Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ ALINIR MI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
5.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizelin bakımı gerçekten ağır araç garantiliyse tabi. 2007 megane de baya fazla harcamıştık bakımlar ıvır zıvır.
  • dizel araç kullanıcıları rakamlar ile belirtseler daha iyi olur.

    örneğinde 60 bin bakımında hangi işlemler yapıldıve ne kadar tuttu. 120 binde neler yapılıyor ve ne kadar harcandı.

    Bunlar söylenirse daha net olacaktır.

    Arıza olayı ise şans işidir ve bakımlı çoğu yeni model araçlarda çok büyük motor arızası çıkmaz. Şansa kalmış bir olaydır bana göre.
  • Turbo dizel motorları eger nasıl kullanmasını biliyorsanız 300-400 bin km cok rahat bir şekilde tamamlayacaktır.
    Ayrıca turbo dizel motorlar çok performanslı motorlardır.
    Ayagınızın altındaki o müthiş tork gücünü hissetin.

    Bakım fiyatları son derece normal.Aşagı yukarı benzinli araç fiyatında.

    Sadece eger turbo saglıgına dikkat etmeziniz ve kaliteli mazot almazsanız ileride enjeksiyon ve turbo problemleriyle karşılaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.MARX -- 11 Şubat 2010; 17:07:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentunsal06

    arkadaşlar benzin zamlarından sonra araca binemez oldum, aracımı satıp dizel araç almayı düşünüyorum. yıllık 16.000 km yapıyorum. sorum dizel kullanan arkadaşlara;

    dizel aracın herhangi olumsuz bir yönü var mı? hep bakım masrafları diyorlar nedir dizel aracın benzinliden farklı bakım masrafı? dizel araç uzun yolda km başına ne kadar yakıyor? benim aracım 210 kuruş yakıyor almaya değer mi acaba? teşekkürler...

    Dostum uzun yol yılda ne kadar yapıyorsun? Bence kullanımın çoğu şehir içi ise onu konuşalım.



    kullanımın çoğu şehirdışı, şehir içinde yaptığım kilometre oldukça düşük...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    dizel araç kullanıcıları rakamlar ile belirtseler daha iyi olur.

    örneğinde 60 bin bakımında hangi işlemler yapıldıve ne kadar tuttu. 120 binde neler yapılıyor ve ne kadar harcandı.

    Bunlar söylenirse daha net olacaktır.

    Arıza olayı ise şans işidir ve bakımlı çoğu yeni model araçlarda çok büyük motor arızası çıkmaz. Şansa kalmış bir olaydır bana göre.


    katılıyorum...
  • niye alınmasın alınır tabi ama 0.21 kuruş bence güzel bir değer. dizel alsanızda o araç 0.15 kuruştan az yakması zor ki bunu ancak 2000 devirlerde vites değiştirerek yapabilirsiniz şehir içi olarak konuşuyorum.
    onun haricinde bakımları filan pahalı değil benim gözüme çarpan benzinliye göre pahalı olan parçası yakıt filtresi diğerleri 3 aşşağı 5 yukarı aynı fiyatlar

    77 bin bakımında yaptırdıklarım ve fiyatı

    mobil süper 3000 5w-30 tam sentetik 4 lt motor yağı 45 tl
    yağ filtresi, mazot filtresi, hava filtresi, polen filtresi = 93 lira ya aldım hepsi orjinal ford parçaları ustaya da 30 lira vererekten bu bakımı bitirdim toplam olarak 180.5 lira tuttu

    arıza olarak da şimdiye kadar enjektör pulları değişti ve enjektörler temizlendi 250 tl

    bi 15 bin km sonraki bakımda da mazot filtresi hariç gene aynı işlem tekrarlanıcak eğer bir sorun olmassa tahmini fiyat 100 tl gibi olur

    aracı söylemeyi unutmuşum ford fiesta 1.4 dizel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fasher -- 11 Şubat 2010; 18:06:15 >




  • Dizel güzeldir de, ikinci el bir dizel araç ekonomi yapmak öyle çok kolay değil. Bunları turbosu var, 4 tane enjeötörü var, sık sık kurum bağlaması var. Bu masraflardan birni yaptığını zaman zaten bi iki yıllık yakıt masrafın gider. Tabi tanıdıkta bildikten,hek eurodizel kaliteli yakıt kullanmış, bakımlarını adam gibi yapmış birinden alınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erakcora -- 11 Şubat 2010; 21:09:39 >
  • şu durumda dizel çok avantajlı arkadaşlar...
  • Şahsen benim aracımın benzinli olanlarını kullanan arkadaşların verdiği bakım fiyatlarını gördüğümde ben dizel aracıma verdiğim bakım paralarının onlardan daha uygun olduğuna birçok defa şahit oldum ..
  • Yeni dizel araç pek masraf çıkarmaz ama biraz eskisin , kurum bağlasıni enjektörler tıkansın , o zaman masraf çok artar. Normal periyodik bakılmar zaten sineğin yağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erakcora -- 11 Şubat 2010; 23:53:43 >
  • VALLA BENİM ASTRA 300 HİÇ DÜŞMÜYOR CİDDİ CİDDİ BENDE DÜŞÜNÜYIRUM DİZELE GEÇMEYİ.
  • Yilda 20.000 Kilometre sürdüyüm icin Dizel Motor tercihim oluyor.

    Kendi aracim icin konusuyorum (2.0 TDI 140HP CommonRail Motor, Dizel Partikulasyon Filtresi ve Euro 5, 6- Vites DSG):

    Motor Sesi:
    Motorun sesini hic duyamazsin, Benzinli araclar gibi sessiz ve sakin calisiyor . Tabiki ögle sanmayin cünkü 2.500 devirden sonra Dizel Motor ögle bir ses cikariyorki sanki 300HP´lik Motor var aracta .

    Performans:
    Performans yok diyenlere, gecende Otoyolda biraz Gaza yüklendim ve 200km/h hiza ulastim, devami Havalar düzelince deneyecem. Ayrica Tork gücü muhtesem, Resmen Koltuga yapisiyorum

    Yakit:
    Ne yaparsam yapayim, sürüs stilim nasil olursa olsun (Hizli, Yavas veya Uyku Modu) 90% Sehir ici ve 10% Sehri disi (Otoban) bir depo 1.000 Kilometre gidiyorum ve ortalama Yakit ise 6.3 - 6.5 Litre arasinda degisiyor. Sirf Otoyolda ise bir depo ile 1.100 - 1.200km arasi gidiyorsunuz ve ortalama Yakit 5.8 - 6.0 Litre arasinda degisiyor (5.5 Litreyi´de gördüm).

    Tamir / Bakim masraflari:
    120.000 Kilometre´de bir DPF (Dizel Partikulasyon Filtresi) degisiyor ve bu biraz pahali tabiki, Yag bakimlari LongLife Yag oldugu icin her 30.000 Kilometrede bir degisiyor. Su an aracim 10.000 Km´de oldugu icin Masraf ile ilgili birseyler yazamayacagim. Bakim araliklari Servis Defterine veya Aracdaki Servis Göstergesine göre her 30.000 KM´de bir oluyor

    Vergi:
    Euro5 Emisyonu oldugu icin eski aracima göre (eskisi Euro4) daha az ödüyorum, Yillik 270 €uro Vergisi var.


    Dizel Motor´dan herseyi ile cok memnunum

    Saygilar




  • Dizelimi sıfır aldım. Daha öncede 5 yıl LPG li araç kullandım. Her durumda dizel diyorum, ama;

    1-Bakımını zamanında yaptıracaksın
    2-Yakıtını euro dizel ve bildiğiniz bayiden alacaksız.
    3-Motoru tanıyacaksınız ve devrini benzinli gibi kullanmayacaksınız.
    4-Çalıştırmada ve stop ederken acele etmeyeceksiniz.


    Sonra ne mi yapacaksınız. Depoyu doldurup en son ne zaman gelmiştim diyeceksiniz. Bagaj rahatlığını. Otoparklara girmeyi. Ağırlık avantajını. yanında dondurma yapacaksınız.

    Bakım masraflarını kafanıza takmayın, yerli dizel alırsanız benzinlisine göre bazı bakımları daha ucuz yaptıracaksınız. İthal alırsanızda benzinlisine göre yine çok uçurum olacağını zannetmiyorum, yakıt ekonomisi her türlü maddi sıkıntınızı kapatacaktır.

    Satarkende benzinli motor kadar ucuza satmayacaksınız değilmi?


  • VW_Passat

    30bin bakım aralığı çok iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 12 Şubat 2010; 0:38:47 >
  • kendi aracım için konuşiim.Doğan otoda 60.000 bakımını yaptırdım 480 tl

    aracımın benzinlisinin masrafını sordum 250-300 tl arası bişeye çıkar dedi

    dizel aracın turbosu pahalı...sadece bir turbo hortumuna 418 tl + kdv ödedim geçen sene

    turbonun fiyatı sanırsam 1.000 tl yi buluyor
  • Yeni nesil dizel araçlarda turbo katkısıyla torkun ne olduğunu iyi hissediyorsun, yani torkmuş morkmuş demeye gerek yok.
    1.4 clio satıp aynı bg gücüne sahip dizel araç aldım.Performans ve güçte çok fark var.Yakıttada öyle, en azından mazot daha ucuz...

    Bakıma gelince, ilk bakıma 220 lira ödemiştim clio için 2 sene önce, ve adam gibi kontrol bile yapmadılar yağ değiştir salla...
    Bu araç dizel, bakım pahalı vs, ama pazarlıkla 160 a yaptırdım serviste bakımını.
    Evet, sesi var ve sıkıştırdığında benzinliden çıkan ses gibi değil ve devir düşük.Ama alt devirde verdiği performans yeterli seviyede.

    Birde dizel araç daha hassas olduğundan kullanımına dikkat edilirse, daha uzun ömürlü olur.Bu maddeler halinde 'turbosarjlı araç kullanma' olarak sitede mevcut zaten ve harfi harfine uyuyorum.
    Sonuç: Dizelden memnunum, performansından da...

    @bulentunsal

    Seatın kullandığı o motorlar 3 silindir bildiğim kadarıyla, ses yapar ama yakıtta çok cimriler,Zamlardan önce 10 kuruşlarda seyrettiğini duydum.Diğer seçenekte aracınıza lpg takip yarı yarıya düşürmek.




  • +1
    quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX

    Turbo dizel motorları eger nasıl kullanmasını biliyorsanız 300-400 bin km cok rahat bir şekilde tamamlayacaktır.
    Ayrıca turbo dizel motorlar çok performanslı motorlardır.
    Ayagınızın altındaki o müthiş tork gücünü hissetin.

    Bakım fiyatları son derece normal.Aşagı yukarı benzinli araç fiyatında.

    Sadece eger turbo saglıgına dikkat etmeziniz ve kaliteli mazot almazsanız ileride enjeksiyon ve turbo problemleriyle karşılaşabilirsiniz.

  • sanırım dizel mantıklı bir seçim şu durumda, tabiki temiz bir araç bulunabilirse. anladığım kadarı ile arıza çıkarınca pahalıya mal oluyor, peki 2005 model 60000 km de bir dizel aracı alırken nelere dikkat etmeliyim, km de oynama varmı yokmu anlamanın bir yolu varmı?
  • Diğer markaları bilmem de Fiat larda dizelle benzinlinin bakım periyodu da aynı bakım ücreti de aynı. Benim ilk dizel aracım bu. Bi daha benzinliye çok zor binerim.
  • mazotu kamyonlar kullanırdı eskiden ,ben şahsen mazotu sevmem
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.