Şimdi Ara

Dizel Araç Nasıl Kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
4.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.Marka ne olursa olsun bu konuda bilgili arkadaşlardan yardım istiyorum.Dizel aracı olan forum kullanıcıları için yararlı olan bilgiler verirsenin çok sevinirim
    Şimdi sorum şu olucak:
    Bazı dizel sahipleri dizelleri düşük devirde asla kullanılmaması gerewktiğini motorun düşük devirde biteceğini yüksek devirlerde kullanılması gerektiğini söylüyor.Buna karşılık bugün epey bi forum sitelerini araştırdım ve genel sonuç olarak şu çıktı:dizeller zaten düşük devirde yüksek tork sağlar bu yüzden yüksek devirde kullanmayın ayrıca dizeller yüksek sıkıştırma oranına sahip olduğu için yüksek devirlerde motor zarar görür diyorlar.Kafam karıştı doğrusu nedir arkadaşlar cevap bekliyorum..

    Yazan herkese teşekkür ederim



  • Düşük devirden kasıt 1000 ile 1500 devir arasıdır.. Zaten bu devirler arasında ölü gibi gider.. Benim imzamdaki araç max. torku 1750 devirde vermeye başlıyor..Uzun yolda 1750 d/d seviyesinde tutarak hem min yakıt hemde istediğim an rahat bir hızlanma sağlamış oluyorum..
  • bende 1,9 trafic var aracımda zaten kesici var 3800 dd geçmiyo buda bana şunu gösterdi aşırı sıkıştırma iyi olsaydı fabrika motora kesici koymazdı. Ayrıca yüksek devir her zaman araca zarar verir yağlama soğutma yetersiz gelir kolay gelsin
  • Bu konu ile ilgili aslında forumda arattırsaydın birçok konu bulabilirdin.

    Kısaca özetlemek gerekirse düşük devirlerde dizel motorlar kurum yaparlar. Tabi bu zararlı olan kurumlardır. Zamanla bu kurumlanma yüksek yakıt tüketimine, ilk çalıştırmada zorluğa, dolaylı olarak turbonun veriminin düşmesine neden olur. Tabi bu sürekli alışkanlık haline getirilirse subapların eğilmesine dahi yol açabilir. Uzun yolculuklarda yakıt tüketimi sağlayacağım diye motorun zorlanacağı düşük devirlerde kullanmamak gerekir. En güzeli aracın rahatça hızlanabileceği, yorulmayacağı, yağlama ve soğutmanın en verimli olduğu, birim yakıt başına en çok mesafenin gidilebileceği maksimum tork devrini ya da biraz daha üstünü tercih etmektir. Bu da genel olarak 2000 devir civarıdır ve yine genel olarak 85 - 95 km hızlara denk gelir.

    İlk çalıştırmada oturup 1 dk kadar fazla beklemek gerekmez ancak 15 sn. kadar otomobilin sesini dinlemek için beklemek varsa bir anormalliği tespit için yeterlidir. Araç çalıştırılırken gaz vermek gereksizdir. Motor ideal ısısına gelmeden çok düşük devirlere düşmeden ancak 3000 gibi (dizel için bahsediyorum) yüksek devirlerede çıkmadan ilerlemelidir. Stop ederken kullanım tarzınıza göre 15sn ile 45sn arasında beklemek turbonun ideal ısısına gelmesi için yeterlidir. Kesinlikle durur durmaz stop etmemek gerekir. En sık yapılan hata ve belkide en yapılmaması gereken davranış stop ederken gaz vermektir.

    Eskiden zorunluluktan ya da artislikten dolayı yapılan vites değiştirirken ara gazı vermek ya da çift debriyaj yapmak gibi hareketler yeni nesil dizeller için çok saçma davranışlardır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.