Aynı şeyden bahsediyoruz konu alt devir falan değil ki eşit güçteki atmosferik turbo farkı olsun olsun 3 boy olsun yapar 15 metre.Ancak adam resmen daha güçsüz araç atmosferik olması hasebi ile 132 lik corollayı geçer iddiasında bulunuyor ki karşı çıktığımız şey o. |
Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (46. sayfa)



-
-
Astranin arkasından gideceğim diye bastığında kaç litre daha fazla yaktığını, ufak bir tepede farkın ne kadar olacağını da net şekilde ifade edin.
Objektif olarak ama.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
300 metre rakımdan 1700 metre rakıma turbo dizel çok daha iyi tırmanır, ivmelenir. Toyota corolla yapamaz bunu. Bağırırda bağırır. Hele tüplüyse çok daha fazla bağırır.
Tork denen şey budur. Yokuş yukarı yardırır gider ivmelenmeye devam eder. Güçlü kaslı bir adam gibidir torklu araba. Yavaş koşar ama gücünden ödün vermez.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 16 Eylül 2023; 17:23:50 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
turboyu bile adam görmezlikten geliyor ya başkan :)
torku nasıl görmezlikten gelmesin.
dizeli dünya bitiremedi, bu arkadaşlar bitirmeye çalışıyor.
youtebe de varmış video da. ona bakacakmışım.
bir diğeride başka araçları da varmış, toyotasıda varmış eee o ne diyorsa doğru olacakmış.
birde sorunlu oluyoruz, arkadaşın dediklerine cevap verdiğimiz için.
ben iddiamı yükseltiyorum.
1.5 dizel focus bile 1.6 corollayı her şekilde hem geçer, hem çeker hem az yakar.
1.5 dizel 120 beygir, 300 tork arkadaşın umrunda olmasada turbolu :)
astra iset 1.6 136 beygir 320 tork.
aktarma organı öne geçiriyormuş, tork sadece çekişmiş.
vay be, tork olmasada oluyormuş yani, bunuda öğrendik.
bi 4 kişi ile bin bakalım toyotaya bas gaza ne yakıyor nereye gidiyor, ne kadar da gidiyor.
birde dediğim araçlarla yap bakalım bunları ne yakıyor, nereye gidiyor ne kadar da gidiyor.
şunu deseler anlayacağım bak, lpg ye uyumlu, az yakıyor, fazla sorun çıkarmıyor eyvallah.
-
Onu bunu bilmem, fındık kadar 1.4 hdi motor bile yüzde 8 9 açılı rampalarda tüplü corollaya toz yutturur.
Yakıt gözetilerek yapılacaksa tabiki. Benzine alıp son devirle fındık 1.4 ü geçmeye çalışırsa bu konuda tartışmanın zaten alemi yok. Ayrıca corollaya ekonomi olsun diye tüp taktırmanında mantığı yok turbo dizeli benzine alıp geçecekse. Benzinle kullanıyorsa o yiğitlere selam ederim.
Bu arada arkadaşlar turbo dizeli küçümsemesin, keza piyasada stock halde olanların hepsi ekonomi olarak kodlanmış durumdalar.
Performans kodlaması yapılıp turbosu büyütülen turbo dizellerin bmw 530 lara toz yutturduğunu bilmiyorlar demekki. Stage 2 dizel corsa yazarlarsa youtube ye ne demek istediğimi anlarlar.
Son olarak bir bilgi daha, arabaya pati yaptıran şey beygir değil torktur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 16 Eylül 2023; 20:52:13 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Amaç toz yutturmak falan değil. Amaç hem ekonomi yapmak hemde dizelin o ürkütücü sorunlarından, masraflarından uzak olmak istemek. Bunda da çözümü lpg li araçlarla buluyoruz.
Ayrıca diyoruz ki 1.6 hacminde lpg uyumlu çekişi güzel araçlar var. Bunlarda ekstra artısı oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel araçlara karbon vergisi gelebilirmi ,bu olay dogrumu,bilgisi olan varmi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizelin karbon salınımı benzinden az.
Dizeldeki zımbırtı nox, dpf adblue filan bunun için var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 17 Eylül 2023; 0:27:56 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ürkütücü masrafı neymiş? 250 bin km civarında bakımını yaptırdığın enjektörlermi?
Tüpü bedava takmıyorlar ya.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 17 Eylül 2023; 0:31:35 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar çekilin 😀
2 yıl kia rio 1.5 dizel
4 yıl corolla 1.6 atmosferik motor arac kullandim
Rio dizel yokuşta hızlanarak gidiyor yük falan dinlemiyordum
Corolla yokuşa hızını alıp yani devirli girmen gerekiyor bağırması normal gücü yüksek devirlerde sağlıyor turbo yok çünkü araçta ama cvt sesi herkesin hoşuna gitmeyebilir o ayrı konu
Uzun yolda dizel kullanmak daha tatlıydı benim için
Ama şimdi 1.6 turbo benzinli 183 beygir arac aldim sanırım ikisinden de iyi gider henüz üzüm yola çıkmadım
Sonuç olarak bana göre bireysel kullanıcı için dizel motor bitti artık insanlar elektrikli araclara yönelmeye başladılar bazı firmalar dizel üretmeyi bıraktılar biliyorsunuz
Ayrıca avrupada bazı ülkelerde lpg ye teşvik var çevreci yakit lpg ile dizelden az yakiyordum corolla ile ...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kısa bir hesap yapalım :
Dizel araç: 100 km de 5 lt ortalama tüketim olsun karmada.
Benzinli araç: 100 km de 7 lt.
Yakıt litre her iki yakıt türü için de 40 TL olsun.
Yıllık 10 bin km yapan ben gibiler için;
Dizel yıllık yakıt masrafı: 40x5x100=20 bin TL.
Benzinli yıllık yakıt masrafı: 40x7x100=28 bin TL
Aradaki yakıt masrafı farkı sadece 8 bin TL.
İleride oluşacak dizel aleyhine masraflı parçaların değişimi ve bunların bakımı da işin içine girince bana göre yıllık fark 5 bin civarı olur.
10 yıl kullanılsa 50 bin fark oluşuyor 100 bin km sonunda. 10.yıl sonunda 100 bin km de bir araç satılıyorken benzinli her zaman önce tercih edilir 2.elde dizelin ne sürprizler çıkaracağı bilinemeyeceginden.
Bakın daha yeni nesil benzinli araçların sessizliği, konfor durumlarından bahsetmedim bile.
Tercih sizin..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turbo, enjektör, pompa, egr, adblue, dpf
Enjektörde maşallahı var 13000 tl. Bir tanıdığımda bipper hdi vardı. 180bin de enjektörlerden problem olmuştu revizyon da kurtarmamıştı.
Hadi birde karbon vergisi geliyormuş dizele.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bile senede yaklaşık 60bin km yol yapmama rağmen benzinli düşündüm ama beğenilen araç motor seçenekleri veya hacimleri vs son 12 yıldır dizel kullanıyorum
Dizelin gerek otoyol gerek şehir içi ne kadar basarsan bas belli bir ortalamanın üzerine çıkmaması en büyük artısı
Genelde kullanıcılar bunu kaçırıyor
Şu an kullandığım araç insignia 1.7 ton ve ne kadar basarsan bas karma da 6,2 6,6 arası değişiyor
Bazı yorumlarda ne gerek var basmaya diyen oluyor ama senede 8-10 bin km yol yapan ile 50 bin üzeri yapanın kullanım tarzı farkedebilir
Günün sonunda 8-10 bin km yıllık için hatta 20-30 bine kadar benzinli daha mantıklı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 17 Eylül 2023; 9:14:10 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu tamamen senin uydurman, senin tahminin, destekli sallamandan ibaret bir söylem..
Karbon vergisiymiş
2024 yılı sonunda sana hatırlatacağım bu sözünü..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sen ne dersen de şu an dizel daha mantıklı..
17 yıldır dizel kullanırım, bir kere yazdığınız şu bilmem ne masrafı yok şu yok bu dert, ödemedim rastlamadım..
benzinli araca da binerim, hangi sessizlikten hangi konfordan bahsediyorsun acaba?
biri uzay aracı diğeri traktör biz mi bilmiyoruz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genelde şehiriçi kullanılan 0 alındığından beri bizde olan 1.6 dizel Tucson var. 4 senedir ne servis ne sanayideki usta dpf ikazını söndüremedik. Arada bir hadi söndürelim diye 4000 devirde 100 km yol yapıyoruz. Hakikaten sönüyor. Tabii 3 günlüğüne :)
Şimdi milyoncuya gidiyorum siyah bant almaya. Göstergeyi bantalayalım diyoruz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
olm adamlar her viraja radar koymuş, hızlanıp napcan ? seri saplıyorlar . dizelin arızası pahalı,motor toplaması sıkıntı. dpf si kızdırması turbosu boku püsürü ,sanayicinin kucağından inemezsin. ha bunu senven adamlar var mı çok . bana uymaz .lpg can gerisi heyecan . 10 senedir kullanıyorum bırak kiti araba amorti olacak neredeyse.
-
Heyecan mı.
LPG li aracla tasarruf yaparsın eyvallah da.
Heyecan biraz zor be :)
Burda kendi aracını ovecem diye turbolu arabayla aynı giden diyenler var şaka gibi.
Basiyorsan, gazdan ayağını çekmiyorsan gitmesini de istiyorsan dizeler gerisi laf salatası.
Toyota bile gitmiyor lafından sıkıldı 1.5 turbo yaptı.
1.6 vitara ile 1.4 turbolu vitaranin bile ne farkı var diyebilecek, elindekinin en iyisi olduğunu kabullendirmeye çalışan dizel düşmanları.
Yormayın la kendinizi, her türlü kral dizel.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sadece vpower dizel kullaniyorum tucson’da. 2 senedir ne lamba yandi ne bir uyari verdi. Agirlikli olarak sehir ici kullaniyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Peki , 2024 sonu bekleyelim ,bu arada ,uydurmadım ,benim tahminim de değil ,
bu ülkede neler gördük , verginin vergisini bile ödedik (ÖTV),
önerim : Google biraz araştırın
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X