Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
319.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese,

    Geçen hafta 96 model 900 convertible aldım. Ve foruma da üye olayım dedim :) Resim eklemeyi becerebildiğim zaman bir resmini de ekleyeceğim.
    Arabanın hali anlayabildiğim kadarı ile fena değil. Sağında solunda kozmetik kusurlar var ama motoru ve performansı tatmin edici.

    Üstü açıldığı zaman arkanın sağında ve solunda ortaya çıkan delikleri kapatan parçadan soldakini kırdım yanlışlıkla. Onu sipariş ettim ebay'den.
    Saab servis 850 tl gibi birşey söyledi ama ebay'de çiftini 100$ a buldum.

    Resim ekleyebildiğim zaman arabayı toplama sürecimi de paylaşmayı düşünüyorum eğer birilerinin ilgisini çekerse :)

    Görüşmek üzere,
  • Hayırlı olsun aracınız, kazasız ve güzel günlerde kullanmanızı dilerim :)

    Convertible'ın keyfi de başkadır sanırım :) Saab sevgisi kullandıkça daha da artıyor :)
  • Selamlar,

    İki önceki mesajda bahsettiğim saab 900, galiba resmi eklemeyi becerebildim :)

    İyi günler,

     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____
  • Üzeri açık daha da güzel duruyordur :)

    Diğer Saab ile ilgili açtığım konuda da paylaştım bugünkü maceramı ama Saab Takımı bünyesinde de paylaşmanın faydalı olabileceğini düşünüyorum.

    Bugün Bostancı sanayi sitesinde Volcity özel servisine götürdüm bayramda yolculuk öncesi bir bakılsın hızlıca diye. Kötü bir sürprizle karşılaştım.

    EGR valfi kaçırma yapıyormuş ( söylediklerine göre yanlış motor yağı kullanımından olmuş) ve bu yüzden motor kapağını kaldırdığımızda güzelce kurumlanmış biraz kararmış bir manzara karşıladı bizi :)

    Neyse ki değişime gerek kalmadan ufak bir iki işlem ve valfin temizlenmesinden sonra sorun çözüldü, motorun temizliği de yapıldı pırıl pırıl oldu. Araç son 3 bakımına (60-70 ve 80 bin km) Maslak Enginler Saab Yetkili servisinde girmiş. Sağolsunlar farketmemişler böyle bir durum olduğunu(onları suçlamıyorum kesinlikle, belki rutin bakımlarda motor kapağını açıp bakmıyorlardır bilemiyorum). Aracı almadan önce onlardan aldığımız bilgiler doğrultusunda aracın sorunsuz sıkıntısız olduğunu düşünerek bir de kaportasını gösterip aldık. Sahibi de sağolsun pek ilgilenmemiş sanırım bu işle, disklerin değiştiğini söylemişti ön diskler neredeyse kırılacak kadar incelmiş onları da değiştirdik. Motor yağı, şanzuman yağı, hava - polen - yağ filtreleri ve rot-balans derken işçilik dahil 1200 liralık bir fatura ile karşılaştık. Volcity servisi gerçekten çok ilgili ve gördüğüm kadarı ile işlerini titiz yapan bir servis. Yaptıkları işlemlere de garanti verdiler. Bir sorun çıkmayacağını söylediler. İnşallah bir dahaki bakıma kadar bir sürpriz ile karşılaşmayız...

    İnsan artık kime nasıl güvenecek bilemiyor maalesef...

    Volcity servis olarak nasıl arkadaşlar bilginiz tecrübeniz var mı bu servisle ? Bana oldukça ilgili ve titiz göründüler, yaptıkları işin de ne kadar iyi olduğunu zaman içinde göreceğiz.




  • Hepinizin bayramı kutlu olsun sevgili Saab takımı :)
  • Bugün güzel arabamız motor arıza lambasını yaktı... Bayram gezimiz sırasında çok güzel gelişmeler bunlar :)

    Gün içinde turbo ıslığı ile birlikte bir hava kaçırma sesi de geliyordu, turbo hortumunun hava kaçırmasından şüpheleniyordum ki akşam giderken aracın motor arıza lambası yandı. Çekiş tamamen düştü, turbosuz normal benzinli bir araç gibi gidiyor yine araba. Ama vites küçülttüğümde veya gaza yüklendiğimde araba kendini toparlayıp ileri atmıyor. Sanırım şüphelendiğim turbo hortumu tamamen yırtıldı :)

    Antalyadaki Saab servisine çok yakında kalıyoruz. Bugün orayı aradım cumartesi günü açık olacaklarını söylediler. Tam bizim dönüş günümüz. Bu servis dışında Antalya'da güvenebileceğimiz özel servis var mı?
  • Yine ben... Yine kendi kendime konuşmaya devam ediyorum güzelim Saab forumunda :) herkes bayram ziyaretlerinde sanırım genelde...

    Sabah biraz turbo hortumlarıyla oynadım sıkıştırdım, araç düzeldi ama motor arıza ışığı hala yanıyor. Çekiş normale döndü, sanırım motor arıza ışığının sönmesi için bilgisayara bağlanması şart.

    Hayırlı bayramlar tekrar hepinize arkadaşlar:)
  • Hocam senin ve tüm arkadaşların bayramını kutlarım öncelikle. Antalya'da benim bildiğim bir özel servis yok, ama size İzmir'de bulunan özel servis ustamın (Hurşit bey) telefonunu vereyim. Hem varsa özel servisin no'sunu verir, hem de size bazı konularda yardımcı olabilir. Kendisi telefonda yardımcı olmaktan gocunmaz kesinlikle. Benim de (Balıkesir'den Alper) selamımı söylersiniz. Hem turbo hortumu, hem de EGR valfi konusunda aydınlatıcı bilgi verecektir kendisi. Telefon no: 0533-398-28-70

    Kolay gelsin, iyi bayramlar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Çok teşekkür ederim Alper bey ilginize, öğlene doğru uygun bir zamanda arayıp bilgi alayım kendisinden. :)

    Bu arada birkaç resim eklemek istiyorum ancak hata veriyor sistem... Kolay bir yolu var mıdır resim yüklemenin ?




  • Onur Bey öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Kazasız, belasız kullanırsınız umarım. Diğer mesajlarınıza da cevap vereyim elimden geldiğince.

    Deri döşemenizdeki leke için pek çok yapı markette de satılan deri döşeme temizliyicileri kullanabilirsiniz. Bununla beraber bir tane de deri koruyucu satın alın. Yalnız dikkat edin yoğun şekilde temizlerken deriye zarar vermeyin ve mutlaka deri koruyucuyu işlemin en sonunda tatbik edin. collfire da belittiği gibi Sonax vb. bilindik markaları tercih edin. Ancak eğer leke derinin içerisine nüfuz etmişse hiç uğraşmayın (uzun süredir kalmış mürekkep lekesi gibi), deriye zarar verirsiniz. Eğer bu şekilde ise ancak işi bilen bir yerde kısmi olarak deriyi boyatabilirsiniz ki o da ne kadar iyi boyansa da belli oluyor.

    Kapıdaki ayak izlerini ise Sonax ın araç içi temizleyicisi ile temizleyebilirsiniz. Renksiz, şeffaf uygun fiyatlı bir ürün. (7-8 lira)

    Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla lastikleriniz Nexen marka. Nexen çok kötü bir marka olmasa da bu tip desenli lastikler artık üreticiler tarafından tercih edilmiyorlar. Artık asimetrik desen denilen lastiğin iç ve dış kısımlarında farklı yönde ya da tipte desenlerin kullanıldığı lastik desenleri tercih ediliyor. Ben şahsen kışın ve yağmurlu her türlü yol koşulunda mevcut lastiklerinizle yüksek hızlarda güvende olmayacağınızı düşünüyorum. Tabi ki tercih sizin.

    Kararan jant göbeklerinize fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla yapılabilecek bir şey yok. Yanılıyor olabilirim ancak sanki kararma dıştan değilde tüm kaplamanın içerisine sirayet etmiş gibi duruyor. Yine yapı marketlerden bulabileceğiniz bir Jant temizliyici ile çıkarmayı deneyin. Olmaz ise detaylı bir zımpara işleminden sonra kendine gelebilir demektir ki o da oldukça zahmetli olur ve zaman alır. Zahmetten kurtulmak için bağlantıda gibi çözümü uygulayabilirsiniz:http://bensaab.blogspot.com/2010/11/kslk-jant.html

    Aracınıda klima,radyo-cd düğmeleri üzerindeki soyulmalar bu model araçların kronik sorunlarından bir tanesi malesef. Daha dikkatli kullanım dışında yapılabilecek pek bir şey yok ne yazık ki. Bir de aracınızı yıkatırken iç temizlik sırasında temizlik yapan personeli uyarabilirsiniz. Veya benim gibi ön konsolu silmemelerini söyleyebilirsiniz. Bu durumda konsolu silmek size kalır tabi ki :)

    Aracınızın arıza ışığı servis tarafından kapatılmadığı sürece yanacaktır.

    Aracınızın normale dönmesine sevindim. Görüşmek üzere..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemerro -- 18 Kasım 2010; 13:33:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 900 Convertible

    Merhaba herkese,

    Geçen hafta 96 model 900 convertible aldım. Ve foruma da üye olayım dedim :) Resim eklemeyi becerebildiğim zaman bir resmini de ekleyeceğim.
    Arabanın hali anlayabildiğim kadarı ile fena değil. Sağında solunda kozmetik kusurlar var ama motoru ve performansı tatmin edici.

    Üstü açıldığı zaman arkanın sağında ve solunda ortaya çıkan delikleri kapatan parçadan soldakini kırdım yanlışlıkla. Onu sipariş ettim ebay'den.
    Saab servis 850 tl gibi birşey söyledi ama ebay'de çiftini 100$ a buldum.

    Resim ekleyebildiğim zaman arabayı toplama sürecimi de paylaşmayı düşünüyorum eğer birilerinin ilgisini çekerse :)

    Görüşmek üzere,



    Sizin de aracınız hayırlı olsun. Ben sizin aracınıza Jack Nicholson'ın As Good As It Gets filminde rastlamıştım ilk olarak. Çok şaşırmıştım. Saab'ın Convertible da varmış demiştim kendi kendime. Çok keyifli olsa gerek. Siz de kazasız belasız kullanırsınız umarım aracınızı.

    Ayrıca araçla ilgili her türlü paylaşımınız benim ilgimi çeker açıkçası.




  •  ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____
     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____
     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____
     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____

     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____

     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____


    Resimler çok güzel hocam, siyah yakışıyor 9-3'e. Maşallah diyelim nazar değmesin.

    Kemerro hocam, aydınlatıcı bilgiler için teşekkürler. As good as it gets'te aracın 900 cabrio olduğunu unutmuştum, hatırlattığın için teşekkürler
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • @ Kemerro; bilgiler için çok teşekkür ederim gerçekten çok işime yarayacaklar. Özellikle koltuk ve konsol hakkındakiler :) Lastikler için ben de sizinle aynı görüşteyim. Hem çok uğultu yapıyorlar yüksek hızlandıkça hem de yanakları 45 mm olduğu için en ufak çukurları taşları bile içeride aşırı derecede hissettiriyorlar. Kalitelerinden de şüpheliyim. Heralde satacağı için eski sahibi böyle uyduruk bir lastik takmış diye düşünüyorum. (bu arada resimlerden nasıl anladınız markayı çok şaşırdım :) )

    Lastik konusunda hem normal lastik hem de kış lastiği olarak tavsiyelerinize ihtiyacım var. Ayrıca 45 mm yanaklı lastik bu araç için pek uygun değil diye düşünüyorum çok ince bence. Konfor gerçekten sıfır (asfalt yol hariç). 55 mm yanaklı bir lastik taktırsam sanırım konfor olarak oldukça tatminkar olacaktır diye düşünüyorum. Sizin lastik ölçüleriniz nelerdir, belirtebilirseniz çok memnun olurum.

    Motor ışığı bugün kendiliğinden söndü. Dün Opet'ten yakıt aldık ve 200-300 km civarı yol yaptıktan sonra en son durduğumuz yerde arabayı çalıştırınca motor arıza ışığının yanmadığını farkettim. Sanıyorum özel servisin de dediği gibi gerçekten yakıtta sorun vardı. Bundan önceki yakıtları 1 depo petrol ofisinden (Atakent - İstanbul) 1 depo da BP 'den (Afyon merkez) almıştık. Herhalde bundan sonra Opet'ten devam ederiz diye düşünüyorum.

    @ Coolfire ; bugün Hurşit usta ile görüştüm selamınızı da ilettim. Sağolsun ilgilendi telefonda bile olsa. O da yakıttan olabileceğini söyledi motor ışığının yanmasının. Tam onunla konuştum arabayı çalıştırdım ışık söndü :) Telefondan halletti sorunu :) Işık sönmez ise bir bilgisayara sok ve bana hata kodunu bildir ona göre yönlendireyim seni dedi sağolsun ama gerek kalmadı şimdilik çok şükür.

    Sizlerden ricam, lastik ölçülerinizi ve yakıt (mazot) firmalarınızı paylaşmanız. Çok teşekkürler tekrardan bilgiler ve güzel dilekleriniz için.

    Not: Dün Antalya'da Füme 2003-2007 model arası bir kasa 9-3 gördüm uzaktan acaba bizim aramızdan mıdır? :)




  • Benim araçta füme ama ben değildim Antalya-Manavgat civarlarında karşılaştığım bir kaç 9-3 var bizim kasalardan. Onlardan biri olabilir.

    Opet'i bende tavsiye ederim hocam. Adamlar yakıtına güvenmese Ford'la yakıt güvencesi anlaşması yapmazlardı heralde. Genelde de taksiciler opet'ten alıyorlar yakıtlarını; kaliteye önem verdiklerinden mi, yoksa başka bir sebebi mi var bilemiyorum?

    Lastik olayında ise yanak ölçülerini değiştirecekseniz, jantınız sabit kalacağı için araç bir miktar (tahmini olarak yaklaşık 2 cm) yükselecektir. Bu problem oluşturabilir. Bir bilene danışmanızda fayda var. Forumumuzda da bu işin uzmanları var aslında. Onlara da danışabilirsiniz. Benim kanaatimce hamuru yumuşak bir lastik alırsanız, yanakları 45 mm tutsanız dahi sorununuzdan kurtulursunuz. Benim Hankook'lar fena değil aslında ama ben yol sesi ve konforu pek kafama takmam ya da hissetmem, dolayısıyla tavsiye etmem çok doğru olmayabilir. Yol tutuşunda ise lastikler için yorumum iyi.

    Sorunlarınızın çözülmesine sevindim bu arada, tekrar iyi bayramlar ve yola çıkacacaklara iyi yolculuklar.




  • lastik ebatlarım: 225 45 17. Good Year
    Yanakları 55 yaparsanız yol tutuş kaliteniz düşecektir. Hem araç alta daha fazla hava alır yükseldiği için, hem de yanak üzerindeki esneme payınız artar. Dolayısıyla nexen yerine kalite bi lastik almanızı ama ölçülerle oynamamanızı tavsiye ederim.
    Saygılar.
  • @ coolfire; fümesi de çok güzelmiş gerçekten bu kasanın. kendini biraz daha belli ediyor araç :) Siyah tozlanınca, normalde bile pek fazla kişi tarafından bilinmeyen bir araç olarak, neredeyse hiç tanınmayacak hale geliyor :) Beyaz de çok güzel olur diye düşünüyorum bu kasada...
    Opet'in Ford ile bu anlaşmasından haberim yoktu, şimdi içim rahatladı bir nebze daha. Ataşehir çıkışta da hem bir Ford bayii hem de bir opet var :) Opet'ten devam ederiz büyük ihtimalle bundan sonra bir aksilik çıkmaz ise.

    @kemal80; lastik bilgileri için çok teşekkür ederim. Acaba Saab'ın orjinal lastik yanak ölçüsü 45 mm mi? Aracın yüksekliği çok fark edecekse ya 50 mm yanak almalı ya da dediğiniz gibi yüksek kalite bir markanın 45 yanağını almalı.

    Peki arkadaşlar kar lastiği yerine 4 mevsim lastiği önerir misiniz ? Bir testte 4 mevsim için tamamen yanlış seçim diyorlar ama...

    Bir de bugün yakıt tüketiminde bir izlenimimi paylaşmak istiyorum. Manavgattan Konyaaltına gelir iken ortalama tüketim bilgilerini sıfırladım. Araçta toplam 3 kişiydik ve yaklaşık olarak toplam yolcu ağırlığı 220 kg civarı idi. Manavgattan çıkana kadar ışıklarda baya dur kalk oldu ve sonrasında da uzunca süre sabit 100 km hızla geldim (bu yolda da aslında trafik ışıklarında durmak durumunda kaldım zaman zaman). Hep 5. viteste geldim. Ortalama 6.2'den aşağı düşmedi. 1.9 litre araca ve ağırlığa göre sabit hızdaki bu değer normal midir ? Fabrika verisi 5.4 litre gösteriyor. Tabi test koşulları çok farklı...




  • Sanırım 45 standart yanak ölçüsü değil.
    Benim ve muhtemelen sizin otomobiliniz spor şasi 9-3'ler. Spor şasilerde 45 yanak oluyor.
    Bir önceki mesajımda yazdığım alta daha fazla hava alma ve yanak üstünde esneme olayları ise yalnızca otomobilin sınırlarını zorladığınız durumlarda risk arz eder.
    Yani 45 yanakla 180'le döndüğünüz virajı yine aynı hızla dönmek isterseniz tehlike arz eder.
    Bu gibi durumlar dışında pek sorun olmaz sanırım.

    Yakıt konusunda ise benim araç benzinli olduğu için yorum yapamıyorum.
    Selamlar.
  • Spor şasi olduğunu pek zannetmiyorum çünkü onlarda galiba arkada Aero yazısı oluyor yanlış bilmiyorsam...

    Saab'ın sitesindeki lastik ölçülerine baktım vector için 225 / 45 / 17 olarak görünüyor ölçüler.

    Aşırı hızlı kullanmıyoruz aslında aracı. En yüksek hızımız 160 oluyor o da zaman zaman... Virajlara gerekli hızlarla giriyoruz limitlere yaklaşmıyoruz bile. 50 yanak yumuşak hamurlu güzel bir lastik ile değiştirmeyi düşünüyoruz lastikleri. Şu aşamada 1 takım 4 mevsim mi yoksa 1 takım kış lastiği 1 takım da yaz lastiği mi alsak diye düşünüyoruz. Biraz tuzlu olacak ama lastik önemli bir unsur güvenlik konusunda. Üzerindeki lastikler gerçekten taş gibi sert bugün dikkat ettim.

    Bugün 12 saatlik yolculuğumuzun ardından İstanbul'a ulaştık kazasız belasız çok şükür. Yollar açıktı , inişli çıkışlı , virajlı ve İzmit taraflarında tünel girişlerinden dolayı oldukça tıkalıydı. Tünel trafiğinde 30 - 40 dakika dur kalk şeklinde ilerledik. Tüketim 15 16 litrelere yükseldi ortalamada :) Ancak yol açılınca 90-110 km hızlar arasında otomatik modda 6. viteste yaklaşık bir 40-50 km gittik ve yol bilgisayarı ortalamada 5.4 'ü gösterdi çok mutlu oldum :D

    Şu egr valfini yarın gündüz bir kontrol edeceğim tekrardan. Bozuk yollardaki tıkırtılar, lastik uğultusu ve bu egr valfinin belirsizliği dışında araç her şeyi ile çok keyifli ve çok güzel :) Yaklaşık 2200 km yol yaptık 6 gün boyunca. Aracın kendi kendini tamir etmesi de cabası :P :)

    Ani hızlanmalarda arkadan pof pof bir tutam duman atıyor, bu da araştırdığım kadarı ile normalmiş. Yakıtın tamamını yakamayabiliyormuş ani hızlanmalarda motor ve bu da duman atmasına neden oluyormuş. Umarım başka kötü bir şeye işaret değildir bu durum ?

    Bir dipnot: hem Antalya içindeki günlük gezilerimizde hem de bu uzun şehirler arası yolculuklardan sonra sanki hiç araba kullanmamış gibi hissediyor insan. Ne sürücüyü ne de yolcuları yormuyor sersemletmiyor araç. Corollaya göre bu anlamda çok çok üstün. Sanırım koltuklar büyük etken bunda.

    Herkese selamlar...




  • Arkadaşlar şu hararet göstergesi hakkında da bir sorum olacaktı unuttum sormayı.

    Tam orta çizginin biraz üzerinde duruyor hep hararet göstergesi. Orayı hiç geçmiyor. Öte yandan mesela uzun bir süre 100-110 km sabit hızla gidince veya yokuş aşağı giderken bu sefer de hararet göstergesi kademe kademe en alt seviyeye kadar düşüyor. Sanki motor yeni çalıştırılmış ve soğukmuş gibi L 'ye kadar düşüyor motorun ısı göstergesi.

    Bundan önceki arabalarımızda hararet çubuğunun bu kadar oynadığını hiç görmemiştim. Dizel Saablarda bu hep böyle midir? Videolara bakıyorum hepsi normal çizgisinde duruyor hep...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurcukka -- 22 Kasım 2010; 10:15:51 >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.