1. vitesteyken depriyajın kavrama noktasıyla düz yolda ilerlemenin veya hafif rampalarda arkaya kaydırmadan kavrama ile kalkmanın yakıta veya depriyaja ne gibi zararı olur? Veya zararı olur mu? (yani hafif rampalarda frene dokunmadan sadece depriyajla kavrama noktasında aracı hareket ettirmenin zararı olur mu?)
devamlı o şekilde kalırsan debriyajı erken bitirirsin...
hem tüketim artar hemde balataları bitirirsin.
en iisi elfreni ile kalkmak balataya zarar verebilirsin
quote:
Orjinalden alıntı: lokosit
en iisi elfreni ile kalkmak balataya zarar verebilirsin
yerine göre el freni yerine göre kavrama kullanmak daha iyidir... ama sürekli olursa ve bilhassa bazılarında görüyorum ayağı dbriyaj pedalının üstünde oluyor bu zararlı tabikii
ışıkta bekliyorsan el freniyle durmanı tavsiye ederim ama kısa süreli (tafik sıkışıklığından dolayı) ise kavrama daha mantıklı çünki hızlı bir şekilde kalkmak önemli o gibi yerlerde
Ya el freniyle kalkmak biraz acemilik göstergesi gibi geliyor bana karizma çizdirme gibi, yokuşlarda kavramayla kalkılır çok dik değilse ve çok ani manevra yapmayacaksan ,yani zaten 1sn. bile sürmüor arabanın askıda kalması hemen gaza yükleniosun
evet acemilik gibi gelebilir ama dik yokuşta bide en az 90sn kavramada kalmak insanı bayaaa bi yoruyor frene basarakta kasmiican uzun duruşlarda en iisi el freni sıkışık trafikte en iisi kavrama
quote:
Orjinalden alıntı: volt
evet acemilik gibi gelebilir ama dik yokuşta bide en az 90sn kavramada kalmak insanı bayaaa bi yoruyor frene basarakta kasmiican uzun duruşlarda en iisi el freni sıkışık trafikte en iisi kavrama
90 sn mi? Baskı balatayı varya yersin hocam yersin... Ya ben 3sn duracağımı bilsem hemen boşa atıyorum arabayı... Ayak debrijayda tutulmaz ki... Dİk yokuşta zaten ayağın frende bekleyeceksin.. Sonra takçan vitesi kalkçan abi olay bu...
abi ne 90 sn mi o aracın balatalarına çok acıdım vallaa
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos
Ya el freniyle kalkmak biraz acemilik göstergesi gibi geliyor bana karizma çizdirme gibi, yokuşlarda kavramayla kalkılır çok dik değilse ve çok ani manevra yapmayacaksan ,yani zaten 1sn. bile sürmüor arabanın askıda kalması hemen gaza yükleniosun
allaaaaaaaaaaaaa bizim karizma dağılmış walla sende haklısın bizim yaş ermiş kemale insan bi süre sonra karizmayı değilde balatayı düşünüyor walla siz kavrama ile kaldırın zamanında bizde rampalarda sadece debriaj ile arabayı durdururduk reno 12 nin el frenini çekip rampaya vururduk aracın kıçı bi sağa bi sola giderdi ne karizmamız varmış ozamanlar beee kızlara hava atardık (hepsi bizden nefret ederdi)
sanada hak vermemek elde değil insan kendini sizin yanınızda walla genç hissediyor
quote:
Orjinalden alıntı: ART
abi ne 90 sn mi o aracın balatalarına çok acıdım vallaa
yapmayın arkadaşlar 90sn kavramada kalmıyorum kalınmaz diyorum uzun duruşlarda en iisi el freni dioruuuuuuuuuuuuum
quote:
Orjinalden alıntı: lokosit
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos
Ya el freniyle kalkmak biraz acemilik göstergesi gibi geliyor bana karizma çizdirme gibi, yokuşlarda kavramayla kalkılır çok dik değilse ve çok ani manevra yapmayacaksan ,yani zaten 1sn. bile sürmüor arabanın askıda kalması hemen gaza yükleniosun
allaaaaaaaaaaaaa bizim karizma dağılmış walla sende haklısın bizim yaş ermiş kemale insan bi süre sonra karizmayı değilde balatayı düşünüyor walla siz kavrama ile kaldırın zamanında bizde rampalarda sadece debriaj ile arabayı durdururduk reno 12 nin el frenini çekip rampaya vururduk aracın kıçı bi sağa bi sola giderdi ne karizmamız varmış ozamanlar beee kızlara hava atardık (hepsi bizden nefret ederdi)
sanada hak vermemek elde değil insan kendini sizin yanınızda walla genç hissediyor
ya ben debriyajla durmuyorum, sadece kalkarken frenden ayağımı gaza atıyorum sonra debriyajdan kaldırıorum o arada hızlı hareket ediyorum olay bu, kavramaya zarar da vermiyor çünkü normal kalkışla aynı olay el frenine gerek yok bence el freni çok zor durumlarda gerekir... Tabi insan nası rahat ederse öyle kullanır...
Peki debriyaja tam basıp o şekilde beklemenin bir zararı yok diyorlar ne dersiniz,yani sıkışık trafikte sık sık vites değiştirmek yerine kavrama yapmadan tam basılı tutmak?
quote:
Orjinalden alıntı: talin
Peki debriyaja tam basıp o şekilde beklemenin bir zararı yok diyorlar ne dersiniz,yani sıkışık trafikte sık sık vites değiştirmek yerine kavrama yapmadan tam basılı tutmak?
ee boşta bekle ne değişcek ki zaten ayağın basılı kaldığı sürece araba boşta sayılır ama debriyaj vasıtasıyla bu yine balatanın zarar görmesine neden olur zaten sürekli basılı tutarsan hidrolik geri gelmez yağlama azalır aynı fren sistemindeki gibi
boşa al frene bas el freni çek ama debriyaja çok yüklenme
quote:
Orjinalden alıntı: talin
Peki debriyaja tam basıp o şekilde beklemenin bir zararı yok diyorlar ne dersiniz,yani sıkışık trafikte sık sık vites değiştirmek yerine kavrama yapmadan tam basılı tutmak?
yok o da iyi değil ayağını çok debriyajda bekletirsen sıyırır hemen boşa alacaksın hiç bekletmeyeceksin ,ben sete geldiğim zaman bile boşa alıyorum
Öncelikle yanıtlarınız için herkese teşekkür ederim. Benim bahsettiğim olayı burda bikaç arkadaş özetlemiş. Benim bahsettiğim olay sıkışık bir trafik ve hafif rampa bir yerdeyiz. Zaten o esnada aracı boşa alıp bekliyoruz. Kalkarken kavrama ile kalkıp amaç aracı mümkün mertebe arkaya az kaydırmak olacak. Yani trafiğin durumuna göre vitesi 1e atıp kavrama ile kalkmaktan bahsetmeye çalıştım. Yoksa o sıkışıklık bitene kadar bekletmek zararlı tabii.. Burdan anladığım kadarıyla depriyajı az kullanmak lazım.
Peki hafif rampa değil de düz yolda ve sürekli dur kalk yapacaksak ikide bir 1. vites gidip sürekli durup boşa almak mı daha iyi, yoksa aracı kavrama ile hareket ettirip durmak ve böylece gaza dokunmamak mı daha iyi?
otomatik şanzımanlı bir aracda durum nasıl olyo ordada kawrama varmı
lakin bu saaten sonra manuel almak hiç istemiyorum
ozaman yokuş yukarı nasıl duraklama yapcaz
okudum bazı modellerde şanzıman sıcıyomuş
fordun asp tiptronic şanzımanı örnek veririsek
direk frene basıyorsun, sonra da gaza, zaten otomatiklerde araba geri kaymıyor...
dik yokuşlarda el freni kullan derim. Hem güvenlik açısından, hem de balatanı korursun.