Şimdi Ara

Radyatör su eksiltiyor ve Kalorifer ısıtmıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
3.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.

    2011 Dizel Corsa'm var. İlk defa Ağustos ayında tatilde iken hararet yaptığını gördüm. bi iki dakika sonra kenara çektim. Araba biraz dinlendi yola devam ettim.
    Aynı şeyi sonrasında bir kere daha yaptı. yine kenara çektim. Su yedek deposunda hiç su kalmamıştı. Biraz dinlendirdim. Su ekledim ve yola devam ettim. Muğla'dan İstanbul'a sorunsuz geldim. Ben orada havaların çok sıcak olmasına bir de uzun bir yokuş çıkmamıza bağlamıştım olayı.

    Ama o günden sonra ilk defa bu gün yaklaşık 1 saatlik bir yol gittim ve yine hararet ışığı yandı. hemen benzinliğe çektim. yine su kalmamıştı ve su ilave ettim.
    bu hararetler öncesinde arabanın orjinal antifreez'li suyu vardı.

    Buna ilave olarak bu akşam ki yolculuk esnasında kaloriferi açtım ama nerdeyse hiç ısıtmıyordu. İnternetten baktığımda anladığım O da radyatör suyuyla ilgili olabilir. Ama emin değilim.

    Sizce sorun ne olabilir? Ne yapmamı tavsiye edersiniz?







  • Soğutma sistemi su eksiltiyor,
    kaçak nerede ise tespit edip onarman gerekir,
    muhtemel kaçak noktaları, termostat yuvası, radyatör, hortum bağlantı noktaları, devridaim pompası, silindir kapak contası.

    Soğutma suyu çok azaldığında kabin içi ısıtma radyatörüne ulaşmaz, bunun için sıcak hava alamazsın..

    ilk olarak radyatörü ve termostat yuvasını kontrol et derim. Az bir miktar sızıntı olsa da vardığın yerde motoru kapatmayıp (klima kapalı olacak) 5-10 dakika çalıştırsan illa bir yerden damlar diye düşünüyorum. (damlamazsa bulman iyiden iyiye zor, silindir kapak contasından yanma odasına soğutucu geçiyorsa zor ve pahalı onun servisi, az miktar eksiltir orası problemli ise)

    1.3 multijet motorlarda termostat yuvasında dört su hattı girişi ve bir adet de sıcaklık sondası oluyor. Bu termostat yuvasının gövdesi döküm ama 4 hortum soğutma hortum giriş yerleri bakalit (plastik bileşen) oluyor, zamanla ısına soğuya, bu bakalit giriş noktaları kırılıyor.
    Benim başıma gelip yolda kaldığım için söylüyorum.
    Düzenli bakım takvimine termostatı hiç koymamışlar ama termostat gövdesini 6 senede bir komple değişmek lazım bence.

    Hararet yapmasa da arasıra su ekle,
    hazırlıksız bir şekilde hararet sorununa yakalanmamak için araçta 1,5 litre su bulundur hocam,
    kolaylıklar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.