Fiat Linea 1.3 multijet manuel aracımla artık ciddi bir eğim yoksa birinci vitesi kullanmıyorum. Düşük hızlarda ve dur-kalklarda da yine ikinci vitesi kullanıyorum; araç kalkıştan sonra 2000 devre ulaştığı anda turbonun devreye girmesiyle rahatlıyor ve hemen toparlıyor. Eğer düşük süratlerde veya kalkış yaparken ani hızlanmaya ihtiyaç duyuyorsam, debriyaja ve gaza aynı anda dip basıp devri boşta yükselterek aniden debriyajdan ayağımı çekiyorum. Bu sayede araç ikinci viteste bile sanki birdeymiş gibi ileri atılarak kesintisiz hızlanıyor. Tabi bu esnada baskı balatanın da canını almıyorum çünkü debriyajdan hemen çektiğimden kavrama hızlı gerçekleşiyor.
1. vitese atmak istemememin nedeni ise, çok kısa bir dişli olması nedeniyle hemen üst vitesi istemesi. Normalde otomatik vites araca alışık olduğumdan artık vites değiştirmek zül geliyor. Dolayısıyla mümkün olduğunca az vites değiştirmek için bu şekilde kullanıyorum ve 2. viteste hızını aldıktan sonra 4'e atıyorum yani 3'ü de kullanmamaya çalışıyorum.
Benim gibi yapan var mı ve uzun vadede şanzımana zararı olabilir mi diye merak ettiğimden sormak istedim.
bende benzinli arabamı 3. viteste kaldırıp hızlandırabiliyodum.meğersem baskı balatam bitmiş.
Hocam bizde de 1,3 linea var.Ben yine de kullaniyorum.Arada bir unutkanlik oluyor, 2 de kaldiriyorum ama araba 2000 devire kadar surunuyor 2.viteste.Onun yerine 1 de hemen hizlanip 2 /3 devam ediyorum.
Bence kullanın. En azından sadece hareket ettirmek için.
quote:
Orijinalden alıntı: furkantasdemir
Hocam bizde de 1,3 linea var.Ben yine de kullaniyorum.Arada bir unutkanlik oluyor, 2 de kaldiriyorum ama araba 2000 devire kadar surunuyor 2.viteste.Onun yerine 1 de hemen hizlanip 2 /3 devam ediyorum.
Debriyaj balatasına fazla yük biner,sorun olmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: Arranger.
Debriyaj balatasına fazla yük biner,sorun olmaz.
Alıntıları Göster
umarım aracınızı satarken temiz demiyeceksiniz.
Hocam 2 viteste kaldırdığında araba kendini toparlayana kadar ki gecen sürede baskı balatanın canına okuyorsun. aynı sekilde aynı anda basma durumunda da.
Aracınızı satacağınız insana acıdım şimdiden
Sadece baskı balata değil baskı bilyası 2.vites dişlisi de ağır yüke biner. Sürekli titreyerek çalışan motorun yağ tüketimi artar uzun vadede subablar kaçırmaya başlar.
Heleki debriyaj deparı attırmak yine uzun vadede baskıdan sonra aksları ağır yüke sokar. Bozuk bir zeminde aksı ne olduğunu anlamadan doğrayabilir. Aniden çekilen debriyaj pedalı debriyaj çatalını çatlatabilir.
Yaptığınız neresinden tutarsanız tutun zararlı.
quote:
Orijinalden alıntı: DcD-Semih
Sadece baskı balata değil baskı bilyası 2.vites dişlisi de ağır yüke biner. Sürekli titreyerek çalışan motorun yağ tüketimi artar uzun vadede subablar kaçırmaya başlar.
Heleki debriyaj deparı attırmak yine uzun vadede baskıdan sonra aksları ağır yüke sokar. Bozuk bir zeminde aksı ne olduğunu anlamadan doğrayabilir. Aniden çekilen debriyaj pedalı debriyaj çatalını çatlatabilir.
Yaptığınız neresinden tutarsanız tutun zararlı.
Baskı balatanıza geçmiş olsun. Bu gibi sebeblerden dolayı ikinci elden iyice soğup biraz daha borçlanıp sıfır araç alacağım.. :)
Kesinlikle yapma bence yine otomatik vites alin ve debraji aniden birakiyorum demissiniz 2 de birden birakinca araba patinaj cekemiyor yani stop etmemek için balata kaciriyor o coook daha zararlı
Madem öyle! Koymasalarmış 1. Vitesi...
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
Madem öyle! Koymasalarmış 1. Vitesi...
Çok yanlış bir hareket.
quote:
Orijinalden alıntı: Nemanja BJELICA_8
Çok yanlış bir hareket.
Alıntıları Göster
Yani araca deyim yerindeyse can çekiştiriyorsunuz. Engin teknik tecrübelerinize dayanarak söylüyorum ki, marka-ülke farketmeden bütün otomobil üretim mühendisleri, mekanikerleri, tasarımcıları hiç bir şey bilmiyor ki manuel viteslere 1. dişliyi yerleştirmişler. Hakikaten çok ayıp etmişler, asıl sizin gibi sürücüler için bir defa alındı mı satılamayacak, yaşı ve km.si farketmeksizin mekanik olarak kullanım ömrü dolduğunda hurdaya çıkarılacak araçlar üretmeliler ki böyle saçma sapan fikirlerinizi uygulayabileceğiniz ortam hazırlamalılar Psikolojik sorununuz mu var anlamadım ki Dizel, benzinli hiç fark etmez, araçları 1.viteste kaldırın elinizi vitesten ayırmadan 2. vitese atın. Emin olun her şeye daha az zarar verirsiniz..
Kimse yazmamış, ben yazayım: Mazot pompasını da elinize alırsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: Aytürk
Kimse yazmamış, ben yazayım: Mazot pompasını da elinize alırsınız.
debriyaj 100.000 km gideceğine 50.000 km gider olacağı bu. Bu durum tabi en gözle görülür sonuç olur.başka şeylerde olur.
Çok ayıp
quote:
Orijinalden alıntı: Spirited
debriyaj 100.000 km gideceğine 50.000 km gider olacağı bu. Bu durum tabi en gözle görülür sonuç olur.başka şeylerde olur.
Alıntıları Göster
multijet baskı balatası 400 tl bi zahmet yeni araç alınca 400 tl harcayıverin. adamın yaptığı yanlış kabul ama o arabayı alana yazık falan boş laf. baskı balata bitik diye arabayı çöpe mi atıyorsunuz?
quote:
Orijinalden alıntı: bahaman
Çok ayıp
1 vitesi kullanmayacaksak neden 1. vitesi koymuşlar o zaman.
quote:
Orijinalden alıntı: turbolinea10
1 vitesi kullanmayacaksak neden 1. vitesi koymuşlar o zaman.
Alıntıları Göster
otobüs kamyon degilki bu 2.vitesle kalkıs yapıyorsunuz motor devrini tamamlayıp 2 ye nefes alarak girmek var ,birde titreye titreye devrini tamamlama var baskı balata,yağ yakma vites dişlileri hersey zarar görür