Şimdi Ara

Dizel Araç Almak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Almanya'da tedarikçi firmayı ziyaret ettim. VW Touran dizel kullanıyorlar şirket aracı olarak. Ancak alman bana "1 yıl sonra bütün araçları Hybrid'lerle değiştireceğiz" dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrid teknolojisi o o kadar masum değil. O pillerin üretimi de doğaya çok zarar veriyor. Ayrıca pillerin masrafı yaptığı tasarrufun çok ötesine gidecektir kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatlara Ornek Verirsek
    2019 1.6 Toyota Corolla Vision 132BG Atmosferik OTV Indirimli 95.700
    2019 1,8 Toyota Corolla Vision 122BG Hybrid 137.500

    Aradaki Fark Yaklasık 42.000 TL ve yaklasık 1500 TL Civarında da MTV Farkı var.

    2019 Megane HB 1.6 Benzinli Atmosferik Joy 115BG 90.000
    2019 Megane HB 1.5 Dizel Touch 110BG 128.000
    2019 Megane Hb 1.2 Benzinli Turbo Touch 130BG 111.000

    2019 Honda Civic Sedan 1.6 Benzinli Atmosferik Premium 125BG 100.000
    2019 Honda Civic Sedan 1.6 Benzinli ECO LPG (Tuplu) 125BG 126.000
    2019 Honda Civic Sedan 1.5 Benzinli Turbo RS Otomatik 182BG 151.000
    2019 Honda Civic Sedan 1.6 Dizel Premium 120BG 140.000


    3 tane C Sınıfı En Cok Satan Ve Populer Araclardan Ornekler Verdim.Hepsi OTV İndirimli Fiyatlarıdır.

    Ortak olan noktalara bakarsak 1.6 Benzinli Atmosferik Araclar Ort. 120BG ve 150NM Tork Degerlerine Sahipken bu Turbo Araclarda Ort. 150BG 200NM Tork ve Dizel Araclarda 120BG ve 300NM Tork Civarındadır.Olaya Guc ve Tork Olarak Baktıgında Dizel Uzak Ara Onde olmakla birlikte Dizel>Turbo Benzin>Benzin Seklinde gitmektedir.

    Bu aracların Fiyatlarına Bakarsak Ort. Olarak Atmosferik Arac 100.000 den baslarken , Atmosferik Tuplu 125.000 ,Dizel 130.000, Turbo Benzin ise 140.000 gibi kabul edebiliriz.Buradan baktıgında Dizel-Turbo-Tuplu Atmosferik arasında pek fark yokken Duz Atmosferik Benzinli bir arac kabaca 30.000 TL daha ucuzdur.

    Yine donanım,konfor olarak bakarsak genel olarak en donanım ve konforlu araclar Dizel araclardır.Ornegin Honda Civic de Otomatik almak istediginizde Dunyanın En İyi Otomatik Viteslerinden Tork Konvertorlu ZF kullanma sansınız varken Benzin-Benzin LPG-Turbo da ise ya CVT ya da digerlerinde Cift Kavramalı Daha Nazik ve Genel Olarak daha kısa omurlu sanzıman kullanmak zorunda kalıyorsunuz.Yine Donanım olarak Genelde Dizellerin Full Paketlerinde daha cok opsiyon bulunabilmektedir.

    Yakıt olarak bakarsak Genel olarak 1.6 Atmosferik C Sınıfı Aracların Fab. Sehir ici Verileri 7.5-8.5 LT arasındadır.Ve Reelde 10LT civarında yakarsınız.Bu Turbo da 8-8.5 LT iken Dizel de 6-7 LT Hybrid de ise 5 LT civarındadır.

    Ozetlersek Yakıt Tuketiminde Dizel-Hybrid en avantajlı olmakla birlikte Genel olarak bakıldıgında Guc-Tork-Konfor-Opsiyon Dizel En iyi secenektir.Zaten Hybrid Dedigin arac Gucsuz Atmosferik araca Pil ile birlikte Elektrik Motoru konulmasıdır.

    MTV lere geldiginde en iyi secenek Hacim Farklı da olsa Turbo Benzinlidir.1,0 ya da 1,2 100-130BG Turbo Benzinli arac 1.5-1.6 lara gore kabaca 1000TL daha avantajlıdır.Burada su an icin en pahalısı Hybrid lerdir.


    Olaya genel olarak bakarsak Dizele karsı cok katı bir tutum var.Once Emisyonlar sıkıntı oldu ve az teferruatlı ve sorunsuz Euro 4 Dizel Motorlar varken buna Egr-DPF-Adblue gibi zorunluluklar getirdiler.Ve daha karmasık , DPF in tıkanması gibi sorunlar , DPF-EGR iptali ve sıkıntıları ortaya cıktı.Bununla da kalmadı kimi firmalar Dizel defterini kapatırken kimileri de su tarihte bitiricez gibi tarihler verdiler.Sonucta oyle ya da boyle Dizeli bitirecekler.Bu Avrupa da daha kısa surede olurken Turkiye de daha uzun bir sure surecek.Ama tabii sonunda kaldırılacak olması aracın hem 2. elini, hem de parca bulmasını olumsuz anlamda etkileyecek.Ornegin Dizeli tamamen bırakan Toyota varken , Toyota 1.4 D4D Dizel sahipleri ne zamana kadar parca bulabilecekler ve firmanın Dizel ile ilgisinin kalmaması 2. Elini ve talebini ne olcude etkileyecek?

    Yine benim icin her zaman Benzin ile Dizel arasında Duz Vitesde 10.000TL Otomatik de ise Max. 20.000 TL yi gectigi surece mantıgı yoktu.Buna ragmen cogu insan buna Dayım da dahil 20-30.000 TL fark odeyerek KM yapmamalarına ragmen Sıfır Dizelini aldılar.Ama aradaki fark bu rakamlarda oldugunda Dizel kesinlikle Benziliden her sekilde cok daha ustundu.Ornegin Tuplu Atmosferik olsun Turbo benzin olsun CVT ye mahkumken Civic Dizelde 9ZF kullanma ayrıcalıgın vardı.150NM tork yerine 300-320NM torkun gucu vardı.

    İnsanları Benzin,Tup,Turbo Benzin,Hybrid kullanmaya zorladılar.Hybrid benim icin asla cazip degil ben 50.000TL fazla verecegim ve cok daha gucsuz,bastıgında ise cok yakan (Corolla inceleyen sitelerin birinde site sahibi siz bana bakmayın su an gostergede 8.2 gozukuyor ama cok gaza basıyorum demisti) bir arac, MTV bir dezavantaj gormuyorum su acıdan gormuyorum bu senenin 2. yarısında ben MTV indirimi bekliyorum.MTV olarak 1.2 den ucuza bile dusse ben ort. 50.000 fazla verip 2 LT Turboya gore tasarruf yapacaksam ve gaza yuklendigimde ise belki daha fazla yakacaksam benim icin hicbir anlamı yok.Ayrıca Pil Maliyeti Ne olacak o da ayrı bir muamma...LPG ye zaten hic ısınamadım.Dizel bitince bana gore en uygun tercih 1.0, 1.2, 1.3 Turbo araclar hem guclu 130-150BG hem torku yuksek 200-230 NM hem de Dizele yakın yakıt tuketimleri ile 6-8 Lt gibi tek secenek o kalıyor.

    Mazot fiyatlarına gelince bence Benzin ile Motorin arasında hicbir zaman fark %10 dan fazla olmayacak.Bu degisebilir birgun Dizel ucuz birgun Benzin olabilir ama benzer rakamlarda olacaklar.
    LPG ye gelince normal fiyatından satılsa ya da su anda mesela Benzin 6.40, Motorin 6.10 iken LPG 3.85 lerde sanırım bu rakama satılsa ya da 4TL uzerinde olsa LPG diye bir muhabbet de kalmaz.

    Su anda Sıfır Dizel alan bana gore bile bile lades diyordur.Ort. 20.000 TL fazla verdin ve bu dedikodular,Dizeli bitiren firmalar,Sehir yasakları ve iddiaları vs varken alıyorsa zaten olası deger kaybını ve parca bulma zorlugunu goze alarak alıyor demektir.
    Kimya da NŞA ya da NKA vardır.normal Sartlar Altında ya da Normal Kosullar Altında diye hersey normal olsa hicbiri Dizelin rakibi olamaz.Dizel Candır diye soz var ya bu yasaklar vs olmasa Dizele hicbiri rakip olamaz.Bir taraftan da merak ediyorum.Fiat demek 1.3Multijet demek bunu bırakınca ne satacak,kim Fiat alacak?Renault demek 1.5DCI demek kim Reno alacak?

    Sonuc olarak bence Zorunlu olarak Devir Turbo Benzin Devri, Hybrid bence olu dogmus bir secenek, bu yasaklar olmasa ise Dizel Candır Gerisi Heyecandır.Artık tek secenek Turbo benzin bence...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 21 Şubat 2019; 20:54:59 >




  • Arabaya keyif almak için binin. İşe güce kullanırken keyifle sürün. Benzin dizel derdine düşmeyin. Sonuçta arabayı nikahiniza almıyorsunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • seksen2 S kullanıcısına yanıt
    Dizelden sadece ve sadece tek bir şekilde zarar edilir. O da benzin 6 iken dizel 8 tl olursa. Aksi taktirde imkan yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sevozgur kullanıcısına yanıt
    Neye dayanarak bunu söylüyorsunuz hesabınızı yaptınız mı? Dizel 100 km'de 1 litre az yaksa 100 bin kilometrede 1000 litre tasarruf edersiniz o da kabaca 6000 tl eder. Siz arabanızı alırken dizel diye 10 bin tl fazla verdiyseniz geçmiş olsun. 100 bin km sonra bile zararınızı çıkartamıyorsunuz.

    Esasen şöyle demek lazım: Motorin benzinden en az 2 tl ucuz olmadıkça sıradan kullanıcı için dizelin kârlı olmasına imkan yok.
  • benim kendi görüşüm , illaki %100 elektrikli araba daha iyi gerek performans gerekse tüketimi hiç bir dizel benzinli araba veremiyor.

    Tabi biz dizel bitermi diye düşünüyoruz ama bizler %100 elektrikli araca bine bilecekmiyiz, bunuda düşünmek lazım.
    Cevap evetse dizel biter, cevap hayırsa dizele devam.
    Bana göre şu piyasada 130 binlira c segmenti boş bir araba bizlere ucuk gelirken aynı araba %100 elektrikli olsa 250 binden aşagı olcagını sanmam.

    Bu yüzden ortada binemeyecegimiz elektrikli arac var.
    Dizelin ölcegini sanmıyorum.

    Hibrid bana kullanışlı gelmiyor,
    Toyotodanda buna dair acıklama yok yada bem görmedim, tam dolu şarjda kaç km götürebiliyor.
    En kötü şartlarda kaç km de şarj doluyor aynı sekilde iyi şartlarda,
    Max veri hızı 70 km hız . 70 bini gecince benzinli çalısıyor
    Hibrid bana göre degil, bana göre kullanışlı degil.

    Devlet artık her şeyden kendine paha biçiyor.
    Poşet parası, araba ötv si gibi cep telefonlarına böyle sistem gelcek, o vergi bu vergi.

    Mazota vergi gelirmi caydırmak için gelir ama caydırmıyız evet, tepki gösterirmiyiz hayır.

    İnce orantısını yaparlar fiyatlandırmada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bende sizin gibi düşünüyorum. Mazot tüketimini sadece otomobil olarak düşünmemek lazım. Otomobil ve suvlarda elektrik dönüşümünü olabilir ama iş makineleri olsun demir ve deniz taşıtları olsun bir çok araç var elektrikle yol alamayacak.
    Olsa bile değil 10 yıl, 30 yılı rahat bulur bu değişim. Yarın birgün yeni petrol rezervleri de bulurlar.
    Ama mazot fiyatları düşer mi artar mı bilemiyorum. Dünya bi garip hâl aldı. Satılmayan ürünlerin fiyatı yükselir oldu.
    İnşallah dediğiniz gibi mazot fiyatları düşer de Dizele binmenin keyfini sürmeye devam ederiz.
    SAYGILAR.
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Şu an piyasada 130 Bin TL ile alabileceğimiz bir aracın donanım marka vs vs aynısı ama elektrikli olanı olsa fiyatı 250 binden aşağı olmazdı. Örnek: Şu an teslanın ikinci el araçları içinde en düşük fiyatlısı 450 Bin TL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GhOsT_RiDeR_ -- 22 Şubat 2019; 9:23:35 >
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Dizel Araç Almak
  • Ya hahahahhaha
  • Genel kanı dizelin en az 10 yıl daha gideceği. Bu süre içinde alternatif olarak turbo beslemeli benzinli araçlar olabileceği. Hybrid veya elektrikli araçların gerek fiyatları gerekse ilk denemelerinin getirdiği belirsizliklerden dolayı fazla bulaşılmaması gerektiği..

    Dizele devam
  • Günümüzde dizel araçların en büyük rakipleri turbo benzinli araçlar. Daha düşük hacimden daha yüksek güç sağladıkları için MTV avantajları da var.

    Özellikle uzun yol sürüşlerinde eski atmosferik benzinli motorlara kıyasla inanılmaz verimliler. Uzun yolda çok rahat 4,5 - 5lt değerlerini yakalayabiliyorlar.

    Ancak en büyük sorun yine şehir içi dur-kalk trafiği. Büyük şehirlerde sıkışık trafikte hala en avantajlı olan yeni nesil dizel araçlar.
    Şirket ve filo araçları, yıllık 30K yol yapan kişiler için dizel hala en iyi seçenek. Bakmayın avrupaya siz, adamlar 2030 lu yıllarda komple elektrikli araçlara geçmeyi planlıyorlar ama bizim ülkemizde bu geçiş 2050 leri bulur.

    Bizim ülkede 10 yıl daha dizellerin krallığı sürer, buna emin olabilirsiniz. Yavaş yavaş değişen teknolojiye bizde ayak uydurmaya başlarız, hybrid ve elektrikli otomobil teknolojisi gelişip ucuzladıkça o kısma yönelim başlar. Ancak elektrikliler için altyapımız hiç yok ve hybrid için de daha çok erken...




  • dizelin satışı yasaklandıktan sonra benzinlinin de yasaklanması yakındır diye düşünüyorum. Hibrit filan da kalmaz o zamanlarda. O yüzden hepsi yasaklanana kadar dizel kullanmaya devam edebilirsiniz. fiyatlarda değişme olsa da zikrettiğiniz miktarlardaki kadar büyük bir fark olcağını sanmam.
  • Hibrit ya da elektrikli araçların pilleri doğada dizel ve benzinden daha mı az zararlı...
  • nl_ztrk kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Evdeki ufacık piller bile doğaya aşırı derece zarar veriyorken devasa piller neler yapmaz doğaya..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nl_ztrk kullanıcısına yanıt
    Zararlı olmayacak aslında sebebi ise geri kazandırmanın mali olarak avantaj sağlaması. Piller, telefon bataryaları vs. kaldırıp çöpe atıyoruz çünkü bize kayda değer mali dönüş sağlamıyor ancak araç bataryaları böyle değil. Tamamı geri dönüştürülebilir ve mali olarakta belli bir tutarı var. Örneğin bitmiş bataryanızı iade ettiğinizde 500 lira indirim yapsalar yeni batarya da kimse bunu kaldırıp atmaz ve doğal olarakta geri dönüşüm sağlanmış olur. Bunu toplayan firmada yeni batarya yapımında kullanacak en nihayetinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az önce TV haberlerinde gördüm; haberin içeriği aşağıdaki site ile aynıydı. Sadece dizel değil hibrit harici benzinlilerde yasaklanacakmış. İşin gerçeği daha çok zaman var. Olmadı yasak erken başladı, aracınızın kasası ve yürürü iyi durumda ise lpg dönüşümü gibi elektrikliye çevirirsiniz. https://www.xtrlarge.com/2019/01/24/isvicre-2030-benzin-diel-arac-yasak/
  • Ülkemizde dizel asla ölmez her zamanda ilk seçenek olur bunun dışında hibrid veya elektirikli düşünülebilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cnv_58 kullanıcısına yanıt
    2022-2023 yılı itibariyle piyasada 0 dizel araç pek bulunamayacak. Olanlarda benzinlilere göre mevcut durumdan da %10-15 daha dezavantajlı olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.