Şimdi Ara

Dizel 0 araç mantıklı mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
2.942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,


    Peugeot 508 kırmızı rengi almak istiyorum araç çok güzel ancak dizel, benzinlisi yok dedi bayii.


    Biliyorsunuz dünyada dizel den kaçış var. Üstelik dizel fiyatları benzini fazlası ile solladı.


    O dizel araç alırsam, birkaç seneye elimde patlar diye korkuyorum.


    Bu konuda ne düşünüyorsunuz ?


    Teşekkürler şimdiden.




  • Turbo benzinli: bastın mı gitsin, sessiz olsun, yavaş gittin mi makul tüketsin arabasıdır.
    Lpg: ben basmam, şehir içi çok kullanırım, şehir dışında ekonomik tin tin giderim arabasıdır. İlk alım maliyeti en düşük olan da budur.
    Dizel: ister basarım ister basmam, rampa bayır, full bagajla memlekete,tatile giderim, benzinliğe sadece tuvalet ihtiyacında girerim arabasıdır.
    Elektrikli: sessiz, teknolojik, müstakil evin ve güneş panelin varsa şehir içi için mükemmel çözüm, şehir dışı için tin tin gidip bol bol plan yapman lazım şarjın bitmesin diye halen.
    Hibrit: ilk alım maliyeti yüksek, o yüzden lpg kadar ekonomik olamaz, ama lpg'yi sevmeyen ve uğraşmak istemeyen, dizel gürültüsü istemeyen, şehir içinde dur kalk çok yol yapan, ama evinde elektrikli araba şarj imkanı bulunmayan insanlar için bulunmuş bir çözüm, ama ilk başta da belirttiğim gibi ilk alım maliyeti yüksek, mtv yine de ödüyorsun çok ta matah bir durum yok diyebilirim.
    Ekonomi şampiyonu:lpg ( ilk alım, yürütme açısından)
    Uzun yol şampiyonu: dizel ( menzil harika, düşük hızlarda çok düşük tüketim, yüksek torkla rampa çekişi ve sollamalar sorunsuz)
    Keyif şampiyonu: turbo benzinli; sessiz, performanslı, makul tüketim.
    Ara sıcak: hibritler; elektriklilere geçiş için menzil sorununu dert edenler için bir çözüm, ilk alım maliyetleri yüksek olmasa lpg'yi bile tahtından edebilirler ekonomiklikte, ama alırken zaten pahalı alıyorsun.
    Gelecek vaat eden: elektrikliler; menzil, şarj istasyonu sayısı, şarj süresi hallolursa mantıklı, ülkemiz için henüz erken, bataryası biterse 2. eli ne olur tam bir muamma, biraz beklemekte fayda var, ama şehir içi kullanım için evde şarj imkanında varsa çok ta beklemeden, evin 2. arabası yapılabilir.

    atmosferik benzinliyse evet, turbo benzinliyse aynı kullanım şartlarında oynayacağı maksimum 1-2 litredir.


    ayrıca dümdüz dizel-benzin deyip geçemezsin.


    aracın sınıfı, şanzımanı, ağırlığı, hangi motor (tsi,dci,tdci,cdti) bunların hepsinin önemi var


    1.6 cdti insignia kullanıyorum, ortalama yakıt 8.5lt istanbul işe git gel sen bana gelip 1.5tsi passat daha kötü diyemezsin örneğin.


    tdci fiestalar ya da dci cliolar 5.0 ortalama ile geziyor, bununla karşılaştıracağın motor ancak 1.0 ya da 1.2 tsi polo olabilir. bu karşılaştırmada da yine aradaki litre başına 7LT farkı tsi motor her türlü kapatır.


    şu saatten itibaren dizel araç almak çok ciddi enayiliktir. her şey koyduğunuz yakıt da değil. bakım masrafları + traktör sesi, dpf i bilmem nesi, baştan aşağıya enayilik.

    Hocam dünya ile ilgili görüş belirtmek çok zor hele şu dönemde. Açıkçası ben bir hafta sonrasını dahi kestiremiyorum.

    Yarın bile Biden enflasyonu düşürmek için petrolü 200 derece altinda damitmak yasak deyip dizele ağırlık verirse bu sefer tam tersi bir tablo olacak. O yüzden ne bulduysanız alın geçin. Nükleeri de sözde bitirip kapatıyorlardı şimdi yeni santral yapıyorlar. Hayatın ne getireceği belli olmaz.

    Akaryakıt şirketinde çalışan arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla talep düştükçe ileriye de bakarak firmalar mazot üretimini kısıyor. Üretim tesislerinde yatırımlarını başka alanlara kaydırıyorlar. Dolayısıyla mazot üretimi gitgide düşecektir. Bu da fiyatları hep yüksek tutacak. Bu saatten sonra sıfır dizel araç almak sıradan bir kullanıcı için pek mantıklı değil.

  • bu devirde dizel hususi araç almak ameleliktir. devir elektrikli ve turbo benzinli araç devrine döndü. 508'den başka araçlara bakın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 20 Ekim 2022; 8:9:42 >
  • turbo benzinli alınır binilir

  • Hocam dünya ile ilgili görüş belirtmek çok zor hele şu dönemde. Açıkçası ben bir hafta sonrasını dahi kestiremiyorum.

    Yarın bile Biden enflasyonu düşürmek için petrolü 200 derece altinda damitmak yasak deyip dizele ağırlık verirse bu sefer tam tersi bir tablo olacak. O yüzden ne bulduysanız alın geçin. Nükleeri de sözde bitirip kapatıyorlardı şimdi yeni santral yapıyorlar. Hayatın ne getireceği belli olmaz.
  • Ben husui dizel almam o is bitti .
  • Dizelden kaçış oldukça mazot fiyatları aşağı inebilir uzun dönemde.

    Elinizde patlamaz ingiltere avrupa değil burası. hem pazarı büyük hemde ekstra bir vergiye tabiyet yok dizellerde, avrupada baskı ile harbi bitiriyorlar ve alıcı kaçıyor..


    Özellikle km yapıyorsam ben alırdım sanırım.. faizi tek haneye indirecekler dolar pek durmaz buralarda. araçların fiyatı de durmayacak.

  • Dizel pahalı ama benzinli clio 9 litre yakıyor, dizel doblo 7 litre yakıyor 21km ort hız ile istanbulda. Yani bugünün fiyatına göre aynı yakıyorlar. Yarın fark kapanırsa dizel öne geçer. Son 1 yıldır en avantajlısı LPG.
  • bu konuda kim ne derse desin farazi konuşuyor, ne olacağı belirsiz.

    Ben Türkiye'de daha dizelin kolay kolay biteceğine inanmıyorum. En az 10 sene daha gider. Yani daha az tercih edilir olsa da elinizde patlamaz.

    Şu an sıfır alacak olsam büyük ihtimalle dizel tercih etmem, ancak yurt dışına çıkacağım dizel arabamı satmak yerine trafikten çekip yatıracağım.

  • Turbo benzinli: bastın mı gitsin, sessiz olsun, yavaş gittin mi makul tüketsin arabasıdır.
    Lpg: ben basmam, şehir içi çok kullanırım, şehir dışında ekonomik tin tin giderim arabasıdır. İlk alım maliyeti en düşük olan da budur.
    Dizel: ister basarım ister basmam, rampa bayır, full bagajla memlekete,tatile giderim, benzinliğe sadece tuvalet ihtiyacında girerim arabasıdır.
    Elektrikli: sessiz, teknolojik, müstakil evin ve güneş panelin varsa şehir içi için mükemmel çözüm, şehir dışı için tin tin gidip bol bol plan yapman lazım şarjın bitmesin diye halen.
    Hibrit: ilk alım maliyeti yüksek, o yüzden lpg kadar ekonomik olamaz, ama lpg'yi sevmeyen ve uğraşmak istemeyen, dizel gürültüsü istemeyen, şehir içinde dur kalk çok yol yapan, ama evinde elektrikli araba şarj imkanı bulunmayan insanlar için bulunmuş bir çözüm, ama ilk başta da belirttiğim gibi ilk alım maliyeti yüksek, mtv yine de ödüyorsun çok ta matah bir durum yok diyebilirim.
    Ekonomi şampiyonu:lpg ( ilk alım, yürütme açısından)
    Uzun yol şampiyonu: dizel ( menzil harika, düşük hızlarda çok düşük tüketim, yüksek torkla rampa çekişi ve sollamalar sorunsuz)
    Keyif şampiyonu: turbo benzinli; sessiz, performanslı, makul tüketim.
    Ara sıcak: hibritler; elektriklilere geçiş için menzil sorununu dert edenler için bir çözüm, ilk alım maliyetleri yüksek olmasa lpg'yi bile tahtından edebilirler ekonomiklikte, ama alırken zaten pahalı alıyorsun.
    Gelecek vaat eden: elektrikliler; menzil, şarj istasyonu sayısı, şarj süresi hallolursa mantıklı, ülkemiz için henüz erken, bataryası biterse 2. eli ne olur tam bir muamma, biraz beklemekte fayda var, ama şehir içi kullanım için evde şarj imkanında varsa çok ta beklemeden, evin 2. arabası yapılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mdmgk -- 20 Ekim 2022; 8:4:24 >




  • Hala Dizel araç almanın mantıklı olduğunu düşünen insanlar var, güler misin ağlar mısın???  Mesele Mazotun şu an Benzinden pahalı olması değil ki. Mesele DPF, Adblue, EGR valfi, ve Enjeksiyon kirlenmesi vb. Dizel, hususi araçlarda artık bitti. Bunu anlayın artık 

  • Millet dizelden kaçıyor siz sıfır dizel almayı düşünüyorsunuz.
  • 20 sene önce üretimi biten araçlar bile şuan altın değeri görüyor.

    Dizelin Türkiye de biteceğine ihtimal vermiyorum.

    Benzinli ile dizel arasında fiyat farkı çok az kesinlikle alırdım.

  • Şuan sıfır dizel araç satan onlarca markanın düşünemediğini buradaki arkadaşların düşündüğünü sanıyorsan yanılıyorsun. Trafikte şuan en çok olan araçlar en genci 20 yaşında olan kuş serisi yahu, hangi ülkede yaşıyoruz unutmayalım.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    1.5 Corolla Otomatik uzun yolda sakin sürüşte en az gördüğüm 3,5 l/100 km. Genelde ise 3,9-4,1 l/100km. Aynı koşullarda 0,9 Clio manuel 4,5 l/100 km yakıyordu. 1,3 CDTİ Corsa aynı yolda 3,5 l/100 km yaktı. DPF ydi, kurumuydu, Adblue suydu, mazot filtresiydi vs vs derken eski bir fanatik dizelci olarak net bir şekilde söyleyebilirim ki Euro 4 ten sonra binek araçta dizel işi bitti.

  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Buyur gel adanadayım dizel araçla gel ama 😂
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.