Şimdi Ara

Genleşme kabının sürekli hava yapması? (EGR SOĞUTUCU??)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
61.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi aksamlar herkese, bir aracın genleşme kabında niye sürekli hava olur? aracı 1 gün kullanıp yedek su deposu kapağını açınca fısss diye ses yapıp minimuma gelmiş su seviyesi ortaya geri geliyor bazen de eksiltiyor çözemedim. aracın contası yanık değil ona eminim test ettirdim, yabancı forumlarda gezinirken EGR soğutucunun sıkıntılı olması sistemde hava yapabilir ve antifrizin rengi de değişir denmiş evet benim antifrizin rengi koyarken pembe ama 2 gün kullanınca hemen turuncuya dönüyor bununla alakalı olabilir mi? su da eksiltiyor az da olsa. araç 1.3 cdti 2006 corsa. teşekkürler şimdiden.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Genleşme Kabının Sürekli Hava Yapması: Nedenleri ve Çözümleri

    {yedek su deposu hava yapıyor} veya {genleşme kabı hava yapıyor} sorunuyla karşı karşıyaysan, bunun çeşitli nedenleri olabilir. Bu sorun genellikle {motor suyu kapağını açınca su yükseliyor} veya {araba su deposu hava yapıyor} gibi belirtilerle kendini gösterir.

    {motor suyu sürekli hava yapıyor} sorununun en yaygın nedenlerinden biri, {yedek su deposu kapağı hava kaçırıyor} olmasıdır. Bu, soğutma sisteminde basınç oluşmasına ve {yedek su deposu hava yapıyor} sorununa yol açabilir.

    Diğer bir neden, EGR soğutucunun arızalı olması olabilir. EGR soğutucu, egzoz gazlarının bir kısmını soğutarak motorun verimliliğini artıran bir bileşendir. Arızalı bir EGR soğutucu, soğutma sistemine gaz sızıntısına neden olabilir ve bu da {genleşme kabı hava yapıyor} sorununa yol açabilir.

    Bu sorunu gidermek için öncelikle {yedek su deposu kapağı}nı kontrol etmelisin. Kapakta herhangi bir hasar veya sızıntı varsa, yenisiyle değiştirmelisin. Sonrasında EGR soğutucusunu kontrol etmelisin. Arızalıysa, yetkili bir serviste değiştirmelisin.

    Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hala {yedek su deposu hava yapıyor} sorunuyla karşılaşıyorsan, bir oto tamircisine başvurman önerilir. Altta yatan başka sorunlar olabilir ve bunların tespit edilmesi ve çözülmesi için profesyonel yardıma ihtiyaç duyulabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fikri olan?
  • Aynı şey mercedes te basimiza geldi conta değişecek kapak sıkıntılı dediler bir wurth radyatör temizleyici attik radyatöre mis sorun felan kalmadı tavsiye ederim su dolasim sisteminde tıkalı yer varsa acar eger sorun çözülmezse ya conta ya kapak . Genleşme kabini açınca egzoz dumanı çıkıyor mu az da olsa , performans düşüşü var mı egzozdan çıkan gazda beyazlama buhar atma var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shunter -- 21 Eylül 2017; 22:22:4 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shunter

    Aynı şey mercedes te basimiza geldi conta değişecek kapak sıkıntılı dediler bir wurth radyatör temizleyici attik radyatöre mis sorun felan kalmadı tavsiye ederim su dolasim sisteminde tıkalı yer varsa acar eger sorun çözülmezse ya conta ya kapak . Genleşme kabini açınca egzoz dumanı çıkıyor mu az da olsa , performans düşüşü var mı egzozdan çıkan gazda beyazlama buhar atma var mı ?

    Bir zararı falan var mıdır hocam o würth sıvının? kullanmak istesem nasıl kullanacağım nereden alınabilir? Duman çıkmıyor genleşme kabından ama hafif de olsa egzoz kokusu gelmiyor değil o fıss yapan havadan. Performans hiç düşmedi, beyaz duman yok
  • bendede var böyle bir sorun lpg li 2001 ibiza 200 binde normal kırmızı febi antifriz ve saf su ile beraber yüzde 50 50 koymuştum eskiden kaçak vardı hararet müşürü gövdesinden değiştirdik düzeldi şimdide genleşme tankının köşesinde ki tahliye yerinden buhar olarak atıyor ve 500 km de 1 litre kadar neden yapıyor anlamıyorum ..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: differt


    quote:

    Orijinalden alıntı: shunter

    Aynı şey mercedes te basimiza geldi conta değişecek kapak sıkıntılı dediler bir wurth radyatör temizleyici attik radyatöre mis sorun felan kalmadı tavsiye ederim su dolasim sisteminde tıkalı yer varsa acar eger sorun çözülmezse ya conta ya kapak . Genleşme kabini açınca egzoz dumanı çıkıyor mu az da olsa , performans düşüşü var mı egzozdan çıkan gazda beyazlama buhar atma var mı ?

    Bir zararı falan var mıdır hocam o würth sıvının? kullanmak istesem nasıl kullanacağım nereden alınabilir? Duman çıkmıyor genleşme kabından ama hafif de olsa egzoz kokusu gelmiyor değil o fıss yapan havadan. Performans hiç düşmedi, beyaz duman yok

    Bir zararı yoktur hocam sadece sistemi temizliyor . Uzerinde yazıyor hocam nasıl kullanacağınız basit kullanımı .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araçta önceden çeşme suyu daha doğrusu sadece çeşme suyu kullanıldı mı. Kullanıldıysa ne kadar süre boyunca. Uzun süre kullanıldıysa başınıza ciddi dert açacaktır. Antifirizin renginin bir süre sonra turuncuya dönmesinin sebebi arabanın soğutma sistemindeki paslanmalardır. Görmeden bilemeyiz ama ben açıkçası uzun süre kullanılan çeşme suyu sebebiyle aracın soğutma sisteminin pas yaptığını hatta ciddi çürümelere sebep olduğunu ve hatta hatta silindir kafasında bir delik oluştuğunu düşünüyorum. Yanma odasındaki egzoz gazı genleşme kabından alınan egzoz kokusu.



    Araçta güçten düşme var mı?



    Bu arada eğer uzun süre çeşme suyu kullandıysanız sakın ama sakın radyatör temizleyici ürünler kullanmayın. Oluşan pasları sökecektir ama nerde ne oranda pas oluşmuş bilemezsiniz. Önemli noktalarda delik açılabilir bu sebeple.



    Siz iyi bir ustaya kısa süre zarfında götürün batırın. Masraflar çok çok daha artabilir çünkü.

    Bu arada egr valfinden de yapabilir doğrudur. Onun sebebi de dediğim gibi su kaynaklı çürümeler. Egzoz sistemine su kaçıyordur ve egzozdan da soğutma sistemine atık gaz kaçıyordur. Kısa süre içinde şikayetlerinizi güzelce ifade ederek bir ustaya yada servise herneyse götürün. Geçmiş olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 22 Eylül 2017; 7:37:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Araçta önceden çeşme suyu daha doğrusu sadece çeşme suyu kullanıldı mı. Kullanıldıysa ne kadar süre boyunca. Uzun süre kullanıldıysa başınıza ciddi dert açacaktır. Antifirizin renginin bir süre sonra turuncuya dönmesinin sebebi arabanın soğutma sistemindeki paslanmalardır. Görmeden bilemeyiz ama ben açıkçası uzun süre kullanılan çeşme suyu sebebiyle aracın soğutma sisteminin pas yaptığını hatta ciddi çürümelere sebep olduğunu ve hatta hatta silindir kafasında bir delik oluştuğunu düşünüyorum. Yanma odasındaki egzoz gazı genleşme kabından alınan egzoz kokusu.



    Araçta güçten düşme var mı?



    Bu arada eğer uzun süre çeşme suyu kullandıysanız sakın ama sakın radyatör temizleyici ürünler kullanmayın. Oluşan pasları sökecektir ama nerde ne oranda pas oluşmuş bilemezsiniz. Önemli noktalarda delik açılabilir bu sebeple.



    Siz iyi bir ustaya kısa süre zarfında götürün batırın. Masraflar çok çok daha artabilir çünkü.

    Bu arada egr valfinden de yapabilir doğrudur. Onun sebebi de dediğim gibi su kaynaklı çürümeler. Egzoz sistemine su kaçıyordur ve egzozdan da soğutma sistemine atık gaz kaçıyordur. Kısa süre içinde şikayetlerinizi güzelce ifade ederek bir ustaya yada servise herneyse götürün. Geçmiş olsun...

    Araç 1 yıldır bende alırken içinde antifriz vardı aslında ama 9 yıldır nasıl kullanıldı pek bilemiyorum. Mersin'den aldım orda da genellikle antifriz kullanılmaz kış için gereken birşey zannediyor insanlar onu. Çekiş düşüklüğü hiç Yok hocam rampaları falan keçi gibi tırmanıyor. Beyaz duman kara duman falan da Yok işin garibi. Egrden kaçan hava basınç yapıyorsa ve oradan gelen havanın içinde egzoz gazları mevcutsa bu da renk değişikliği yapabilir aslında dimi hocam? Egr degistirmekle kurtarılacak bir olay olsa keske..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Genleşme kabında basınç herzaman olabilir, sen o kapağı açınca aslında sistem hava yapıyor, sürekli aç kapat yapmak mantıklı değil, soğutma sıvısında yeteri kadar antifriz yoksa kaynama noktası düşeceği için genleşme kabından dışarı hava basılır ve su eksiltir, genleşme kabı çok kirliyse ve pas rengi görünümündeyse, motor yağı soğutma sıvısına karışıyor olabilir, iyi bir ustaya göster aracını, herhangi bir yağ kaçağı yoksa sana tavsiyem aracın kitapçığında yazan özellikte antfrizi al ve eczaneden distile su ile %50 oranında ayarla ve soğutma sıvısını, değiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi önce şunu söyleyeyim soğutma sistemi basınç altında çalışır. Bu sayede suyun kaynama noktası daha yukarıda olur yani su daha geç kaynar. Yani arasıra açtığında genleşme kabından hava çıkıyor olması normal. Tabiki aşırı bir havadan söz etmiyoruz.



    Ama antifrizin renginin değişmesi ve genleşme kabından egzoz kokusu çıkması bunlar normal değil. Bir arkadaş soğutma suyuna yağ karışıyor demiş o da mantıklı. Suyun renginden anlaşılır ve kıvamından anlaşılır yağ mı, pas mı olduğu...



    Dediğim gibi sorun büyük olabilir. En ufak bir ihtimal bile büyük risktir. Kısa sürede gidin gösterin. Basit bir durumsa yine yararınıza, zor bir durumsa yine yararınıza. Eğer yağ veya egzoz gazı kaçağı vs. oluyorsa bunun ne zaman ne oranda artacağını bilemeyiz. Tahribat büyüdüğü bir anda bütün yağ suya karışabilir veya bütün su egzozdan buharlaşır gider. Bu durumu farkedemezseniz motora büyük hasarlar verirsiniz ve masraf bayağı bayağı artar. Dediğim gibi en kısa sürede götürün. Umarım çok küçük bir sorundur ve en az maliyetle kurtarırsınız...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Genleşme kabındaki kapak bozuk olabilir. Gereğinden fazla basıncı içerde tutuyor olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.