Şimdi Ara

Powershift ve Edc,Dsg'ye göre daha mı az sorunlu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
38.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Powershift ve Edc,Dsg'ye göre daha mı az sorunlu,bana mı öyle denk geliyor,fiat'ın dualogic şanzımanı bile daha sorunsuz(konfor anlamında demiyorum,konforda zaten dsg ile karşılaştırılamaz) ,istatistiki bilgiler değil,tecrübelerimden söylüyorum, siz neler düşünüyorsunuz?

    benim bildiğim dsg şanzımanı vag grubu kullanıyor,powershift ise ford ve volvo,başka üretici kullanıyormu bilmiyorum,renault edc'yi kullanıyor,fakat birde dacia'nın 4 kapılı otomatik vitesli bir hatback yapacağın söylemleri var,yurt dışı forumlarda..çeviri yapmanız veya ingilizce bilmeniz işe yarıyor!

    Not:Polemik,tartışma yaratmak amacıyla açmadım konuyu,fanboylarda gelip atıp tutmasın,insanca işin doğrusu eğrisi neyse onu öğrenelim.







  • Öyle olması lazım hiç EDC ve PS şikayeti duymadım.

    EDC'nin max. dayanabildiği tork değerini bilmiyorum ama PS'nin ki 450 NM. 7 ileri kuru kavrama ise 250 NM. Sorun bu yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Öyle olması lazım hiç EDC ve PS şikayeti duymadım.

    EDC'nin max. dayanabildiği tork değerini bilmiyorum ama PS'nin ki 450 NM. 7 ileri kuru kavrama ise 250 NM. Sorun bu yüzden.

    şimdiye kadar edc'den ve powershift'ten şikayet edeni görmedim,denk gelmedim,illaki vardır tabiki ama,ancak edc ve powershift bana dsg'den daha sorunsuzmuş gibi geliyor,özellikle dsg sorunları maalesef,çevremde çokken..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Öyle olması lazım hiç EDC ve PS şikayeti duymadım.

    EDC'nin max. dayanabildiği tork değerini bilmiyorum ama PS'nin ki 450 NM. 7 ileri kuru kavrama ise 250 NM. Sorun bu yüzden.

    Ford neden küçük hacimli dizellerine bunu koymuyor çok merak ediyorum. Daha ucuz maliyetlisini üretmezler mi ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Öyle olması lazım hiç EDC ve PS şikayeti duymadım.

    EDC'nin max. dayanabildiği tork değerini bilmiyorum ama PS'nin ki 450 NM. 7 ileri kuru kavrama ise 250 NM. Sorun bu yüzden.

    Ford neden küçük hacimli dizellerine bunu koymuyor çok merak ediyorum. Daha ucuz maliyetlisini üretmezler mi ki?

    Üretirler tabi ki de 7 ileri kuru kavrama DSG gibi olur. 6 ileri yağlı DSG de sorunsuz bir şanzuman ancak bunu düşük hacimli modellerine koymuyor çünkü az veya hiç kar elde edemez.

    CVT vardı dizel Focus'larda makyajsız 2. nesilde. Aynı sebepten dolayı sorunlar yaşandı. Sütten ağzı yandı bi kere. O yüzden makyajlı 2. nesilde ve güncel kasada sunmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Öyle olması lazım hiç EDC ve PS şikayeti duymadım.

    EDC'nin max. dayanabildiği tork değerini bilmiyorum ama PS'nin ki 450 NM. 7 ileri kuru kavrama ise 250 NM. Sorun bu yüzden.

    Ford neden küçük hacimli dizellerine bunu koymuyor çok merak ediyorum. Daha ucuz maliyetlisini üretmezler mi ki?

    Alıntıları Göster
    dsg sorunlu ama edc ve powershift şanzıman yeni kullanılmaya başlandı bakalım ilerde onlardada dsg kadar sorun çıkacak mı




  • Birkere powershift edc çok yeni sistemler ayriyetten dsgli aracın satış adetiyle diğerlerinin satış adeti arasında dağlar kadar fark var.

    2003 ten beri üretilen bugün neredeyse her vw grubu markanın en düşüğünden en yükseğine kadar birçok modelinde üretilip satılan bir şanzımanla yeni çıkmış ve çok çok daha az modelde satılan bir şanzımanın duyumlara göre sorunsuzluğunu karşılaştırmak yanlış olur.

    Google a yazınca her şanzımanın birçok sorununu bulmak mümkün ayrıca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    dsg sorunlu ama edc ve powershift şanzıman yeni kullanılmaya başlandı bakalım ilerde onlardada dsg kadar sorun çıkacak mı

    İlk çıktı "yeni kullanılıyor bakalım" diyordunuz 2 sene oldu hala "yeni çıktı bakalım" diyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 12 Mayıs 2013; 17:40:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Birkere powershift edc çok yeni sistemler ayriyetten dsgli aracın satış adetiyle diğerlerinin satış adeti arasında dağlar kadar fark var.

    2003 ten beri üretilen bugün neredeyse her vw grubu markanın en düşüğünden en yükseğine kadar birçok modelinde üretilip satılan bir şanzımanla yeni çıkmış ve çok çok daha az modelde satılan bir şanzımanın duyumlara göre sorunsuzluğunu karşılaştırmak yanlış olur.

    Google a yazınca her şanzımanın birçok sorununu bulmak mümkün ayrıca

    elbette ancak google güvenerek burada konu açmıyoruz,malum adam aklına geleni yazıyor veya aracı olması gerektiği gibi kullanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkan74

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Birkere powershift edc çok yeni sistemler ayriyetten dsgli aracın satış adetiyle diğerlerinin satış adeti arasında dağlar kadar fark var.

    2003 ten beri üretilen bugün neredeyse her vw grubu markanın en düşüğünden en yükseğine kadar birçok modelinde üretilip satılan bir şanzımanla yeni çıkmış ve çok çok daha az modelde satılan bir şanzımanın duyumlara göre sorunsuzluğunu karşılaştırmak yanlış olur.

    Google a yazınca her şanzımanın birçok sorununu bulmak mümkün ayrıca

    elbette ancak google güvenerek burada konu açmıyoruz,malum adam aklına geleni yazıyor veya aracı olması gerektiği gibi kullanmıyor.

    Alıntıları Göster
    Bizde 3 adet edc'li araç var biri 38 biri 33 diğeri 23 bin'de başka bir konuya da yazdım. Henüz şanzıman şikayetiyle servise gitmedik. Ancakkk haluk beyin aracı yolda vites yememiş servise gidecekti. Megane edc yazın, forumda aratın kesin konusuna denk gelirsiniz. Yani buradan çıkarımda bulunmak mümkün değil. Sadece söyleyebileceğim dsg gibi alındıktan 3-4 bin km kavrama değiştirme sıkıntısı pek yok gibi.Gelecekte ne olur bilemiyoruz

    Bunun dışında edc şanzımanda vites kararsızlıkları görünüyor ama bu tolere edilebilir zira ben tam otamatikler dışında vites kararsızlığı yaşamayan otomatim pek görmedim. Nedeni vites kutusunun gözlerinin olmaması. yani 3 viteste 70 km civarında giderken bir anda yokuş tırmanmaya başlarsanız devirin arttığını hissedene kadar vites değişmekte bocalıyor normal yani.

    Dsg ile ilgili yaşadığımız sıkıntılardan bir tanesi bozuk yollardan gelen tıkırtı sesi.Benim aracımda şahit olmadım. Ancak şöyle birşey var, bazen birinci vitesten ikiye atarken tık diye bir ses geliyor,yani kavramanın geçtiğini duyabiliyorsunuz eğer müzik falan açık değilse.

    Bunun dışında yokuş aşşağı inerken araç kompresyona giriyor.Kısacası manuel viteslerde olan şeyin aynısı. Yani motor freni yapıyor. Ancak devir 3000 devire kadar geldiği halde bir üst vitese geçmemekte inat ediyor. Siz manuele alıp geçirebiliyorsunuz.

    Bu anlattığım ufak tefek şeyler eğer sizin için tolere edilebilecek şeylerse( ki benim sorunum yok) edc alabilirsiniz. Yok beni bunlarda rahatsız eder derseniz tork konvertörlü tam otomatik vitesli araç alın derim. Bu konuda honda kurşun geçirmezdir mesela




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Bizde 3 adet edc'li araç var biri 38 biri 33 diğeri 23 bin'de başka bir konuya da yazdım. Henüz şanzıman şikayetiyle servise gitmedik. Ancakkk haluk beyin aracı yolda vites yememiş servise gidecekti. Megane edc yazın, forumda aratın kesin konusuna denk gelirsiniz. Yani buradan çıkarımda bulunmak mümkün değil. Sadece söyleyebileceğim dsg gibi alındıktan 3-4 bin km kavrama değiştirme sıkıntısı pek yok gibi.Gelecekte ne olur bilemiyoruz

    Bunun dışında edc şanzımanda vites kararsızlıkları görünüyor ama bu tolere edilebilir zira ben tam otamatikler dışında vites kararsızlığı yaşamayan otomatim pek görmedim. Nedeni vites kutusunun gözlerinin olmaması. yani 3 viteste 70 km civarında giderken bir anda yokuş tırmanmaya başlarsanız devirin arttığını hissedene kadar vites değişmekte bocalıyor normal yani.

    Dsg ile ilgili yaşadığımız sıkıntılardan bir tanesi bozuk yollardan gelen tıkırtı sesi.Benim aracımda şahit olmadım. Ancak şöyle birşey var, bazen birinci vitesten ikiye atarken tık diye bir ses geliyor,yani kavramanın geçtiğini duyabiliyorsunuz eğer müzik falan açık değilse.

    Bunun dışında yokuş aşşağı inerken araç kompresyona giriyor.Kısacası manuel viteslerde olan şeyin aynısı. Yani motor freni yapıyor. Ancak devir 3000 devire kadar geldiği halde bir üst vitese geçmemekte inat ediyor. Siz manuele alıp geçirebiliyorsunuz.

    Bu anlattığım ufak tefek şeyler eğer sizin için tolere edilebilecek şeylerse( ki benim sorunum yok) edc alabilirsiniz. Yok beni bunlarda rahatsız eder derseniz tork konvertörlü tam otomatik vitesli araç alın derim. Bu konuda honda kurşun geçirmezdir mesela

    Alıntıları Göster
    güzel bilgiler teşekkürler..




  • Edc bildiğim kadarıyla getrag yapımı. Getrag tiftürük şanzıman yapmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Edc bildiğim kadarıyla getrag yapımı. Getrag tiftürük şanzıman yapmaz.
    EDC ve PS'ye yorum yapmak için erken bence. çünkü piyasada bu şanzımanı kullanan araç sayısı DSG kadar yok. net karar ilerde verilebilir ancak.

    bu sistemler tam oturana kadar tam otomatik veya klasik yarı otomatik alınması daha mantıklı olacaktır bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    EDC ve PS'ye yorum yapmak için erken bence. çünkü piyasada bu şanzımanı kullanan araç sayısı DSG kadar yok. net karar ilerde verilebilir ancak.

    bu sistemler tam oturana kadar tam otomatik veya klasik yarı otomatik alınması daha mantıklı olacaktır bence.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    EDC ve PS'ye yorum yapmak için erken bence. çünkü piyasada bu şanzımanı kullanan araç sayısı DSG kadar yok. net karar ilerde verilebilir ancak.

    bu sistemler tam oturana kadar tam otomatik veya klasik yarı otomatik alınması daha mantıklı olacaktır bence.

    aslında evet bıraz erken,ancak şuana kadar sıkıntı duymamak bıle azıcıkta olsa fikir verebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkan74 -- 12 Mayıs 2013; 21:20:02 >
  • Ben bu dsg olayının forumda fazlasıyla abartıldığını düşünüyorum.kimse kusura bakmasın ama ben 3-4 bin de patlayan dsg görmedim hiç.benim jetta 1.6 tdi DSG ve 60 binde şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım.biraz da şans işi olsa gerek yani

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2EF209ABE

    Ben bu dsg olayının forumda fazlasıyla abartıldığını düşünüyorum.kimse kusura bakmasın ama ben 3-4 bin de patlayan dsg görmedim hiç.benim jetta 1.6 tdi DSG ve 60 binde şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım.biraz da şans işi olsa gerek yani
    Powershift ve EDC Getrag 6DCT250 değil mi?

    http://www.getrag.com/en/231

    2 litre motorlarda 6DCT451 kullanılıyor sanırım?(Kuga 2.0 TDCI gibi)

    http://www.getrag.com/en/232




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Powershift ve EDC Getrag 6DCT250 değil mi?

    http://www.getrag.com/en/231

    2 litre motorlarda 6DCT451 kullanılıyor sanırım?(Kuga 2.0 TDCI gibi)

    http://www.getrag.com/en/232

    Volvo'daki 6DCT470

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Powershift ve EDC Getrag 6DCT250 değil mi?

    http://www.getrag.com/en/231

    2 litre motorlarda 6DCT451 kullanılıyor sanırım?(Kuga 2.0 TDCI gibi)

    http://www.getrag.com/en/232

    Alıntıları Göster
    Dsgnin bunlardan daha zevkli ve konforlu olduğuda bir gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12

    Ben bu dsg olayının forumda fazlasıyla abartıldığını düşünüyorum.kimse kusura bakmasın ama ben 3-4 bin de patlayan dsg görmedim hiç.benim jetta 1.6 tdi DSG ve 60 binde şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım.biraz da şans işi olsa gerek yani

    İşte sorun bu.Ben hiç görmedim diyorsunuz bende gördüm. Am ne sizin görmemeniz ne de benim şahit olmam genel hakkında fikir vermez. Tüm dünyada bu sorunun olduğu söyleniyorsa sorun vardır. Artık sorun olduğunu adletmeniz için ne olması gerekiyor dsg'li araçların havaya uçması mı?

    Bu tip yorumlarınız bu araçlardan satın almak için fikir arayan insanları yanlış yönlendiriyor.Sonrasında sıkıntı yaşadıklarında tamir masraflarını cebinizden mi karşılayacaksınız? Elbette hayır




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.