Ben de isterim turno benzin ama bu bütçede bu kadar modelli az kmli turbo benzin alalım desek zor kötek manuel joy 1.0 tce cliodan başka şansımız kalmıyor. Haliyle 1.3 multijet bizim tek turbolu araba binebilme şansımız şu durumda. Lpg benimiçşn de seçenek dışı. Ha paramız olaydı da keşke 1.5 impreşın golfümüzü çekseydik geçen ay < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dizel Araba neden alınmaz ? (2. sayfa)
-
-
Bir arkadaş yorumda söylemiş 2015 sonrası dizel alınmaz diye.
Dizelin bence en büyük problemi emisyon değerlerini tutturabilmek için araba üzerindeki baskının arttırılması.
-Adblue bitince motor çalıştıramazsın adblue kendisi masraf.
-Adblue sistemi arıza yaptı 50-100bin TL masraf
-DPF - EGR başlı başına sorun - İptal ettirip düzen tutturamayan da çok fazla sonuçta motora bağlı mühendislik detayları var sensörlerde.
- Enjektörlerin bozuldugunda çok yüksek maliyet
- Benzinliye ek bakımlarında yakıt filtresinin daha önem arz etmesi gibi
Ucuzdan pahalıya bu örnekler çoğaltılabilir.
Ama 1.3 multijet kullanan birisinin uzun yolda yaktığı 3.5 - 4 litre yakıtı görünce bu yakıt maliyeti benzinli bir araca karşı dizelin bu kadar sıkıntısını gögüslemeye değer mi hala karar verebilmiş değilim.Eğer 1.3 Multijet ya da 1.5 DCİ gibi kendini ispatlamış motorlarda dizelin kullanımına dikkat edilerek alınmalı mı dersek alınabilir gibi duruyor hala.
NOT: Yılda 15bin km üstü uzun yol aracı olarak düşünülmüştür.
-
Yazın 5 gün fiorino 1.3 multijet ve 5 gün Egea 1.3 multijet kiralamış 1500 - 1500 km dağ bayır gezmiş biri olarak.
Fiorino araç filan değildir.
Egea 1.3 multijet ise, f/p arabası neden?
O paraya, o iç hacim, bagaj ve az yakan bir araç yok.
O paraya zaten hep b sınıfı ufak arabalar var. B sınıfında kullanmadığım araç yok. Egea nın süspansiyonları daha konforlu gelmiştir.
1.3 multijet motor sevdiğim bir dizel değil, adamı sürerken yoran bir motor.
Ama kendini kanıtlamış sorun açma ya da yüksek maliyet çıkartacak bir motor değil. Parçası ustası bol, bakım fiyatları en uygun araç. En kötü usta bile bir yerinden anlar eder yapar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Diğer aracım 1.3 edc Megane, onu hanıma bırakıyorum trafikte daha rahat etmesi için. o yüzden otomatik konforuna yabancı değilim.
Sessizlik konusuna gelince, hareket halindeki ses çok önemli değil benim için, 3 desibel eksik 5 desibel fazla benim bütçem her araba devrine göre içeriye ses alıyor zaten. müzikle, sohbetle göz ardı edebiliyorum.
Kapalı otoparkta herhangi benzinli veya herhangi dizel çalıştığında alandaki sesten bahsediyorum. Rolantide benzinli araçta araba çalışmıyor gibi duruyorsun, dizelde beni uyuz eden o hır hır ses.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X