20 Temmuz 2022 tarihinde Hepsiburada.com üzerinden satıcısı Hepsiburada olan Samsung S21+ 256GB Cep telefonu satın aldım. Cihaz geldiğinde kutusu jelatinli ve 2 adet Samsung logolu beyaz etiketle sağ ve soldan kapatılmıştı. İlk etapta herhangi bir müşteri için herşey yolunda gibi gözüküyordu. Daha önce Samsung S22 serisi cihaz aldığımdan kutusunda jelatin olmadığını ve etiketlerin siyah renkte olduğunu biliyorum. Öncelikle Hepsiburada müşteri hizmetleri ile görüştüm. Tahmin edersiniz ki derdimi anlatamadım, daha doğrusu anlamıyorlar. Paketi açın bakın gibi şeyler söylediler. Kutuyu açsanız da iade hakkınız var denildi. Etiket konusunda da Samsung ile görüşmemi söyledi bayan. Samsung ile görüşmeden önce cihazın her iki IMEI'sini de e-devlet ve Samsung Garanti Sorgulama sayfasından kontrol ettirdim. Cihaz kayıtlı çıktı, sorun yok. Fakat garanti bitiş süresi 31/03/2024 olarak gözüküyordu. Bazı ürünlerde garanti üretici sayfasında farklı gözükebildiği ve normal garantinin faturalı ile başladığını bildiğimden çok dert etmedim. Ve Samsung Türkiye müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Cihazın IMEI bilgilerini paylaştım ve gelen cevap üzerine şok oldum. "Öncelikle beklediğiniz için teşekkür ederim, kontrollerimi sağladım Ahmet Bey. Cihazınızın garanti süresinin 31/03/2024 tarihinde sona eriyor. Bu tarih cihazınızın ilk olarak 31/03/2022 tarihinde açıldığı ve kurulum sağlandığı anlamına gelmektedir." Garanti süresini sorduğumda ise gelen yanıt: "İlk kurulumdan itibaren başlamaktadır Ahmet Bey." Cihazın WiFi veya SIM kart ile aktivasyonunu yapıldığını söyledi müşteri temsilcisi. Tekrar Hepsiburada'ya aradım. Cihazın kutusunu açmadığımı, içinden cihaz çıkacak mı ona dahi emin olmadığımı söyledim. Bu cihazın iade gelen bir ürün olabileceğini söyledim. Gelen cevap böyle bir şeyin mümkün olmadığını, iade gelen cihazların kesinlikle Hepsiburada deposuna konulmayıp tekrar üreticiye gönderildiğini, onların kontrolleri yaptıktan sonra iade sürecinin tamamlandığını söyledi bayan. Ki buna inanmadım. Çünkü bazı ürünleri iade ettiğimde ertesi gün anında stok açılıyordu. Telefonu kapattım ve birkaç arkadaşa böyle bir sorun yaşayıp yaşamadıklarını sordum. Telefoncu bir arkadaş bu kutunun sonradan Hepsiburada tarafından paketlendiğini söyledi. Bu arada Hepsiburada sistem üzerinden ürünü iade etmem ile ilgili bir cevap yazmıştı. Hepsiburada müşteri temsilcisini aradım, iade yerine değişim istediğimi söyledim, fakat stok olmadığı için böyle bir işlem yapılamadığını, cihazı gönderdikten sonra stok gelirse belki değişim yapılabileceğini söylediler. Yalnız bazı ifadeler ile beni çıldırttılar adeta. Cihazın kutusunu açmadığımı fakat IMEI sorgulattığımda garantisinin başlamış olduğunu, daha evvelden SIM kart takılmış olabileceğini söyledim. Temsilci aynen şunları dedi. Servis raporu ile cihazı bize gönderin, yetkili servis incelesin, sonrasında iade kabul edilir. Düşünün kutusunu açmadığım ürün için benden servis raporu istiyorlar. Ve bu temsilci cihazın kutusunu açtığımda iade hakkımın yanacağını da söyledi. Biraz üstüne gidince, haklısınız, ben bilmiyordum demeye başladı. Neyse, telefoncu arkadaşa ürünü iade edeceğimi, içinden belki telefon bile çıkmaz, ispatlayamayız da dedim. O da iade etmeden bana ver dedi. Ben kamera kaydı ile açarım paketi dedi. Cihazı verdim, ertesi gün kamera kaydı ile açmış ve videosunu da gönderdi bana. Cihazın ön arka jelatini yok. Yani kullanılmış, iade ürün. Fiyat olarak çok da ucuza almadığımı belirteyim. Geçen ayın fiyatından almıştım ürünü. Hepsiburada'dan cep telefonu alırken dikkatli olun derim. Şikayetvar'da da benzer şikayetlerin olduğunu görebilirsiniz. Hepsiburada, iade ürünleri paketleyip tekrar satışa koyuyor bu kesin. Çünkü arkadaşımın aldığı S21+ da aynı şekilde geldi. Hatta daha ilginç birşey söyleyeyim. Satın aldığı Huawei Nova 9 SE telefon bile beyaz Samsung etiketleri ile kapatılmış ve jelatinlemiş olarak geldi bugün. Satıcı yine Hepsiburada. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetfx -- 10 Ağustos 2022; 14:12:7 > |
Bildirim