|
Bildirim
|
animus projesi diye bi site var, asasin cred origins yamasını fln yapan adamlar, şimdi dos 2 için türkçe yama projesi başlatıyorlar, ama proje çok büyük olduğu için, destek bağış vs bekliyorlar, bende çok bekliyorum, az önce 4 dolar bağışladım, eğer sende düşünürsen bi bak derim.
https://animusprojesi.com/ dos 2 nin 1.olması için elimizden gelemi yapalım ve çeviri başlasın arkadaşlar. herkes destek versin ki dos 2 isteyenlerin boş olmadığını gösterebilelim. |
Eski dönemlerde symphonic metal’in yeri bizim gibiler için bir başkaydı. Simone,vibeke,tarja gibi isimlerle kulaklarımızın pasını silerken yıllar sonra yüzüklerin efendisi, game of thrones gibi müzikleri coverlayan “Karliane’den” ilginç bir çalışma çıktı. Dos2 için hazırlanmış ve bizi yeniden geçmişe götüren symphonic metal türünde üstelik..
Not: Video türkçe altyazılı. Şarkının sözleri “origin” karakterlerin oyuna başlamadan önce ki “lore” kitapçığında bulunan bilgiler baz alınarak hazırlanmış. Ayrıca sözlerde Rol yapma öğelerine uygun şekilde RP’de yaptırılmış. 🙂 Oyuna başlamadan önce, hatta bittikten sonra da keyifle izleyebilir/dinleyebilirsiniz. Ben çok beğendim sizlerle de paylaşayım istedim. -) Youtube: Ascension by Miracle Of Sound ft Karliene - Divinity OS2 [Türkçe Altyazılı] |
Birazda ipucu vereyim.
-İskeletler kilitli kapıları parmakları ile açalbiliyorlar (hırsızlık yeterli seviyede ise) yani maymuncuğa ihtiyacınız kalmıyor. Çok para değil maymuncular ama yokluğu can sıkabiliyor bazı yerlerde ve akmasada damlar para. İsterseniz kırabilirsiniz kilitli sandık veya kapıları ama silaha çok hasar veriyor bu. Summonlar ile kırmanızı tavsiye ederim. -İskeletler zehirle iyileşir, kanamalardan ve death fog dan etkilenmezler fakat hastalanabiliyorlar. İyileştirme büyüleri de hasar veriyor kendilerine. Düşman iskeletlerine, zombilerine bu şekilde güzel hasar verebilirsiniz unutmayın. Düşman bunu unutmayıp çok kullanıyor haberiniz ola. -İlk başlarda biraz ezik ve güçsüz hissedebilirsiniz, doğaldır. Hem büyü açısından hem de kıyafet açısından fakir olduğumuz için bu. İdare edecek zırh, silah ve 2. seviye büyüler bulmaya başladığımızda şekilleniyor karakter. 4. seviyeye gelmeden karar vermeyin sıkıcıymış bu build diye. -Etrafta çok gizli saklı yer var, karakterlerinizden birinde mutlaka "wits"e yüklenin. Güzel büyüler var arttıran "wits"i ama kısa süreli oldukları için can sıkar sürekli yapmak. Yüklediğiniz karakter fiziksel hasar veren bir karakter olursa daha iyi, kritik hasar şansından da yararlanır böylece. -Pet Pal telenti olsun mutlaka ve onu kullanana karakterde "persuasion" olsun çok yüksek olmasa da. Hayvanların bir kısmı görev veriyor veya güzel bilgilere sahip olabiliyorlar. Görevlerinin büyük kısmı dram resmen bu arada, baya üzüldüğüm yerler oldu. -Bir NPC sizle konuşmuyorsa, diğer bir parti üyesi ile tekrar deneyebilirsiniz. Partinizin her üyesine farklı davranıyorlar. Ama aranan ve tanınmış bir suçlu ile gidip şehrin korumlarını konuşturmayın. Olay çıkıyor, tecrübe ile sabit. -Rüşvet verirken abartatmayın. En yüksek altın ödeme seçeneğinde verdiğimiz kişi kıllanabiliyor, ulan sen neler saklıyorsun diye. Gene olay çıkıyor... -Görevlerin veya basit diyalogların bile etkisi oluyor. Kime yardım ettiğinize, kime sataştığınıza dikkat edin. -Para başlarda önemli, "beyaz" zırhlar ve büyü kitapları dışında harcamamaya bakın. Görevlerden güzel ödüller geliyor ve haritanın her yerinde içi dolu bir sandık var. -Source yeteneklerinin bazılar diğerlerinden daha kullanışlı düşük seviye bile olsa. 1 kere basit savaşlarda denemeden etmeyin derim. En zorlu savaşta, kritik bir anda ilk defa kullanınca "ulan bu muymuş yani" diyip ortada kalabilirsiniz. -Erkekliğin 10 da 9 u kaçmaktır, yeri geldimi savaştan kaçmaktan çekinmeyin. -Yapay zekayı hafife almayın, özellikle tactican seviyesinde güzel hareketler yapıyor. Backstab den kaçmak için sırtını duvara verenmi arasınız, yoksa kendini feda edip yanında 2 tane parti elemanımızı da öldüren mi. Kaçma hareketlerini de iyi kullanıyorlar. Saçmaladığı yerde çok oluyor gerçi AI nin, "Geist" adlı düşmanların görüş açısından çıkıp, sadece merdiven ile ulaşılabilecek bir yere giderseniz öyle kalıyorlar mesela. |
Sorularınıza cevap vereyim.
1- Neresi olduğunu direk anladım. :) Öncelikle oyunda bu tür ağır bilmeceler benim görebildiğim 2 yerde var. Biri sizin söylemiş olduğunuz yerde diğeri ise ac4'de. Oyunda bu şekilde ağır bilmecelerin yapılma nedeni aslında "wits" dinamiğinin kullanımı ve oyuncuya "Bak bu dinamiği hiç önemsemediğin için şunları bunları zaten kaçırdın. Eğer bu dinamiği kullanmaya devam etmezsen şunları bunları kaçırmaya devam edeceksin" demenin zorunlu bir yolu. Benzer durumlarda ac2'de yine öğretici modunda görevlerle karşılaşacaksınız. Örneğin sizden bir büyü kitabı istenecek ve bunu satıcılarda bulamayacaksınız ve kendiniz craftlamak zorunda kalacaksınız. Amaç size zorunlu olarak craftlamayı da göstermek..vb 2- Oyunda ki görev sistemi sandığınızdan daha derin. Bunun en büyük nedeni oyunda birini ikna ettiğinizde görevin ve yapısının yine tercihlerinize göre tamamen değiştirebilmesi. Persuasion dinamiğinin kullanımı konusunda Bg,id gibi dnd oyunlarında ya da daha farklı rpg'lerde kalıplaşmış bir durum vardır. Size 3 tercih sunar ortalama hepsinin bir sonucu ve hikayesi bellidir tercihlerinize göre bunları yapar ve görevi sonlandırırsınız. Dos2 bu konuda yıllar sonra ortaya yeni bir şey koymuştur bunun da adı olasılık. Oyunun arkaplanında çalışan ama bunu size çaktırmadan yapmaya çalışan bu dinamik sizin seçimlerinize/kişisel özelliklerinize/ırkınıza ve ikna yeteneğinize göre bazı görevleri yeniden tasarlayabiliyor. Örneğin act2'de 2 inekle karşılaşacaksınız ve konuşup görevi aldığınızda muhtemelen yanlızca birini kurtarabilecek ve görevi sonlandıracaksınız. Bu sizin alışık olduğunuz görev sistemi lakin yukarıda belirttiğim dinamiklere göre tercihlerde bulunup ikisini de kurtarma kısmı ile karşılaşırsanız bu sölediğim olasılık dinamiğine kalıyor ve farklı tercihlerinize göre hiç bir şekilde çözülemeyince görev kendi çıkış planı hikayesini devreye sokarak kendini dahi kapatabiliyor ve göreviniz tamamlandı şeklinde kapanıyor. İlgili görev ve rastlanmış olasılık örneği; (spoiler)https://divinityoriginalsin2.wiki.fextralife.com/Treated+Like+Cattle Önemli not: Bu tür sitelerde yada youtube'dan izlediğiniz çözümler tek çözüm yolu gibi görünsede bazen sizin tercihlerinizle uyuşmayacağından kendiniz çözmek durumunda kalabilirsiniz. Örneğin tüm rehberlerde/videolarda önemli bir NPC ile konuşup görevi aldıktan sonra bu NPC'yi öldürürseniz oyunda ki muhtemel olasılık dinamiğine bulaşacağınız için görevi tamamlamaya çalışmak ve görevi kapatabilmek size kalabiliyor. Bu tür farklı kombinasyonları deneyen bir çok insan çözümü bulamadığından "bug" olarak görüyor ve bulunan çözümlerde yukarıda verdiğim linkteki gibi görevi kapatmanın yolları şeklinde yorumlanıyor. Örneğin bu tür farklı şeylere bulaşıp okuduğum bir metin ile görevi kapatabildiğim dahi olmuştu benim. Benzer bir durum da ac4'de önemli bir NPC'yi öldürerek denedim ve sonucu oyunun sonunda karşıma çıktığında "yok daha neler" gibi cümleler kurmama neden olmuştu. Oyun tercihler ve özgür dünya konusunda sınırları zorladığı için bu dinamiğin ne denli derine gidebildiğini görmek gerçekten zor. Aynı grup ve aynı karakterle 2. kez baştan başlayıp farklı tercihlerde bile bulunsanız muhtemelen bambaşka bir deneyim alırsınız. Kaldı ki 6 origin karakter olduğu için hepsinin de hikayesini görmek ve farklı bir deneyim yaşamak adına 2. kere oynamak neredeyse şart. Bunun nedenini de oyunun sonuna ulaştığınızda anlayacaksınız. (: 3- Oyunun yukarıda ki uyarı ekranında doğru yerde bulunmadığınızı fark ettiğiniz an "kaçabilirsiniz" uyarısı önemli bir uyarı :) Oyunda tüm grupları dinleyin ve anlaşmalarınızı dikkatli yapın çünkü bu tür anlaşmaların etkileri act3 ve ac4'de peşinizi bırakmayabilir. 4- Act1 oyunun başlangıç kısmı ve standart şekilde oyuncuyu oyuna alıştırma üzerine dizayn edilmiş bir ada. Bu yüzden daha lineer ve karışık olmayan bir yer. Bunu gemiye ulaşıp en alt kata indiğinizde ve malum nesne ile karşılaştığınızda zaten direk anlıyorsunuz. Hikayenin derinliği act2 ile başlıyor bol bol gezin ve insanlarla/gruplarla konuşmaya devam edin çünkü edinebildiğiniz bu bilgiler sizin karakterinize işleniyor ve bir başka NPC ile konuştuğunuzda yada act3 yada act4'de dahi karşınıza bu edindiğiniz bilgilerle bambaşka bir hikayeye doğru yol alabiliyorsunuz. Bunu şöyle düşünün fort joy'da ki elferin olduğu grupta alışveriş yaptığınız bir NPC'nin,geminize ulaşıp ceseti ile karşılaştığınızda karakteriniz bunu hatırlıyor ve ona göre cümleler kurmaya başlıyor. Bu durum oyunun genelinde olan bir şey. Son olarak bu oyunda eski save'ime döneyim de neyle karşılacağımı göreyim durumu anlık/yan görevler için geçerli. Bunun nedeni spoiler olacağı için şimdilik değinmiyorum. Not: Dediğim gibi pet pal grubunuzda 1 kişide olması yeterli ana karakter olması şart değil. Altın kural konuşmayı pet pal'a sahip olan karakterinizle başlatmanız. Detaylı dialoglar için pet pal'a sahip olan karakterinizin ikna yeteneği de yüksekse ulaşabilirsiniz. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bobafett -- 27 Ağustos 2015; 0:16:26 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 27 Ağustos 2015; 10:36:25 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 27 Ağustos 2015; 19:59:41 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 28 Ağustos 2015; 17:25:24 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|