Genel olarak Digiturk konusunda ancak özellikle yan oda üyeliği açtırmak isteyen arkadaşları uyarmak için bu konuyu açtım, ayrıca yorum yapabilecek arkadaşlar varsa birkaç şey sormak istiyorum.
Bir haftadan beri Digiturk işkencesi çekmekteyim bu konuda, evimde sadece salonda üyeliğim vardı, kampanyalı almıştım standart yayın+1 adet keyif paketi = 18.99 TL'ye, sırasıyla yaşadığım olaylar şöyle gelişti:
1. Sanırım 3 hafta oldu, yılbaşından önce yan odaya sadece standart yayın açtırmak istediğimi belirttim, telefonda onay verdiler ve %50 kampanyası dahilinde ücretin 12.99/2= 6.5 TL olduğunu teyid ettiler müşteri hizmetlerinden, bunun üzerine kurulum onayı verdim. 2. Kurulum yapan servis yan oda üyeliği için en az iki keyif paketi olması gerektiğini bildirdi, ben de müşteri hizmetlerinden tek standart yayın için teyid aldığımı belirttim, bunun üzerine konuyla ilgili telefon görüşmesi yapıp tamam dediler ve kurulumu yaptılar, hatta sözleşmede sadece standart yayın paketini seçtim ve öyle imzaladım, bu işlem için de kurulum+kablo ücreti=20 TL verdim. 3. Kurulumdan bir süre sonra yan odada iki adet keyif paketi olduğunu farkettim, online işlemlerden faturamı kontrol ettiğimde vergileri saymazsam 41.45 TL'lik bir meblağ gördüm, eskiden vergiler hariç 16.24 TL idi bu rakam, yani eski faturamın 2.5 katını fatura etmişlerdi, bunun üzerinde müşteri hizmetlerini aradım, onlar durumu değerlendirip (ses kayıtlarını da inceleyerek) bilgi vereceklerini söylediler. 4. iki gün sonra beni aradılar, ses kayıtlarını incelediklerinde müşteri hizmetlerinin bana yanlış bilgi verdiğini kabul ettiler, bunun telafisi için 1 ay film/dizi paketi hediye edebileceklerini belirttiler, ben de durumu değerlendirip geri döneceğimi belirttim. 5. Bu arada bütün bu işlemlerde bana taahhüt şartı olduğu bilgisi verilmedi, tam tersine hem müşteri hizmetlerinden hem de kuran servisten taahhütsüz bilgisi almıştım. İnternet üzerinden yan oda üyeliğinin şartlarını inceledim, orada 12 ay taahhütten bahsediyor, ayrıca iki keyif paketi şartı sadece IQ özellikli kutu olduğunda zorunlu gösteriliyor, bana IQ özellikli kutu kuruldu, ancak böyle bir madde olduğu ve taahhüt olduğu bilgisi verilmedi, keza ben yan odada IQ özelliğini kullanmıyorum. 6. Bu durumu müşteri hizmetlerine bildirmek için aradım, tekrar değerlendirmeye aldılar sanki daha bir haftadır değerlendirmemiş gibi, sonrasında bana internete yanlış bilgi yazıldığını söylediler, 2 keyif paketi şartının IQ özellikli alıcı ile alakalı olmadığını, tüm yan oda üyeliklerinde mecbur olduğunu belirttiler!? İki keyif paketi açma konusunda istisna yapamayacaklarını, mevburen sistemde açıldığını eklediler, toplam tutarı da 28.99 olarak ilettiler, bunun yanında 3 ay film paketi hediye edebileceklerini de eklediler, aslında ben müşterinin ciddi şekilde hem fiyat hem de taahhüt konusunda yanlış bilgilendirdiklerini söyleyince zorla hediye teklif ettiler, yada yapılan fatura hatasını düzeltip işlemi iptal edebileceğimi söylediler.
Özetle, ben halen tam ikna olmuş olmasamda yan oda üyeliğinde %50 kampanyasından faydalanmak için 2 adet keyif paketi açtırma zorunluluğu herkes için var ve bunun için ana üyelikte de bu keyif paketlerinin olması şartı da var. Digiturk sürekli bana farklı bilgi verdi ve hatalarını düzeltmek için de sadece 3 ay hediye film paketi veriyorlar ki yanlış bilmiyorsam forumda gözüme ilişti zaten şu sıra 1 ay hediye var üyelere. Bu nedenle zaten bilinen bir gerçeğe, Digitürk'le ilişkilerde dikkat edilmesi gerektiği gerçeğine vurguda bulunmak istiyorum.
Konuyla ilgili sormak istediğim, bunun istisnasını yaşayan var mı? Yani tek keyif paketi yada sadece standart yayınlar için %50 indirimle yan oda üyeliği açtıran? Yada bunu indirimli alan? Birde ben bu durumda Tüketici Hakem Heyetine başvurulabilir mi? Eğer başvurulabilirsem dava sonucunda ne elde edilir, sadece yapılan hatanın sonucunda benden kesilen tutarı mı geri alırım yoksa tazminat söz konusu olur mu?