Şimdi Ara

dizel araç bomba gibi patladı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
8.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmir_selçuk


    quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    aracın dizel olup olmadığı haberde verilmemiş.peki benim bu kanıya nasıl vardığımı soruyorsanız araç lpgli olsaydı emniyet ilk önce bütün ataköyü boşaltır sonra ezanı yarıda kesip minareden "lpgli araba patlamak üzere" anonsu yapardı.

    merak eden araştırsın 34 FM 7276 aracın plakası.


    alakası bile yok bir dizel araç sahibi olarak diyebilirimki usulüne uygun yapılmış bir LPG tesisatının patlama ihtimali benzinden daha azdır

    sonuçta hepsi yakıt yeterince ısınırsa hepsi yanar lpg iyi dizel kötü yorumları çok mantıklı değil

    normal kullanılırken değil zaten sadece bir kaza olduğunda sızma gerçekleşirse sızan lpg benzine göre benzinde mazota göre daha risklidir.yoksa kurallara uygun ve gerekli önlemler alınmış şekilde montaj yapılmış bir lpg neden kendi kendine sorun çıkartsınki.
    birde zaten şöyle bir durum var arabanın icadından beri kullanılan yakıt olan benzinde parlama riski olan bir yakıt ancak kaç yıldır milyonlarca araçta güvenle kullanıldı ve hala kullanılıyor.


    söylemek istediğim yanlış anlaşılmış usulüne uygun olarak mantaj yapılılırsa ve gerekli emniyet tedbirleri alınırsa lpg tankları patlamaz acil durum vanalarından gazı emniyetli bir şekilde tahliye eder ve patlamadan tanktaki gazın atılması sağlanır

    bakınız video
    http://www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh6lc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezalii -- 21 Kasım 2010; 17:55:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    oldu olacak bari diesel araçlari da bujilerle ateşleyelim.neden atmosferik motorlarda diesel 1/18 sıkışma(en az)istiyorda 1/12 benzinlide kritik orandır.
    zaten benzinin sigara izmariti ile tutuştuğu söylenemez.diesel asla.lpg yi denemedim.


    ilk cümlede ne demek istediğini anlamadım.

    hangisi önce tutuşacak deneyi yapmak istiyorsan bahsettiğin yakıtları ısıya maruz bırak.mazotun ilk alev alan olduğunu göreceksin.

    bak kendı agzınla soyluyorsun alev alan dıye mazot patlamaz dostum aynısını benzıne dene bakalım alev mı alıyor patlıyormu
    2. ise senın acmıs oldugun konu ıle hıc alakası yok dızel arac patlaması falan hıc ilgisi yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmir_selçuk

    sevincin kazadan birisi kurtuldu diye olsa ona vurgu yapman daha doğru olurdu sanırım ve konu başlığınıda böyle açmazdın.
    kolay parlama konusunda sana tavsiyem.sen her ne kadar farklı düşünsende yinede evinin mutfağında gaz kokusu duyarsan ışık yakmak yada yanan ışığı söndürmek için lambanın anahtarına basma yoksa aslında yanlış bildiğini orda öğrenirsin.


    sen farklı düşünüyorsun yerine akademik çalışmalar ve labaratuar ortamında yapılan teknik deneyler böyle diyor desek daha doğru olur.çoğu kişinin aksine burda ben kendi aklıma gelen ve canımın istediklerini değil bilim ne diyorsa onu yazıyorum.parlama sırasını ya da flash point sıralamasını da duygusal bağ kurduğum yakıtlara öncelik vererek yapmıyorum.

    tavsiyen için teşekkür ederim.benim de sana bi tavsiyem olacak 300 derecede yanan sigara ile 3000 derece üstü gerçekleşen ve hertür yakıtın aktivasyon enerji eşiğini aşıp yakıtı tutuşturabilecek kapasiteye sahip elektrik arkını birbirine karıştırma bi de yinede doğruluğundan emin olmadığın şeyleri buraya yazma yoksa aslında yanlış bildiğini forumda öğrenirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sweet81


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    oldu olacak bari diesel araçlari da bujilerle ateşleyelim.neden atmosferik motorlarda diesel 1/18 sıkışma(en az)istiyorda 1/12 benzinlide kritik orandır.
    zaten benzinin sigara izmariti ile tutuştuğu söylenemez.diesel asla.lpg yi denemedim.


    ilk cümlede ne demek istediğini anlamadım.

    hangisi önce tutuşacak deneyi yapmak istiyorsan bahsettiğin yakıtları ısıya maruz bırak.mazotun ilk alev alan olduğunu göreceksin.

    bak kendı agzınla soyluyorsun alev alan dıye mazot patlamaz dostum aynısını benzıne dene bakalım alev mı alıyor patlıyormu
    2. ise senın acmıs oldugun konu ıle hıc alakası yok dızel arac patlaması falan hıc ilgisi yok



    başlık dışında patlar ifadesi kullanmadım.patlar ifadesini başlığa koymamdaki neden ise diğer herşeyden anlayan ehliyetsiz forum üyelerinin açmış olduğu "aman lpg patlar sakın!" başlıkları gibi abzürd bir başlık olmasını istemem ve milletin tepkisini çekmekti.

    yoksa temas yüzeyi oldukça küçük olan depodaki yakıtın saatlerce cayır cayır yanmaktan başka bir tehlikesinin olmadığını herlde bu forumdaki her mühendis biliyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    Lpg lidir ne dizeli

    Aynen
  • lpg li araç nasıl ve ne gibi sebeplerden patlar ki Allah korusun . Korkmaya başladım şimdi :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    oldu olacak bari diesel araçlari da bujilerle ateşleyelim.neden atmosferik motorlarda diesel 1/18 sıkışma(en az)istiyorda 1/12 benzinlide kritik orandır.
    zaten benzinin sigara izmariti ile tutuştuğu söylenemez.diesel asla.lpg yi denemedim.


    ilk cümlede ne demek istediğini anlamadım.

    hangisi önce tutuşacak deneyi yapmak istiyorsan bahsettiğin yakıtları ısıya maruz bırak.mazotun ilk alev alan olduğunu göreceksin.

    demem şu:araçlarda yanma olayı ısınmayla deyil açık alevle olur.bujinin ateşlemesi(şeraresi)benzini tutuşturmaya yetiyor amma o şerrare dieseli asla tutuşturmaz.bunca yıl gördüğüm alev alma yangın gibi olaylar çoğunlukla hemde büyük çoğunlukla benzinle ilgilidir.lpg li araç kullanmadım.onlar hakkında hiçbir şey diyemem.
    birde araçların tehlikesi yakıta göre deyil sürücüye göre tasnif edilmeli bence...




  • Konuyu açıp dizel araçları kötüleyen arkadaşım sen hiç gördünmü üzerine motorin döküpte yaklaşmayın kendimi yakarım diyenini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    Konuyu açıp dizel araçları kötüleyen arkadaşım sen hiç gördünmü üzerine motorin döküpte yaklaşmayın kendimi yakarım diyenini
    Patlamanın mazotla hiç alakası yok.
    Tüplü arabaya da binilmez.
    Canımızı sokakta bulmadık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Patlamanın mazotla hiç alakası yok.
    Tüplü arabaya da binilmez.
    Canımızı sokakta bulmadık.

    +1
    pikniğe giderken bile bagaja tüp koysam, tedirgin oluyorum,bırakın 40-50ltlik tankla dolaşmayı alınabilitesi yüksek(mesela 1.2tsi) benzinli motorlar çok,imkan da var ama sırf şu parlama-yanma mevzuu gözümü korkutuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Patlamanın mazotla hiç alakası yok.
    Tüplü arabaya da binilmez.
    Canımızı sokakta bulmadık.

    +1
    pikniğe giderken bile bagaja tüp koysam, tedirgin oluyorum,bırakın 40-50ltlik tankla dolaşmayı alınabilitesi yüksek(mesela 1.2tsi) benzinli motorlar çok,imkan da var ama sırf şu parlama-yanma mevzuu gözümü korkutuyor

    Alıntıları Göster
    Konu LPG'de dizel kadar güvenliye gelmiş. Öyleyse yanma ve patlama olaylarını tartışırken şunu es geçmemek lazım. Arkadan bir kaza sonucu LPG tankının sıkışması sonucu patlama olur mu olmaz? Asıl tehlike bu işte. Özellikle hb arabalarda simit tank kullanmak ve arkadan sert bir darbe almak. Sonuç emin olun dizel gibi olmaz. Benzinli gibi olmaz.Duran bir LPG'li doblo'ya arkadan bir araç çarpmış ve doblonun tank patlamıştı.

    Araba tutuşursa da tehlike oranı (artarak) dizel-LPG-benzin olur diye düşünüyorum. Çünkü benzin deposuna alevin ulaşması LPG tankından çok daha kolay. Dizele ulaşsa da sadece yanmanın hızı artar zaten patlama olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    demem şu:araçlarda yanma olayı ısınmayla deyil açık alevle olur.bujinin ateşlemesi(şeraresi)benzini tutuşturmaya yetiyor amma o şerrare dieseli asla tutuşturmaz.bunca yıl gördüğüm alev alma yangın gibi olaylar çoğunlukla hemde büyük çoğunlukla benzinle ilgilidir.lpg li araç kullanmadım.onlar hakkında hiçbir şey diyemem.
    birde araçların tehlikesi yakıta göre deyil sürücüye göre tasnif edilmeli bence...



    lpgli arabam olmadı onun hakkında bilgim yok demişsin.her dizel arabanın her benzinli arbanın dreksyonuna geçen combustion engineer oluyorsa yandık!

    işte bizim milletin en büyük zaafı işi ehlinden öğrenmemek.e bu ülkeyi 20 yıl önce amatör kümede top koşturan yönetir , yıllarca oy karşılığı atatürk satan muhalefet yapar üstüne oy veren de çoban olursa olacağı bu.aynı şekilde sanayideki usta oktan sayısını "yanam gücü" , lpgyi "kuru yakıt" olarak haddine düşmediği şekilde açıklamaya kalkarsa gene olacağı işte bu.kimse burda ben oktandan bile bahsetmedim demesin yalnızca örnek vermek amaçlı yazdım bunları.

    konuya dönersek her yakıt-hava karışımını bujiyle ateşlemek mümkündür.en kolaydan en zora sıralamaya sokarsak dizel-benzin-lpg ve son olarak doğalgaz.çünkü yukarda da açıkladığım gibi dizel yakıt bu yakıtlar içinde aktivasyon enerji eşiği en düşük olan yakıttır.aksine doğal gaz da ateşlenmek için en yüksek enerjiye ihtiyaç duyandır.bu nedenledir ki lpgli araçlarda buji tırnak aralıkları düzeltilir.bilip bilmeden burda benim dizel arabam var bujiyle dizel ateşlenmez gibi asılsız bilgileri sallamayın.hayır benim merak ettiğim bunu labaratuarda denemiş kadar emin olarak yazabiliyorsun.bu ne özgüven?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Patlamanın mazotla hiç alakası yok.
    Tüplü arabaya da binilmez.
    Canımızı sokakta bulmadık.

    +1
    pikniğe giderken bile bagaja tüp koysam, tedirgin oluyorum,bırakın 40-50ltlik tankla dolaşmayı alınabilitesi yüksek(mesela 1.2tsi) benzinli motorlar çok,imkan da var ama sırf şu parlama-yanma mevzuu gözümü korkutuyor


    alınability = türkçesini aradım bulamadım.herlde bu sözcük geçen hafta girdi türkçeye.




    iyi öyleyse daha inandırıcı olması açısından bi kaç video örneği vereyim.

    kaza yapan dizel araçların nasıl tutuştuğuna örnekler.

    http://www.youtube.com/watch?v=T2pgiw1aTlQ

    http://www.youtube.com/watch?v=1RyDoPro1XE

    http://www.youtube.com/watch?v=Dp1mSoiZ-BM

    bu araçların hepsinin ortak özelliği dizel olmaları.kaza anında da alev alıyorlar.lpg güneşe bıraksan patlar,dizel çakmak tutsan tutuşmaz diyenler dizel arabaya binerken iki kere düşünsün.



    bunlar da benzinli araçlara örnekler

    http://www.metacafe.com/watch/653441/toll_booth_crash/

    http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw

    araçların depoları doldurulurken depodan çıkan benzin buharının insan bedeni üzerinde oluşan statik yükle bile nasıl tutuşacağının bir örneği.



    şimdi iddia edenlerden istediğim kaza anında patlayan lpgli araç örneği vermeleri.bulabilirlerse öyle bir örnek versinler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Patlamanın mazotla hiç alakası yok.
    Tüplü arabaya da binilmez.
    Canımızı sokakta bulmadık.

    +1
    pikniğe giderken bile bagaja tüp koysam, tedirgin oluyorum,bırakın 40-50ltlik tankla dolaşmayı alınabilitesi yüksek(mesela 1.2tsi) benzinli motorlar çok,imkan da var ama sırf şu parlama-yanma mevzuu gözümü korkutuyor


    alınability = türkçesini aradım bulamadım.herlde bu sözcük geçen hafta girdi türkçeye.




    iyi öyleyse daha inandırıcı olması açısından bi kaç video örneği vereyim.

    kaza yapan dizel araçların nasıl tutuştuğuna örnekler.

    http://www.youtube.com/watch?v=T2pgiw1aTlQ

    http://www.youtube.com/watch?v=1RyDoPro1XE

    http://www.youtube.com/watch?v=Dp1mSoiZ-BM

    bu araçların hepsinin ortak özelliği dizel olmaları.kaza anında da alev alıyorlar.lpg güneşe bıraksan patlar,dizel çakmak tutsan tutuşmaz diyenler dizel arabaya binerken iki kere düşünsün.



    bunlar da benzinli araçlara örnekler

    http://www.metacafe.com/watch/653441/toll_booth_crash/

    http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw

    araçların depoları doldurulurken depodan çıkan benzin buharının insan bedeni üzerinde oluşan statik yükle bile nasıl tutuşacağının bir örneği.



    şimdi iddia edenlerden istediğim kaza anında patlayan lpgli araç örneği vermeleri.bulabilirlerse öyle bir örnek versinler.

    Alıntıları Göster
    Araçların hangi yakıtı kullandığı dışarıdan bakınca belli oluyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    demem şu:araçlarda yanma olayı ısınmayla deyil açık alevle olur.bujinin ateşlemesi(şeraresi)benzini tutuşturmaya yetiyor amma o şerrare dieseli asla tutuşturmaz.bunca yıl gördüğüm alev alma yangın gibi olaylar çoğunlukla hemde büyük çoğunlukla benzinle ilgilidir.lpg li araç kullanmadım.onlar hakkında hiçbir şey diyemem.
    birde araçların tehlikesi yakıta göre deyil sürücüye göre tasnif edilmeli bence...



    lpgli arabam olmadı onun hakkında bilgim yok demişsin.her dizel arabanın her benzinli arbanın dreksyonuna geçen combustion engineer oluyorsa yandık!

    işte bizim milletin en büyük zaafı işi ehlinden öğrenmemek.e bu ülkeyi 20 yıl önce amatör kümede top koşturan yönetir , yıllarca oy karşılığı atatürk satan muhalefet yapar üstüne oy veren de çoban olursa olacağı bu.aynı şekilde sanayideki usta oktan sayısını "yanam gücü" , lpgyi "kuru yakıt" olarak haddine düşmediği şekilde açıklamaya kalkarsa gene olacağı işte bu.kimse burda ben oktandan bile bahsetmedim demesin yalnızca örnek vermek amaçlı yazdım bunları.

    konuya dönersek her yakıt-hava karışımını bujiyle ateşlemek mümkündür.en kolaydan en zora sıralamaya sokarsak dizel-benzin-lpg ve son olarak doğalgaz.çünkü yukarda da açıkladığım gibi dizel yakıt bu yakıtlar içinde aktivasyon enerji eşiği en düşük olan yakıttır.aksine doğal gaz da ateşlenmek için en yüksek enerjiye ihtiyaç duyandır.bu nedenledir ki lpgli araçlarda buji tırnak aralıkları düzeltilir.bilip bilmeden burda benim dizel arabam var bujiyle dizel ateşlenmez gibi asılsız bilgileri sallamayın.hayır benim merak ettiğim bunu labaratuarda denemiş kadar emin olarak yazabiliyorsun.bu ne özgüven?

    salladın bir konu toparlayamayıp her açıklamanda dahada batıyorsun.sallama ustası kendini filozof veya bütün teknikleri üreten sanıyorsun.konun başlığına bakıp bilgi seviyen rahatlıkla ölçülebilir.diesel araç bomba gibi patlamış .abartılı bir başlık ve kendi bilgilerince konuna cevap yazanlara tevazu yerine yine bilinçsizce saldırı.bende biriki şey söyleyim.ben senin gibi netekim devri eğitimi almadım.felsefeyi mantığı ve diğer dersleri günlük hayatta kullanabilecek kadar okudum.
    diesel araç hiçbir zaman bomba gibi patlamamıştır,patlamaz.patladığını iddia edenler senin gibi hezeyan içinde olanlardır.önce bilgilen sonra hüküm ver.cımbızla işine gelen kelimeleri işleme.konun dieselin ptlamasıdırcevap el-cahil diesel bomba gibi patlamaz.
    vede sen daha doğmadan çooook önceden bu işlerle uğraşıyordum.senin gibi leyleği gölde görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Araçların hangi yakıtı kullandığı dışarıdan bakınca belli oluyor mu?


    evet videoda kaza yapınca alev alan özellikle kamyon ,tır ve otobüsün dizel yakıt kullandığını düşünüyorum.içime doğdu.

    gişelere hız kesmeden giren araç ise benzinli.neden dersen olay new jerseyde gerçekleşiyor.amerikada lpg ve dizel ne diye sorsan birine mutfak gazı diğerine tren yakıtı derler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Araçların hangi yakıtı kullandığı dışarıdan bakınca belli oluyor mu?


    evet videoda kaza yapınca alev alan özellikle kamyon ,tır ve otobüsün dizel yakıt kullandığını düşünüyorum.içime doğdu.

    gişelere hız kesmeden giren araç ise benzinli.neden dersen olay new jerseyde gerçekleşiyor.amerikada lpg ve dizel ne diye sorsan birine mutfak gazı diğerine tren yakıtı derler.



    Enerji ile yakından ilgilisin.
    Sen de çok iyi bilirsin ki yakıtın içine karıştıracağın bir damla katkı maddesi bile maddenin tepkimesini değiştirebiliyor.
    Elma suyuna karıştırılıp yanıcı hale gelmesini sağlayan sıvılar bile var.
    Kısacası bu videolar kesinlikle bir kıstas değil.
    Çünkü insanlar yüksek performans ve tüketim düşürme adına abuk subuk sıvıları kolaylıkla kullanabiliyorlar.

    Polemik isimli üyeye PM at da sana anlatsın, kendileri çıkan yangının üzerine mazot dökerek söndürdüler. Bu konuda ısrarcıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    salladın bir konu toparlayamayıp her açıklamanda dahada batıyorsun.sallama ustası kendini filozof veya bütün teknikleri üreten sanıyorsun.konun başlığına bakıp bilgi seviyen rahatlıkla ölçülebilir.diesel araç bomba gibi patlamış .abartılı bir başlık ve kendi bilgilerince konuna cevap yazanlara tevazu yerine yine bilinçsizce saldırı.bende biriki şey söyleyim.ben senin gibi netekim devri eğitimi almadım.felsefeyi mantığı ve diğer dersleri günlük hayatta kullanabilecek kadar okudum.
    diesel araç hiçbir zaman bomba gibi patlamamıştır,patlamaz.patladığını iddia edenler senin gibi hezeyan içinde olanlardır.önce bilgilen sonra hüküm ver.cımbızla işine gelen kelimeleri işleme.konun dieselin ptlamasıdırcevap el-cahil diesel bomba gibi patlamaz.
    vede sen daha doğmadan çooook önceden bu işlerle uğraşıyordum.senin gibi leyleği gölde görmedim.




    battığım yeri söyle açıklayayım.yanlış olduğunu düşündüğün yeri belirt bilimsel olarak tüm kaynakları önüne dizeyim.kendimi filozof sanmıyorum bu işin kitabını okumuş iki fakülteden geçmiş bir mühendis olarak teknik olarak açıklıyorum.konu başlığını "lpgli araç patlar" başlıklarını açanlara istinaden öyle seçtim.konu başlığı dışında patlama kelimesini kullanmadım bile.haberde de patlamayla ilgili bir bilgi yok.

    ama şunu gördüm teknik olarak açıklansa, onu anlamayanlara şekille görsel olarak açıklansa bile daha hala ben okumadığım halde daha iyi biliyorum demek bu olsa gerek.benden yaşın büyükmüş ama hurafelere körü körüne inanma huyun varsa istersen 80ine gel gene kulaktan dolma bilgilerle ilkokul seviyesindeki gençlerle tartışabilirsin ancak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Enerji ile yakından ilgilisin.
    Sen de çok iyi bilirsin ki yakıtın içine karıştıracağın bir damla katkı maddesi bile maddenin tepkimesini değiştirebiliyor.
    Elma suyuna karıştırılıp yanıcı hale gelmesini sağlayan sıvılar bile var.
    Kısacası bu videolar kesinlikle bir kıstas değil.
    Çünkü insanlar yüksek performans ve tüketim düşürme adına abuk subuk sıvıları kolaylıkla kullanabiliyorlar.

    Polemik isimli üyeye PM at da sana anlatsın, kendileri çıkan yangının üzerine mazot dökerek söndürdüler. Bu konuda ısrarcıyım.


    kimya ya da yanma mühendisi değilim.akaryakıt olarak kullanılan hclerin özelliklerinden başka organik kimyada bize öğretilenin ötesinde kendi araştırmalarım dışına çıkamam.çıkarsam da bilmeden konuşmuş olurum.

    sanayide kullanılan kesme ve hidrolik yağı gibi sentetik ve mineral yağların gene yanıcı maddelerle karıştırılarak söndürüldüğüne ben de şahid oldum.

    ama videolara dönecek olursak yapılan testler kazaya yönelik bariyer testi yani orda amaç yakıt tutuşturmak değil.burda yakıtın özellikle tutuşsun diye seçilen bir madde olacağını düşünmüyorum.diğer videolar ise doğrudan güvenlik kameralarına yansıyan görüntüler.sıradan bir tırın ya da gişeye gaz kesmeden giren arabanın dizel,benzin dışında yakıt kullanmasının ihtimali nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Patlamanın mazotla hiç alakası yok.
    Tüplü arabaya da binilmez.
    Canımızı sokakta bulmadık.

    +1
    pikniğe giderken bile bagaja tüp koysam, tedirgin oluyorum,bırakın 40-50ltlik tankla dolaşmayı alınabilitesi yüksek(mesela 1.2tsi) benzinli motorlar çok,imkan da var ama sırf şu parlama-yanma mevzuu gözümü korkutuyor


    alınability = türkçesini aradım bulamadım.herlde bu sözcük geçen hafta girdi türkçeye.




    iyi öyleyse daha inandırıcı olması açısından bi kaç video örneği vereyim.

    kaza yapan dizel araçların nasıl tutuştuğuna örnekler.

    http://www.youtube.com/watch?v=T2pgiw1aTlQ

    http://www.youtube.com/watch?v=1RyDoPro1XE

    http://www.youtube.com/watch?v=Dp1mSoiZ-BM

    bu araçların hepsinin ortak özelliği dizel olmaları.kaza anında da alev alıyorlar.lpg güneşe bıraksan patlar,dizel çakmak tutsan tutuşmaz diyenler dizel arabaya binerken iki kere düşünsün.



    bunlar da benzinli araçlara örnekler

    http://www.metacafe.com/watch/653441/toll_booth_crash/

    http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw

    araçların depoları doldurulurken depodan çıkan benzin buharının insan bedeni üzerinde oluşan statik yükle bile nasıl tutuşacağının bir örneği.



    şimdi iddia edenlerden istediğim kaza anında patlayan lpgli araç örneği vermeleri.bulabilirlerse öyle bir örnek versinler.

    Alıntıları Göster
    "lpgli arabam olmadı onun hakkında bilgim yok demişsin.her dizel arabanın her benzinli arbanın dreksyonuna geçen combustion engineer oluyorsa yandık!

    işte bizim milletin en büyük zaafı işi ehlinden öğrenmemek.e bu ülkeyi 20 yıl önce amatör kümede top koşturan yönetir , yıllarca oy karşılığı atatürk satan muhalefet yapar üstüne oy veren de çoban olursa olacağı bu.aynı şekilde sanayideki usta oktan sayısını "yanam gücü" , lpgyi "kuru yakıt" olarak haddine düşmediği şekilde açıklamaya kalkarsa gene olacağı işte bu.kimse burda ben oktandan bile bahsetmedim demesin yalnızca örnek vermek amaçlı yazdım bunları".
    **************
    iki deyil oniki fakülte bitirmen hiç bir şeyi değiştireceğini sanmıyorum.
    birde insanlara nasıl hitabedilir fakültesini bitirsen.ben bitiremeden bıraktım.sırf araba sevdası yüzünden tarih 60 lı yılların sonları.
    ben yazışmanın böyle laubali senli benli hale gelmesini hiç arzu etmezdim amma iki fakülte bitirmiş birinin hitap şekli benide bozdu.
    konuna misafir olanlara daha kibar ve aldığın eğitim seviyesinde davranabilirdin.yukarıda alıntı yaptığım bölüm ancak çok kötü politik dergilerin konusu olabilir.bir teknik foruma yakışmaz bence.....




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.