Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ ALINIR MI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
5.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sıfır kilometre yada çok tanıdık birinden alacaksanız yılda en az 20.000 km yapıyorsanız dizel mantıklı .ama 2. el araç alacaksam yada 15.000 den az kullanıyorsam kesinlikle dizel almam .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptan69

    mazotu kamyonlar kullanırdı eskiden ,ben şahsen mazotu sevmem

    Ben istasyonuna aşıksın o zaman sen
  • neden 3 bin tl fazla vereyim,zaten senede 10000 km geçmiyorum deyip benzinli araç alan arkadaşların çoğunun araçları evin önünde duruyor.bir yere gitmek için düşünüyorlar.bu arada hayat geçip gidiyor.fazladan verilen 3000 tl çöpe gitmiyor ki.satarken ona göre dizel deyip satıyorsunuz.bir efsanede 100000km üstünde dizel alınmaz mantığı.bakımları yetkili serviste zamanında yapılmış 600 000 km de taksiler var.şu ana kadar 1 kez turbo 1 kez enjektörler ve ön takım, birkaçkezde baskı balata değişmiş.tüm bunlar 600000 km de oluyor çok normal.hayatımızda yapamayacağımız km yani.taksicilerle konuşun bence.burada çoğu tahminler yazılıyor orada yaşananlar.
  • bence alınır halen dizel daha ekonomik.benzinle aynı fiyat olsa bile daha uzun km gitmektesiniz.

    ama temiz ve bakımlı olması şartı ile,bakımları benzinliye göre pahalı olabilir ama öyle aman aman masraflar çıkarmaz eski ve yıpranmış olmadığı sürece.

    mümkün mertebe yüksek modeller tercih sebebiniz olmalı.ses olarakta kendine has bir frekansı var ağır ve derinden bir inleme gibi benzinli gibi lineer bir volum yapmaz.
  • neden insanlarda az km yaparsan dizel alma mantığı var birileri açıklayabilirmi? sırf bakımları daha pahalı oldugundan mı? eğer pahalıysa ne kadar fiyat farkı var?
  • Neden dizel değil :

    1)

    Aynı marka-model-donanıma(yaklaşık) sahip araçların sıfır km fiyatları arasındaki 4000-5000 tl(yaklaşık) gibi bir fark vardır.

    Bu fark , dizel yakıt tasarrufunun baya bir kısmını peşinen cebinizden uçurmuş oluyor.

    2)
    Dizel araçların (turbo şarjlı) kullanımı ile ilgili bilinmesi gereken sürüş özelliklerinin çoğu şöfor tarafından bilinmemesi ve bunun da 2. elde büyük bir

    risk teşkil etmesi

    3)
    Yakıt ekonomisi ve emisyon değerlerine heba edilmemiş atmosferik 1.6 motorun bence çoğu dizel araçtan çok daha fazla zevk vermesi..

    Dizel aracımız 2500-3500 gibi çok dar bir alanda sürücüyü tatmin ederken , benzinli aracımız 2000 - 6500(yaklaşık) devir arasında şöförü adeta kendinden

    geçirmektedir..

    4)Kaliteli bir lpg kiti + uzman ellerce yapılmış lpg montajı hem yakıt ekonomisini getirmekte hem de dizel gürültüsünden kurtarmaktadır.




  • hala 20 sene geriden geliyoruz.

    dizelin bakım masrafı gibi klişe bir laf öncelerden vardı. kalitesiz dandik yakıt pompa ve enjektörleri bozardı. bu parçaların bakımı da oldukça pahalı. halen de öyle. hususi kullanıp düzgün yakıt alan hiçbir araçta ben bu arızaları görmedim.

    bakım dediğiniz yağ yağ filtresi hava filtresi polen filtresi. başka ne fark var dizel ile? 2-3 bakımda bir buji olur benzinlide ,dizelde de yakıt filtresi olur. yine aynı hesap.

    dizelin şehir içi rahatlığı yeter. 3. viteste bütün şehiri vites değişmeden 10 km hızla da 70 km hızla da gezersin. benzinli gibi zart zurt vites atmana gerek kalmaz düşük devirdeki yüksek torktan dolayı.

    ben bu saatten sonra benzinli araca para vermem. bi lada niva aldım ona da dizel motor koyacağım uğraşamam benziniydi tüpüydü gazıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    hala 20 sene geriden geliyoruz.

    dizelin bakım masrafı gibi klişe bir laf öncelerden vardı. kalitesiz dandik yakıt pompa ve enjektörleri bozardı. bu parçaların bakımı da oldukça pahalı. halen de öyle. hususi kullanıp düzgün yakıt alan hiçbir araçta ben bu arızaları görmedim.

    bakım dediğiniz yağ yağ filtresi hava filtresi polen filtresi. başka ne fark var dizel ile? 2-3 bakımda bir buji olur benzinlide ,dizelde de yakıt filtresi olur. yine aynı hesap.

    dizelin şehir içi rahatlığı yeter. 3. viteste bütün şehiri vites değişmeden 10 km hızla da 70 km hızla da gezersin. benzinli gibi zart zurt vites atmana gerek kalmaz düşük devirdeki yüksek torktan dolayı.

    ben bu saatten sonra benzinli araca para vermem. bi lada niva aldım ona da dizel motor koyacağım uğraşamam benziniydi tüpüydü gazıydı.

    hocam tam diyeceklerimi yazmışsın.
    dizel motor, benzinli motor gibi detay içermez. düzgün kullanımda ve kaliyetli yakıt ile ana parçalar (pompa, enjektör v.s.) arıza yapmaz.

    velevki tanıdık bir tamircinde varsa antik kuntik filtreleri ucuza değiştirirsin.

    --

    dizelin bakımı pahalı diyenler neye göre kısas yapıyorlar ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Neden dizel değil :

    1)

    Aynı marka-model-donanıma(yaklaşık) sahip araçların sıfır km fiyatları arasındaki 4000-5000 tl(yaklaşık) gibi bir fark vardır.

    Bu fark , dizel yakıt tasarrufunun baya bir kısmını peşinen cebinizden uçurmuş oluyor.

    2)
    Dizel araçların (turbo şarjlı) kullanımı ile ilgili bilinmesi gereken sürüş özelliklerinin çoğu şöfor tarafından bilinmemesi ve bunun da 2. elde büyük bir

    risk teşkil etmesi

    3)
    Yakıt ekonomisi ve emisyon değerlerine heba edilmemiş atmosferik 1.6 motorun bence çoğu dizel araçtan çok daha fazla zevk vermesi..

    Dizel aracımız 2500-3500 gibi çok dar bir alanda sürücüyü tatmin ederken , benzinli aracımız 2000 - 6500(yaklaşık) devir arasında şöförü adeta kendinden

    geçirmektedir..

    4)Kaliteli bir lpg kiti + uzman ellerce yapılmış lpg montajı hem yakıt ekonomisini getirmekte hem de dizel gürültüsünden kurtarmaktadır.




    1)Satarkan aynı fiyata mı satıyorsunuz?
    2)Haklısınız ancak bu risk her araç için geçerli zaten
    3)Valla ben şehirler arasında 5.viteste gaza dokunmamla beraber uzayıp giderken yeterince keyif alıyorum.(Aracım Dizel Era)
    4)Ses konusunda hala yol katedilmesi gerekiyor, ancak CRDI motorların sesi iyi bir izolasyonla rahatsız edici boyutta değil.(LPG için kapalı garaj mevzuu yeterli bir alternatif olmaması için)




  • Daha önce golf 5 fsi düz vardı, onu satıtıktan sonra 308 dizel otomatik aldım golf ile şehir dışında yaptığım yolu şimdi neredeyse şehir içinde yapabiliyorum, ses konusunda da yeni dizeller oldukça mesafe katetmiş ben 308'in sesinden gayet memnunum. Eğer benim gibi az kilometre yapmış temiz araç bulabilirseniz benzinli dizel arasındaki farkı da neredeyse vermemiş oluyorsunuz. Ben 308, bravo, golf, i30, focus vs gibi yeni nesil dizel araçları tavsiye ederim.
  • arkadaşlar bende 6 ay önce bir galeriden oldukça sağlam bir fiyat vererek megane 2 dizel bir araç aldım. 120 km olduğunu sonradan öğrendim :)

    arabayı satayım mı yoksa bineyimmi biraz diye düşünürken ki -kilometresi düşürülmüş bir araç almanın verdiği müthiş can sıkıntısını da yaşıyordum o sıralar- kullandıkça arabayı sevmeye başladım . Şimdi o kadar memnunumki aracımdan mümkün değil bir daha benzinli araca bineyim ..

    Bu arada benim aracın bakımlarının sürekli olarak ve zamanında yapılmış olmasının ve şansıma sürücüsünün dizel araç kullanmayı bilmesinden dolayı neredeyse motor, performansının zirvesinde gibi ...ve bana kalırsa bu araç masrafsız ( motor aksamları ) 250 bin km yi rahat doldurur.

    Arkadaşlar dizel motorlardan korkmayın .. taş gibiler.. gaza bastığınızda gücü ve dayanıklılığı hissedebiliyorsunuz..
    Yüksek km li olması sizi düşündürmesin motorun sesinden ve sürüşteki ipuçlarından olumlu bir intiba oluşursa hislerinize güvenin ve alın o aracı ... rahat edersiniz :)




  • kim ne derse desin yakıt fiyatı düşük az yakmasa kimsenin dizel araç kullanacağını düşünmüyorum ama malum durum ortada ayrıca benzinli aracın verdiği keyfi hiç bir dizel veremez tork muhabbetine falan girmeyelim lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    Dizelin bakımları ve masrafları haliyle fazla ama benzinliye göre kullanımı,yakıtı ve gidişi çok çok iyi..Hele bir sesi var ki dünyalara bedel Dizel kullananlar dizelden asla caymaz


    Cidden kafa buldugunu dusunuyorum.

    Gidisi cok mu iyi dizel araclarin

    O ses ki dunyalara bedel tar tar tar.

    Not: Dizel kullanicisiyim ve araci almamin sebebi tamamen ekonomik oldugundan dolayi , torkmus , hizli kaciyormus hepsi hikaye.

    Şu dizel hakkında, 30 sene öncesiindeki teknolojilerin düşünülerek hala böyle yorum yapılmasına mı güleyim, yoksa bu saçmalıkları dinlemeyip de gidip Accent ERA CRDI aldığımamı sevineyim bilemiyorum.

    Bende yıllardır öcü diye baktım dizellere.

    Şimdi, Kendi aracım için konuşuyorum.
    1)Dizelin bakım masrafları pahalı mahalı değildir.
    2)Yakıt ekonomisini geçtim.
    3)Evet cidden performanslı. Ara hızlanmalarda her türlü 1.6 benzinliyi tokatlar.
    4)Ses elbette rölantide benzinliye göre biraz fazla ama rahatsız edici boyutta değil.


    Tokatlar tokatlar yavaş tokatlasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Arkadaşım,

    İşyerimin karşısında meşhur bir kafeterya var, Gökçeli adına. Adam 35 yıldır aynı yerde. Bir ara 9 kişi gittik, kalabalıkça. Herkes farklı bir döner siparişi verdi. Birisi ekmeksiz ama pilavlı, birisi soslu ve tereyağlı, diğeri sadece ve sadece et olsun dedi, bir başkası tezgahta ne varsa koyulmasını istedi, ben de sadece sütlü elmeğe döner eti istedim.

    Bu da demektir ki herkesin tarzı, arzusu, beklentisi, bütçesi, algılaması farklıdır. Alt komşum PASSAT 2.0 TDI 140 HP 6 ileri manüel Comfortline araca biniyor, ama eminim ki bindiği aracın bir VOLKSWAGEN, bir PASSAT olduğunun farkında bile değil, Umurunda değil araba çünkü. Götürüyor mu? Götürüyor. O kadar onun için. Ama ben altından girip üstünden çıkıyorum. Ben kucağımda laptop, yarım saat sonra Alman ZDF kanalında başlayacak olan MIAMI VICE'ı beklerken (2 bölüm birden...) (HotBird uydusundan izliyorum, ASTRA 1H uydusunun sinyali İzmir'de % 100, Konya'da % 50 ama Adana'da % 0) o belki şu anda gece kulubüne gidiyor, ya da iş gezisi için doğuda.

    Araç alırsın, 10 yıl kullanırsın, satmaya kıyamazsın. Araç alırsın, 6 ay sonra hevesin biter, birisine satmaya çalışırsın. Birisi alır, 60 ay taksit öder, diğeri alır, parasını şirketi öder. Sen her hafta yıkar ve parlatırsın, başkası motor kaputunu bile açmamıştır bile, bırak yıkamayı.

    Bu nedenle araç alırken KENDİNE UYGUN, beklenti, tarz, kilometre, bütçeye uygun bir araç al. Araç alırken yapılmaması gereken bir şey varsa başkasının kendine has, şahsına münhasır ve hayatına özel beklentilerini emsal almak. Adana'da koltuk ısıtma olmaz, ama karlı yerlerde olmalı. Adana'da sunroof olur, ama dağlarda gezecek bir arabada belki olmaz. Yılda 80.000 km yapan birisine 1.4 TSI motor al denmez, yılda 5.000 km yapan birine de 2.0 TDI al denmez. Hep uzun yol yapan birisine DSG satmak olmaz, şehiriçinden çıkmayan birisine de 6 ileri şanzıman satılmaz (değiştir babam değiştir...).

    Araç alırken SARİH AKIL gerek. Beyaz Oda kavramını uygulamak gerek. Boş bir odaya gir, ışık-masa-sandalye, o kadar. Kapıyı da kitle. Araçla ilgili akılna gelen NE VARSA YAZ. Sadece DÜŞÜN, kafanı çalıştır. Bu aracı alırsam ne olur, ne kadar param gider ve ne kadar param gitmeye devam eder, çevre faktörü, aile faktörü, otopark, ikinci el, kilometre, lastik, paspas, ÖTV, KDV, KGS, OGS, benzin, boya, park, yıkama vb. vb. hepsini yaz. Hiçbirşeyin ve hiçkimsenin aklını kirletmesine, çeldirmesine izin verme.

    Otomobili KENDİNE alıyorsun, BAŞKASINA değil.

    Saygılarımla,

    Taner Göde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dranov -- 3 Mart 2010; 0:40:55 >




  • Geçenlerde bi taxici dayıyla konuştum araba Albea 450.000 KM de sıfırken takılmış LPG. Yaptığım muhabbeti yazayım;



    • Hiç motor indi mi bu arabanın?
    • Yok hiç inmedi maşallah.
    • LPG'li olduğundan mı bu kadar dayanması sonuçta kuru yakıt bu kadar iyi dayanmış.
    • Yakında iner zaten motoru. Ama ıslak yakıt her zaman daha iyidir.
    • Dizeller bu kadar gitmez sanırım???
    • Olur mu ya öyle şey. Dizeller çok rahat motor inmeden 500bin i geçiyor.


    Cidden artık KM olayında düşüncem kalmadı desem yeridir. Yeterki temiz kullanılsın.
  • Hem de öyle bir alınır ki.. Benzinli-Dizel performans kıyaslaması saçmadır. benim görüşüm şu ki dizel kullanıcısı her türlü benzinliyi tokatlar :) şöyle ki; benzinli aracınla performanslı kullan bakalım kaç litre yakıyor şehiriçinde? zaten normal kullanımda en az 9lt yakar. dizelde istediğin tarzda kullan 6.5-7 litreyi geçemezsin. ben 1.4 d4d corollamla ne benzinliler tokatladım hiç kimse arkamdan gelmedi çünkü adam basmaya korkuyo benzin olmuş 3.80 TL :) Dizeller hakkında öyle şeyler söylüyorlar ki insanın kanı donuyor. E ben yıllardır dizel kullanıyorum bahsedilen hiçbir sıkıntı yok. Bir arkadaş 3. vites 10km hızla ya da 70 le şehiriçinde gidebilirsin yüksek torktan dolayı farketmez gibi bişey söylemiş. yarın öbür gün aynı arkadaş burda aracın performansı düştü sorun cıkardı diye yakınırsa şaşırmam. Neden mi? aracın maksimum torkunu üretmeye başladığı devrin altına inmemeliyiz. inersek ne olur? inerseniz motor zamanla kurum bağlar performans düşer. enjektörlerde sorun olur. başın ağrır. ayrıca dediğim devrin altında hızlanmaya çalışırsan yani gaza basarsan hem fazla yakıt tüketirsin hem de kurumlanmayı oldukça hızlandırırsın. Dizel kullanmayı bilmiyoruz. Tek sorun bu. Şu anki aracım 2007 corolla 1.4 d4d 90.000km devirdi hiçbir sorun yok. ve eminim bi 100.000 daha tık demeden devam edecek. Her yerde aynı muhabbet yok dizel sorunlu yok bilmem ne... Bakın söylediğim şeylere dikkat ederseniz emin olun en az 200.000 sorunsuz kullanırsınız. Bunu söyleyen yalnızca ben değilin uzmanlar dizel otomobiller için doğru kullanım ve yakıtla 350-400.000 otobüsler için 2.000.000
    km yapabilir diyor.
    1. Motoru kirletmemek için aracın max. torkunu ürettiği devrin altına inmeyin (ayrıca bu devrin altında yakıt tüketimi de fazla olur. bilmiyorsanız genelde bu devir 2000 dir. Focus,volvo s40 ve peugeot 308,407 de kullanılan 110 hp 240nm lik motorda 1750 devirdir.)
    2. Çalıştırdıktan sonra soğuk havalarda en az 1 dk rolantide ısıtın. gaza falan basmayın.
    3. Motoru kapatmadan önce kullanım tarzınıza göre en az 1 dk rolantide bekletin. bunun sebebi turbonun durmasını sağlamak. turbo arızasının sebebi bu beklemeyi yapmamaktır. beklemez de kapatırsanız daha turbo dönmeye devam ettiğinden ve motoru kapatınca yağlamanın kesileceğinden turboda aşınma olur. zamanla turbo çalışmaz hale gelir. beklemek istemeyenler araçlarına TurboTimer taktırabilir. bu parça siz çıkıp aracı kilitlediğiniz halde sizin ayarladığınız süre içinde motorun rolantide çalışmasını devam ettirir.fiyatı yaklaşık 400tl sanırım. (ben kullanmıyorum)
    4. Kullandığınız yakıtın kalitesi çok önemlidir.
    5. Belirli aralıklarla Enjektör temizleyici kullanın. bunu aracınızın kendi servisinde bulabilirsiniz. Boş depoya bu katkıyı koyarsınız. motordaki, enjektördeki kurumları temizler.
    6. Gerekmedikçe 4.000 deviri geçmeyin.
    7. Bakımlarını geciktirmeyin.
    8. Chip tuning yaptırmayın. bu işi yapanlar kesinlikle zararsız ömrü kısaltmaz gibi şeyler söylüyorlar ama açıkçası ben inanmıyorum.benim görüşüm bu işlemle turbonun basıncı artıyo yani yaptığı devir de artıyo ve aşınma daha fazla oluyo. ayrıca enjektörün püskürtme ayarlarıyla oynanıyo sanırım ve zamanla enjektör işeme yapabilir diye düşünüyorum.
    Bu konulara dikkat edin ve asla arıza yapcak korkusu olmasın kafanızda. 2. el alırken de aldığınız kişi bu konuları biliyor mu? dikkat etmiş mi? nasıl kullanıyor gözlemleyebilirsiniz.
    Benim bildiklerim bunlar eksiğim varsa tamamlayın ben de öğreneyim. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R

    Tokatlar tokatlar yavaş tokatlasın

    Yazımda da yazdığım gibi ara hızlanmalardan bahsediyorum (60-100) veya (80-120), ve elbette ki eşdeğer sayılabilecek benzinlilerle. Sonuçta bu araç yarışlara girmek için üretilen bir araç değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    kim ne derse desin yakıt fiyatı düşük az yakmasa kimsenin dizel araç kullanacağını düşünmüyorum ama malum durum ortada ayrıca benzinli aracın verdiği keyfi hiç bir dizel veremez tork muhabbetine falan girmeyelim lütfen

    +1 KATILIYORUM
  • Diesel araçlara karşı ne kadar çok önyargılı insan varmış meğer.
    Gezdiğim başlıkların en az %10 unda böyle muhabbetlere denk geliyorum.
    Diesel araçlar performanssız, hantal, ekonomikliği olmasa asla alınmayacak araçlar gibi anlatılmış.
    Diesel araçları eleştiren arkadaşların şimdiye kadar hangi diesel araçları kullandıklarını merak ediyorum.
    1.6 Diesel bir Focus veya en azından diesel bir Yaris kullanın da ne kadar keyifsiz olduğunu görün.

    Geçen yaz, tam tatil öncesi gecenin bir saati lastiğimi yardığım için kayınvalidemin 1.4 Twinport Corsa`sı ile tatile çıktık.
    4 kişiydik ve özellikle yokuşlarda fıtık oldum.
    Yok yüksek devir çevir, yok vites küçült.
    Normalde uzun yolda zevk alırdım ama bu seferinde hiç ama hiç zevk almadım.
    Tabiiki aracına göre değişecektir bu durum.
    Ancak kimse diesel motorları küçümsememeli.

    Keyif faktöründen bahsedeceksek 3.20 i ile 3.20 d`yi bir karşılaştırın derim.




  • Dizelinde ayrı bi tadı var.Düşük devirde gitmekte rahat oluyor doğrusu.Ama herkesin dediği gibi en önemli özelliği ekonomisi


    Yalnız fındık kadar dizel kullanıp, kendini schumacher sananlar yok mu deli oluyorum.Biraz efendi olun.Trafikte kendi halinde giden, sizi iplemeyen insanları geçtim diye kendinizi ve arabanızı bi .ok sanmayın.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.