Şimdi Ara

Dizel Araç Almak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar malum son zamanlarda piyasada dizel araçların üretimleriyle ilgili bol bol haberler çıkıyor. Birkaç marka üretimini durdurdu zaten.
    Forumda bu konu belki vardır ben bulamadım konu açayım dedim.
    Diğer forumlarda bulduğum sohbetlerde de konu hep benzinli/dizel tartışmasına dönmüş.(amacım benzinli/dizel karşılaştırması değil)
    Benim sizlerle konuşmak istediğim; sizce ülkemizde dizel araçların durumu ne olur? Dizel araç mı almak daha mantıklı yoksa Hybrid ya da elektrikli araçlar almak mantıklı?
    Dizel motorlu araçların üretimindeki azalma ileri ki yıllarda mazot fiyatlarını nasıl etkiler?
    Mesela bundan 5 yıl sonra mazot 8 TL olup benzin 4 TL olur mu?(Fiyatları salladım örnek olsun diye lütfen fiyatlara takılmayın) Yani aradaki fiyat farkı tam tersine döner mi?
    Şimdi aldığımız dizel bir aracı ileride satmaya kalktığımızda nasıl etkileniriz?
    Vs vs.. Bunun gibi bir çok düşünce var aklımda..
    Sizinde görüşlerinizi merak ediyorum.
    SAYGILAR..







  • Fiyatlara Ornek Verirsek
    2019 1.6 Toyota Corolla Vision 132BG Atmosferik OTV Indirimli 95.700
    2019 1,8 Toyota Corolla Vision 122BG Hybrid 137.500

    Aradaki Fark Yaklasık 42.000 TL ve yaklasık 1500 TL Civarında da MTV Farkı var.

    2019 Megane HB 1.6 Benzinli Atmosferik Joy 115BG 90.000
    2019 Megane HB 1.5 Dizel Touch 110BG 128.000
    2019 Megane Hb 1.2 Benzinli Turbo Touch 130BG 111.000

    2019 Honda Civic Sedan 1.6 Benzinli Atmosferik Premium 125BG 100.000
    2019 Honda Civic Sedan 1.6 Benzinli ECO LPG (Tuplu) 125BG 126.000
    2019 Honda Civic Sedan 1.5 Benzinli Turbo RS Otomatik 182BG 151.000
    2019 Honda Civic Sedan 1.6 Dizel Premium 120BG 140.000


    3 tane C Sınıfı En Cok Satan Ve Populer Araclardan Ornekler Verdim.Hepsi OTV İndirimli Fiyatlarıdır.

    Ortak olan noktalara bakarsak 1.6 Benzinli Atmosferik Araclar Ort. 120BG ve 150NM Tork Degerlerine Sahipken bu Turbo Araclarda Ort. 150BG 200NM Tork ve Dizel Araclarda 120BG ve 300NM Tork Civarındadır.Olaya Guc ve Tork Olarak Baktıgında Dizel Uzak Ara Onde olmakla birlikte Dizel>Turbo Benzin>Benzin Seklinde gitmektedir.

    Bu aracların Fiyatlarına Bakarsak Ort. Olarak Atmosferik Arac 100.000 den baslarken , Atmosferik Tuplu 125.000 ,Dizel 130.000, Turbo Benzin ise 140.000 gibi kabul edebiliriz.Buradan baktıgında Dizel-Turbo-Tuplu Atmosferik arasında pek fark yokken Duz Atmosferik Benzinli bir arac kabaca 30.000 TL daha ucuzdur.

    Yine donanım,konfor olarak bakarsak genel olarak en donanım ve konforlu araclar Dizel araclardır.Ornegin Honda Civic de Otomatik almak istediginizde Dunyanın En İyi Otomatik Viteslerinden Tork Konvertorlu ZF kullanma sansınız varken Benzin-Benzin LPG-Turbo da ise ya CVT ya da digerlerinde Cift Kavramalı Daha Nazik ve Genel Olarak daha kısa omurlu sanzıman kullanmak zorunda kalıyorsunuz.Yine Donanım olarak Genelde Dizellerin Full Paketlerinde daha cok opsiyon bulunabilmektedir.

    Yakıt olarak bakarsak Genel olarak 1.6 Atmosferik C Sınıfı Aracların Fab. Sehir ici Verileri 7.5-8.5 LT arasındadır.Ve Reelde 10LT civarında yakarsınız.Bu Turbo da 8-8.5 LT iken Dizel de 6-7 LT Hybrid de ise 5 LT civarındadır.

    Ozetlersek Yakıt Tuketiminde Dizel-Hybrid en avantajlı olmakla birlikte Genel olarak bakıldıgında Guc-Tork-Konfor-Opsiyon Dizel En iyi secenektir.Zaten Hybrid Dedigin arac Gucsuz Atmosferik araca Pil ile birlikte Elektrik Motoru konulmasıdır.

    MTV lere geldiginde en iyi secenek Hacim Farklı da olsa Turbo Benzinlidir.1,0 ya da 1,2 100-130BG Turbo Benzinli arac 1.5-1.6 lara gore kabaca 1000TL daha avantajlıdır.Burada su an icin en pahalısı Hybrid lerdir.


    Olaya genel olarak bakarsak Dizele karsı cok katı bir tutum var.Once Emisyonlar sıkıntı oldu ve az teferruatlı ve sorunsuz Euro 4 Dizel Motorlar varken buna Egr-DPF-Adblue gibi zorunluluklar getirdiler.Ve daha karmasık , DPF in tıkanması gibi sorunlar , DPF-EGR iptali ve sıkıntıları ortaya cıktı.Bununla da kalmadı kimi firmalar Dizel defterini kapatırken kimileri de su tarihte bitiricez gibi tarihler verdiler.Sonucta oyle ya da boyle Dizeli bitirecekler.Bu Avrupa da daha kısa surede olurken Turkiye de daha uzun bir sure surecek.Ama tabii sonunda kaldırılacak olması aracın hem 2. elini, hem de parca bulmasını olumsuz anlamda etkileyecek.Ornegin Dizeli tamamen bırakan Toyota varken , Toyota 1.4 D4D Dizel sahipleri ne zamana kadar parca bulabilecekler ve firmanın Dizel ile ilgisinin kalmaması 2. Elini ve talebini ne olcude etkileyecek?

    Yine benim icin her zaman Benzin ile Dizel arasında Duz Vitesde 10.000TL Otomatik de ise Max. 20.000 TL yi gectigi surece mantıgı yoktu.Buna ragmen cogu insan buna Dayım da dahil 20-30.000 TL fark odeyerek KM yapmamalarına ragmen Sıfır Dizelini aldılar.Ama aradaki fark bu rakamlarda oldugunda Dizel kesinlikle Benziliden her sekilde cok daha ustundu.Ornegin Tuplu Atmosferik olsun Turbo benzin olsun CVT ye mahkumken Civic Dizelde 9ZF kullanma ayrıcalıgın vardı.150NM tork yerine 300-320NM torkun gucu vardı.

    İnsanları Benzin,Tup,Turbo Benzin,Hybrid kullanmaya zorladılar.Hybrid benim icin asla cazip degil ben 50.000TL fazla verecegim ve cok daha gucsuz,bastıgında ise cok yakan (Corolla inceleyen sitelerin birinde site sahibi siz bana bakmayın su an gostergede 8.2 gozukuyor ama cok gaza basıyorum demisti) bir arac, MTV bir dezavantaj gormuyorum su acıdan gormuyorum bu senenin 2. yarısında ben MTV indirimi bekliyorum.MTV olarak 1.2 den ucuza bile dusse ben ort. 50.000 fazla verip 2 LT Turboya gore tasarruf yapacaksam ve gaza yuklendigimde ise belki daha fazla yakacaksam benim icin hicbir anlamı yok.Ayrıca Pil Maliyeti Ne olacak o da ayrı bir muamma...LPG ye zaten hic ısınamadım.Dizel bitince bana gore en uygun tercih 1.0, 1.2, 1.3 Turbo araclar hem guclu 130-150BG hem torku yuksek 200-230 NM hem de Dizele yakın yakıt tuketimleri ile 6-8 Lt gibi tek secenek o kalıyor.

    Mazot fiyatlarına gelince bence Benzin ile Motorin arasında hicbir zaman fark %10 dan fazla olmayacak.Bu degisebilir birgun Dizel ucuz birgun Benzin olabilir ama benzer rakamlarda olacaklar.
    LPG ye gelince normal fiyatından satılsa ya da su anda mesela Benzin 6.40, Motorin 6.10 iken LPG 3.85 lerde sanırım bu rakama satılsa ya da 4TL uzerinde olsa LPG diye bir muhabbet de kalmaz.

    Su anda Sıfır Dizel alan bana gore bile bile lades diyordur.Ort. 20.000 TL fazla verdin ve bu dedikodular,Dizeli bitiren firmalar,Sehir yasakları ve iddiaları vs varken alıyorsa zaten olası deger kaybını ve parca bulma zorlugunu goze alarak alıyor demektir.
    Kimya da NŞA ya da NKA vardır.normal Sartlar Altında ya da Normal Kosullar Altında diye hersey normal olsa hicbiri Dizelin rakibi olamaz.Dizel Candır diye soz var ya bu yasaklar vs olmasa Dizele hicbiri rakip olamaz.Bir taraftan da merak ediyorum.Fiat demek 1.3Multijet demek bunu bırakınca ne satacak,kim Fiat alacak?Renault demek 1.5DCI demek kim Reno alacak?

    Sonuc olarak bence Zorunlu olarak Devir Turbo Benzin Devri, Hybrid bence olu dogmus bir secenek, bu yasaklar olmasa ise Dizel Candır Gerisi Heyecandır.Artık tek secenek Turbo benzin bence...
  • Sırf biraz ekonomi yapacaksınız diye dünyamıza ve doğaya ihanet etmeyin derim. Bu dünya bizim dünyamız korumamız lazım. Benzinli alın .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 21 Şubat 2019; 13:55:11 >
  • 2000 li yıllar öncesinde dizele bakış açımız kamyon ve traktör motoruydu. Ama Common-Rail teknolojisiyle hayatımızın içine yerleşti. Şimdi aynı yükseliş hybrid motorlarda. 2030 lı yılların hybridin altın çağı olacağını düşünüyorum.
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Benzinli megane mı alalım hocam?
  • Dizelin Dünya'dan silinmesine daha 20 yıl var. Türkiye'de asla ölmez.

    Ama tavsiyem benzinli almanızdan yana olur kendim bir dizel kullanıcısıyım. Ama alacaksanız sadece TSI motor alın. Başka bir benzinki motora bulaşmayın derin. Yakıt olarak gayet iyi çünkü.
  • Benzinli araç severim hep almak istedim çevremde ki insanlar toplum da popülerliği yüzünden yine gittim dizel c5 aldım ama bundan sonra benzin lpgli araç alacağım
  • Türkiyede dizele rağbet bitmez, malum yakıt pahalı.
    Bi de dizeli sadece otomobil olarak düşünmeyin, kamyon, otobüs, her türlü iş makinaları hep dizel
  • tSi kULLaN çOk iYi bEnZiNn ÜrEtİy0r
  • dizel bir gün bitecek ama

    türkiyede bu 2050 yi bulur o yüzden için rahat olsun
  • yakın zamanda dizelin bitmesi imkansız. elektrikli araçlar da şu anki pil teknolojisi ile yaygınlaşamaz. benzinli de tercih meselesi çok km yapıyorsanız yine en mantıklı tercih dizel... ama yılda 5-10 bin km yapıyorsanız dizel gereksiz....
  • Bu tamamen petrol ürünlerine taleple alakalı, avrupada dizel devri yavaş yavaş kapanıyor.
    Motorin/dizel e talep azaldıkça bi ihtimal fiyatı düşebilir veya tam tersi yükselebilirde.. Sonuçta sadece bir ülke veya belirli ülkeler için motorin talebi olacak, tepki ne olur bilinmez. Ayrıca diğer ülkelerde benzin/motorin fiyat farkı bizdeki kadar bariz değil.

    Ama üretici bir ülke olmadığımız için zaten söz hakkımız yok :)
    Avrupada dizelin sonu geldi, uzak doğulu firmaların için zaten dizele bakışı-yaklaşımı belli.

    Elin oğlu ne üretirse bize de onu kullanmak düşecek.

    Şahsi fikrim olarak önce hibryd ve sonrasında elektrik devri geliyor. Ama türkiye ye yansıması ne kadar sürede olur meçhul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi san_jose -- 21 Şubat 2019; 16:8:56 >
  • Türkiyede dizelin bitmesine daha çook var ama siz yıllık km verilerinize göre araç ve motor tipi tercih ediniz .
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Dizel Araç AlmakDizel Araç Almak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Şubat 2019; 16:45:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Dizel Araç AlmakDizel Araç Almak
    Yalan bunlar inanmayın!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 21 Şubat 2019; 16:54:17 >




  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Dış mihrakların mı Ameriganın mı oyunu. İşkilleniyorum.
  • Olaya dizelin bitip bitmeyeceği yönünden değil şu an dizel alan bir kişinin 5 yıl sonra zarar edip etmeyeceği yönünden bakmak lazım. Bana göre otomobillerde dizel belki 20 yıl daha kullanılır ama şu an dizel alanlar 5 yıl sonra arabalarını satarken zarar etmiş olarak elden çıkaracaklar.

    Kendi aldığım araçtan yola çıkarsak 1.2 benzinli olarak aldım. Aynı aracın 1.6 dizelini alanlar peşinen 10 bin tl fazla ödüyor ve yıllık yaklaşık 800 tl daha fazla MTV ödüyorlar. Bu paraları çıkarabilmek için kaç bin km yapmaları lazım hesabını size bırakıyorum. Üstelik benim araç 130 hp dizel olan 120 hp. 5 yıl sonra ikinci el piyasasında insanlar dizelin bir avantajının kalmadığını anladığında dizel alanlar belki satmakta da zorlanacak. Hepten zarar yani.

    Bu yüzden dizel motorun tamamen bitmesi 20-30 yıl sürse bile piyasada tercih edilmez hale gelmesi çok hızlı şekilde gerçekleşebilir. Şu an bile birçok firma yeni modellerde dizel seçeceği sunmamaya başladı. Yenisi çıkmayan modeller nasıl ikinci elde değer kaybediyorsa dizel araçların başına da aynısı gelebilir.




  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Firma raporu kabul ediyor sen reddet dur
  • [C_a_N_e_R] kullanıcısına yanıt
    TSI

    bombayı bırakmış
    yerimizi alalım.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.