Şimdi Ara

devirsiz araç kullanma hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
69
Cevap
0
Favori
36.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ben birşeyi merak ediyorum.daha doğrusu kafam karıştı.şöförlüğü öğrenmek için çabaladığım zamanlarda bir tanıdığım vitesi biraz düşük devirlerde atmamı tavsiye etmişti.araca zararı yok yakıttna tasarruf edersin demişti.bende öle alıştım.geçenlerde arkadaşım beni uyardı çok düşük devirli kullanıyorsun arabayı diye.oda araca zarar verdiğini söyledi.burada bu konulardan iyi anlayan kişiler var.bu konuda bilgilerinizi paylaşırmısınız.doğrumu yapıyorum yanlışmı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Devirsiz Araç Kullanmak: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Devirsiz Araç Kullanmak Ne Demektir?

    Bir aracı devirsiz kullanmak, aracın motor devrini olabildiğince düşük tutarak sürmek anlamına gelir. Bu, yakıt tasarrufu sağlamak ve aracın ömrünü uzatmak için etkili bir yöntemdir.

    Neden Devirsiz Araç Kullanmalısın?

    • Yakıt Tasarrufu: Devirsiz araç kullanmak, motorun daha az yakıt tüketmesine yardımcı olur.
    • Aracın Ömrünün Uzaması: Motor düşük devirde çalıştığında daha az yıpranır, bu da aracının ömrünü uzatır.
    • Emisyonların Azaltılması: Devirsiz araç kullanmak, araçtan salınan emisyonların azaltılmasına katkıda bulunur.

    Arabayı Devirsiz Nasıl Kullanırsın?

    Ar abanızı devirsiz kullanmak için şu ipuçlarını takip et:

    • Yavaş Hızlanın: Hızlanırken ani gaz vermeyin. Bunun yerine, yumuşak ve kademeli olarak hızlanın.
    • Erken Vites Değiştirin: Mümkün olan en erken zamanda vites değiştirin. Genellikle, 2000-2500 devir/dakika aralığında vites değiştirmek etkilidir.
    • Yokuşlarda Vites Değiştirmeyin: Yokuş çıkarken hızınızı korumak için vites değiştirmeyin. Bunun yerine, debriyajı kullanarak aracı alçak devirde tutun.
    • Yavaşlayın ve Serbest Bırakın: Aracınızı yavaşlatmak için frene basmadan önce gazı bırakın. Bu, motoru boşta çalışmaya zorlayarak yakıt tasarrufu sağlar.

    Devirsiz Araç Kullanmanın Dezavantajları

    Devirsiz araç kullanmanın bazı potansiyel dezavantajları vardır:

    • Daha Yavaş Hızlanma: Düşük devirler, daha yavaş hızlanmaya neden olabilir.
    • Sollama Zorluğu: Devirsiz araç kullanmak, diğer araçları sollamayı zorlaştırabilir.
    • Ani Durumlarda Güç Eksikliği: Ani hızlanma gerektiğinde, devirsiz araç kullanmak güç eksikliğine neden olabilir.

    Genel olarak, devirsiz araç kullanmak yakıt tasarrufu sağlamak ve aracın ömrünü uzatmak için etkili bir yöntemdir. Ancak, yukarıda belirtilen dezavantajların farkında olmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • mesela vites değişimini kaç devirde yapıyorsun.bu çok önemli.birde tabiki aracın maksimum torkunun olduğu devir aralığıda önemli araçtan araca değişmekle beraber benzinli coupemde 3000 3500 devirde değiştiriyorum ben.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gekren

    mesela vites değişimini kaç devirde yapıyorsun.bu çok önemli.birde tabiki aracın maksimum torkunun olduğu devir aralığıda önemli araçtan araca değişmekle beraber benzinli coupemde 3000 3500 devirde değiştiriyorum ben.

    3000 görmeden değiştiriyorum.2700-2800 civarı devirlerde değiştiriyorum.
  • 3000 ni gör benzinli ise, kilit nokta şu eğer vitesi değiştirdiğin zaman araç yığılıyorsa (gitmekte isteksizlik yapıyor,aşırı yavaş hızlanıyor,sanki ilk başta arkadan birisi aracı tutuyor gibi vs ) erken vites değiştiriyorsun demektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    3000 ni gör benzinli ise, kilit nokta şu eğer vitesi değiştirdiğin zaman araç yığılıyorsa (gitmekte isteksizlik yapıyor,aşırı yavaş hızlanıyor,sanki ilk başta arkadan birisi aracı tutuyor gibi vs ) erken vites değiştiriyorsun demektir.

    alışmışım dediğiniz gibi yapmak zor.alışkanlıkalrdan vazgeçemiyor insan.araca zararı var dimi yani böyle kullanmanın?
  • Aklıma takıldı. Otomatik aracım 2000 devirde vites değiştiriyor. Eğer zararlı birşey olsaydı adamlar niye böyle yapsınlar ki?
  • naptın hocam 2800 devirde vites mi değişir.(benzinlide).ayrıca bu yaptığında hiç ekonomik değil.araç max torkuna ulaşamadığı için çok yakar benden söylemesi.3500-4000 devirleri görsen iyi olacak.zaten benzinli araçlar 4000 devir civarı max tork 6000d civarı max hp üretir.

    alçak devir sadece sabit hızla giderken iyidir.mesela 80-90 la giderken 2000 devirde sürersen araba fabrika verisinin altında yakar .ama ş içi hızlanmalarda hiç iyi bir devir değil.


    dizel araçlarda 2000-2500 arası vites değişilir.eğer alışkanlığınız geçmeyecekse dizel alın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Aklıma takıldı. Otomatik aracım 2000 devirde vites değiştiriyor. Eğer zararlı birşey olsaydı adamlar niye böyle yapsınlar ki?


    Vites değişimi için gereken sabit bir devir yoktur.

    Otomatik şanzımanlı araçlar da yol, yük ve gaz pedalının konumuna göre vites seçimi yapar. Yani sizin aracınız da yüklü ve gaza yüklendiğiniz durumlarda çok daha yüksek devirlerde vites yükseltir.

    Vites değişimi için genel geçer bir devir yoktur. Öyle olsaydı üretici tarafından devir saatine bir işaret konurdu bu devirde vites yükselt diye.

    Hızlanma ihtiyacına, yük ve yol durumuna göre vites seçilir. Aracın gaz pedalına tepkisiz kaldığı devirlerde aracı kullanmak devirsiz kullanmak tabir edilen şeydir.

    Sonuç olarak tıpkı otomatik şanzımanlı araçlar gibi, yol, yük durumunu ve hızlanma ihtiyacınızı iyi belirleyip ona göre vites seçiminizi yapmak en idealidir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: justiceman

    naptın hocam 2800 devirde vites mi değişir.(benzinlide).ayrıca bu yaptığında hiç ekonomik değil.araç max torkuna ulaşamadığı için çok yakar benden söylemesi.3500-4000 devirleri görsen iyi olacak.zaten benzinli araçlar 4000 devir civarı max tork 6000d civarı max hp üretir.

    alçak devir sadece sabit hızla giderken iyidir.mesela 80-90 la giderken 2000 devirde sürersen araba fabrika verisinin altında yakar .ama ş içi hızlanmalarda hiç iyi bir devir değil.


    dizel araçlarda 2000-2500 arası vites değişilir.eğer alışkanlığınız geçmeyecekse dizel alın

    vayy be doğru yaptığımı zannettiğim şey demek çok yanlışmış.teşekkürler arkadaşlar.bakalım bu alışkanlığımı değiştirebilecekmiyim.




  • Bu değerler, otomobil-motor ve vites oranları ile değişiklik gösterir..

    Ayrıca yolda hafif aşağı doğru bir meyil varsa 2000 devirde de vites değiştirirsin..

    Rakamlar ve devir saatine kafa yorarak, yoldan dikkatini ayırma derim..Biraz motorun sesini dinlemen yeterli..Hele ki sakin kullanımla benzin tasarrufu yapmak istiyorsan

    Uzun yolda da; devamlı ileriye bakma alışkanlığı kazanarak uzun yokuşlara gelmeden, hafif hız ve devir arttırma yoluna gitmek-yokuşun durumuna göre doğru vitesi seçmek benzin tasarruf etmenin diğer dikkat edilmesi gereken unsurları
  • Yani, atiyorum rampa asagi 1500 devirde de gidilebilir yerine gore ve arac dusuk devrine ragmen gaza tepki verir.

    Arkadaslarinda dedigi gibi kural gaz tepkisinin oldugu devirde surmek. Surmezseniz ne olur, ekonomi yapilamayacagi gibi yanma duzgun olmayacagi icin motorda silindirler kurumlanir.
  • Eger araba cekiyosa sorun yok. Arabanın kitapcıgında bile yazar sürebildiginiz kadar alt devilerde sürün yakıt tasarrufu için diye
    Bazı arkadaslar 3500 4000devirlerden bahsetmiş, bence bu zevkli kullanım için gerekli olan bir şarttır, ekonomik kullanım için degil. Hiç bira zararı yoktur, eger gaza bastıgınızda titreme yıgılma olmuyosa. Ben 50-55 ile giderken 5e alırdırm 1.6 astramla. Şimdi 1.2 yeni ibiza var bunda da 60 65te filan 5e attırıyorum vitesi anca



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 6 Kasım 2008; 17:11:23 >
  • yol düz yada aşağı eğimli ise 2000-2200 de vites yükseltiyorum.araba 200 küsür bin kmde.
  • Aracın şanzımanına, motor gücüne göre değişir bunlar. Devir saatine dayalı hareket etmeyin derim. Benim aracım palio 1.6, ş.içinde 2000-2300 d/d yetiyor artıyor bile. Ama motoru daha zayıf bir araç olsaydı, daha yüksek devirde değiştirmek zorunda kalırdım.

    Yani işin özü, Araba ben çekmiyorum deyince vites düşürün, motor sesini hafif duymaya başladığınızda vites yükseltin. (ben öyle yapıyorum)

    Çekmemeyi nasıl anlarız?
    Araç titrer, yığılır. Ne kadar kaza bassanız da bastığınız oranda tepki vermez.


    Ek olarak (yanlışsam düzeltin ustalarım) Dizelleri düşük devirde kullanmak benzinliyi düşük devirde kullanmaktan daha zararlı diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Energetic -- 6 Kasım 2008; 21:20:13 >
  • 4000 devir faaln diyenler olmuş. Bence 4000 çok fazla. 3000 iyidir. Tabi motor hacmine falan göre de değişir.

    Bir de dizelleri daha devirli kullanmak gerek diye biliyorum ben benzine göre.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    4000 devir faaln diyenler olmuş. Bence 4000 çok fazla. 3000 iyidir. Tabi motor hacmine falan göre de değişir.

    Bir de dizelleri daha devirli kullanmak gerek diye biliyorum ben benzine göre.

    4000 de vites değiştirenlerin anlaşılan benzine verecek paraları çok
  • dizelde 2200 benzinlide 2700 vites değişiminde sorun yapmaz,
    tabi bu yokuş olmayan yerlerde,
    eğer yokuş çıkıyorsanız, bu 1000 devir daha artabilir.

    fazla devir fazla para demektir.

    Genelde gözlemlediğim,
    millet vites değiştirirken köklüyor sona kadar arabayı 4000-5000 devire getiriyor,
    sonra vites atıyor.
    NE KADAR YANLIŞ VE SAÇMA.
    verecek parası olanlar,
    motor soğukken motoru yıpratmak isteyenler böyle yapabilir, kendi bilir.
  • hep 3000 de(düz yolda) değişirim benzinli 1.4 aracımda. tabi 1,6 olsa araç 3000 i geçer galiba degişim devri.Zaten motordan gelen ses herşeyi anlatıyor araçta..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldumlord -- 7 Kasım 2008; 16:08:35 >
  • valla kurum olayını bilmem ama bir motor ne kadar devirli çalışırsa yıpranması da o kadar artar.ömrüde o kadar kısalır. ben şahsen aracımı çekişten düşmediği sürece en alt devirlerde kullanırım.yani yüksek vites ve düşük devir.boğulmadığı sürece hem ekonomi hem de motor sağlığı açısından en ideali budur diye düşünüyorum.
  • valla ben yıllardır su tarzda kullanıyorum...

    şehir içi hızlanmanın az oldugu yerlerde 2200-2500 devirde atarım ve sabit hızla gidiceksemde aracı 1500 devirin üzerine cıkarmam ancak hızlanmam gerekicekse vitesi düşerim deviri veririm...örnegin durmus haldeuken anayola ckıcam ve 100 km ye kadar hızlanıcaksam her viteste 3000-3100 devirde atarım en gec ne zaman ki performans a ihtiyacım olur o zaman limitöre kadarda dayanırım...bence 4000 devir civarı kullanmak cok lüks...
    örnegin dümdüz sehir içi yolunda 60 km ile giderken 5. viteste hız sabitleyiciyi acarım ve yolun ve ekonominin tadını cıkarırım
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.