Şimdi Ara

Powershift ve Edc,Dsg'ye göre daha mı az sorunlu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
38.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    dsg sorunlu ama edc ve powershift şanzıman yeni kullanılmaya başlandı bakalım ilerde onlardada dsg kadar sorun çıkacak mı

    İlk çıktı "yeni kullanılıyor bakalım" diyordunuz 2 sene oldu hala "yeni çıktı bakalım" diyorsunuz.

    iki sene olmuş olabilir ama edc ve powershift şanzıman piyasada şuanda dsgnin yarısı kadar yok dsg nerdeyse 10 senedir piyasada . bu tip şanzımanlar genelde araç yeniyken değil belli bir kullanımdan sonra arıza verebilir. kısacası yeni çıktı bakalım diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    dsg sorunlu ama edc ve powershift şanzıman yeni kullanılmaya başlandı bakalım ilerde onlardada dsg kadar sorun çıkacak mı

    İlk çıktı "yeni kullanılıyor bakalım" diyordunuz 2 sene oldu hala "yeni çıktı bakalım" diyorsunuz.

    iki sene olmuş olabilir ama edc ve powershift şanzıman piyasada şuanda dsgnin yarısı kadar yok dsg nerdeyse 10 senedir piyasada . bu tip şanzımanlar genelde araç yeniyken değil belli bir kullanımdan sonra arıza verebilir. kısacası yeni çıktı bakalım diyorum.

    Alıntıları Göster
    Focus ilk çıktığından itibaren Avrupa'da 2.0TDCI + PS, ABD'de 2.5 + PS olarak satışı devam ediyor. Focus 2012 yılında 1.000.000'dan fazla satarak Corolla'nın hemen ardından ikinci oldu. Bu 1.000.000 aracın en az 1/5'i powershift olsa (bence daha fazladır) 200.000 powershift'li Focus demektir. ABD'de Focus satışlarının büyük kısmı 2.5 + Powershift kombinasyonu olduğunu da ekleyelim.

    Powershift'ler TR'ye ilk eski Kuga 2.0TDCI ile geldi ve baya satıldı. Şimdi Focus ve Fiesta'da 1.6 benzinli, Mondeo'da 2.0TDCI ve 2.0ecoboost olarak satılıyor.

    Yani Powershift satışları TR'de çok fazla olmasa da dünyada baya fazla.

    Bu kadar satış rakamı bence şanzıman hakkında fikir vermeye yeterli sayılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    dsg sorunlu ama edc ve powershift şanzıman yeni kullanılmaya başlandı bakalım ilerde onlardada dsg kadar sorun çıkacak mı

    İlk çıktı "yeni kullanılıyor bakalım" diyordunuz 2 sene oldu hala "yeni çıktı bakalım" diyorsunuz.

    yazdıklarımı iyi oku sonra cevap ver
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    dsg sorunlu ama edc ve powershift şanzıman yeni kullanılmaya başlandı bakalım ilerde onlardada dsg kadar sorun çıkacak mı

    İlk çıktı "yeni kullanılıyor bakalım" diyordunuz 2 sene oldu hala "yeni çıktı bakalım" diyorsunuz.

    yazdıklarımı iyi oku sonra cevap ver

    Alıntıları Göster
    Sanırım powershift tamamen yağ içinde çalışıyor, o nedenle daha sorunsuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisdragon

    Sanırım powershift tamamen yağ içinde çalışıyor, o nedenle daha sorunsuz.

    Linklerde yazılanlara göre

    http://www.getrag.com/en/231 6DCT250 olan kuru tip

    http://www.getrag.com/en/232 6DCT451 olan yağlı tip...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisdragon

    Sanırım powershift tamamen yağ içinde çalışıyor, o nedenle daha sorunsuz.

    Linklerde yazılanlara göre

    http://www.getrag.com/en/231 6DCT250 olan kuru tip

    http://www.getrag.com/en/232 6DCT451 olan yağlı tip...

    Bu şanzımanların özelliklerinde "benzinli ve dizel motorlara uygulanabilir" yazıyor.

    Ama gel gelelim Ford sanki yemin etmişçesine 1.6TDCI'ye bu şanzımanı koymuyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy


    Ama gel gelelim Ford sanki yemin etmişçesine 1.6TDCI'ye bu şanzımanı koymuyor .

    zamanla onlar da koyacaklar.
    Powershift çok güçlü motorlarla birliktelikte sıkıntı yaşatmadı şu ana kadar(örneğin 2.5 litre olan,180ps 1.6 turbo vs).
    Zamanla 1.6 tdci'ye de geleceğinden kuşkunuz olmasın.
    EDC de Powershift de kendilerini kanıtladılar bu piyasada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy


    Ama gel gelelim Ford sanki yemin etmişçesine 1.6TDCI'ye bu şanzımanı koymuyor .

    zamanla onlar da koyacaklar.
    Powershift çok güçlü motorlarla birliktelikte sıkıntı yaşatmadı şu ana kadar(örneğin 2.5 litre olan,180ps 1.6 turbo vs).
    Zamanla 1.6 tdci'ye de geleceğinden kuşkunuz olmasın.
    EDC de Powershift de kendilerini kanıtladılar bu piyasada.

    Alıntıları Göster
    benim flu edc 20bin km oldu. çoğu adapazarı şehir içi.

    1 kez bile arıza yada benzeri bir durum yaşatmadı.

    1 kez bile şanzımanla ilgili yada ilgisiz uyarı vermedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    benim flu edc 20bin km oldu. çoğu adapazarı şehir içi.

    1 kez bile arıza yada benzeri bir durum yaşatmadı.

    1 kez bile şanzımanla ilgili yada ilgisiz uyarı vermedi.

    Alıntıları Göster
    edc ve ps çok iyi değil, dsg çok kötü !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    benim flu edc 20bin km oldu. çoğu adapazarı şehir içi.

    1 kez bile arıza yada benzeri bir durum yaşatmadı.

    1 kez bile şanzımanla ilgili yada ilgisiz uyarı vermedi.

    Alıntıları Göster
    Konuya önyargısız fakat temkinli yaklaşan teknik konularda bilgili insanlar genel olarak "çift kavrama" olayının henüz çok yeni olduğunu, sağladığı ekonomi ve konforun yanında bazı hassasiyetler barındırdığını ifade ediyor. Sebebi ise bunların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olmaktan kaynaklı handikaplarıdır.

    Bu anlamda edc de powershift te dsg de çift kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanlardır. Kimse çıkıpta dsg de riskli gördüğü teknolojinin diğerlerinde riskli olamayacağını savunamaz. (savunursa da bu akla mantığa sığmaz) Bu gün tubo motorlarda aynı mantıkta; hangi marka olursa olsun aşağı yukarı aynı sistemle çalışan turbo gittimi gidiyor, neticede değişmesi yada bakım yapılması gerekiyor. Masraftan, ek maliyetten, bakımdan çekincesi olan kişiler mümkün mertebe manuel araçlara yönelmelidir. Hatta sadece şanzıman konusunda değil, dijital klimalar, süslü geniş ekranlar vb alet edevatlar en nihayetinde masraf kalemi olarak dönme eğilimindedir. Neyse konu bu değil.. Diğerlerinden şikayetin azlığı piyasada vw kadar yoğun tedavül görmemeleridir.

    Dsg nin diğerlerine göre avantajları ; Birden çok marka ve o markalarında modellerinde çok yaygın kullanılması , haliyle adet olarak fazla satılıyor olmasıdır. Yedek parça ve yan sanayi anlamında hiç bir markanın otomatiği bu denli yaygın ve ulaşılabilir değildir, olması da mümkün değildir. Satış adedinin yüksek olması yetkili servis ağının dışında da altyapı kurmak isteyen girşimcileri cezbediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    Konuya önyargısız fakat temkinli yaklaşan teknik konularda bilgili insanlar genel olarak "çift kavrama" olayının henüz çok yeni olduğunu, sağladığı ekonomi ve konforun yanında bazı hassasiyetler barındırdığını ifade ediyor. Sebebi ise bunların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olmaktan kaynaklı handikaplarıdır.

    Bu anlamda edc de powershift te dsg de çift kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanlardır. Kimse çıkıpta dsg de riskli gördüğü teknolojinin diğerlerinde riskli olamayacağını savunamaz. (savunursa da bu akla mantığa sığmaz) Bu gün tubo motorlarda aynı mantıkta; hangi marka olursa olsun aşağı yukarı aynı sistemle çalışan turbo gittimi gidiyor, neticede değişmesi yada bakım yapılması gerekiyor. Masraftan, ek maliyetten, bakımdan çekincesi olan kişiler mümkün mertebe manuel araçlara yönelmelidir. Hatta sadece şanzıman konusunda değil, dijital klimalar, süslü geniş ekranlar vb alet edevatlar en nihayetinde masraf kalemi olarak dönme eğilimindedir. Neyse konu bu değil.. Diğerlerinden şikayetin azlığı piyasada vw kadar yoğun tedavül görmemeleridir.

    Dsg nin diğerlerine göre avantajları ; Birden çok marka ve o markalarında modellerinde çok yaygın kullanılması , haliyle adet olarak fazla satılıyor olmasıdır. Yedek parça ve yan sanayi anlamında hiç bir markanın otomatiği bu denli yaygın ve ulaşılabilir değildir, olması da mümkün değildir. Satış adedinin yüksek olması yetkili servis ağının dışında da altyapı kurmak isteyen girşimcileri cezbediyor.

    Alıntıları Göster
    hepsi sorunlu çift kavramadan uzak dur 6-7-8-9 ileri yarı otomatikden şaşma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Konuya önyargısız fakat temkinli yaklaşan teknik konularda bilgili insanlar genel olarak "çift kavrama" olayının henüz çok yeni olduğunu, sağladığı ekonomi ve konforun yanında bazı hassasiyetler barındırdığını ifade ediyor. Sebebi ise bunların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olmaktan kaynaklı handikaplarıdır.

    Bu anlamda edc de powershift te dsg de çift kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanlardır. Kimse çıkıpta dsg de riskli gördüğü teknolojinin diğerlerinde riskli olamayacağını savunamaz. (savunursa da bu akla mantığa sığmaz) Bu gün tubo motorlarda aynı mantıkta; hangi marka olursa olsun aşağı yukarı aynı sistemle çalışan turbo gittimi gidiyor, neticede değişmesi yada bakım yapılması gerekiyor. Masraftan, ek maliyetten, bakımdan çekincesi olan kişiler mümkün mertebe manuel araçlara yönelmelidir. Hatta sadece şanzıman konusunda değil, dijital klimalar, süslü geniş ekranlar vb alet edevatlar en nihayetinde masraf kalemi olarak dönme eğilimindedir. Neyse konu bu değil.. Diğerlerinden şikayetin azlığı piyasada vw kadar yoğun tedavül görmemeleridir.

    Dsg nin diğerlerine göre avantajları ; Birden çok marka ve o markalarında modellerinde çok yaygın kullanılması , haliyle adet olarak fazla satılıyor olmasıdır. Yedek parça ve yan sanayi anlamında hiç bir markanın otomatiği bu denli yaygın ve ulaşılabilir değildir, olması da mümkün değildir. Satış adedinin yüksek olması yetkili servis ağının dışında da altyapı kurmak isteyen girşimcileri cezbediyor.


    dsg şanzıman vw kabul ettiği üzere sıcak ve aşırı trafikte ısınmakta ve hata vermektedir. onun dışındaki sorunları yazmaya gerek yok. sadece bizim fanatikler firmanın kabul ettiği sorunları kabul etmiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Focus ilk çıktığından itibaren Avrupa'da 2.0TDCI + PS, ABD'de 2.5 + PS olarak satışı devam ediyor. Focus 2012 yılında 1.000.000'dan fazla satarak Corolla'nın hemen ardından ikinci oldu. Bu 1.000.000 aracın en az 1/5'i powershift olsa (bence daha fazladır) 200.000 powershift'li Focus demektir. ABD'de Focus satışlarının büyük kısmı 2.5 + Powershift kombinasyonu olduğunu da ekleyelim.

    Powershift'ler TR'ye ilk eski Kuga 2.0TDCI ile geldi ve baya satıldı. Şimdi Focus ve Fiesta'da 1.6 benzinli, Mondeo'da 2.0TDCI ve 2.0ecoboost olarak satılıyor.

    Yani Powershift satışları TR'de çok fazla olmasa da dünyada baya fazla.

    Bu kadar satış rakamı bence şanzıman hakkında fikir vermeye yeterli sayılır.

    çok güzel cevaplamışsınız hocam




  • Ben 2010 aralikta ilk kez geldiginde aldim ve 51bin km yi gectim. Hic sorun yapmadi. Bazen de cok zorlamama ragmen tik yok. Sadece debriyaj kokuyor o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jeanberque

    Ben 2010 aralikta ilk kez geldiginde aldim ve 51bin km yi gectim. Hic sorun yapmadi. Bazen de cok zorlamama ragmen tik yok. Sadece debriyaj kokuyor o kadar.
    edc de çok masum değil. bir kere servise gitti, iki defa da yolda kalır mıyım korkusu yaşattı bana. bir daha tekrarlarsa videoya çekip konu açabilirim. araç 15.000km'de.
  • dsg nin 10/1 kadar satıldığı için haliyle sorun yaşayan da o kadar azdır yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    dsg nin 10/1 kadar satıldığı için haliyle sorun yaşayan da o kadar azdır yani
    1,5 yıldır edc kullanıyorum araç 40.000 oldu bu hafta bakıma girecek. Şanzımandan yana sıkıntım yok ama dur kalk trafiğinde frene fazla güç uygulamazsan araç titreme yapıyor. Daha önce servise bunun için gittim ama bir sorun olmadığını söylediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Challenger.55

    1,5 yıldır edc kullanıyorum araç 40.000 oldu bu hafta bakıma girecek. Şanzımandan yana sıkıntım yok ama dur kalk trafiğinde frene fazla güç uygulamazsan araç titreme yapıyor. Daha önce servise bunun için gittim ama bir sorun olmadığını söylediler.

    Alıntıları Göster
    Bizde 3 tane powershift li mondeo var. En eskisi 2010 model, 80.000 km de. Şu an için bir sıkıntı yok. Umarım ilerde de olmaz. Muhtemelen tamiri pahalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Bizde 3 tane powershift li mondeo var. En eskisi 2010 model, 80.000 km de. Şu an için bir sıkıntı yok. Umarım ilerde de olmaz. Muhtemelen tamiri pahalıdır.

    Alıntıları Göster
    En kolay evet diyebileceğim soru.
  • Challenger.55 kullanıcısına yanıt
    frene çok kuvvetli basmanız gerekiyorsa normal değil. ancak kavramanın ayırması için belli bir derece basılması gerekiyor.

    bir de yeni öğrendiğim bir şeyi paylaşmak isterim. bir dostum özel bir kuruluşun kiralık araçlarından sorumlu ve yaklaşık 600 araçtan sorumlu olduğunu söyledi. ve ben konuyu hemen otomatik araçlara getirdim. ellerinde vw ve ford olduğunu vw lerin -jetta ve passsat- çoğunun otomatik olduğunu söyledi. şanzıman ile ilgili ise aynen şu cümleyi kullandı:

    "çoğu otomatik vw araçlarımız 120bin den sonra şanzımandan gelen sesler ve titreme nedeniyle servise gidiyor"

    peki dedim şöyle 10bin - 20bin - 30binlerde arızalanıp servise gönderdiğiniz oldu mu?

    cevap : hayır

    bu araçların kiralık araç olduğunu hatırlatır ve nasıl kullanıldığını takdirlerinize bırakırım.

    son olarak ise vw araçlarının diğer kiraladıkları araçlarıdan ayrı bir kalitesi olduğuna inandığını da söylemeden geçmedi.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.