1.3 Multijet Egea 2023-2024 model düşünüyorum. Max 20bin KM'de alıp motoruna titizlikle bakacağım. Yılda 15-20bin km civarı yapılacak. Daha önce dizel tecrübemde DPF ve enjektör sıkıntısı yaşamıştım. Bu motoru taksiciler milyon km kullanıyor. Ben de uzun yıllar kullanmak için düşünüyorum. Ama şöyle bir atasözü de var artık dizel araba alınmaz ! Bu araba ve km özelinde dizel araba neden alınır ya da neden alınmaz ? En temel sebep olarak DPF EGR gibi kurum sıkıntısı başı çekeceğini düşünüyorum.Sizin de görüşlerinizi bekliyorum. |
Dizel Araba neden alınmaz ?
-
-
sartlara gore her sey alinir
-
Yok dpf yok egr boş iş onlar adblue vs hepsini iptal ettirip binilir yapacak bişey yok.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben sahsen belli basli araclarda hala dizel bakiyorum. Asıl baktigim verimli, uzun omurlu olmasi. Dizel veya benzinli icin artik alinmaz gibi bir yaklasimim yok. Tabi bunun yaninda cok iyi turbo benzinlilerde var. Lpg ye tam uyumlu cok ekonomik kullanimli araclarda var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
taksici milyon km kullanıyor ama senin gibi değil. adam kontağı bi açıyor kafadan 50-100 km gidiyor. yeni düzeller arttık böyle kamyon mantığı ile şehirler arası yolda veya 50-100 km kullanacaksan yine milyon km kullanırsın.
-
Alır mı alınmaz mı ben bilmem 😁
Benim bildiğim bundan sonra elinizde iyi bakılmış, uzun ömürlülüğü tescilli, sorunsuz dizel makineye sahip bir araç varsa o araç satılmaz.
Malum artık dizel motorlu makineleri sıfır olarak bulmak pek mümkün olmayacak. Yani isteyen parasını verse de alamayacak.
Çok yol yapan ve bu çok yolun içinde de uzun yolu çok olan insanlar için dizel makineler nimettir nimet. Ne benzinli /LPG li atmosferikler (yokuş ve yüklü performans olarak tatmin etmezler), ne turbolu araçlar (yüksek sürat/ yüklü kullanım koşullarında çok yakarlar), ne elektrikli araçlar (menzil yetersizlikleri) çok uzun yol yapan dizel motor kullanıcılarını tam olarak tatmin etmezler.
Bir diğer noktada her ne kadar yan enstrümanları (dpf, enjektör v.b ) cok uzun ömürlü olmasada motorlar oldukça uzun ömürlüdürler, zamanında bakım yapılırsa günümüzun popüler, küçük hacimli, 3 silindirli motorlarının çoğuna motor ömrü anlamında tur üstüne tur bindirirler.
Sonuç olarak hiçbir motor/yakıt türünün fanatiği olmaya gerek yok, eğer yoğunlukla şehir içinde araç kullanıyorsanız ve bu kullanım genellikle kısa mesafe içeriyorsa dizel motorlu bir araç almayın, ama uzun yolunuz çoksa dizel candır 👍
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aynı kafa karışıklığını bende yaşıyorum, bende de 2023 Egea Cross var 1.4 atmosferik olan versiyondan, bende otomatiğe geçmek istediğim için elimdeki tek seçenek 1.6 dizel otomatiği kalıyor, benzinli motorun sessizliği güzel tekrar dizel sesi duymak hoşuma gitmeyecek ama araç performansı ,otomatik vites ve F/P oranını düşününce 1.6 multijet alıp devam etsem mi diye düşünüyorum.
Önceki araçlarım hep dizeldi ve benzincinin yolunu unutmayı özledim açıkçası, benzinlide her hafta mutlaka 1 defa uğruyorum.
-
5 yıldır nadasa bıraktığım 2017 dizel otomatik fosus hala sapasağlam...
-
İhtiyaca göre tamamen. Mesela ben dizel aldim , ama gunluk işe git gel 10 km kullaniyorum araci. Safi koku , gurultu ve egr problemleri yasadim. Yilda 1 kez uzun yolda isime yariyor o kadar. Gunluk kullanim şekli çok onemli. Dizel hergun calisacak, en az 30 dakika kullanilacak o zaman milyon km gider
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bence bir süre daha dizel araç alım satımı yoğun şekilde devam eder. uzun vadede sonunun geldiği doğru ama ülkemiz şartlarında 10-15 sene daha rağbet görür en az.
-
Yapılan yolla alakalı bence. Git gel 30-40 km yapıyorum her gün ve özellikle SUV araçlarda dizel ekonomi için şart gibi. Bakımını yaptırıp dikkat edersen genellikle uzun süre kullanırsın. Ama benzinli arabanın sessizliğini özlemiyor muyum deli gibi özlüyorum ama pompacı ile kanka olacak kadar değil
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sabah motor soğukken yola çıkıp jenerasyon yapmadan kontak kapatırsanız tabi partikül sorunlarıyla karşılaşırsınız.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Turbo benzililerdi torq eğrisini dizelden daha çok seviyorum. Ama senelik 20bin yapıp agresif kullanıyorum mecbur dizelden devam şimdilik. Ki bütçemde düzgün turbo benzinli araç bulamıyordum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şartlara bağlı olarak alınır. Dizel araçlar Büyük şehir sıkışık trafik gıdım gıdım akan trafiklerin aracı değil.Kısa mesefalerin aracı değil. Uzun yol aracı.
Ayrıca yukardaki @otomobilci_x arkadaşın yorumuna %100 katılıyorum Bizim gibi iyi durumdaki dizel aracı olanda kolay kolay bırakamayacaktır.
-
Yıllık 10k yapacağım. 700-800 liraya kadar çılabilir durumdayım. Ve olabildiğince modelli km düşük garanti sürecinde bir araç peşindeyim.
Haliyle bu durumda uzun yolda çıldırmayım orta uzun vadede başıma iş açımasın düşüncesiyle araç bakınca insanın tek bir seçeneği kalıyor. Bu yüzden "2025'e gelirken dizel araba alınır mı?" Sorusunu ben de kendime sorup duruyorum ama 2022-2023 1.3 easy egea dışında bir alternatif kalmıyor. Galiba niyeti bozmayacak gibiyim ama düşünmeden de edemiyorum yaş ve km kriterinden feragat edip turbo benzinli bakmalı mıyım diye
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yukarıda boş boş yorum yapmışlar Hocam. Yeni nesil Dizel araç almak için en ufak bir mantıklı taraf yok. Hele ki yılda 10 Bin km yapmak için. Küçük hacimli Turbo benzinli araç emin olun sizi mutlu eder.
-
Yıllık 10.000 Km için Dizel araba düşünmeye hiç ama hiç gerek yok. Hele hele kısa mesafe, sıkışık trafik içinse uzak durun. Hatta ben olsam LPG'li bir araç bile düşünmez Turbo Benzinliden devam ederdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 16 Aralık 2024; 9:53:52 > -
2015 sonrasi dizel almam acikcasi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.4 95 bg benzinli motorla neyin sessizliği hocam pardon da trafiğe ayak uydurmak için 3bin devrin altında süremezsiniz ki o arabayı. 1.6 dizel otomatiğe geçince yıllarım boşa geçmiş dersiniz bakın bu kadar net konuşuyorum.
Alır mı alınmaz mı ben bilmem 😁
Benim bildiğim bundan sonra elinizde iyi bakılmış, uzun ömürlülüğü tescilli, sorunsuz dizel makineye sahip bir araç varsa o araç satılmaz. Malum artık dizel motorlu makineleri sıfır olarak bulmak pek mümkün olmayacak. Yani isteyen parasını verse de alamayacak. Çok yol yapan ve bu çok yolun içinde de uzun yolu çok olan insanlar için dizel makineler nimettir nimet. Ne benzinli /LPG li atmosferikler (yokuş ve yüklü performans olarak tatmin etmezler), ne turbolu araçlar (yüksek sürat/ yüklü kullanım koşullarında çok yakarlar), ne elektrikli araçlar (menzil yetersizlikleri) çok uzun yol yapan dizel motor kullanıcılarını tam olarak tatmin etmezler. Bir diğer noktada her ne kadar yan enstrümanları (dpf, enjektör v.b ) cok uzun ömürlü olmasada motorlar oldukça uzun ömürlüdürler, zamanında bakım yapılırsa günümüzun popüler, küçük hacimli, 3 silindirli motorlarının çoğuna motor ömrü anlamında tur üstüne tur bindirirler. Sonuç olarak hiçbir motor/yakıt türünün fanatiği olmaya gerek yok, eğer yoğunlukla şehir içinde araç kullanıyorsanız ve bu kullanım genellikle kısa mesafe içeriyorsa dizel motorlu bir araç almayın, ama uzun yolunuz çoksa dizel candır 👍 |
sartlara gore her sey alinir |
Yok dpf yok egr boş iş onlar adblue vs hepsini iptal ettirip binilir yapacak bişey yok.
|
taksici milyon km kullanıyor ama senin gibi değil. adam kontağı bi açıyor kafadan 50-100 km gidiyor. yeni düzeller arttık böyle kamyon mantığı ile şehirler arası yolda veya 50-100 km kullanacaksan yine milyon km kullanırsın. |
Benzer içerikler
- toyota auris 1.6 otomatik vites yorumları
- volkswagen iyi niyet garantisi nedir
- nokian 4 mevsim lastik yorumları
- debriyaja basınca gaz veriyor
- android multimedya yazılım güncelleme
- jaecoo nasıl okunur
- byd yeni modelleri
- haval türkiye"ye gelecek mi
- hyundai santa fe, 7 kişilik 2024
- audi q4 e-tron türkiye fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X