Şimdi Ara

Yurt Dışı Para Transferi Alıcıya Paranın Ulaşmaması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
7
Favori
71.794
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaklaşık 9 gün önce Garanti bankasından Avusturya'ya bir yarışma organizasyonuna kayıt için gerekli olan ücreti (200EUR) gönderdim.
    Fakat 9 gün geçmesine rağmen alıcı paranın hesaba gelmediğini söylüyor.
    Durumu bankaya sordum bana Swift mesajı gönderdiler. Fakat para alıcının hesabına ulaşmadı.
    Sorun sizce nedir ? Bu durumu nasıl çözebilirim ?



  • xdriver X kullanıcısına yanıt
    Swift mesajın kontrol ettin mi? Ülkeler, bankalar, ödeme muhabiri, alıcı adı ve hesap nosu doğru mu acaba? Bunlar doğru ise, organizasyona swift mesajını gönder onlar mesaj ile kendi bankalarından bir araştırsınlar derim....
  • Para ya hesaplarına geçmiştir farkında değillerdir. Yada alıcı bilgilerinde veya açıklamalarda bankanız eksik/hatalı bir şey yazmıştır para muhabir banka yada alıcının bankasında açıkta bekliyordur. Sorunun nerede olduğunu bulup düzeltme swift mesajı çekilmesi gerekebilir. Swift mesajınızı veya işlemin mesnedini bilmediğimden daha fazla bilgi veremiyorum.
  • SWIFT yönteminde muhabir bankalar ücret kesiyor. SWIFT ile Çin'e yolladığım para Amerika üzerinden gittiği için eksik ulaşmıştı. Tekrardan para göndermem gerekti. Alıcı hesabını 200€ olarak kontrol ediyorsa bu yüzden göremiyor olabilir.
  • @gokmay Swift mesajını kontrol ettim. Tüm bilgiler doğru gözüküyor. Organizasyona 2-3 kez bankanın bana gönderdiği swift mesajını gönderdim fakat ısrarla paranın ulaşmadığını iddia ettiler.

    @black_raider Swift mesajını tam olarak nasıl gönderiyoruz ? Bankanın bana gönderdiği swift mesajı ekranını ek olarak .jpg formatında gönderdim ben. Farklı bir yöntem var mıdır ?

    @faruk para kesilme olayını araştırıcam. Dekontta yaklaşık 50 tl komisyon kesildiği gözüküyor. Ama bu komisyonu gönderilen para üzerinden kesmemişlerdir diye düşünmüştüm.

    Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Geçen günlerde parayı gönderdiğim bankaya da mail atmıştım durumla ilgili fakat, bu durumun onlarla alakalı olmadığını gönderiyi yapan bankayla iletişime geçmemi söylediler.
  • xdriver X kullanıcısına yanıt
    swift mesajına bak charging kısmında ne yazıyor our yada sha olarak yazar. our yazıyorsa tüm masraflar sana gelir arkadan net 200 gider ödemen kesintisiz. sha ise içinden kesilir bankaya verdiğin ödeme talimatına bakarsın eğer sen net yada our gönderilmesi diye talimat verdiysen düzeltme swift mesajı çekerler hallolur o mesele.
    swift mesajını ise mail ile organizasyona gönder formatı önemli değil onlar anlarlar. banka sana hangi formatla verdiyse o şekilde gönder ama üzerinde havale/eft referans numarası olmasına dikkat et sonuna da ekle bankalarından sorgulatsınlar. para açıkta bekliyor olabilir sistemde eşleşmemişse.
  • xdriver X kullanıcısına yanıt
    Büyük bir ihtimalle bir yerde takılmış olabilir paranız, swift mesajını iyi okumak lazım. Swiftin mesajı MT-103 yaptıklarını düşünüyorum ama bazen de 103 + 202 kuvertürlü ödeme de yapılabiliyor. 103 gönderip 202 çekmediyse lehdar bankaya ödeme gerçekleşmez bu durumda. Valör sorunu da olabilir. Yanlış muhabir kullanılmış da olabilir. Kullandıkları rambursman bankasında bakiye sıfır olduğu için ödeme yapılmamış da olabilir. Birçok neden olabilir. Bu aşamada bence bir de bankanıza şunu sorun "muhabir hesaplarından bu bakiyenin borç geçip geçmediğini geçti ise hangi tarihte olduğunu (ve aynı tutarda bir iade alacak kaydı olup olmadığını da) " kontrol ettirsinler. Bunu bir tlf ile kendi genel müdürlüklerinden yaparlar. Bir de SHA yazıp masraf düşüldüyse karşı taraf eksik parayı kabul etmemiş hesaba alınmamış olabilir. Genelde Görünmeyen Kalemler faslından yapılan bu tür Fuar/Organizasyon/Katılım/Üyelik gibi transerlerin OUR olması ve paranın tam gitmesi lazım. Son bir ihtimal IBAN hatası veya başka bir nedenle bedel bankanıza iade edilmiş bekliyor da olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 22 Şubat 2016; 7:13:00 >




  • gokmay kullanıcısına yanıt
    Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. @black_rider arkadaşımız da çok yardımcı oldu saolsun.

    Swift mesajında gönderi SHA şeklinde gözüküyor. Anladığım kadarıyla masraflar gönderilen para içerisinden kesildi. Bu yüzdende alıcı kişinin hesabına para aktarılamadı. Onun dışında başka bir hata gözükmüyor.
    Transfer işleminin üzerinden tam 10 gün geçti. Bugün banka hesabını kontrol ettik fakat para tekrar iade edilmemiş.
    "Msg Type: 103" şeklinde gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xdriver -- 22 Şubat 2016; 12:40:47 >
  • xdriver X kullanıcısına yanıt
    Ozaman bankanıza MT 19x akibet mesajı çektirerek ödemenin durumunu öğrenmeye çalışın derim....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Ozaman bankanıza MT 19x akibet mesajı çektirerek ödemenin durumunu öğrenmeye çalışın derim....

    konuyu hortlattım ama benim de başıma geldi, 30 gün önce gönderdiğim para hala yok, alıcı firma ısrarla paranın ulaşmadığını söylüyor ve bankanıza ulaşın araştırsınlar diyor. 10 gün önce kendi bankama sorduğumda ise herhangi geri dönen bir para olmadığını söyleyip isterseniz dekont çıkartalım dediler :)
    Alıcının bankasıylada iletişime geçtim (bugün onlar henüz cevap yazmadı), ilgili firma bugün kesin olarak paranın gelmediğini tekrar yazdı.Elimde swift mesajıda var ne yapmam gerekiyor acaba? yardımcı olabilirseniz çok sevinirim, saygılar.
  • bilmemko B kullanıcısına yanıt
    Yukarıda da yazdığım gibi bankanız MT 19x akibet mesajı çeksin. Swift mesajını görmeden birşey demek mümkün değil ama, para aradaki bir bankada takılmış olabilir.
  • Sayın gökmay

    Afrikadan para transferi yapmak için danışmanlığınıza ihtiyacım var

    Whatsapp 00233557111472

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daseko D kullanıcısına yanıt
    Burdan sorabilirsiniz. Bildiğim bir konu ise yardımcı olurum elbette...
  • Arkadaşlar Merhaba. Bir konuda bilginize ihtiyacım var.

    25 Eylül’de Almanya’dan 11bin dolar swift transfer ile Denizbank hesabıma gönderimi yapıldı. Gönderici gönderdiğine dair tüm belgeleri gönderdi.3 gün geçmesine rağmen hesabıma geçmedi. Sorun ne olabilir. Tedirgin olmaya başladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gokmay kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Rahatsız ediyorum kusura bakmayın. Forumda da yazdım ama size özel olarak da sormak istedim. Cevaplarsanız çok memnun olurum

    25 Eylül’de Almanya’dan 11bin dolar swift transfer ile Denizbank hesabıma gönderimi yapıldı. Gönderici gönderdiğine dair tüm belgeleri gönderdi.3 gün geçmesine rağmen hesabıma geçmedi. Sorun ne olabilir. Tedirgin olmaya başladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkay_y85 B kullanıcısına yanıt
    Swift mesajı varsa ve gönderirsen bakabilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • berkay_y85 B kullanıcısına yanıt
    Özel mesaj attım, beni arar mısın?
  • Merhaba, bende almanyadan bloke hesapta ki paranın geri ödemesini bekliyorum. Banka biz yatırdık demesinden bugüne 12.gün oldu yapıkrediye gelecekti ama ulaşmadı. Şüphelendirmeye başladı beni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Swift mesajı talep etmişti yapıkredi onu istedim almanyadaki bankadan daha yeni göndermişler bende hiçbirşey anladım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • teslafusion T kullanıcısına yanıt
    Swift mesajı gönderirsen bakabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.