Şimdi Ara

DİZEL ARABAM GİBİSİ YOK (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
2.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu topikte yazan dizelcilerden Antalya'lı varsa tork olayını test edebilirmiyiz. Aynı rampa vs nerdeyse ben benzinli ile dizelci arkadaşta 1.6-2.0 farketmez dizelle. Tork olayına bir nokta koysak ve tork olayının aslını öğrensek Yada 30 Ağustosta Eskişehir'de olur. Toplantıya gidicez nasılsa gitmişken tork işinide aradan çıkarırız. Böylece dizelin torkunuda tüm forum görmüş olur. Chipli chipsiz farketmez
  • 100 bini devirmiş bir dizelin satılırken pek rağbet göreceğini sanmıyorum. hele benzınlı modelden 3-4 bin lıra daha fazla etmesı ımkansız gıbı. dizelin motor yenılemesı, motor parçaları vs. pahalı olduğu için çok km yapmış dizele kolay kolay kimse yaklaşmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: marea8875

    Dizel avantajsız diyen varmı yok. Peki benzin çokmu masraflı hayır. Birinde peşin ödeniyor diğerinde kısım kısım nihayetinde marka modele göre bu fark 50.000 km civarında kapanıyormu evet. Sonrasında dizerl daha karlımı evet. Buraya kadar herşey doğrumudur evet doğrudur.

    Yalnız dizelde bu kadar kar yaparken ne kadar kasıldığımızın farkındamıyız. Şimdi kimse bana demsinki ben basıyorum klimam açık yok şehir içinde kullanıyorum trafik şöyle ve ben 4-5 litre yakıyorum. Forumda okuyoruz. Uzun yola çıkıpta 3-4 litre ortalama tutturmak için ne kadar çabalar sarfedildiğini. Şimdi bu kadar strese giripte ekonomi yapmak güzel birşey ama birde az yaksın diye stresten dolayı ömürden giden ekonomi nolacak

    Ayrıca tork diyen arkadaşlarla özellikle torkun işe yaradığı yerlerde tanışmak isterimDizelde kullandım ama o tork denilen şeyden nedense hep mahrum kaldım. Bendemi anormallik var acaba Yoksa dizel kullanmak sanatmı Birde dizel memur aracı diye birşey yok ihtiyaç neyse onu kullanmak var Saygılar


    marea8875 ben 1 depo ile gittiğim yola bakarım 1000-1100 km gidiyosam ne mutlu bana. ama benzinli ile 1 depoyla max 650-700 km gidersin. benzinli ile dizelin bakım fiyatları da birbirine yakın zaten senede yaklaşık 30000 km yapıyorum daha ne olsun senin dediğine gore ben kara geçmeye başladım eee daha ne olsun. Ama benzinli aracım olsaydı bu km den sonra zarara geçecektim neyse iki dizel almışım kara geçiyom.


    2005 model 1.6 benzinli fiat stilo, yarım depo ile ankara- tekirdağ malkara 677 km yol yaptım. hız 90-110 km arasıydı. yol bilgisayarındaki yakıt tüketimi 4,5 litre idi. o anda kalan benzinle yol bilgisayarının gösterdiği hedef menzil ise 818 km idi. ama geri kalan yarım depoyu şehir içinde kullandığım için 360 km de bitti. milletin çok yakıyor dediği fiatın 1.6 motoru ile 677+360=1037 km. yeter ki gaza basmayı bilin, arabanın dilinden anlayın var mı bu değerleri 1.6 dizelde yakalayabilen??

    buyrun buda ispatı...


     DİZEL ARABAM GİBİSİ YOK


     DİZEL ARABAM GİBİSİ YOK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apojitsu -- 22 Ağustos 2008; 13:05:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenkmavi

    UNUTMAYIN MEYVE VEREN AĞAÇ TAŞLANIR.

    varsın taşlasınlar.
    9 ayda 18000km yaptım yenı aracımla benzınlı alsamda aynı yolu yapacaktım.geçen yıl kasım ayı sonunda arada 2.500ytl fark vardı benzınlı 307 ıle dıesel 307 arasında.(benzınlı 307 alsaydım en azından 1.500 ytl lık bır kalıtelı sıralı sıstem taktırmam gerekecektı ve aradakı fark kaldı 1000 ytl.tabı lpg taktırdın mı yok ayarı yok sogukta calısmıyor cart curt bissuru dert kafam rahat. ben zaten şuanda kapattım aradakı 1000ytl farkı ne 70000km sınden bahsedıyorsunuz)

    bidaha araba alacak olsam yıne dızel alırım. c sınıfı 1250 kıloluk arabayla şehir dışı 3.5 lt/100km şehır içi 4.3 lt/100km normal kullanımda,2.9lt/100km ye kadar düşürdüğüm zamanlar oldu şehir dısında kımse gelıpte dıesel soyleymıs boyleymıs demesın.sizi tatmın ıcın hıc mı yakmasın.allaha şükür mutluyum bır sonrakı arabamda dıesel olacak buna emınım.

    birde bakımı pahalı demiş arkadaşın bırı ben 15000bakımında 160 ytl verdım ve 6 taksıde bolduler.benzınlı olsa 50 mılyona mı yapcaklardı bakımını?

    rampada kamyon sollarken tork neymış dıesel neymış anlıyosun.
    dizelin varsa rampalar sana düz, sol şeritler sana ucuz.
    saygılar



    evet, 50 lira civarına çıkarabilirdiniz benzinlinin bakımını. 4 litre castrol magnatec 40 ytl, hava filtresi 7 ytl, polen filtresi 5 ytl, buji 20 ytl, 10 lirada işçilik etti 82 ytl. ha yağın markasını değiştirirseniz, magnatec dışında başka kaliteli bir yağ alırsanız 10-15 lira daha kar edersiniz...




  • arkadaşlar hiçbir benzinli kullnıcı aracını dizel araç ile yakıt konusunda kıyaslamasın. Yani durum meydanda iken yakıt tüketimi dizelin en büyük avantajıdır. Birim km de aynı kullanım tarzı ile her zaman daha az yakıt tüketir .Bu dizel motor prensibinin ve çalışma sisteminin bir sonucudur.

    son olarak da tork olayına nokta koyayım. Tork beygir gücünün alt rütbesidir.Dolayısı ile beygir gücü her zaman esastır.tasarımı gereği dizeller düşük devirde tüksek tork üretirler ama aralığı kısa olan bant yüzünden yarış marış işleri sakattır.En sonuında beyigir kuvvetli olan ipi gögüsler.bunu hiç unutmayın.
    Tabiiki beygir gücü yanında en önemli olay araç ağırlığıdır.Sürtünmeler falan yazmıyorum, olayı bulandırmamak için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Ağustos 2008; 13:51:25 >
  • Bende dizel de var benzinli de.İkisinin de yeri ayrı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal

    100 bini devirmiş bir dizelin satılırken pek rağbet göreceğini sanmıyorum. hele benzınlı modelden 3-4 bin lıra daha fazla etmesı ımkansız gıbı. dizelin motor yenılemesı, motor parçaları vs. pahalı olduğu için çok km yapmış dizele kolay kolay kimse yaklaşmaz.



    oh be piyasadan anlayanlarda var çok şükür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar hiçbir benzinli kullnıcı aracını dizel araç ile yakıt konusunda kıyaslamasın. Yani durum meydanda iken yakıt tüketimi dizelin en büyük avantajıdır. Birim km de aynı kullanım tarzı ile her zaman daha az yakıt tüketir .Bu dizel motor prensibinin ve çalışma sisteminin bir sonucudur.

    son olarak da tork olayına nokta koyayım. Tork beygir gücünün alt rütbesidir.Dolayısı ile beygir gücü her zaman esastır.tasarımı gereği dizeller düşük devirde tüksek tork üretirler ama aralığı kısa olan bant yüzünden yarış marış işleri sakattır.En sonuında beyigir kuvvetli olan ipi gögüsler.bunu hiç unutmayın.
    Tabiiki beygir gücü yanında en önemli olay araç ağırlığıdır.Sürtünmeler falan yazmıyorum, olayı bulandırmamak için.

    teşekkürler sayın vezir açıklamanız aydınlatıcı




  • benzinli araç sahiplerini bu topıce bekliyorum

    acaba hangınız bu kadar yakıyor klima açıkken?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.