Şimdi Ara

Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (45. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.048
Cevap
12
Favori
63.534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
72 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozoz15 kullanıcısına yanıt
    Modern broadway

    Ama broadway gibi rampada hararet yapmaz hakkını vermek lazım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Sizin hesabın hesaplı yanı neresi ben anlamadım?

    218 binde 28 bin yemiş araç. Keyfe keder de olsa kızdırma bujisi sizin de başınıza geldiğinde gibi dizelde sorun olabiliyor. 10 bin de Yurt dışından hesaplı bir şekilde sıfır dahi olsa ona gitmiş.

    Araç 218 binde iken 38 bin yedi. 100 km de 4 litre yaksa da bu düşük tüketime rağmen yine lpg li araçtan fazla yakıyor.

    Allah muhafaza olası turbo ya da yakıt pompası arızası falan olursa da uçuk fiyatlar çıkarabilir.

    218 binde subap eriten lpg li araçlar lpgye zaten tam uyum sağlamayanlar. Her 1. 6 atmosferik araca lpg gitmiyor zaten. Şükür benim kullandığım araç ve aynı marka eş dost araçları 200 binleri devirdi benimki 300 bine geldi motora anahtar değmedi. Şu anda anahtar değmesine de gerek yok.

    1.4 dizelin torku ile 1.6 atmosferik aracın torku arasında uçuk fark da yok.

    Ben de dizelciyim ama su fiyatlar ile dizel de sorunlu. Siz bir de euro 4 olduğu için dpf sorununundan muafsiniz. Mevcut aracı olanları değil de yeni araç almak isteyip Euro 5 ve üstü dizele binenleri pek anlamıyorum doğrusu.

    Ama Allah muhafaza kazada falan benzin lpg problem.

    Ha bir de şu lpg kaynaklı araçta arızayı bulamayanlara da usta demeyelim ya. Lpg kaynaklı sorunları bulması basit. Ben kendi aracımın lpg yol ayarı filtresi vs kendim yapıyorum. Karışık şeyler değil.


    Yapacak bir şey yok ekonomik olarak lpg şimdilik önde açık ara.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozoz15 kullanıcısına yanıt

    136lık Astra dizelle kafa kafaya gidiyordu eski 132lik corolla.. neredeyse benim 150lik Astraya kafa tutacak.


    dizel furyası başlayalı 20 yıl oluyor bu ülkede, hala "çekmek ile gitmek" arasındaki farkı anlayamayan dolu insan var. olmayınca olmuyor.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    nereye gidiyordu ya yavaş gitsin.


    çekmeyi de, gitmeyi de biliriz.


    150 torkla 320 torkluk arabayı mı kafa tutacaksın.


    hem beygiri yüksek, hem torku yüksek arabayla nasıl kafa kafaya gidebiliyorsun ya.


    sen bunları kullandın, sen ne diyorsan doğru.


    biz bunları hiç kullanmadık öyle ya.


    sen ne anlatıyorsun ya.


    turbosuz arabayla kafa kafaya gidiyorsan bence sen 1.2 lpg li araçtan başkasına binme.


    kullanamıyorsun belli ki, bari elinin altında olmasın öyle araba.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozoz15 -- 15 Eylül 2023; 9:24:55 >
  • 064 kullanıcısına yanıt
    İstesem yapmazdım o masrafı. Isıtma bujisizde gidiyor yani araba. Ben arabayı daha çok uzun vade kullanacağım için kapak açılmışken motor iç aksamını komple yenile geç dedim. Enflasyon ortada zaten, şu an 60 bin liraya patlıyor aynı masraflar. Zararda hissetmiyorum kendimi.

    Bu arada 132 beygirlik benzinli araçla aynı tork değerine sahip olduğu doğrudur ancak tüp takılı 132 beygirlik aracın tork değer aşağılarda. Rampada gitmemezlik ettimi o araba görünmesin benim gözüme.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Lpg ayarı iyiyse rampada da düşmez pek. Ama lpg ayarını adam gibi yapan yok. Güle güle kullanın inşallah. Dediğiniz gibi seneye o 28 bin daha da küçülür fiyat olarak enflasyon sagolsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozoz15 kullanıcısına yanıt

    Bu kadar iddialı atarlı giderli yazana kadar youtube çağındayız.. hadi tork eğrisi/hp gücü/devir ilişkisinden bir habersiniz Astranın da toyota'nın da tonla hızlanma videosu var. neyin ne olduğunu iki dakikada anlarsınız.


    boşuna iddia etmeyin. istersen 40 sene kullan arabayı evladın gibi olsun. gitmek ile çekmek arasındaki farkı bilmiyorsunuz, bu kadar.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    O corolla, astra nın verimsiz aktarmasi ve ağırlığı yuzunden astrayla yanyana yürüyebiliyor...

    O 1.6cdt motoru corollaya toyota aktarmasiyla monte et, tozuna yetişemez benzinli corolla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 15 Eylül 2023; 21:38:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Astranın aktarmasında bir sorun yok.. gayet iyi gidiyor. ağır da değil Astra k hafif bir araç.


    Toyota da gayet iyi gidiyor, çok yakın gidiyorlar. ama toyota çekmiyor, ağır kalıyor, alt devirlerde toplayamıyor çünkü tork yok.


    ama çeksin diye beklemez acımaz köklersen gayet güzel yürüdüğünü görüyorsun. ben kendi Astra k 1.4 t aracımla da çok denedim arkadaşın corolla aracını geçiyordum ama dibimden geliyordu. bende zamanında şaşırdım ama öyle. basarsan gidiyor.


    gerçekten çoğu kişiye anlatamıyorsun konsept farklarını.. çekiş gücü ile birim zamanda yapılan iş farkını. içten yanmalı motor dinamiklerini anlamak zor geliyor insanlara. vazgeçtim bende artık. elektrikli araçlar gelsin de bitsin millete dizeldi benzindi turboydu atmosferikti laf anlatma derdi ne diyelim :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 15 Eylül 2023; 22:15:7 >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    sen ne diyorsun arkadaşım ya.


    toyota corollanın hangi versiyonu astranın dizeline kafa tutuyor ya.


    gösterirmisin bana.


    şirket aracı olarak kullandık 1 yıl dediğin toyotayı ne gider ne çeker.


    istediğin youtube koy ya kendime mi inanacağım sana mı inanacağım.


    136 beygir 320 tork var astrada.


    132 beygir 160 tork var corollada.


    hem beygir olarak, hem tork olarak güçlü olan astra.


    gitmek, çekmek hepsi önemli benim için.


    ben dizelde bastığım zaman gaz pedalına 0,5 litre farkeder.


    benzinde bastığın zaman gaz pedalına ne kadar farkediyor bir zahmen sayın profösör bir söyleyiver.


    kullandığımız arabaları mı bize öğreteceksin.


    koy çok biliyorsan görelim.


    astrayla corollanın gidişini, çekişini karşılaştırıyor ya.


    bir kere corollada turbo bile yok sen ne anlatıyorsun.


    gidemez bile bırak çekmeyi.

  • pixelbs kullanıcısına yanıt

    Dizeli nasıl bitirecek hükümet?

    Oradan buradan duyduğun her şeye inanma arkadaş..


    Ne vergisi, ne karbonu?


    Lojistik, nakliyat vs tüm ticari işlerde (Tren, Kamyon, iş makinesi gibi) kullanılan yakıt mazot..


    Hadi bitirsin bakalım dizeli de görelim..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Necip milletim şahlanış istiyor, gaza bastımı koltuğa gömülmek istiyor, balyoz gibi anlık çakan güç istiyor...

    Öyle uzun devir bandına lineer serpiştirilmiş hp ler bizim ağız tadımıza uymuyor. Buna atmosferik v8 den, 3.0tfsi a gecmis birisi olarak ben de dahilim.

    Yılların atmosferikçisi olarak ben de U dönüşü yapmis bulunmaktayim efenim... Yillarca atmo atmo diye kandirildik. Hep reyiz mi kandirilacak, biraz da biz kandirilalim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt

    Bu Avrupada olan bir vergi ,karbon vergisi ,eski araclardan

    daha yüksek vergiler alınıyor ,neticede dizel motordan daha çok

    karbon salındığına göre ,daha yüksek vergi alınacak ,demem o ki ,bizleri

    mecbur bırakacaklar dizelden vazgeçmeye , e bu hükümete de para lazım ,

    yakında gelir bu vergi , 2024 yılında

  • Sorunlu bir milletiz net bir şekilde!

    Halen iddia ediyor neymiş turbo yokmuş varsın olmasın sen elindeki güce baksana kardeşim.

    Emsal güç ve ağırlıktaki emsal model arabalar emsal aktarma organları ile performans olarak benzerdirler bunu anlamak bu kadar zor olmamalı!

    O halde bana söylermisiniz 136 beygir araba 132 beygire nasıl fark atabilir?

    Vereceğin 2 cevap var.

    1.si turbo atmosferik farkı

    2. si tork farkı

    Hayır ikisi de değil maalesef araçlar torka göre performans sergilemezler belirleyici unsur beygirgücüdür.

    Tork dediğimiz de aracın beygirgücü ile devrinin çarpanıyla ortaya çıkan bir bileşen olup beygiri arttıran ya da azaltan bağımsız bir bileşen değildir. @SuperVeloceJota @ozoz15

  • mahony16 kullanıcısına yanıt

    Eğer aracı sadece maksimum güç ürettiği devirde kullanmıyorsanız, o araçta şanzıman varsa örneğin hızlanmak istediğinizde 500 devirden 6000 devre çıkıp sonra 4000-6000 arası vites değiştiriyorsanız tork önemlidir.


    turbo bir araç alt devirlerden itibaren daha fazla güç ürettiği için maksimum güç aynı olsada daha hızlı gider.


    yani turbo-atmosferik aynı güçte arac

    1000dd 5-10hp

    1500dd 15hp-10hp

    2000dd 30hp-20hp

    3000dd 50hp-40hp

    4000dd 70hp-65hp

    5000dd 90hp-90hp

    6000dd 100hp-100hp


    gibi bir güç eğrisi olur. Siz hızlanmak için bu iki aracın eşit güç ürettiği 4000 dd yi uçarak geçemiyorsanız turbo araç daha iyi hızlanır. Ha eşit güçte araç için bu birkaç boydur. Öyle müthiş bir fark olmaz.


    ama günlük kullandığınız 1500-3000dd turbo araç yüksek güç ürettiği için benzer güçteki atmosferik araca göre aynı viteste daha iyi hızlanır. Bu farkta bariz açık bir farktır. Yani üstteki o birkaç boy atma farkı bu devirlerde oluşur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mahony16 kullanıcısına yanıt

    Niye sorunlu olalım ya.

    Ben son tuketiciyim, bastığımda giden, az yakan arac kullanmak sorunlu olmak mı.

    1 yıl corolla kullandim diyorum anlamiyormusun.

    Turbolu arac ile turbosuz aracın farksız olduğunu

    Elindeki güce bakmam gerektiğini söylemişsin.

    Ben de ona bakıyorum zaten.

    Astra giderken toyota bağırıyor ikiniyor gitmiyor.

    Üstelik bastıkça da tüketim uçuyor.

    Bu söylediklerim mi zorunuza gidiyor.

    Neyse onu söyleyin, elinizdeki ni övmeyin bana

    Sanarsın kullanmadık bilmiyoruz da.

    Aktarma organıymis, gitmiyor araba gitmiyor astra gibi gidemiyor. Gitmesi için bastıkça içiyor benzini.

    Fanlik yapmayın, objektif olun.

    Ülkenin heryeri Konya ovası sanki de turbosuz torksuz arabayı ivmelendiriyorlar ya.

    Ufacık bir yokuşta bayılan arabayı yutturacaklar bilmesek. Vay be.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozoz15 -- 16 Eylül 2023; 20:34:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozoz15 kullanıcısına yanıt

    Yav dostum benle ne iddialaşırsın anlamam ki.


    senelerce bindik kullandık diyorsun, napalım anlamadım yani.. düz yolda 2016 corolla 132 multidrive ile 2016 Astra 136 ile yan yana kökleyince dip dibe gidiyorlar. bitti. erken basarsan Astra öne çıkıyor. toyota erken basarsa o öne çıkıyor.. 1.4 t ile de denedik zamanında gördük. bitti.


    senin kaç sene kullanıp kullanmadığıan göre, binip binmediğine göre mi karar vereceğiz?


    gerçekten merak eden insan açar youtube'dan iki aracın da kadran videolarını, süre ölçer bakar ne kadar yakınlar görür zaten, bana niye laf yetiştirirsin. hala bana biri 160 diğeri 320 tork yazıyor. Allah razı olsun biz bilmiyoruz turbonun yüksek torkun farkını, verimsiz toyota'dan kat kat güçlü çekişi olduğunu, koltuğa yapıştırdğını bilmiyoruz biz.. siz biliyorsunuz bir tek.

  • ozoz15 kullanıcısına yanıt

    Yahu kendi söylediğini kendin inkar ediyorsun , atmosferik sevmeyebilirsin çok yakıyor bağırıyor çağ dışı falan filan olabilir ancak konu performans ise basarsan ne kadar gitmesi gerekiyorsa o kadar gidiyor işte emsal güçlü hiçbir akranından geri kalmaz 136 hp lik cdti astradan da 140 hp lik j kasa benzinli astradan da!

    Çok çok 3 boy önde 3 boy arkada kalır.

    Benim araçlarımdan birisi de corolla 1.6 life.

    Çok farklı araçlarımız da var ailede araçları iyi tanırız senin lafınla ya da HİSSETTİKLERİNLE değil

  • Gerçekleri konuşuyorum ben. Youtuber da değilim.

    Kullandım bizzat da kullanıyorum hatta bir tık daha yükseltiyor, 1.5 tdci focus 1.6 toyotadan daha hızlı, daha güçlü, daha az yakar.

    Testi kendin yap bırak youtube bilmem neyi.

    Son kullanıcı olarak gerçeklerle konuşun.

    Basmak için gaza basıyorsun devir sonuna kadar dayanıyor ama inlemeye gore gitmez toyota daha ne ya. Üstüne bastıkça icer benzini.

    Çekiş zaten anlatmaya gerek yok. Konya ovası sanki heryer.

    İddia eden sizsiniz bence. Bana yaşadığımı değilde hayır youtube u izle yaşadığını unut gerçek youtube de diye direnen sizsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozoz15 -- 16 Eylül 2023; 20:36:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahony16 kullanıcısına yanıt

    Neyi inkar ediyorum dostum.

    Elinizdeki ni en iyi sanan, insanlara da bunu kabul ettirmeye çalışan insanlarsınız.

    Turboya gerek yok, torka gerek yok. Toyota nasıl sa her türlü uçar, kaçar.

    Toyotanin gözlerinden ateş çıkıyor aynen.

    Gerçekler tektir.

    Sen kullanıyorsun biz kullanmıyor sanki başka arac.

    Dizeli kötülemek için bunkadar uğraşmayın.

    Gerçekler tektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozoz15 -- 16 Eylül 2023; 17:9:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.