1
    2.8 V6 (250) Ecopower
    Rating, EEC at 5500 rpm ____________ 250 hp (184 kW)
    Maximum torque, EEC at 2250 rpm____ 257 ft.lb. (350 Nm)
    Compression ratio__________________ 10.0:1
  • Arkadaşlar merhaba ; çok severek kullandığım titiz ve temiz kullanılmış 2003 9-3 Aero 2.0 TS 210 Hp 300 NM aracımı satılığa çıkardım.Kıymetini bilecek bir kişiye nasip olmasını isterim.İlgilenen olursa aşağıdaki bilgiler aracıma aittir.Model yükselteceğim için satıyorum.2.8 Aero TS düşünüyorum.


    Mekanik olarak masrafsız
    Km: 125bin
    Yakıt : 12-13 Lt
    Kaza : yok
    Tramer kaydı : yok
    Değişen : yok
    Boya : titizlik boyası var
    İç mekan : çok çok temiz
    kondisyon : mükemmel ( 4. vites 225kmh )
    Vites: F1 ve Triptronik
    Ekipman :Fabrikasyon Aero, tam full.
    Lastikler : Yeni
    Masraf : yok ( benzini koy devam et )

    Kasko değeri : 54Bin TL
    Fiyat : 33 Bin TL
    İletişim : obekakurumsal@gmail.com
  • zurnakazim ; tekrar hoşgeldin aramıza. Manuel'in işe yaradığına sevindim : ) Aracın gerçekten çok güzel, değerli ve ayrıcalıklı bir araç. Kullandıkça çok daha fazla seveceksin. İlk fırsatta uzunca bir otoban tecrübesi edinmeni tavsiye ediyorum şiddetle çünkü bu araçlar kesinlikle ve kesinlikle şehir içi arabası değil.

    Sanki tamamen uzun yol için yapılmış araçlar. 2 defa İstanbul - Fatsa tecrübem oldu ve bu tecrübelerden sonra gerçekten araç şehir içinde zevk vermemeye başladı bana, imkanım olsa da hep uzun yola gitsem diye bekliyorum : )

    Bizim 1.9 dizel motor bile uzun yolda çok keyif veriyor, senin 210'luk turbo motorun kim bilir ne kadar keyifli olur hayal edemiyorum : )

    Kolonlarla ve motor yazılımı ile ilgili bir iki şey söylemek istiyorum...

    Arka camın önünde sadece mid-range tipinde iki küçük kolon var. Ben oraya 2 tane de oval büyük kolonlardan taktım ve hiç ses alamadım adam gibi. Eğer ki sen de sadece 2 kolon alıp denemeyi düşünüyorsan hiç boşuna masraf etme olduğu gibi kalsın. Gökşenler yine farkını hissettirmiş, 2 kolon ve anfi için istedikleri o 2500 TL + kdv'ye arabanın şuan üzerinde bulunan orjinal tesisatından kat kat daha kaliteli bir tesisat kurdurursun ve üzerine bir de çok çok kaliteli bir yazılımcıda motorunu güçlendirirsin : )

    Yazılım konusunda biz de Gökşenlerden fiyat almıştık ve sonrasında vazgeçtik doğal olarak o fiyatları duyunca. Bu hafta içi kısmetse yazılım yüklenecek aracımıza. Turbo revizyonu + kat iptali + egr iptali + carbon clean + düz boru + yazılım şeklinde bir süreç izleniyor araçta. Şuan en son aşamada yani yazılım noktasındayız. Bu forumda Chiptuning Uzmanı nickli Mehmet Gazihan bu konuda oldukça başarılı. Eğer ileride yazılım yaptırmayı düşünürsen kendisine mutlaka bir danışmanı tavsiye ederim :)

    Bir de senden ricam, eğer aracının telefon özelliğini çözebilirsen beni de bu konuda aydınlatabilir misin? Bagajdaki yere sim kartı takıyoruz ancak telefonu tanıtamıyoruz araca bir türlü...

    @alfazeki Vector veya Aero fark etmiyor. Aracın arkasında 2.0T yazıyorsa 210 hp, 2.0t yazıyorsa 175 hp'lik modelidir.

    Büyük ihtimalle zurnakazim arkadaşımızın arabası spor şase + orjinal spoiler + aero jantlar olarak ithal edilmiş ancak iç donanım olarak vector paket.

    Bu arada Ramazan ustayı nasıl buldun bilmiyorum ama o da iyi bir tercih : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurcukka -- 14 Haziran 2011; 11:47:27 >




  • Sevgili onurcukka, aracın arkasında yazan T veya t harflerine güven olmaz ki, değiştirmekten kolay
    bişey yok. Ruhsatta yazan hp veya kW bilgilerine güvensek olur mu, ne dersin?
  • Satın alırken tabi ki ruhsat bilgileri kontrol edilir. Ama yolda her gördüğümüz arabaya, hocam bir ruhsatına bakabilir miyim arabanın arkasında T yazılmış ama ruhsatta 175 mi yazıyor 210 mu diyemeyiz herhalde : ) inanmaktan başka çaremiz yok o yüzden yolda gördüklerimize. Yazıyı değiştirenler de kendini kandırıyordur, gösteriş peşinde olan basit insanlardır. Onlar da bizden uzak olsunlar, saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    Satın alırken tabi ki ruhsat bilgileri kontrol edilir. Ama yolda her gördüğümüz arabaya, hocam bir ruhsatına bakabilir miyim arabanın arkasında T yazılmış ama ruhsatta 175 mi yazıyor 210 mu diyemeyiz herhalde : ) inanmaktan başka çaremiz yok o yüzden yolda gördüklerimize. Yazıyı değiştirenler de kendini kandırıyordur, gösteriş peşinde olan basit insanlardır. Onlar da bizden uzak olsunlar, saygılar...


    Hocam yanlış anlaşılmışım galiba, ben zaten saab alırken nasıl anlarız diye sormak istemiştim,
    yani ruhsata güvenmek yeterli mi???
    yoksa yolda giden arabanın hp'sini zaten anlayamayız, hem isterse arkasına TFSI Quattro yazsın,
    dediğin gibi bizden uzak olsun...
  • Evet yanlış anlamışım : )

    Ruhsata bence pek güven olmaz, noterdeki görevli kişi, insanlık halidir, yanlış yazabilir. Bunun dışında belki art niyetli araç sahipleri ileride satarken 3 kuruş fazlasına satayım düşüncesiyle 120 hp'lik bir dizel saabı 150 hp veya 175 hp'lik benzinli saabı 210 hp olarak göstertebilir noterdeki kişiye. Bu nedenle motor gücünü öğrenmenin en sağlıklı yolu motor kodu ile birlikte veya şase kodu ile birlikte, yetkili servisten sorgulama yapmaktır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    Evet yanlış anlamışım : )

    Ruhsata bence pek güven olmaz, noterdeki görevli kişi, insanlık halidir, yanlış yazabilir. Bunun dışında belki art niyetli araç sahipleri ileride satarken 3 kuruş fazlasına satayım düşüncesiyle 120 hp'lik bir dizel saabı 150 hp veya 175 hp'lik benzinli saabı 210 hp olarak göstertebilir noterdeki kişiye. Bu nedenle motor gücünü öğrenmenin en sağlıklı yolu motor kodu ile birlikte veya şase kodu ile birlikte, yetkili servisten sorgulama yapmaktır diye düşünüyorum.


    Tamamdır hocam, bu iş bu kadar, en sağlamı budur...
    Saygılar...
  • Benim bildiğim kadarıyla tüm 9-3 vector modelleri 175 HP; tüm aero modelleri ise 210 HP. Ayrıca aero modellerinde şasi biraz daha alçak. Aracın her yerinde de yazar zaten vector veya aero olduğu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolfire

    Benim bildiğim kadarıyla tüm 9-3 vector modelleri 175 HP; tüm aero modelleri ise 210 HP. Ayrıca aero modellerinde şasi biraz daha alçak. Aracın her yerinde de yazar zaten vector veya aero olduğu.


    Yani, vector paket ama 210 hp diye birşey söz konusu değil, öyle mi? (çip harici durumlar için)
  • Selam Arkadaslar

    7 Haziran 2011; 22:44:04 da yazdigim sasi numarisi decode islemi ile arabanin ne oldugu ortaya cikiyor. buna ve sonraki mesajima bakarsaniz en dogrusu bu... sonucta ruhsattaki sasi no'su atmasyon olmayacaktir. Zaten bu bilgileri arabanin manuelinden de dogrulayabilirsiniz. Onurcukka arkadasimiz'in attigi mesajdan da arabanizin yili ve modeline gore dogru manuel'i indirebilirsiniz.

    Not: benim arabam icin goksenlerde bir yazilim uzerinden sasi no decode islemi yaptik orada da araba aero olarak cikti. Bu arada 2006 yilinda uretilen aero araclarin arkasinda aero yerine 2.0T yazarak piyasaya suruldugunu soyledi goksenlerden TUNC bey.

    Yine arabadaki telefon icin sordugumda ise aracin telefon hazirliginin yapildigini ancak bir parcanin eksik oldugunu falan soylemisti. Onurcukka arkadasim, yani sizdede ayni durum soz konusu olabilir, yolunuz duserse bir ugrayin isterseniz TUNC Bey, fena adam degil yardimci oluyor...

    Ramazan ustayi yaklasik 2 senedir taniyorum bende ki volvo s40 T4 den dolayi ona gidiyordum 2 senedir.

    Evet araba 210 HP ve dudullu viaport arasinda tem'de test ettim sakin bir oglen vaktinde...max 220 gorebildim cunki kamyonlar uc seritte birbirini sollayip duruyor. Ancak benzin tuketimi cok fazla 13.1 lt/100km ortalama yakiyorum...son bir haftadir sakin kullaniyorum 12.5'a dustu :D

    Verdigin bilgiler icin cok tesekkurler Onurcukka. :D




  • @coolfire, internetteki ilanlarda Aero yazan çok az araç var ama 210 hp olduğunu söylüyorlar ve 2.0T yazıyor arkasında. Ben de tam çözemedim bu işin aslını. Vectorlerde de 210'luklar var yani galiba...

    Sıfır araç alırken araç üzerinde oynamalar da yapılıyormuş. Örneğin Gökşenlerde sistemden biz de şase nosundan aracı sorgulattık, vector paket ama aero jantlar, spor şase ve amortisörlerle ithal edilmiş bu araç dediler. Biz bunu öğrenene kadar neden bu araba bu kadar sert diye anlam veremiyorduk.

    @zurnakazim, Tunç bey gerçekten ilgili işini de güzel yapıyor ama verdikleri fiyatlar gerçekten biraz yüksek. Tabi eminim ki bu Tunç beyin insiyatifinde olan bir şey değil. Üst yönetimden ne deniliyorsa onlar da o şekilde hareket etmek durumundalar sanıyorum.

    Yakın zamanda inşallah Gökşenlerden hem bir takım ön amortisör almaya hem de şu telefon işini halletmeye gideceğiz. İyi oldu telefon işini öğrendiğim. Teşekkür ederim : )

    Bizim araç da haftanın 2 günü Ataşehir - GOSB arası gidip geliyor. Yolun devamlı oradan geçiyorsa bakarsın karşılaşırız bir gün. Arkandan biri korna kıyamet gelirse anla ki o benim :D Genelde Saab kullanıcılarına nerde görsem el kol sallıyorum da :D

    Max 220 gördüysen iyi yine o yolda, dediğin gibi gerçekten orası kamyonların egemenliğinde :D Biz daha 200'ü geçemedik bizim traktörde :D

    Not: İçinizdeki Trafik Canavarını Durdurun :)




  • iyi günler arkadaslar,
    dün izmirde Saab ın yeni yetkili satıcısına ışık otomotive gittim aracları görmek için, ve eger varsa bi de 2005 2006 9-3 aero yu gorup test etmek için.ellerinde yoktu test etme sansım olmadı.bir tane 2006 9-3 coupe vardı onada pek bakamadım son anda gorunce :)
    içeride 1.6 linear 9-5 vardı 180hp sıfırı yoktu.
    sıfır 9-3 ler suan gümrükteymiş agustos ayında cıkacaklarmıs gümrükten yani 2012 model olarak satılacaklarmıs tek model aero 4x4 olarak navigasyonlu geleceklermiş fiyatta sanırım 55bin euro olacakmıs yaklasık fiyatı.
    teknik servis olayınıda 6 ay sonra alacaklarmıs,ekipleri avrupadan gelmis sanırım ama servis yok suan için onlarda.gerci satış elemanı saab hakkında hiç bişi bilmiordu. bizde yavaş yavas öğreneceğiz dedi bu gune kadar suzuki bayisiymiş bundan sonra suzuki tata vs bide saab olacaklar. bir bilgi :)

    saab almak istiyorum ama araca binme ve test etme sansım bi türlü olmadı,bilmeye bilmeyede bir aracı almak istemiyorum sadece okuduklarımla gittim ford mondeo aldım,yok cok sessiz yormaz fln filan,5 ay sonra sattım aracı ,o gıcırtılardan fln içeri giren arabanın sesinden hoşlanmıyorum arabanın sagından solundan gelen tıkırtılardan nefret ediyorum,performan ve konforu bi arada arıorum yani
    okudugum kadarı ile saap bayagı performanslı ve konforlu ama vector aeroya gore daha konforlu diye anladım,
    aracımın bi opel gibi kasislerden takır tukur gecmesini istimiyorum ama iyide yol tutması taraftarıyım kafamda soru işaretleri kaldı cunku kullanıp test etme sansım olmadı ve gidip alıp bi ford fiyaskosu gibi bi fiyasko lie karsılasmak istemiorum.




  • Herkese çok selamlar,

    Uzun zamandır uzaktan takip ettiğim Saab grubuna biraz dahil olmak istedim. Yaşım 38, Ankara'da ikamet ediyorum ama yılda 1-2 kez uzun tatillerde falan eşimin ailesinin İstanbul'da olması sebebiyle yolum oralara da düşüyor.

    Önümüzdeki haftalarda aylarda bir araç sahibi olmak istiyorum. Alacağım aracı 3-4 sene kadar kullanmak gibi bir niyetim var. Bir süredir Saab'la birlikte BMW 5 serisi ve özellikle Volvo S60'larla da ilgileniyordum. 5 serisinde 2001-2003 model E39 araçlara baktım ama gerek donanımın hemen her araçta çok farklı olması, km bazında çok yüksek olmakla birlikte temizinin pek bulunamaması ve fiyatlarının da o yaşa göre yüksek olması sebebiyle çok cazip gelmedi. Alıp adam etmek için ne o kadar uğraşacak vaktim ne de nakitim var :)

    Volvo S60 çok istedim, çok aradım ama onda da en sorunsuzu olan makyajlı son seriden Sport Paket 2.0lt araçlar pek bulunmuyor, bulunsa bile fiyatları 45 bin TL civarına bile düşmüyor, bana göre çok pahalı geliyor. Daha eskileri de çok yıpranmış ve bazı kronik sorunları olduğundan o kadar para vermeyi uygun bulmadım.

    Bu durumda aslında önceki sene de epey üzerinde durduğum fakat sonradan maddi imkansızlıklar nedeniyle vazgeçtiğim Saab 9-3 serisinin en mantıklı seçim olacağını düşünüyorum. Mümkünse 40 bin TL'nin altında, 30-35 bin TL civarı bir araç düşünüyorum. Çünkü şahsıma ait ilk araç olacak. Bu durumda kasko benim için epey tutacaktır. Ayrıca alacağım araç muhtemelen benzinli olacağından bir de LPG için masrafım da olacak. Çok iyi olduğuna kanaat getirdiğim bir araç bulursam 1000-2000 daha çıkabilirim belki.

    Satışı zaten zor olan Saab'lar için 150bin km civarı araçların pek satılamadığını görüyorum. 100bin km altında bir aracın benim için daha makul olacağını düşünüyorum. Çünkü 3-4 yıl için, yılda 10-15bin km kullansam rahat 50bin km yakın yol yaparım sanırım. Donanım olarak da 210bg Aero düşünüyorum, sanırım standart en dolu donanım Aero'larda.

    Bütün bunlar doğrultusunda 2003-2006 model 9-3'lerden acaba hangisini öncelikli tercih etmeliyim? Mesela, tamamen atıyorum, 2003-2004 modelde opsiyonel olan bazı özellikler 2005'den sonra standart olmuştur da 2005 ile 2006 arasında çok bir fark yoktur gibi... Veya 2004 ile 2005 model arasındaki fark çok önemli değildir ya da sonradan ilave edilebilecek bir şeydir vs vs...

    Ayrıca 9-3 bakarken özellikle dikkat etmem gereken şeyler nelerdir ve nelerden uzak durmalı, neleri göz ardı etmeliyim?

    Son olarak, aracı hemen kısa sürede alacağım diye bir durum söz konusu değil. Düzgün bir araç bulabilmek için birkaç ay daha bekleyebilirim sanırım :)

    Sorularıma gerek cevap vererek, gerekse fikirleriyle ve tavsiyeleriyle katkıda bulunacak, yardımcı olacak tüm arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.
    Sevgiler, saygılar...




  • Selamlar

    saab almak isteyen son iki arkadas icin yaziyorum... Ben cok uzun zamandir Volvo Kullanicisiyim.. yaklasik 5 seneyi gecmistir. Bende bir adet volvo s40 T4 var 2002 model. Bu araci cok arayip taradim ve aldim sene 2006... 75000KM de idi ... bu arabadan fazla yok turkiyede 1948cc 200 Bg, 300Nm tork onden cekisli...otomatik...gold line packet yani arac full'du. Bu arabayi bilenler bilir. cok iyi yol tutar... hizlidir. ve konforludur...yakit da makuldur...cunki boyle bir araba kullandiginiz zaman iki sey ararsiniz...
    1) performans...farklilik...yani bmw 180 le giden 320, 323, 520 arkasina gecer sellektor yaparsiniz...saga gecince gazin dibine basarsiniz 240 olur 4, 5 saniye sonra...1000 kere yapmisimdir...farklilik...bu araba ne abi diyen cok olmustur volvo s40 T4 icin bile ... zaman zaman 4 ceker sananlar bile olmustur.

    2) kalite, guvenlik ve konfor... yazin sabahmi sunroof'u acarsin, camlari indirirsin...yola cikarsin sanki cumartesi gezmesine cikmis gibi olur ise giderken... cokmu sicak oldu kapatir klimayi acarsin, icersi buz gibi olur... kismi, etrafta kar var degilmi ankaradasin mesela (ben istanbulda yasiyorum bu arada) takmissin kar lastiklerini W tusuna basarsin vitesi D getirirsin araba yurur gider...ciplerin yanindan gecer gidersin.

    Simdi !!! Gelelim sadede, ben yeni saab kullanicisiyim daha 1 ay oldu arabami alali... yukaridakilerden sadece kar ile olan kismi haric (daha kisi gormedik cunki) , ayni hazzin, zevkin, prestijin, konforun, ve ardinalin (adrenalin :D ) hepsini aliyorum...ve otesine gectigime inaniyorum...

    tek tavsiyem su ... hangi araci alirsaniz alin su LPG olayindan vaz gecin arkadaslar ... bu benim nacizane fikrim... ha! elistirenler olabilir onlarada saygim var tabi...Ama ben 2002 model volvoma bile takdirmadim lpg oyle soyliyeyim...

    bu arabayi hangi model olacaksa olsun, sunu iyi bilmesi lazim bence... ki , bu araci patadanak satamazsiniz...yani renault broadway degil bu arac..gecer akce degil yani... bu araci aldiginiz zaman dusuk km'li almaya calisin yada uzun sure binmeyi dusunuyorsaniz alin derim...

    paranin karsiligini alabileceginiz bir arac...sunuda unutmayin...ona bakarsaniz oda size bakar...

    modele gelince, vector ve aero arasinda bazi yillarda bilgi karisikligi var... ozellikle benim aldigim 2006 yilinda kisaca ozetlersek,

    uc model var linear, vector, aero. dort cesit motor var...

    2.0t Ecopower
    Rating, EEC at 5500 rpm ____________ 175 hp (129 kW)
    Maximum torque, EEC at 2500 rpm____ 195 ft.lb. (265 Nm)

    2.0T Ecopower
    Rating, EEC at 5300 rpm ____________ 210 hp (155 kW)
    Maximum torque, EEC at 2500 rpm____ 221 ft.lb. (300 Nm)

    2.8 V6 (230) Ecopower
    Rating, EEC at 5500 rpm ____________ 230 hp (169 kW)
    Maximum torque, EEC at 2250 rpm____ 243 ft.lb. (330 Nm)

    2.8 V6 (250) Ecopower
    Rating, EEC at 5500 rpm ____________ 250 hp (184 kW)
    Maximum torque, EEC at 2250 rpm____ 257 ft.lb. (350 Nm)

    aero paket daha sportif...daha alcak araba ve dolayisi ile sert suspansiyon... ayrica aero arabalar'in arka tekerlekleri virajda 7 derece ice doner on tekerlekler gibi... citroen gibi...bu arka tekerleklerin yol tutusunu arttirir cunki suruklenmeyi azaltir... zaten kullanirken hissedersin ilk baslarda... acaba donme dolabami bindim diye... fakat dusuk suratte degil tabi...yuksek suratte hissediyorsun bu duyguyu...

    ayrica business paket vs. gibi seylerde var bunlar icin saab sitelerini gezebilirsiniz...

    kolay gelsin




  • Unutmadan ...

    volvo S40 T4 ile ortalam yazin 11 kisin 12 lt sehir icinde yaktim hep... performans icin bastigimdan dolayi... saab vector 2.0 T ile su ana kadar, 12,5 13.1 lt/100 KM yapiyorum.. parcasi pahali meretin :D bunada dikkat etmenizde fayda var... ama dedigim gibi ferrariye bnip normal benzin kullanamazsin... bu arabayi istiyorsan dikenine katlanacaksin bence... yani LPG'den uzak durmak lazim... :D

    umarim her iki yeni arkadasta kendilerine gore iyi arabalar bulurlar...ve onlarida aramizda goruruz..

    arkadasim onurcukka !! Benim plaka 34 BS 7228... gorusuruz... Benim firmada atasehir yanyolda ...

    sevgiler
  • zurnakazim cok tesekkur ederim verdiğin güzel bilgiler için

    suan 2003 veya 2005 model 2.0t aero modellerine bakıorum hem bütceme uygun hemde temiz bir araca,arastırıorum bakalım hem görsel temiz hem kasa olarak hemde donamlı birde kmsi düşük fiyatı uygun bulursam almak istiyorum.gittikce ısınıorum bunları duyunca...
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.