Hocam ekspertiz işi çok önemli, bu konuyu okuyanlara da örnek olsun bu olay. Gelişmeleri bekliyoruz.
Kesinlikle çok çok önemli. Babamdan araba alsam yine expertiz yaptırırım artık :) Birazdan çıkıyorum Ramazan ustaya doğru :) Arkası akşama geliyor... :)
Selam arkadaşlar,
Aracı bugün bıraktık Ramazan ustaya. İlk incelemelerden sonra sorunun partikül filtresinde olduğunu düşündü. Bilgisayarda da katalitik konvertör ile partikül filtresi hatası çıkmış. Partikül filtresi 4000 liraymış. Dışardan ucuza bulabilirsiniz belki dedi. Yurt dışı bir firmada 400 dolara bulabildik ama getirtebilir miyiz onu araştıracağız. Yetkili serviste de egr valfi, egr kontrol valfi, termostat ve arka denge kollarında hatalar çıktığını söyledik, bende o tip hatalar gözükmedi dedi. Arada böyle çelişkiler de var. Aracı bırakın pazartesi günü ben iyice testini temizliğini yapayım sonra durum değerlendirmesi yapalım dedi. Bıraktık aracı haber bekliyoruz. Hastamız yoğun bakımda...
Umarım en az zararla atlatırsın hocam. Ramazan ustanın methini çok duydum. Değişmesi gereken parçalar kesinleşirse kodlarını istersiniz, daha sonra ebay ve partsforsaab gibi sitelerde araştırarak ucuz yollu halledebilirsiniz.
Teşekkür ederim.
PartsforSaab sitesinde birçok parça uygun fiyata mevcut. Önce yurt içinde araştırıp ondan sonra dışarı yönelmeyi düşünüyoruz parça konusunda. Beklemeye devam... :(
Selam arkadaşlar, biraz önce hastamızın yanından geldim. Yoğun bakımdan çıkmış :)
Aracın manifoldu inanılmaz derecede kurum yapmış, temizlenmiş halini gördüm o hali bile çok kötüydü, özellikle dibinde 1 parmak kurum vardı. Ramazan ustanın elinde çok şükür çıkma orjinal 9-3 manifoldu varmış birkaç ay önce temizlemiş bize kısmet oldu onu takmış. Teste çıktık çekişi gidişi gayet iyi. 180-190'a kadar normal bir şekilde çıkıyor. Ara hızlanmaları da gayet güzel. Motor arıza ışığı da yakmadı test sırasında da. Şimdilik her şey yolunda gibi. Termostat da değişti orjinali ile ve hararet göstergesinin aşağı yukarı oynama sorunu da çözülmüş oldu böylece. Akşama doğru bir de yoğun trafikte teste çıkıp ondan sonra sorun çıkmazsa teslim edeceğini söyledi Ramazan usta. Sağ olsun baya ilgili ve işini güzel yapıyor. Egr valfinin de önceden çıkmış olan ve bir önceki özel servisimizde taktırdığımız parçası yine yerinden çıkmış ve bir dünya kurum kaçağı olmuş, onu da değiştirdi Ramazan usta. Onda da bir sorunumuz yok gibi şimdilik. Artık sıra faturayı beklemekte... :)
@Coolfire tekrar teşekkürler tavsiyen için :)
Haberler iyi gibi hocam. Fatura'da iyi olursa mükemmel olur :)
Biraz önce aldım arabayı Ramazan ustadan...
İşlemler şu şekilde, Manifold değişti Manifolda bağlı 4 adet kelebeği hareket ettiren bir parça değişti, Antifriz koyuldu 2 adet silecek lastiği takıldı Ön aks bilyaları değişmiş, çın çın bir ses geliyordu o da ortadan kalkmış artık demek ki bunlardanmış. Termostat değişti, İşçilik ve kdv dahil olmak üzere toplamda 1139 liraya mal oldu. Şuan için her şey güzel sorunsuz. Yetkili servisin çıkarmış olduğu faturadan sonra bu fatura bizi bayağı rahatlattı. Serviste yaptırsaydık partikül filtresini falan değiştireceklerdi sırf o parçaya 4000 lira verecektik. İnşallah başka bir sorun çıkmaz. Çekişi gidişi gayet güzel oldu artık :) ani gazlamalarda arkadan çıkan siyah duman da azaldı, o tamamen kolay kolay kesilmez dedi Ramazan usta.
Bir de 4 adet Continental WinterContact TS 830P model kış lastiği taktırıp nitrojen de bastırdık. Lastiklerden sonra içeri gelen ses ciddi anlamda azaldı ve konfor tam kıvamına geldi :)
Haberler güzel hocam, fiyat beklediğim seviyelerin de altında. Lastiklerde hayırlı olsun. Umarım uzun süre sorunsuz-kazasız-belasız binersiniz artık aracınıza.
Bu arada camların açılma sorunu ne oldu? Anahtarla açılmıyordu hani?
Çok teşekkür ederim güzel dilekler için.
Bugün 2 defa aynaları denedim 2 defasında da kumanda ile katlandı aynalar. Camlar yine aynı, önler ve sunroof açılıp kapanıyor ama arka camlarda tık yok... Aracın aküsü de değişti bu arada ve bütün bilgiler sıfırlandı, acaba bu aynaların kumanda ile kapanıp açılmasının düzelmesinde programın resetlenmesinin bir etkisi olmuş mudur diye merak ediyorum. Yarın birkaç kez üst üste deneyeceğim kapatıp açmayı aynaları ve camları kumandadan. Fiyattan biz de memnun kaldık eğer bir sorun yaşamazsak... Sorun çıkarsa Ramazan usta getir hemen hallederiz aramızda dedi sağ olsun :) Yetkili servisin sadece işçiliği 1300-1400 lira tutmuştu :)
Camlarda kalibrasyon sorunu mu var diye düşündüm ben bu arada. Saab kitapçığında yazar ama ben elimden geldiğince anlatayım bir deneyin.
Kontak "ON" kısmında iken (araç çalışmıyor) sürücü tarafında bulunan pencere kontrol tuşlarını kullanarak camları tek tek açıp kapatıyoruz, kapattığımızda bırakmıyoruz tuşu kalibrasyon sesini (tok bir bip sesi) duyana kadar. Bir deneyin, belki işe yarar. Ramazan ustaya sordunuz mu bu pencere olayını?
Hmm camın da mı kalibrasyonu varmış... Akşam araba gelince deneyeceğim. Ramazan Ustaya sormak hiç aklıma gelmedi. Dün akşam denedim ordan çıktıntan sonra.
Anladığım kadarı ile;
Her camı sırası ile açıyorum, kapatıyorum ve kapanınca BİP sesi gelene kadar bekliyorum... tamamdır :)
Çok teşekkür ederim, büyük ihtimalle bu şekilde olacaktır eğer başka bir sorun yoksa. Haberdar ederim :)
Bu kalibrasyon sorununa neden olan şey ne olabilir peki fikriniz var mı? Akü sökülüp takılması ya da zayıf akü falan olabilir mi?
@coolfire; ya hocam şu kalibrasyon olayını dediğin gibi denedim ama herhangi bir beep sesi duyamadım :( camların durumu yine aynı. Arka camlar ne açılıyor ne de kapanıyor kumanda ile... Acaba iptal mi ettirdiler önceden ne yaptılar fazla aküden yemesin diye
''off'' pozisyonunda da denemiştim olmadı. Hava biraz düzelse kitapçıktan bakarak deneyeceğim adım adım. Arka camları kilitleme tuşu var ya sürücü kapısında, ona basılı tutarak da sıkışma önleyici sistemin kalibrasyonu yapılıyormuş. Senin aracında uzaktan kumanda ile arka otomatik camlar da açılıp kapanıyor mu? Kitapçıkta yazan aynen şu şekilde;
Konforlu kapanma*, Sport Sedan ve Sport Combi
Konforlu kapama fonksiyonu elektrikli ön camların ve açılır tavanın uzaktan kapatılmasını ve elektrikle katlanabilen kapı aynalarının uzaktan içeri katlanmasını kapsar.
Kalibrasyon için ise şunları yazıyor;
Kalibrasyon aşağıdaki şekilde yapılır: 1- Kapıları kapatınız 2- Otomobil rolanti devir sayısında çalışmalıdır. Kalibrasyon sırasında şarj dinamosu aküye bağlı olmamalıdır. 3- Camı tamamen açın, düğme işlemin sonuna kadar basılı tutulmalıdır. 4- Camı tamamen kapatın, düğme işlemin sonuna ve camın kapatılmasından sonra yaklaşık 1 saniye kadar kalkık tutulmalıdır. 5- Camı tamamen açın, düğme işlemin sonuna ve camın kapatılmasından sonra yaklaşık 1 saniye kadar basılı tutulmalıdır. 6- Camı tamamen kapatın, ve kalibrasyonun tamamlandığı bir '' çınlama '' sinyali ile onaylanana kadar düğmeyi kalkık tutun.
Kalibrasyon gerektiren diğer camlar için de 3-6 adımlarını tekrarlayın.
Şimdi anlayamadığım nokta bütün bu 3-6 adımları sadece 1 cam için mi? 1 camı defalarca indirip kaldıracağız yani anladığıma göre ?
Selam arkadaşlar, uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. kimseden de ses soluk çıkmıyor yahu burada :)
Camların kalibrasyonunu yaptım ancak ön camlar için ayar yapılabiliyor sadece. Arka camlar için ayar yapamadım. Ön camlarda belirttiğiniz gibi BİP sesi geliyor ayar bitince. Arka camlarda tık yok :) Yine kumandadan sadece ön camlar ve sunroof açılıyor ve kapanıyor. Aynaların katlanması da düzeldi.
Dün ince bagaüstü spoiler siparişi verdim yarın elimde olacak bir aksilik olmaz ise, resimleri eklerim takınca :) inşallah orjinaline yakın bir görünüş elde edebilirim. Merakla bekliyorum :)
Bunun dışında araçtan çok çok memnunuz, oturdu artık iyice :)
Arkadaşlar merhaba, Saab konusunda fazla bilgim yok, biraz okudum yazdıklarınızı ama tam olarak açıklama bulamadım. Saab 9.3 1998 model lpg'li modelini buldum 185 beygir otomatik
Soracağım sorular
1-Ben kalkış hızını seven bir insanım bu araç otomatik olduğu için beni tatmin edermi kalkışı hızlımıdır? 2-Aracın masraf çıkartmama durumunda genel bakımları yüksekmidir km'si 250bin civarında. 3-Satmak istediğim zaman 2-3 milyaraltına satabilirmiyim şuyan 16civarında alıcam 13-14e satılır mı?
@ B A L A M İ R ; öncelikle şimdiden hayırlı olsun diyeyim çünkü genelde Saab'a bakan baktığı aracı veya başka bir modelini satın alıyor :)
Bakmakta olduğunuz aracın kalkış performansı hakkında net bir şeyler söyleyemeyeceğim kullanmadığım için ancak 7,5 - 8 saniye gibi bir sürede 100 km/s hıza çıkıyor diye biliyorum. Bu da gayet tatminkardır bana kalırsa ama sizin beklentileriniz ne ölçüdedir bilemiyorum tabi...
Masraf çıkarma kavramı biraz geniş kalmış... Motoru da bitebilir komple motor isteyebilir veya sadece yakıt pompasının değişmesini gerektiren bir sorun da ortaya çıkabilir. Almadan önce detaylı bir şekilde inceleyin, inceletin ve test edin imkanınız var ise. Biz aracımızı servis kayıtlarına güvenerek çok fazla inceletmeden sadece kaportasına bakarak aldık ancak sonrasında 2000 liralık masraf çıkardı bize. Çok şükür artık bir sıkıntımız kalmadı. Diyeceğim o ki en yakın tanıdığınız bile olsa aracın sahibi yine de mutlaka detaylı bir expertiz yaptırıp öyle karar verin.
Kullanım sonrası satış konusuna gelince; bilindiği gibi ikinci eli durgun bir marka Saab ülkemiz için. Ama kısmet işi bu bakarsınız aldığınız paraya hemen satarsınız bakarsınız daha iyi bir fiyata satarsınız veya uzun süre beklersiniz... Ankarada bir 9-3 turbo 210 hp'lik modelin 2 - 3 günde satıldığını okudum bugün mesela :)
Umarım az da olsa faydalı olmuştur açıklamalar.
Aramıza bekliyoruz :)
Teşekkürler...
Değerli Dostlar; Yıllar sonra forumla tekrar yazmam bir Saab sevdası için olacakmış meğer... Arkadaşlar, birçoğunuz gibi bende de taa üniversite yıllarından beri bir Saab sevdası vardı, hatta daha evvelinden memlekette lisedeyken bir hemşehrimiz 0 km 9000 CSE almıştı, ona hayranlığım halen dün gibi aklımdadır.
Sizlerden birkaç konuda fikrinizi almak istiyorum. Istanbul'da ikamet ediyorum ve arabayı sadece hafta sonları ve tatillerde memlekete giderken kullanıyorum. Yani yılda ancak 5000-8000 km arası bir yol yapıyorum. Şu anda 0 km aldığım 2004 307 HDI kullanıyorum ve arabam daha 36.000 km'de. Neyse, internette dolaşırken aşağıda linkini bulabileceğiniz 2 tane araç dikkatimi çekti. İlki yeni kasa 2008 model 2.0t, diğeri ise eski kasa 2007 model 1.9 tid. Her ikiside 45-50 bin km civarı ve fiyatlarıda tamamen aynı.
Siz benim gibi bir kullanıcı olsaydınız hangi modeli tercih ederdiniz? Tahminim benzinli bir 2.0t 100 km'de ortalama 10,11 lt gibi sarfiyat yapar. Peki bu araçta LPG olayını tavsiye edermisiniz, yoksa az km yapıyorsun, hiç girme mi dersiniz? Diğer opsiyonda yine temiz gözüken fakat eski kasa 1.9 tid. Dediğim gibi şu anda da dizel araç kullanıyorum ve öyle serviste falan bir dezavantajını görmedim.
Siz Saab'a gönül veren arkadaşlar, bu iki araç konusunda görüşlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Sizlerden gelecek bilgiler ışığında kısmetse çok kısa bir zaman içerisinde bende aranıza katılacam.