Şimdi Ara

Lastik'in tel kırmasının Zararı nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
46.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yollarda suratlı iken derin bir çukura düştüğünde lastik tel kırıyor.
    1- Bunun arabaya zararı nedir ?
    2- Araçlarda bir çok aksam zincirlemedir. Lastik değiştirilmezse diğer parçalarda zarara görürmü? bu zararlar nelerdir ?
    3- En kötü zararı nedir ??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Tel Kırılmasının Zararları

    Lastik teli kırılması, aracınızın güvenliği ve performansı için ciddi sonuçlar doğurabilen ciddi bir sorundur.

    Lastik Tel Kırılmasının Nedenleri

    Lastik tel kırılmasının en yaygın nedenleri şunlardır:

    • Yetersiz lastik basıncı
    • Çukurlara veya kaldırımlara çarparak alınan darbeler
    • Aşınmış veya hasarlı lastikler
    • Aşırı yüklenme

    Zararları

    Lastik teli kırıldığında, lastiğin yapısı zayıflar ve şu sonuçlara yol açabilir:

    • Patlama: Kırık tel, lastiğin iç astarına zarar vererek patlamaya neden olabilir.
    • Yan Duvar Hasarı: Kırık tel, lastiğin yan duvarına baskı yaparak hasara yol açabilir.
    • Dengesizlik: Kırık tel, lastiğin dengesini etkileyerek sürüş sırasında titreşime neden olabilir.
    • Azalan Performans: Kırık tel, lastiğin yol tutuşunu ve frenleme yeteneğini azaltabilir.
    • Artırılmış Yakıt Tüketimi: Kırık tel, lastiğin aşırı ısınmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir.

    Tamiri

    Lastik teli kırılırsa, lastiğin derhal onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Kırık telli bir lastik sürmek tehlikelidir ve ciddi kazalara yol açabilir. Onarım maliyetleri kırığın şiddetine bağlı olarak değişir.

    Önleme

    Lastik tel kırılmalarını önlemek için şu önlemleri alabilirsiniz:

    • Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin ve uygun şekilde şişirin.
    • Çukurlara ve kaldırımlara dikkat edin.
    • Aşınmış veya hasarlı lastikleri derhal değiştirin.
    • Aracınızı aşırı yüklemeyin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sol_ak

    Yollarda suratlı iken derin bir çukura düştüğünde lastik tel kırıyor.
    1- Bunun arabaya zararı nedir ?
    2- Araçlarda bir çok aksam zincirlemedir. Lastik değiştirilmezse diğer parçalarda zarara görürmü? bu zararlar nelerdir ?
    3- En kötü zararı nedir ??


    1- Araca direk olmasa da dolaylı zararı olur, Lastiğin tabanın dan geçen teller kırıldığında, lastiğin BALANS ı bozulur ve balans ayarı ne derece yapılırsa yapılsın yapısal bozukluk giderilemez.

    2- Zincirleme etki ancak çok uzun vadede lastiğin bu şekilde kullanılması ile meydana gelebilir.

    3- En kötü zararı Balans ayarlamasının sık aralıklarla yapılması nedeni ile maddi zararı ve sürüşdeki direksiyonda titreme etkisidir. Uzun vade de bu balanssızlık sonucu meydana gelen vibrasyonun ön takıma etkileri olabileceği bir doğrudur.

    Uzun vadeden kasıt, 1 yıl ve üzeri diyebiliriz.




  • Yüksek hızda büyük çukura girince kırılan lastik teli olsun, dingile bişey olmasın Çukurların tümseklerin en büyük zararı rotlar üzerinde olur benim bildiğim. Rotlarda boşluk oluşu,r arabanın yürüyen takımlarından langır lungur sesler gelir. Bunların yanında lastik içindeki telin kırılması çok daha önemsiz geliyor.
  • aslında lastiğin tel kırması degil,, tel atması diye bi mevzu vardır, oda kabaklaşan lastikten çıkar
  • Balon yapar. Her an patlayacakmıs hissi verir. Araba muayeneden gecmez.
  • balon yapabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur-ay -- 21 Şubat 2009; 18:28:47 >
  • lastiğin balon yapma ihitimali olur balans ayarı bozulur direksiyon titrer ama şanslı isen hiç bir şey olmayabilirde ama performans lasitk kullanmıyorsan yaklaşık 250 ytl (aynı aksa aynı model 2 lastik olması gerektiğini varsayarak) için risk almaya değmez
  • il k aldıgımda ön sol lastiğin teli kırıkmış direksiyonu bıraktıgınızda direk sola gidiyordu araba ( yani düşünün karşı şeride) sıkı sıkı tutuyordum . daha sonra 0 lastik aldım öne 2 tane ve rahatladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar davids

    il k aldıgımda ön sol lastiğin teli kırıkmış direksiyonu bıraktıgınızda direk sola gidiyordu araba ( yani düşünün karşı şeride) sıkı sıkı tutuyordum . daha sonra 0 lastik aldım öne 2 tane ve rahatladım.

    arkadaşa aynen katılıyorum teli kırık lastiği kullanırken 120 km hızı geçemiyodum direksiyon titremesi ve bunun yanında araba sola çekiyodu ve 2-3 kat daha sizi yoruyor şimdi 2 lastik aldım 140 150 tık demiyo hemde fazla yormuyo patlama ve yarılma riskide çok siz 200 300 den kaçarken size 5-6 bine patlayabilir..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.