Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
319.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaslar,

    Ben de 1994 Model SAAB 9000 turbo ile araniza katildim. Aslinda 1 yildir kriterlerime uygun bir arac ariyordum. Bu surede cok farkli yeni ve 2.el marka ve modelde araclara baktim. Kriterlerim emniyetli, guvenli, belli bir prestiji olan, kaliteli yapilmis, yeterince guclu ve de kriterler elverdigi olcude ( alim bedeli+bakim gideri) ekonomik olmasiydi. Baktigim araclar 2.el 1998 - 2002 arasi Mercedes E ve S serileri, 1999-2004 arasi Chrysler 300M, 2006-2007 Ford Mondeo, 2000-2004 Volvo S80 ve 2006-2009 BMW 3.20i ve sifir 3.16i (kredi imkani) idi. Acikcasi ara sira yolda SAAB goruyordum ama alici gozuyle bakmamistim. Bu arada, sans eseri yillardir gormedigim bir yakinim ile karsilastigimda, bir sure sohbetten sonra sira araba konusuna geldi. Arac almak istedigimi soyleyince, kendisi yillardir SAAB kullandigini, cok memnun oldugunu ancak gecenlerde haniminin istegi ile model yeniledigini ve birkac ay once sifir SUBARU Legacy aldigini, eski arabasini ise masraf gerektirdigi ve 2 araba lazim olmadigi icin elden cikarmak istedigini belirtti. Iste bu arac ta simdi benim olan SAAB'ti. Hafta sonu arabayi alici gozu ile inceledim ve test surusu yaptim. Sonra da serviste expertize soktum: Arac 2000 motor turbo, 258bin'de, hatchback, siyah renkli, darbesiz boyasiz, hakiki orjinal isitmali deri koltuklu, dijital klimali, celik jantli ve orijinal CD calar donanimli. Bana maliyeti ise, 6000YTL alim ve 3000 YTL de komple bakim masrafi ile 9000 YTL oldu.
    Bakim onarim kapsami:
    Frenler komple elden gecti, merkez tamir takimi, diskler ve balatalar degisti. Hidrolik yagi degisti.
    Katalizorden gerisi komple eksoz degisti.
    Kasnak, kayis, bujiler, tum filtreler ve subap itecekleri ve motor yagi degisti. Ayarlari yapildi.
    Radyotor, su hortumlari ve termostat degisti.
    CD calar calismiyordu. Gozumun onude sokuldu(ici pislik dolmus) komple temizlendi ve calistirildi.
    Klima bakimi yapildi.
    Oksijen sensoru baglantisi kopuktu, yapildi.
    Cizikten dolayi iki tampon boyandi.
    Ziebart ic dis temizlik ve boya koruma yapildi.
    Rot balans ayarlari yapildi. On takimda problem cikmadi.
    Otomatik sanziman yagi degisti.
    Turbo problemsiz.
    Sanziman problemsiz.

    Simdi dusundugumde, bu paraya alinabilecek en iyi ve kaliteli arabayi aldigimi dusunuyorum. Her seyiyle mukemmel bir arac. Alim ve saydigim bakim maliyetini de goz onune alinca son derece ekonomik ve bakimi hic te goz korkutucu degil. Ustelik bu paraya alternatif SAAB'la asla kiyas kabul etmeyecek ayni model bir sahin alinabilecegini gorunce kararimla daha da mutlu hissediyorum.

    Saygilarimla,




  • balkesli, aracın dizel olduğuna göre seni yine dizel paklar bence. Bir yandan da yılda yaptığın km'ye göre 2.0t uygun. Ama soru "siz olsaydınız hangisini alırdınız" olduğuna göre yeni kasa 9-3 bana göre daha iyi bir seçim olacaktır. Yani ben olsaydım yeni kasayı alırdım...

    Bu arada ben de bal-kes'te ikamet ediyorum :)


     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____


    Hakan 17938, hayırlı olsun hocam. 9000 TL'ye 96 model premium bir aracınız olmuş. Araç için bu kadar uğraştıktan sonra direksiyona geçtiğinizde aldığınız keyif çok daha fazla olacaktır. Güle güle kullanın :)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Coolfire; "hemşehrim" cevabın için teşekkür ederim. Acaba 2.0t'nin takıt tüketimi konusunda bir fikrin var mı? Malum 1.4 HDI'den sonra aşırı şoka maruz kalmayim:)
    Birde linkini verdiğim araçlar nasıl sence?
  • Benim aracım da 2003 model 2.0t ve şehir içinde 11-13 lt civarı yakıyor. Balıkesir'de mesafeler kısa olduğu için tüketim biraz fazla ama İstanbul'da eğer çok dur-kalk olan bir güzergahınız yoksa tüketim değeri daha uygun hale gelebilir. Sonuçta araç hem otomatik hem de benzinli. Babada toyota avensis var 1.6 motorlu düz vites araç. Buna rağmen benim araçla hemen hemen aynı yakıtı yakıyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolfire

    balkesli, aracın dizel olduğuna göre seni yine dizel paklar bence. Bir yandan da yılda yaptığın km'ye göre 2.0t uygun. Ama soru "siz olsaydınız hangisini alırdınız" olduğuna göre yeni kasa 9-3 bana göre daha iyi bir seçim olacaktır. Yani ben olsaydım yeni kasayı alırdım...

    Bu arada ben de bal-kes'te ikamet ediyorum :)


     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____


    Hakan 17938, hayırlı olsun hocam. 9000 TL'ye 96 model premium bir aracınız olmuş. Araç için bu kadar uğraştıktan sonra direksiyona geçtiğinizde aldığınız keyif çok daha fazla olacaktır. Güle güle kullanın :)


    Bu 9-3 ler gerçekten güzel araçlar bilakis volvo esintileri olan bir model fakat volvo kadar bence araç piyasasın da en azından Türkiye 'de isim yapamamış bir marka. Bununla beraber Volvo S60 fiyatları ile Saab 9-3 fiyatları hemen hemen aynı bir de 2. el pazarın da Saab modelleri biraz daha pahalı bunlar la beraber bu tür araçlar la tanışma olasılığımız muhtemel bir biçim de azalıyor.
    Donanım bakımından da galiba 9-3 ler 1.8 , S60 lar da 2.0 motor olarak hatırlıyorum ki Volvo kadar sağlam görünüşe sahip bu araç fiyatını ve fiyatla beraber sürücülere verdiği avantajlar artarsa volvo'nun başı ağrıya bilir.




  • merhabalar bende 98 saab 9-5 2.0 lpt var ya bu arabaların özelliklerini tam olarak bilen varmı birde donanımda neler var acaba.asıl önemli olan service manual ini yani el kitabcığını nerden temin edebilirim?bana yardımcı olursanız sevinirim?
  • Benide yazarmısınız?07 model 9-3 2.0T aero sahibiyim:)
  • merhaba arkadaşlar balıkesirli bence dizel düşünmeni tavsiye edrim çünkü yakıy fiyatları malum ayrıca sakın lpg deneme pişman olursun fakat teleflex ya da prince için çok iyi diyorlar genelde lüks arabalara takıyorlar diğerleri için birşey diyemem bir arkadaşımda 9,3 tid var max çok zorladığımızda bile 9,5 litreye çıkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: max-ime

    Benide yazarmısınız?07 model 9-3 2.0T aero sahibiyim:)


  • Oh oh canlanmış biraz daha burası ne güzel :)

    Max-ime ve diğer yeni arkadaşlarımız da aramıza hoş gelmişler :)

    Uzun bir aradan sonra yazıyorum foruma arkadaşlar. İstanbul'da Atatürk sanayi sitesinde yeni bir Saab servisi bulduk. Ağır bakım için gitmeyi düşünüyoruz bu servise ancak servis ve ustaları hakkında pek bilgimiz yok. Servisin adı İstanbul Saab. Burası hakkında bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlarımız var mıdır?

    Bu arada araç 103.000 km'de... Yani 100.000 ağır bakımına girecek. Sadece yağını ve filtresini değiştirdik geçen gün. Güvenebileceğimiz ve orjinal parça kullanan bir servis arıyoruz.

    Edit: Bir de ön amortisörler değişecek. Orjinal Sachs amortisör bulamıyoruz, Gökşenler 15 - 20 gün sonra ancak gelir diyor ve çifti 500 TL imiş. Bunun yerine önerebileceğiniz kaliteli alternatif amortisörler var mı? Eğer ki farklı bir marka amortisör takar isek 4 amortisörü de aynı markadan takmamız daha mı faydalı olur yoksa sadece önleri değiştirip arkalara dokunmasak da olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurcukka -- 6 Mart 2011; 16:41:44 >




  • bence benin bi,ldiğim saab a orjinal dışında bir parça kullanılmaması ama tabi yine de sen bilirsin çünkü benim usta hep öyle söylüyordu ankara da olsan sana şaşmaz da saab servisini önerirdim ama istanbul için birşey diyemem
  • arkadaşlar 2004 saab 9-5 2.3 mü pek içimize sinmedi açıkcası ama tam dolu.. koltuk soğutmasına kadar var yoksa 2006 9-3 2.0 benzinlimi.. siz hangisini tercih ederdiniz saab 9-5 2004 olasada içi epey eski nesil duruyor.ön konsol falan direksiyonu..
  • @ aero84 teşekkür ederim önerin için. Koni amortisör önerdi bir servis orjinalinin yerini fazlası ile doldurur ve ömür boyu garantili dedi. Ancak ellerinde yokmuş ve 700 Eurocuk gibi bir fiyatı varmış :) Galiba ilk etapta mevcut amortisörü tamir ettirip deneyeceğiz, olmazsa Monroe Reflex'i denemeyi düşünüyoruz...

    @darkmoon34 Performans olarak 2.3 9-5 çok daha keyif vericidir bence ama eğer 9-3 2.0 Turbo 210 hp 'lik modeli ise o da bence oldukça tatmin edici ve keyiflidir. Sizin de yazdığınız gibi 2004 model 9-5'in içi biraz demode. Benim yine de çok hoşuma giden bir konsolu var ama kadranlarını hiç beğenmiyorum eski 9-5'lerin. 9-3'ler de ön konsol bakımından biraz demode kaldı güncel diğer markalara göre ama bence hala kabul edilebilir bir görsellik ve işlevsellik sunuyor. Ayrıca dış görünüş olarak da 9-3 daha sportif daha çekici duruyor bence... Ben sizin yerinizde olsaydım hem iç hem dış görünüş olarak 9-3'ü tercih ederdim. Sport Sedan adı üstünde :) Konfor olarak ise eminim 9-5 çok daha üst seviyededir... 9-3 biraz sert bir model ne yazık ki.

    Benim bir sorum daha olacak;

    Michelin pilot sport 3 almaya karar verdik kışlık lastikler yerine. Bu lastiklerde üretim yapılan ülkenin lastik kalitesi üzerinde bir etkisi var mıdır? Yoksa bütün michelin lastikleri hangi ülkede üretilirse üretilsin kalite konusunda standart mıdır? Geçen hafta bir lastikçi ile telefonda konuştuk taktırmaya geliyorum dedim. Gittiğimde lastiklerin 3 tanesinin Fransa 1 tanesinin de İspanya yapımı olduğunu farkettim ve içime sinmediği için taktırmadan döndüm. Acaba fazla mı önemsiyorum üretim yerlerini ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    arkadaşlar 2004 saab 9-5 2.3 mü pek içimize sinmedi açıkcası ama tam dolu.. koltuk soğutmasına kadar var yoksa 2006 9-3 2.0 benzinlimi.. siz hangisini tercih ederdiniz saab 9-5 2004 olasada içi epey eski nesil duruyor.ön konsol falan direksiyonu..

    hocam bikaç konudur karşılaşıyoruz, saab arıyoruz galiba???
    ben 1,9 tid kullandım 2006, performansından memnun kalmadım, ayrıca dizel motor başıma bela olurmu diye korkmuyor da değilim. alfa 159 da çok çekici geliyor, eski bir 156 kullanıcısı ve hayranı olarak...
    neyse adamların forumuna limon sıktık, pardon beyler...




  • quote:

    hocam bikaç konudur karşılaşıyoruz, saab arıyoruz galiba???
    ben 1,9 tid kullandım 2006, performansından memnun kalmadım, ayrıca dizel motor başıma bela olurmu diye korkmuyor da değilim. alfa 159 da çok çekici geliyor, eski bir 156 kullanıcısı ve hayranı olarak...
    neyse adamların forumuna limon sıktık, pardon beyler...



    Her türlü görüşe açığız, sorun yok :)
  • arkadaşlar 9-3 tid f1 şanzıman 0-100 km/h hızlanma hakkında çok farklı test sonuçları var sanal alemde, 9,2 sn diyen de var 11,9 sn diyen de, youtube da 9 sn'den kısa süre bildiren de. net bişey bulamadım, nedir bu olay?
  • quote:

    arkadaşlar 9-3 tid f1 şanzıman 0-100 km/h hızlanma hakkında çok farklı test sonuçları var sanal alemde, 9,2 sn diyen de var 11,9 sn diyen de, youtube da 9 sn'den kısa süre bildiren de. net bişey bulamadım, nedir bu olay?


    Yurt dışında düz vitesli modelleri var yanılmıyorsam ve o modeller için 9,2 saniye gibi bir süre mantıklı olabilir. Ancak f1 şanzımanlı versiyonun en iyi ihtimalle 11 saniyeden önce çıkabileceğini sanmıyorum 100 km/s hıza. 11-11,5 saniye gibidir f1 şanzımanın 0-100 değeri. Hiç denemedim bugüne kadar ama ilk fırsatta deneyip reel bir sonucu paylaşırım buradan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    quote:

    arkadaşlar 9-3 tid f1 şanzıman 0-100 km/h hızlanma hakkında çok farklı test sonuçları var sanal alemde, 9,2 sn diyen de var 11,9 sn diyen de, youtube da 9 sn'den kısa süre bildiren de. net bişey bulamadım, nedir bu olay?


    Yurt dışında düz vitesli modelleri var yanılmıyorsam ve o modeller için 9,2 saniye gibi bir süre mantıklı olabilir. Ancak f1 şanzımanlı versiyonun en iyi ihtimalle 11 saniyeden önce çıkabileceğini sanmıyorum 100 km/s hıza. 11-11,5 saniye gibidir f1 şanzımanın 0-100 değeri. Hiç denemedim bugüne kadar ama ilk fırsatta deneyip reel bir sonucu paylaşırım buradan.





    ben kullandım ama 0-100 deneyecek kadar basmadım tabiki adamın arabasına. daha önce de belirttiğim gibi performansı pek tat vermedi. 11sn 11,5sn rakamları doğru olma ihtimali yüksek...




  • Motor aslında yeterli güce sahip bence ama büyük ölçüde aracın üzerindeki otomatik şanzıman performansı törpülüyor. 140 Hp güç ve 320 nm torka sahip Vw Passat ve Audi A4 modelleri DSG şanzımanları sayesinde 1-2 saniye daha iyi derecelerde hızlanıyorlar.

    İmkan olsa da 1.9 TTiD modelini alabilsek :) veya şöyle güzel bir chip uygulaması ile 175-180 beygirlere çıkabilsek tadından yenmez aracın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    Motor aslında yeterli güce sahip bence ama büyük ölçüde aracın üzerindeki otomatik şanzıman performansı törpülüyor. 140 Hp güç ve 320 nm torka sahip Vw Passat ve Audi A4 modelleri DSG şanzımanları sayesinde 1-2 saniye daha iyi derecelerde hızlanıyorlar.

    İmkan olsa da 1.9 TTiD modelini alabilsek :) veya şöyle güzel bir chip uygulaması ile 175-180 beygirlere çıkabilsek tadından yenmez aracın :)


    öyle güzel uygulamalar varsa alırız hocam, bi tane bana, bi tane sana, sen performanstan haber ver...
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.