Şimdi Ara

Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.048
Cevap
12
Favori
63.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
72 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Mazot petrolden üretilmiyor. Benzin de petrolden üretilmiyor. 100% sentetik olarak sudaki hidrojen havadaki karbondioksitteki carbondan üretiliyor. Simsiyah zift olan katran kıvamındaki petrolden su gibi temiz berrak benzin hiç üretilebilir mi bunu hiç aklın kesiyor mu? Petrol boru hatları göstermelik. İran Kuveytten petrol geliyor da onunla üretiliyor benzininiz mazotunuz fiyatı ona bağlı o yüzden pahalı demek kazığı haklı göstermek için yapılıyor. Enerji işi çağımızın en büyük oyunu. Oyunda politikacıların büyük rolü var. Siz politikacılara inanmaya devam edin onlar da size kazığı geçirmeye devam etsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Ne yiyosunuz ne iciyosunuz merak ediyorum. Saglikli bir ruh hali degil bu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    yazdığınız sorunların çoğu kirli yakıta bağlı arızalar. benzinli motora sahip bir araca da kötü yakıt koyarak enjektörleri bozabilirsiniz.

    demek istediğim yeni nesil benzinli motorlarda da kendine özgü arıza durumları olabiliyor (LSPI kaynaklı mesela), buji ve ateşleme sistemi gibi benzinli motora özgü bakım ve arıza kalemleri de var sonuçta.

    Dizeli yürütmek masraflı algısını kullanarak yıllarca aynı bakımı dizel araçlara daha pahalıya yaptı servisler :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 10 Mart 2022; 13:46:31 >
  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt

    Şimdi size de benzinli araç sahibi muamelesi yaparlar.

    Benzinli veya hibrit aracınız var diye bunları yazdığınız söylerler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle konularda hep nedense benzinli 1.0 motor ile ıkınarak elde edilmiş veriler ile kıyaslanıyor dizel. Dizelin dezavantajları var, avantajları var. Bir kere dizel olduğu için masraf çıkardığı daha olmadı. Ki 2005 model bir araba kullanıyoruz. Soğuk motorla gazlamazsan, orijinal parça kullanırsan, yağına suyuna dikkat edersen, adı bilinmedik yerlerden yakıt almazsan dizele has bir sorun yaşama ihtimalin çok çok az. Yeni dizel araçlarda sıkıntılar fazlaymış gerçi duyduğuma göre, onu bilemem. Yeni model bir araç alacak olsam ben de dizel almazdım itiraf edeyim ama biraz yaşlı bir model bakıyorsanız dizel hala güzel bir tercih bana göre.


    Araba 1.5 dizel. Bulunduğum ilçe 100 bin nüfuslu bir ilçe. Dur kalk yok ama trafik ışıklarına oldukça yakalanıyoruz. Şehir içi ortalama hızımızı araç hesaplayamıyor ama genelde 40-45 ile gidiyoruz. Yer yer 25-30'a düşüyoruz. Yani ortalama 35 diyelim kabaca. Havalar oldukça soğuk, kısa mesafe sürüşler çok yapıyoruz yani dizelin sevmediği şeyler bir arada. Yakıt tüketimine neredeyse hiç dikkat etmiyoruz. Ha çok arabayı da çok yormuyoruz. Hararet göstergesi 1 çizgiyi geçince gazlamaya başlarım. Yeşil ışıkta arkadakileri bekletmemek için gaza asılırım vs. Bu halde mazot 20 lira iken pompa üzerinden hesapladım. 1 lira yakıyordu kilometrede. 100 km'de 5 litre yani. Ee arkadaşım benzin verilerini atıyorsunuz da. Bakıyorum yeşil yanıyor. Bazı araçlar o kadar yavaş hızlanıyor ki otobüsle kalkış yapsa otobüs geçebilir. Bunların yüzünden önümde 4 araç varken yine de kırmızıya yakalanıyorum. Bu tarzda kullanıyorsanız evet benzin avantajlı ama kafam rahat olsun diyorsanız. Dizeller oldukça güzel. Çok zorlasanız da çok fırlamaz değerler.


    Rampa çıkarken bağırmaz. Düşük devirlerde torku alır çıkarsın. Kafan ağrımaz.


    Dezavantajlarına gelelim. Rölantide sesli çalışıyor. Klasik dizel sesi. Bayağı geç ısınıyor. Hele daha tam ısınmadan kalorifer açarsanız çok daha zorlaşıyor 85 derecelere gelmesi. Kısa mesafelerde kolay kolay ısınmıyor. Hatta kaloriferi sonuna kadar açtıysanız hararet göstergesi yavaş yavaş düşüyor. Yani kısacası soğuk havalarda kullanması ölüm. Hararet bir çizgiyi geçene kadar kaloriferi açamıyorsun, camın buğusunu çözemiyorsun vs. 1-2 km'lik bir yere gideceksen donarak gidiyorsun.





  • command_4 kullanıcısına yanıt

    Almayın, aldırmayın hocam. Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor.  Sonraki bakımda kayışları değiştirmeyi, triger değişimi zamanında da devirdaimi değişmeyi planlıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizelin ömrü benzinden erken bitecek bu bence de doğru ama öldü demek yanlış, özellikle ülkemizde. kaldı ki çoğu firma hala yeni dizel motorlu araçlar üretiyor, çoğu kişi araç maliyeti daha düşük olduğu için benzinli tercih ediyor. elektrikli araçlar önce avrupada, sonra türkiye ve dünyada yaygınlaşmadan ne dizel ölür ne benzin ölür, bu da 15-20 yıl gibi bir süreç bence

  • neyse yıllar önce 60.000 km de 1.3 punto almıştım. satan adam zamanında yağını değiştiriyoruz, su eksildiğinde koyuyoruz diyordu. düşünüyorum kapalı devre soğutma sistemi nasıl su eksiltiyor diye. aracı arkadaşın garajına çektik lifte kaldırdık. bir gördüm devirdaim su kaçırıyor. o zaman çok para değildi almıştım. şimdi parçalarda ateş pahası.


    bende de hastalık işi her parça orijinal olacak. şu an palio var. fabrika çıkışı uzaktan kumanda olmayan model. bir şekilde buldum ettim, sonradan takılan orijinal uzaktan kumanda kitini falan buldum taktım. hastalık işte. tedavi oluyoruz böyle.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi command_4 -- 10 Mart 2022; 14:35:20 >
  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Bu yazdığım sorunlar, sadece kirli yakıt yani kalitesiz yakıt ile ilgili değil Hocam. Motorinin kendisi zaten kirli yakıttır. Motorin yapısı gereği yanarken is çıkarır, Benzin gibi parlayıcı özelliği yoktur.. Ve siz ne yaparsanız yapın, aracınız özellikle Euro 5 ve üstü ise, eninde sonunda EGR niz ve Enjektörleriniz kirlenecek, DPF niz tıkanacak ve Adblue ile ilgili sorunlar yaşayacaksınız isteseniz de istemeseniz de durum bu.

  • Dizel bitti veya bitmedi, seni bu kadar geren, bi tarafını yırta yırta "dizel bitti" diye bağırtan ne ?

  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Bence hastalik filan degil müdürüm. Zevk işi bunlar hobi gibi bisey. Ruhunu doyurup tatmin ediyorsun birnevi.

    Günümüzün materyalist modern dunyasinda millet ruh azabından psikologlara şuna buna giderek kurtulmaya çalışır biz de otomobillerle ilgilenerek rahatlariz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    hastalığa gel. daha yeni geldi kargo.


    Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor.
  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Antifrizi bile Petronas kullaniyorsun ha. Benden de deliymişsin sen arkadas

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizele biniyorum ben bu kadar düşünmüyorum. Dizelin derdini dizele binenden çok benzinliye binen düşünüyor sakin olun guys

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bakın tekrar söylüyorum. size verilen kömürü yakacaksınız. Makarnayı yiyeceksiniz. Yanlış yapıyorsunuz

  • Gerçekten böyle dertlerinizmi var. Allah baska dert vermesin

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    doğrudur o kadar uzun vadeli bilgim yok :)

    o kadar uzun vadeli hesabımda yok, adamına göre yine de karlı oluyor olabilir.

  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Kazık yemiyorum, bilinç anlamında.

    Enerji sektörü kandırmacadır bunun bilincinde varamadınız.

    Sadece benzin mazot lpg dogalgaz değil, elektrik ile jet uçaklarında da kandırmaca var.

    Elektrik termik santralde, barajda, rüzgar türbininde üretilmiyor. Kesintisiz 7x24 elektriğin daglardaki barajdan su akarsa rüzgar esip pervane dönerse üretilebileceğini mi sanıyorsunuz? Bir kez daha düşünün. Nerden geliyor bunca elektrik. Atmosferde yüklü elektrik, pilonlardaki kablolarla cekilerek yüksek voltaj kesme / shutoff korumalı trafolarda 220V a indirgenerek geliyor. Sehir içinde bile bir sürü pilonlar var, her biri termik santrale mi baglı, mümkün değil. Bazı yerlerde yanyana 2 pilon hattı var, bi yerden gönder elektriği değil mi ancak pilonların varoluş sebebi elektriği göndermekten cok elektriği üretmek, konuya bu açıdan baktığınızda anlayabilirsiniz.

    Jet uçaklarında da kanatlarda 100 ton sıvı karosen yakıt falan yok kanatların içi uçak agırlığını kaldırabilecek şekilde tasarlanmış profillerle doludur, geriye kalanı flapler hidrolik aktüatörler, kablolar, aksamlardır. Yakıta yer yoktur. Peki nerden geliyor o motorun gücü? Atmosferdeki havada bulunan enerji. Rolls Royce gibi dünyada cok az sayıda jet motoru üreticilerinin bildiği atmosferik enerjiyi açıga cıkarma prensibi ile çalışırlar.

    Enerji işinde cok büyük oyunlar dönüyor, sonuçta kazık bize giriyor. Kazığın anatomisini anlatıyorum sen ne yiyorsun diyorsun. Böyle düşünen biri aslında kazığa müstahaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 10 Mart 2022; 17:30:59 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ailede 2 dizel, 1 benzinli, 1 düplü araba var. Anlık olarak en ekonomik yürüyen düplü, gaza zam gelince dizel avantajlı olacak.

    Bugün sıfır araç olacak olsam dizel almam fakat uzun süredir bizde olan ve bakımları düzgün yapılmış dizel araçlar yürütme anlamında kötü değil hala.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.