Şimdi Ara

Hızlanırken tekleme, silkeleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
85.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Özellikle araba soğukken 3. vitesle yokuş çıkarken tekleme, silkeleme, gaz yememe oluyor. Birkaç kere de yine 3. vitesle hafif rampada hızlanırken kesilme, tekleme yaptı üstelik bu kez soğuk değildi, yola çıkalı 15km civarı olmuştu. Aracım LPG'li ama bu benzinde de oluyor. Bir ara ilk çalıştırma ve kalkışta titreme oluyordu, 4. viteste bağırtarak kalkmayı denedim ve geçti. Bir de 100km/h sonrası araba gaz tepkisi açısından sağırlaşıyor gibi. Ayrıca park manevrası sırasında bazen stop edebiliyor.
    İlk akla baskı balata geliyor. Benim sormak istediğim kesin baskı balata diyebilir miyiz? Ona göre ustaya gidicem. Sorunun başka bir yerden kaynaklanma ihtimali var mı, varsa nereden olabilir? Bir de İstanbul'da gerçekten ehil bir usta tavsiye edebilirseniz sevinirim. Aracım 2000 Fiesta.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hızlanırken Tekleme ve Silkeleme

    Hızlanırken tekleme ve silkeleme, araçlarda yaygın olarak karşılaşılan sorunlardır. Bu sorunlar, sürüş deneyimini olumsuz etkileyebilir ve hatta güvenlik risklerine yol açabilir.

    Tekleme

    Tekleme, genellikle gaza bastığınızda aracın sarsılması veya güç kaybetmesi olarak kendini gösterir. Bu sorunun birçok nedeni olabilir:

    • Bozuk bujiler: Bujiler, yanma odasına kıvılcım sağlamaktan sorumludur. Bozuk bujiler, silindirlerde düzgün yanmaya neden olabilir ve teklemeye yol açabilir.
    • Kirli yakıt filtresi: Kirli yakıt filtresi, motora yetersiz yakıt akışına neden olarak teklemeye ve güç kaybına yol açabilir.
    • Arızalı enjektörler: Enjektörler, silindirlere yakıt püskürten parçalardır. Arızalı enjektörler, yakıtın düzgün püskürtülmemesine neden olarak tekleme yapabilir.

    Silkeleme

    Silkeleme, aracın yolda giderken sallanması veya titreşmesi olarak tanımlanabilir. Bu sorunun nedenleri şunlar olabilir:

    • Dengesiz lastikler: Dengesiz lastikler, aracın yüksek hızlarda titreşmesine neden olabilir.
    • Bozuk amortisörler: Amortisörler, aracın süspansiyon sisteminin önemli bir parçasıdır. Bozuk amortisörler, yol darbelerini yeterince emmeyerek silkelemeye neden olabilir.
    • Diferansiyel arızası: Diferansiyel, aracın tekerleklerinin farklı hızlarda dönmesini sağlar. Arızalı bir diferansiyel, silkeleme ve diğer sürüş sorunlarına yol açabilir.

    Hızlanırken tekleme veya silkeleme ile karşılaşırsanız, aracınızı bir oto tamircisine götürmeniz önemlidir. Sorunun nedenini tespit etmeleri ve uygun onarımları yapmaları gerekir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezmen

    Özellikle araba soğukken 3. vitesle yokuş çıkarken tekleme, silkeleme, gaz yememe oluyor. Birkaç kere de yine 3. vitesle hafif rampada hızlanırken kesilme, tekleme yaptı üstelik bu kez soğuk değildi, yola çıkalı 15km civarı olmuştu. Aracım LPG'li ama bu benzinde de oluyor. Bir ara ilk çalıştırma ve kalkışta titreme oluyordu, 4. viteste bağırtarak kalkmayı denedim ve geçti. Bir de 100km/h sonrası araba gaz tepkisi açısından sağırlaşıyor gibi. Ayrıca park manevrası sırasında bazen stop edebiliyor.
    İlk akla baskı balata geliyor. Benim sormak istediğim kesin baskı balata diyebilir miyiz? Ona göre ustaya gidicem. Sorunun başka bir yerden kaynaklanma ihtimali var mı, varsa nereden olabilir? Bir de İstanbul'da gerçekten ehil bir usta tavsiye edebilirseniz sevinirim. Aracım 2000 Fiesta.

    baskı balatadan degil
    arıza tespiti yaptırınız
    büyük ihtimalle potansiyel metre yada hararet müsüründen problem vardır




  • Sanırım bujileriniz iyi çakmadığı için oluyor. Buji , buji kablolarını yenileyin..
  • Katkılı otogaz kullandığınız için LPG enjektörleriniz ve filtreler olması gerektiği geçirgenliği kaybetmiş durumdalar.

    Katkılı otogaz kullandığınızda enjektörler tıkanıyor. Araç rolantide titriyor, özellikle motor soğukken sıkışık trafikte veya 1500 cıvarı devirde debriyaja tekrar basıp gazı bıraktığınızda stop ediyor.

    Bunlar tıkanık enjektör sebebi.

    100den sonra gaz yememe olayı benzinde de varsa eğer, motorunuz zaman zaman yüksek devirlerde kullanılmadığı için sağırlaşmış olabilir, ateşleme sisteminde sorun olabilir, motora yeterli hava gitmiyor olabilir.
  • Baskı balatadan değilmiş. Bujiler değişti, gaz kelebek sensörü ayarı ideal değerde değilmiş, ayar yapıldı. Sorun çözüldü.
  • cahilliğime vererek soruyorum. gaz kelebek sensörü nasıl bir şey, anlatır mısınız?

    Yoksa gaz kelebeğini benzinle temizleyip geçmiş olmasınlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    cahilliğime vererek soruyorum. gaz kelebek sensörü nasıl bir şey, anlatır mısınız?

    Yoksa gaz kelebeğini benzinle temizleyip geçmiş olmasınlar?

    Gaz kelebek sensorunun vazifesi kelebeğin nekadar açık olduğunu ECU ya volt şeklinde vermesidir bu sekilde Gaz kelebeği düzeltmelerini ECU ( Oto teybi buyuklugunde ,elektronik beyin) kolaylıkla yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezmen

    Özellikle araba soğukken 3. vitesle yokuş çıkarken tekleme, silkeleme, gaz yememe oluyor. Birkaç kere de yine 3. vitesle hafif rampada hızlanırken kesilme, tekleme yaptı üstelik bu kez soğuk değildi, yola çıkalı 15km civarı olmuştu. Aracım LPG'li ama bu benzinde de oluyor. Bir ara ilk çalıştırma ve kalkışta titreme oluyordu, 4. viteste bağırtarak kalkmayı denedim ve geçti. Bir de 100km/h sonrası araba gaz tepkisi açısından sağırlaşıyor gibi. Ayrıca park manevrası sırasında bazen stop edebiliyor.
    İlk akla baskı balata geliyor. Benim sormak istediğim kesin baskı balata diyebilir miyiz? Ona göre ustaya gidicem. Sorunun başka bir yerden kaynaklanma ihtimali var mı, varsa nereden olabilir? Bir de İstanbul'da gerçekten ehil bir usta tavsiye edebilirseniz sevinirim. Aracım 2000 Fiesta.


    Buna benzer sorunu dayım 1990 Toyota Corolla ile yaşadı. Ne zorluk çekmiştik. Beyin arızalı çıktı. Değiştirdiler. Sorun halloldu.




  • Merhaba, 1999 Hyundai Elantra aracımda , gaz kelebek sensörü arızası var(potansiyometre) araç 1000-2000 devir arasındayken gaz kendi kendine gidip geliyor, ve tak diye vurma yapıyor.Usta sensör arızası dedi.Yalnız şöyle bir durum var, aracın üstünde sensör üstündeki kod ile sensörü bulamıyorum.1999 model 1.6 elantra gaz kelebek sensörü diye aradığımda ürün bir kaç sitede çıkıyor, ama kodları farklı.Farklı kod da sensör takılsa araca ve beynine zararı olur mu?Parçacı bulunmazsa komple gaz kelebeği alınır dedi. komplesi de çok para.Bunun daha kolay yolu tamir imkanı yok mudur sayın ustalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safaxk

    Merhaba, 1999 Hyundai Elantra aracımda , gaz kelebek sensörü arızası var(potansiyometre) araç 1000-2000 devir arasındayken gaz kendi kendine gidip geliyor, ve tak diye vurma yapıyor.Usta sensör arızası dedi.Yalnız şöyle bir durum var, aracın üstünde sensör üstündeki kod ile sensörü bulamıyorum.1999 model 1.6 elantra gaz kelebek sensörü diye aradığımda ürün bir kaç sitede çıkıyor, ama kodları farklı.Farklı kod da sensör takılsa araca ve beynine zararı olur mu?Parçacı bulunmazsa komple gaz kelebeği alınır dedi. komplesi de çok para.Bunun daha kolay yolu tamir imkanı yok mudur sayın ustalar.

    tak diye vuruyor derken nasıl bir vurma açıklar mısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: safaxk

    Merhaba, 1999 Hyundai Elantra aracımda , gaz kelebek sensörü arızası var(potansiyometre) araç 1000-2000 devir arasındayken gaz kendi kendine gidip geliyor, ve tak diye vurma yapıyor.Usta sensör arızası dedi.Yalnız şöyle bir durum var, aracın üstünde sensör üstündeki kod ile sensörü bulamıyorum.1999 model 1.6 elantra gaz kelebek sensörü diye aradığımda ürün bir kaç sitede çıkıyor, ama kodları farklı.Farklı kod da sensör takılsa araca ve beynine zararı olur mu?Parçacı bulunmazsa komple gaz kelebeği alınır dedi. komplesi de çok para.Bunun daha kolay yolu tamir imkanı yok mudur sayın ustalar.

    tak diye vuruyor derken nasıl bir vurma açıklar mısınız

    Biraz detaylandırayım rolantide sabit şekilde gaza basınca 1000-2000 devirde gaz gidip geliyor kendi kendine, ve tak diye vurma dediğimde gaza basınca araba kendini yığıyor, bir yığılma oluyor, sonra birden zıplıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safaxk

    quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: safaxk

    Merhaba, 1999 Hyundai Elantra aracımda , gaz kelebek sensörü arızası var(potansiyometre) araç 1000-2000 devir arasındayken gaz kendi kendine gidip geliyor, ve tak diye vurma yapıyor.Usta sensör arızası dedi.Yalnız şöyle bir durum var, aracın üstünde sensör üstündeki kod ile sensörü bulamıyorum.1999 model 1.6 elantra gaz kelebek sensörü diye aradığımda ürün bir kaç sitede çıkıyor, ama kodları farklı.Farklı kod da sensör takılsa araca ve beynine zararı olur mu?Parçacı bulunmazsa komple gaz kelebeği alınır dedi. komplesi de çok para.Bunun daha kolay yolu tamir imkanı yok mudur sayın ustalar.

    tak diye vuruyor derken nasıl bir vurma açıklar mısınız

    Biraz detaylandırayım rolantide sabit şekilde gaza basınca 1000-2000 devirde gaz gidip geliyor kendi kendine, ve tak diye vurma dediğimde gaza basınca araba kendini yığıyor, bir yığılma oluyor, sonra birden zıplıyor.

    Benim araçta da vuruntu sorunu var ama farklı sizinkinden, sorunumuz aynı mı diye merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Parçayı almadan önce emin olmak için farklı ustalara gösterin. Lpg varsa ayar sorunu olabilir. @safaxk
  • sorunun ya bujilerden yada lpg sisteminden olacağını düşünüyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.