Şimdi Ara

Diyelim ki seninle çok iyi bir şey yapıyoruz ama sen ödül umarak yapıyorsun (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Senin vermekten kaçındığın cevabı ben vereyim o zaman. Ödül umarak yapmam ödül olmasaydı yapmayacak olduğum anlamına gelmez. Bu da inanan bir insanın ahlakının, ateist olan insanın ahlakına göre sahte olup olmadığını belirleyemeyeceğimiz anlamına gelir. Ateist daha ahlaklıdır veya değildir diyemeyiz.

    Alıntıları Göster
    Benim vermekten kaçındığım cevap şuydu (beyini okumaktan bahseden elemana selam olsun)
    Bunu insanlara kabul ettirmek için cennet cehennem çok önemli bir unsur. İnsanlar da bilgisiz olduğu için o devirde, böyle bir kozu kullanmaktan çekinmemiştir yapan, hele diğer dinlerden bir şeyler öğrenmişse.


    https://www.youtube.com/watch?v=wkJoHllAUBE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    ‘’ Bu gün size temiz ve hoş şeyler helâl kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helâl, sizin yiyecekleriniz de onlara helâldir. Mü’min kadınlardan iffetli olanlarla, daha önce kendilerine kitap verilenlerden olan iffetli kadınlarda, mehirlerini vermeniz kaydıyla; evlenmek, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. Her kim de inanılması gerekenleri inkâr ederse, bütün işlediği boşa gider. Ahirette de o, ziyana uğrayanlardandır.’’ (Maide: 5)

    Dikkat edersen yaptıklarından bahsediyor, boşa yapmış olursun diyor, kötülüğü boşa yapmışsın demeyeceğine göre?

    (De ki: Size en çok ziyana uğrayanları haber verelim mi? Onlar dünya hayatında iyi işler yaptıklarını sandıkları halde, çabaları boşa giden kimselerdir. İşte onlar, Rablerinin âyetlerini ve Ona kavuşmayı [dirilmeyi, hesabı, ceza ve mükâfatı] inkâr eden, bu yüzden amelleri boşa giden kimselerdir. Onlar için, kıyamet günü, hiç bir terazi tutmayız. [İyilikleri ile kötülüklerini ölçmeyiz çünkü amelleri boşa gitmiştir, tartıya girecek makbul şeyleri kalmamıştır.]) [Kehf 103, 104, 105]


    (Kâfirlerin iyi işleri engin çöllerde görünen seraba benzer. Susayan kimse onu uzaktan su sanır; ama yanına varınca, umduğunu bulamaz.) [Nur 39]

    Alıntıları Göster
    Ayetler atmanıza gerek yok, konuyu değiştirmeye çalışıyor gibi izlenim oluşturuyorsunuz. Mantıken inceleyebiliriz konuyu rahatlıkla. Hemen üstte belirttiğim gibi bir ateist daha ahlaklıdır diyemeyiz. Bu nedenle bir ateistin inanandan daha ahlaklı bir insan olduğunu ancak inanmadığı için cehenneme gideceğini de iddia edemeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Benim vermekten kaçındığım cevap şuydu (beyini okumaktan bahseden elemana selam olsun)
    Bunu insanlara kabul ettirmek için cennet cehennem çok önemli bir unsur. İnsanlar da bilgisiz olduğu için o devirde, böyle bir kozu kullanmaktan çekinmemiştir yapan, hele diğer dinlerden bir şeyler öğrenmişse.


    https://www.youtube.com/watch?v=wkJoHllAUBE

    Alıntıları Göster
    Bir trafik polisi yanımda iken kırmızı ışıkta durup yanımdaki polise "sırf ceza almamak için durdum, ceza olmasa geçerdim" dersem polis bana aslında kuralara uyan bir insan değilsin sırf ceza için uyuyor gibi davranıyorsun diyerek ceza yazabilir mi? Bu durum beni kurallara uyamayan biri mi yapar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Ayetler atmanıza gerek yok, konuyu değiştirmeye çalışıyor gibi izlenim oluşturuyorsunuz. Mantıken inceleyebiliriz konuyu rahatlıkla. Hemen üstte belirttiğim gibi bir ateist daha ahlaklıdır diyemeyiz. Bu nedenle bir ateistin inanandan daha ahlaklı bir insan olduğunu ancak inanmadığı için cehenneme gideceğini de iddia edemeyiz.

    Alıntıları Göster
    Ne demek gerek yok sen demedin mi "Dediğim gibi iyiden kastın ne olduğu da belirtilmeli." diye.
    Konuyu değiştirmeye çalışan sensin, belirtti mi belirtti, daha ne istiyorsun.
    Öyle cevaplar veriyorsun, sanki ben her ateist ahlaklı demişim gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Ne demek gerek yok sen demedin mi "Dediğim gibi iyiden kastın ne olduğu da belirtilmeli." diye.
    Konuyu değiştirmeye çalışan sensin, belirtti mi belirtti, daha ne istiyorsun.
    Öyle cevaplar veriyorsun, sanki ben her ateist ahlaklı demişim gibi.

    Alıntıları Göster
    İyi madem, 105e kadar yazmışsın 106yı da ben yazayım.
    İşte, inkâr ettikleri, âyetlerimi ve resûllerimi alaya aldıkları için onların cezası cehennemdir. (kehf 106)
    Gördüğün gibi tek sebep inkar etmeleri değilmiş.
    Ayrıca benim bahsettiğim şey kimin ahlaklı kimin ahlaksız olduğunu bizim tespit edemeyecek oluşumuzdur. Bu yüzden birisi için ahlaksızdı ancak sırf inanıyor diye cennete gitti veya ahlaklıydı ancak sırf inanmıyor diye cehenneme gitti diyemeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    İyi madem, 105e kadar yazmışsın 106yı da ben yazayım.
    İşte, inkâr ettikleri, âyetlerimi ve resûllerimi alaya aldıkları için onların cezası cehennemdir. (kehf 106)
    Gördüğün gibi tek sebep inkar etmeleri değilmiş.
    Ayrıca benim bahsettiğim şey kimin ahlaklı kimin ahlaksız olduğunu bizim tespit edemeyecek oluşumuzdur. Bu yüzden birisi için ahlaksızdı ancak sırf inanıyor diye cennete gitti veya ahlaklıydı ancak sırf inanmıyor diye cehenneme gitti diyemeyiz.

    Alıntıları Göster
    Çelişiyor işte, kendin kanıtlıyorsun böyle dediğin zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Çelişiyor işte, kendin kanıtlıyorsun böyle dediğin zaman.

    Alıntıları Göster
    Nedir çelişen? Neyi kanıtladım? Nasıl bir çelişki varsa, nerede kanıtlıyorsam izah edin de ben de öğreneyim rica ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chtsydn

    Benim o işi yaptıktan sonra ödül umuyor olmam, ödül olmasaydı kesinlikle yapmayacak olduğum anlamına mı gelir?
    Sen ister ödül için isterse de saf iyilik için yap farketmez, bu senin insan olarak geldiğin noktayla ilgili. Burada sorun sadece sen değilsin. Felsefik olarak sorun, sana bunların ya da tam tersinin vaad edilmesi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saf-salt iyilik Bu bir ahlak ikilemi değil. DAHA da iyiyi aradıkça hep çıkmaz labirentte takılacaksınız. Salt iyilik de ne lan?
  • Ödül umarak yapmak ve ödül ummadan yapmak neyi değiştirir. Dahası ödül ummadan yapmak nasıl mümkün olabilir? Soruda imkansız bir durum var. Kişi en kötü kendini tatmin eder, bu da bir ödüldür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17 yaşında bir iyilik yapsan ve 90 yaşında ölsen, 73 yıl sonra o iyiliğin karşılığını alıyorsun. Sen 20 yıl sonra ödenecek bir borç verir misin? Sanki yapilan iyilikler yıldırım gibi mükafat buluyor. Ayrıca ateist veya herhangi birisi iyilik yaptığı zaman saf iyi olduğu için yapmıyor. Egosu şişiyor, toplumdan kabul görüyor, takdir alıyor vb.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Sizin değiminizle iyilik .
    Ateist içindeki insani sevgi nedeni ile hiç bir karşılık beklemeden yardım yapar.
    İyilik yaptım diye kasılmaz. Yardımı yapar unutur gider.

    Egoları ile hareket edenler sizin gibilerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    Sen ister ödül için isterse de saf iyilik için yap farketmez, bu senin insan olarak geldiğin noktayla ilgili. Burada sorun sadece sen değilsin. Felsefik olarak sorun, sana bunların ya da tam tersinin vaad edilmesi..

    Alıntıları Göster
    Bir vaadin olması neden sorun teşkil ediyor?
  • chtsydn kullanıcısına yanıt
    Vaadin olması karşılıksız yardımı değersiz kılar.
    Anlayanabilene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: importpccar

    Vaadin olması karşılıksız yardımı değersiz kılar.
    Anlayanabilene.
    Vaat olmadığında karşılıksız yardımın değeri tam olarak nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Git işine be.Sapık herif
  • quote:

    Orijinalden alıntı: importpccar

    Git işine be.Sapık herif
    Cevap vermek istemiyorsan susabilirsin böyle bir tepki vermene gerek yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chtsydn kullanıcısına yanıt
    Bu eleman işine gelmeyen yerde böyle tepkiler verir. Çok önemsenecek biri değil.

    Şimdi bahsettiğimiz tanrının İslam Tanrısı olduğunu varsayarsak kendisine ortak koşulması konusunda son derece takıntılı. Yani onu inkar etmekten ziyade senden başka tanrılar da var deyince çok "öfkeleniyor". Şirk onun affetmeyeceği tek günah. Ayrıca inanmayanları da yakacağını söylüyor.
    İşin saçma kısmı şu. İslama göre tek bir tanrı var. Bu tanrı her şeye kadir ve hiçbir şeye ihtiyaç duymuyor. Ancak insanlardan günde beş vakit namaz, yılda bir ay oruç gibi ibadetler talep ediyor. Neden?
    İnsan bu tanrı için basit bir yaratık. Bizi o yaratmış. Ancak bizimle sürekli bir çatışma içinde. Yani şunu yaparsan şu kadar milyon yıl yakarım, cehennemin şu katına gönderirim gibi tehditleri ve uyarıları var. Bizi yaratıyor, programlıyor, her şeyi önceden biliyor ama yaptığımız şeylerden yine biz sorumlu oluyoruz. Bir nevi kendi yaptığı şeye yine kendi kızıp öfkeleniyor. Bir mühendisin tasarladığı robotla kavga etmesi gibi ya da bir tasarımcının kodladığı oyundaki ana karakteri, öldürdüğü her adam için cezalandırması gibi. Üstelik senaryoyu kendisi yazmasına rağmen. Neden?

    Bu soruların cevapları çok klasik. İşin özü İslam eski Arap Paganizminin reforme edilmiş hali gibi duruyor.
    Üstteki iki soruyu salla onlar zaten hep sorulan şeyler. İşin goy goyu. İşte Allah varsa neden göremiyoz ayarında sorular onlar.

    Kısaca bir müslüman olarak neden ibadet etmek zorundasın? Buna mantıklı bir yanıtın var mı? Asıl önemli soru bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MANGUTAY -- 29 Nisan 2019; 2:46:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY

    Bu eleman işine gelmeyen yerde böyle tepkiler verir. Çok önemsenecek biri değil.

    Şimdi bahsettiğimiz tanrının İslam Tanrısı olduğunu varsayarsak kendisine ortak koşulması konusunda son derece takıntılı. Yani onu inkar etmekten ziyade senden başka tanrılar da var deyince çok "öfkeleniyor". Şirk onun affetmeyeceği tek günah. Ayrıca inanmayanları da yakacağını söylüyor.
    İşin saçma kısmı şu. İslama göre tek bir tanrı var. Bu tanrı her şeye kadir ve hiçbir şeye ihtiyaç duymuyor. Ancak insanlardan günde beş vakit namaz, yılda bir ay oruç gibi ibadetler talep ediyor. Neden?
    İnsan bu tanrı için basit bir yaratık. Bizi o yaratmış. Ancak bizimle sürekli bir çatışma içinde. Yani şunu yaparsan şu kadar milyon yıl yakarım, cehennemin şu katına gönderirim gibi tehditleri ve uyarıları var. Bizi yaratıyor, programlıyor, her şeyi önceden biliyor ama yaptığımız şeylerden yine biz sorumlu oluyoruz. Bir nevi kendi yaptığı şeye yine kendi kızıp öfkeleniyor. Bir mühendisin tasarladığı robotla kavga etmesi gibi ya da bir tasarımcının kodladığı oyundaki ana karakteri, öldürdüğü her adam için cezalandırması gibi. Üstelik senaryoyu kendisi yazmasına rağmen. Neden?

    Bu soruların cevapları çok klasik. İşin özü İslam eski Arap Paganizminin reforme edilmiş hali gibi duruyor.
    Üstteki iki soruyu salla onlar zaten hep sorulan şeyler. İşin goy goyu. İşte Allah varsa neden göremiyoz ayarında sorular onlar.

    Kısaca bir müslüman olarak neden ibadet etmek zorundasın? Buna mantıklı bir yanıtın var mı? Asıl önemli soru bu.
    Tümel realizmde özne nesne meselesi namı diğer dikotomi yoktur.Günümüzün tabiriyle söylemsel pratiklerle söylemsel olmayan pratikler birbirleriyle yakın ilişki içindedir.Niyetin bir kılıç misali parlatılması adına isim tekrarlamaları yapılır örneğin.Ve her hoşumuza gitmeyen olay yanlıştır diye de bir şey yoktur.Defalarca kere üzerinde kafa yormak gerekir.Zira imge çağında amigdala hiç olmadığı kadar güçlü

    Dinin menşesi hakkında yaratılışçı ve tarihselci(comte evrimsel psikoloji vesaire) diyebileceğimiz pozisyonlar var.Tabi sanıldığının aksine sentezlenemeyecek değiller



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 29 Nisan 2019; 5:40:18 >




  • Kim kime karsiliksiz iyilik yapiyor yav hic görmedim

    En basitinden merhamet bir insana yapilacak en büyük kotuluklerdendir onu ezersin kendi vicdanini egonu oksarsin ona iyilik edersin ve o da ezilir

    Eski bir latin sozu=iyilik alan özgürlüğünü satar

    Bu yuzdendir ki birine merhamet edip iyilik yaparsaniz yuzde 99 size ihanet edecek bir gun canınızi yakacaktir cunku yaptiginiz iyilik onun egosuna zarar vermistir ve insanlarin cogu egoisttir en aydinlanmis gorunenler bile

    Su ateistler daha ahlakli argumanini da bir gecelim artik bunun nedeni bariz belli ulkenin yuzde 10u ateist desen bu ateist kesmin cogu okumus etmis adamlar Müslümanım diyenlere bak cogu hayatinda gazete okumamış e tabiki cehaletten kotuluk dogacak tabiki bu tipler lanet laim insanlar olacak abi dalga mi geciyorsunuz anlamiyorum ki

    Her bireyi tek tek inceleyip tek tek kaliplara sokmadikca sacmaliyoruz bu aptalligi ben de cok yapiyorum ama en azindan farkindayim insanlar sadece 2ye ayrilir iyiler ve kötüler hepsi bu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.