Şimdi Ara

Kavrama ile araç kullanma zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1. vitesteyken depriyajın kavrama noktasıyla düz yolda ilerlemenin veya hafif rampalarda arkaya kaydırmadan kavrama ile kalkmanın yakıta veya depriyaja ne gibi zararı olur? Veya zararı olur mu?
    (yani hafif rampalarda frene dokunmadan sadece depriyajla kavrama noktasında aracı hareket ettirmenin zararı olur mu?)



  • devamlı o şekilde kalırsan debriyajı erken bitirirsin...
  • hem tüketim artar hemde balataları bitirirsin.
  • en iisi elfreni ile kalkmak
    balataya zarar verebilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    en iisi elfreni ile kalkmak
    balataya zarar verebilirsin

    yerine göre el freni yerine göre kavrama kullanmak daha iyidir... ama sürekli olursa ve bilhassa bazılarında görüyorum ayağı dbriyaj pedalının üstünde oluyor bu zararlı tabikii
  • debriyaj balatası arabanın nerdeyse epahalı aksaamı
    kavrama ile kalkarsan balata çabuk biter

    ışıkta bekliyorsan el freniyle durmanı tavsiye ederim
    ama kısa süreli (tafik sıkışıklığından dolayı) ise kavrama daha mantıklı
    çünki hızlı bir şekilde kalkmak önemli o gibi yerlerde
  • Ya el freniyle kalkmak biraz acemilik göstergesi gibi geliyor bana karizma çizdirme gibi, yokuşlarda kavramayla kalkılır çok dik değilse ve çok ani manevra yapmayacaksan ,yani zaten 1sn. bile sürmüor arabanın askıda kalması hemen gaza yükleniosun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TURBOSU BOZUK ARAÇ KULLANILIR MI?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • evet acemilik gibi gelebilir ama dik yokuşta bide en az 90sn kavramada kalmak insanı bayaaa
    bi yoruyor frene basarakta kasmiican uzun duruşlarda en iisi el freni sıkışık trafikte en iisi kavrama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volt

    evet acemilik gibi gelebilir ama dik yokuşta bide en az 90sn kavramada kalmak insanı bayaaa
    bi yoruyor frene basarakta kasmiican uzun duruşlarda en iisi el freni sıkışık trafikte en iisi kavrama

    90 sn mi? Baskı balatayı varya yersin hocam yersin...
    Ya ben 3sn duracağımı bilsem hemen boşa atıyorum arabayı... Ayak debrijayda tutulmaz ki...
    Dİk yokuşta zaten ayağın frende bekleyeceksin.. Sonra takçan vitesi kalkçan abi olay bu...
  • abi ne 90 sn mi o aracın balatalarına çok acıdım vallaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya el freniyle kalkmak biraz acemilik göstergesi gibi geliyor bana karizma çizdirme gibi, yokuşlarda kavramayla kalkılır çok dik değilse ve çok ani manevra yapmayacaksan ,yani zaten 1sn. bile sürmüor arabanın askıda kalması hemen gaza yükleniosun

    allaaaaaaaaaaaaa
    bizim karizma dağılmış
    walla sende haklısın bizim yaş ermiş kemale
    insan bi süre sonra karizmayı değilde balatayı düşünüyor
    walla siz kavrama ile kaldırın zamanında bizde rampalarda sadece debriaj ile arabayı durdururduk
    reno 12 nin el frenini çekip rampaya vururduk aracın kıçı bi sağa bi sola giderdi
    ne karizmamız varmış ozamanlar beee kızlara hava atardık (hepsi bizden nefret ederdi)

    sanada hak vermemek elde değil
    insan kendini sizin yanınızda walla genç hissediyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ART

    abi ne 90 sn mi o aracın balatalarına çok acıdım vallaa



    yapmayın arkadaşlar 90sn kavramada kalmıyorum
    kalınmaz diyorum uzun duruşlarda en iisi el freni dioruuuuuuuuuuuuum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya el freniyle kalkmak biraz acemilik göstergesi gibi geliyor bana karizma çizdirme gibi, yokuşlarda kavramayla kalkılır çok dik değilse ve çok ani manevra yapmayacaksan ,yani zaten 1sn. bile sürmüor arabanın askıda kalması hemen gaza yükleniosun

    allaaaaaaaaaaaaa
    bizim karizma dağılmış
    walla sende haklısın bizim yaş ermiş kemale
    insan bi süre sonra karizmayı değilde balatayı düşünüyor
    walla siz kavrama ile kaldırın zamanında bizde rampalarda sadece debriaj ile arabayı durdururduk
    reno 12 nin el frenini çekip rampaya vururduk aracın kıçı bi sağa bi sola giderdi
    ne karizmamız varmış ozamanlar beee kızlara hava atardık (hepsi bizden nefret ederdi)

    sanada hak vermemek elde değil
    insan kendini sizin yanınızda walla genç hissediyor



    ya ben debriyajla durmuyorum, sadece kalkarken frenden ayağımı gaza atıyorum sonra debriyajdan kaldırıorum o arada hızlı hareket ediyorum olay bu, kavramaya zarar da vermiyor çünkü normal kalkışla aynı olay el frenine gerek yok bence el freni çok zor durumlarda gerekir... Tabi insan nası rahat ederse öyle kullanır...




  • Peki debriyaja tam basıp o şekilde beklemenin bir zararı yok diyorlar ne dersiniz,yani sıkışık trafikte sık sık vites değiştirmek yerine kavrama yapmadan tam basılı tutmak?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: talin

    Peki debriyaja tam basıp o şekilde beklemenin bir zararı yok diyorlar ne dersiniz,yani sıkışık trafikte sık sık vites değiştirmek yerine kavrama yapmadan tam basılı tutmak?



    ee boşta bekle ne değişcek ki
    zaten ayağın basılı kaldığı sürece araba boşta sayılır ama debriyaj vasıtasıyla
    bu yine balatanın zarar görmesine neden olur
    zaten sürekli basılı tutarsan hidrolik geri gelmez yağlama azalır
    aynı fren sistemindeki gibi

    boşa al frene bas el freni çek ama debriyaja çok yüklenme
  • quote:

    Orjinalden alıntı: talin

    Peki debriyaja tam basıp o şekilde beklemenin bir zararı yok diyorlar ne dersiniz,yani sıkışık trafikte sık sık vites değiştirmek yerine kavrama yapmadan tam basılı tutmak?

    yok o da iyi değil ayağını çok debriyajda bekletirsen sıyırır hemen boşa alacaksın hiç bekletmeyeceksin ,ben sete geldiğim zaman bile boşa alıyorum
  • Öncelikle yanıtlarınız için herkese teşekkür ederim. Benim bahsettiğim olayı burda bikaç arkadaş özetlemiş. Benim bahsettiğim olay sıkışık bir trafik ve hafif rampa bir yerdeyiz. Zaten o esnada aracı boşa alıp bekliyoruz. Kalkarken kavrama ile kalkıp amaç aracı mümkün mertebe arkaya az kaydırmak olacak. Yani trafiğin durumuna göre vitesi 1e atıp kavrama ile kalkmaktan bahsetmeye çalıştım. Yoksa o sıkışıklık bitene kadar bekletmek zararlı tabii.. Burdan anladığım kadarıyla depriyajı az kullanmak lazım.

    Peki hafif rampa değil de düz yolda ve sürekli dur kalk yapacaksak ikide bir 1. vites gidip sürekli durup boşa almak mı daha iyi, yoksa aracı kavrama ile hareket ettirip durmak ve böylece gaza dokunmamak mı daha iyi?
  • otomatik şanzımanlı bir aracda durum nasıl olyo ordada kawrama varmı

    lakin bu saaten sonra manuel almak hiç istemiyorum

    ozaman yokuş yukarı nasıl duraklama yapcaz

    okudum bazı modellerde şanzıman sıcıyomuş

    fordun asp tiptronic şanzımanı örnek veririsek
  • direk frene basıyorsun, sonra da gaza, zaten otomatiklerde araba geri kaymıyor...
  • dik yokuşlarda el freni kullan derim. Hem güvenlik açısından, hem de balatanı korursun.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.