Akaryakıt şirketinde çalışan arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla talep düştükçe ileriye de bakarak firmalar mazot üretimini kısıyor. Üretim tesislerinde yatırımlarını başka alanlara kaydırıyorlar. Dolayısıyla mazot üretimi gitgide düşecektir. Bu da fiyatları hep yüksek tutacak. Bu saatten sonra sıfır dizel araç almak sıradan bir kullanıcı için pek mantıklı değil. |
Dizel 0 araç mantıklı mı ? (2. sayfa)
-
-
Geçen sene millet araçlarındaki lpg'yi söküyordu. Bu kadar çabuk karar vermeyin.
-
2.5 yıldır dizel 200 beygir A3 1.6 tdi kullanıyorum. arabamdan çok memnunum ama yeni araba alacaklara turbo benzinli araç almalarını tavsiye ederim.
1.6 atmosferik motorlu araç alıp, bir de lpg taktırıp arabayı öldürmenin gereği yok. turbo benzinliden şaşmayın. atmosferik sadece 2.0 lt ve üzerinde keyiflidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 20 Ekim 2022; 9:58:17 > -
Hocam foruma ne sorarsanız sorun beğenmeyen olacaktır o yüzden siz aracı beğendiyseniz ve istiyorsanız alın derim. Dizel araçların geleceği yok derken ne kastediliyor onu da anlamış değilim.
-
atmosferik benzinliyse evet, turbo benzinliyse aynı kullanım şartlarında oynayacağı maksimum 1-2 litredir.
ayrıca dümdüz dizel-benzin deyip geçemezsin.
aracın sınıfı, şanzımanı, ağırlığı, hangi motor (tsi,dci,tdci,cdti) bunların hepsinin önemi var
1.6 cdti insignia kullanıyorum, ortalama yakıt 8.5lt istanbul işe git gel sen bana gelip 1.5tsi passat daha kötü diyemezsin örneğin.
tdci fiestalar ya da dci cliolar 5.0 ortalama ile geziyor, bununla karşılaştıracağın motor ancak 1.0 ya da 1.2 tsi polo olabilir. bu karşılaştırmada da yine aradaki litre başına 7LT farkı tsi motor her türlü kapatır.
şu saatten itibaren dizel araç almak çok ciddi enayiliktir. her şey koyduğunuz yakıt da değil. bakım masrafları + traktör sesi, dpf i bilmem nesi, baştan aşağıya enayilik.
-
yetkili servise gitme, bakım parçalarını kendin al bakalım ne kadar fark ediyor?
ayrıca bakım sadece filtre demek değil, dpf, egr, enjeksiyonlar vs vs.
geçen ay isviçre seyahatimde 1.5tsi kamiq verdiler kiralık. 1180 km yol yaptım. dağ tepe bayır yokuş düz yol trafikli yol hepsinin ortalaması karma tüketim 5.2 litreydi.
gel benim insigniayı sıkıştır bakalım 12 litreden aşağı görecek misin?
hele bir de kısa mesafe yapan biriysen, istanbul gibi bir şehirdeysen, dizel eziyetten başka bir şey değildir. 18 yıldır dizel araç sahibi olarak söylüyorum, bir daha asla almam.
-
söylediğimden bunu çıkarttıysan tebrik ediyorum gerçekten
-
Dizel hem alırken pahalı, hem yakıtı pahalı, hem bakımı pahalı, hem arıza çıkarsa tamiri pahalı. Bir de adblue belası var. Uzak dur derim. Kaç hatta..
-
5 sene önce olsaydı dizel mantıklı olabilirdi belki ama şu an sıfır bir araç için dizel almak çok mantıksız. Motor teknolojileri gelişti eskisi gibi dizel benzin arası litre olarak uçurum farklar yok. Ayrıca turbo dizel-turbo benzin kıyaslamasında binek araç için benzinli daha kullanışlı ve konforlu. İkisi aynı yaksaydı kimse binek için dizel tercih etmezdi. Bu saatten sonra hala savunan varsa dizel fanatiğidir.
-
bu korolla atmosferik değil mi ? bende de var aynı motor 70 ile mi gittin arada depoyamı işedin ne yaptın bilmiyorum ama 100 km de 3,5 litre diye bir tüketim yok. şehir dışı 90 -110 arası karışık hız 7 litre şehir içi 9-10 litre .10 yıldır aynı aracı kullanırım hiç değişmedi.
-
508 dizel alınmaz, 225 lik benzinli alınır aracın tadına varılır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deníz -- 20 Ekim 2022; 12:41:13 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
türkiyede dizel almak saçmalık. adamlar ilk alımda 100 bin saplıyor zaten. korsan taksi olman lazım ki o parayı amorti edesin. aylık 1000 tl yakıt masrafın olsa 100 aylık yakıt parasını peşin veriyorsun
-
Dizel kullanıcısı olarak bu saatten sonra dizel araç hele ki sıfır km almam. Alırsam da Euro5 motorlu araçlara bakarım.
Sebepleri birden fazla. Öncelikle emisyon işleri ile Euro6 dizel motorlar çok kısıtlanır hale geldi. Addblue başa bela. Dizele öcü muamelesi yapılıyor. Dizel yakıt daha pahalı. Kısa mesafe için yakıt avantajı çok yok. Bakım masrafı benzine kıyasla çok değil aslında ama km yükseldikçe olabilir. Dizel motor sesi daha fazla.
Devir turbo benzinli, hibrit veya turbo lpg'li araç dönemi artık.
Tamamen elektrikli araçlar da şu anda çok mantıklı gelmiyor bana. Hem menzil hem şarj süresi olarak tatmin edici değiller.
-
508'in Dizeli, benzinlisinden daha ucuz neden alınmasın? Yukarıda bahsedilen sorunlara hiç bakma sen sıfır araç alıyorsun, bu demek ki senin aracın 5 yıl/100 bin km servis garantili olacak, bakımları da serviste yapacaksın. Benzinlinin ortalama yakıtı 5.5l iken dizelin 3.6l. Elektrikli araç almadıkça, bu tür dizel fırsatlarını kaçırmamak gerekir.
-
Fiat bile hibrit motor seçenekleri sunarken daha üst seviye firmaların bu seçenekleri her aracında sunmamasını anlamıyorum. Abd'de dizel motorlar sadece yüksek tork gerektiren iş makinaları kamyonlar vs..de kullanılıyormuş. Dizel motorlar uzun mesafelerde yakıt avantajını korusa da hibrit motorlar şehiriçinde hem sessizlik hem de yakıt tasarrufu olarak önde. Benzinli motorlar da mazot fiyatının artmasından dolayı mantıklı seçenek haline geldi. Eğer ben tasarrufu önemsemiyorum, konfor arıyorum diyorsan da dizel motor sesinden dolayı konforsuz. Yalıtım üst segment araçlarda iyi olsa da camı açınca o sesi mutlaka duyarsın. Motor kışın geç ısınır vs.
-
Sıfır araba almaya gücüm olsa dizelden şaşmam çünkü senede minimum 40 bin km yapıyorum.
Ülkemizde de dizel öyle kolay kolay bitmez.
Fazla km yapmıyorsanız turbo benzinli tavsiye ederim bu işler ihtiyaca göredir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5 yıldır dizel 1.5 araç kullanıyorum, dizel bitmez bu topraklarda fakat bundan sonra değiştirirsem ben de kesinlikle benzinli, elektrikli veya hibrid araçlara bakardım. Dünya bir dönüşüme girdi, küresel iklim ve çevre sorunlarıyla boğuşuyoruz. Dizel kullanımı öyle ya da böyle azalacak/azaltılacak. Çok fazla salınım yapıyor, çevreye zararlı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X