Şimdi Ara

Dualogic vites in bakımları kolay ve masrafsız mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
51.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu vitesin bakımları kolay ve masrafsız mı
    tam otomatik şanzımanlara göre bozulduğunda daha mı az masraf çıkarır
    mcp şanzıman mı yoksa duologic vitesin mi vites geçişleri daha iyi



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dualogic Şanzıman: Bakımları Kolay ve Masrafsız mı?

    Dualogic şanzıman, Fiat tarafından geliştirilen, robotik bir otomatikleştirilmiş manuel şanzıman (AMT) türüdür. Bu şanzıman, geleneksel manuel şanzımanların kavramasını ve vites değişimini otomatikleştirerek sürüş deneyimini kolaylaştırır.

    Dualogic şanzımanların bakımları, diğer şanzıman türlerine kıyasla genellikle daha kolay ve masrafsızdır. Bu şanzımanlar, debriyaj pedalı olmadığından, debriyaj ayarı veya değişimi gibi işlemlere ihtiyaç duymaz.

    Dualogic şanzımanların düzenli bakımı, şanzıman sıvısının ve filtresinin değiştirilmesini içerir. Bu işlemler genellikle 60.000-80.000 kilometre aralıklarla yapılmalıdır ve bir serviste kolaylıkla gerçekleştirilebilir.

    Bakım maliyetleri açısından Dualogic şanzımanlar, geleneksel manuel şanzımanlara benzer maliyetler taşır. Ancak, debriyaj bakımı ihtiyacının olmaması, uzun vadede tasarruf sağlayabilir.

    Dualogic şanzımanların yorumları genellikle olumludur. Sürücüler, kolay ve konforlu bir sürüş deneyimi sağladıklarını belirtmektedir. Ayrıca, yakıt tüketimini azaltabileceği düşünülmektedir.

    Eğer bir araç satın almayı düşünüyorsan ve otomatik şanzımanlı bir model arıyorsan, Dualogic şanzıman senin için iyi bir seçenek olabilir. Kolay bakımı ve düşük maliyetleriyle, keyifli ve uygun fiyatlı bir sürüş deneyimi sunabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • tek kavramalı robotize şanzımanların bakım ve masrafları daha mı kolay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    tek kavramalı robotize şanzımanların bakım ve masrafları daha mı kolay
    Mesajım bulunsun! Fiat alma arefesindeyiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Mesajım bulunsun! Fiat alma arefesindeyiz..

    Alıntıları Göster
    3 yıldır grande punto dualogic (benzinli) kullanıyorum..
    yıllık bakımları gayet makul.. geçtiğimiz kış vites motoru garantiden değişti..

    gayet karlı bir sabah işe giderken 3. viteste takılı kaldı.. sağa çekip yol yardımı aradım. zaten evden çok uzaklaşmamıştım.
    gelip aldılar 2 gün sonra da ben arabayı aldım.. 3 yıldır karşılaştığım tek problem bu oldu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    3 yıldır grande punto dualogic (benzinli) kullanıyorum..
    yıllık bakımları gayet makul.. geçtiğimiz kış vites motoru garantiden değişti..

    gayet karlı bir sabah işe giderken 3. viteste takılı kaldı.. sağa çekip yol yardımı aradım. zaten evden çok uzaklaşmamıştım.
    gelip aldılar 2 gün sonra da ben arabayı aldım.. 3 yıldır karşılaştığım tek problem bu oldu..

    Alıntıları Göster
    garanti olmasaydı kaça mal olurdu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    garanti olmasaydı kaça mal olurdu acaba

    ben garantiyi 4 yıla uzatmıştım.. Tabii ordaki ustalar bilmiyordu bunu.. telefon açtılar şanzuman motoru bozulmuş. Değiştirecez dediler..
    fiyatı da 1100 tl dediler yanlış hatırlamıyorsam.. garantisi olduğunu söyleyince işi garantiden hallettiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    3 yıldır grande punto dualogic (benzinli) kullanıyorum..
    yıllık bakımları gayet makul.. geçtiğimiz kış vites motoru garantiden değişti..

    gayet karlı bir sabah işe giderken 3. viteste takılı kaldı.. sağa çekip yol yardımı aradım. zaten evden çok uzaklaşmamıştım.
    gelip aldılar 2 gün sonra da ben arabayı aldım.. 3 yıldır karşılaştığım tek problem bu oldu..

    Alıntıları Göster
    Kuzenimde Dualogic Linea vardı.Trafik ışıklarında kalmış bizi çağırdı.Araç vitese geçmiyordu hiçbir şekilde.Servise çektirdi arabayı.Bu konulardan anlayan ustayı beklemek zorunda kaldı, çünkü izindeymiş.Sonuç olarak baskı balata bitmiş ve robotta bir problem varmış.1000+TL bir masraf çıkartmışlar.Bu robot olayı kafamı çok karıştırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark

    Kuzenimde Dualogic Linea vardı.Trafik ışıklarında kalmış bizi çağırdı.Araç vitese geçmiyordu hiçbir şekilde.Servise çektirdi arabayı.Bu konulardan anlayan ustayı beklemek zorunda kaldı, çünkü izindeymiş.Sonuç olarak baskı balata bitmiş ve robotta bir problem varmış.1000+TL bir masraf çıkartmışlar.Bu robot olayı kafamı çok karıştırıyor.

    Alıntıları Göster
    fiatın kendi servisine yaptırdıysa uygun
    düşünsenize tam otomatik şanzıman arıza yapsaydı 3000-4000 tl den aşağıya halolmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    fiatın kendi servisine yaptırdıysa uygun
    düşünsenize tam otomatik şanzıman arıza yapsaydı 3000-4000 tl den aşağıya halolmaz

    Alıntıları Göster
    dualogiclerin şu ana kadar belirgin bir sorunu çıkmadı.
    yine de dikkatli kullanmak ve bakımları aksatmamak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    dualogiclerin şu ana kadar belirgin bir sorunu çıkmadı.
    yine de dikkatli kullanmak ve bakımları aksatmamak lazım.

    Alıntıları Göster
    dulogic viteslerde dsg gibi bozulursa yüksek masraf çıkarır mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    dulogic viteslerde dsg gibi bozulursa yüksek masraf çıkarır mı

    Alıntıları Göster
    hayır yüksek masraf çıkarmaz, yarı otomatiklerde en konforlusu ve dayanıklısı mcp'dir. net cevaplar oldu ama durum bu cidden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    hayır yüksek masraf çıkarmaz, yarı otomatiklerde en konforlusu ve dayanıklısı mcp'dir. net cevaplar oldu ama durum bu cidden.

    Alıntıları Göster
    duologic arıza yaparsa işiniz zor
    servis iyi değil, süründürürler diyen arkadaşlarım da var
    açık olarak şunu sormak istiyorum
    masraf olursa tam otomatikler gibi 5000 tl gibi rakamlar çıkar mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    duologic arıza yaparsa işiniz zor
    servis iyi değil, süründürürler diyen arkadaşlarım da var
    açık olarak şunu sormak istiyorum
    masraf olursa tam otomatikler gibi 5000 tl gibi rakamlar çıkar mı

    Alıntıları Göster
    Bizde linea 1.3 duallogic vardı (95 hp idi tam hatırlamıyorm) Çok keyifli bir şanzımandı ama 1den 2 ye atarken çok geç ve sarsıntılı atıyordu bir de bazen vitesi N ye alıyordu ama bunun haricinde bu şanzımanla manuelden daha az yakarsınız ve de çok keyiflidir manuel gibi oynayabilirsiniz. Bizdeki sorunlarını yazdım kronik sorunmudur bilemem ama bunlara rağmen ben memnunum ama abim aynı şekilde düşünmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Bizde linea 1.3 duallogic vardı (95 hp idi tam hatırlamıyorm) Çok keyifli bir şanzımandı ama 1den 2 ye atarken çok geç ve sarsıntılı atıyordu bir de bazen vitesi N ye alıyordu ama bunun haricinde bu şanzımanla manuelden daha az yakarsınız ve de çok keyiflidir manuel gibi oynayabilirsiniz. Bizdeki sorunlarını yazdım kronik sorunmudur bilemem ama bunlara rağmen ben memnunum ama abim aynı şekilde düşünmüyor.

    Alıntıları Göster
    Bende de yaklaşık 2 yıldır Bravo 1.6MJet Dualogic kullanıyorum. Şimdiye kadar sorun çıkmadı, bakalım ilerleyen zamanda sorun çıkaracak mı ?

    Yalnız forumda robotize şanzımanlara karşı acaip bir önyargı var. Kullanmaya, huyuna suyuna biraz alışınca, gayet güzel bir şanzıman aslında. Manuele göre fazla yakmaması gibi avantajı da var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bende de yaklaşık 2 yıldır Bravo 1.6MJet Dualogic kullanıyorum. Şimdiye kadar sorun çıkmadı, bakalım ilerleyen zamanda sorun çıkaracak mı ?

    Yalnız forumda robotize şanzımanlara karşı acaip bir önyargı var. Kullanmaya, huyuna suyuna biraz alışınca, gayet güzel bir şanzıman aslında. Manuele göre fazla yakmaması gibi avantajı da var.

    Alıntıları Göster
    s.a bizde panda 1.2 dualogic vardır. vites bozuldu italtyadan robot getirildi masraf 3000 tl bilginiz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    s.a bizde panda 1.2 dualogic vardır. vites bozuldu italtyadan robot getirildi masraf 3000 tl bilginiz olsun.

    Alıntıları Göster
    Yarı-otomatik robotize şanzımanlar basit , fazla teknolojik olmayan , bakımı kolay bu yüzden sağlam ve masrafsız bir şanzımandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Yarı-otomatik robotize şanzımanlar basit , fazla teknolojik olmayan , bakımı kolay bu yüzden sağlam ve masrafsız bir şanzımandır.

    Alıntıları Göster
    Bu şanzımanlarda en büyük masraf açacak parçası, vites geçişlerini kontrol eden elektronik, robotize artık herneyse o parçadır. Geri kalan bütün herşeyi düz şanzımanla aynıdır. Vites dişlileri, senkromeçleri, baskı balata. Şanzımanda esas işi yapan o elektronik mekanizma. Tabi elektronik birşey olduğu için bence klasik otomatik şanzımanlara göre daha çok bozulma riski var. Yukarıda sorun yaşadığını yazan insanların araçları kaç senelik. 3-4-5 senelik araçlar. Bu kadar kısa sürede böyle sorunlar yaşamak can sıkıcıdır gerçekten. Babamda da easytronic corsa var. 2006 model o bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadı. Şans işi birazda ama klasik otomatik şanzımanlar öyle değil. Benim arabam 2001 model Fiat Bravo. 4 ileri klasik otomatik şanzıman var. Hiçbir sorunu yok daha. Sarsıntısız, sıkıntısız vites geçişleri... Benden size tavsiye klasik otomatik şanzımanlar kolay kolay bozulmaz. Tercih yapacaksanız dediklerimi göz önünde bulundurun. 1-2 litre fazla yakar, ama sıkıntı açmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Bu şanzımanlarda en büyük masraf açacak parçası, vites geçişlerini kontrol eden elektronik, robotize artık herneyse o parçadır. Geri kalan bütün herşeyi düz şanzımanla aynıdır. Vites dişlileri, senkromeçleri, baskı balata. Şanzımanda esas işi yapan o elektronik mekanizma. Tabi elektronik birşey olduğu için bence klasik otomatik şanzımanlara göre daha çok bozulma riski var. Yukarıda sorun yaşadığını yazan insanların araçları kaç senelik. 3-4-5 senelik araçlar. Bu kadar kısa sürede böyle sorunlar yaşamak can sıkıcıdır gerçekten. Babamda da easytronic corsa var. 2006 model o bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadı. Şans işi birazda ama klasik otomatik şanzımanlar öyle değil. Benim arabam 2001 model Fiat Bravo. 4 ileri klasik otomatik şanzıman var. Hiçbir sorunu yok daha. Sarsıntısız, sıkıntısız vites geçişleri... Benden size tavsiye klasik otomatik şanzımanlar kolay kolay bozulmaz. Tercih yapacaksanız dediklerimi göz önünde bulundurun. 1-2 litre fazla yakar, ama sıkıntı açmaz...

    Alıntıları Göster
    mcp oldukça sorunsuz bir şanzıman ama dualogic nasıldır bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    mcp oldukça sorunsuz bir şanzıman ama dualogic nasıldır bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    yeni citroen ds4 ü kullandım 1-2 yine sarsıntılı
    sağlamlık açısından bir fark var mı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    yeni citroen ds4 ü kullandım 1-2 yine sarsıntılı
    sağlamlık açısından bir fark var mı acaba

    Alıntıları Göster
    Robotize düz şanzımanların preblem çıkardığı kilometrelerde fabrikadan arızalı çıkmamış hiçbir tam otomatik şanzıman problem çıkarmaz, ayrıca bu robotize şanzımanlara servis dışında müdahale edilemiyor o nedenle dışarıda 500 tl ye halledebileceğiz balata değişimine 1000 tl verirsiniz, birde vites geçişini sağlayan robot (yani mekatronik) bozulursa en azda 1000 tl o eder.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.