Şimdi Ara

Diablo niye bu kadar çok seviliyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
0
Favori
2.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: broodofqueen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    @keshberfo

    16 yaşındayım. Daha önce Diablo hiç oynamadım. Ben size soruyorum siz bana soru soruyorsunuz .


    @Psikotrex

    Evet onun nedeni ne ?






    Sana bir soru sorayım, anlatılmaz bir durum olduğunu vurgulamak için. Gerçekten merak ettiğim bir soru bu.. MW3 nasıl olurda dünyanın en çok satan oyunu olur? Silah değiştirip, cephane toplayıp, "Kill someone" veyahut "Run Somewhere" gibi görevleri yerine getirdiğimiz bir oyun nasıl olurda ilk günde 400 Milyon USD hasılat yapar? Bende bunu anlamıyorum mesela... Ama anlamaya çalışmıyorum. Çünkü bu tercih meselesi.

    Çünkü MW3' ün oynanışı basit ve çok daha büyük bir kitleye hitap ediyor. Hemen aksiyon yaşayabiliyorsunuz ve oyun sizi sıkmıyor. Hikayeside sağlam. Herkes COD' u oynar ama herkes BF' ı oynamaz.

    Anahtar kelime BASİT... Güzel cevap, MW basit olduğu için satılıyor. Diablo ise basit olmadığı için, her anlamda çok daha derin olduğu için 12 yıl bekleniyor, bu kadar seviliyor.




  • Açıkçası Diablo'nun derin olduğunu düşünmüyorum. Yani MW3'ten her türlü daha derin ama daha derin olan oyunlar var. Hikaye derseniz çok da derin bir hikayesi yok Diablo'nun, aynı şekilde her ne kadar öznel olsa da hikayesinin muhteşem olduğunu da söyleyemem, oyun mekanikleri derseniz aynı şekilde yine derin bir sistemle karşılaşmıyoruz, hatta zamanın RPG oyunlarına göre daha basit ve yüzeysel bir oynanış ve sisteme sahiptir. Diablo'nun en büyük özelliği Diablo türü diyebileceğimiz bir Action RPG alt türünü yaratması ve kendini takip eden oyunların maalesef bir Diablo klonu olmaktan öte gidememeleridir.
  • Zamanında aynı kalitede başka bir yapımın bulunmayışı, diabloyu her daim üstte tutar. Müziği, hikayesi, karakterleri, grafikleri... Tamamen efsaneleşmiştir. İşte bu yüzden Diablo dendimi akan sular durur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleepnir

    Açıkçası Diablo'nun derin olduğunu düşünmüyorum. Yani MW3'ten her türlü daha derin ama daha derin olan oyunlar var. Hikaye derseniz çok da derin bir hikayesi yok Diablo'nun, aynı şekilde her ne kadar öznel olsa da hikayesinin muhteşem olduğunu da söyleyemem, oyun mekanikleri derseniz aynı şekilde yine derin bir sistemle karşılaşmıyoruz, hatta zamanın RPG oyunlarına göre daha basit ve yüzeysel bir oynanış ve sisteme sahiptir. Diablo'nun en büyük özelliği Diablo türü diyebileceğimiz bir Action RPG alt türünü yaratması ve kendini takip eden oyunların maalesef bir Diablo klonu olmaktan öte gidememeleridir.

    Yanlış anladınız, asla bir RPG kadar derin değil.. Zaten oyun RPG değil. Yinede sizin gibi düşünmüyorum... Eğer dediğiniz kadar yüzeysel mekanikleri olan, vasat bir hikaye üzerine kurulu, kendi çapında bir oyun olsaydı(söylediklerinizden bu çıkıyor) bu kadar takipçisi olmazdı. 12 sene boyunca halen oynanabilen bir oyun yüzeysel olamaz. Kimse bu kadar yavan bir oyuna bunca yıl zaman ayırmaz. Ayrıca şahsi görüşüm çok derin olması önemli, yeteri kadar derin olması. Blizzard'ın tüm oyunlarında herşey "AYARINDA" dır. Bence Blizzard'ın asıl sırrı bu.




  • Çünkü hiçbiri yokken Diablo vardı.
  • Diablo 1 ve takiben 2 nin çıkışı 70 li 80 li arkadaşların bilgisayarla en fazla haşır neşir oldukları döneme denk gelir.
    Türünün ilk örneklerinden (İzometrik Hack and Slash) olduğu için, zamanına göre çok iyi bir atmosfer ve rasgelelik (sürekli oynanabilirlik) sunduğu için efsaneleşmiştir.
    90 kuşağı ne yazık ki bu dönemi göremedi. Tüketim çılgınlığının, konsolların ve seri oyunların yılda 1-2 kez piyasaya sürüldüğü döneme doğdular.
    keshberfo'ya katılıyorum, hala orijinal Fallout 1, Fallout 2, MDK, MDK 2, Die by the Sword, Ecstatica 2, Carmageddon, Carmageddon 2, HoMM 3 + Expansion paketleri, Worms 2, Quake 2 durur CD çantamda.
    Yeni neslin bunları anlamasını beklemiyoruz ama alaycı bir tavırla da her ortamda "ne anlıyorlar bundan" şeklinde eleştirmelerini de istemiyoruz.
    Hikaye konusunda bir Star Wars, bir Lord of the Rings kadar olmasa da yine de hafif bir mitleşme seziyorum Diablo evreninde, ki 7 tane kitabının olması da güçlendiriyor bu fikrimi. (Lucas ve Tolkien üstatlarımın önünde saygı ile eğilirim, Diablo evreni onların yarattığı evrenin eline kesinlikle su dökemez.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theFaLLeN

    Diablo 1 ve takiben 2 nin çıkışı 70 li 80 li arkadaşların bilgisayarla en fazla haşır neşir oldukları döneme denk gelir.
    Türünün ilk örneklerinden (İzometrik Hack and Slash) olduğu için, zamanına göre çok iyi bir atmosfer ve rasgelelik (sürekli oynanabilirlik) sunduğu için efsaneleşmiştir.
    90 kuşağı ne yazık ki bu dönemi göremedi. Tüketim çılgınlığının, konsolların ve seri oyunların yılda 1-2 kez piyasaya sürüldüğü döneme doğdular.
    keshberfo'ya katılıyorum, hala orijinal Fallout 1, Fallout 2, MDK, MDK 2, Die by the Sword, Ecstatica 2, Carmageddon, Carmageddon 2, HoMM 3 + Expansion paketleri, Worms 2, Quake 2 durur CD çantamda.
    Yeni neslin bunları anlamasını beklemiyoruz ama alaycı bir tavırla da her ortamda "ne anlıyorlar bundan" şeklinde eleştirmelerini de istemiyoruz.
    Hikaye konusunda bir Star Wars, bir Lord of the Rings kadar olmasa da yine de hafif bir mitleşme seziyorum Diablo evreninde, ki 7 tane kitabının olması da güçlendiriyor bu fikrimi. (Lucas ve Tolkien üstatlarımın önünde saygı ile eğilirim, Diablo evreni onların yarattığı evrenin eline kesinlikle su dökemez.)

    Helal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: broodofqueen

    quote:

    Orijinalden alıntı: sleepnir

    Açıkçası Diablo'nun derin olduğunu düşünmüyorum. Yani MW3'ten her türlü daha derin ama daha derin olan oyunlar var. Hikaye derseniz çok da derin bir hikayesi yok Diablo'nun, aynı şekilde her ne kadar öznel olsa da hikayesinin muhteşem olduğunu da söyleyemem, oyun mekanikleri derseniz aynı şekilde yine derin bir sistemle karşılaşmıyoruz, hatta zamanın RPG oyunlarına göre daha basit ve yüzeysel bir oynanış ve sisteme sahiptir. Diablo'nun en büyük özelliği Diablo türü diyebileceğimiz bir Action RPG alt türünü yaratması ve kendini takip eden oyunların maalesef bir Diablo klonu olmaktan öte gidememeleridir.

    Yanlış anladınız, asla bir RPG kadar derin değil.. Zaten oyun RPG değil. Yinede sizin gibi düşünmüyorum... Eğer dediğiniz kadar yüzeysel mekanikleri olan, vasat bir hikaye üzerine kurulu, kendi çapında bir oyun olsaydı(söylediklerinizden bu çıkıyor) bu kadar takipçisi olmazdı. 12 sene boyunca halen oynanabilen bir oyun yüzeysel olamaz. Kimse bu kadar yavan bir oyuna bunca yıl zaman ayırmaz. Ayrıca şahsi görüşüm çok derin olması önemli, yeteri kadar derin olması. Blizzard'ın tüm oyunlarında herşey "AYARINDA" dır. Bence Blizzard'ın asıl sırrı bu.

    Hocam aslında çok da farklı şeyler söylemiyoruz. Ben, siz MW3 ile Diabloyu karşılaştırınca, Diablo'nun da aslında gerçek rpg'ler ile kıyaslandığında hiç de derin bir oynanışa sahip olmadığını demek istemiştim. Zaten öyle bir oynanışı Diablodan beklemek saçma olur. Oynanış tabii ki aşırı yüzeysel degil, yüzeysel derken, benim demek istedigim biraz daha farklıydı. Yani yavan gibi bir anlam çıkmasın. Ama oyunun ayarında olmasına kesinlikle katılıyorum, dediğiniz gibi Blizzard'ın olayı bu. Sonuç, oyun oynatıyor mu kendisini: Kesinlikle evet.

    Diablo kitaplarına gelirsek, popülerden para kazanma amacı güden kitaplar olduklarını düşünüyorum. Zaten birçok oyuna böyle kitaplar çıkmakta. Tabi önyargılı yaklaşmış olabilirim, onun için çok da emin konuşmak istemiyorum.




  • Blizzard...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crawlin'

    Blizzard...

    Activision ortaklığından sonra temkinli yaklaşmak lazım ama, evet, Blizzard...
  • Bir kaç sebebi var :

    1 - Mesela şöyle düşün, telefon deyince insanın aklına niye Iphone geliyor? Çünkü adamlar öyle bir telefon yaptı ki, özellik ve tür olarak piyasadaki telefonlardan çok üstündü ( iPhone 3 için söylüyorum, daha önceki iphone modelleri için değil).

    Şimdi Diablo 1 çıktığında da durum bundan ibaretti. O zamanki oyun teknolojisinin ve anlayışının epey üzerinde bir oyundu. ( bknz : Gamespot' da gelmiş geçmiş en yüksek puan alan oyun)

    2- Türünün ilk örneği

    3- Eskiden 2000 ve öncesi, piyasaya çıkan oyunlar az ve kaliteliydi, şuanki gibi her ay onlarca oyun piyasaya çıkmazdı, eski oyunlar iz bırakırdı.

    4- Küçüklük döneminde oynanan oyunların insanların zihninde yer etmesi.

    Gibi , listeyi daha da uzatabilirim ama gerek yok herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABomb

    Bir kaç sebebi var :

    1 - Mesela şöyle düşün, telefon deyince insanın aklına niye Iphone geliyor? Çünkü adamlar öyle bir telefon yaptı ki, özellik ve tür olarak piyasadaki telefonlardan çok üstündü ( iPhone 3 için söylüyorum, daha önceki iphone modelleri için değil).

    Şimdi Diablo 1 çıktığında da durum bundan ibaretti. O zamanki oyun teknolojisinin ve anlayışının epey üzerinde bir oyundu. ( bknz : Gamespot' da gelmiş geçmiş en yüksek puan alan oyun)

    2- Türünün ilk örneği

    3- Eskiden 2000 ve öncesi, piyasaya çıkan oyunlar az ve kaliteliydi, şuanki gibi her ay onlarca oyun piyasaya çıkmazdı, eski oyunlar iz bırakırdı.

    4- Küçüklük döneminde oynanan oyunların insanların zihninde yer etmesi.

    Gibi , listeyi daha da uzatabilirim ama gerek yok herhalde


    türünün ilk örneği değildir. Onu düzeltmek isterim. Türünün en iyisidir o ayrı, ama ilk derseniz 80 lerde çıkmış Hack'n Slash oyunlara haksızlık edilmiş olur. ( Golden Axe , Contra v.b. ) ( 2,5D İzometrik kamera açısı v.b gibi yenilikleri vardı diablo1'in)

    Diablo, Mana, Stamina, Dex. , İnt. gibi terimleri ilk duyduğumuz oyundur.




  • Diablo1 de Diablo2 de zamanının çok ilerisinde oyunlardır her bakımdan.Üstelik herkes bildiği kadarıyla oyundan çok zevk alabilir.Yani bu tür oyunlara cok zaman ayıramayan bir oyuncuyuda cok mutlu eder normal zorluk seviyesi ve item bolluğu ile bol zamanı olup alabildiğine kastıran adamıda nightmare ve hell oyun zorluklarıyla tatmin eder.Bunlarlada kesilmiyorsa oyuncusuna horadric cube ile craft yaptırarak vendorlerden item cıkmasını bekleterek yıllarını harcatır.Köylerdeki vendorlerde en dandik item olduğunu sanar çoğu kişi fakat eğer şansınız yaver giderse oyunun en güçlü itemlerini hiç bakmaz denk getirebilirsiniz şansınız yerindeyse.Kimisini pvp ile kimisini pvm ile kimisini trade ile içine alır kolay kolayda bırakmaz diablo.

    Diablo 2 nin içinde olan oynıyabileceğin o kadar çok şey vardırki öğrendikçe yeni şeyler görür daha çok oynayasın gelir.Diablo 2 deki bu çeşitlilik inan bu kadar yıldır oyun oynarım bu tarz hiçbir oyunda yoktur.Wow da bi gördüm bi kat be kat fazlasını bu içerik zenginliğini başkada hiç bir oyunda görmedim.Zaten wowda mmorg diablo ile alakası yok.

    Diablo 3 ün videolarına baktım açık betasında 2 gün oynadım gerçekten 3 ncü oyundada inanılmaz potansiyel var bana göre.Blizard bu oyunu en az bir 10-12 yıl rahat oynatır insanlara ve cıkacak patchleriyle expensionlarıylada önümüzdeki yıllarda şu anki haliyle alakası olmayan bir hale sokar.

    Bu yazdıklarımdan sonra halada neden diablo bu kadar seviliyor diyorsan bende oyun oynamayı seven insanlar diabloyu çok severler çünkü DİABLO oyunların KRALIDIR diyim anla yani:)




  • #keshberfo
    golden axe contra bunlar Beat 'em up türündedirler hack and slash türünde değildirler
    dönemin oyunları sıra tabanlı bir yapı taşırken ....gerçek zamanlı ve izometrik açı kullanan ilk oyun diye biliyorum ben diablo yu

    ayrıca Dungeons & Dragons temelli,o evrenin hikayelerine uygun oyunları yapan firma SSI(Strategic Simulations, Inc.) dir ,en bilinen oyunlar eye of the beholder dır...
    diablo bir çok anlamda oyunculara ilkleri tattırmıştır,tekar oynanabilirlik(onuda random item ve random map ile sağlamıştır,kısaca herşey rastgele bir !!düzen!! içindedir ) tir tamamen diablo yu özel yapan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rockelnes -- 2 Mayıs 2012; 2:03:39 >
  • hiç bir şey tesadüf değildir hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Bunu anlamıyorum. Nedir bu oyunun herkesi bu kadar kendine bağlayan, çeken özelliği ? Bana açıklayabilecek biri olursa sevirinirim.

    Oyunu aldıktan sonra Blizzard, aylık $5 ödüyor banka hesabına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockelnes

    #keshberfo
    golden axe contra bunlar Beat 'em up türündedirler hack and slash türünde değildirler
    dönemin oyunları sıra tabanlı bir yapı taşırken ....gerçek zamanlı ve izometrik açı kullanan ilk oyun diye biliyorum ben diablo yu

    Golden Axe is a side-scrolling beat 'em up and hack & slash arcade video game released in 1989 by Sega for the System 16-B arcade hardware.

    KAYNAK

    Ancak diğer bilgi doğrudur, şahsen Diablo1 çıkana kadar 2,5D izometrik kamera açısı ile oyun oynadığımı pek hatırlamıyorum. Diablo1 den sonra Fallout1 bu kamera açısı ile çıkmıştı, o da gerçek zamanlı turn base bir oyun olarak ilkleri sunuyordu. Ya aslında Diablo'yu bu kadar özel yapan ne kamerası ne konusu ne de başka birşey.
    90'larda bilgisayarı olup adam gibi oyun oynayan, oyun oynamaktan zevk alan herkes, iyi ve kaliteli bir oyun için herşeyi yapmaya hazırdı. Daha önce de söyledim oyunlara ulaşmak şimdiki kadar kolay değildi. Oyunlar hakkında şimdiki kadar çok yazılıp çizilmiyor, makale vs. bulmak neredeyse imkansız gibiydi. Bir çoğumuz oyun dergilerini takip ediyorduk ( ilk dergimi 1997'de almıştım, o güne kadar arkadaşlardan tırtıkladım) dergilerden çıkan DEMO'ları oynar, hoşumuza giderse köşedeki CD'ci amcaya sipariş verir, tahminen 1 hafta sonra da oyun elimize geldiğinde oynardık.
    Böyle bir hayatı ve böyle bir dönemi anlatsak bile karşımızdaki kişi bu dönemleri yaşamadığı için anlamaz.
    Tıpkı babamın bana 80'lerde yaşadıklarını, dedemin 60'ların Türkiyesini anlatması gibi boş laftan ibarettir herşey. Bu sebepledir ki ilk mesajımda "yaş kaç ? " diye sordum.
    Tekrar ediyorum bu devrin oyuncuları, 56k modem'in ne olduğunu bilmez, internet'e girildiğinde babanınızın gelen telefon faturasını size monte edeceğini bilmezler, 1mb'lık MP3'ü 1 saatte indirmenin mutluluğunu yaşayamazlar. Diablo'da yaptıkları karakteri diskete aktarıp her yerde yanlarında taşımanın ne anlama geldiğini bilemezler, yıllar sonra o disketi bulup hüzünlenmenin tadını yaşayamazlar. Diablo'yu benim için özel yapan her şeyi de yazsam, gene sorarlar...."İyi de anlamıyorum nedir Diablo'yu bu kadar özel yapan ? Küçücük adamlar, grafik desen zabazuba oyunu grafikleri daha iyi, üstelik 4 kişiden fazla olamıyoruz. Hem bu ne saçmalık internet bağlantım yokken oynayamıyorum. Para vermek zorundayım ama ben crackli oynamak istiyorum, ne buluyosunuz bu saçma oyunda anlamıyorum. Bir de 12 senedir bekliyorsunuz bunu çok şapşalsınız." Aylardır bu tarz şeylere cevap vermekten sıkıldım ve yoruldum. İlk mesajım bu sebeple bu kadar sert ve sinirliydi.
    400 sayfaya yaklaşmış 23bin'den fazla mesaj atılmış bir ana konu, binlerce defa okunmuş bir SSS, binlerce defa okunmuş ve ciddi emek harcanmış bir Diablo nedir konusu ve hala saçma sapan bir soru "neden bu kadar özel ?"
    ...
    ...
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keshberfo -- 2 Mayıs 2012; 9:15:36 >




  • Mesela Diablo 3 te Golden Axe ten "Treasure Goblin" i ödün(ç)almış
    Her oyun bir şekilde arkasından gelenleri etkiliyor.
  • Diablo'nun bu kadar sevilmesinin nedeni insanoğlunun hep saha fazlasını istemesi. Yaratık kestikçe item düşüyor, item düştükçe güçleniyorsun daha hızlı yaratık kesiyosun, daha hızlı yartatık kestikçe daha hızlı item düşüyor vs...

    Hiç sonu yok hiç bitmiyor hep daha fazla gelişmek istiyosun. İnsanın bu içgüdüsüne en iyi şekilde cevap verebilen oyun Diablo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: theFaLLeN

    Mesela Diablo 3 te Golden Axe ten "Treasure Goblin" i ödün(ç)almış
    Her oyun bir şekilde arkasından gelenleri etkiliyor.

    Fena mı olmuş abi :) kaç kere öldüm o goblin yüzünden :P
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.